PDA

View Full Version : apartheid documentaire



Nosferatu187
13-02-2014, 15:36
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1396981

Na de dood van Nelson Mandela worstelt Zuid-Afrika nog steeds met de kloof tussen blank en zwart. Hoe wordt daar gereageerd op een blanke vrouw die een relatie heeft met een zwarte man? Of andersom?

Richelieu
14-02-2014, 16:09
Mooie docu

Nosferatu187
14-02-2014, 17:10
ik post altijd mooie dingen.

e-type
14-02-2014, 18:16
ik post altijd mooie dingen.


dat heb je mooi gezegd.

Illest
23-02-2014, 12:26
mooi stukje erfgoed hebben Nederlanders daar achtergelaten

erg mooi

Nosferatu187
23-02-2014, 19:22
mooi stukje erfgoed hebben Nederlanders daar achtergelaten

erg mooi

http://loldutchpeople.nl/

Asura
23-02-2014, 23:21
mooi stukje erfgoed hebben Nederlanders daar achtergelaten

erg mooi

Ik proef hier zo'n voorliefde voor de Nederlandse cultuur dat ik bijna ga geloven dat de multiculturele samenleving ooit een succes word. Maar het is inderdaad een mooi stukje erfgoed. Wat veel mensen niet weten is dat Zuid-Afrika vrijwel geen Afrikaanse inwoners had toen de Nederlanders er heen trokken, . Nadat de Europeanen een staat hadden opgebouwd kwamen zwarte afrikanen massaal op Zuid Afrika af. Begrijpelijk, hun eigen landen stelden weinig voor. Die groei was zo massaal dat de Zuid Afrikaanse regering een stelsel invoerden waarin verschillende stammen hun eigen staat kregen toegewezen binnen zuid-afrika.

Werden zij onderdrukt?
Nee, het was geen soevereine staat maar op vrijwel alle gebieden mochten zij eigen beslissingen maken. Hiernaast pompte de ZA regering er miljarden in om het onderwijsniveau, de veiligheid en het medicische faciliteiten te verbeteren. In de steden waar blanken en zwarten samenleefden besloot de ZA regering om zwarten en blanken zoveel mogelijk te scheidden.

Wat was het resultaat?


De levensverwachting van zwarte Afrikanen steeg dramatisch
Zuid Afrika werd het veiligste land in de regio, zwarte burgers hadden ook van de regering weinig te vrezen.
Er was weinig criminaliteit.
Onderwijs, medische faciliteiten zorgden ervoor dat kindersterfte en dodelijke SOA's steeds zeldzamer werden.


Toen kwam de "held" Mandela. De man die Zuid-Afrika heeft verenigd en racisme voorgoed heeft verbannen, of iets anders wat leuk klinkt. Sindsdien is ZA

Een van de meest geweldadige landen ter wereld
Blanken worden er actief uitgeroeid.
Nu worden er wel veel zwarte afrikanen door politiekogels gedood.
Ze hebben President Jacob Zuma, die zegt dat als je genoeg douched AIDS niet gevaarlijk is.
Het aantal sloppenwijken is drastisch toegenomen.
Het werkloosheidsniveau is eveneens drastisch toegenomen.


De mythe van de kwaadaardigheid van het apartheidsregime en de "held" Mandela steunt natuurlijk een politieke agenda, maar de werkelijkheid is meer genuanceerd.

Hier enkele plaatjes die mijn argument illiustreren onder het genot van een vrolijk Afrikaans deuntje:

http://www.youtube.com/watch?v=PX4TMU2DirY

Deze zag ik er niet bijstaan:
http://i62.tinypic.com/2meweb6.jpg

Anderson
26-02-2014, 17:15
Aldus mr. Stormfront

Nosferatu187
26-02-2014, 19:09
stormfront administrator basura.

Richelieu
26-02-2014, 21:20
Het tegengeluid staat dus gelijk aan Stormfront? Erg vreemd....

Nee, we moeten allemaal erg blij zijn Jacob "Kill de Boer" Zuma!

e-type
26-02-2014, 22:18
Het tegengeluid staat dus gelijk aan Stormfront? Erg vreemd....

Nee, we moeten allemaal erg blij zijn Jacob "Kill de Boer" Zuma!

Precies. Kijk naar de Zwarte Piet discussie. Meteen de racisme kaart spelen. Echt. Nu weer direct een feitelijke ondersteuning parreren met het gooien op racisme. Geen discussie mogelijk met dit soort gasten.

Nosferatu187
26-02-2014, 22:30
ik was aan het trollen, stelletje geiten schieten meteen in de verdediging hier.

Facade
26-02-2014, 22:46
@Asura, kan ik hieruit opmaken dat je apartheid eigenlijk helemaal nog niet zo slecht vond of ziet als een noodzakelijk kwaad...?

e-type
27-02-2014, 07:32
ik was aan het trollen, stelletje geiten schieten meteen in de verdediging hier.

'tuurlijk joh.

cholitzu
27-02-2014, 16:57
Het tegengeluid staat dus gelijk aan Stormfront? Erg vreemd....

Nee, we moeten allemaal erg blij zijn Jacob "Kill de Boer" Zuma!




Als men gewoon was weggebleven uit za dan was er ook geen boer geweest om te killen. Had je ook nooit van Jacob gehoord.

oorzaak en gevolg

appelsap
27-02-2014, 23:17
Het tegengeluid staat dus gelijk aan Stormfront? Erg vreemd....

Nee, we moeten allemaal erg blij zijn Jacob "Kill de Boer" Zuma!

Een tegengeluid dat volledig voorbij gaat aan de wel gedocumenteerde werkelijkheid en zowel feiten verdraait als persoonlijke meningen als waarheid presenteert. Het lijkt er zelfs op dat hij zijn eigen statistieken edit (zie bronvermelding).

Met Zuma moeten we, en met name de bevolking in Zuid Afrika, zeker niet blij zijn, maar dat doet niets af aan de Nederlandse ( en Engelse ) medeverantwoordelijkheid voor de institutionalisering van racisme in Zuid Afrika en Namibië en de gevolgen daarvan.

Facade
28-02-2014, 17:27
Een tegengeluid dat volledig voorbij gaat aan de wel gedocumenteerde werkelijkheid en zowel feiten verdraait als persoonlijke meningen als waarheid presenteert. Het lijkt er zelfs op dat hij zijn eigen statistieken edit (zie bronvermelding).

Met Zuma moeten we, en met name de bevolking in Zuid Afrika, zeker niet blij zijn, maar dat doet niets af aan de Nederlandse ( en Engelse ) medeverantwoordelijkheid voor de institutionalisering van racisme in Zuid Afrika en Namibi� en de gevolgen daarvan.

You must spread.... spijker op z'n kop

Illest
02-03-2014, 19:05
Een tegengeluid dat volledig voorbij gaat aan de wel gedocumenteerde werkelijkheid en zowel feiten verdraait als persoonlijke meningen als waarheid presenteert. Het lijkt er zelfs op dat hij zijn eigen statistieken edit (zie bronvermelding).

Met Zuma moeten we, en met name de bevolking in Zuid Afrika, zeker niet blij zijn, maar dat doet niets af aan de Nederlandse ( en Engelse ) medeverantwoordelijkheid voor de institutionalisering van racisme in Zuid Afrika en Namibi� en de gevolgen daarvan.

repss!!