PDA

View Full Version : Oscar Gonzalez overleden na KO



mario the count
04-02-2014, 07:20
De Mexicaanse bokser Oscar Gonzalez is na een harde knock-out in de ring overleden in het ziekenhuis. De 33-jarige prof ging in de 11e ronde van zijn partij tegen Jesus Galicia neer, waarna hij bewusteloos raakte. Met zware hersenbloedingen werd hij naar het ziekenhuis gebracht waar de artsen niets meer voor hem konden doen.
'Het hart van een groot krijger slaat niet meer. Rust in vrede', liet zijn manager maandag op Twitter weten.

T15Boxing
04-02-2014, 07:35
R.I.P. !!

Pahlavan
04-02-2014, 08:08
Heftig zeg. R.i.p!

Leventdepevent
04-02-2014, 08:41
Heftig zeg. R.i.p!
x2 rip

Kemal
04-02-2014, 09:40
Pfff heavy!

RIP

micha
04-02-2014, 10:01
RIP

ijsbier
04-02-2014, 11:57
Wat erg zeg, RIP! Het valt me trouwens op dat het vaak de vechters uit de lichtere gewichtsklassen zijn die overlijden aan hersenschade... zou dit zijn omdat ze vaak meer klappen(in vergelijking met de heavyweights) incasseren voordat ze KO gaan?

Pansier
04-02-2014, 12:10
Erg dit! R.I.P.



Wat erg zeg, RIP! Het valt me trouwens op dat het vaak de vechters uit de lichtere gewichtsklassen zijn die overlijden aan hersenschade... zou dit zijn omdat ze vaak meer klappen(in vergelijking met de heavyweights) incasseren voordat ze KO gaan?

Ik verwacht van wel. Volgens mij is de sport boksen volgens de statistieken ook gevaarlijker dan het MMA. Dit omdat bij het MMA het gevecht sneller gestopt wordt, doordat je mag doorslaan wanneer je iemand aanslaat. Bij het boksen krijg je herstel, waardoor je erna alleen maar meer klappen krijgt.

Anderson
04-02-2014, 12:29
RIP

Wheelie
04-02-2014, 12:41
http://www.youtube.com/watch?v=wQrjpJVutAI

Pahlavan
04-02-2014, 13:13
Wat erg zeg, RIP! Het valt me trouwens op dat het vaak de vechters uit de lichtere gewichtsklassen zijn die overlijden aan hersenschade... zou dit zijn omdat ze vaak meer klappen(in vergelijking met de heavyweights) incasseren voordat ze KO gaan?

Ik hoorde Joe Rogan het hier een x over hebben en volgens hem speelt het feit dat ze bij de lichtere gewichtsklassen meer/vaker weight cutten ook een rol. Na een zware weight cut ben je namelijk behoorlijk dehydrated waardoor je brein ook kwetsbaarder is en het is maar de vraag of je de volgende dag na de weigh ins al volledig hersteld bent. Zo niet, dan zijn stoten op het hoofd nog gevaarlijker dan wanneer je niet een zware weight cut achter de rug hebt.

mario the count
04-02-2014, 13:48
http://www.youtube.com/watch?v=wQrjpJVutAI

Heftige beelden.

#teamBADGUY
04-02-2014, 15:08
Heftige beelden.


Gelukkig deed de scheids idd wel goed ze werk , ik was even bang dat de fatale klap na de eightcount zou vallen .

Wel heel erg dit


RIP