PDA

View Full Version : Alistair Overeem still wants Brock Lesnar rematch; proved point against Frank Mir



Naj85
05-02-2014, 10:03
Alistair Overeem raised eyebrows on Saturday night when he called out former UFC heavyweight champion Brock Lesnar.


After all, not only did Overeem already easily dispose of Lesnar when they fought in 2011, but Lesnar doesn't even fight any more, at least not for real.


But Overeem stood by his decision to call out his former foe during a Monday in-studio appearance on The MMA Hour.


"I believe I read somewhere that he wanted to come back, and that he believed he didn't fight because of the health conditions and that it would have been different if he was healthy," Overeem told host Ariel Helwani. "He was talking about maybe a comeback, and I thought he wanted to fight me because of his last fight, maybe a rematch. With Brock, you have to take it with a grain of salt."


Either way, Overeem's future in the UFC heavyweight division once again looks bright after a dominant performance against Frank Mir at UFC 169 in Newark's Prudential Center. Overeem picked Mir apart standing and even got the best of things on the ground with the jiu-jitsu ace, as he rolled his way to 30-27, across-the-board scores.


It was a point-proving performance for the former Dream and Strikforce champ, as he rallied from a pair of knockout losses (to Antonio Silva and Travis Browne) last year in which he started strong, then faded fast.


"Everyone was screaming ‘the cardio, the cardio, the cardio,' so I was like, ‘let's listen to everyone for a change and let's drop some pounds," said Overeem, who did the bulk of his training for the Mir fight in Thailand. "I actually kind of enjoyed watching my food, I do believe eating clean just keeps you good, mentally, and it worked."


While perhaps Overeem could have finished Mir -- and it certainly appeared that Mir was a solid strike or two from going down when they were re-stood late in the third -- Overeem was intent on sticking to his game plan of not falling into any traps.


"In my mind I was actually just focused on not walking into the trap that happened with Travis, where you just punch yourself out and then suddenly you end up in a leglock or an armbar, because that's what Mir is known about,' Overeem said. "He's got this dangerous submission game, he can take a beating, and he's also known for faking a little but, wobbling once you start getting into it, you're in a submission. That was my main focus."


While the intent was clear, the explanation still wasn't enough to sell his boss on his performance. UFC president Dana White called Overeem's performance "crappy" on FOX Sports 1 late Saturday evening. But Overeem isn't going to lose sleep over his boss's words.


"Dana is a very upfront character, I like that about him, because I like to know where I'm at," Overeem said. "And he's entitled to his opinion, as we all are. I think it was a very technical performance, it is what it is. I can't make more of it now. I can understand him, he's the promoter, he wants to have exciting fights. Ratings matter, fans matter, fans want exciting fight. I hope he also understands my opinion, the ‘loser leaves town match.' Since the Travis fight, [I heard] a lot of things about my cardio. In life sometimes you always don't get what you want."


Overeem doesn't regret calling his performance "safe." The way he sees it, the Mir fight was a means to an end, that end being an eventual shot at the championship.


"Not at all, because it was the truth. Sometimes you have to play it safe. For me, this was a big test: If you're going to go to the championship rounds. Everyone is saying, ‘Alistair can't do this, Alistair can't do that.' It was a big question could I do that, also for myself, because fighting is different than training. Now I feel like yes, I can do to the championship rounds. After the three rounds I was good, and I could do two more."


Overeem's going to take it easy for awhile before plunging into his next fight. Notably, he balked at discussing his contract situation, saying "I'm not at liberty to discuss that," when asked if he was a free agent. He's planning on a three-week break in Jamaica, then after that, who knows? Maybe he'll even keep dreaming of that Lesnar rematch, should the latter ever decided to return from the neighborhood of make believe.


"I care about the title, of course, but if [Lesnar]'s going to come back, why not? It would be a great fight. Brock healthy, because that's what the discussion is, if he's focused, he's healthy, we all remember what he did with Heath Herring, Randy Couture, he is the former UFC champ, aggressive, he's huge, he's strong. I think that would be a very good fight."

Mastenbroek
05-02-2014, 10:19
http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?129334-UFC-169-Frank-Mir-vs-Alistair-Overeem/page15

hankmoody
05-02-2014, 14:37
Ik snap niet echt waarom Alistair opeens Brock Lesnar wil. Hij heeft Brock al eens verslagen en het lijkt mij nou ook niet echt een gevecht dat goed naar the belt leidt. Ik zou zeggen, hunt > JDS > Cain

Mastenbroek
05-02-2014, 14:46
Vind het wel een toffe actie van Alistair.

Er werd steeds gezegd dat Brock die ziekte had, en nu dat die weer gezond is dat die weer terug wil komen.
Alistair zegt eigenlijk Oke laat maar komen dan bewijs ik dat ik een volledig gezonde Brock ook aan kan.

king
05-02-2014, 14:54
Vind het wel een toffe actie van Alistair.

Er werd steeds gezegd dat Brock die ziekte had, en nu dat die weer gezond is dat die weer terug wil komen.
Alistair zegt eigenlijk Oke laat maar komen dan bewijs ik dat ik een volledig gezonde Brock ook aan kan.

Heb liever dat hij roept om een rematch tegen Bigfoot of Brown.

Mastenbroek
05-02-2014, 14:56
Heb liever dat hij roept om een rematch tegen Bigfoot of Brown.

Dat heb ik ook liever, neemt nog niet weg dat ik dit wel een toffe actie vind.

hankmoody
05-02-2014, 14:58
Alistair is ook de jongste niet meer. Ik zou zeggen eerst de belt en daarna toffe acties.

Minotauro
05-02-2014, 15:06
Precies! Daag Browne of Bigfoot uit!

Klassikl
05-02-2014, 16:08
JDS, als je toch naar de titel wilt is dat wel de snelste route. Als Lesnar echt terug wilde komen was hij er ondertussen al wel.

R.D.N
05-02-2014, 16:39
Precies Brown of Bighead.

jantje11
05-02-2014, 17:18
Brown vecht eerst tegen Werdum en als die wint eind dit jaar voor de titel tegen Velasquez.

En Bigfoot is nog een tijdje geschorst dus laat Ali lekker tegen JDS of Barnett knokken daarmee gaat die ook gewoon richting een Titleshot

Willem033
05-02-2014, 17:29
Lesnar is de snelste en makkelijkste weg naar een titleshot

Minotauro
05-02-2014, 17:34
Lesnar is de snelste en makkelijkste weg naar een titleshot

Hoe dan??

hankmoody
05-02-2014, 18:21
Lesnar is de snelste en makkelijkste weg naar een titleshot

gewoon niet

mario the count
05-02-2014, 19:21
Brown vecht eerst tegen Werdum en als die wint eind dit jaar voor de titel tegen Velasquez.

En Bigfoot is nog een tijdje geschorst dus laat Ali lekker tegen JDS of Barnett knokken daarmee gaat die ook gewoon richting een Titleshot

Idd. Browne gun ik die titleshot ook echt btw.

Turboknecht
05-02-2014, 19:42
Ik zou Browne graag tegen JDS zien staan. Ben benieuwd hoe hij daar mee omgaat.

mario the count
05-02-2014, 19:44
Ik zou Browne graag tegen JDS zien staan. Ben benieuwd hoe hij daar mee omgaat.

Ik denk dat Browne dat nog zou winnen ook.

Turboknecht
05-02-2014, 20:07
Ik denk dat Browne dat nog zou winnen ook.

Ik vraag me dat af. De enigen waar hij echt tegen getest is zijn Barnett, Overeem en Bigfoot. Barnett leek zichzelf niet helemaal in die partij, kan ook door Browne komen, maar het was kort en gaf mij weinig duidelijkheid. Behalve dat je beter niet kunt shooten met het risico op een paar ellebogen op je (achter)hoofd. Zie ook Gonzaga. Overeem was hem helemaal aan het inmaken totdat de tank leeg raakte. Bigfoot heeft hem te grazen genomen, maar ja, terwijl Browne zijn been geblesseerd had.

Echt goed getest is hij verder niet. Mij is niet duidelijk hoe goed Browne nou echt is. Maar goed, JDS of Cain, beide zullen hem grondig aan de tand voelen. Werdum overigens ook, mocht die nog een beetje in z'n ritme zitten.

#teamBADGUY
06-02-2014, 03:09
Heb liever dat hij roept om een rematch tegen Bigfoot of Brown.




Dan zou je horen dat het naar ze bol is gestegen en dat hij denkt dat hij na 1winstpartij tegen een overdatumFrankMir gelijk weer praatjes krijgt . En precies daarom heeft hij Brock uitgedaagd . En natuurlijk de reden die hij zelf aangaf ennnnn om ufc tevreden te stellen met een PPV knaller .
bijna een logische keus ;)

Nelisje
06-02-2014, 12:01
Brock uitdagen terwijl die nog helemaal niet bij de UFC getekend heeft is aandoenlijk.. Als hij grote ballen heeft daagt hij Mark Hunt uit, dan weet je van te voren dat de kans op een KO klein is en dat je veel uit de kast moet halen. Andere opties zijn Stipe Miocic of Roy Nelson.

jantje11
06-02-2014, 16:22
Overeem heeft gewoon nog steeds iedereen gesloopt in de UFC hoor.
Bigfoot kreeg klappen en Browne al helemaal.

Helaas ging Ali zelf KO door geen cardio waar die nu aan gewerkt heeft en het aan heel de wereld heeft laten zien dat dat enorm verbeterd is.

Varner gaf Trujillo ook klappen en ging uiteindelijk door 1 stoot zelf KO.
Het is en blijft MMA en deze dingen gebeuren.

Maar om Overeem nou af te doen alsof die niks is is echt weer typisch Nederlands.
Zet hem maar tegen Hunt die vouwt die op de grond helemaal op. Zet hem maar tegen Barnett of JDS ik geef hem een grote kans dat die hun ook gewoon sloopt.

Silat
06-02-2014, 19:55
Bigboot uitdagen terwijl die aan het melken is? Die mag voorlopig ook niet aan de bak.

Browne zal hij later pas tegen komen.
Eerst maar eens wat andere vechters verslaan.

Klassikl
06-02-2014, 20:07
Overeem heeft gewoon nog steeds iedereen gesloopt in de UFC hoor.
Bigfoot kreeg klappen en Browne al helemaal.

Helaas ging Ali zelf KO door geen cardio waar die nu aan gewerkt heeft en het aan heel de wereld heeft laten zien dat dat enorm verbeterd is.

Varner gaf Trujillo ook klappen en ging uiteindelijk door 1 stoot zelf KO.
Het is en blijft MMA en deze dingen gebeuren.

Maar om Overeem nou af te doen alsof die niks is is echt weer typisch Nederlands.
Zet hem maar tegen Hunt die vouwt die op de grond helemaal op. Zet hem maar tegen Barnett of JDS ik geef hem een grote kans dat die hun ook gewoon sloopt.

Ja Ali ging KO omdat hij geen cardio had. Niet omdat hij een paar stompen en een voet tegen zijn gezicht kreeg? Als hij zijn tegenstanders zo gesloopt had, waarom kon hij er dan geen decision uit slepen? Natuurlijk was hij aan de winnende hand en zater er zeker goede elementen in zijn partijen. Maar zeggen dat hij zijn tegenstanders sloopte terwijl hij zelf KO ging, dat vind ik echt onzin. Als je Silva in die 3e ronde ziet, dan zie ik daar geen gesloopte jongen. Maar iemand die de eerste 2e ronden ondanks slechte posities redelijk is doorgekomen en op doorzettingsvermogen voor de winst gaat.

Hiernaast is Mirr ook wel de ideale tegenstander voor Overeem. Weinig druk naar voren, erg zwak in de clinch en staat erom bekend gewillig zijn gezicht te laten verbouwen. Ik geef Overeem tegen Barnett veel meer kansen dan tegen JDS. Met name omdat Barnett hetzelfde spelletje speelt als Overeem maar dan een stik minder goed. Bij JDS zie ik Overeem het erg moeilijk krijgen met de voorwaartste vechtstijl en de KO power van JDS. Hiernaast kan JDS enkele rake klappen eten zonder zijn spirit te verliezen. Iets waar Overeem wel eens moeite mee heeft gehad.

HARDnickCORE
06-02-2014, 20:14
Waarom in godsnaam wil hij zo graag tegen Lesnar

Turboknecht
06-02-2014, 21:00
Ja Ali ging KO omdat hij geen cardio had. Niet omdat hij een paar stompen en een voet tegen zijn gezicht kreeg? Als hij zijn tegenstanders zo gesloopt had, waarom kon hij er dan geen decision uit slepen? Natuurlijk was hij aan de winnende hand en zater er zeker goede elementen in zijn partijen. Maar zeggen dat hij zijn tegenstanders sloopte terwijl hij zelf KO ging, dat vind ik echt onzin. Als je Silva in die 3e ronde ziet, dan zie ik daar geen gesloopte jongen. Maar iemand die de eerste 2e ronden ondanks slechte posities redelijk is doorgekomen en op doorzettingsvermogen voor de winst gaat.

Hiernaast is Mirr ook wel de ideale tegenstander voor Overeem. Weinig druk naar voren, erg zwak in de clinch en staat erom bekend gewillig zijn gezicht te laten verbouwen. Ik geef Overeem tegen Barnett veel meer kansen dan tegen JDS. Met name omdat Barnett hetzelfde spelletje speelt als Overeem maar dan een stik minder goed. Bij JDS zie ik Overeem het erg moeilijk krijgen met de voorwaartste vechtstijl en de KO power van JDS. Hiernaast kan JDS enkele rake klappen eten zonder zijn spirit te verliezen. Iets waar Overeem wel eens moeite mee heeft gehad.

Hier ben ik het helemaal mee eens.

kooivechter
08-02-2014, 02:44
Tegen JDS en Dos Santos is er maar 1 persoon die een kansje maakt tegen deze 2. Dat is Browne, de overige zwaargewichten hebben niets tegen deze heren te zoeken. Ik reken Daniël Cormier niet meer mee, sinds hij de overstap heeft gemaakt naar LHW

Klassikl
08-02-2014, 02:59
Tegen JDS en Dos Santos is er maar 1 persoon die een kansje maakt tegen deze 2. Dat is Browne, de overige zwaargewichten hebben niets tegen deze heren te zoeken. Ik reken Dani�l Cormier niet meer mee, sinds hij de overstap heeft gemaakt naar LHW

Tegen JDS geef ik Browne wel veel kans. Tegen Dos Santos wordt wel lastig voor hem. Overeem heeft weer meer kans tegen Dos Santos dan tegen JDS. Zijn toch wel 2 heel verschillende vechters die JDS en Dos Santos. Vind niet dat je ze als vechters kan vergelijken. Totaal andere stijl van knokken.

Willem033
08-02-2014, 03:00
Hahaha

Minotauro
08-02-2014, 03:26
LOL

mario the count
08-02-2014, 10:29
Tegen JDS geef ik Browne wel veel kans. Tegen Dos Santos wordt wel lastig voor hem. Overeem heeft weer meer kans tegen Dos Santos dan tegen JDS. Zijn toch wel 2 heel verschillende vechters die JDS en Dos Santos. Vind niet dat je ze als vechters kan vergelijken. Totaal andere stijl van knokken.

:lol: maar qua bouw zijn ze nagenoeg gelijk.

Sancies
08-02-2014, 10:30
Hahahahah

Biiyen
08-02-2014, 13:34
lol... plot twist

respect
08-02-2014, 14:48
hehe werd ff dizzy JDS...DOS SANTOS dacht ben ik aan spacen , klasskl kerel

kooivechter
08-02-2014, 15:34
Tegen JDS en Dos Santos is er maar 1 persoon die een kansje maakt tegen deze 2. Dat is Browne, de overige zwaargewichten hebben niets tegen deze heren te zoeken. Ik reken Dani�l Cormier niet meer mee, sinds hij de overstap heeft gemaakt naar LHW

Mijn nederige excuses ik zie het ook haha. Uiteraard bedoel ik Cain

Minotauro
08-02-2014, 16:13
Niet! Je dacht dat het twee verschillende waren!

Klassikl
08-02-2014, 16:40
Mijn nederige excuses ik zie het ook haha. Uiteraard bedoel ik Cain

Ja tegen die 3 maakt niemand een grote kans :D

kooivechter
08-02-2014, 19:22
Niet! Je dacht dat het twee verschillende waren!

Haha jullie hebben ook alles door

Appielwt
13-02-2014, 02:25
Twitter Ariel Helwani:

White offered Overeem a 5-round main event fight in Brazil against JDS, but he said AO turned it down. ….

White said he then offered Overeem a three-round co-main event fight in Vegas against JDS, and AO also turned it down.

"He wants nothing to do with dos Santos. He's literally hiding from him," White said. AO is in Jamaica and didn't respond when contacted.

Beetje jammer...

Nosferatu187
13-02-2014, 02:30
Tegen JDS geef ik Browne wel veel kans. Tegen Dos Santos wordt wel lastig voor hem. Overeem heeft weer meer kans tegen Dos Santos dan tegen JDS. Zijn toch wel 2 heel verschillende vechters die JDS en Dos Santos. Vind niet dat je ze als vechters kan vergelijken. Totaal andere stijl van knokken.


http://www.youtube.com/watch?v=X37m2AyuoKs

Willem033
13-02-2014, 02:33
Alistair had toch aangegeven een tijdje vakantie te gaan houden??

Nosferatu187
13-02-2014, 02:37
je kunt niks geloven van wat die stomme dana zegt.

Willem033
13-02-2014, 02:53
Dana de snuiverd