PDA

View Full Version : Ernesto Hoost staat open voor een gevecht bij Glory



king
21-03-2014, 12:47
Hoost looking to step up after comeback: “if Glory wants to talk, we can talk”By come_to_brawl (http://cometobrawl.com/author/come_to_brawl/) · On March 21, 2014
If the feeling in the ring is right sunday, when the Michael Jordan of kickboxing Ernesto Hoost (48) returns, he is open to talk with Glory. Mr perfect also plans to set up big kickboxing shows in Japan and talks about why he dislikes how they train at Mike’s Gym.
“A retirement in combat sports usually lasts about as long as a common cold”, said Glory commentator Mauro Ranallo at Glory 13 in Tokyo about the retirement of Peter Aerts.
The retirement of Ernesto Hoost lasted longer than that as he walked away from fighting seven years ago and hasn’t fought since. But the four-times k1 champion never stopped training and always kept in shape.
“So the idea to make a comeback in kickboxing came from the person who organises the Hoost Cup in Japan. I thought; well let’s try it”, Ernesto Hoost told Cometobrawl.com.
“Some people think i’m crazy, my wife and my kids are a little bit scared but i feel ready and i feel good. Before I didn’t miss the feeling of fighting, but now that i’m in Japan, the pre-fight jitters are starting to come.”
Peter Aerts
Thomas Stanley, Hoost his opponent this sunday, has fought karate, kickboxing and mma fights. He has the same age as Hoost and might pose some danger but mr perfect sees this bout as a warm up fight.
“I have to see how i feel in the ring, if i still have what it takes. For instance: the difference between me and Peter Aerts is that he always stayed active in fighting, i just stayed in shape.”
If the shape is there and everything feels as it should the former k1 champion would pick up the phone if kickboxing organisation Glory World Series calls. “We can always talk, the top guys like Rico Verhoeven and Daniel Ghita would be too much for me but maybe i can fight some of the older guys.”
Bob Sapp
Just like Glory or k1 in it’s heyday mr perfect also wants to organise some big events in Japan in the future but without guys like Hon Man-Choi and Bob Sapp. Hoost: “The Japanese people don’t want fighters like those two.”
“They just want to see Japanese champions. But if you have a Japanese champion, you shouldn’t feed them to the best fighters in the world right away. You have to build them up first and work from there.”
In Japan there is a lot of talent according to the man who fought there almost all of his fighting career but the training methods in Japan are not up to par with the European way of training, says Hoost.
“They drill too much in Japan, they hit the bag 1000 times. In Holland you learn it a few times and then you got to figure it out in sparring. Fighters in Japan need to take more initiative. If you are trying to survive after a few hard shots, you can’t rely on your corner any more.”
Mike’s Gym
“I always thought for myself and not only listened to the trainers, I looked at what worked and what didn’t. And I can still train like i used to. Back in the day I trained 10 times a week with 1 day rest. Now I train 8 to 9 days a week with 1 day rest”, Hoost explains.
That he still trains this much at 48 years old is because he never sparred hard and did more technique training, he says. Thats why he doesn’t like how they train at Mike’s Gym, the famous gym in Amsterdam that is the home to Badr Hari, Gokhan Saki and Arthur Kyshenko.
“From what I hear there is very hard sparring going on at Mike’s Gym and I don’t like it that people get knocked out in training, that’s bullshit. Maybe i am a softy but i never went into a spar session to knock somebody out.”

http://cometobrawl.com/hoost-comeback-glory-wants-talk-well-talk/

Willem033
21-03-2014, 13:21
Kom op zeg wie zit hier nou op te wachten.
Met alle respect, heb genoten van hem in zijn topjaren, maar alsjeblieft doe dit niet.
Nu wel terugkomen en 4 jaar geleden tegen Badr wilde die niet.

RedDawn
21-03-2014, 13:25
Niet doen inderdaad!

kentaro
21-03-2014, 13:43
Laat hem lekker vechten, zijn tegenstander is van dezelfde leeftijd.
Hoop dat Hoost wat kan betekenen met zijn Hoost Cup in Japan!

Willem033
21-03-2014, 13:46
Laat hem lekker vechten, zijn tegenstander is van dezelfde leeftijd.
Hoop dat Hoost wat kan betekenen met zijn Hoost Cup in Japan!


Wie bij Glory heeft zijn leeftijd dan?

Justinian
21-03-2014, 14:19
Wie bij Glory heeft zijn leeftijd dan?
Lebanner zal redelijk in de buurt komen denk ik.

RedDawn
21-03-2014, 14:41
Lebanner zal redelijk in de buurt komen denk ik.

LeBanner is 41.

Hoost is een groots kampioen, maar als hij nu tegen de top of subtop van Glory gaat vechten, maakt hij geen schijn van kans.

Jabdealer
21-03-2014, 16:55
Zijn de centjes nu al op in huize Hoost??

T15Boxing
21-03-2014, 17:33
Ik vind Hoost nog steeds de GOAT van kickboxen, maar dit zou zijn legacy alleen maar beschadigen. Stel dat hij gruwelijk KO gaat op 48 jarige leeftijd.

Zelfs een partij tegen Sapp wil ik niet zien want dat zou toch niet legitiem zijn.

kentaro
21-03-2014, 20:09
Hij kan toch gewoon op z'n eigen Hoost Cup vechten?!
Tegen tegenstanders van zijn leeftijd

Kemal
21-03-2014, 21:03
Nou...ben benieuwd..

Willem033
22-03-2014, 03:20
Lebanner zal redelijk in de buurt komen denk ik.

Kom op Roy, le Banner is minimaal 6 jaar jonger.
Hoost moet dit gewoon niet doen.
Hij zal waarschijnlijk gewoon een pay day nodig hebben.

Pride_187
22-03-2014, 12:27
Wat een stom gelul van Hoost zeg. Alsof mensen vroeger bij vos gym niet helemaal de tering werden geslagen training op training. Hoost is zeker vergeten dat hij ook wel eens iemands neus brak door een knie naar het hoofd, op de training.. Geld is zeker op...

su-dai
22-03-2014, 14:51
hij blijft lekker bezit seg, 8 a 9 dagen per week trainen + 1 dag rust!

Budokan
22-03-2014, 19:37
is er geen senioren cup of zo?

S.B.
23-03-2014, 16:58
http://m.rtvnh.nl/sport/140029/Ernesto+Hoost+wint+bij+comeback

Willem033
23-03-2014, 17:02
is er geen senioren cup of zo?

Senioren cup met Aerts, Hoost, leBanner en CroCop

MaTo
23-03-2014, 17:37
​Lijkt me eigenlijk wel leuk een senioren cup. Might Mo, Bonjasky, Aerts, Hoost, Le Banner, Crocop, Hong Man, Bob Sapp erbij voor de lol, Hunt, Feitosa, Sefo

Glory deze wil ik wel zien 2014. Geen 4 mans toernooi maar gewoon even al deze optrommelen en weer een ouderwetse grand prix van maken.

De top 3 mag dan meedoen met de Grand Prix final in December.

Pahlavan
23-03-2014, 18:13
Hoost vs Wilders?!... Vind die gast op deze foto wel een klein beetje op Geertje lijken of ligt het nou aan mij lol

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/t1.0-9/1743734_273995946109277_1605232536_n.jpg

HARDnickCORE
23-03-2014, 20:21
#baasssssss

cornelus
23-03-2014, 22:22
is er geen senioren cup of zo?

heb wel iets gehoord over een nieuwe organisatie 'Rollator' ofzo..

blade
24-03-2014, 14:42
Zijn de centjes nu al op in huize Hoost??


je heb zijn boek niet gelezen?

thewatcher
24-03-2014, 14:52
je heb zijn boek niet gelezen?

Welk deel van zijn boek doel je op?

Guytje
24-03-2014, 14:59
Liever geen Hoost meer op Glory. Legende die na zo'n lange periode terugkomt. Niet goed denk ik dan. Waarschijnlijk nog paar keer cashen wat eigenlijk ook zeer spijtig is na zo'n carrire te hebben gehad. Velen denken dat de Hoost/Aertsen, Bonjasky's enz veel geld hebben verdiend maar dat zal allemaal zeer echt zijn tegengevallen. Hopelijk is het voor de huidige lichting toch iets beter.

Down under
24-03-2014, 15:14
Zou ik ook niet willen zien.. De kans dat de beste man schade oploopt is wel degelijk aanwezig. Bij Aerts is het al te laat, die heeft zoveel klappen gehad (en uitgedeeld ja;) Volgens mij heeft Bonjaskyy z'n schaapjes wel redelijk op het droge.

Guytje
24-03-2014, 15:33
Liever geen Hoost meer op Glory. Legende die na zo'n lange periode terugkomt. Niet goed denk ik dan. Waarschijnlijk nog paar keer cashen wat eigenlijk ook zeer spijtig is na zo'n carrire te hebben gehad. Velen denken dat de Hoost/Aertsen, Bonjasky's enz veel geld hebben verdiend maar dat zal allemaal zeer echt zijn tegengevallen. Hopelijk is het voor de huidige lichting toch iets beter.

cornelus
24-03-2014, 21:02
​Lijkt me eigenlijk wel leuk een senioren cup. Might Mo, Bonjasky, Aerts, Hoost, Le Banner, Crocop, Hong Man, Bob Sapp erbij voor de lol, Hunt, Feitosa, Sefo

Ondanks het feit dat het leuk is om er grapjes over te maken lijkt mij dit eigenlijk ook wel tof. Het zijn toch de grote jongens die nog steeds door het publiek op handen gedragen worden. Krijg je ook weer een beetje die oude K1-gevoelens van, hoewel de tijd zich uiteraard niet terug laat draaien. Maar als ze er zelf zin in hebben waarom niet? Als ze gewoon goed voor de dag blijven komen.. ik weet zeker dat het respect er niet minder om zal zijn. Maar bijvoorbeeld die laatste partij van Bonjasky tegen Crocop werd achteraf wel een beetje verpest door de arbitrage en de reacties van het publiek. Zulke partijen zijn dus gebaat bij de juiste omgeving en entourage. Wat mij betreft mogen ze dus alleen nog maar in Japan worden gevochten, haha lijkt me een goed uitgangspunt.

Willm
24-03-2014, 22:41
Toch wel heel zuur dat die oude jongens ook nog op deze leeftijd moeten vechten om te cashen.

new_world_order
24-03-2014, 22:53
Ernesto Hoost (https://www.facebook.com/hoost.ernesto)


2 hrs (https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10203063090196691&set=a.1123705051347.20868.1188729479&type=1) �




Before everybody starts nagging about my weight, I know that if I will completely come back I have to loose more weight. And I will, don't worry. But I have already seen some keyboard warriors who were talking about my retirement fat and so on as if they were even close to the level I have had. Basically I say, f... you all. I am happy to make my decisions myself and I bear full responsibility for them. Having said that, I realize even more I have to be sharp. But not for the naggers, for myself...

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t1.0-9/10153957_10203063090196691_82147903_n.jpg

king
25-03-2014, 11:12
George Foreman won met 45 jaar de WBA en IBF HW titels.

http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2009/12/23/article-1237957-00D9D8D100000190-41_468x625.jpg

Ik zeg niet dat Hoost hem dat in het kickboksen kan nadoen, maar als mr. Perfect aangeeft dat hij nog een paar partijen wil draaien en zich daar fit genoeg voor voelt, wie zijn wij dan om hem dat af te raden...

MB667
25-03-2014, 11:39
Before everybody starts nagging about my weight, I know that if I will completely come back I have to loose more weight. And I will, don't worry. But I have already seen some keyboard warriors who were talking about my retirement fat and so on as if they were even close to the level I have had. Basically I say, f... you all. I am happy to make my decisions myself and I bear full responsibility for them. Having said that, I realize even more I have to be sharp. But not for the naggers, for myself...



Mooi gezegd! Waarom kan een nl-er nooit iets doen, zonder altijd direct door een andere nl-er te worden afgezeken, die zelf nooit iets heeft gedaan. Ga zelf lekker sporten en de ring in stappen voor dat je iemand die dat doet, afzeikt, of hij dan al wel of niet goed gevochten heeft. Eens kijken hoe jij het doet. Als je zelf de ring instapt dan weet je zelf hoe zwaar het is, dan wacht je wel voordat je iemand anders afzeikt. En zeker een legende als Hoost.

Nelisje
26-03-2014, 12:32
Hahahaha, als je een senioren cup zou beginnen zou Peter Aerts echt wel domineren, die zit nog in het ritme en is nog steeds voor de top geen makkelijke wedstrijd, laat staan de oudjes met dezelfde snelheid..

Voor de rest mag Hoost natuurlijk zelf weten wat hij doet, en als het hem financieel genoeg brengt om het de moeite waard te maken moet hij het vooral doen. Maar hij helpt zijn eigen legende om zeep tegen de jonge knapen.

Willem033
26-03-2014, 16:21
Mooi gezegd! Waarom kan een nl-er nooit iets doen, zonder altijd direct door een andere nl-er te worden afgezeken, die zelf nooit iets heeft gedaan. Ga zelf lekker sporten en de ring in stappen voor dat je iemand die dat doet, afzeikt, of hij dan al wel of niet goed gevochten heeft. Eens kijken hoe jij het doet. Als je zelf de ring instapt dan weet je zelf hoe zwaar het is, dan wacht je wel voordat je iemand anders afzeikt. En zeker een legende als Hoost.

Pffff gast.
Ik zeik hem niet af.
De man is een legende, als je aan de K1 denkt dan denk je aan mede aan Hoost.
Heel leuk dat je het voor hem opneemt.
En denk dat heel veel forumbroeders zelf ook wel eens in de ring, kooi of mat hebben gestaan.
Ik hoop dat Hoost onthoud dat je meestal zo goed bent als je laatste partij.
Ik denk dat hij gewoon een payday nodig heeft en dat is helemaal niet erg.
Maar hoop niet dat hij zijn eigen legacy afbreekt .

M3
28-03-2014, 11:49
ach, de man wil weer in de ring stappen, en dat zal niet tegen de wereldtop zijn, kan ook niet, als hij dat wil moet hij het doen.

voor de liefhebbers http://www.youtube.com/watch?v=PdJQ35ta_q8

#teamBADGUY
28-03-2014, 14:11
Mooi gezegd! Waarom kan een nl-er nooit iets doen, zonder altijd direct door een andere nl-er te worden afgezeken, die zelf nooit iets heeft gedaan. Ga zelf lekker sporten en de ring in stappen voor dat je iemand die dat doet, afzeikt, of hij dan al wel of niet goed gevochten heeft. Eens kijken hoe jij het doet. Als je zelf de ring instapt dan weet je zelf hoe zwaar het is, dan wacht je wel voordat je iemand anders afzeikt. En zeker een legende als Hoost.

X2 truestory