PDA

View Full Version : Amanda Knox: schuldig of onschuldig?



my2cents
31-01-2014, 13:37
Ik weet niet wie hier deze zaak heeft gevolgd, maar Amanda Knox is inmiddels in Italië wederom veroordeeld voor de moord op een studente uit de UK (na eerst veroordeeld te zijn, daarna vrijgesproken en dus nu weer veroordeeld).


Ze zit in de US en het is de vraag of ze überhaupt straks wordt uitgeleverd aan Italië (mocht daarom gevraagd worden).

http://www.nrc.nl/nieuws/2014/01/30/amanda-knox-opnieuw-schuldig-bevonden-aan-moord-huisgenootje/

my2cents
31-01-2014, 13:38
De Amerikaanse studente Amanda Knox is vandaag toch schuldig bevonden aan de seksmoord op haar kamergenote Meredith Kercher. Ze is veroordeeld tot een celstraf van 28 jaar en zes maanden. Ook haar voormalige vriend Raffaele Sollecito is in hoger beroep schuldig bevonden aan de geruchtmakende moord. Hij moet 25 jaar de cel in.
Aan het vonnis ging vandaag bijna twaalf uur aan beraad vooraf. De rechtbank kwam uiteindelijk tot dezelfde conclusie als in 2009, toen Knox schuldig werd verklaard en veroordeeld tot 26 jaar cel. Sollecito (29) kreeg 25 jaar gevangenisstraf. Twee jaar later werd ze vrijgesproken, maar in maart vorig jaar werd besloten dat het proces overgedaan moest worden (http://www.nrc.nl/nieuws/2013/09/30/proces-amanda-knox-opnieuw-van-start).
Knox wachtte de veroordeling af in de Verenigde Staten. Hoewel Itali waarschijnlijk niet direct zal vragen om haar uitlevering, bestaat de kans dat dit uiteindelijk wel gebeurt. Dit zou een langdurig juridisch gevecht tussen Itali en de Verenigde Staten kunnen ontketenen.
Geheugenverlies door marihuana De 21-jarige Britse studente Meredith Kercher werd in 2007 met een doorgesneden keel aangetroffen in haar appartement in Perugia, dat zij deelde met Knox. Het vermoeden bestond dat Kercher en Knox verzeild waren geraakt in een seksspel, samen met Knox’ toenmalige vriend Raffaele Sollecito.

Het stel claimde echter niet in het appartement geweest te zijn tijdens de moord, maar die verklaring werd ondermijnd doordat de twee zich niet alles meer konden herinneren: Knox en Sollecito hadden namelijk marihuana gerookt. Ook het feit dat Knox verschillende verklaringen gaf voor die avond, maakte haar verdacht. Zo wees zij bareigenaar Patrick Lumumba aan als moordenaar, maar zijn onschuld kon echter al snel bewezen worden doordat forensisch bewijs in de richting wees van Rudy Guede.
Knox in Amerika In 2009 werden Knox en Sollecito dus veroordeeld tot lange gevangenisstraffen, maar dat vonnis werd in 2011 vernietigd omdat er geknoeid was met het bewijs. Zo was er weliswaar DNA van Knox op het heft van het vermeende moordwapen aangetroffen, maar zat er niet voldoende bloed op van Kercher om het mes ook echt tot moordwapen te bestempelen.
In een apart proces werd Rudy Guede, een immigrant uit Ivoorkust, veroordeeld tot 16 jaar cel voor medeplichtigheid aan de moord op Kercher. Hij houdt vol onschuldig te zijn. Hij zou aan een celmaat hebben verklapt dat Knox en Sollecito onschuldig zijn, wat later tegen Guede is gebruikt. Amanda en Raffaele zouden Meredith hebben vastgehouden terwijl Rudy haar misbruikte.
Knox kon niet verplicht worden tot het bijwonen van het proces. Ze kan worden uitgeleverd aan Itali als het land daarom vraagt. Een andere mogelijkheid is dat ze de straf in de VS uitzit. Eerder liet ze weten het proces met vertrouwen tegemoet te zien, daar ze overtuigd is van haar onschuld. Sollecito was eerder vandaag wel aanwezig in de rechtbank, maar was niet bij het vonnis.

king
31-01-2014, 13:47
Hoe kun je schuldig zijn met zo'n gezicht... ;)

http://resources1.news.com.au/images/2014/01/31/1226814/559481-amanda-knox.jpg

A-team
31-01-2014, 13:56
Meredith Kercher zou je dochter maar zijn........

Nosferatu187
31-01-2014, 13:57
ik zeg schuldig, een nare psychopaat vind ik het.

Pahlavan
31-01-2014, 17:34
http://resources1.news.com.au/images/2014/01/31/1226814/559481-amanda-knox.jpg


Psycho bitch

Leventdepevent
31-01-2014, 17:35
Hoe kun je schuldig zijn met zo'n gezicht... ;)

http://resources1.news.com.au/images/2014/01/31/1226814/559481-amanda-knox.jpg
t zijn juist altijd diegene waarvan je t niet verwacht

Nosferatu187
31-01-2014, 17:40
ik hoop dat je cynisch bent want je ziet gewoon dat ze goed ziek is op die foto.

Pahlavan
31-01-2014, 17:56
ik hoop dat je cynisch bent want je ziet gewoon dat ze goed ziek is op die foto.

x2

Dat zijn psycho ogen.

Diz
31-01-2014, 18:06
Tering wat een eng wijf!

Nosferatu187
31-01-2014, 18:16
check rond de 1.50 aub ze vraagt, heb jij het gedaan? was je erbij die avond? ze zegt dus nee maar check haar haar lichaamstaal en hoofd.


http://www.youtube.com/watch?v=SflmeWah79k

my2cents
31-01-2014, 18:40
LOL, ze heeft juist meerdere keren verklaard dat ze wel thuis was (en dan weer niet).

my2cents
31-01-2014, 18:41
Deze man somt het mooi op

http://www.youtube.com/watch?v=YbgZZ5TjBNU


Al geloof ik dat zijn uiteindelijke mening is dat ze niet veroordeeld had mogen worden..

appelsap
31-01-2014, 22:33
ik zeg schuldig, een nare psychopaat vind ik het.

Je hebt een psychoanalyse op haar uitgevoerd?

Als je naar (het ontbreken van) de bewijzen, kijkt dan leek vrijspraak een stuk logischer dan een veroordeling.
Zeker nu de eerste OvJ in de gevangenis zit voor het op grote schaal vervalsen van bewijzen en het aanvoeren van Satanische motieven bij bijna alle zaken waar hij aan deelnam. Belangrijke redenen waarom ze in hoger beroep was vrij gesproken.
Knox komt nooit meer terug naar Italie want deze veroordeling is zeer waarschijnlijk tegen de Amerikaanse grondwet, ivm double jeopardy, en de VS is sowieso niet happig op het uitleveren van onderdanen.

Wel lullig voor dat Italiaanse vriendje dat ze gisteren aan de grens hebben opgepakt.

Nosferatu187
31-01-2014, 22:35
ja dat heb ik inderdaad gedaan.

Pahlavan
31-01-2014, 22:37
Ik heb me verder niet erg in deze zaak verdiept ofzo maar wanneer iemand meerdere malen tegenstrijdige dingen verklaart kan ik goed begrijpen waarom mensen niet in haar onschuld geloven. Ik bedoel de waarheid is de waarheid toch?! Die zou toch niet telkens moeten veranderen lijkt mij..

appelsap
31-01-2014, 23:38
Ik heb me verder niet erg in deze zaak verdiept ofzo maar wanneer iemand meerdere malen tegenstrijdige dingen verklaart kan ik goed begrijpen waarom mensen niet in haar onschuld geloven. Ik bedoel de waarheid is de waarheid toch?! Die zou toch niet telkens moeten veranderen lijkt mij..

Als alle mensen die ergens van verdacht werden en, vaak onder druk, verschillende verklaringen geven, veroordeelt zouden worden dan zaten de gevangenissen heel wat voller den kik.
Als je naar het bewijs, en de verzameling daarvan, kijkt dan zou vrijspraak geen rare conclusie zijn. Het verbaast me gewoon dat je van een foto kan zien dat ze psycho ogen heeft.
Als je nou een diepgaande analyse van haar psychische gesteldheid had gemaakt, zoals die wannabe Dracula hierboven, dan hadden we het er over kunnen hebben.

Pahlavan
31-01-2014, 23:53
Als alle mensen die ergens van verdacht werden en, vaak onder druk, verschillende verklaringen geven, veroordeelt zouden worden dan zaten de gevangenissen heel wat voller den kik.
Als je naar het bewijs, en de verzameling daarvan, kijkt dan zou vrijspraak geen rare conclusie zijn. Het verbaast me gewoon dat je van een foto kan zien dat ze psycho ogen heeft.
Als je nou een diepgaande analyse van haar psychische gesteldheid had gemaakt, zoals die wannabe Dracula hierboven, dan hadden we het er over kunnen hebben.

Ze heeft anders wel even een onschuldige man van moord beschuldigd/aangewezen als moordenaar (gelukkig konden ze bewijzen dat hij geen moordenaar was). Of doen meerdere mensen dat?
Ik heb idd helaas nog geen tijd gehad om haar psychische gesteldheid te analyseren, had het de laatste tijd iets te druk met mijn studie/werk etc. lol, en ik kan natuurlijk net als de rest alleen maar speculeren over of ze schuldig of onschuldig is.
Persoonlijk (en exclusief een analyse van psychische gesteldheid) kan ik mij heel goed voorstellen dat mensen niet in haar onschuld geloven, maar nogmaals dat is mijn persoonlijke mening/gevoel. Gelukkig voor haar ben ik dan ook geen rechter.

Nosferatu187
31-01-2014, 23:54
je kan aan een bepaalde blik zien of iemand psycho is, verder ga ik daar niet over in discussie wel of niet hier.

Nosferatu187
31-01-2014, 23:55
http://masksofsanity.blogspot.nl/2009/02/stare-of-psychopath-whats-beneath-it.html

Nosferatu187
31-01-2014, 23:55
dat zij gekke sm spelletjes deed met haar lover zou dan ook precies in dat plaatje passen.

Kemal
01-02-2014, 07:46
de sloerie ;)

ICON
01-02-2014, 08:56
je kan aan een bepaalde blik zien of iemand psycho is, verder ga ik daar niet over in discussie wel of niet hier.


lol :D

cornelus
01-02-2014, 09:44
Ben het wel eens met de posters hier die naar over het meisje doen. Lijkt me een buitencategorie doortrapt persoon om eerlijk te zijn. Heel eng... Daarom Judge Cornelus zegt: guilty as fuck

Wheelie
01-02-2014, 11:25
Ik wil best een sm spelletje met haar spelen

my2cents
01-02-2014, 13:02
@ Appelsap, dit is geen double jeopardy....Lees nog maar eens goed. Daarnaast zijn alle gebeurtenissen en feiten dusdanig, dat ik er juist bijna wel 100% zeker van ben dat ze schuldig is. Lees je eens in in de feiten en niet al die pro PR Knox bullshit

Nosferatu187
01-02-2014, 13:34
haar vader is trouwen zo rijk dat hij macht genoeg heeft om de media daar te beinvloeden net zoals bijv. met holloway.

my2cents
01-02-2014, 13:49
de familie Knox heeft al jaren geleden een PR bureau in de arm genomen, die niets anders doen dan valse informatie verspreiden

Nosferatu187
01-02-2014, 13:59
100% true

Nosferatu187
01-02-2014, 17:58
The student who has allegedly confessed to taking part in the killing of British student Meredith Kercher in Italy told friends just weeks before: "I'm actually at one of my most happiest places right now".
Girl 'confesses over her flatmate's murder'
In pictures: Meredith Kercher murder case
Amanda Knox, a 20-year-old language and creative writing student from Seattle in the United States, wrote enthusiastically on the social networking site MySpace about her new life studying Italian in Perugia, about her friends and her new house.

Like most people of her age, her tastes are diverse and she rambles about the people she loves and the ways she likes to spend her time.

But Knox, writing under the name Foxy Knoxy, also reveals a different side to her character with a series of short stories - one concerns a stalker and another talks about the drugging and rape of a young woman.

In the latter, an older brother Edgar, challenges his younger brother Kyle over a woman called Victoria.
His brother responds, laughing: "Icky Vicky, huh? Jeez, Edgar. You had me going there. A thing you have to know about chicks is that they don't know what they want," before attacking him.
Detectives currently questioning Knox are expected to trawl through the blogs, and every element of her life, in the coming days, looking for any clues as to how an average young woman at the beginning one of the most exciting periods of her life might have been caught up in murderous sexual violence.
It was Knox and her Italian boyfriend, Raffaele Sollecito, who claim to have first found Meredith Kercher's body at the house the two girls shared.
Knox gave an alibi to police but in the four days after the killing, it allegedly began to crumble.
She last logged onto her MySpace page on Monday - four days after the killing, but will not have seen messages of support posted by friends telling her they love her and to "stay strong".
Before this week's events, she corresponded regularly with friends and family back home, telling them "I still miss those people I love".
Of her new life in Europe, the primary school teacher's daughter wrote in a blog on October 15: "I've actually been living in Italy for about a month now and I've had classes for two weeks so far. Everything is going great.
"I really like the Italian lifestyle. everything shuts down in the middle of the day so everyone can have a three hour lunch break. I love it. I wish we had that in America.
"I think Americans work too much and don't live. Having that time in the middle of the day reminds you that life really isn't all about going to work and making money.
"It's about who you are and what you choose to do and who you choose to spend your time with."
She also refers to the man who is suspected of carrying out the killing with her, Congolese bar owner Patrick Lumumba.
"I've been working every night (except for Monday night) from 10pm to 2.30am at a bar called Le Chic. It's a really small place owned by this man from the Congo. His name is Patrick," she wrote.
She makes no mention of Sollecito in her profile.
She is however chided by her aunt - who is unnamed on MySpace- for having a picture of an apparently naked man called Federico on her page.
Her aunt warned her: "Do not get naked with strange Italian men!!” Knox replied that Federico was just a friend.
Under "marital status", she wrote "single", listed her mother under "heroes" and under "children", wrote: "someday".
She wrote: "I love things like good wine, rock climbing, backpacking long distances with people I love, yoga on a rainy day, making coffee, drinking tea, and lots of languages".
"I’m 20 years old and I like new things. Ooh, and soccer, and roller coasters, and Harry Potter, and..."
Last night, her parents insisted there had been a "horrible mistake" and that she was innocent.
Her stepmother Cassandra Knox, 45, said from her home in Seattle: "I just don't believe a word of it. I just can't imagine there is any truth in it at all."
She added of Knox's father William, 47: "He is in a state of utter shock and disbelief. There's no way she could have done it, it’s all a horrible mistake."
Knox's mother, Edda, 45, was said to be flying out to Italy today.

appelsap
01-02-2014, 19:53
@ Appelsap, dit is geen double jeopardy....Lees nog maar eens goed. Daarnaast zijn alle gebeurtenissen en feiten dusdanig, dat ik er juist bijna wel 100% zeker van ben dat ze schuldig is. Lees je eens in in de feiten en niet al die pro PR Knox bullshit

Dat heb ik gedaan en we komen blijkbaar tot een andere conclusie. Ik was er niet bij en kan dus niet met 100% zekerheid stellen dat ze het niet gedaan heeft. Ik verbaas me er alleen over dat mensen obv een foto kunnen concluderen dat ze een psychopaat is, terwijl, in mijn ogen, de bewijzen haar schuld niet onomstotelijk vast stellen. Dat is wel de bedoeling in een rechtszaak volgens mij.
Maar we zullen het wel zien tegen het einde van dit jaar als het hooggerechtshof uitspraak doet. Dan is de enige persoon die door het forensische onderzoek wel duidelijk is aangewezen als dader trouwens waarschijnlijk weer vrij. Omdat zijn straf, nadat hij Knox aanwees als medeplichtige, is ingekort van 30 naar 14 jaar.

my2cents
01-02-2014, 20:10
Uiteraard kun je niet op basis van een foto zeggen of iemand een psychopaat is... En iemands schuld is natuurlijk bijna nooit met 100% zekerheid vaststellen, maar naar mening is voldoende aangetoond dat ze in ieder geval meer van deze moord weet.

Inzake JD: http://usnews.nbcnews.com/_news/2014/01/31/22524338-why-us-might-send-amanda-knox-back-to-italy-if-she-loses-appeal?lite

e-type
01-02-2014, 23:31
Wat voor bewijs is er eigenlijk wat tegen haar pleit? Voor zover ik weet is het moordwapen nooit gevonden. En tegen Guede is veel meer bewijs toch?

Facade
02-02-2014, 00:31
http://www.theguardian.com/world/2011/oct/03/meredith-kercher-murder-timeline

Dit geeft een aardig overzicht van de zaak en het bewijs.

Wat er niet in staat is dat de autopsie concludeert dat de moord gepleegd moet zijn door meerdere mensen, waardoor de veroordeling van Guede niet in de weg staat aan een vervolging van Knox.

Gevoelsmatig denk ik ook dat Knox schuldig is of op zijn minst betrokken. Er is forensisch bewijs van een mes met DNA van Knox op het handvat en DNA van Kercher op het lemmet. Dat is toch wel heel lastig recht te praten lijkt me.
Probleem is echter dat 1. er blijkbaar onderzoekstechnische fouten zijn gemaakt en dat er vervuilde handschoenen zijn gebruikt en 2. dat de politie niet zeker is dat dit mes het moordwapen is geweest...

e-type
02-02-2014, 01:07
http://www.theguardian.com/world/2011/oct/03/meredith-kercher-murder-timeline

Dit geeft een aardig overzicht van de zaak en het bewijs.

Wat er niet in staat is dat de autopsie concludeert dat de moord gepleegd moet zijn door meerdere mensen, waardoor de veroordeling van Guede niet in de weg staat aan een vervolging van Knox.

Gevoelsmatig denk ik ook dat Knox schuldig is of op zijn minst betrokken. Er is forensisch bewijs van een mes met DNA van Knox op het handvat en DNA van Kercher op het lemmet. Dat is toch wel heel lastig recht te praten lijkt me.
Probleem is echter dat 1. er blijkbaar onderzoekstechnische fouten zijn gemaakt en dat er vervuilde handschoenen zijn gebruikt en 2. dat de politie niet zeker is dat dit mes het moordwapen is geweest...

Dank, Facade.
Maar dat DNA op dat mes van Kercher was al een gedeeltelijk profiel en werd later door expert getuigen weerlegd....en het DNA van Knox lijkt me duidelijk...het was haar eigen vriend z'n keukenmes die ze vast ooit gebruikt had voor een boterhammetje. Verder leek dat mes niet te passen op de afdruk in bloed dat gevonden was op de plaats delict.
Gewoon erg lastig te bewijzen als dat het enige directe bewijs is dat ze Kercher werkelijk vermoord heeft.

appelsap
02-02-2014, 05:49
http://www.theguardian.com/world/2011/oct/03/meredith-kercher-murder-timeline

Dit geeft een aardig overzicht van de zaak en het bewijs.

Wat er niet in staat is dat de autopsie concludeert dat de moord gepleegd moet zijn door meerdere mensen, waardoor de veroordeling van Guede niet in de weg staat aan een vervolging van Knox.

Gevoelsmatig denk ik ook dat Knox schuldig is of op zijn minst betrokken. Er is forensisch bewijs van een mes met DNA van Knox op het handvat en DNA van Kercher op het lemmet. Dat is toch wel heel lastig recht te praten lijkt me.
Probleem is echter dat 1. er blijkbaar onderzoekstechnische fouten zijn gemaakt en dat er vervuilde handschoenen zijn gebruikt en 2. dat de politie niet zeker is dat dit mes het moordwapen is geweest...

In het tweede proces zijn er een aantal experts geweest die hebben verklaard dat de moord wel door een persoon kan zijn gepleegd. Dat mes/moordwapen bevatte een DNA sample dat door alle onafhankelijke experts als te klein wordt beschouwd om een statistisch zekere match mee te onderzoeken. Het gaat om een keukenmes dat in de la van die Italiaan is gevonden en volgens andere experts veel te groot is voor de wonden die zijn aangetroffen. Het OM/de rechter hebben ook onafhankelijke toetsing enkele van de forensische bewijzen tegen gehouden.

Ik denk dat het er op neer komt waar je het meest gewicht aangeeft. Aan de ene kant heeft Knox zich nogal vreemd gedragen en zijn er aanwijzingen dat ze zeker meer weet dan er nu bekend is. Aan de andere kant komen veel van haar tegenstrijdige verklaringen na 4 dagen ondervraagd te zijn , zonder advocaat in een taal die ze niet goed beheerst ,en met weinig onomstotelijk forensisch bewijs. Verder is de politie nogal onzorgvuldig te werk gegaan tijdens de ondervragingen en het verzamelen van het forensische bewijs. Voor mij is er genoeg twijfel om niet tot een veroordeling tot moord over te gaan, maar 2 van de 3 gerechtshoven in Italië denken daar anders over. Op naar nr 4....

Facade
02-02-2014, 11:19
Ik ben met jullie allebei eens dat het bewijs wel erg dun is. Zeker omdat er met het oog op het voorgaande dus geen direct bewijs bestaat dat Knox aan de moord linkt.

Daarom zeg ik dus ook gevoelsmatig, maar ook dan ben k er niet helemaal over uit hoor. Het enige waar ik wel over uit ben is dat Knox niet het hele verhaal vertelt. Ik geloof best dat het stuk DNA dat gevonden is te klein is, en dat de handschoenen die gebruikt zijn niet schoon genoeg waren. Maar misschien komt het door mijn gebrek aan kunde m.b.t. DNA, maar ik lees het wel een beetje van 'te klein om zekerheid te geven over de vraag of het Kercher's DNA is, maar alles wijst daar wel op' en zo is het met meer dingen in deze zaak.

Dus vind ik dat ze veroordeeld moet worden? nee, niet op basis van dit bewijs. Denk ik dat ze er desondanks wat mee te maken heeft gehad, absoluut.