PDA

View Full Version : Toekomst GLORY onzeker!



Wheelie
16-05-2014, 13:31
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/t31.0-8/1279038_298160263641940_5034345331806488327_o.jpg

Op 21 juni a.s. staat GLORY 17 Los Angeles (Last manding standing) op het programma. Toppartijen zoals de partij tussen Andy Risty en Kay Hollenbeck en ook de partij tegen oud K-1 kampioen Mirco Crocop Filipovic en Sergey Kharitonov zijn aangekondigd. Voor iedere kickboksliefhebber is GLORY de absolute champions league.


Uit meerdere betrouwbare bronnen lijkt nu echter naar voren te komen dat het in sportief opzicht weliswaar goed gaat met de organisatie, maar dat GLORY in financieel opzicht allerminst succesvol is. Betrouwbare bronnen melden dat personeelsleden en andere mensen die voor GLORY werken nog steeds niet betaald zijn en/of er uitstel van betaling is aangevraagd. “Ik vraag me hardop af of GLORY het einde van dit jaar wel gaat halen. Als ze hun eigen personeel al niet eens kunnen betalen, hoe kunnen ze dan wel dit soort shows financieren?” verklaart een van deze bronnen tegenover Mixfight.com.

De vraag die nu voorligt is of GLORY Los Angeles wel doorgaat en als dit evenement doorgaat, of er wel een vervolg aan kan worden gegeven. De toekomst van GLORY lijkt onzeker.

Turboknecht
16-05-2014, 13:35
Verrassend :whistling:.
Dat hele idee van de VS veroveren leek me vanaf begin af aan al niet zo snugger. Dat is heel lastig en je moet er een lange adem voor hebben, naast dat mensen er überhaupt geïnteresseerd in kickboksen moeten zijn.

Ik ben benieuwd wat er gebeuren gaat in kickboksland wanneer Glory valt.

RedDawn
16-05-2014, 13:48
Verrassend :whistling:.
Dat hele idee van de VS veroveren leek me vanaf begin af aan al niet zo snugger. Dat is heel lastig en je moet er een lange adem voor hebben, naast dat mensen er überhaupt geïnteresseerd in kickboksen moeten zijn.

Ik ben benieuwd wat er gebeuren gaat in kickboksland wanneer Glory valt.

Dat was al langer bekend. Ze hebben er tussen de 40 en 50 miljoen ingestoken en nog niets verdiend. Het ziet er echt slecht uit.

mrtweakbox
16-05-2014, 13:56
Ik dacht dat Glory een project was van een bijzonder vermogende Franse ex hedgefund manager of iets dergelijks? Niet dat hij dan maar gelijk zn hele vermogen er maar in stuk moet slaan, maar je personeel niet betalen is wel meteen weer het andere uiterste.

Nu ik er over nadenk vraag ik me eigenlijk wel af op welke termijn ze verwachten winstgevend te zijn door welke inkomsten, en hoever ze tot nu toe zijn gekomen. Was it's showtime destijds wel winstgevend trouwens?

thewatcher
16-05-2014, 14:20
Mein Gott dat zou me d'r een partijtje KUT zijn!

mario the count
16-05-2014, 14:31
Dat zou sip zijn voor het kickboksen!
Misschien dat Legend dan de vechters wilt / kan overnemen.

cornelus
16-05-2014, 14:39
Tsja geld pompen is leuk, maar als het niks oplevert...

blackadder
16-05-2014, 14:45
Ik denk ook dat men zich op Spike heeft verkeken. Dankzij Spike is de UFC wel gegroeid maar dat was een Amerikaans product, met Amerikaanse vechters voor een Amerikaans publiek.

Turboknecht
16-05-2014, 14:54
Wel ironisch dat dit evenement Last Man Standing heet.

arielhelwani
16-05-2014, 15:33
Badr Hari binnenhalen zou een goede zet van Glory zijn.

Turboknecht
16-05-2014, 15:39
Badr Hari binnenhalen zou een goede zet van Glory zijn.

Ja man, nog een dikke kostenpost erbij.

Pansier
16-05-2014, 15:40
Badr Hari binnenhalen zou een goede zet van Glory zijn.

Voor Nederland, maar ik weet niet of het in Amerika ook zo'n rage is... Misschien moet er iemand vriendjes worden met Bieber of Mayweather :lol:

Willem033
16-05-2014, 15:50
Dan gaan ze toch lekker naar legend.
Als ze in 1 of ander balkanland een keer een gala doen met alle toppers dan is het een serieuze optie om erheen te rijden.
Ik zie mezelf niet snel een gala over de zee bezoeken.

Guytje
16-05-2014, 16:00
Je kan alleen hopen dat Glory blijft, groeit en ooit terug onze landen aandoet.

Willem033
16-05-2014, 16:04
Wat mis ik de oude K1 hoogtij dagen.
Op zaterdag of zondagmorgen om 9 uur smorgens met een bak koffie achter de laptop.
Het gevoel dat ik bij een k1 event had, heb ik tot nu toe bij Glory nog niet gehad.

Willm
16-05-2014, 16:32
Heel erg jammer, omdat ze toch wel leuke gala's neerzetten. Maar dit had je ook wel zien aankomen nadat ze een aantal topvechters hadden losgelaten. Het grote geld zit bij de Russen en Arabieren, dus ik verwacht dat de GG vechters Badr zullen volgen. Behalve als ze natuurlijk willen blijven vechten voor een appel en een ei.

T15Boxing
16-05-2014, 16:39
Wat mis ik de oude K1 hoogtij dagen.
Op zaterdag of zondagmorgen om 9 uur smorgens met een bak koffie achter de laptop.
Het gevoel dat ik bij een k1 event had, heb ik tot nu toe bij Glory nog niet gehad.

Ik ook niet, denk ook niet dat er ooit weer zoiets groots zal komen in de toekomst.

Pansier
16-05-2014, 17:17
Ik ook niet, denk ook niet dat er ooit weer zoiets groots zal komen in de toekomst.

Komt omdat K1 uniek was, zo ook Pride. Hetzelfde kan niet, evengoed daarentegen wel. Ik zie Glory goed uitgroeien als ze het financieel kunnen ondersteunen. Ze hebben de partijen ervoor!

Nosferatu187
16-05-2014, 17:26
financieel ondersteunen kunnen ze niet blijven doen als ze nauwelijks winst maken.

Turboknecht
16-05-2014, 18:08
Als je niet eens meer zeker bent of je je eigen personeel wel kunt uitbetalen dan begrijp ik niet waarom sommigen er nog een glansrijke toekomst in zien.

BvdB
16-05-2014, 19:03
Was it's showtime destijds wel winstgevend trouwens?

Die waren blij als ze quite draaiden.

Kemal
16-05-2014, 20:13
Zou wel sund zijn zeg

Peter0711
16-05-2014, 20:17
Ow jeej,ploft de luchtbel nu al?

Nosferatu187
16-05-2014, 20:28
sund

Turboknecht
16-05-2014, 20:34
Haha, die reacties:

http://forums.sherdog.com/forums/showthread.php?t=2739735

LightHeavyWeight
16-05-2014, 20:39
Wat mis ik de oude K1 hoogtij dagen.
Op zaterdag of zondagmorgen om 9 uur smorgens met een bak koffie achter de laptop.
Het gevoel dat ik bij een k1 event had, heb ik tot nu toe bij Glory nog niet gehad.

Hoppa, precies mijn gedachte. Die Japanners geven het gewoon meer beleving. Het gaat niet alleen om de partijen, het gaat ook om de entourage.

sjaakie'tje
16-05-2014, 21:03
Hoppa, precies mijn gedachte. Die Japanners geven het gewoon meer beleving. Het gaat niet alleen om de partijen, het gaat ook om de entourage.

K-1 hadden elk jaar 2 super events; Laatste 16 en de laatste 8. Dat was net het aantrekkelijk aan K-1 en waarover het allemaal ging. Iedereen vond de finale het event van het jaar. Glory heeft dat concept laten varen en dat op zich is al een vergissing.

RedDawn
16-05-2014, 21:10
K-1 hadden elk jaar 2 super events; Laatste 16 en de laatste 8. Dat was net het aantrekkelijk aan K-1 en waarover het allemaal ging. Iedereen vond de finale het event van het jaar. Glory heeft dat concept laten varen en dat op zich is al een vergissing.

Glory kon de formule van de final 8 en 16 niet handhaven vanwege hun tv contract met Spike.

thewatcher
16-05-2014, 21:14
Wel ironisch dat dit evenement Last Man Standing heet.

hahaha goeie

mrtweakbox
16-05-2014, 21:23
Misschien behoor ik tot een minderheid maar ik kijk minstens met dezelfde spanning uit naar een glory evenement als destijds K1.

Vandaag precies een jaar geleden verscheen er een topic op dit forum waarin de oprichter een interview geeft aan bloomberg. Daarin werd al de verwachting uit gesproken dat de verwachting was dat er pas in 2015 verdiend zou gaan worden. Hier terug te vinden:

http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?128235-Bloomberg-artikel-Pierre-Andurand-investeerde-al-30-miljoen-dollar-in-Glory

cornelus
16-05-2014, 22:22
Het begon in ieder geval veelbelovend, maar als het straks alleen om de platte centen gaat...

ARMENIA
17-05-2014, 01:53
in de verste verte niet.


Wat mis ik de oude K1 hoogtij dagen.
Op zaterdag of zondagmorgen om 9 uur smorgens met een bak koffie achter de laptop.
Het gevoel dat ik bij een k1 event had, heb ik tot nu toe bij Glory nog niet gehad.

Klassikl
17-05-2014, 02:08
Benieuwd hoe dit zich ontwikkeld. Als Glory het nu niet lukt zou dat het kickboksen wel totaal op zijn gat gooien.

Nosferatu187
17-05-2014, 02:27
misschien niet maar glory heeft toch een paar vette shows neergezet hoor.

blackadder
17-05-2014, 02:50
misschien niet maar glory heeft toch een paar vette shows neergezet hoor.
Zeker weten.

blade
17-05-2014, 10:13
Het begon in ieder geval veelbelovend, maar als het straks alleen om de platte centen gaat...


tja hobby's kosten geld maar ik denk dat die Fransman niet zo gek is om al zijn poen erin te steken als die er niks aan kan verdienen

e-type
17-05-2014, 11:39
Ze hadden nooit met RTL7 in zee moeten gaan, Koertje maakt alles stuk.

Atila
17-05-2014, 12:40
Je kan Koert veel verwijten, maar de vermeende teloorgang van Glory toch niet ;)

Willem033
17-05-2014, 12:43
E-type heeft gelijk, blame it on Koekert :)

RedDawn
17-05-2014, 13:03
Gaat het alleen om medewerkers van Glory, die niet betaald zijn, of ook om vechters?

Willem033
17-05-2014, 13:43
Eigenlijk zit ik te wachten tot 1 van de personen die niet betaald heeft gekregen zijn verhaal doet

mario the count
17-05-2014, 19:50
ik denk dat ze zich meer op de europese en aziatische markt moeten richten. volgens mij is het event in istanbul redelijk succesvol iedere keer. de vs is helemaal mma en boks minded, en tot dat je allemaal amerikaanse toppers.hebt zal je het kickboksen daar nooit goed kunnen verkopen.

mrtweakbox
17-05-2014, 20:07
Dat het perse amerikanen moeten zijn die vechten wordt vaker gezegd en dat betwijfel ik toch: elk UFC event staan er wel een paar amerikanen op de kaart maar de meeste komen toch ook uit andere oorden?

Nosferatu187
17-05-2014, 20:27
ik denk dat ze zich meer op de europese en aziatische markt moeten richten. volgens mij is het event in istanbul redelijk succesvol iedere keer. de vs is helemaal mma en boks minded, en tot dat je allemaal amerikaanse toppers.hebt zal je het kickboksen daar nooit goed kunnen verkopen.

dat is nou net zo paradoxaal omdat er geen amerikaanse toppers bestaan.

Nosferatu187
17-05-2014, 20:28
Dat het perse amerikanen moeten zijn die vechten wordt vaker gezegd en dat betwijfel ik toch: elk UFC event staan er wel een paar amerikanen op de kaart maar de meeste komen toch ook uit andere oorden?

is echt wel zo kijk alleen al naar die boks wedstrijden waar ze altijd usa usa roepen terwijl het eigenlijk niks met naties heeft te maken.

mario the count
17-05-2014, 20:53
dat is nou net zo paradoxaal omdat er geen amerikaanse toppers bestaan.

Joe schilling kan mee, verder is het niet veel nee.

Klassikl
18-05-2014, 02:39
Dat het perse amerikanen moeten zijn die vechten wordt vaker gezegd en dat betwijfel ik toch: elk UFC event staan er wel een paar amerikanen op de kaart maar de meeste komen toch ook uit andere oorden?

De Vs heeft by far de meeste vechters in de UFC.

223 uit de States
80 uit Brazil
23 uit Canada
16 uit de UK
14 uit Rusland

Dus redelijk veilig om te zeggen dat minstens de helft per card uit amerikanen bestaat.

Nosferatu187
18-05-2014, 03:29
ik denk wel meer dan de helft.

RedDawn
18-05-2014, 13:01
Glory wilde dit jaar een gala organiseren in Engeland. Het gala zou eerst in juli plaatsvinden, maar het werd verschoven naar september. Nu schijnt het dat het definitief geschrapt is. Misschien zit Glory dus echt in de financiële problemen.

YoMarK
18-05-2014, 13:09
Wat een raar "nieuwsbericht" dit. Incl letterlijke politiek correcte "quotes" in het Nederlands. En d'r is wél of géén uitstel van betaling aangevraagd lijkt me. Niet en/of.

Ik geloof er namelijk niks van dat het überhaupt de verwachting was dat Glory zo vlak na de start winst zou maken. Nu investeren, en later dus winstgevend worden. En volgens mij was er voldoende kapitaal aanwezig. Daarnaast lopen de evenementen helemaal zo slecht nog niet voor zover ik het begrepen heb.

appelsap
18-05-2014, 15:33
Wat een raar "nieuwsbericht" dit. Incl letterlijke politiek correcte "quotes" in het Nederlands. En d'r is wél of géén uitstel van betaling aangevraagd lijkt me. Niet en/of.

Ik geloof er namelijk niks van dat het überhaupt de verwachting was dat Glory zo vlak na de start winst zou maken. Nu investeren, en later dus winstgevend worden. En volgens mij was er voldoende kapitaal aanwezig. Daarnaast lopen de evenementen helemaal zo slecht nog niet voor zover ik het begrepen heb.

Volgens mij hebben ze het over uitstel van betaling aan individuele leveranciers/personeel en niet in de juridische zin. Als je het personeel niet betaalt is het trouwens snel afgelopen in de meeste landen. Dan draag je namelijk ook geen premies/belasting af en komen ze je snel halen. Weet niet waar Glory gevestigd is.

Geen idee hoe dit af loopt en hoe betrouwbaar de bronnen zijn. Ben nooit een fan geweest van de mensen achter Glory, maar ze blijven wel proberen om de sport op de kaart te houden en het zou zonde zijn als er weer een grote organisatie over de kop gaat.

blackadder
18-05-2014, 21:51
Joe schilling kan mee, verder is het niet veel nee.
Schilling? Meh. Geef Hollenbeck toch meer kansen.

RedDawn
18-05-2014, 21:52
Schilling? Meh. Geef Hollenbeck toch meer kansen.

Lelijke vechtstijl heeft die knakker!

blackadder
18-05-2014, 21:54
Lelijke vechtstijl heeft die knakker!
Maar hij is wel de beste Amerikaan die in Glory vecht.

mario the count
18-05-2014, 22:58
Schilling? Meh. Geef Hollenbeck toch meer kansen.

in 2012 winst op karapet karapetyan en in 2013 een winst op artem levin, dat zijn mooie prestaties voor een amerkaan. Levin is absolute top op dat gewicht.

RedDawn
20-05-2014, 00:52
Volgens de mensen van liverkick.com is de bericht van Wheelie niet waar:


I know that people are enjoying their weird debates here and everything but...

As for the original "rumor," it's complete BS.

It has already been pointed out early on in this thread that GLORY has an understanding that the organization is going to lose money for a few years. There is zero reason for them to right now be like, "well guys, we predicted this, but fuck it, let's give up."

These rumors, of course, are coming from Dutch sources on this and there is a lot of strange shit that goes on between "new" GLORY and "old" GLORY from a business standpoint and fan standpoint.

Bron: sherdog.com

Ik ben benieuwd wat ze met oude en nieuwe Glory bedoelen.

blackadder
20-05-2014, 01:56
Ik ben benieuwd wat ze met oude en nieuwe Glory bedoelen.
Vraag ik mij ook af. Misschien Glory voordat Andurand het overnam?

Willem033
20-05-2014, 08:41
Denk dat ze bedoelen dat er wat problemen zijn met iemand van het oude 'golden glory'.

Wheelie
20-05-2014, 13:08
Volgens de mensen van liverkick.com is de bericht van Wheelie niet waar:


I know that people are enjoying their weird debates here and everything but...

As for the original "rumor," it's complete BS.


Wij hebben reacties van vechters en werknemers van GLORY dat ze nog geen geld hebben ontvangen en nu nog op hun geld zitten te wachten
Het is absoluut geen "complete bs'' ;)

RedDawn
20-05-2014, 13:21
Wij hebben reacties van vechters en werknemers van GLORY dat ze nog geen geld hebben ontvangen en nu nog op hun geld zitten te wachten
Het is absoluut geen "complete bs'' ;)

Bedankt. Leek me ook nogal sterk aangezien jullie dicht bij het vuur zitten.

ijsbier
20-05-2014, 13:34
Het verbaast me allemaal weinig, kickboxen mag dan wel een spectaculaire sport zijn, maar het wordt sowieso weinig beoefend in de VS en daarnaast zijn er geen/weinig grote Amerikaanse namen in de sport. Om de zelfde reden zou ik ook geen groot boksevenement organiseren in Nederland... of een American football wedstrijd.....

RedDawn
20-05-2014, 13:39
Het verbaast me allemaal weinig, kickboxen mag dan wel een spectaculaire sport zijn, maar het wordt sowieso weinig beoefend in de VS en daarnaast zijn er geen/weinig grote Amerikaanse namen in de sport. Om de zelfde reden zou ik ook geen groot boksevenement organiseren in Nederland... of een American football wedstrijd.....

Maar echt terug kan Andurand ook niet meer. Hij heeft er al tussen de 40 en 50 miljoen ingepompt. Als hij nu stopt, is hij alles kwijt.

RedDawn
20-05-2014, 13:41
Nog een berichtje van het sherdog.com forum:

Liverkick spoke to Glory: the promotion doesn"t have any financial problems!!! This is coming from one of the few Dutch employees left within GLORY who had a slight delay on a pay check.

Glory investors stated that the business will surely last at least 5 years. They didn"t enter for 2 years and a half.

YoMarK
20-05-2014, 13:56
Wij hebben reacties van vechters en werknemers van GLORY dat ze nog geen geld hebben ontvangen en nu nog op hun geld zitten te wachten
Het is absoluut geen "complete bs'' ;)
Waar hebben we het dan over? 1 (ex)vechter en 1 (ex)werknemer? Dat ze hun geld nog niet hebben gehad is natuurlijk niet netjes van Glory, maar om nu via je respectabele website op deze manier te suggereren(en "nieuws" te bedenken) dat Glory dik in de problemen zit(terwijl je best weet dat het niet zo is volgens mij), alleen maar om ervoor te zorgen dat wat mensen wat eerder hun geld wat eerder hebben....twijfelachtig.

Maar goed, geeft wel wat meer inzage in hoe het er achter de schermen aan toe gaat. :) Glory en Mixfight zijn geen vriendjes meer, zoveel is duidelijk(voor zover dat al niet het geval was).

Bromios
20-05-2014, 14:33
Als ik het zo lees zal Glory de bekende nederlanders die ze nodig hadden om het op te bouwen aan het ditchen zijn om hun eigen mensen neer te zetten. (zou niet voor het eerst zijn dat een hedge fund dat doet). Dan gaan ze nog een paar jaar door met dik betalen voor de vechters en dan gaan ze snijden in de kosten. Net als UFC er maar een paar heel dik betaald en de rest onder minimum loon vecht.

Willem033
20-05-2014, 14:37
Als je het nog ff een keer leest zie je staan vechters en werknemers.

en YoMark het laatste gedeelte van je post slaat helemaal nergens op aangezien Roy nog steeds advocaat is van enkele mensen bij glory.
dus roep alsjeblieft geen ongefundeerde onzin.

RedDawn
20-05-2014, 14:39
Hej jongens, geen ruzie maken. ;)

Ik ben wel benieuwd wanneer man en paard genoemd gaan worden!

Vince
20-05-2014, 16:11
Hej jongens, geen ruzie maken. ;)

Ik ben wel benieuwd wanneer man en paard genoemd gaan worden!

X2 waarom zo'n half bericht? Wie heeft er hier iets aan?

Nosferatu187
20-05-2014, 16:18
ik geloof het ook hoor.

Nosferatu187
20-05-2014, 16:19
en het was sherdog en niet liverkick.com want daar nemen ze meestal het nieuws vanuit hier over waarschijnlijk hebben ze contacten met mensen hier ook.

mrtweakbox
20-05-2014, 19:54
Ben benieuwd of er nog een toelichting of verdere informatie komt; als het echt zo urgent is dan zou je meer insiders die bevestigen dat het niet helemaal lekker gaat verwachten.

YoMarK
21-05-2014, 11:08
en YoMark het laatste gedeelte van je post slaat helemaal nergens op aangezien Roy nog steeds advocaat is van enkele mensen bij glory.
dus roep alsjeblieft geen ongefundeerde onzin.
Klopt hoor. Maar het is wat ik uit deze hele "roddel" opmaak.

Wheelie
05-06-2014, 16:45
Ik heb begrepen dat GLORY weer rond is met een nieuwe investeerder, hopelijk betalen ze nu iedereen en kunnen we weer vooruit kijken en genieten van mooie partijen ;)

sjaakie'tje
05-06-2014, 22:33
Denk niet dat die Amerikanen zitten te wachten op losse kickbokspartijen. Ik vind het dan ook een grote fout dat ze de laatste 16 en het Finale event gewoon hebben afgeschaft, want dat heeft wel net wel het potentieel om aan te slaan.

FREE MURRAY
05-06-2014, 23:46
1 tip go for arab money!! Glory is net een jaar oud en heeft t nu al moeilijk! Belooft niet veel goeds voor de toekomst!

R.D.N
06-06-2014, 00:10
Wat mis ik de oude K1 hoogtij dagen.
Op zaterdag of zondagmorgen om 9 uur smorgens met een bak koffie achter de laptop.
Het gevoel dat ik bij een k1 event had, heb ik tot nu toe bij Glory nog niet gehad.

x2 K1 keek ik echt na uit

Willem033
06-06-2014, 01:37
Beetje raar dat je na een korte tijd al opzoek moet naar een nieuwe investeerder.
Ik zeg dat Glory binnen 2 jaar dood is.

Nick2802
06-06-2014, 11:58
Ach ik denk in de loop der tijd dat het Kickboksen enkel zijn commerciele kant nog meer gaat verliezen. Zowel in Amerika (waar het al niet echt van de grond komt) als in Europa waar MMA een (topsport) opmars maakt en steeds meer huismoeders aan het kickboksen zijn... Azie, dat is denk ik de enige serieuze klant....

FREE MURRAY
06-06-2014, 14:39
Ach ik denk in de loop der tijd dat het Kickboksen enkel zijn commerciele kant nog meer gaat verliezen. Zowel in Amerika (waar het al niet echt van de grond komt) als in Europa waar MMA een (topsport) opmars maakt en steeds meer huismoeders aan het kickboksen zijn... Azie, dat is denk ik de enige serieuze klant....

Het probleem is dat organisaties/ investeerders gelijk winst willen maken en geen geduld hebben. Ze durven ook geen verliezen te maken terwijl dit een vereiste is om de sport groot te maken! Ik denk daarom dat alleen de Russen of de Arabieren de sport groot kunnen maken. Mensen die met geld strooien!

Nosferatu187
06-06-2014, 15:02
follow the money.

Nick2802
06-06-2014, 15:06
betrouwbare investeerders ook idd...

mrtweakbox
06-06-2014, 15:18
Ik vind het een schitterende sport enzo, maar als ik er eens over nadenk is er geen enkele organisatie die een lang, duurzaam en winstgevend verhaal van de onderneming heeft weten te maken. Hopelijk lukt het Glory wel want ik vind de events, tournaments en rankings echt vet.

We kunnen het over blijven hebben over de K1 die we s'ochtends keken enzo, maar voor mij is Glory het beste van wat er nu is. De geruchten waren er volgens mij alleen op deze site dus hopelijk gaat dit feest nog heel lang door.