PDA

View Full Version : router installeren



Sadix
12-02-2014, 17:09
Heren,

Ik heb sinds kort een upc wifi modem.

De wifi werkt gewoon maar de signaal is zwak in mijn slaap kamer.

Ik heb een router, maar hoe installeer ik die? voorheen werkte het gewoon simpel, kabel der in en hij deed het.

Ik heb een sitecom 300n wireless router.

Kunnen jullie me aub helpen? ALs ik de kabel in de router doe, dan heb ik een netwerk fout. Als ik probleem oplossen doe, zegt hij dat ik mijn modem kabel er 10 sec uit moet halen etc heb dat 10 x gedaan werkt niet.

Sadix
13-02-2014, 12:59
niemand die me kan helpen hier?

Bromios
13-02-2014, 13:10
Je wifi wordt al geregeld door je UPC modem. Je zult dan je andere router moeten instellen als repeater. Hij neemt dan de wifi van de UPC op en versterkt dat.
Je zult even moeten kijken of hij dat kan.

Als je eigen modem sterker is kun je ook in de settings de wifi van de UPC uitzetten en je eigen wifi-router er op aan sluiten.

Waarschijnlijk geeft hij nu een fout omdat ze op hetzelfde kanaal zitten.

Of heel simpel een wifi-repeater kopen en die in de gang of boven op de overloop hangen. Werkt perfect

blade
13-02-2014, 13:16
welke modem(type) heb je van upc dan?

Sadix
13-02-2014, 23:40
ik ga dan denk ik gewoon een repeater kopen. Ik heb de upc met wifi. Er zijn volgens mij maar 2 modellen, 1 met 1 zonder.

blade
14-02-2014, 06:32
ik ga dan denk ik gewoon een repeater kopen. Ik heb de upc met wifi. Er zijn volgens mij maar 2 modellen, 1 met 1 zonder.

kijk ff of hier wat tussen staat

https://vragen.upc.nl/app/answers/detail/a_id/1001/~/eigen-router-aansluiten-op-cisco-ecp3925