PDA

View Full Version : Pacquiao offers Mayweather a fight for charity



Minotauro
05-02-2014, 20:49
Hall of Fame promoter Bob Arum said that Manny Pacquiao's challenge for Floyd Mayweather to fight for charity is an incredible statement for the sport of boxing, reported the Boxing Scene (http://www.boxingscene.com/arum-salutes-pacquiaos-charity-challenge-mayweather--73894).



Filipino boxer Manny Pacquiao and Juan Manuel Marquez of Mexico pose during an official weigh-in at the MGM Grand Garden Arena in Las Vegas



Arum said that although money is unquestionably an important matter, he thought that Pacquiao's charity challenge was something that can help promote boxing.
Pacquiao has laid emphasis on the fact that he wasn't really after the money in wanting to fight Mayweather. The eight-division Filipino world champion said that he was even more than willing to submit himself to any kind of drug testing, and what is more, to even fight Mayweather for the sake of charity.

It has been nearly a week after Pacquiao dared Mayweather to fight for charity, but the undefeated boxer has not commented on the challenge yet. It is still a big question mark if Mayweather would ever consider Pacquiao's suggested free fight. Mayweather is an intelligent businessman. He has made so much money from boxing that no athlete has probably ever made. He certainly got his moniker "Money" for good reason. It's widely known that he bets six up to seven figures in sporting events just to add more money to his fortune. We wonder if Mayweather would even entertain the idea of fighting Pacquiao without a prize money.


Meanwhile, a rematch between Bradley and Pacquiao has reportedly been set according to the Manila Bulletin (http://www.mb.com.ph/pacquiao-bradley-ii-set/). However, contrary to the news article published by the local Philippine newspaper, Arum said that the rematch between Pacquiao and Bradley has not been finalised yet.


"That's the one that we're working on now," Arum told Ring TV (http://ringtv.craveonline.com/news/313681-bob-arum-manny-pacquiao-tim-bradley-not-done). "It may not be the one that takes place," he added. Arum explained that the negotiations are underway between Pacquiao and Bradley's respective camps. "But this process takes time and you can't just make it happen," said Arum. Nonetheless, Arum stated that there is a great chance that the Pacquiao-Bradley rematch happens because he wouldn't have bothered negotiation if he had known that it is not going to happen in the first place.

T15Boxing
05-02-2014, 21:07
Aangezien Mayweather laatst nog zei dat hij weigert om geld te geven aan Afrika(omdat Afrika niets voor hem heeft gedaan) denk ik niet dat dit zal lukken.

Pahlavan
05-02-2014, 21:10
Manny doet alles om tegen Floyd te vechten en Floyd doet alles om het gevecht te ontwijken. Eerst begon die erover dat hij geen 50/50 split wilde doen, toen dat gedoe over doping controle en daarna dat hij geen deal zal doen met bob arum (manny's promoter). Erg triest.

Het is niet eens dat Floyd hem ontwijkt omdat hij zeker weet dat hij niet kan winnen, ik geef beide heren namelijk een kans in het gevecht, maar Floyd wilt inmiddels zo min mogelijk risico nemen. Hij wilt lekker op safe spelen, bizarre bedragen binnenslepen en zonder verlies met pensioen gaan. Het feit dat hij de boxing fans al jaren geen aantrekkelijk gevecht of een gevecht die ze graag willen zien heeft gegeven boeit hem dan ook verder weinig.

Minotauro
05-02-2014, 21:10
Hij heeft het ook al afgewezen, lees ik net. Waardeloze vent is het ook! Hij vindt zichzelf groter dan boksen, een schande is het

Minotauro
05-02-2014, 21:12
Manny doet alles om tegen Floyd te vechten en Floyd doet alles om het gevecht te ontwijken. Eerst begon die erover dat hij geen 50/50 split wilde doen, toen dat gedoe over doping controle en daarna dat hij geen deal zal doen met bob arum (manny's promoter). Erg triest.

Het is niet eens dat Floyd hem ontwijkt omdat hij zeker weet dat hij niet kan winnen, ik geef beide heren namelijk een kans in het gevecht, maar Floyd wilt inmiddels zo min mogelijk risico nemen. Hij wilt lekker op safe spelen, bizarre bedragen binnenslepen en zonder verlies met pensioen gaan. Het feit dat hij de boxing fans al jaren geen aantrekkelijk gevecht of een gevecht die ze graag willen zien heeft gegeven boeit hem dan ook verder weinig.

Klopt! Hij heeft elke keer zijn smoesjes, en ik schat Mayweather qua kansen ook hoger in, maar hij doet alles op safe. Lafjes = Mayweather. Hij doet alles om Manny te ontwijken

T15Boxing
05-02-2014, 21:29
Manny doet alles om tegen Floyd te vechten en Floyd doet alles om het gevecht te ontwijken. Eerst begon die erover dat hij geen 50/50 split wilde doen, toen dat gedoe over doping controle en daarna dat hij geen deal zal doen met bob arum (manny's promoter). Erg triest.

Het is niet eens dat Floyd hem ontwijkt omdat hij zeker weet dat hij niet kan winnen, ik geef beide heren namelijk een kans in het gevecht, maar Floyd wilt inmiddels zo min mogelijk risico nemen. Hij wilt lekker op safe spelen, bizarre bedragen binnenslepen en zonder verlies met pensioen gaan. Het feit dat hij de boxing fans al jaren geen aantrekkelijk gevecht of een gevecht die ze graag willen zien heeft gegeven boeit hem dan ook verder weinig.

Grotendeels mee eens behalve met dat laatste. Zijn gevecht tegen Canelo wou iedereen zien en was zeker aantrekkelijk(records etc.).

Pahlavan
05-02-2014, 21:41
Grotendeels mee eens behalve met dat laatste. Zijn gevecht tegen Canelo wou iedereen zien en was zeker aantrekkelijk(records etc.).

Klopt maar puur vanwege Canelo's unbeaten record en populariteit onder de latino fans. Jij weet ook net zo goed als ik dat styles make fights en de echte kenners wisten dat Floyd te technisch en te snel is voor Canelo. Dat gevecht was ook veel te vroeg voor Canelo in zijn carriere. Neemt niet weg dat ik alsnog erg onder de indruk was van Floyd's performance. Hij domineerde Canelo volledig maar ging zoals altijd niet voor de kill want hij wilt natuurlijk minimaal risico lopen tegen een puncher als Canelo.

Minotauro
05-02-2014, 21:58
Pahlavan slaat de spijker op zijn kop. Niets aan toe te voegen

Anderson
05-02-2014, 22:06
Was ook op een catchweight. Canelo was helemaal uitgedroogd wat ook Andre Ward zei.

appelsap
05-02-2014, 22:11
Klopt maar puur vanwege Canelo's unbeaten record en populariteit onder de latino fans. Jij weet ook net zo goed als ik dat styles make fights en de echte kenners wisten dat Floyd te technisch en te snel is voor Canelo. Dat gevecht was ook veel te vroeg voor Canelo in zijn carriere. Neemt niet weg dat ik alsnog erg onder de indruk was van Floyd's performance. Hij domineerde Canelo volledig maar ging zoals altijd niet voor de kill want hij wilt natuurlijk minimaal risico lopen tegen een puncher als Canelo.

Tegen wie moet hij dan gematched worden om te 'bewijzen' dat hij niet altijd de makkelijkste weg kiest? De opinie van 'de kenners' dat hij te snel en te technisch was voor Canelo kwam in veel gevallen na de partij....
Ik heb een zwak voor Paquiao ( iets minder na zijn Belfort achtige bekering...), maar het heeft voor Mayweather pas zin om tegen hem te vechten als hij Bradley verslaat. Anders zijn er zakelijk gezien volgens Mayweather betere opties. Bijvoorbeeld zelf tegen Bradley.

Ik denk niet dat de beste bokser van de afgelopen 15 jaar nog veel hoeft te bewijzen en als hij alleen onaantrekkelijke tegenstanders kiest dan vraag ik me af wie al die PPV Buys betaalt, en waarom hij toch nog USD 50 mio per partij verdient. Lijkt me een kwestie van vraag en aanbod.

Pahlavan
05-02-2014, 22:13
Was ook op een catchweight. Canelo was helemaal uitgedroogd wat ook Andre Ward zei.

Klopt. Canelo is zelfs voor zijn 'normale' gewichtsklasse een stevige jongen en nu moest die ook nog eens een pounds naar beneden.
Nogmaals, neemt niet weg dat Floyd overduidelijk een niveau hoger was in dat gevecht maar ik had wel iets meer weerstand verwacht van Canelo.

Pahlavan
05-02-2014, 22:22
Tegen wie moet hij dan gematched worden om te 'bewijzen' dat hij niet altijd de makkelijkste weg kiest? De opinie van 'de kenners' dat hij te snel en te technisch was voor Canelo kwam in veel gevallen na de partij....
Ik heb een zwak voor Paquiao ( iets minder na zijn Belfort achtige bekering...), maar het heeft voor Mayweather pas zin om tegen hem te vechten als hij Bradley verslaat. Anders zijn er zakelijk gezien volgens Mayweather betere opties. Bijvoorbeeld zelf tegen Bradley.

Ik denk niet dat de beste bokser van de afgelopen 15 jaar nog veel hoeft te bewijzen en als hij alleen onaantrekkelijke tegenstanders kiest dan vraag ik me af wie al die PPV Buys betaalt, en waarom hij toch nog USD 50 mio per partij verdient. Lijkt me een kwestie van vraag en aanbod.

Ten eerste heeft Floyd vaker voor discutabele partijen gekozen bijvoorbeeld een de la hoya die ver voorbij zijn prime was, een veel te lichte marquez waarbij Floyd niet eens zijn eigen gewicht kon halen, een mosley ver na zijn prime en ga zo maar door. Kortom, Floyd weet heel goed wanneer die tegen wie moet vechten. Maar Manny heeft ook een paar discutabele tegenstanders gehad. Ik ga hier verder niet iedere tegenstander langs, daar ging ik in een andere thread al uitgebreid op in dus dat ga ik nu niet doen.

Allereerst ben ik van mening dat zelfs op dit moment geen gevecht groter is dan Manny tegen floyd want zelfs een blinde zag dat Bradley dat gevecht had verloren. Maar het gaat niet eens om dit moment. Manny wilt al jaren dat hij tegen Floyd wilt vechten. Zelfs voor het gevecht tegen Bradley en Marquez. Het is overduidelijk dat Floyd Manny probeert te ontwijken, zelfs de Floyd fans beginnen dat in te zien.

ps: zoek op youtube naar het volgende: Ra the rugged man vs floyd mayweather.

Pahlavan
05-02-2014, 22:25
http://www.youtube.com/watch?v=YZFBDM2rv6A

Pahlavan
05-02-2014, 22:25
http://www.youtube.com/watch?v=7Qt89xHHKYY

el mustafa
06-02-2014, 23:47
wat een gezeur toch altijd als het om floyd mayweather jr gaat , waneer gaan jullie nu eens beseffen dat dit de beste boxer is die er ooit is geweest en dit heeft niets te maken met zijn ongeslagen record of waardeloze entourage , maar wat die man doet in de ring !!!!

bekijk zijn wedstijden , ook oudere wedsrijden en geniet van de meest getalenteerde boxer ooit ...

het leven is goed als je mayweather fan bent... geloof me;)

Facade
06-02-2014, 23:52
Ik lees nu dat er een poll is (officieel van Mayweather) tegen wie Mayweather moet vechten.... Maidana of Khan. Maidana staat voor.

Liever Maidana dan Khan, maar in principe lijkt het me niet dat een van deze twee serieuze tegenstand kan bieden.

Overigens lichtelijk vernederend voor Broner als Mayweather nu tegen Maidana gaat. Het voelt een beetje alsof je in elkaar bent geslagen door iemand en je je vader erbij haalt ofzo. Als Mayweather em helemaal afmaakt, en dat lijkt me waarschijnlijk, is Broner nog ongeloofwaardiger dan die al was.

Pahlavan
07-02-2014, 00:04
wat een gezeur toch altijd als het om floyd mayweather jr gaat , waneer gaan jullie nu eens beseffen dat dit de beste boxer is die er ooit is geweest en dit heeft niets te maken met zijn ongeslagen record of waardeloze entourage , maar wat die man doet in de ring !!!!

bekijk zijn wedstijden , ook oudere wedsrijden en geniet van de meest getalenteerde boxer ooit ...

het leven is goed als je mayweather fan bent... geloof me;)

Ik denk ook niet dat iemand ontkent dat Floyd enorm geskilled is.

het leven is ook goed als je geen mayweather fan bent, geloof me

Pahlavan
07-02-2014, 00:10
Ik lees nu dat er een poll is (officieel van Mayweather) tegen wie Mayweather moet vechten.... Maidana of Khan. Maidana staat voor.

Liever Maidana dan Khan, maar in principe lijkt het me niet dat een van deze twee serieuze tegenstand kan bieden.

Overigens lichtelijk vernederend voor Broner als Mayweather nu tegen Maidana gaat. Het voelt een beetje alsof je in elkaar bent geslagen door iemand en je je vader erbij haalt ofzo. Als Mayweather em helemaal afmaakt, en dat lijkt me waarschijnlijk, is Broner nog ongeloofwaardiger dan die al was.

Ik denk idd dat Floyd van beide zonder al teveel moeie zal winnen maar dan zie ik hem persoonlijk liever toch tegen Khan. Die heeft tenminste snelheid in tegenstelling tot veel recente tegenstanders van Floyd. Maidana is een knokker met een goede kin en harde stoten maar technisch en qua snelheid ontbreekt er veel bij hem en aangezien Floyd erg snel en technisch solide is, zal Maidana flink tekort komen schat ik zo.

Maar persoonlijk word ik van beide gevechten niet bepaald warm.

ps: dat zou wel mooi zijn om te zien idd als Mayweather tegen Maidana moet, het enorme verschil tussen mayweather en broner. Al is er niemand behalve Broner zelf en een stel idioten die er vrij weinig verstand van hebben die hem qua skills met Mayweather vergelijken.

Nosferatu187
07-02-2014, 00:28
Manny doet alles om tegen Floyd te vechten en Floyd doet alles om het gevecht te ontwijken. Eerst begon die erover dat hij geen 50/50 split wilde doen, toen dat gedoe over doping controle en daarna dat hij geen deal zal doen met bob arum (manny's promoter). Erg triest.

Het is niet eens dat Floyd hem ontwijkt omdat hij zeker weet dat hij niet kan winnen, ik geef beide heren namelijk een kans in het gevecht, maar Floyd wilt inmiddels zo min mogelijk risico nemen. Hij wilt lekker op safe spelen, bizarre bedragen binnenslepen en zonder verlies met pensioen gaan. Het feit dat hij de boxing fans al jaren geen aantrekkelijk gevecht of een gevecht die ze graag willen zien heeft gegeven boeit hem dan ook verder weinig.


kun je het hem uiteindelijk kwalijk nemen?

Pahlavan
07-02-2014, 00:37
Als liefhebber van de sport wel ja. Floyd vs Manny is het gevecht wat alle boxing fans al jaren willen zien en dankzij Floyd komt het er niet van.
Maar voor Floyd is het natuurlijk wel verstandig om zo min mogelijk risico te nemen en zoveel mogelijk geld verdienen. Ligt er dus net aan vanuit welk standpunt je het bekijkt

Nosferatu187
07-02-2014, 00:38
Klopt maar puur vanwege Canelo's unbeaten record en populariteit onder de latino fans. Jij weet ook net zo goed als ik dat styles make fights en de echte kenners wisten dat Floyd te technisch en te snel is voor Canelo. Dat gevecht was ook veel te vroeg voor Canelo in zijn carriere. Neemt niet weg dat ik alsnog erg onder de indruk was van Floyd's performance. Hij domineerde Canelo volledig maar ging zoals altijd niet voor de kill want hij wilt natuurlijk minimaal risico lopen tegen een puncher als Canelo.

nogmaals kun je het hem kwalijk nemen.

Nosferatu187
07-02-2014, 00:40
je hebt ook gelijk als liefhebber van boxen wel, maar wat hij doet is het beste voor hem it's all about the money honey.

Pahlavan
07-02-2014, 00:44
Maar je zou hopen als boxing liefhebber dat hij na al dat geld, wat hij deels dankzij de boxing fans heeft verdiend, ook eens terug geeft aan de fans door ze het gevecht te geven tegen Manny waar iedereen al jaren op wacht. En bovendien, welk gevecht zal op dit moment meer geld opbrengen voor Floyd dan een gevecht tegen Manny?

Nosferatu187
07-02-2014, 00:45
gevecht tegen obama.

Minotauro
07-02-2014, 01:36
Zwak antwoord nosferatu.

Pahlavan heeft 100% gelijk. Mayweather noemt zichzelf 'boxing'. Boksen is al 15 jaar niet meer wat het geweest is qua kijkcijfers, aandacht, etc. Mayweather zou met zo'n groot gevecht zowel zichzelf als eventuele GOAT of boxing kunnen kwalificeren, maar ook de sport de aandacht geven die het verdient. Mayweather zit gewoon telkens vol met smoesjes. Zijn record is indrukwekkend, maar mede vanwege zijn keuze in tegenstanders, de regels bij de fights (gewicht bijv) en de timing van grote tegenstanders is niet wat de beste bokser ooit zou horen te doen. Je hoeft om de beste bokser allertijden niet ongeslagen te zijn! Maar risico's nemen en dan bewijs leveren. Mayweather is de rijkste door boksen, niet de beste bokser ooit!

Nosferatu187
07-02-2014, 01:50
misschien waar, misschien niet waar zoals ik al zei tegen phav mayweather doet wat het beste voor zichzelf is of iemand anders het leuk vind of de fans dat is een heel ander verhaal. mayweather heeft zich vaak genoeg bewezen en heeft genoeg geld om een klein land te kopen hij hoeft dus helemaal niks en mag van alles.

my2cents
07-02-2014, 02:10
Hij moet hem een wedstrijd ' winner takes all' aanbieden.... Als Mayweather denk dat ie de beste is heeft ie een hele dikke payday

Minotauro
07-02-2014, 02:33
Precies my2cents

En nosferatu, dus als hij alleen aan zichzelf denkt, zijn bankrekening en niet aan prestaties en de bijbehorende risico's dan is hij nog steeds de beste aller tijden?

Nosferatu187
07-02-2014, 03:11
dat zeg ik niet, niemand is de beste aller tijden zelfs muhammad ali niet.

pronk
08-02-2014, 01:45
dat zeg ik niet, niemand is de beste aller tijden zelfs muhammad ali niet.

Maakt niet uit wat floyd doet ,je zal altijd wel een paar misgunners hebben zelf als die manny zou verslaan krijg je weer een hoop excuses.

Nosferatu187
08-02-2014, 01:49
absoluut dat is mijn visie dan ook altijd.

Facade
11-02-2014, 00:37
Nou de winnaar van de poll is Amir Khan... Wel een beetje onder verdachte omstandigheden. Eerst stond Maidana nog voor en toen plotseling binnen 24 uur was het Amir Khan die met ruime voorsprong de poll won.

Op deze link trekt ook iemand het in twijfel en die vergelijkt het met de resultaten van eenzelfde poll van ESPN met twee keer zoveel stemmers waarin het juist Maidana was die ruim won. http://myboxing.com/2014/02/10/mayweather-vs-khan-poll-results-fixed/

Is natuurlijk geen bewijs, maar ik vind het best overtuigend.

Nosferatu187
11-02-2014, 01:08
het lijkt wel een facade.