PDA

View Full Version : UFC 173: Chris Weidman vs. Vitor Belfort



jantje11
03-02-2014, 00:48
UFC 173 zal op 24 mei in de MGM Grand Garden Arena in Las Vegas plaatsvinden en de main event en co-main event zijn al vastgesteld. Chris Weidman zal zijn titel verdedigen tegen Vitor Belfort in een gevecht dat nu al veel besproken is, aldus ESPN. Een paar uur erna is bekend gemaakt dat in de co-main event een ander veelbesproken gevecht tussen Chael Sonnen en Wanderlei Silva zal plaatsvinden, aldus Dana White op FOX Sports 1.

Chris “All-American” Weidman is 11-0 na twee overwinningen op de legendarische Anderson Silva. Op UFC 162 won Weidman de titel door Silva knock-out te slaan, waarna hij in de rematch op UFC 168 het been van Silva brak door een beentrap te blokkeren. Dit zorgde voor enge beelden, maar Silva kan dit jaar nog vechten, aldus Dana White. Hoewel hij die twee overwinningen heeft geboekt, zijn er nog steeds MMA-fans die twijfelen of Weidman wel de echte kampioen is. De eerste overwinning zien zij veel meer als het verlies van Silva ipv. de overwinning van hem, en de tweede overwinning was misschien gewoon geluk doordat het been brak. Tegen Belfort heeft hij de kans om zijn status bevestigen.

Toen het tweede gevecht tussen Silva en Weidman werd gepland, was al bekend wie de eerste titeluitdager zal zijn: Vitor Belfort. Op UFC 126 verloor “The Phenom” een titelgevecht tegen Silva via knock-out in de eerste ronde door de bekende trap door het midden van “The Spider”. Hierna won Belfort zijn vier gevechten erna op middengewicht en verloor hij een titelgevecht voor de licht zwaargewichttitel van Jon Jones op UFC 152. In zijn laatste gevecht werd hij de eerste persoon die Dan Henderson via knock-out versloeg in de main event van UFC Fight Night 32. Dit gevecht was ook op licht zwaargewicht.

Dat Chael Sonnen en Wanderlei Silva een datum hebben gekregen waarop zij gaan vechten is misschien maar goed ook. De Amerikaan en Braziliaan liggen al jaren in de clinch met elkaar en heeft tijdens de eerste dagen van ‘The Ultimate Fighter: Brazil 3′, waar Silva en Sonnen tegenover elkaar coaches zijn, een nieuw hoogtepunt bereikt. Dana White maakte bekend dat er een flinke vechtpartij is geweest tijdens het filmen en dat Sonnen hierbij een stoot kreeg die hij niet zag aankomen. Voordat de twee gingen coachen tegen elkaar, waren er al confrontaties tussen de twee. Dit gevecht zal plaatsvinden op licht zwaargewicht.

Andere gevechten zijn nog niet bekend gemaakt voor dit event tijdens ‘Memorial Days weekend’.

Willem033
03-02-2014, 01:34
Ik hoop zo dat Weidman die akelige Belfort ko slaat.

T15Boxing
03-02-2014, 02:08
Ik hoop dat Belfort die Weidman KO slaat en dan een bad guy rol accepteert. A new PPV star is born.

Brainthief
03-02-2014, 13:23
Ik hoop op een double KO. Wat een flapdrollen deze 2 gasten....kunnen beide wel goed knokken

bladetrinity
03-02-2014, 13:26
Hoop op een hele dikke k.o. van belfort. Trt for the win!

jantje11
03-02-2014, 14:39
Weidman vouwt die gaylord Belfort helemaal dubbel. En terecht Weidman is een echte Champ.

mario the count
03-02-2014, 16:05
Waar komt die haat richting Weidman vandaan?
Een terechte kampioen, die volgens mij altijd sportief en respectvol is naar zijn tegenstanders.

jantje11
03-02-2014, 16:16
Waar komt die haat richting Weidman vandaan?
Een terechte kampioen, die volgens mij altijd sportief en respectvol is naar zijn tegenstanders.

Inderdaad, toen Silva nog champ was zeide ze allemaal wacht maar tot die tegen Weidman komt te staan.

En ja Weidman pakt hem 2x en nu heeft iedereen haat tegen hem.

Een gozer met respect voor zijn tegenstanders en overtuigd van zijn eigen kunnen. Ik hoop dat die nog vele jaren de Middleweight champ blijft.

hankmoody
03-02-2014, 22:47
Ik vind het nogal zielig hoe Chris Weidman tekeer ging dat hij had gewonnen toen Anderson zijn been brak. Dat was puur een technische fout en heel veel peg van Anderson dat hij zijn been brak, dat had helemaal niks met Weidman's acties te maken. Toen Patrick Cote zijn been brak tegenover Anderson Silva, wat was Anderson's reactie daarop... Over Belfort hoef ik al helemaal niet te beginnen.

Maarja twee zeer goede vechters en ik heb zin om het te zien. Om eerlijk te zijn zie ik het meer als een gevecht voor de middleweight titel zoals Hendricks vs Robbie, aangezien Weidman zich nog niet echt heeft bewezen in mijn ogen (door lullige situaties, maar het is zo). Ook zie ik dit gevecht even waardig als Mousasi vs Lyoto Machida. We hebben Mousasi, Machida, Weidman, belfort en Silva. En ik heb echt geen idee wie van hun vijf het beste is, ze hebben allemaal hun zwakke en sterke punten.

hankmoody
03-02-2014, 22:53
Inderdaad, toen Silva nog champ was zeide ze allemaal wacht maar tot die tegen Weidman komt te staan.

En ja Weidman pakt hem 2x en nu heeft iedereen haat tegen hem.

Een gozer met respect voor zijn tegenstanders en overtuigd van zijn eigen kunnen. Ik hoop dat die nog vele jaren de Middleweight champ blijft.

Twee keer? Volgensmij raakte Anderson geblesseerd in het tweede gevecht op het moment waarbij beide vechters fresh tegenover elkaar stonden.

mario the count
03-02-2014, 22:58
Twee keer? Volgensmij raakte Anderson geblesseerd in het tweede gevecht op het moment waarbij beide vechters fresh tegenover elkaar stonden.

Op dat moment stond weidman voor, en die blessure is ook de verdienste van weidman. Het is niet de eerste keer dat een tegenstander uitgeschakeld wordt door een block, een effectieve techniek mag je het wel noemen.

my2cents
03-02-2014, 23:05
Ik vind het nogal zielig hoe Chris Weidman tekeer ging dat hij had gewonnen toen Anderson zijn been brak. Dat was puur een technische fout en heel veel peg van Anderson dat hij zijn been brak, dat had helemaal niks met Weidman's acties te maken. .

Ik ben het er helemaal mee eens..... Behalve dat peg dan

K-1sunstarr
03-02-2014, 23:16
Wordt weer een win parij voor Weidman.
Zie Victor niet winnen van Weidman, let maar op mijn woorden.

Willem033
03-02-2014, 23:17
Twee keer? Volgensmij raakte Anderson geblesseerd in het tweede gevecht op het moment waarbij beide vechters fresh tegenover elkaar stonden.

Silva had de eerste ronde al zwaar verloren, net als hij elke andere ronde tegen Weidman heeft verloren.
Door een defensieve aktie van Weidman breekt Silva zijn been.

Wheelie
03-02-2014, 23:28
TRT Vitor slaat hem zwaar KO ;)

Turboknecht
04-02-2014, 01:19
Wordt weer een win parij voor Weidman.
Zie Victor niet winnen van Weidman, let maar op mijn woorden.

Wie is Victor?

Willem033
04-02-2014, 01:32
Wie is Victor?

Victor Reinier ken je niet?
Echt een badass.

Turboknecht
04-02-2014, 02:02
Victor Reinier ken je niet?
Echt een badass.

Die wint het nooit van Weidman.

Minotauro
04-02-2014, 02:40
Ik hoop op een double KO. Wat een flapdrollen deze 2 gasten....kunnen beide wel goed knokken

Quote me dan gewoon ;)

jantje11
05-02-2014, 11:37
Zet Alistair vs Jds of Barnett ook maar op deze card !

overeem heb nog heel de maand Februari om op vakantie te gaan.
en heeft bij terug komst nog zeker 2,5 maand om zich voor te bereiden.