PDA

View Full Version : Melendez tekent contract bij Bellator



Klassikl
15-02-2014, 02:45
Bellator has come to terms with former UFC lightweight title contender Gilbert Melendez, though the UFC still has the right to match Bellator’s offer and retain Melendez’s services.

The Viacom-owned promotion announced the news Friday afternoon, revealing Bellator’s intention to sign the onetime Strikeforce champion. Specific terms of the agreement were not disclosed, though it is a multi-fight and multi-year deal, according to Bellator’s release.

“The moment Gil was legally able to explore the free agent market, Gil’s management team reached out to me, and we began figuring out how to bring Gil to Bellator,” said Bellator CEO Bjorn Rebney in the release. “It’s no secret that I’ve been a big ‘El Nino’ fan for many years. Gil was one of the first fighters I tried to sign when I launched Bellator back in 2008, and he’s grown and developed into one of the best and most exciting lightweights on earth. Gil has a vision for what he wants to accomplish both inside and outside the cage, and we can help make his vision a reality.”

Melendez’s UFC deal expired following his UFC 166 decision victory over Diego Sanchez this past October, and the fighter’s management has since been unable to come to terms with the Las Vegas-based organization. “El Nino” was initially expected to face Khabib Nurmagomedovnext weekend at UFC 170, but the booking was scrapped last month shortly after it was announced.

A 31-fight pro, Melendez ended his Strikeforce run on a seven-fight winning streak and challenged for the UFC belt in his Octagon debut, falling to Benson Henderson in a split decision last April at UFC on Fox 7. The Californian began his pro career in 2002 and has never been stopped in 25 in-cage appearances, picking up 11 knockouts along the way.








Bron: http://www.sherdog.com/news/news/Bellator-MMA-and-Gilbert-Melendez-Agree-to-Terms-Pending-UFCs-Right-to-Match-63717

Zou een hele grote aderlating voor de lightweight divisie zijn. Om deze topper aan Bellator kwijt te raken.

jantje11
15-02-2014, 02:54
Snap niet dat Melendez dit zelf ook wil.

T15Boxing
15-02-2014, 03:45
Net als je Ferrari inleveren voor een Ford. Desnoods een andere management nemen dan dat je uit de UFC stapt terwijl het goed ging maarja het zijn keuze.

The Company
15-02-2014, 04:13
Ben het nooit met blackadder eens maar nu:







FUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUCKKKKKKKKKKKKKKKK UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU DANNNNNNNNNNNNAAAAaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aa!!!!!!!!!!!!!!!

Willem033
15-02-2014, 07:02
Ik zie nu ineens de Diaz broers er ook heen gaan.

Willem033
15-02-2014, 07:07
WSOF heeft hem een beter aanbod gedaan dan Bellator.

Jani
15-02-2014, 08:52
Zal wel om een behoorlijk geld bedrag gaan dan.

had hem graag nog tegen pettis willen zien.


Maar Melendez vs Michael Chandler of Eddie Elvarez zal voor net zoveel spektakel zorgen

blade
15-02-2014, 09:44
hoop dat er nog meer volgen

blade
15-02-2014, 09:53
https://twitter.com/GilbertMelendez/status/434476070499131392

mario the count
15-02-2014, 11:25
Mooi zo. Van mijn mogen er hoopjes vanuit de UFC overstappen. UFC is tof, maar begin Dana wel beu te raken met zijn grote bek.

Diz
15-02-2014, 13:16
UFC heeft nog steeds gewoon de rechten om dit aanbod van Bellator te matchen, dus ik zie het nog wel met een sisser aflopen...

Nelisje
15-02-2014, 13:54
Bellator wordt zo nog een leuke organisatie.. Fuck UFC.. Fuck Dana, van mij mag Bellator groter worden dan de UFC.

Son & Breugel!
15-02-2014, 14:13
http://cdn3.sbnation.com/fan_shot_images/320401/cesargracietweet.png

Djani
15-02-2014, 18:36
Ik begin Dana White en de UFC hype machine nu ook wel vervelend te vinden. Het is jammer als de scrap pack weg gaat uit de UFC maar ik zou het wel begrijpen. Dat met die fighter uniforms is ook te bizar voor woorden.