PDA

View Full Version : Kickbokser Tarik El Idrissi doodgeschoten ?



Wheelie
31-01-2014, 14:16
Ik kreeg net een telefoontje dat er een bekende kickbokser is doodgeschoten in Amsterdam , het zou gaan om Tarik El Idrissi

http://www.rtvnh.nl/nieuws/134619/Dodelijk+slachtoffer+na+schietpartij+in+Amsterdam-Noord+%5BUpdate%5D+%5BVideo%5D

Wheelie
31-01-2014, 14:16
Uiteraard hoop ik dat ik verkeerd ben ingelicht.

*edit*

Het is helaas echt zo, net bevestigd

Willem033
31-01-2014, 14:21
Een vriend van mij woonde er vlak naast en heeft de dader nog zien vluchten na de schoten

HARDnickCORE
31-01-2014, 14:31
Gatverdamme!

bladetrinity
31-01-2014, 14:42
Pfff heftig. Heeft hem nooit meegezeten lijkt het wel. Altijd die zware blessures en nu zo aan zijn eind komen.

R.I.P.

king
31-01-2014, 14:49
Ze zijn aardig bezig in Amsterdam de laatste tijd :(

mario the count
31-01-2014, 14:50
R.I.P.

Hij was een groot talent. Als het echt om een afrekening in het criminele circuit gaat is het helaas de verkeerde kant op gegaan met hem.

kendamac
31-01-2014, 14:53
R.i.p.......Jammer maar dit geeft de media weer een stok om mee te slaan. Dat Nicky Werldkampioen werd las ik dat nergens, maar durf te wedden dat dit in alle kranten kom te staan.

A-team
31-01-2014, 15:01
R.i.p.......Jammer maar dit geeft de media weer een stok om mee te slaan.

Sommige mensen willen het gewoon niet zien!
Verschrikkelijk voor de nabestaande van die jongen!
31 jaar.......

Bosnier91
31-01-2014, 15:04
Allah i rahmoe, sterkte voor de nabestaanden!

Robbie!
31-01-2014, 15:06
Sjezus, Tarik. Met hem mogen trainen bij Team Hardcore. Altijd vriendelijk en beschaafd, een groot talent en op het verkeerde moment een zware blessure krijgen. Bah, bah, bah.

RIP Tarik.

Slome
31-01-2014, 15:17
rip

Justinian
31-01-2014, 15:22
Echt erg dit. Zijn nog een keer op trainingskamp geweest in Spanje met zes man, waaronder Tarik. Ik leerde hem daar kennen als een hele respectvolle, vriendelijke en aardige gast. RIP...

MMAFAN-1122
31-01-2014, 15:26
R.I.P.

Anderson
31-01-2014, 15:36
Was een van m'n favoriete vechters samen met Spong kwa techniek.

rust in vrede.

bart1980
31-01-2014, 15:43
peace rust in vrede

#teamBADGUY
31-01-2014, 16:18
peace rust in vrede

NEEEEEEEEEEEEEEEEEE !!!!!!!!!

Noh mannnnn deze dude was voor Spong , misschien wel de meest technische vechter van NL !
en vroeger het voorbeeld van spong .. :(

R.I.P

Minotauro
31-01-2014, 16:21
wat erg.. Hoorde al van liquidatie in Amsterdam op het werk. Wat ontzettend klote dit.

Rip

micha
31-01-2014, 16:23
RIP

Wheelie
31-01-2014, 16:25
Was echt een geweldige vechter, jammer van die blessures.

RIP

kentaro
31-01-2014, 16:32
RIP.
Heb hem nog kampioen zien worden bij de FIMAC!!
Echt een van m'n favoriete vechter vroeger!!

Kemal
31-01-2014, 16:54
Pfff heftig! RIP

Goolings
31-01-2014, 16:55
Bij de gala's van Robert Westmaas mooie partijen zien vechten. RIP

http://www.at5.nl/artikelen/120816/el-idrissi-sport-houdt-me-van-het-slechte-pad

#teamBADGUY
31-01-2014, 17:15
Was een van m'n favoriete vechters samen met Spong kwa techniek.

rust in vrede.

X2. :(

Wheelie
31-01-2014, 17:23
http://www.dailymotion.com/video/x8dvvt_bakar-barakat-vs-tarik-el-idrissi-b_sport

Wheelie
31-01-2014, 17:25
http://www.youtube.com/watch?v=eb9_a0Of3HY

Jeru
31-01-2014, 17:28
http://www.at5.nl/artikelen/120811/slachtoffer-schietpartij-noord-is-oud-vechtsporter

Igorvdw
31-01-2014, 17:43
Rip, ze gaan maar door hier in Amsterdam. Sterkte voor Fam en vrienden.

Die-ene
31-01-2014, 18:05
Tarik was zo een rustige, gedisciplineerde en beleefde jongen! Ik kan me niet voorstellen dat hij het verkeerde pad op was gegaan. Van een aantal Marokkaanse vechters had ik het kunnen verwachten maar van Tarik dus echt nooit... Die jongen was zo anti crimineel vroeger...

Overhand Right
31-01-2014, 18:27
Dan ga ik een nachtje bij m'n neefje slapen in Amsterdam Noord, gebeurt er dit om de hoek. M'n kleine nichtje kwam van school en vertelde erover. Ze liep langs plaats delict toen ze van school af kwam.
Ze had het erover dat de dader geld wilde, maar het slachtoffer dat niet had en vijf keer is beschoten. Zal vast iets gecompliceerder liggen dan dat.
Toen ik op Mixfight kwam, zag ik dit en toen was de link al gauw gelegd.
Naar gevoel, wetende dat er zulke dingen gebeuren waar je familie woont.

Rip en sterkte voor nabestaanden. Hoorde dat hij twee kids had. Erg spijtig.

Diz
31-01-2014, 19:00
Verschrikkelijk nieuws... rust in vrede

FMACH
31-01-2014, 19:02
R.I.P.

Tyrone Spong
31-01-2014, 19:19
Tarik my friend, I'm going to miss you and you will never be forgotten. I wanted to say that I'm deeply saddened by the loss of my friend Tarik El Idrissi.
I have trained with him and learned so much from him that it breaks my heart to hear that he's gone. He was the most technical fighter you will ever see and was a true champion inside the ring and outside.
I looked up to him and saw him as myexample and tried to fight like him. Again he's a big part of mycareer and I owe him the world for all the things he taught me while I was an upcoming fighter.

Tarik my friend, I'm going to miss you and you will never be forgotten.

Be well my friend and see you again, not now but I will see you again!

Rest in peace

Tyrone Spong

Lionheart
31-01-2014, 19:33
RIP.

Mooi stukje Tyrone.

breahule
31-01-2014, 19:48
RIP.....

lopez86
31-01-2014, 19:55
Verschrikkelijk zeg.
1 van de grootste talenten die Nederland ooit gekend heeft.
Rust in vrede.

Ellen
31-01-2014, 20:14
Sterkte aan familie en vrienden, het was altijd prachtig om hem te zien vechten/trainen. Geweldige stijl en pure FFC combinaties!
Daarnaast ook een welbespraakte en aardige gozer.
RIP

Ilonka Elmont
31-01-2014, 20:35
Ik kan mij dit niet voorstellen! Ongelovelijk.. Ik ben sprakeloos...
Tarik jij was een van de meest technische vechters en ook inspirerend om naar je te kijken.
We hebben een geweldige tijd samen gehad.. Jij, ik en Gilbert...
Jammer man. We zullen je erg missen..
Heel veel sterkte aan de fanilie, vrienden. Vooral je kinderen wens ik veel kracht en warmte toe in deze zware dagen..

liefs
Ilonka

Minotauro
31-01-2014, 20:52
Waarom in het engels Tyrone?
Mooi stukje op zich. Sterkte ermee (ook voor de rest die hem kende)

LeeMurray
31-01-2014, 23:01
Ik ben hier dus echt van geschrokken. Vreselijk nieuws dit. Kan niets anders zeggen RIP.

Illest
31-01-2014, 23:46
Steel sharpens steel...Tarik en Tyrone...

RIP Tarik el Idrissi

cornelus
31-01-2014, 23:52
Sad to hear so
RIP

Bert Kops
01-02-2014, 00:23
Vreselijk dit en sprak Tarik toevallig twee weken geleden nog, hadden we het erover hoe hij als 14 jarig jochie bij ons ze eerste kickbokslessen had...

RIP Tarik...!

Sadix
01-02-2014, 00:41
veel te jong heen gegaan. Wat een topper was het.

Richelieu
01-02-2014, 10:18
veel te jong heen gegaan. Wat een topper was het.

X2!!

MB667
01-02-2014, 12:22
Rust in vrede, sterkte aan familie en vrienden.

Naj85
01-02-2014, 12:29
RIP

De hoeveelste vechtsporter al in Amsterdam die vermoordt wordt.. Diep triest dat dit soort geweld wordt gebruikt want dit lost niks op. Wat bereik je ermee?! Als je opgepakt wordt een gevangenisstraf en een deel van je leven verspild achter de tralies.

Pahlavan
01-02-2014, 12:37
RIP

De hoeveelste vechtsporter al in Amsterdam die vermoordt wordt.. Diep triest dat dit soort geweld wordt gebruikt want dit lost niks op. Wat bereik je ermee?! Als je opgepakt wordt een gevangenisstraf en een deel van je leven verspild achter de tralies.

Als iedereen zo rationeel kon nadenken zou alles op de wereld een stuk beter gaan maar helaas is dat nog vaak zat niet het geval.

r.i.p

micha
01-02-2014, 13:37
er wordt ook iedere keer vermeld dat hij niet bekend stond als crimineel.

ArjanV
01-02-2014, 13:46
Vreemd..ik lees overal dat de politie rekening houd met een afrekening in het criminele circuit...

Willem033
01-02-2014, 14:04
Klopt. Lees ik overal.
Ik vind het heel erg wat hem overkomen is.
Maar aan de andere kant, ze knallen je niet voor niets voor je raap.
Ben wel benieuwd wat de oorzaak ervan is.

Maar R.i.p. en sterkte familie, vrienden en bekende.

Ger Maan
01-02-2014, 14:51
RIP Tarik

Geweldige vechter

Tov
01-02-2014, 20:00
Geweldige stylist, mooi om bezig te zien. Had bij de K-1 max kampioenen moeten staan!
Sterkte.

micha
01-02-2014, 21:55
Vreemd..ik lees overal dat de politie rekening houd met een afrekening in het criminele circuit...j

joh

Nosferatu187
02-02-2014, 00:11
Tarik el Idrissi, de kickbokser die vrijdagochtend in Amsterdam isdoodgeschoten (http://crimesite.nl/nieuws/moord/27969-man-doodgeschoten-in-amsterdam), had banden met leiders van motorclubs. Hij droeg tijdens wedstrijden, onder meer een gevecht in de Amsterdam Arena, de namen Team Hardcore en Black Label Fighting op zijn kleding. Deze clubs werden geleid door bekende leiders van de Hells Angels en Satudarah.
Dat meldt Het Parool (http://www.parool.nl/parool/nl/4036/AMSTERDAM-NOORD/article/detail/3588285/2014/02/01/Het-was-een-goede-jongen-maar-met-dubieuze-contacten.dhtml) zaterdag. Team Hardcore was in handen van Henk Kuipers, die tot voor kort een van de bekendste leden van Satudarah was. Hij maakte enkele weken geleden de overstap (http://crimesite.nl/dossier/hells-angels/27909-satudarah-leider-stapt-over-naar-no-surrender) naar de motorclub No Surrender.Black Label Fighting, een managementbureau voor vechtsporters, zou worden geleid door Rini S. (http://crimesite.nl/nieuws/rechtszaak/27147-van-lent-vroeg-om-bom-te-maken), een bekende voormalige Hells Angel. Hoewel S. ontkent dat hij betrokken is bij Black Label Fighting, gaf hij wel regelmatig interviews als 'directeur en initiatiefnemers van Black Label Fighting'.
Hij zou via zijn vrouw en zijn compagnon Rémon Daalder het managementbureau hebben geleid. El Idrissi en zijn team van trainers en begeleiders werden vertegenwoordigd door Team Black Label.S. is voor de rechtbank veroordeeld voor betrokkenheid bij een bedreiging, die uitliep op het doodmartelen van een drugshandelaar. S. werd in hoger beroep vrijgesproken van marteling, maar voor de bedreiging werd hij wel veroordeeld. Inmiddels is S. geen Hells Angel meer: hij heeft de club in good standing verlaten.

micha
02-02-2014, 00:29
ouwe koeien dat is echt jaren geleden. En wat dan nog? Hij was geen bekende in het criminele circuit. geen ouwe managers van vroeger erbij halen. Het is 2014

Slome
02-02-2014, 00:47
ouwe koeien dat is echt jaren geleden. En wat dan nog? Hij was geen bekende in het criminele circuit. geen ouwe managers van vroeger erbij halen. Het is 2014

klopt wat Nosferblatu meld is verleden tijd en staat geheel los van wat er zich afspeelt in amsterdam.

Nosferatu187
02-02-2014, 01:02
leer mijn naam spellen.

micha
02-02-2014, 04:52
Nostraferatu ouwe koeien

MRV
02-02-2014, 08:20
Tarik el Idrissi, de kickbokser die vrijdagochtend in Amsterdam isdoodgeschoten (http://crimesite.nl/nieuws/moord/27969-man-doodgeschoten-in-amsterdam), had banden met leiders van motorclubs. Hij droeg tijdens wedstrijden, onder meer een gevecht in de Amsterdam Arena, de namen Team Hardcore en Black Label Fighting op zijn kleding. Deze clubs werden geleid door bekende leiders van de Hells Angels en Satudarah.
Dat meldt Het Parool (http://www.parool.nl/parool/nl/4036/AMSTERDAM-NOORD/article/detail/3588285/2014/02/01/Het-was-een-goede-jongen-maar-met-dubieuze-contacten.dhtml) zaterdag. Team Hardcore was in handen van Henk Kuipers, die tot voor kort een van de bekendste leden van Satudarah was. Hij maakte enkele weken geleden de overstap (http://crimesite.nl/dossier/hells-angels/27909-satudarah-leider-stapt-over-naar-no-surrender) naar de motorclub No Surrender.Black Label Fighting, een managementbureau voor vechtsporters, zou worden geleid door Rini S. (http://crimesite.nl/nieuws/rechtszaak/27147-van-lent-vroeg-om-bom-te-maken), een bekende voormalige Hells Angel. Hoewel S. ontkent dat hij betrokken is bij Black Label Fighting, gaf hij wel regelmatig interviews als 'directeur en initiatiefnemers van Black Label Fighting'.
Hij zou via zijn vrouw en zijn compagnon R�mon Daalder het managementbureau hebben geleid. El Idrissi en zijn team van trainers en begeleiders werden vertegenwoordigd door Team Black Label.S. is voor de rechtbank veroordeeld voor betrokkenheid bij een bedreiging, die uitliep op het doodmartelen van een drugshandelaar. S. werd in hoger beroep vrijgesproken van marteling, maar voor de bedreiging werd hij wel veroordeeld. Inmiddels is S. geen Hells Angel meer: hij heeft de club in good standing verlaten.

Indien dit de "criminele link" is, heeft zowat iedere top kickbokser in Nederland banden met het criminele millieu... Onzin dus.

R.I.P. Tarik.

ArjanV
02-02-2014, 09:27
Waarom krijg ik nu toch het beeld van een struisvogel in mijn hoofd....
Maar jullie zullen wel gelijk hebben,iedereen heeft immers kans om op klaarlichte dag te worden afgeschoten in Amsterdam,stomtoevallig dat het nu een kickbokser van Marokkaanse komaf is...volgende week zal waarschijnlijk tafeltenniser Jantje Janssen wel aan de beurt zijn....

Dit alles neemt niet weg dat Tarik El Idrissi best een heel aardige,lieve,spontane jongen geweest zal zijn en een geweldige vechter natuurlijk!Maar da's helaas geen garantie dat hij het rechte pad bewandeld...

Justinian
02-02-2014, 12:19
Peter Verschuren stuurde me net het verzoek onderstaand bericht te posten. Peter is twee jaar trainer en coach geweest van Tarik en in de tijd dat ik, net als Peter les gaf bij Team Hardcore, heb ik de twee veel samen en intensief zien werken. Peter gecondoleerd met dit verlies!


Tarik,
Kan niet onder woorden brengen hoe dit nieuws is ingeslagen bij me.
Heb de eer gehad om 2jaar lang met je te mogen trainen en heb van
elke minuut genoten.
Zal je humor, talent en vriendelijkheid gaan missen.
Rust zacht mijn vriend!!!!!

Bromios
02-02-2014, 12:38
klopt wat Nosferblatu meld is verleden tijd en staat geheel los van wat er zich afspeelt in amsterdam.

Jij weet schijnbaar het echte verhaal, vertel.

Ik werk namelijk in amsterdam en aangezien er alleen lieve jongens op klaarlichte dag worden afgeslacht loop ik een enorm risico. Ik wil dan graag weten wat ik kan doen om mezelf te beschermen.
Waarschijnlijk een zware crimineel worden ;)

king
02-02-2014, 13:18
Waarom krijg ik nu toch het beeld van een struisvogel in mijn hoofd....
Maar jullie zullen wel gelijk hebben,iedereen heeft immers kans om op klaarlichte dag te worden afgeschoten in Amsterdam,stomtoevallig dat het nu een kickbokser van Marokkaanse komaf is...volgende week zal waarschijnlijk tafeltenniser Jantje Janssen wel aan de beurt zijn....


Nee, toevallig was dat Rob Zweekhorst, directeur bij de GGZ, die op dat moment zijn hondje aan het uitlaten was.

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3570669/2014/01/02/Liquidatie-GGZ-directeur-is-grote-schok-voor-omgeving.dhtml

Tuurlijk gebeurt dit veel meer in kickboksland, maar om nou automatisch er vanuit te gaan dat Tarik een crimineel was, gaat mijns inziens veel te ver.

Neem nou als voorbeeld die marrokaanse jongen die vorige week bij een sportschool in Amersfoort is doodgeschoten. Bleek een vergissing te zijn van de daders; die jongen had er niets mee te maken.

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3581756/2014/01/22/Dode-liquidatie-Amersfoort-onbedoeld-slachtoffer.dhtml

Richelieu
02-02-2014, 13:38
...volgende week zal waarschijnlijk tafeltenniser Jantje Janssen wel aan de beurt zijn....

Of nog erger....een volleybalster ;)

ArjanV
02-02-2014, 13:54
Uitzonderingen bevestigen slechts de regel...

En voor de duidelijkheid ik zeg niet dat ie crimineel was dat kan ik niet zeggen,net zo min dat hier iemand kan zeggen dat ie het niet is...maar als je als Marokkaanse kickbokser op klaarlichte dag wordt afgeknald heb je op z'n minst toch alle schijn tegen!

Justinian
02-02-2014, 14:18
Uitzonderingen bevestigen slechts de regel...

En voor de duidelijkheid ik zeg niet dat ie crimineel was dat kan ik niet zeggen,net zo min dat hier iemand kan zeggen dat ie het niet is...maar als je als Marokkaanse kickbokser op klaarlichte dag wordt afgeknald heb je op z'n minst toch alle schijn tegen!
Met alle respect Arjan, maar er zijn hier veel mensen die Tarik hebben gekend en bevriend zijn geweest met hem (waaronder ik zelf). Ik denk niet dat dit het juiste moment is om een discussie te voeren over de vraag of hij crimineel was of niet. Ik vind dat weinig respectvol. In dit soort situaties getuigt het van meer respect naar de nabestaanden toe om deze discussie achterwege te laten. Dat heeft niks met te maken met struisvogels, maar alles met respect.

appelsap
02-02-2014, 18:29
Justi, je hebt een punt, maar dan denk ik dat we ditvook koeten aanhouden bij andere gevallen. En als in het eerste artikel een afrekening wordt genoemd en men daarna de naam te horen krijgt is het niet gek dat de vraag gesteld wordt.

RIP, Tarik.

univers1l
02-02-2014, 20:05
iedereen die Tarik kent, kan zeggen dat het echt een topgozer was, denk zelf echt niet dat hij zo diep in het criminele circuit zat.
maar wie schiet in godsnaam zo professioneel iemand neer? misschien had hij toch een duistere kant. wie weet.
ik kan nu alleen maar sterkte wensen aan zijn familie en naasten. R.I.P. Tarik

Justinian
02-02-2014, 20:08
Justi, je hebt een punt, maar dan denk ik dat we ditvook koeten aanhouden bij andere gevallen. En als in het eerste artikel een afrekening wordt genoemd en men daarna de naam te horen krijgt is het niet gek dat de vraag gesteld wordt.

RIP, Tarik.
De vraag is zeker niet gek, maar wat mij betreft is dit niet het moment om deze discussie te voeren. Maar goed is slechts mijn mening.

Bromios
02-02-2014, 22:49
Het blijft een forum natuurlijk. Dan zou je een condeolance topic moeten openen en dan hier lekker laten discussiëren.

Ik snap je punt. Vind het lullig voor degenen die hem kennen. Maar zo lijkt het erop dat we alleen maar mogen roepen hoe goed iemand was en hoe lief etc. En als niemand hem had gekend mogen we helemaal los gaan.

Misschien een ideetje voor de toekomst ? RIP & een discussie topic.

my2cents
03-02-2014, 00:07
Uitzonderingen bevestigen slechts de regel...

En voor de duidelijkheid ik zeg niet dat ie crimineel was dat kan ik niet zeggen,net zo min dat hier iemand kan zeggen dat ie het niet is...maar als je als Marokkaanse kickbokser op klaarlichte dag wordt afgeknald heb je op z'n minst toch alle schijn tegen!

Er zijn ook mensen die worden afgeknald door zich bijvoorbeeld verkeerd op te stellen (te grote mond?) tegen de verkeerde mensen. Ook dit is speculeren.

Ik ben het overigens een dat dit niet het moment is om deze discussie te voeren. Ook al ken ik hem niet, diep triest dit

SpelPlan
03-02-2014, 00:45
Er zijn ook mensen die worden afgeknald door zich bijvoorbeeld verkeerd op te stellen (te grote mond?) tegen de verkeerde mensen. Ook dit is speculeren.

Ik ben het overigens een dat dit niet het moment is om deze discussie te voeren. Ook al ken ik hem niet, diep triest dit

Ik snap Justinian maar ik ben het met Bromios eens. Dit is een discussieforum en het zou het doel voorbij schieten om dan over heftige dingen die in (of om) vechtsportland gebeuren niet te mogen bespreken.

De suggestie van Bromios om 2 threads te maken waarvan 1 een concoleance is waar er zwaar gemodereerd wordt dat er alleen maar respectvolle berichten in staan vind ik wel een goed idee. Op die manier kunnen betrokken forumleden, vrienden en familie wel de welgemeende condoleances lezen maar zichzelf vrij simpel beschermen tegen de posts waarin gespeculeerd, geïnsinueerd en wellicht waarheden worden verteld die ze liever niet lezen.

Justinian
03-02-2014, 12:24
Het blijft een forum natuurlijk. Dan zou je een condeolance topic moeten openen en dan hier lekker laten discussi�ren.

Ik snap je punt. Vind het lullig voor degenen die hem kennen. Maar zo lijkt het erop dat we alleen maar mogen roepen hoe goed iemand was en hoe lief etc. En als niemand hem had gekend mogen we helemaal los gaan.

Misschien een ideetje voor de toekomst ? RIP & een discussie topic.
Nee, ik zou zeggen uit respect voor hem en de nabestaanden 'nu even niet'. Het is mijns inziens te vers, het kan toch wel even een paar weken wachten? En nee, ik ben zeker niet objectief omdat ik Tarik persoonlijk kende en hem graag mocht. Ieder zijn eigen mening en als mede-eigenaar van Mixfight zal ik ook niet ingrijpen, maar geef slechts mijn mening hierover.

nitro
03-02-2014, 19:12
tarik was een kanjer een knokker heb hem vaak zien vechten wat een mooie stijl rip kanjer!!!

Glen
04-02-2014, 11:33
Uit HP de Tijd....mooi stuk!


‘Lieve vader doodgeschoten’
4 februari 2014 door Pauline Bijster


Het lastige van nieuwsberichten is dat ze gaan over een groep of over cijfers, over onbekende mensen die iets gedaan hebben of ondergaan, gevat in pakkende begrippen en hokjes. Zonder dat we het verhaal erachter kennen, lezen we ‘overdosis’ of ‘moord’ en dat roept allerlei associaties bij ons op. Je ‘begrijpt’ het nieuws omdat je de context van de woorden begrijpt.


Maar eigenlijk begrijp je het niet. Soms proberen langere krantenartikelen context uit te leggen, of mensen uit het nieuws aan ons voor te stellen zodat een meer volledig plaatje kan ontstaan dan alleen uit de eerste drie ANP-regels. Zelfs dan snap je het nooit helemaal.


De reden dat ik hierover nadenk, is het bericht dat vrijdagmorgen jongstleden de jonge (ex-)kickbokser Tarik El Idrissi door zijn hoofd is geschoten. Dat kwam in korte, hier en daar uit zijn verband gerukte nieuwsberichten op verschillende nieuwssites terecht dit weekend.


Ik zag Tarik elke dag.
Iedere dag, vier jaar lang. Want hij bracht iedere dag zijn kindertjes naar dezelfde basisschool als ik mijn kinderen. Naar dezelfde klas zelfs.


Ik weet niet hoe hij als kickbokser was, want ik weet niets van kickboksen. Ik weet ook niet wat hij precies deed in dat ‘criminele circuit’ waarover wordt gesproken. Ik weet niets van motorclubs. Ik ken hem niet als vriend, noch als buurman.
Maar ik heb hem gezien als ouder. E�n van de weinige ouders van school met wie ik vanaf het begin dat we er kwamen, drie en een half jaar geleden, een klik voelde. Een lieve, zorgzame vader.


Op het nippertje
Misschien hadden we die klik omdat we even jong waren, en daardoor automatisch tot dezelfde groep ‘jonge ouders’ behoorden op de overwegend nette, overwegend blanke school waar de meeste ouders veertigplus zijn. Misschien omdat we allebei heel vaak net i�tsje te laat binnenkwamen of op het nippertje. De directeur van de school stond dan in de deuropening en gromde zoiets als ‘Hup hup!’ of ‘Kom op!’, nooit echt boos, soms ge�rgerd.
We parkeerden onze auto’s altijd vlak bij elkaar. En iedere morgen glimlachte hij, of knikte hij naar me. Ouders op school vind ik over het algemeen lastig soort mensen. Hij was ��n van de weinige die vanaf het begin vriendelijk was.


En: ik vond het bijzonder dat hij iedere dag de kinderen bracht. Misschien is dat bevooroordeeld. Maar ik vind vaders die iedere dag, zonder uitzondering, hun kinderen naar school brengen en ophalen, en daar ook nog vrolijk bij kijken, bijzonder. Fijn soort vaders. Ik ben blij dat zij er zijn. Ik dacht altijd: zijn kinderen kunnen trots op hem zijn, zonder dat ik wist hoe hun leven er verder uitzag.


Eigenlijk hoef ik helemaal niet te weten hoe hun leven er verder uitzag. Of met wat voor drugskartels of andere ingewikkelde types hij zaken deed. Of verknoeide, blijkbaar. Voor mij was hij gewoon een vader van school. Die er iedere morgen was. Dat zegt wel iets over iemand, als mens, vind ik. Ga maar eens na hoeveel papa’s je kent die altijd op school zijn.


Niet te snel oordelen
Binnenkort is er vast meer nieuws over de afrekening. Het is gemakkelijk om deze moord op de hoop te gooien van de zoveelste (Marokkaanse) moord in het (criminele-) (kickboks-) circuit van Amsterdam (Noord).
Misschien heb ik me onze klik ingebeeld, misschien maak ik het verhaal te mooi. Maar de berichtgeving erover is te lelijk. Papa’s en mama’s horen niet dood. Geen kind verdient dat. Van de hoofdrolspeler Carmen van Walraven vind je het als kijker aan het einde van de serie Penoza ook erg dat ze wordt doodgeschoten, al heeft ze nog zulke boevenstreken uitgehaald. En zij was n��it op school bij haar kinderen.


We kunnen het bericht ook op een andere hoop gooien. De hoop van: tragische dood van een jonge, lieve, Marokkaanse vader die zijn kinderen iedere dag naar school bracht. Terwijl hij vrijdagmorgen in zijn auto stapte en doodgeschoten werd, waren zijn kinderen waarschijnlijk boven naar Zapp aan het kijken. En bereidde de juf de les voor die dag voor: over Rembrandt, want ze hebben als thema in de klas nu ‘beeldende kunst’.


Ik wens zijn kinderen en zijn familie veel sterkte toe.


En ik ga hem heel erg missen als schoolvader, iedere volgende keer dat ik op het nippertje het gebouw binnenstap.

Justinian
04-02-2014, 11:35
Thanks Glen!

Wheelie
04-02-2014, 13:34
http://www.at5.nl/artikelen/120985/tarik-was-veel-te-lief-voor-de-onderwereld-dit-kan-niet

mootje46
04-02-2014, 13:40
Heel mooi stuk Glen, echt uit het hart geschreven!!

Anderson
04-02-2014, 13:49
Mooi stukje van Pauline Bijster

Coldcrust
04-02-2014, 16:50
Wat me heel erg irriteert is dat de media nu net doen alsof ze een ontzettende ontdekking hebben gedaan dat Tarik bij Team Hardcore en Blacklabel heeft gezeten en DUS banden met de motorwereld zou hebben en dat het daarom zo'n beetje te verwachten viel dat zoiets ging gebeuren,of in elk geval niet vreemd van opgekeken moet worden want dat verklaart dan voor het grote publiek al zo'n beetje alles.
Kijk dat er een reden zal zijn dat iemand hem dit heeft aangedaan is duidelijk,maar dat motorverhaal is echt veel te kort door de bocht.
Bij mijn weten was er toen Henk Kuipers met zijn Hardcore team bezig was nog helemaal geen sprake van kapikane/captainschap van Satudarah (No Surrender bestond nog niet eens ).Henk Kuipers had destijds beveiligingsbedrijven,leverde Air Marschals etc. En die BL/Hells Angels link is ook helemaal geen geheim maar dat zou dan betekenen dat er een hele groep mensen uit de vechtsport toen ''connecties hadden met de MC wereld". Allemaal zwaar overdreven.
Bovendien ligt Tarik's aktieve tijd inmiddels al een aantal jaren achter hem.

Kranten ''ontdekken'' en alle nieuws en misdaadsites hebben opeens een scoop zogenaamd. Stelletje papagaaien.

payap
04-02-2014, 18:10
R.I.P.

Nosferatu187
04-02-2014, 18:14
goed artikel.

Frans12
06-02-2014, 12:50
R.I.P.

Fightfan
07-02-2014, 14:40
Bij het begravenis gebed van Tariq was het mooi te zien hoeveel mensen gekomen waren.
De moskee was letterlijk afgeladen vol!
Verder kunnen we steeds gissen naar motieven, maar is er niets zeker en kunnen we beter wachten op zekerheid voordat we doden lasteren.

Wheelie
08-02-2014, 16:48
http://www.driouchcity.net/photo/art/une/6306737-9510810.jpg?v=1391838697

mario the count
11-02-2014, 22:48
Tarik bij opsporing verzocht nu.