PDA

View Full Version : Q&A met Andy Souwer



Wheelie
02-03-2014, 21:52
Een tijdje geleden organiseerde Mixfight samen met Staredown een Q & A met Gilbert Yvel. Omdat het goed werd ontvangen, hebben we besloten om nu weer een Q & A te gaan houden en dit keer niemand minder dan ANDY SOUWER ‘POWER’! Iedereen die een klein beetje bekend is met de sport heeft wel van deze jongen gehoord. Das ook niet zo verwonderlijk want Andy Souwer is maar liefst kampioen geweest bij de K-1 World Max, It’s Showtime en is maar liefst 4x tot wereldkampioen shootboxing gekroond.
Zijn eerstvolgende partij zal zijn op 5 april in Milaan voor Legend. Als fan heb je nu de gelegenheid om Andy de vraag te stellen die je altijd al wilde weten. Of hij veel moet afvallen wanneer hij de -70kg moet halen, waarom hij gestopt is bij Mejiro Gym (en Andre Mannaart), hoe lang hij nog door wilt gaan met actief kickboksen en of dat goed te combineren valt met een eigen sportschool.
En wederom maakt degene met de meest leuke, originele, goede vraag kans op een leuk, gesigneerd item van Andy zelf!!! Je hebt tot aanstaande vrijdag (avond) de tijd, want zaterdag brengen we een bezoek aan zijn sportschool Souwer Sports Institute

http://www.mixfight.nl/portal/wp-content/uploads/2014/03/andysouwerstaredown.jpg (http://www.mixfight.nl/portal/wp-content/uploads/2014/03/andysouwerstaredown.jpg)

Nosferatu187
02-03-2014, 22:39
waarom vecht je de laatste tijd zo slecht.

Anderson
02-03-2014, 22:48
Wat was je zwaarste partij. Wie schopt er harder Yod of Buakaw

carlo1
02-03-2014, 22:51
Ik heb je een paar keer zien vechten en wat me opvalt is dat je vrouw behoorlijk luidruchtig en fanatiek is bij het aanmoedigen. Hoor jij haar tijdens het vechten?

Heb je ooit geklaagd bij diegene die je onderrug getatoeëerd heeft dat het vrijwel onleesbaar is wat er staat.

waarom start jij altijd langzaam in een gevecht en versnel je de laatste minuut van de ronde?

kentaro
03-03-2014, 13:36
Wat vind jij van de 'nieuwe' K-1?!
De oude glory tijd van de K-1Max zal waarschijnlijk nooit meer terugkomen.

Leventdepevent
03-03-2014, 14:13
waarom vecht je de laatste tijd zo slecht.
als jij dat gesigneerde item niet wint dan weet ik het niet meer :P

Boran
03-03-2014, 15:16
Voordat ik vragen ga stellen wil ik eerst zeggen dat ik je een fantastisch voorbeeld voor de sport vind. Altijd sportief, goed voorbereid en geen zeikerd als je een keer verliest. Daarnaast is je techniek subliem en kun je zowel aanvallend als verdedigend goed vechten.

In plaats van altijd te zeiken mag er ook best een keer een complimentje gegeven worden aan een vechter die erg veel betekend heeft voor het Nederlandse kickboksen en naar wie we waarschijnlijk allemaal al jaren met veel plezier hebben gekeken.

Vragen:
Ben je ooit benaderd door Glory om voor hen te vechten?

Hoe lang denk je nog door te gaan? Wat zijn je plannen na je carriere als vechter? Ik weet dat je een sportschool hebt, maar heb je ook nog andere plannen?

Kun je iets meer vertellen over de relatie tussen jou en Albert Kraus? Jullie wonen niet ver bij elkaar vandaan, waren in de hoogtijdagen van K1 Max zeer succesvol, beide bij dezelfde sportschool begonnen (Ling Ho). Er moet toch wel iets van rivaliteit zijn?

Kun je iets leuks vertellen over gekke dingen die je hebt meegemaakt in Japan?

Wat is je zwaarste partij ooit?

Wat vind je van Muay Thai / Thaise vechters?

Tegen welke vechters keek je vroeger zelf op?

Welke vechters van de nieuwe generatie vind je goed?

The Jaguar
03-03-2014, 15:29
Beste Andy,

De aller eerste partij van jou die ik live heb gezien was in Rotterdam tegen Najim Etouhlali, helaas was deze partij van korte duur je moest stoppen vanwege medische interventie. kan je wat vertellen over jou eerste wedstrijd? Verder vind ik jou vechtstyle echt van grote klasse, en respect voor de mens die je bent binnen en buiten de ring!

Sadix
03-03-2014, 19:01
Andy , om te beginnen vind ik je 1 van de beste vechters ooit. p4p zelfs een top 5 aller tijden denk ik.

Heb je tips voor beginnende vechters?
wat is volgens jou het aller belangrijkste om een goede vechter te worden?
Waarom heb je er voor gekozen om bij verschillende gyms te trainen?
wie vind jij op dit moment de beste vechter in de -70 en heavyweight?
wat is het grootste bedrag dat je ooit hebt gewonnen? en welke winst partij betekende het meest voor je ?

Fightfan
04-03-2014, 11:22
Mijn vragen:

1. Wie was jouw beste tegenstander?
2. Waarom ben jij weggegaan bij Mejiro-Gym?
3. Tegen wie zou jij graag willen staan en had jij graag willen staan?
4. Hoe lang wil jij nog blijven vechten?
5. Wat is jouw favoriete systeem om in te vechten?
6. Waarom ben jij weggegaan bij Ling-ho?

Anderson
04-03-2014, 11:34
Nog een vraag. Aan Yod werd gevraagd na z'n gevecht bij Lion Fight tegen wie die nog wou vechten. Toen zei die dat die tegen Souwer of Kyshenko wou vechten omdat die daarvan had van verloren. Zou je tegen Yod willen vechten maar dan niet 3 rondes maar gewoon klassiek 5 rondes.

Nelisje
04-03-2014, 11:56
De vraag is hierboven in zekere zin al gesteld.. maar toch wat directer:
Is er een kans dat je voor Glory gaat vechten

Willem033
04-03-2014, 13:05
Wat denk je zelf dat vechters en trainers kunnen doen om de sport in Nederland in een beter daglicht te zetten?

Laat ik vooropstellen dat ik hoop je nog lang in de ring te kunnen zien, maar als je je afscheidswedstrijd vecht, tegen wie en waar zou je die willen vechten?

Je draait al tijden mee in t wereldje, waar haal je de motivatie vandaan om toch elke keer er weer te staan? En is het wel eens in je opgekomen om te stoppen?

Wat is je ergste blessure geweest?



Als je terug kijkt op je carrière, heb je van dingen spijt? Wat zou je anders doen als je het over mocht doen.

Hoe ziet je leven eruit als je de handschoenen aan de wilgen hebt gehangen?

arielhelwani
05-03-2014, 12:01
Wat is de echte reden dat je bent weggegaan bij Ling-Ho Gym?

faro
05-03-2014, 13:11
- Je bent wel eens aan het trainen bij Melvin Manhoef ( in Hoofddorp) met o.a. Cedric manhoef & Andy Ristie.
Hoe is het om met deze jongen te trainen, en zie je hun als het nieuwe talent?

- Welk uitdaging staat er voor dit jaar nog op de agenda?

arielhelwani
05-03-2014, 14:26
Wat vind je van de situatie van Badr Hari en denk je nog dat hij terug komt op het oude niveau?

Hagelslag
05-03-2014, 14:33
Japan is het land van de freak fights. Zou je liever tegen 100 paarden ter grootte van een eend vechten of tegen 1 eend ter grootte van een paard?

Ga je ooit een MMA partij doen?

Ik las op facebook dat je je prof boks debuut gaat maken. Kun je misschien tegen Kraus boksen?

John de Ling zei ooit tegen mij dat je veel meer partijen heb gedaan dan op bijv. wikipedia staan. Hoeveel partijen heb je (ongeveer) echt gedaan?

Nosferatu187
05-03-2014, 17:58
wanneer ben je van plan om te stoppen met vechten?

Son & Breugel!
06-03-2014, 15:41
1. Je was laatst in het restaurant waar ik werk, en daar viel het op dat je veel sushi at. Is dat je favoriete eten? (zo niet wat is jou favoriete eten dan)
2. Heeft Jose Aldo zijn bruute lowkicks van jou geleerd?
3. Als jou zoons ook willen vechten vind jij dat dan goed of heb je liever dat ze een ''gewone'' baan krijgen later?
4. Je heb vele titels gewonnen is er een waar je in het bijzonder trots op bent of zijn ze allemaal even speciaal voor jou?
5. Zou je ooit nog een mma partij willen vechten?
6. Met als Henri van Opstal als pupil heb je een groot talent in huis, wat is jou kijk op het talent van de -70 klasse in nederland?
7. Wie is jou voorbeeld geweest vroeger toen je begon met kickboksen?

Richelieu
06-03-2014, 19:11
Andy kan aan de bak met al deze vragen! Ongetwijfeld een goed interview in wording!

Kemal
06-03-2014, 19:30
Andy kan aan de bak met al deze vragen! Ongetwijfeld een goed interview in wording!

Juist! lekker veel vragen, zal een mooi interview worden.

BB
06-03-2014, 22:49
Ik ben benieuwd hoe Andy zich mentaal voorbereid op een partij. Hoe krijgt en houdt hij de juiste focus en wat denkt hij als hij naar de ring loopt en in de ring net voor de bel gaat van de eerste ronde. Je kunt veel vinden over fysieke en technische training, maar er is weinig bekend bij het grote publiek over mentale voorbereiding en uitvoering. Vraag me af hoe een topper als hij dat doet.

hankmoody
07-03-2014, 09:59
Je hebt met Jose aldo getraind. Hoe goed is jose aldo in puur kickboksen?

Wat vind jij van MMA? Jou mening.

Als een jonge niet zo grote gast is het soms vervelend om in de gym met die grote jongens te sparren. Hoe ben jij daarme om gegaan en hoe denk je daarover?

Wat is je favoriete combinatie?

Ben je een beetje in de spirituele wereld. Doe je bijvoorbeeld iets van yoga, mediteren, eckhart tolle? Zoja, in hoeverre hecht je hier waarde aan?

Wheelie
07-03-2014, 10:47
Allereerst bedankt voor de vragen! We gaan ze (proberen) allemaal te stellen. Er zitten een hoop goede vragen tussen die meteen duidelijkheid scheppen over zijn toekomst plannen.

Zoals jullie wellicht weten Andy Souwer in zijn Den Bosch een bokspartij boksen. Hierdoor is hij vol in training. Daarom hebben we afgesproken om het interview uit te stellen tot na de 17de van deze maand. Daarna heeft Andy wat meer tijd en aangezien hij 5 april ook voor LEGEND vecht, mochten we een kijkje nemen tijdens een training en er foto's maken. Het interview zal dan tegen het eind van deze maand ONLINE staan!

OSU

MB667
28-04-2014, 09:14
Is het interview al online?