PDA

View Full Version : WTF Team Fighting



Wheelie
06-04-2014, 11:45
http://www.youtube.com/watch?v=GixDXD44_yA

Danielos
06-04-2014, 12:15
Echt WTF..

Leventdepevent
06-04-2014, 12:16
ziet er spectaculair uit, totdat het een keer mis gaat. want ik zie soms gewoon dat ze met 2 man of 1 duiken. dat heeft niks met vechtsport te maken vind ik.

fifi23
06-04-2014, 17:12
wat ik er van begrijp: Zweedse en Poolse hooligans.

edit
de polen zijn echt een maatje groter/zwaarder. :-)

Marco (scheids)
06-04-2014, 17:31
Te triest voor woorden ... Heeft niets met sport te maken.

Willem033
06-04-2014, 18:04
Laat ze in Nederland maar zulke gevechten houden tussen de harde kernen.
Ik schrijf me in.

Pahlavan
06-04-2014, 18:26
Erg triest idd.

Sadix
06-04-2014, 18:29
allemaal leuk en aardig maar waarom 180 pound tegen 220 ongeveer?

Mauro
06-04-2014, 19:34
allemaal leuk en aardig maar waarom 180 pound tegen 220 ongeveer?
Dat dus...
Makes no sense.

tyson19
06-04-2014, 19:42
afschuwelijk, walgelijk, dit is geen sport. Iemand zij het hierboven al, hooliganachtige taferelen.

Willem033
06-04-2014, 19:44
Het zijn ook allemaal hooligans.
en waarom walgelijk?
Je beslist toch zelf of je er aan mee doet.
Ik vind dit beter omdat normale gevechten tussen hooligans op straat vele malen gevaarlijker is dan dit.

Marco (scheids)
06-04-2014, 23:17
Het zijn ook allemaal hooligans.
en waarom walgelijk?
Je beslist toch zelf of je er aan mee doet.
Ik vind dit beter omdat normale gevechten tussen hooligans op straat vele malen gevaarlijker is dan dit.

hoezo? Omdat je nu iemand de schuld kunt geven als t toch misgaat? ...organisatie/scheids? EN je kunt wachten tot dit mis gaat.

Als je wilt knokken die het dan op officiële regels, en op gewicht ... Kunt je t ook uitvechten, maar gecontroleerd en eerlijk.

McClane
06-04-2014, 23:51
Ik vond het nog vrij lafjes. Bij aanvang verwachtte ik haat en agressie, als bij de Slag bij Beverwijk, maar de Zweden gaven zich al vrij snel gewonnen. Vraag me af of deze lui daadwerkelijk tot de harde kernen behoren.

Willem033
07-04-2014, 00:30
hoezo? Omdat je nu iemand de schuld kunt geven als t toch misgaat? ...organisatie/scheids? EN je kunt wachten tot dit mis gaat.

Als je wilt knokken die het dan op offici�le regels, en op gewicht ... Kunt je t ook uitvechten, maar gecontroleerd en eerlijk.

Wie heeft het over iemand de schuld geven mocht het misgaan?
Heb je mij dat horen zeggen.
Lijkt mij dat als je hier aan mee doet dat je dat uit eigen vrije wil doet en zelf voor de consequenties opdraait.

Ik bedoel alleen maar te zeggen dat dit denk ik een stuk veiliger is om te vechten voor je stad of je club dan ergens in een centrum waar in nederland veel doorgesnoven hoolies lopen die vaak ook messen en andere wapens bij zich hebben.

tyson19
07-04-2014, 13:41
@willem 033

Ik beschouw Kickbox en mma als een vorm van kunst. Het zijn kunstenaars die hun kunsten tonen in de ring. Dat is wat anders als een ordinaire knokpartij als dit. Als je goed hebt opgelet dan zult je zien dat deze jongens geen vechtsporters zijn.

Ik zag daar allerlei soorten trappen tegen het hoofd, terwijl ze al op hun rug liggen. Met zijn vieren op een man in trappen. Zeg nu eens zelf? Wat is hier leuk aan? Vat het niet persoonlijk op, maar dit is meer iets voor psychopathische types. Types die zichzelf willen bewijzen, over hoe sterk en mannelijk ze willen zijn.(onzekere types) Dit is geen sport meer en zoals iemand het eerder al zei: dit is wachten op een ongeluk met dodelijke afloop in ergste geval.

Nee, ik vindt het smakeloos, klasseloos en bovendien gevaarlijk voor de deelnemers. Dat iemand er zelf voor kiest wil niet zeggen dat het gezond is. Je hebt types die niet verstandig genoeg zijn om gezonde beslissingen te nemen voor hen zelf.

Naj85
07-04-2014, 15:04
ziek..
dat dit toegestaan is daarzo

e-type
07-04-2014, 16:28
Wehehehe. Lol @ willem. Vechten voor je club.
Alsof de club gebaat is bij dat soort gedrag. Clubs zijn dit soort gasten liever kwijt dan rijk.

Daarom ben ik met je eens dat ze beter dit soort toernooitjes kunnen organiseren. Gecontroleerde gevechten zonder riemen of belt-buckles, gewoon old-school matten. Scheelt weer een boel gedoe en de echte supporters worden niet benadeeld door bijvoorbeeld een thuispubliekverbod of Europese uitsluiting.


@tyson19:
Di's natuurlijk geen martial art.

Willem033
07-04-2014, 20:34
Ik ga vanavond even op jullie reageren heren. Dan zet ik even mijn laptop aan.
Interessant onderwerp en denk dat ik genoeg urgumenten heb waardoor mensen dit misschien wel gaan omarmen.

Rverm
07-04-2014, 23:11
Ikzelf ben van het type sjaaltjes en petten publiek maar ken best een hoop jongens die "voor de lol" de confrontatie opzoeken/opzochten bij voetbalwedstrijden. Als uitlaatklep en voor de adrenaline. De meeste met gewoon een fulltime baan in verschillende branches. De regel van vroeger bij hooligans, doortrappen als iemand op de grond ligt, die geldt allang niet meer, ook al wordt dat wel gezegd. Bovenstaand filmpje slaat natuurlijk nergens op en ben er dan ook geen fan van dat dit "vechtsport" genoemd wordt, maar ik denk wel dat het veiliger en beter is dat ze zo knokken ipv op straat of in een weiland. Zonder wapens, in 1 ruimte en met iemand die toezicht houdt.

Guytje
07-04-2014, 23:47
En nog wat viptafeltjes erbij met nog wat aanhang en nog wat heethoofden de tribunes in....geslaagd avondje uit lijkt me!! Iemand een vergunning nodig?

Willem033
08-04-2014, 00:51
Laat ik het zo zeggen, niemand zit te wachten op een stel hooligans die ergens met elkaar de confrontatie aangaan.
Ik heb zelf vroeger het 1 en ander meegemaakt, in kroegen, stadions en parkjes en dat was af en toe levensgevaarlijk.
Natuurlijk zoek ik het zelf op en breng ik mezelf ermee in gevaar, maar denk dat het gevoel wat je krijgt tijdens een confrontatie moeilijk is om in woorden te vertalen.
het is de ultieme adrenaline kick met al je maten en het is verslavend.
Ik ben nu vader en wat ouder en zoek het niet meer op zoals vroeger.

Zoals hierboven al aangegeven geldt de ongeschreven regel van niet doorgaan op de grond allang niet meer.
Ik weet dat er wekelijks confrontaties plaatsvinden tussen verscheidene groepen. Vooral van ploegen uit de Jupiler league, die zijn enorm actief.
en geregeld worden er mensen bij neer gestoken. Vaak niet ernstig, maar het is wachten tot er een 2e Beverwijk zaak komt.
Ik zie bij onze eigen jongens dat er steeds meer een mes een riem of andere wapens meenemen.
Die nemen ze mee om zich eigen te beschermen als ze echt in het nauw zitten.
Persoonlijk ben ik er zwaar op tegen.
Door dit soort dingen te organiseren voor hooligans voorkom je dat we in kroegen of parkjes moeten afspreken.
Hooliganisme is er en dat zal er altijd blijven.
Dus waarom niet een oplossing vinden zodat er in een zaal, zonder wapens gevochten kan worden.
alles voor eigen risico.
het zal in de praktijk misschien moeilijk haalbaar zijn maar het zou zeker een oplossing zijn voor al het geweld wat er nu overal in woonwijken etc. Plaatsvindt.

Dat er in dit filmpje ook op de grond word door gegaan vind ik jammer.

ik had liever gezien dat het gewoon vechten was en als iemand neer gaat stoppen.
Als iedereen van je tegenpartij ligt heb je gewonnen.

Turboknecht
08-04-2014, 10:37
Kneiterharde financiële sancties voor de clubs lijkt me beter. Clubs laten betalen voor het inzetten van politie en ME enzo. Raak ze waar ze het hardst geraakt worden, in de beurs.

Willem033
08-04-2014, 11:06
Ja want als er op woensdagavond wordt afgesproken en gevochten en er is geen eens voetbal dan heeft de club daar idd alles mee te maken. Heel dom en kortzichtig antwoord.

Guytje
08-04-2014, 11:07
Komaan Willem,

Het laatste dat we nodig hebben nu is dat die groepen waar jij het over hebt een overstap maakt naar een vechtsport alleen om dan in zo'n 5 vs 5 man tegen elkaar te kunnen gaan knokken. Wordt het dan zo dat in de gyms waar deze soort (competities) zouden worden aangemoedigd dan alleen mensen welkom zijn die voor een bepaalde voetbalclub supporteren? En welke trainer gaat zich daar op gaan focussen? Mooie naam geef je dan weer aan je gym, aan je sport.(Niet dat er nu geen mensen rondlopen in de gyms die trainen om te gaan knokken hoor, heb je zeer zeker, weet ik ook wel) Maar, dit kan toch niet de bedoeling zijn van een vechtsport/gym waar je komt trainen. IK kan je zeggen dat het bij ons not done is en dat we er heel hard op toezien dat er geen mensen zich inlaten in onnodig zinloos geweld. Ik zeg niet dat het nooit gebeurt, maar geloof me dat bij ons niet aanvaard wordt. De reactie van de groep zal altijd zijn bij ons dat het spijtige zaken zijn die onze sport kapot maken. Altijd gaan we als groep proberen de persoon in kwestie duidelijk te maken dat dit niet thuishoort in onze gym/groep.

Als experiment hebben de grapplers gisteren in de gym even getest waar zo'n 5 vs 5 situatie kan naartoe leiden. Vooral het 2 vs 1 moment was duidelijk te zien hoe gevaarlijk het kan gaan worden en hoe snel je te laat bent om in te grijpen als er even wordt doorgetrokken. Deze jongens en meisjes hebben al een redelijk niveau waardoor al redelijk wat snelheid en explosiviteit in de bewegingen zitten. Gelukkig ook hebben ze de controle en weten ze best goed waar ze mee bezig zijn. Ik wil die gasten echt niet in een situatie zien van 5 vs 5 met daarboven wat extra adrenaline en waar die controle al heel wat minder wordt met daarboven de wil om de tegenstander echt uit te schakelen. Dan heb je nog het extra duw en trekwerk, loopwerk in die ring waar je plots mensen tegen mekaar gaat zien knallen met ook weer enorme gevaarlijke situaties. Hoe kan je ook een scheids of meerdere het overzicht laten houden tussen zo'n chaos van bewegingen? Marco kan hier misschien als ervaringsdeskundige dieper op ingaan.

Nee, na alles wat we de laatste jaren over ons heen hebben gehad is dit dan ook echt niet wat we nodig hebben om onze sport in een goed daglicht te stellen.
Het man tegen man verhaal is voor mij ook nog steeds het mooiste wat er is. Twéé mensen die topgetraind zijn die met hun eigen stijl proberen de andere meester te zijn binnen de toegelaten regels. Een winnaar, een verliezer, een blik naar elkaar toe, respect in de ogen en in de gebaren. Dat is het voor mij wat vechtsport mooi maakt.

Guytje
08-04-2014, 11:08
Komaan Willem,

Het laatste dat we nodig hebben nu is dat die groepen waar jij het over hebt een overstap maakt naar een vechtsport alleen om dan in zo'n 5 vs 5 man tegen elkaar te kunnen gaan knokken. Wordt het dan zo dat in de gyms waar deze soort (competities) zouden worden aangemoedigd dan alleen mensen welkom zijn die voor een bepaalde voetbalclub supporteren? En welke trainer gaat zich daar op gaan focussen? Mooie naam geef je dan weer aan je gym, aan je sport.(Niet dat er nu geen mensen rondlopen in de gyms die trainen om te gaan knokken hoor, heb je zeer zeker, weet ik ook wel) Maar, dit kan toch niet de bedoeling zijn van een vechtsport/gym waar je komt trainen. IK kan je zeggen dat het bij ons not done is en dat we er heel hard op toezien dat er geen mensen zich inlaten in onnodig zinloos geweld. Ik zeg niet dat het nooit gebeurt, maar geloof me dat bij ons niet aanvaard wordt. De reactie van de groep zal altijd zijn bij ons dat het spijtige zaken zijn die onze sport kapot maken. Altijd gaan we als groep proberen de persoon in kwestie duidelijk te maken dat dit niet thuishoort in onze gym/groep.

Als experiment hebben de grapplers gisteren in de gym even getest waar zo'n 5 vs 5 situatie kan naartoe leiden. Vooral het 2 vs 1 moment was duidelijk te zien hoe gevaarlijk het kan gaan worden en hoe snel je te laat bent om in te grijpen als er even wordt doorgetrokken. Deze jongens en meisjes hebben al een redelijk niveau waardoor al redelijk wat snelheid en explosiviteit in de bewegingen zitten. Gelukkig ook hebben ze de controle en weten ze best goed waar ze mee bezig zijn. Ik wil die gasten echt niet in een situatie zien van 5 vs 5 met daarboven wat extra adrenaline en waar die controle al heel wat minder wordt met daarboven de wil om de tegenstander echt uit te schakelen. Dan heb je nog het extra duw en trekwerk, loopwerk in die ring waar je plots mensen tegen mekaar gaat zien knallen met ook weer enorme gevaarlijke situaties. Hoe kan je ook een scheids of meerdere het overzicht laten houden tussen zo'n chaos van bewegingen? Marco kan hier misschien als ervaringsdeskundige dieper op ingaan.

Nee, na alles wat we de laatste jaren over ons heen hebben gehad is dit dan ook echt niet wat we nodig hebben om onze sport in een goed daglicht te stellen.
Het man tegen man verhaal is voor mij ook nog steeds het mooiste wat er is. Twéé mensen die topgetraind zijn die met hun eigen stijl proberen de andere meester te zijn binnen de toegelaten regels. Een winnaar, een verliezer, een blik naar elkaar toe, respect in de ogen en in de gebaren. Dat is het voor mij wat vechtsport mooi maakt.

Turboknecht
08-04-2014, 12:08
Ja want als er op woensdagavond wordt afgesproken en gevochten en er is geen eens voetbal dan heeft de club daar idd alles mee te maken. Heel dom en kortzichtig antwoord.

Nee in die situatie inderdaad niet. Maar die zou natuurlijk ook helemaal niet meer voorkomen wanneer het toegestaan is 5x5 gereguleerd tegen elkaar te vechten? Heel dom en kortzichtig antwoord.

blade
08-04-2014, 12:31
ach wen er maar vast aan over 20 jaar weten we niet beter en krijgen we nog veel meer bagger op tv

The Doctor
08-04-2014, 12:33
Ik vind dat je het uit de buurt van vechtsport moet houden, ondanks dat het wel amusementswaarde kan hebben voor enkelen.
Toch moet ik mij heel sterk vergissen, als hier niet heel "ingehouden" gevochten werd. Leek meer een halve demonstratie, of ze vechten wel heel beroerd. ook de schade bij team Zweden was zeer beperkt, als er jongens van boven de honderd kilo met twee tegelijk op je intrappen, zie je er echt anders uit.
En zoals al gezegd, een enorm gewichts verschil.