PDA

View Full Version : Wederom een stelletje kopschoppers...



Pahlavan
25-04-2014, 12:46
Tja, oordeel zelf maar.

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/04/trapzonspor.html

ArjanV
25-04-2014, 13:01
Mooi man die multiculturele samenleving!

Diz
28-04-2014, 17:13
Mooi man die multiculturele samenleving!

Heeft er vrij weinig mee te maken... tuig is tuig en afkomst is irrelevant...

Wel weer zeer triest om iemand die al in lalaland is nog ff zo te grazen te nemen...

Asura
28-04-2014, 20:37
Heeft er vrij weinig mee te maken... tuig is tuig en afkomst is irrelevant...

Wel weer zeer triest om iemand die al in lalaland is nog ff zo te grazen te nemen...

Niet echt, dat Marokkanen en Antillianen als agressiever bekend staan als Chinese Nederlanders of Nederlanders is niet voor niets. Afkomst is zeer relevant. In de meeste Europese landen domineren immigranten, vaak uit dezelfde regio's. Dat komt zowel door genetische en culturele factoren.

Diz
28-04-2014, 21:40
Lieve Asura, ik hoop dat je het niet erg vind dat ik hier niet verder op in ga om niet de zoveelste rassen/geloof/islam en weet ik veel wat nog meer discussie te starten...

Jij hebt je mening die je vast kan onderbouwen, net als ik...

Let's agree to disagree...

Wiseguy
28-04-2014, 22:12
Niet echt, dat Marokkanen en Antillianen als agressiever bekend staan als Chinese Nederlanders of Nederlanders is niet voor niets. Afkomst is zeer relevant. In de meeste Europese landen domineren immigranten, vaak uit dezelfde regio's. Dat komt zowel door genetische en culturele factoren.

Word je nooit moe van jezelf?

Nosferatu187
28-04-2014, 22:20
De politie in Eindhoven is vrijdag een strafrechtelijk onderzoek gestart, nadat een video verscheen van een zware mishandeling op de Edisonstraat. Daarop is te zien hoe drie mannen door een groep mishandeld worden.

"We hebben een melding van 19 april die vergelijkbaar is met wat er op het filmpje te zien is", aldus een politiewoordvoerder. "Natuurlijk is het nog niet honderd procent zeker dat het om hetzelfde incident gaat, maar we starten wel een onderzoek naar aanleiding van deze video."

De politie is op zoek naar getuigen die meer weten van het incident. "In het speciaal zouden we natuurlijk met de filmers willen spreken."

Het filmpje werd op Geenstijl.nl gepubliceerd, waarna het al snel duidelijk was dat het op de Edisonstraat gefilmd is. Op de video is te zien hoe drie mannen door een groep in elkaar geslagen worden tot ze op de grond liggen van de pijn (http://www.dichtbij.nl/eindhoven/112/artikel/3490045/groep-turken-slaat-polen-in-elkaar-op-edisonstraat-video.aspx).

Asura
03-05-2014, 02:10
Word je nooit moe van jezelf?

Nee, hoezo zou mijn inzichten delen over wat toch allang duidelijk zou moeten zijn, ook maar enigszins vermoeiend zijn?
Veel mensen hebben een hekel aan dergelijke kritiek, wat natuurlijk vreemd is, als een reële positie de norm was geweest, zou opsporing verzocht niet het meest multiculturele programma op de TV zijn. Hiernaast tonen verschillende trends & algemene kennis van dit soort zaken aan dat dergelijke problemen en de bijkomende etnische spanningen zullen verergeren, dus lijkt me het normaal hierover te spreken. Dat mensen er zenuwachtig of geïrriteerd over raken om dit normaal te bespreken heeft met andere factoren te maken, maar daarom lopen veel maatschappelijke spanningen ook steeds hoger op. Niet slim, maar dat zal ook noodzakelijkerwijs veranderen.

Asura
03-05-2014, 02:22
Lieve Asura, ik hoop dat je het niet erg vind dat ik hier niet verder op in ga om niet de zoveelste rassen/geloof/islam en weet ik veel wat nog meer discussie te starten...

Jij hebt je mening die je vast kan onderbouwen, net als ik...

Let's agree to disagree...

Uiteraard, het is een lastig onderwerp. Hoe diverser een samenleving word, hoe heftiger dergelijke discussies en spanningen ook worden, vooral omdat er geen enkele multi-etnische samenleving zonder ernstige spanningen of ongelijkheid bestaat.