PDA

View Full Version : Mark Hunt wants Overeem rematch for next fight



Naj85
22-02-2014, 18:42
Mark Hunt fought Alistair Overeem for the first time at Dream 5 and lost by first round submission. Coming off one of the most exciting heavyweight fights ever versus Antonio Silva, Hunt is hoping for a rematch with Overeem inside the UFC octagon:
"Rematches are always good. I’ve never lost a rematch with any fighter. I always like to avenge my losses, too. I saw Alistair in Japan (and) we were talking, he’s a nice guy but as a fighter, he’s got it over me, I’ve got to get it over this guy. It’s a match I’d like to have... the outcome won’t be the same."

Watch video

http://mmakanvas.ninemsn.com.au/video/320/mark-hunt-exclusive-super-samoan-wants-rematch-with-overeem.html

Guytje
22-02-2014, 18:54
Goeie zet van Hunt!! En goeie zet van Overeem als ie het aanneemt. Partij die veel kanten op kan!! Beter dan vs Jds op dit moment!! Dus tekenen die handel!!

Turboknecht
22-02-2014, 19:32
Ja mooie partij.

Nosferatu187
22-02-2014, 19:42
yup

PineappleKilla
22-02-2014, 19:49
2 K1 Winnaars

Ik hoop natuurlijk dat Allistar wint, maar dan moet hij niet hands down gaan gaan vechten...

blackadder
22-02-2014, 19:56
Hunt for champion.

Kemal
22-02-2014, 20:17
Mar Khunt gaat dit niet winnen dan..

Willem033
22-02-2014, 20:19
Alistair pakt ze nek.

Nosferatu187
22-02-2014, 20:29
wat

R.D.N
22-02-2014, 20:40
Alistair pakt ze nek.

Welke nek.

kendamac
22-02-2014, 20:41
Als hij dit gevecht neemt den betekent dat hij idd bang is voor JDS.

Asura
22-02-2014, 20:44
wat

Ze nek!

Mauro
22-02-2014, 20:55
Of ze arrum..
Net als bij Dream

Minotauro
22-02-2014, 21:03
Hunt op KO. Mocht de partij er komen, dan zet ik op tijd de Unibet tip op dit forum. Hunt laat hem slapen

Wheelie
22-02-2014, 21:15
http://www.youtube.com/watch?v=XbW7C0DAvJ4

Wat een mooie opkomsten

T15Boxing
22-02-2014, 21:15
Overeem vecht wederom slim en wint makkelijk op punten. Wat me meer interesseert is wie van de 2 sterker is in de clinch. Hunt en Overeem zijn twee van de sterkste HW's ooit en vorige keer toen Overeem nog wat lichter was gooide Hunt hem neer.

Budokan
22-02-2014, 21:28
JDS heeft Hunt ook gedeclasseerd dus als AO dit niet dik wint dan maakt hij tegen JDS geen enkele kans. Leuke test dus

Nelisje
22-02-2014, 21:39
Mark Hunt is sinds die tijd een stuk beter geworden, vooral in het voorkomen van submissions..

Voor Hunt is dit een mooie matchup, voor Alistair een mindere. Hunt is een taaie vent met een granieten kin en vuisten van beton.

De gun factor voor mij is in ieder geval voor Hunt.

Willm
22-02-2014, 21:40
Hoop dat Overeem deze wel aanneemt, zal een knalpartij worden.

Willem033
22-02-2014, 22:03
JDS heeft Hunt ook gedeclasseerd dus als AO dit niet dik wint dan maakt hij tegen JDS geen enkele kans. Leuke test dus

Ik vind deze post echt nergens op slaan.
dus als vechter a wint van b en vechter c wint niet van b dan is hij dus kansloos tegen vechter a??
Klopt niet.

fightlove
22-02-2014, 22:03
Mooi partij,maar denk idd dat Hunt AO laat slapen.

Nosferatu187
22-02-2014, 22:17
Ze nek!

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQOP-_WLoUqnorpiF2sE3fzGTBXahd3bQXAzAvdhUTRY6pSm8qGzQ

Minotauro
22-02-2014, 22:27
Hunt is beter geworden de afgelopen jaren. Ongekend en onverwacht. Echt waar, Overeem gaat het hier nog heel moeilijk mee krijgen. Kijk de partij van Hunt tegen Bigfoot nog eens over. Hunt is een beest en Overeem is echt niet sterker of even sterk als Hunt, hij eet geen paardenvlees meer

Nosferatu187
22-02-2014, 22:48
was gewoon een slugfest hoor.

Minotauro
22-02-2014, 23:22
Hunt vs Bigfoot was van twee kanten een toppartij en na elke x bewijzen dat Hunt gewoon mee kon deed hij het tegen Bigfoot ook

T15Boxing
22-02-2014, 23:27
Zijn partij tegen Silva is geen indicatie voor een partij tegen Overeem, een compleet andere vechter. Hunt blijft zoeken naar 1 grote KO punch en blijft neutraal als het om worstelen en BJJ gaat. Overeem heeft inmiddels laten zien dat hij partijen op punten kan winnen, vecht slim staand en op de grond. JDS liet zien dat als je niks forceert en je reach gebruikt Hunt kunt pakken.

Pahlavan
22-02-2014, 23:37
Zijn partij tegen Silva is geen indicatie voor een partij tegen Overeem, een compleet andere vechter. Hunt blijft zoeken naar 1 grote KO punch en blijft neutraal als het om worstelen en BJJ gaat. Overeem heeft inmiddels laten zien dat hij partijen op punten kan winnen, vecht slim staand en op de grond. JDS liet zien dat als je niks forceert en je reach gebruikt Hunt kunt pakken.

Daar heb je opzich gelijk in alleen zie ik Hunt uiteindelijk Alistair wel een x goed raken en we weten dat Alistair niet de beste is in incasseren. Het gevaar voor Alistair is dat Hunt een type is die veel kan incasseren en alsnog kan blijven uitdelen terwijl alistair goed kan uitdelen maar weinig kan incasseren.
Hoe dan ook wil ik eigenlijk gewoon Alistair vs JDS zien ipv Hunt.

Minotauro
22-02-2014, 23:50
Precies! Dat Overeem qua striking mee kan is duidelijk, maar het incasseren is een vraag.

T15Boxing
22-02-2014, 23:57
Overeem kan wel incasseren(tenzij hij op een KO klap loopt) als hij nog energie heeft. Zijn laatste 2 partijen voor Mir waren een voorbeeld van uitgeput zijn en jezelf niet meer kunnen verdedigen, maar als je kijkt naar zijn K-1 partij tegen Spong was hij ook aangeslagen maar niet te moe om te overleven en terug te komen. Als Overeem gewoon zo slim blijft vechten en energie spaart zal hij hier geen problemen mee krijgen, dan zie ik hem absoluut winnen tegen Hunt, 50/50 tegen JDS maar tegen Cain zie ik hem nooit meer winnen.

Pahlavan
23-02-2014, 00:40
Overeem kan wel incasseren(tenzij hij op een KO klap loopt) als hij nog energie heeft. Zijn laatste 2 partijen voor Mir waren een voorbeeld van uitgeput zijn en jezelf niet meer kunnen verdedigen, maar als je kijkt naar zijn K-1 partij tegen Spong was hij ook aangeslagen maar niet te moe om te overleven en terug te komen. Als Overeem gewoon zo slim blijft vechten en energie spaart zal hij hier geen problemen mee krijgen, dan zie ik hem absoluut winnen tegen Hunt, 50/50 tegen JDS maar tegen Cain zie ik hem nooit meer winnen.

Dat is ook het enige voorbeeld dat ik kan bedenken gedurende Alistair's carriere... Dat hij kon incasseren tegen spong. Ik denk dat het geen gekke claim is als ik zeg dat Alistair over het algemeen niet kan incasseren. En dat jij hem 50/50 geeft tegen JDS begrijp ik ook niet goed. Persoonlijk denk ik dat JDS hem ko slaat.

T15Boxing
23-02-2014, 03:19
Houdt er rekening mee dat ik alles nu baseer op deze "nieuwe versie" van Overeem die we nog nooit eerder hebben gezien op zwaargewicht MMA. Iedereen weet dat Overeem kwa skills alles in huis heeft, het ligt altijd aan zijn conditie en de fouten die hij daardoor maakt(maar zelfs tegen Bigfoot verdedigde hij zich goed in de 3de ronde maar hij had geen energie meer en werd toen geraakt). Als hij zijn tijd neemt tegen Hunt en het gewoon houdt op punten scoren is er niets aan de hand. Zijn reach is superieur en door zijn lengte kan hij van afstand trappen. Geen grondwerk dus Hunt zal alleen met 1 punch KO pogingen komen net als wat we zagen tegen JDS, nog een betere striker. Alleen gevaar in de clinch aangezien Hunt's kracht.

JDS en zijn lage handjes zie ik toch altijd een groot gevaar lopen tegen Overeem en zijn clinch, hij is lang niet zo sterk als Hunt dus ik betwijfel of hij de knietjes kan verdedigen. 50/50 idd.

Nelisje
23-02-2014, 03:54
De kans dat Hunt (en JDS) door Overeem Ko geslagen worden is vrij klein. Niets is onmogelijk natuurlijk, maar die mannen kunnen nou eenmaal flink incasseren. De kans dat Hunt of JDS een klap uitdelen is heel groot. En je hoeft Overeem maar 1 of 2x goed te raken om hem te doen wankelen/ ko te slaan.

Tegen JDS geef ik Overeem 5% kans dat hij wint (JDS is actiever, heeft een betere cardio en kan incasseren)
Tegen Cain geef ik hem 10% kans op winst(Cain kan ko gaan, zoals de eerste keer tegen JDS. Maar hij zal 9 van de 10x winnen).
Tegen Hunt geef ik hem 35% kans.. (een KO lijkt me heel moeilijk, maar hij zou op punten kunnen winnen van Hunt of een submission kunnen maken).

Maar ik geef alle heren een grotere kans om van Overeem te winnen dan andersom.. Wil niet zeggen dat ik gelijk heb en dat altijd alles perfect voorspel, maar ik denk dat mijn inschattingen ook niet onredelijk zijn.

T15Boxing
23-02-2014, 04:07
Maar ik geef alle heren een grotere kans om van Overeem te winnen dan andersom.. Wil niet zeggen dat ik gelijk heb en dat altijd alles perfect voorspel, maar ik denk dat mijn inschattingen ook niet onredelijk zijn.

Dit moet een grap zijn. 5% kans tegen JDS is niet onredelijk?

http://media.tumblr.com/61064c90c45be5d7c7dcc3f819088d75/tumblr_inline_mfuyseDTVP1rxgfkq.gif
http://4.bp.blogspot.com/-El6zqoOjaLk/UmNeBAWZpcI/AAAAAAAA0NM/omk8_pxi_D4/s1600/8.gif

JDS is net zo menselijk en kan ook KO vooral na alles wat hij heeft moeten incasseren in zijn carriere.

mario the count
23-02-2014, 10:43
Persoonlijk wil ik overeem vs hunt niet zien omdat ik ze beide het beste gun. Hunt is gewoon een held, die zie ik niet graag verliezen. Als het er wel van komt dan gaat overeem winnen denk ik. Iedereen heeft het over hunt zijn granieten kin, maar is zijn lever ook van graniet? Hunt is klein en kan flink wat knieen gaan verwachten van overeem. Ik denk dat het even duurt en dan krijgt hunt een goede knie en verliest uiteindelijk door G&P na die knie. Maar zie Hunt niet graag verliezen, echt een held.

king
23-02-2014, 14:46
De kans dat Hunt (en JDS) door Overeem Ko geslagen worden is vrij klein. Niets is onmogelijk natuurlijk, maar die mannen kunnen nou eenmaal flink incasseren. De kans dat Hunt of JDS een klap uitdelen is heel groot. En je hoeft Overeem maar 1 of 2x goed te raken om hem te doen wankelen/ ko te slaan.

Tegen JDS geef ik Overeem 5% kans dat hij wint (JDS is actiever, heeft een betere cardio en kan incasseren)
Tegen Cain geef ik hem 10% kans op winst(Cain kan ko gaan, zoals de eerste keer tegen JDS. Maar hij zal 9 van de 10x winnen).
Tegen Hunt geef ik hem 35% kans.. (een KO lijkt me heel moeilijk, maar hij zou op punten kunnen winnen van Hunt of een submission kunnen maken).

Maar ik geef alle heren een grotere kans om van Overeem te winnen dan andersom.. Wil niet zeggen dat ik gelijk heb en dat altijd alles perfect voorspel, maar ik denk dat mijn inschattingen ook niet onredelijk zijn.

x2

king
23-02-2014, 14:49
Dit moet een grap zijn. 5% kans tegen JDS is niet onredelijk?

http://media.tumblr.com/61064c90c45be5d7c7dcc3f819088d75/tumblr_inline_mfuyseDTVP1rxgfkq.gif
http://4.bp.blogspot.com/-El6zqoOjaLk/UmNeBAWZpcI/AAAAAAAA0NM/omk8_pxi_D4/s1600/8.gif

JDS is net zo menselijk en kan ook KO vooral na alles wat hij heeft moeten incasseren in zijn carriere.

Deze stoot kwam nadat Cain langere tijd een onmenselijke druk op JDS had uitgeoefend. En ondertussen had Cain zelf ook al een flink aantal zware stoten moeten incasseren. Als Alistair diezelfde druk moet uitoefenen op JDS, en tussentijds ook nog een paar flinke poeiers moet nemen, dan is hij binnen een minuut leeg.

T15Boxing
23-02-2014, 16:44
Deze stoot kwam nadat Cain langere tijd een onmenselijke druk op JDS had uitgeoefend. En ondertussen had Cain zelf ook al een flink aantal zware stoten moeten incasseren. Als Alistair diezelfde druk moet uitoefenen op JDS, en tussentijds ook nog een paar flinke poeiers moet nemen, dan is hij binnen een minuut leeg.

Niet in de tweede gevecht. Toen werd JDS bijna KO geslagen na een paar minuten takedowns verdedigen. Maar dat was mijn punt niet eens, het gaat erom dat JDS ook KO kan gaan en totaal geen uitzondering is. Om te zeggen dat Overeem en zijn KO vermogen alleen 5% kans heeft om zo te winnen is iets dat een kind zou zeggen.

king
23-02-2014, 17:52
Niet in de tweede gevecht. Toen werd JDS bijna KO geslagen na een paar minuten takedowns verdedigen. Maar dat was mijn punt niet eens, het gaat erom dat JDS ook KO kan gaan en totaal geen uitzondering is. Om te zeggen dat Overeem en zijn KO vermogen alleen 5% kans heeft om zo te winnen is iets dat een kind zou zeggen.

Denk je dat Alistair een volle ronde dezelfde druk op JDS kan uitoefenen als Cain?

T15Boxing
23-02-2014, 18:07
Denk je dat Alistair een volle ronde dezelfde druk op JDS kan uitoefenen als Cain?

Ja, maar dan krijgen een replica van de Browne gevecht. Overeem heeft veel meer talent dan JDS, hij zal het gewoon op punten moeten pakken.

Nelisje
23-02-2014, 18:26
Niet in de tweede gevecht. Toen werd JDS bijna KO geslagen na een paar minuten takedowns verdedigen. Maar dat was mijn punt niet eens, het gaat erom dat JDS ook KO kan gaan en totaal geen uitzondering is. Om te zeggen dat Overeem en zijn KO vermogen alleen 5% kans heeft om zo te winnen is iets dat een kind zou zeggen.

5% kans is nog steeds een kans, en natuurlijk kan iedereen KO gaan. Maar de nieuwe Overeem spaart zijn krachten en zal dus niet continu power shots uitdelen. En zelfs met powershots zonder juice was hij niet in staat om bigfoot ko te slaan, en bigfoot is iemand die KO kaan gaan maar het lukte Overeem niet, Mir idem dito.. Ik schat JDS taaier in dan Bigfoot en Mir.. Hij heeft ook nog een hele goede takedown defense.. Ik geef hem echt maar 5% kans.. Het is aan Overeem om mijn ongelijk te bewijzen.

Djoggo
23-02-2014, 21:23
Ja, maar dan krijgen een replica van de Browne gevecht. Overeem heeft veel meer talent dan JDS, hij zal het gewoon op punten moeten pakken.
Dit is volgens mij wel de grappigste post van 2014 tot zo ver:lol: :stupid:

Wiseguy
23-02-2014, 21:38
Als ik Overeem was zou ik zo snel mogelijk naar de grond gaan.

T15Boxing
23-02-2014, 21:48
5% kans is nog steeds een kans, en natuurlijk kan iedereen KO gaan. Maar de nieuwe Overeem spaart zijn krachten en zal dus niet continu power shots uitdelen.

Ik heb ook niet gezegd dat Overeem hem op KO pakt, ik liet alleen zien dat jij in een dromenland leeft waarin JDS geens mens is en nooit KO kan gaan.


En zelfs met powershots zonder juice was hij niet in staat om bigfoot ko te slaan, en bigfoot is iemand die KO kaan gaan maar het lukte Overeem niet, Mir idem dito..

En Fedor en Hunt konden het ook niet. Bigfoot is niet consistent en kan de ene keer meer hebben dus dat zegt niet veel over Overeem.



Ik schat JDS taaier in dan Bigfoot en Mir.. Hij heeft ook nog een hele goede takedown defense.. Ik geef hem echt maar 5% kans.. Het is aan Overeem om mijn ongelijk te bewijzen.

Ja, Overeem kan niet wachten om jouw goedkeuring te krijgen en je ongelijk te bewijzen. Hou jij het maar op je belachelijke percentages en laat realistische mensen echte predictions maken.



Dit is volgens mij wel de grappigste post van 2014 tot zo ver:lol: :stupid:

Eens even kijken:
Overeem heeft goede box skills, low kicks, mid kicks, knietjes van buiten en in de clinch van allerlei hoeken, K-1 WGP, een dodelijke staande guillotine, op de grond ook verschillende soorten submissions(19 sub wins in zijn carriere en een kleinere ADCC toernooi titel) sterke top control met GnP, sterke TDD en Greco roman staand worstelen.

JDS Kan goed boxen en TD's verdedigen.

Dus vertel mij eens waarom vind jij, de smiley expert, dat JDS meer talent heeft?

Pahlavan
23-02-2014, 21:53
Overeem heeft veel meer talent dan JDS, hij zal het gewoon op punten moeten pakken.

Als je 'heeft' door 'had' vervangt en 'talent' door 'testosterone' dan klopt het. Ik begrijp echt niet hoe jij Alistair op hetzelfde niveau als JDS hebt zitten. De feiten spreken voor zich: JDS heeft tegen betere vechters gevochten als HW in mma en ze bijna allemaal erg indrukwekkend verslagen. Hij kan verder enorm incasseren en kan gevechten met een stoot beslissen. Maar op een of ander manier vind jij Alistair gelijkwaardig. Dat begrijp ik niet.

T15Boxing
23-02-2014, 21:57
Pahlavan kijk naar de post boven je als je wilt begrijpen waarom ik vind dat Overeem meer TALENT heeft. Zelfs ik met mijn gebroken Nederlands heb niet zoveel moeite met het gebruik van termen als sommige van jullie.

Pahlavan
23-02-2014, 22:01
Pahlavan kijk naar de post boven je als je wilt begrijpen waarom ik vind dat Overeem meer TALENT heeft. Zelfs ik met mijn gebroken Nederlands heb niet zoveel moeite met het gebruik van termen als sommige van jullie.

Ten eerste haal jij 2 dingen door elkaar. Je hebt het over k1 wgp maar ik snap niet wat dat met Alistair Overeem te maken heeft... Dat was Alistair Overroid. Of zijn er nog steeds mensen die ontkennen dat het niet puur toeval is dat hij nadat hij werd betrapt op doping opeens niet dezelfde vechter was?!

Bovendien geef je een leuk lijstje met welke skills ze hebben maar nogmaals, feiten spreken voor zich toch als je naar hun HW record kijkt?! Of wil je nu ook beweren dat Alistair tegen betere vechters heeft gevochten en verslagen op HW?

T15Boxing
23-02-2014, 22:09
Ten eerste haal jij 2 dingen door elkaar. Je hebt het over k1 wgp maar ik snap niet wat dat met Alistair Overeem te maken heeft... Dat was Alistair Overroid. Of zijn er nog steeds mensen die ontkennen dat het niet puur toeval is dat hij nadat hij werd betrapt op doping opeens niet dezelfde vechter was?!

Bovendien geef je een leuk lijstje met welke skills ze hebben maar nogmaals, feiten spreken voor zich toch als je naar hun HW record kijkt?! Of wil je nu ook beweren dat Alistair tegen betere vechters heeft gevochten en verslagen op HW?

Weer zo'n emotionele onzin post die er niets mee te maken heeft, ben ik inmiddels wel gewend van jou in elke thread waarin ik post.

-ik noem zijn K-1 carriere op omdat het te maken heeft met zijn talent. Of denk jij dat je met drugs opeens kampioen wordt? Het gaat om zijn kickbox techniek en hij heeft daar heel wat meer van dan JDS behalve als het om boksen gaat. Zelfde verhaal als het om grapplen gaat, weer heeft Overeem de records.
-Je kunt getalenteerd zijn en toch een minder goede vechter vechter zijn dan iemand die minder talent heeft, want sommigen dingen als incasserings vermogen en mentale kracht(precies de dingen die JDS wel heeft en Overeem minder) is iets wat je niet echt kunt verbeteren als techniek. Overeem heeft meer talent maar JDS is de betere vechter, en ik heb nooit wat anders beweerd tenzij je mij dat even kunt laten zien, Pahlavan. Tot die tijd, praat niet meer tegen mij aub.

Pahlavan
23-02-2014, 22:09
Alistair's record sinds 2008:

Win over Gary Goodridge
win over Tony Sylvester
Win over James Thompson
Win over Fujita
Win over Brett Rogers
Win over Duffee (die het gevecht op 1 week notice nam)
Win over Werdum (een zeer spectaculair en indrukwekkende overwinning... Soort van)
Win over Brock lesnar (een tijdje erna betrapt op een 14:1 t/e ratio)
Loss tegen Bigoot
Loss tegen Browne
Win tegen Frank Mir

Pahlavan
23-02-2014, 22:11
Pahlavan. Tot die tijd, praat niet meer tegen mij aub.

En dan noem je mij emotioneel. Het is niet dat ik iets tegen jou heb hoor, het is gewoon dat ik het volledig met je oneens ben.
Maar als Alistair ooit het gevecht tegens JDS accepteert dan zullen we erachter komen of jouw logica klopt of de mijne.

TOON
23-02-2014, 22:15
Als ik Overeem was zou ik zo snel mogelijk naar de grond gaan.

x2
en dan hoeft het niet eens zo'n groot probleem te zijn voor overeem

T15Boxing
23-02-2014, 22:17
En dan noem je mij emotioneel. Het is niet dat ik iets tegen jou heb hoor, het is gewoon dat ik het volledig met je oneens ben.
Maar als Alistair ooit het gevecht tegens JDS accepteert dan zullen we erachter komen of jouw logica klopt of de mijne.

Nu ik je op je fouten wijs negeer je de rest van de post, heel typisch. Niets emotioneels hier, ik vraag je beleefd om mij te vermijden omdat je me in elke topic verkeerd begrijpt en aanvalt.
Welke logica heb jij het over? Denk je nog dat ik zei dat Overeem een betere vechter is?(LEES-er is een verschil tussen beter overall & technisch getalenteerder)

Pahlavan
23-02-2014, 22:24
Nu ik je op je fouten wijs negeer je de rest van de post, heel typisch. Welke logica heb jij het over? Denk je nog dat ik zei dat Overeem een betere vechter is?(LEES-er is een verschil tussen beter overall & getalenteerder)

Waar wil je dat ik op reageer? Ik ben persoonlijk van mening dat een overgroot deel van Alistair succes de afgelopen jaren te danken was aan zijn ped gebruik ja. Dat ten eerste. Ten tweede heb ik het over beide vechters als ZWAARGEWICHT, dus ik heb het niet over alistair op lhw. Vervolgens vind ik dat JDS overall te betere vechter is. Daarbij beschouw ik alle aspecten, dus ook het mentale aspect. Jij kunt alistair getalenteerder vinden en dat is je goed recht maar wat boeit talent als het in de ring weinig oplevert?
Laat me aub weten als er nog iets anders is waar ik op vergeten ben (of volgens jou heb genegeerd) te antwoorden.
Tenzij je niet wilt dat ik tegen je praat... :(

Ps: ik denk dat jij een beetje gevoelig bent man want ik geef puur mijn mening en dit doet ik niet om jou 'aan te vallen'. Ik was zelfs vergeten dat ik het al vaker met je oneens was in andere threads. Het feit dat jij dat soort dingen wel bijhoudt zegt weinig over mij....
no hard feelings iig :)

Nelisje
23-02-2014, 23:19
Ja, Overeem kan niet wachten om jouw goedkeuring te krijgen en je ongelijk te bewijzen. Hou jij het maar op je belachelijke percentages en laat realistische mensen echte predictions maken.

Overeem hoeft mijn goedkeuring helemaal niet te krijgen.. ik zeg dat het aan hem is om mijn ongelijk te bewijzen.. en tot die tijd denk ik dat ik een zeer realistisch beeld schets. Daar hoef jij het niet mee eens te zijn, maar je kunt mij ook in mijn waarden laten ipv zeggen dat het belachelijk is. Mocht het gevecht er ooit komen zal blijken wie er gelijk had.. tot die tijd, let's agree to disagree.

Djoggo
24-02-2014, 01:22
Eens even kijken:
Overeem heeft goede box skills, low kicks, mid kicks, knietjes van buiten en in de clinch van allerlei hoeken, K-1 WGP, een dodelijke staande guillotine, op de grond ook verschillende soorten submissions(19 sub wins in zijn carriere en een kleinere ADCC toernooi titel) sterke top control met GnP, sterke TDD en Greco roman staand worstelen.

JDS Kan goed boxen en TD's verdedigen.

Dus vertel mij eens waarom vind jij, de smiley expert, dat JDS meer talent heeft?

Ik zal ff de definitie van het woord talent voor je opzoeken.


talent
het talent zelfst.naamw.Uitspraak: [taˈlɛnt] Verbuigingen: talent|en (meerv.) 1) natuurlijk vermogen om iets goed te doen Voorbeeld: `talent hebben voor muziek`Synoniemen: gave, begaafdheid, aanleg met je talenten woekeren ...
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/talent


Ik zal het nogmaals herhalen voor je: "natuurlijk vermogen om iets goed te doen".
Als er nou 1 persoon is in de UFC en specifieker binnen de HW divisie, die een vechtsport discipline beheerst alsof hij vanuit die tak van de sport overgestapt is naar de UFC dan is dat JDS wel.
Ik neem aan dat er geen discussie mogelijk is dat hij voor een mma-vechter kan boksen als geen ander.
En daarmee bedoel ik niet simpel weg dom rammen maar als je kijkt vanuit het technische gedeelte van boksen(check-hook, achteruit boksen, timing, souplesse waarmee hij stoot om maar een aantal punten van zijn bokswerk te noemen).
Dat Overeem meer wapens in zijn arsenaal heeft en all-rounder is geef ik je gelijk in.
Hij kan immers redelijk kickboksen, heeft een choke in huis en kan zich aardig redden op de grond in een dominate positie.

Maar om te zeggen dat Overeem meer talent heeft maak jij jezelf echt mee belachelijk. Ik ben geen Overeem hater of wat dan ook laat ik dat als eerst duidelijk maken, maar Overeem is iemand die het juist van zijn fysiek/kracht moet hebben.
Denk je nou echt dat Overeem (die niet 120 kilo spier was en niet die belachelijke kracht had door gebruik van verboden middelen) in de K1 het zou redden tegen getalenteerde vechters zoals Saki en Spong o.b.v techniek om even twee namen te noemen?
Overeem heeft nooit bekend gestaan om zijn goede techniek beheersing (talent) om te kunnen kickboksen worstelen etc.
Zijn kracht was juist wat hem vaak het voordeel van de twijfel gaf. Want je kan immers de sterren van de hemel kickboksen, worstelen etc maar als iemand vele malen sterker dan je is en het zelf ook redelijk kan, dan heb je een probleem. (dit hebben we eerder gezien met Sapp vs Hoost om maar een extreem voorbeeld te noemen)

Verder schat ik JDS zelfs zo getalenteerd in dat hij de potentie heeft om beter te zijn dan Cain Valesquez.
Dit geldt alleen mits hij een juiste kamp zoekt om zijn zwakke punten te verbeteren (BJJ, worstelen en een goede gameplan en back-up gameplan).
En dan bedoel ik met name worstelen. Mocht hij naar een (Amerikaanse) camp gaan vol (olympische) worstelaars en zich daar minimaal twee jaar lang toewijdt aan intensief worstelen dan zie ik hem op een niveau komen (omdat hij talent heeft en hoogst wrs dit ook best snel oppakt) dat hij Cain op de grond weerstand kan bieden op worstel gebied. Hierdoor kan hij Cain op gebied van worstelen redelijk neutraliseren en zijn eigen en vaker zijn eigen spelletje spelen(dit is namelijk wat Cain steeds niet toeliet).
Mocht dat gebeuren dan weten we allemaal hoe dat gaat aflopen want staand heeft eerlijk gezegd niemand in de UFC wat in te brengen tegen JDS.

Ik ben ook niet van plan om verder te discussi�ren met jou hierover dus daarom laat ik het ook hierbij.

Ps: als geheugen steuntje nu je weet wat talent betekent:
JDS

http://www.youtube.com/watch?v=s8yrFQQFMh8

Djoggo
24-02-2014, 01:23
Overeem

http://www.youtube.com/watch?v=hvFN5UkxC4o

T15Boxing
24-02-2014, 02:34
Ik zal ff de definitie van het woord talent voor je opzoeken.


talent
het talent zelfst.naamw.Uitspraak: [taˈlɛnt] Verbuigingen: talent|en (meerv.) 1) natuurlijk vermogen om iets goed te doen Voorbeeld: `talent hebben voor muziek`Synoniemen: gave, begaafdheid, aanleg met je talenten woekeren ...
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/talent


Ik zal het nogmaals herhalen voor je: "natuurlijk vermogen om iets goed te doen".
Als er nou 1 persoon is in de UFC en specifieker binnen de HW divisie, die een vechtsport discipline beheerst alsof hij vanuit die tak van de sport overgestapt is naar de UFC dan is dat JDS wel.
Ik neem aan dat er geen discussie mogelijk is dat hij voor een mma-vechter kan boksen als geen ander.
En daarmee bedoel ik niet simpel weg dom rammen maar als je kijkt vanuit het technische gedeelte van boksen(check-hook, achteruit boksen, timing, souplesse waarmee hij stoot om maar een aantal punten van zijn bokswerk te noemen).
Dat Overeem meer wapens in zijn arsenaal heeft en all-rounder is geef ik je gelijk in.
Hij kan immers redelijk kickboksen, heeft een choke in huis en kan zich aardig redden op de grond in een dominate positie.

Maar om te zeggen dat Overeem meer talent heeft maak jij jezelf echt mee belachelijk. Ik ben geen Overeem hater of wat dan ook laat ik dat als eerst duidelijk maken, maar Overeem is iemand die het juist van zijn fysiek/kracht moet hebben.
Denk je nou echt dat Overeem (die niet 120 kilo spier was en niet die belachelijke kracht had door gebruik van verboden middelen) in de K1 het zou redden tegen getalenteerde vechters zoals Saki en Spong o.b.v techniek om even twee namen te noemen?
Overeem heeft nooit bekend gestaan om zijn goede techniek beheersing (talent) om te kunnen kickboksen worstelen etc.
Zijn kracht was juist wat hem vaak het voordeel van de twijfel gaf. Want je kan immers de sterren van de hemel kickboksen, worstelen etc maar als iemand vele malen sterker dan je is en het zelf ook redelijk kan, dan heb je een probleem. (dit hebben we eerder gezien met Sapp vs Hoost om maar een extreem voorbeeld te noemen)

Verder schat ik JDS zelfs zo getalenteerd in dat hij de potentie heeft om beter te zijn dan Cain Valesquez.
Dit geldt alleen mits hij een juiste kamp zoekt om zijn zwakke punten te verbeteren (BJJ, worstelen en een goede gameplan en back-up gameplan).
En dan bedoel ik met name worstelen. Mocht hij naar een (Amerikaanse) camp gaan vol (olympische) worstelaars en zich daar minimaal twee jaar lang toewijdt aan intensief worstelen dan zie ik hem op een niveau komen (omdat hij talent heeft en hoogst wrs dit ook best snel oppakt) dat hij Cain op de grond weerstand kan bieden op worstel gebied. Hierdoor kan hij Cain op gebied van worstelen redelijk neutraliseren en zijn eigen en vaker zijn eigen spelletje spelen(dit is namelijk wat Cain steeds niet toeliet).
Mocht dat gebeuren dan weten we allemaal hoe dat gaat aflopen want staand heeft eerlijk gezegd niemand in de UFC wat in te brengen tegen JDS.

Ik ben ook niet van plan om verder te discussi�ren met jou hierover dus daarom laat ik het ook hierbij.

Ps: als geheugen steuntje nu je weet wat talent betekent:
JDS

http://www.youtube.com/watch?v=s8yrFQQFMh8


Heel leuk geschreven en kudos voor je verspilde moeite maar je geeft me gelijk. Vermogen om iets goed te doen. Wat is die "iets"? Dat heb ik meerdere malen aangegeven. De vermogen om goed te zijn in technische aspecten van MMA en daar is Overeem overduidelijk beter in. JDS is eendimensionaal, dat is gewoon een feit. Hij heeft fysieke elementen die hem helpen om een betere vechter te zijn maar die tel ik niet mee als ik het heb over een technische skill-set. Het is geen wonder dat hij tweemaal als een amateur uitzag tegen Cain en alleen credit kreeg voor zijn kin en mentale doorzettingsvermogen.

Vertel mij eens, vind jij incasseringsvermogen iets dat je goed 'doet'? Dat is niet iets waar je getalenteerd in bent, daar ben je gewoon mee geboren. Je kunt je nekspieren trainen en leren om minder geshocked te raken door klappen op je hoofd maar op een gegeven moment houdt het op. Er zijn veel gevechten geweest waar iemand met een zwakkere kin in JDS' plek allang KO ging. Kijk maar eens naar partijen als tegen Nelson, Hunt, Velasquez 2x. Dat laat zien hoeveel fouten hij maakt en hoeveel hij zijn incassering nodig heeft.

Je schat zijn boksen hoog in maar ik zie veel gaten. Handen te vaak laag, hij kan geen rechte stoten uitdelen alhoewel zijn maaien voor hem werkt. Waardeloos in de clinch of tegen de kooi aan etc.


Overeem heeft nooit bekend gestaan om zijn goede techniek beheersing (talent) om te kunnen kickboksen worstelen etc

Wat een bullshit weer. Dat is precies waar hij bekend om stond, hij stond juist bekend om zijn talenten maar dat hij altijd op een gegeven moment moe wordt, geraakt wordt en dan neerstort. Hij overklast elke tegenstander in het begin tot hij mentaal breekt. Ik heb vanaf het begin al aangegeven dat ik het niet heb over zulke dingen maar technische kickbox, BJJ en worstel skills. Mischien dat we dan een andere woord als talent kiezen als jij daar zo 'streng' over bent.

Als ik een skill-set kon kiezen tussen de twee kies ik Overeem 10/10 keer. Low en mid kicks, knietjes van buiten en in de clinch, boxen, staande guillotine, Muay Thai/Judo worpen, top control, GnP, verschillende soorten submissions.

Of: Boksen en TDD.

Als pure atleet met fysieke en mentale vermogen kiest iedereen Junior Dos Santos 10/10 keer.

PS: Dit begon allemaal omdat ik het had over Alistair's cardio. Met name dat als hij zijn cardio en verdediging onder controle houdt hij met zijn technische, well rounded skills nog steeds een van de top HW's is.

HARDnickCORE
24-02-2014, 16:30
Wat een verhalen in de baas zijn tijd :P

TOON
24-02-2014, 21:13
laten we het er anders over eens zijn dat meningen kunnen verschillen ipv als ongestelde tienermeisjes per se gelijk te willen krijgen

scheelt je zoveel tijd, energie en frustratie

let it go let it go

hankmoody
24-02-2014, 21:39
Wie verzon die combinaties bij die open-workout van Alistair. Jezus zeg, was hij maar bij Bas Rutten gebleven. Dan liep Alistair nu vrolijk rond met de ufc belt.

HARDnickCORE
25-02-2014, 12:48
Wie verzon die combinaties bij die open-workout van Alistair. Jezus zeg, was hij maar bij Bas Rutten gebleven. Dan liep Alistair nu vrolijk rond met de ufc belt.

Helemaal mee eens

#teamBADGUY
25-02-2014, 12:52
Persoonlijk wil ik overeem vs hunt niet zien omdat ik ze beide het beste gun. Hunt is gewoon een held, die zie ik niet graag verliezen. Als het er wel van komt dan gaat overeem winnen denk ik. Iedereen heeft het over hunt zijn granieten kin, maar is zijn lever ook van graniet? Hunt is klein en kan flink wat knieen gaan verwachten van overeem. Ik denk dat het even duurt en dan krijgt hunt een goede knie en verliest uiteindelijk door G&P na die knie. Maar zie Hunt niet graag verliezen, echt een held.

True story

Willm
25-02-2014, 15:42
Zie Overeem dit gewoon winnen als die kalm blijft en niet opzoek gaat naar de KO.