PDA

View Full Version : [SPOILER] ufc fight night machida mousasi



123trisweat
16-02-2014, 08:25
jammer, van de kans maar zo komt mousasi er niet. erg defensieve en stond ie nou erg vlak? had veeeel meer verwacht

Klassikl
16-02-2014, 08:31
Machida laat gewoon zien dat zijn stijl extreem lastig is om tegen de knokken. En met zijn super getimede aanvallen brengt hij zijn tegenstanders zo uit hun spel dat ze dichtslaan. Ook Mousasi is hier helaas aan ten prooi gevallen.

Verder vond ik niet dat hij erg defensief vocht. Het lukte gewoon niet om Machida goed af te snijden om zelf in de aanval over te gaan. Hierdoor schakelde hij over op wat meer directe powershots. Om toch die enkele goede stoot te landen. Dan ga je al snel wat platter staan. Nu het maar tegen Jacare laten zien. Dat zou een mooie partij zijn als de UFC die zou willen.

Leventdepevent
16-02-2014, 10:04
prachtige shotokan stijl van machida!

T15Boxing
16-02-2014, 10:14
Machida laat gewoon zien dat zijn stijl extreem lastig is om tegen de knokken. En met zijn super getimede aanvallen brengt hij zijn tegenstanders zo uit hun spel dat ze dichtslaan. Ook Mousasi is hier helaas aan ten prooi gevallen.

Verder vond ik niet dat hij erg defensief vocht. Het lukte gewoon niet om Machida goed af te snijden om zelf in de aanval over te gaan. Hierdoor schakelde hij over op wat meer directe powershots. Om toch die enkele goede stoot te landen. Dan ga je al snel wat platter staan. Nu het maar tegen Jacare laten zien. Dat zou een mooie partij zijn als de UFC die zou willen.

Precies.

ijsbier
16-02-2014, 10:36
Ik denk dat Mousasi veel kan leren van deze match, hij heeft wel laten zien dat hij echt in de top 10 thuis hoort.

Wiseguy
16-02-2014, 11:12
Wel weer het bewijs dat mensen die met grote naam de UFC in komen in de UFC weinig in de melk te brokkelen hebben. De enige uitzondering die ik van de recente jaren kan bedenken (WEC vechters niet meegerekend) is DC.

mario the count
16-02-2014, 11:18
Machida blijkt weer een hele lastige tegenstander, hij was weer heel scherp. Toch kon ik van deze partij niet genieten. Machida vecht net iets te defensief naar mijn zin, dat het echt effectief is is weer een ander verhaal. Wel liet machida mooie dingen zien, vooral met zijn benen. Jammer voor mousasi, tegen een andere tegenstander kan hij meer laten zien, komt goed de volgende partij. Mousasi heeft wel weer laten zien over een sterke kin te beschikken.

mario the count
16-02-2014, 11:20
Wel weer het bewijs dat mensen die met grote naam de UFC in komen in de UFC weinig in de melk te brokkelen hebben. De enige uitzondering die ik van de recente jaren kan bedenken (WEC vechters niet meegerekend) is DC.
Het is nog te vroeg om dit over mousasi te kunnen zeggen. Hij heeft een win op een nobody en een verlies tegen machida die absolute top is en nog eens veel scherper leek dan normaal.

Harrie Nak
16-02-2014, 11:23
http://i.imgur.com/ooWwhFy.png

Harrie Nak
16-02-2014, 11:25
Machida schijnt ook zijn voet te hebben gebroken in R3.

Rougemonkey
16-02-2014, 11:34
http://i.imgur.com/ooWwhFy.png
Als ik kijk naar deze scores dan snap ik niet dat Machida heeft gewonnen. Of ben ik de enige?

Machida was wel flashy en leek 'beter' dan Mousasi, maar kennelijk niet meer strikes geland..

Harrie Nak
16-02-2014, 11:43
Als ik kijk naar deze scores dan snap ik niet dat Machida heeft gewonnen. Of ben ik de enige?

Machida was wel flashy en leek 'beter' dan Mousasi, maar kennelijk niet meer strikes geland..In tegenstelling tot de judges, maken de Fight Metric stats geen onderscheid tussen een leg kick en een "vicious" kick tegen lichaam of hoofd (vallen beide onder significant strikes).

En omdat een plaatje meer als woorden zegt... ;)

https://imageshack.com/a/img835/5451/79o.gif

Harrie Nak
16-02-2014, 11:53
http://imgpar.com/images/2014/02/16/pa0Gf.png

http://i62.tinypic.com/2nk4kl.jpg

Tykill
16-02-2014, 12:00
Heel jammer, Gegard had nog iets meer moeten proberen. Meer trappen denk ik. Je kon goed zijn dat die southpaw stance het heel lastig voor hem maakte.

Djani
16-02-2014, 12:04
Mensen lijken te vergeten dat Mousasi net een lay off van 10 maanden heeft gehad en terugkomt van een zware knieblessure. In hoeverre weten we niet, maar dat zal zeker een factor zijn geweest. Als hij gezond blijft komt Mousasi weer terug naar de top.

Minotauro
16-02-2014, 12:06
Echt balen dat Mousasi hem niet heeft gepakt. En inderdaad, na een lange blessure wel een mooie comeback. Was wel duidelijk hoe lastig Machida's stijl is om tegenover te staan. Wie zou nu een mooie tegenstander voor Mousasi kunnen zijn?

fifi23
16-02-2014, 12:13
jammer van Mousasi.
Machida verschrikkelijke vechter. Kan zo bij de happy slap club met zijn handjes zwaai stijl.

Wiseguy
16-02-2014, 12:26
jammer van Mousasi.
Machida verschrikkelijke vechter. Kan zo bij de happy slap club met zijn handjes zwaai stijl.

Ik vind zijn stijl juist heel vet. Hij kan op elk moment dodelijk toeslaan.

Nelisje
16-02-2014, 12:31
Machida lijkt actiever, maar hij doet veel maar heeft Mousasi zelden geraakt op die paar trappen na. In het geval van Mousasi had hij gewoon veel meer op het been van Machida moeten trappen, dat had denk ik een enorm verschil gemaakt. Of is iedereen nu bang om een inside leg kick te maken omdat ze gezien hebben wat er met Anderson is gebeurd..

Deze wedstrijd was tactisch zwak van Mousasi, er was veel meer mogelijk als hij zijn been mank had gemaakt en daarna voor de kill was gegaan. Je kunt overigens wel zien dat Mousasi van grote klasse is, hij heeft niet veel fout gedaan. Vanaf zijn rug was hij effectiever dan Machida van boven, dan is zo'n takedown ook niets waard. Maja het scoor systeem in de UFC slaat ook nergens op.

Hij heeft in ieder geval laten zien dat hij een serieuze vechter is die een gouden toekomst heeft in de UFC. Het gaat erg ver om te zeggen dat Mousasi er niets van kan, geef hem de volgende keer Belfort en ik geef hem een hele goede kans.

fifi23
16-02-2014, 12:31
25 min gevochten en op geen moment dodelijk.

Bromios
16-02-2014, 12:39
Met alle respect van Machida die het misschien best wel kan.

Het systeem van UFC dat de uitdager duidelijk moet winnen werkt dus gewoon niet. Machida staat 5 rondes lang in de achteruit met zijn handtasje te zwaaien en Mousasi rent achter hem aan. Mooie technieken van Machida maar niks zit er goed op. Hij staat gewoon te rekenen en doet pas wat als de ander wat gedaan heeft.

Daar moeten ze eens punten voor af gaan trekken, en niet voor dat snel je knietje op de grond drukken. Mieterig gedrag. Dan zijn Jones en Machida snel van hun titel af.

Wiseguy
16-02-2014, 12:49
Met alle respect van Machida die het misschien best wel kan.

Het systeem van UFC dat de uitdager duidelijk moet winnen werkt dus gewoon niet. Machida staat 5 rondes lang in de achteruit met zijn handtasje te zwaaien en Mousasi rent achter hem aan. Mooie technieken van Machida maar niks zit er goed op. Hij staat gewoon te rekenen en doet pas wat als de ander wat gedaan heeft.

Daar moeten ze eens punten voor af gaan trekken, en niet voor dat snel je knietje op de grond drukken. Mieterig gedrag. Dan zijn Jones en Machida snel van hun titel af.


Ja, laten ze vooral regels gaan invoeren, zodat jouw favoriete vechters wel kunnen winnen. Laten ze gelijk het worstelen afschaffen misschien dat Manhoef dan een titel wint.

Mousasi had alles in eigen hand, maar door Machida kwam hij niet in zijn spel. Dat is gewoon hartstikke knap van Machida.

Wiseguy
16-02-2014, 12:50
25 min gevochten en op geen moment dodelijk.

Machida heeft dit al vaak genoeg heeft bewezen.

ARMENIA
16-02-2014, 12:54
Machida heeft gewoon eerlijk gewonnen.. niks aan te doen.

mario the count
16-02-2014, 12:59
Mousasi had wel meer credits mogen krijgen voor het maken van het gevecht idd. Machida nam nauwelijks initiatief. Mousasi zet gewoon de mooiste partijen neer tegen mensen die aanvallen. Mousasi vs belfort of vs weidman zijn wel super partijen. Ik moet er ook niet aan denken om anderson silva vs machida te zien, een partij waarvan de verwachtingen hoog zouden zijn maar misschien een draak van een partij zou worden.

mario the count
16-02-2014, 13:00
Machida heeft gewoon eerlijk gewonnen.. niks aan te doen.Dat zoiezo, het was alleen voor het oog geen aantrekkelijke partij.

Nelisje
16-02-2014, 13:01
Anderson vs Lyoto, de gene die 1x raak trapt wint de wedstrijd.

Harrie Nak
16-02-2014, 13:28
Iemand een GIF van die mooie sweep van Gegard?

Overigens mag Joe Silva wel eens aan de bak. De laatste tijd is het niet veel. Of stoppen met die regionale events en 1 a 2 keer per maand een stacked card.

tarantula
16-02-2014, 13:55
Alsof dit een verrassing is dat machida zo vecht, dat is gewoon zijn style klaar. Mousasi heeft zijn stempel niet kunnen drukken deze partij en dat kan door meer dan 1 ding komen. Net als wat ze bij boksen zeggen styles make fights, deze middleweight divisie staat echt op tnt machida mousasi jacare belfort die francis mischien nog silva dat wordt zweten voor die weidman.

Klassikl
16-02-2014, 14:22
Met alle respect van Machida die het misschien best wel kan.

Het systeem van UFC dat de uitdager duidelijk moet winnen werkt dus gewoon niet. Machida staat 5 rondes lang in de achteruit met zijn handtasje te zwaaien en Mousasi rent achter hem aan. Mooie technieken van Machida maar niks zit er goed op. Hij staat gewoon te rekenen en doet pas wat als de ander wat gedaan heeft.

Daar moeten ze eens punten voor af gaan trekken, en niet voor dat snel je knietje op de grond drukken. Mieterig gedrag. Dan zijn Jones en Machida snel van hun titel af.

Je snapt dat Machida geen kampioen is? En dat dit gewoon een normale partij was? Beetje domme opmerkingen.

Djani
16-02-2014, 14:47
Machida lijkt actiever, maar hij doet veel maar heeft Mousasi zelden geraakt op die paar trappen na. In het geval van Mousasi had hij gewoon veel meer op het been van Machida moeten trappen, dat had denk ik een enorm verschil gemaakt. Of is iedereen nu bang om een inside leg kick te maken omdat ze gezien hebben wat er met Anderson is gebeurd..

Deze wedstrijd was tactisch zwak van Mousasi, er was veel meer mogelijk als hij zijn been mank had gemaakt en daarna voor de kill was gegaan. Je kunt overigens wel zien dat Mousasi van grote klasse is, hij heeft niet veel fout gedaan. Vanaf zijn rug was hij effectiever dan Machida van boven, dan is zo'n takedown ook niets waard. Maja het scoor systeem in de UFC slaat ook nergens op.

Hij heeft in ieder geval laten zien dat hij een serieuze vechter is die een gouden toekomst heeft in de UFC. Het gaat erg ver om te zeggen dat Mousasi er niets van kan, geef hem de volgende keer Belfort en ik geef hem een hele goede kans.

Als Mousasi de mogelijkheid had om Machida's been kapot te trappen had hij het wel gedaan. Het probleem was dat bij sommige lowkicks die Gegard gaf Machida erop aan het wachten was en vervolgens met zo'n stoten flurry counterde en daarmee gevaarlijk werd. Losse lowkicks geven was vanwege die counters dus nauwelijks een optie tenzij het positioneel goed uitkwam. De enige andere optie is dan de lowkicks opzetten met stoten, maar Mousasi kon nauwelijks een combinatie maken vanwege de afstand tussen hem en Machida. Dan blijft er dus weinig over van de 'lowkick strategie'.

appelsap
16-02-2014, 14:54
Machida heeft dit al vaak genoeg heeft bewezen.

En toch wint hij de helft van zijn partijen op KO/sub.....

Ik vond het tactisch zwak van Mousasi. Als je na twee ronden tot de conclusie komt dat je het niet kan winnen door achter Machida aan te lopen, en alleen met linkse lowkicks succes te hebben, dan ga ik er van uit dat je als vechter en hoek iets anders gaat proberen.
- zelf niet meer in stappen en wachten op Machida. Kan heel saai worden, maar hij vecht in Brazilië en zal toch ook het gevecht moeten maken als je niet achter hem aan blijft lopen.
- gebruik maken van rechtse trappen naar lichaam en hoofd tegen een southpaw die niet vaak voor een take down gaat. Zeker als hij naar links beweegt.
- tempo veranderen.

Ik denk dat Mousasi bij de absolute top mee kan, maar wel eens moet gaan denken aan een andere sportschool/mensen in zijn hoek. Ik hoorde alleen, "goed zo, blijf scherp, je kans komt vanzelf". Niet dus als je 5 ronden hetzelfde blijft doen.

Trainingspartners, geavanceerde trainingsmethoden (met name explosiviteit) en aanwijzingen tijdens een partij bepalen volgens mij het verschil tussen top en absolute top.

Talent, inzicht, ervaring en een kin (hij slikte een hele harde trap naar het hoofd weg) zijn allemaal aanwezig.
Top 10 zeker, om top 3 te worden denk ik dat er wat moet veranderen, maar dat is makkelijk praten vanuit de luie stoel.

Nelisje
16-02-2014, 15:31
Als Mousasi de mogelijkheid had om Machida's been kapot te trappen had hij het wel gedaan. Het probleem was dat bij sommige lowkicks die Gegard gaf Machida erop aan het wachten was en vervolgens met zo'n stoten flurry counterde en daarmee gevaarlijk werd. Losse lowkicks geven was vanwege die counters dus nauwelijks een optie tenzij het positioneel goed uitkwam. De enige andere optie is dan de lowkicks opzetten met stoten, maar Mousasi kon nauwelijks een combinatie maken vanwege de afstand tussen hem en Machida. Dan blijft er dus weinig over van de 'lowkick strategie'.

Ik vond de lowkicks er goed op zitten, en de reactie van Machida was nou ook niet zodanig angstaanjagend dat je het niet kon doen. Kijk naar Joseph Valtollini tegen Raymond Daniels.. als je een paar lowkicks geeft gaat de snelheid er vanzelf uit.

hankmoody
16-02-2014, 16:10
Ik snap niet wat Mousasi van plan was. Alsof hij van Machida zou kunnen winnen op Karate afstand. Hij zei van te voren dat hij wist hoe hij Mousasi zou aanpakken, maar Shogun Jones en Rampage hadden al een betere aanpak. Dekking omhoog en boksen.

my2cents
16-02-2014, 18:19
Wat een saaie wedstrijd.

Mousasi vond ik er helemaal niet zo goed uitzien, ik denk inderdaad dat hij eens moet gaan kijken waar hij traint. Hij weet hoe Machida vecht en toch blijft hij 5 rondes hetzelfde doen. Daarnaast inderdaad onbegrijpelijk dat Machida 5 rondes lang achteruit loopt...Saaie vechter

BvdB
16-02-2014, 18:44
UFC Fight Night 36 bonuses: Lyoto Machida, Gegard Mousasi earn Fight of the Night
Heb ik een andere partij gezien? Was nou niet echt een spectaculair.

Klassikl
16-02-2014, 19:15
Nee maar de rest ook niet.

mario the count
16-02-2014, 19:21
En toch wint hij de helft van zijn partijen op KO/sub.....

Ik vond het tactisch zwak van Mousasi. Als je na twee ronden tot de conclusie komt dat je het niet kan winnen door achter Machida aan te lopen, en alleen met linkse lowkicks succes te hebben, dan ga ik er van uit dat je als vechter en hoek iets anders gaat proberen.
- zelf niet meer in stappen en wachten op Machida. Kan heel saai worden, maar hij vecht in Brazilië en zal toch ook het gevecht moeten maken als je niet achter hem aan blijft lopen.
- gebruik maken van rechtse trappen naar lichaam en hoofd tegen een southpaw die niet vaak voor een take down gaat. Zeker als hij naar links beweegt.
- tempo veranderen.

Ik denk dat Mousasi bij de absolute top mee kan, maar wel eens moet gaan denken aan een andere sportschool/mensen in zijn hoek. Ik hoorde alleen, "goed zo, blijf scherp, je kans komt vanzelf". Niet dus als je 5 ronden hetzelfde blijft doen.

Trainingspartners, geavanceerde trainingsmethoden (met name explosiviteit) en aanwijzingen tijdens een partij bepalen volgens mij het verschil tussen top en absolute top.

Talent, inzicht, ervaring en een kin (hij slikte een hele harde trap naar het hoofd weg) zijn allemaal aanwezig.
Top 10 zeker, om top 3 te worden denk ik dat er wat moet veranderen, maar dat is makkelijk praten vanuit de luie stoel.
Misschien dat ik je verkeerd begrijp, maar als je tegenstander naar links beweegt zijn rechtse trappen juist niet ideaal

mario the count
16-02-2014, 19:22
Nee maar de rest ook niet.

Matige partijen idd.

Willem033
16-02-2014, 19:32
Dat ze deze partij fight of the night maken slaat helemaal nergens op.
Die kale had Overeem dan ook fightbof the night moeten geven.
Alistair zijn performance was 10 keer beter san die van Mousasi, al had Mousasi wel een moeilijkere tegenstander.

e-type
16-02-2014, 20:07
Dat ze deze partij fight of the night maken slaat helemaal nergens op.
Die kale had Overeem dan ook fightbof the night moeten geven.
Alistair zijn performance was 10 keer beter san die van Mousasi, al had Mousasi wel een moeilijkere tegenstander.

Heb je de overige partijen op die card wel gezien? Mousasi vs Machida was op UFC 169 ook geen FOTN geweest hoor. Overeem vs Mir afgelopen weekend wel...

Willem033
16-02-2014, 20:21
Heb je de overige partijen op die card wel gezien? Mousasi vs Machida was op UFC 169 ook geen FOTN geweest hoor. Overeem vs Mir afgelopen weekend wel...

Ja ik heb alles gezien.
zoals ik eerder zei, het slaat nergens op deze ruk partij foto te maken.

Als die kale snuiverd reëel wad geweesd had hij nu Machida ook gebashed.
Want hij finished af en toe ook wel eens een partij maar ik ben die saaie beslissingen van hem ook zat.

Klassikl
16-02-2014, 20:55
Dat ze deze partij fight of the night maken slaat helemaal nergens op.
Die kale had Overeem dan ook fightbof the night moeten geven.
Alistair zijn performance was 10 keer beter san die van Mousasi, al had Mousasi wel een moeilijkere tegenstander.

Doe eens niet zo butthurt omdat White wat over Overeem zegt. Heeft hier toch helemaal niks mee te maken.
Je zet jezelf echt voor lul door verschillende cards te gaan vergelijken en hiermee een punt over White te maken. Slaat nergens op.

Virtus
16-02-2014, 21:13
Jammer van het verlies. Na ronde 2 had ik al het gevoel dat Mousasi niet zou winnen. Hij kon niet echt iets forceren, ook al hield hij zich redelijk goed staande. Machida daarentegen pakten zijn punten waar hij kon met stoten en trappen, dus werd het een vrij eenvoudige unanimous deciscion voor Machida.

Ik vind het knap om te zien hoe Machida vecht. Moeilijke tegenstander voor Mousasi, maar ja, als je d'r staat, dan moet je toch winnen. Mousasi kreeg klappen te verduren en kon ze zelf te weinig uitdelen. Hij mag wel wat explosiever worden, ik heb de indruk dat er te weinig energie en power voor naar voren in zit.

Virtus
16-02-2014, 21:15
Ik denk dat Mousasi bij de absolute top mee kan, maar wel eens moet gaan denken aan een andere sportschool/mensen in zijn hoek. Ik hoorde alleen, "goed zo, blijf scherp, je kans komt vanzelf". Niet dus als je 5 ronden hetzelfde blijft doen.


Idd, dat vond ik ook raar om dat steeds vanuit zijn hoek te horen???

Willem033
16-02-2014, 21:41
Doe eens niet zo butthurt omdat White wat over Overeem zegt. Heeft hier toch helemaal niks mee te maken.
Je zet jezelf echt voor lul door verschillende cards te gaan vergelijken en hiermee een punt over White te maken. Slaat nergens op.

Ok Dana fanboy. je hoef het niet te lezen hoor.
Er is een ignore button.
En daar verschillende cards te vergelijken kan je zien hoe krom White zijn beweringen zijn. Dat jij dat niet ziet is jouw probleem.

kooivechter
16-02-2014, 22:15
En toch wint hij de helft van zijn partijen op KO/sub.....

Ik vond het tactisch zwak van Mousasi. Als je na twee ronden tot de conclusie komt dat je het niet kan winnen door achter Machida aan te lopen, en alleen met linkse lowkicks succes te hebben, dan ga ik er van uit dat je als vechter en hoek iets anders gaat proberen.
- zelf niet meer in stappen en wachten op Machida. Kan heel saai worden, maar hij vecht in Brazili� en zal toch ook het gevecht moeten maken als je niet achter hem aan blijft lopen.
- gebruik maken van rechtse trappen naar lichaam en hoofd tegen een southpaw die niet vaak voor een take down gaat. Zeker als hij naar links beweegt.
- tempo veranderen.

Ik denk dat Mousasi bij de absolute top mee kan, maar wel eens moet gaan denken aan een andere sportschool/mensen in zijn hoek. Ik hoorde alleen, "goed zo, blijf scherp, je kans komt vanzelf". Niet dus als je 5 ronden hetzelfde blijft doen.

Trainingspartners, geavanceerde trainingsmethoden (met name explosiviteit) en aanwijzingen tijdens een partij bepalen volgens mij het verschil tussen top en absolute top.

Talent, inzicht, ervaring en een kin (hij slikte een hele harde trap naar het hoofd weg) zijn allemaal aanwezig.
Top 10 zeker, om top 3 te worden denk ik dat er wat moet veranderen, maar dat is makkelijk praten vanuit de luie stoel.


jammer van Mousasi niet een goede gameplan en hij mist ook de explosiviteit en de snelheid. Het is steeds 1 tempo en wat voorspelbaar. Alleen in ronde 3 en 4 begon je wat ergenis te zien bij Mousasi.

en idd viel op wat een slechte aanwijzingen in zijn hoek op dat niveau. Kreeg het gevoel dat die mensen niet goed wisten wat ze moesten zeggen. Tussen ronde 2 en 3 in, terwijl Mousasi al 2 rondes achter staat, van blijf zo scherp, hij is moeier dan jij, keurig, heel knap, komt vanzelf die kans, ga maar door. Toen dacht ik ook jonge jonge wat een coaching is dat zeg. Toen was het al bittere ernst met 2 rondes achter.

Mousasi is absoluut top 5 in de middelweight en hij komt wel terug. Machida is de absolute top in LHW en MW. Maar denk wel dat Mousais een vechter is die denk ik meer gepushed moet worden, door goede tegenstanders, in een goede mma trainingskamp.

my2cents
16-02-2014, 22:39
Idd, dat vond ik ook raar om dat steeds vanuit zijn hoek te horen???

Wie stonden er eigenlijk in zijn hoek?

blade
17-02-2014, 00:38
machida maakt je gek van de schijnbewegingen wat een bout partij

jk
17-02-2014, 01:25
Naar zijn links? Dan rechter trappen.

Vond inderdaad de tactische aanpassingen mager, maar dat is inderdaad makkelijk praten vanuit de luie stoel.


Misschien dat ik je verkeerd begrijp, maar als je tegenstander naar links beweegt zijn rechtse trappen juist niet ideaal

Djani
17-02-2014, 01:42
Naar zijn links? Dan rechter trappen.

Vond inderdaad de tactische aanpassingen mager, maar dat is inderdaad makkelijk praten vanuit de luie stoel.

Mooi gezegd. Iedereen weet het hier zo goed, terwijl Gegard de enige was die met Machida in die kooi stond. Ik zou zelf ook niet weten welke tactische aanpassing hij had moeten maken. Als hij op Machida zou wachten dan zou het een strijd op snelheid en reflecties worden en dat zou Mousasi sowieso afleggen. De snelheid van Machida op 185 is niet misselijk.

appelsap
17-02-2014, 01:44
Misschien dat ik je verkeerd begrijp, maar als je tegenstander naar links beweegt zijn rechtse trappen juist niet ideaal

Als een southpaw naar links beweegt stapt hij precies in je (rechtse)trap. Toch?
Heb ik jaren geleden geleerd van eerst Johan Vos en daarna Hippo en Hoost. Ze kunnen het mis hebben:)

Wat betreft FOTN vond ik Oliveira-Ogle een stuk
leuker. Te kort voor FOTN?

Naj85
17-02-2014, 02:21
erg jammer dat gegard gewonnen heeft, maar denk dat als iemand anders vannacht tegen machida had gestaan die wel zwaar ko was geslagen met die trap tegen gegards hoofd aan. vind de stijl van machida juist heel leuk om naar te kijken, en helaas is het gegard ook niet gelukt de puzzel op te lossen

jantje11
17-02-2014, 02:47
erg jammer dat gegard gewonnen heeft, maar denk dat als iemand anders vannacht tegen machida had gestaan die wel zwaar ko was geslagen met die trap tegen gegards hoofd aan. vind de stijl van machida juist heel leuk om naar te kijken, en helaas is het gegard ook niet gelukt de puzzel op te lossen

Jij moet niet meer posten op dit tijdstip.

#teamBADGUY
17-02-2014, 05:44
Je snapt dat Machida geen kampioen is? En dat dit gewoon een normale partij was? Beetje domme opmerkingen.

Lol de plank is daaaaaaaaroooooooo

mario the count
17-02-2014, 08:21
Als een southpaw naar links beweegt stapt hij precies in je (rechtse)trap. Toch?
Heb ik jaren geleden geleerd van eerst Johan Vos en daarna Hippo en Hoost. Ze kunnen het mis hebben:)

Wat betreft FOTN vond ik Oliveira-Ogle een stuk
leuker. Te kort voor FOTN?
Kijk. Ik begreep uit je woorden dat wanneer hij naar mousasi zijn links bewoog, mousasi rechts moest trappen. Dan klopt tie weer.

Turboknecht
17-02-2014, 11:15
Na de eerste ronde had ik al zoiets van 'het zal wel een vijf ronden durend snoozefest worden' en helaas kreeg ik gelijk. Vond het hele event net als anderen hier best wel saai. Jammer, meestal is het wel knallen in Brazilië. Volgende week nieuwe ronde, nieuwe kansen, nieuwe prijzen.

Leventdepevent
17-02-2014, 12:17
ja qua actie vond ik het ook niet veel, maar als ik puur en alleen naar de technieken kijk (vooral dan van Machida) heb ik genoten hoor. constante dreiging en als de tegenstander even niet op let of een beweging maakt toeslaan.

Bromios
17-02-2014, 12:54
Je snapt dat Machida geen kampioen is? En dat dit gewoon een normale partij was? Beetje domme opmerkingen.

Je hebt gelijk Ik schrijf het niet goed; ik bedoel de gevestigde orde. Elke keer dat iemand er nieuw inkomt of uitdager is in een titelpartij moet hij het verschil maken. Een jury zou daar totaal niet mee bezig moeten zijn. Die moeten gewoon punten turven en degene die het meeste punten pakt wint. Ongeacht wie je bent of waar de partij zich afspeelt.

En als het heel close is zoals nu zou de partij dan moeten gaan naar degene die de partij maakt (of probeert te maken) en niet naar degene die hem in de achteruit heeft staan.

Dana heeft wel eens uitgelegd dat ze met bonussen werken om de vechters een incentive te geven om harder te werken zodat ze veel kunnen verdienen ipv een hoger basissalaris. Maar het "ik mag niet verliezen want dan wordt ik gecut" gevoel is veel belangrijker.

Nelisje
17-02-2014, 13:16
De regels zijn in die zien ook verrot dat takedowns zwaar tellen. Machida scoort een takedown op Mousasi en doet daarna niets, sterker nog Mousasi is veel actiever en slaat Machida meerdere malen.

Op zich vind ik ook wel dat de actiefste vechter moet winnen. Maar er gelden ook nog andere belangen. Als takedowns niet zouden tellen, dan zouden de worstelaars veel minder winnen.. en dat zou slecht zijn voor de amerikaanse thuismarkt. En net zoals in Thailand met Muay Thai geld er altijd een voordeel voor het thuisland/ de grote naam/kampioen. Bewust of onbewust is die factor altijd wel aanwezig. Als de actiefste vechter moet winnen dan ziet het er ineens een stuk slechter uit voor de amerikanen/ brazilianen. En dat is voor de UFC een hele grote markt.

Klassikl
17-02-2014, 13:36
Je hebt gelijk Ik schrijf het niet goed; ik bedoel de gevestigde orde. Elke keer dat iemand er nieuw inkomt of uitdager is in een titelpartij moet hij het verschil maken. Een jury zou daar totaal niet mee bezig moeten zijn. Die moeten gewoon punten turven en degene die het meeste punten pakt wint. Ongeacht wie je bent of waar de partij zich afspeelt.

En als het heel close is zoals nu zou de partij dan moeten gaan naar degene die de partij maakt (of probeert te maken) en niet naar degene die hem in de achteruit heeft staan.

Dana heeft wel eens uitgelegd dat ze met bonussen werken om de vechters een incentive te geven om harder te werken zodat ze veel kunnen verdienen ipv een hoger basissalaris. Maar het "ik mag niet verliezen want dan wordt ik gecut" gevoel is veel belangrijker.

Voor een groot deel met je eens. Beste voorbeeld blijft hierin gsp-hedricks. Maar ook een condit-hedricks.Waar de vraag zich voordoet waarop scoor je, wat is er belangrijk? Wrestling blijft (te) zwaar tellen. Het rondje stelen door simpelweg een takedown te krijgen zonder verdere schade/positieverbeteringen is een doorn in het oog. Ik kan begrijpen dat champs soms wat voordeel krijgen maar bij hele gelijkwaardige partijen za je altijd discussie houden. Edgar-henderson en bv gus vs jones. Waren de uitdagers dan wel de terechte winnaars geweest. Ik weet het niet.

Wat ik in deze partij vond is dat ondanks dat Machida in zijn 'achteruit' vocht, hij het tempo van de partij bepaalde. Mousasi wist hem niet af te snijden of vast te zetten. Hierdoor heeft hij maar sporadisch kunnen combineren. En voor de powershots was Machida gewoon te snel. Machida was voor mij de winnaar omdat hij de betere technieken landde. Vooral de trappen van Machida maakte hierin het verschil. De takedowns en wat er op de grond gebeurde was vrij gelijkwaardig. Daar hebben ze beide niet een overwicht weten te krijgen. Al met al een terechte overwinning. Ik had het zelf 4-1 voor machida gescoord.

Bromios
17-02-2014, 14:05
Misschien moeten ze weer terug naar draws. (Ik weet niet eens of die er uit zijn trouwens maar ik zie het nooit in de UFC).

Ik had ook het idee dat Machida iets meer scoorde maar 5 verschillende programma's geven 5 verschillende scores dus close was het zeker. En dan is het zuur voor degene die komt om te knokken. Ik begrijp dan ook niet dat er nu mensen zijn die vinden dat Machida een title shot verdient. Daarvoor had hij volgens mij iets meer moeten doen.

goro
17-02-2014, 14:11
Gegard moest gewoon naar een Kyokushin school gaan ter voorbereiding op Machida. Dat deed shogun ook bij Feitosa

cornelus
17-02-2014, 14:14
Nou ik vond Machida anders wel heel sterk in zijn dingetje hoor. En het heeft gewerkt. Ik snap dat het een lastige tegenstander is, maar toch was ik een beetje teleurgesteld in de prestaties van Mousasi. Vooral omdat ik de dagen van tevoren regelmatig wat oude partijen had zitten kijken waarin onze dreamcatcher korte metten maakt met ook niet de minsten .

Moest daarom stiekem wel lachen om sommige comments op Amerikaanse websites .. 'Gaygard Moose Saucy' :knal::scratch::w00t::finger:

Tony Galento
17-02-2014, 14:32
Gegard moest gewoon naar een Kyokushin school gaan ter voorbereiding op Machida. Dat deed shogun ook bij Feitosa


machida is geen kyokushin karateka.

Bromios
17-02-2014, 14:32
Moest daarom stiekem wel lachen om sommige comments op Amerikaanse websites .. 'Gaygard Moose Saucy' :knal::scratch::w00t::finger:

Haha, mooi gevonden. Hoewel die Machida er bewegingen uitgooide waar Gordon op de kanaalboot jaloers op was.
Zit nog te wachten op een gifje waarbij ze een handtasje aan zijn arm hebben gefotoshopt.

goro
17-02-2014, 14:38
machida is geen kyokushin karateka.

SERIEUS??? :confused:

goro
17-02-2014, 14:39
SERIEUS??? :confused:

Je moet de shotokan pakken met de Kyokushin style. Ik weet een goed middeltje tegen Machida s stijl.

Tony Galento
17-02-2014, 15:07
Je moet de shotokan pakken met de Kyokushin style. Ik weet een goed middeltje tegen Machida s stijl.

domme mousasi, jij had al die tijd de oplossing panklaar liggen!

Leventdepevent
17-02-2014, 15:08
Je moet de shotokan pakken met de Kyokushin style.
huh???

Turboknecht
17-02-2014, 15:11
Misschien moeten ze weer terug naar draws. (Ik weet niet eens of die er uit zijn trouwens maar ik zie het nooit in de UFC).



Hunt vs. Bigfoot is de laatste die ik me kan herinneren.

Rougemonkey
17-02-2014, 15:14
Je moet de shotokan pakken met de Kyokushin style. Ik weet een goed middeltje tegen Machida s stijl.

Kick in the groin?

Bromios
17-02-2014, 15:44
Je moet de shotokan pakken met de Kyokushin style. Ik weet een goed middeltje tegen Machida s stijl.
wax in, wax out

Leventdepevent
17-02-2014, 16:15
wax in, wax out
dat was toch Goju ryu in die films ?

Tony Galento
17-02-2014, 16:30
misschien bedoelt ie de kraanvogeltechniek.

co0per
17-02-2014, 19:19
Jammer. Ik denk dat het het belangrijkst is dat hij gewoon actief blijft dit jaar. Je ziet toch altijd wel de potentie bij hem.

Diz
18-02-2014, 01:30
Gegard moest gewoon naar een Kyokushin school gaan ter voorbereiding op Machida. Dat deed shogun ook bij Feitosa

Had hij niet getraind met de man die Machida twee keer verslagen heeft in het karate?

jantje11
18-02-2014, 10:50
Lyoto Machida looks like he earned himself a middleweight title shot after his victory over Gegard Mousasi last night at UFC Fight Night: Machida vs Mousasi. Even better, The Dragon walked away the top earner of the night.

Before we go any further, we should note that most international athletic commissions don't release fighter pay info, so none of the following salary data for the event is official. However, you can get a fairly accurate picture of a fighter's pay based on official purse info released from past fights. So, based on that info, here is the estimated pay breakdown for the 24 fighters that traded blows at the event (but please remember - this is only an estimate, not official info, especially for any fighters that made their UFC debuts at the event or Jacare Souza, whose Strikeforce purse info we are using for the time being - we'll update figures for all the fighters once we get more info).

Attendance: 7,511

Gate: N/A



Lyoto Machida: $250,000 ($200,000 to show, $50,000 Fight of the Night bonus)

Gegard Mousasi: $200,000 ($150,000 to show, $50,000 Fight of the Night bonus)

Ronaldo 'Jacare' Souza: $100,500 ($72,500 to show, $28,000 win bonus)

Charles Oliveira: $92,000 ($21,000 to show, $21,000 win bonus, $50,000 Performer of the Night bonus)

Erick Silva: $66,000 ($8,000 to show, $8,000 win bonus, $50,000 Performer of the Night bonus)

Iuri Alcantara: $32,000 ($16,000 to show, $16,000 win bonus)

Francis Carmont: $19,000
Maximo Blanco: $17,000

Nicholas Musoke: $16,000 ($8,000 to show, $8,000 win bonus)

Joe Proctor: $16,000 ($8,000 to show, $8,000 win bonus)

Rodrigo Damm: $16,000 ($8,000 to show, $8,000 win bonus)

Francisco Trinaldo: $16,000 ($8,000 to show, $8,000 win bonus)

Felipe Arantes: $16,000 ($8,000 to show, $8,000 win bonus)

Ildemar Alcantara: $16,000 ($8,000 to show, $8,000 win bonus)

Zubaira Tukhugov: $16,000 ($8,000 to show, $8,000 win bonus)

Takenori Sato: $8,000

Viscardi Andrade: $8,000

Andy Ogle: $8,000

Cristiano Marcello: $8,000

Ivan Jorge: $8,000

Jesse Ronson: $8,000

Wilson Reis: $8,000

Albert Tumenov: $8,000

Douglas Silva de Andrade: $8,000

cornelus
18-02-2014, 11:00
prachtige shotokan stijl van machida!

http://bleacherreport.com/articles/1960174-lyoto-machida-old-school-karate


http://youtu.be/Y9lOmBHi1Do

Leventdepevent
18-02-2014, 11:09
http://www.youtube.com/watch?v=urhdB5aZTgQ
en zijn kata's zijn ook prima, heb hem weleens "sochin" zien lopen in een van die filmpjes

dirk5
18-02-2014, 13:25
klassiek voorbeeld van ik wil niet tegen ik kan niet.

Machida zijn "prachtige" karate style bestaat voor 90% uit weg rennen, ik weet weer precies waarom ik hem vroeger een van de saaiste vechters uit de ufc vond. Ook vond ik het jammer dat Gegard na 4 rondes van hetzelfde de 5de ronde wederom op dezelfde manier achter Machida aan schuifelde.

Nee totaal niet het gevecht geworden wat ik er van gehoopt had. Mijn inziens hadden ze het ook als draw kunnen scoren daar geen van beide vechters imo echt duidelijk de overhand had.

Klassikl
18-02-2014, 13:30
Die takedowns van machida zijn echt prachtig.

Willem033
18-02-2014, 13:34
Mousasi heeft wel een lekker betaald gekregen zeg.

Bromios
19-02-2014, 17:39
Ik zeg een partij van Machida tegen Condit; die rennen allebei zo hard achteruit dat ze halverwege de ring wel ergens met de rug tegen elkaar botsen. Dan moeten ze wel.

my2cents
19-02-2014, 18:03
Ik zeg een partij van Machida tegen Condit; die rennen allebei zo hard achteruit dat ze halverwege de ring wel ergens met de rug tegen elkaar botsen. Dan moeten ze wel.

Ik vind inderdaad dat alleen maar achteruit lopen ook puntenaftrek moet opleveren. Wat nou als Mousasi niet steeds naar voren was gegaan maar simpelweg gewoon stil had gestaan in het midden van de ring. Dan heb je geen gevecht. Mousasi maakt in principe het gevecht en zou daar bij een close decision ook beloond voor moeten worden. Komt het vechter alleen maar ten goede lijkt mij

Klassikl
19-02-2014, 18:37
Ik zeg een partij van Machida tegen Condit; die rennen allebei zo hard achteruit dat ze halverwege de ring wel ergens met de rug tegen elkaar botsen. Dan moeten ze wel.

Ik raad je dan aan eens wat partijen van Condit te bekijken. Want dit is echt onzin.

Willem033
19-02-2014, 19:27
Condit heeft slechts 1 keer lopen rennen. Tegen Diaz. Voor de rest Condit wel een killer hoor

DAJAK
20-02-2014, 13:01
Ik mis de oudewetse lowkicks van de Nederlandse vechters :(

123trisweat
20-02-2014, 23:54
Ik mis de oudewetse lowkicks van de Nederlandse vechters :(

kijkend naar Aldo is het af en toe best effectief ;)

cornelus
21-02-2014, 11:00
misschien bedoelt ie de kraanvogeltechniek.

nope.. the dragon wipes his tail :pimp:
(pretty cool though)

https://www.facebook.com/photo.php?v=245146865665709

DAJAK
21-02-2014, 15:50
kijkend naar Aldo is het af en toe best effectief ;)

Die techniek was het sterkste wapen van de Nederlandse vechters. Helaas zie je het bijna geen 1 Nederlandse vechter meer effectief toepassen. In het kickboxen heeft dat misschien ook wel te maken met de 3x3 rondes.
In het MMA zie je Aldo en de Belgische vechter Tarec Saffiedine het nog effectief toepassen, maar ik kan even geen Nederlandse vechter bedenken.

YoMarK
21-02-2014, 16:53
Die techniek was het sterkste wapen van de Nederlandse vechters. Helaas zie je het bijna geen 1 Nederlandse vechter meer effectief toepassen. In het kickboxen heeft dat misschien ook wel te maken met de 3x3 rondes.
In het MMA zie je Aldo en de Belgische vechter Tarec Saffiedine het nog effectief toepassen, maar ik kan even geen Nederlandse vechter bedenken.
Manhoef... Maar die kunnen we niet tot de absolute top meer rekenen. Al is het nog steeds een beest.

DAJAK
22-02-2014, 11:38
Manhoef... Maar die kunnen we niet tot de absolute top meer rekenen. Al is het nog steeds een beest.

Ja inderdaad! Hoe kan ik Manhoef nu vergeten :-/