PDA

View Full Version : Uitnodiging 2e wedstrijddag NK Grappling - Wijk bij Duurstede, zaterdag 17 mei 2014



Yoseikan Ede
11-04-2014, 17:20
Inschrijving sluit maandag 12 mei OF EERDER als wij onze maximale capaciteit hebben behaald. Wacht dus NIET tot het laatste moment om je in te schrijven.

http://i991.photobucket.com/albums/af34/sandni/Grappling%202014/WijkbijDuurstedegrappling17mei2014_zps6f541ddd.jpg (http://s991.photobucket.com/user/sandni/media/Grappling%202014/WijkbijDuurstedegrappling17mei2014_zps6f541ddd.jpg .html)

Yoseikan Ede
24-04-2014, 18:32
TTT

hankmoody
26-04-2014, 23:43
Ik heb een vraagje, miss dat je die zou kunnen beantwoorden.

Ik snap namelijk niet echt hoe de regelgeving precies zit op gebied van slammen en worpen. Laatste keer deed iemand een double leg take down, een flinke goeie waarbij zijn tegenstander best wat door de lucht vloog en dat was dus een verboden slam. Hij werd bijna gediskwalificeerd.

Wanneer is een take down dus echt verboden? Mag je wel suplexxen en heupworpen maken?

Briant
27-04-2014, 09:09
Ik heb een vraagje, miss dat je die zou kunnen beantwoorden.

Ik snap namelijk niet echt hoe de regelgeving precies zit op gebied van slammen en worpen. Laatste keer deed iemand een double leg take down, een flinke goeie waarbij zijn tegenstander best wat door de lucht vloog en dat was dus een verboden slam. Hij werd bijna gediskwalificeerd.

Wanneer is een take down dus echt verboden? Mag je wel suplexxen en heupworpen maken?

Een slam is als je iemand van de grond tilt en hem met kracht weer terug smijt op de mat. Wat jij beschrijft is gewoon een harde takedown en zou afhankelijk van hoe de controle na de takedown was ook als zodanig gescoord moeten worden. Iemand op zijn nek/hoofd gooien is verboden en suplessen zijn dat ook.

Heupworpen zijn prima mits je iemand niet opzettelijk op zijn hoofd probeert te gooien.

Yoseikan Ede
27-04-2014, 10:27
Beste grapplers, nog 3 weken dan is het alweer zover. Hebben jullie je nog niet ingeschreven zorg dat je dit ZSM doet, de inschrijving sluit namelijk al op maandag 12 mei.

Arda
27-04-2014, 19:28
vind zeker een van de beste toernooien in nl, maar vind heel jammer dat je de punten niet kan zin bij de tafel en de houten blokken langs de matten vind IK gevaarlijk als je per ongeluk met je hoofd er tegen aan komt heb je wel auuw denk ik.

veel succes voor de vechters.

Yoseikan Ede
04-05-2014, 15:25
Met nog 2 weken inschrijvingen te gaan zitten wij al weer op 188 deelnemers.

Vanaf heden is inschrijven voor -76 Beginners NIET meer mogelijk.

Heb je je nog niet ingeschreven? Doe dit dan snel. Kans is dat wij wederom de inschrijving vroeg tijdig moeten sluiten ivm bereik van onze max. capiciteit.

Impulse
07-05-2014, 13:42
Nog 6 dagen voor de inschrijving sluit. Het kan ook zijn dat wij de inschrijving al eerder sluiten doordat wij onze max. capaciteit hebben bereikt. Dus wees er snel bij als je je nog niet hebt ingeschreven.

-76 Beginners is NIET meer mogelijk

hankmoody
07-05-2014, 16:34
Een slam is als je iemand van de grond tilt en hem met kracht weer terug smijt op de mat. Wat jij beschrijft is gewoon een harde takedown en zou afhankelijk van hoe de controle na de takedown was ook als zodanig gescoord moeten worden. Iemand op zijn nek/hoofd gooien is verboden en suplessen zijn dat ook.

Heupworpen zijn prima mits je iemand niet opzettelijk op zijn hoofd probeert te gooien.

Dacht ik ook al. Lelijke fout van de scheidsrechters dus

Briant
07-05-2014, 16:48
Dacht ik ook al. Lelijke fout van de scheidsrechters dus

Tja, scheidsen is niet makkelijk. 99 keer doe je het goed, waar mensen van uit gaan, de 100ste keer gaat het fout en dan word je daar op aan gekeken.

sen
07-05-2014, 17:12
Ach, bij nk grappling gaat het wel vaker verkeerd. Mensen die punten krijgen voor "half mount"

Impulse
07-05-2014, 20:52
Ach, bij nk grappling gaat het wel vaker verkeerd. Mensen die punten krijgen voor "half mount"

Ach Sen....als jij denkt dat jij het beter kunt....kom volgende week maar eens een hele dag scheidsen....kijken hoe jij het doet;)

Impulse
07-05-2014, 20:54
Inschrijven voor Beginners -76, -83, -91 en -100 is ook NIET meer mogelijk.

Grijze wolf
08-05-2014, 06:51
Puntentelling gaat volgens Shooto reglement en daar is de halfguard een voordeelpositie voor de topvechter dus punten.

Briant
08-05-2014, 09:42
Bij BJJ krijg je een advantage voor een "half mount". Zo gek is dat dus niet.

Yoseikan Ede
10-05-2014, 12:04
Nog een paar dagen dan sluit de inschrijving. Heb je je nog niet ingeschreven doe dit dan snel. Na 12 mei is het niet meer meer mogelijk. Bellen en/of mailen om toch nog proberen in te schrijven heeft geen nut. Ingeschreven maar je kan toch niet meedoen? Meldt je op tijd. Meldt je helemaal niet af dan riskeer je een boete,

Tot volgende week zaterdag in wijk bij Duurstede

ijsblok
18-05-2014, 23:53
Een slam is als je iemand van de grond tilt en hem met kracht weer terug smijt op de mat. Wat jij beschrijft is gewoon een harde takedown en zou afhankelijk van hoe de controle na de takedown was ook als zodanig gescoord moeten worden. Iemand op zijn nek/hoofd gooien is verboden en suplessen zijn dat ook.

Heupworpen zijn prima mits je iemand niet opzettelijk op zijn hoofd probeert te gooien.

Is dat zo Brian, suplex verboden? Was bij mij aan de tafel een keer discussie over waarna volgens mij de organisatie bevestigde dat het wel mocht..

Baske
19-05-2014, 10:57
Supplex zoals hier beschreven is verboden en vind ik een goede zaak. Laatst zag ik echter het beginsel van een supplex maar werd er een draai aan gegeven en werd de persoon halverwege al naar de grond gewerkt wat volgde in een side-mount.

Is maar net hoe de worp afgehandeld wordt, lijkt me. Alleen laat je als scheids de opzet toe, of laat je bij de het beginsel al van jezelf horen? Bij beginners maar liever safe than sorry...

Briant
19-05-2014, 18:08
Als scheids altijd blijven communiceren, dat is belangrijk. Liever voorkomen dan genezen he.

Suppless is verboden omdat de kans op blessure te groot is. Staat niet nadrukkelijk in de regels beschreven, maar is mij meerdere keren verteld en toen ik laatst scheidste heb ik er nog expliciet naar gevraagd.