PDA

View Full Version : Fight Club Den Haag introduceert de Cutman



beau01
20-05-2014, 13:38
NEW @ FIGHT CLUB DEN HAAG

Voordat de vechters de ring betreden worden zij gecheckt door een cutman. Deze cutman is verantwoordelijk voor het controleren van de zwachtels, en het aanbrengen van de vaseline op het gezicht. Ook zal hij controleren of iedereen zich aan de regels houdt. De cutman is onafhankelijk en wij hopen hierbij de veiligheid van de deelnemers nog beter te waarborgen. Bij medische interventie waarbij sprake is van een snee in het gezicht zal de cutman de vechter in kwestie verzorgen ipv de trainer zelf.

De cutman is een afgevaardigde van de International cutman association, die eveneens zit aangesloten bij de Athletic State Commission.

Fight Club Den Haag 2014
Zondag 22 juni 2014
Partycentrum Zichtenburg
Zichtenburglaan 23
Den Haag

Aanvang: 14.00u
Start: 15.00u

Buy your tickets online @ www.mixfight.nl

RedDawn
20-05-2014, 13:55
Fight Club Den Haag is goed bezig!

Kemal
20-05-2014, 14:52
Fight Club Den Haag is goed bezig!

x2

sportfan
20-05-2014, 15:32
NEW @ FIGHT CLUB DEN HAAG

Voordat de vechters de ring betreden worden zij gecheckt door een cutman. Deze cutman is verantwoordelijk voor het controleren van de zwachtels, en het aanbrengen van de vaseline op het gezicht. Ook zal hij controleren of iedereen zich aan de regels houdt. De cutman is onafhankelijk en wij hopen hierbij de veiligheid van de deelnemers nog beter te waarborgen. Bij medische interventie waarbij sprake is van een snee in het gezicht zal de cutman de vechter in kwestie verzorgen ipv de trainer zelf.

De cutman is een afgevaardigde van de International cutman association, die eveneens zit aangesloten bij de Athletic State Commission.
[/url]

Welke Athletic State Commission?

TheSkindo
20-05-2014, 15:41
De SOUTH HOLLAND STATE COMMISSION lol

Leventdepevent
20-05-2014, 15:45
international cutman association.........op de een of andere manier klinkt dit erg kinky :lol:

Glen
20-05-2014, 16:15
Ik hoop dat het de enige echte Jacob 'Stitch' Duran is die komt!!

lopez86
20-05-2014, 17:49
Ik hoop dat het de enige echte Jacob 'Stitch' Duran is die komt!!

Geloof me, die man is miljonair en niet te betalen.
Ik denk dat het Stefan Lems is.

Ellen
20-05-2014, 18:25
Santi door voor de koelkast!

Coldcrust
20-05-2014, 19:02
Aanbrengen van de zwachtels? Zwachtels zijn dan allang niet meer te zien door de tape en dit gaat een enorm oponthoud geven.
Idee van controle is op zich wel goed maar het laten verzorgen van vechters door anderen dan de trainer staat me minder aan omdat deze cutman die speciaal is ingehuurd zijn werk waarschijnlijk zo belangrijk gaat vinden dat hij misschien de normale verzorging in de weg gaat lopen.
Bij een cut lijkt is het simpel...dokter erbij en als de snee te groot is of op een plek zit waar het gevaar bestaat dat bloed in de ogen komt wat het zicht belemmert stoppen,het is geen profbokspartij van 12 ronden.

lopez86
21-05-2014, 01:01
Aanbrengen van de zwachtels? Zwachtels zijn dan allang niet meer te zien door de tape en dit gaat een enorm oponthoud geven.
Idee van controle is op zich wel goed maar het laten verzorgen van vechters door anderen dan de trainer staat me minder aan omdat deze cutman die speciaal is ingehuurd zijn werk waarschijnlijk zo belangrijk gaat vinden dat hij misschien de normale verzorging in de weg gaat lopen.
Bij een cut lijkt is het simpel...dokter erbij en als de snee te groot is of op een plek zit waar het gevaar bestaat dat bloed in de ogen komt wat het zicht belemmert stoppen,het is geen profbokspartij van 12 ronden.

Juist voor die sneeën waarbij bloed in de ogen komt is deze cutman op zijn plek, want hij heeft de skills om het op een verantwoorde manier te stoppen.
Hoevaak zit je niet dat een partij onnodig gestopt wordt?
Ik vind het een goeie zet, het is een stapje verder in de ontwikkeling van de sport en bij grote organisaties al veel langer niet meer dan normaal.
Coaching tussen rondes in gaat tijdens t werk van de cutman altijd ongestoord door hoor...
Check je nooit UFC partijen ofzo?

Coldcrust
21-05-2014, 12:14
Juist voor die sneeën waarbij bloed in de ogen komt is deze cutman op zijn plek, want hij heeft de skills om het op een verantwoorde manier te stoppen.
Hoevaak zit je niet dat een partij onnodig gestopt wordt?
Ik vind het een goeie zet, het is een stapje verder in de ontwikkeling van de sport en bij grote organisaties al veel langer niet meer dan normaal.
Coaching tussen rondes in gaat tijdens t werk van de cutman altijd ongestoord door hoor...
Check je nooit UFC partijen ofzo?

Hahaha nee ik kijk zelden UFC. Ik ben helemaal niet van mening dat bij een scheur een partij vaak ''onnodig" gestopt wordt. Een scheur is een scheur..breng je die je tegenstander toe dan kan dat ook een manier om te winnen zijn,net als een KO dat is.
Bij de UFC spelen grote financiele belangen en televisiedeals,dan is er alles aan gelegen om een partij door te laten gaan..bij FCDH gaat het grotendeels om amateursport waar iedereen die maandag erop weer naar toonbaar naar zijn werk moet en daarom gelden m.i. daar dan andere criteria.

Minotauro
21-05-2014, 12:43
De SOUTH HOLLAND STATE COMMISSION lol
Lolol

Stefan L
22-05-2014, 23:08
http://youtu.be/cShpagtABpE


Check rond 3.50 min.
Satisch heeft in zijn post het een en ander niet helemaal goed verwoord, ik zou hem nog iets aanleveren maar is door drukte nog niets van gekomen. Dus bij deze mijn versie, ik liep met Jacob (Stitch) een beetje rond op een fitness beurs in Duitsland, een tijd daarvoor hadden we al eens een gesprek gehad over Cutman in Europa en dat er geen controle is op handwraps en tapen van de handen van vechters. En dat er soms heel snel word gestopt bij een kleine snee. Bij amateur, jeugd, nieuwelingen en c partijen ook heel logisch dat er wordt gestopt maar bij prof of a partijen heel zonde.


Dus Jacob en ik liepen wat rond en kwamen Satisch tegen en ik stelde hem voor aan Jacob en zo is het balletje gaan rollen en gaat er op Fight Club Den Haag gewerkt worden met een cutman.


De ICA internationale Cutman Association is de enigste cutman/cutwoman organisatie in de Wereld en er zijn strenge eisen om daar bij te worden toegelaten, maar we zijn niet aangesloten bij een Atletic State Comission, wel verplicht de ASC van een staat dat er een Cutman aanwezig moet zijn, maar dit is ook weer niet in elke staat het zelfde.


Ons hoofd doel is de veiligheid van de vechters, maar een promotor kan ons ook inhuren voor het tapen van de handen zodat allehanden hetzelfde zijn, als een coach het zelf kan volgens de internationale normen, is dat geen probleem maar moet het wel gecheckt worden, dit gebeurt niet door de cutman, maar door de scheids of ASC (maar dit is alleen in de stages).


De UFC heeft op dit moment op elk event een stuk of 4 Cutman lopen, maar we worden ook ingehuurd door bv 1 vechter, zo is Jacob Stitch de vaste cutman van de Klitsko's


Hoe ik het op Fight Club Den Haag wil gaan aanpakken weet ik nog niet helemaal, maar we gaan zeker niet alle partijen doen, ik denk alleen de B, A en prof MMA. En dat zal eventueel het tapen van de handen zijn, aanbrengen van vaseline voor dat ze de ring in gaan, en bij een snee of zwelling dit in de minuut rust behandelen.


We hebben in Nederland in ieder geval nog een hele lange weg te gaan op professionaliteit bij wedstrijden en niet alleen op Cutman gebied, maar het is in ieder geval een kleine stap die Fight Club Den Haag nu zet. We weten ook wel dat het niet gaat lukken om bv. iedereen volgens de internationale normen te laten tapen. Omdat iedereen zijn eigen filosofie er over heeft, maar de internationale normen zijn er niet voor niets.


De website van de ICA is bijna online, dus houd het in de gaten, maar de bovenstaande link met Jacob geeft een goede inzicht van wat nou precies doen.

Richelieu
22-05-2014, 23:20
Duidelijke reactie!

Coldcrust
23-05-2014, 06:55
Duidelijke reactie!

Maar welke ''internationale richtlijnen''? Richtlijnen van welke bond..van welke sport uberhaupt? MMA,Thaiboksen en boksen hebben daar verschillende regels over..en dan is daarbij ook nog een verschil tussen amateur-en profregels. In de VS bv valt in de staat New York Thaiboksen (pro en amateur) onder ''amateurboksen'' (dit heeft te maken met de sterke profbokslobby daar,MMA is in New York verboden)...dus mag je niet tapen op de knokkels en alleen gaas gebruiken ipv bandages,dit is elders weer anders.

Stefan L
23-05-2014, 09:32
Bij profboksen in Amerika gelden bij alle bonden zo goed als dezelfde richtlijnen, deze worden in veel landen gevolgt.
Bij amateurboksen zijn het meestal zwachtels/bandage.


Bij MMA gelden bijna overal de regels van de UFC deze zijn terug te vinden op de website van de UFC, de UFC heeft deze regels niet zelf verzonnen maar over genomen.


Bij beide is tape over de knokkels niet toegestaan.


In Duitsland bij profboksen en pro MMA, worden de bovenstaande richtlijn ook gebruikt, en zo kan ik nog wel even doorgaan.


De ICA met members over heel de wereld top Azia na, gebruikt dezelfde standaarden en normen, wat de rest doet maakt mij niet uit, ik sta voor wat ik doe and thats it.


We kunnen er lekker kritisch en heel ingewikkeld over gaan doen, maar de link het filmpje die ik in de eerste post gestuurd had spreekt voor zich.

Budokan
24-05-2014, 12:25
Introduceert Fight Club Den Haag ook een PED test? Als ik zo de poster voor 22 juni zie dan is dat geen overbodige luxe

beau01
27-05-2014, 00:32
Introduceert Fight Club Den Haag ook een PED test? Als ik zo de poster voor 22 juni zie dan is dat geen overbodige luxe

Wie zouden er een PED test vanuit jouw optiek moeten ondergaan?

Coldcrust
27-05-2014, 17:37
Voor MMA ok maar met boksen hebben we weinig te maken aangezien het hier Thaiboksen betreft en er geen internationale standaard richtlijnen bestaan wat dat betreft.

lopez86
27-05-2014, 18:08
Voor MMA ok maar met boksen hebben we weinig te maken aangezien het hier Thaiboksen betreft en er geen internationale standaard richtlijnen bestaan wat dat betreft.

Volgens mij heeft Fightclub Den Haag ook mma partijen.
We kunnen blijven hameren op de bureaucratie in deze kwestie maar wat heeft dat voor zin, ooit waren er nergens internationale richtlijnen voor.
Dat iets een internationale richtlijn heeft wil alleen zeggen dat er een stelletje mensen is geweest dat ergens hetzelfde ergens over dacht, en toen besloot om iets waar ze allemaal individueel al mee bezig waren op papier te zetten om het "officieel" te maken.
Zowel MMA als Thaiboksen kennen ellebogenwerk, misschien niet in NL maar wel de associatie waar deze cutman vandaan komt.
Ik snap niet waarom je dit niet toejuicht, dit is juist goed voor de sport.

ringfighter
27-05-2014, 18:25
Volgens mij heeft Fightclub Den Haag ook mma partijen.
We kunnen blijven hameren op de bureaucratie in deze kwestie maar wat heeft dat voor zin, ooit waren er nergens internationale richtlijnen voor.
Dat iets een internationale richtlijn heeft wil alleen zeggen dat er een stelletje mensen is geweest dat ergens hetzelfde ergens over dacht, en toen besloot om iets waar ze allemaal individueel al mee bezig waren op papier te zetten om het "officieel" te maken.
Zowel MMA als Thaiboksen kennen ellebogenwerk, misschien niet in NL maar wel de associatie waar deze cutman vandaan komt.
Ik snap niet waarom je dit niet toejuicht, dit is juist goed voor de sport.

Je kan ook gewoon een ervaren ringarts nemen een cutman is overbodig en dit zijn alleen extra kosten die de prijzen van een kaartje laten opdrijven.

Stefan L
27-05-2014, 23:58
Voor MMA ok maar met boksen hebben we weinig te maken aangezien het hier Thaiboksen betreft en er geen internationale standaard richtlijnen bestaan wat dat betreft. we kunnen ons wel blind staren op het handen tapen, maar ik en de promoter zijn ons er degelijk wel van bewust dat zolang er in NL niets is vast gelegd wat waarschijnlijk ook nooit zal gaan gebeuren, je niemand iets kan verbieden wat tapen betreft. En sowieso zal 30 partijen een beetje veel zijn, en zullen we ons denk ik focussen op alleen de pro MMA partijen en daar dan alleen de handen van doen. Voor NL is dit nog nieuw en moeten we daar nog in een weg in vinden. Maar genoeg over het tapen van handen, dat is een van de onderdelen die we doen. Als er in pro MMA een snee of zwelling zal zijn, zal die daar in de minuut rust behandeld gaan worden door een cutman, zodat het gevecht in ieder geval zijn doorgang zal vinden. Gelukkig is niet iedereen zo sceptisch in NL en is de ICA een samenwerking aan gegaan met Fightglobe die cutman van de ICA door heel Europa gaan uitzenden naar alle grote events.

Coldcrust
29-05-2014, 09:38
we kunnen ons wel blind staren op het handen tapen, maar ik en de promoter zijn ons er degelijk wel van bewust dat zolang er in NL niets is vast gelegd wat waarschijnlijk ook nooit zal gaan gebeuren, je niemand iets kan verbieden wat tapen betreft. En sowieso zal 30 partijen een beetje veel zijn, en zullen we ons denk ik focussen op alleen de pro MMA partijen en daar dan alleen de handen van doen. Voor NL is dit nog nieuw en moeten we daar nog in een weg in vinden. Maar genoeg over het tapen van handen, dat is een van de onderdelen die we doen. Als er in pro MMA een snee of zwelling zal zijn, zal die daar in de minuut rust behandeld gaan worden door een cutman, zodat het gevecht in ieder geval zijn doorgang zal vinden. Gelukkig is niet iedereen zo sceptisch in NL en is de ICA een samenwerking aan gegaan met Fightglobe die cutman van de ICA door heel Europa gaan uitzenden naar alle grote events.

Ok,dan is het op mij/ons niet van toepassing aangezien ik alleen met Thaiboksen bezig ben.
Ik begrijp dat je je winkel aanprijst maar zoals al eerder gezegd werd,een ervaren ringarts is toch genoeg? Ik blijf het met een kanon op muggen schieten vinden..dit is niet de UFC,en bevat voor het merendeel amateurpartijen van jongens die de volgende dag enigzins toonbaar naar werk of studie moeten dus is stoppen bij een te grote of op een plek die gevaar oplevert gewoon de juiste beslissing...en waar het de MMA en Thaibokspro partijen betreft ...bij hoeveel partijen zou een dergelijke situatie voorkomen en hoeveel zou de cutman daraan kunnen doen? Laatste editie werden de partijen van Micha vs Mike Winter (B) en Koubini vs Farhou (Ned titel A) gestopt door een scheur. In het eerste geval ging het om 2 enorme sneeen in het hoofd van de vechter,al dan niet per ongeluk veroorzaakt door het hoofd van Winter en in het geval Koubini om een diepe snee in het scheenbeen,of de eitie ervoor Delon Carrilho (A) eveneens vanwege een scheur in het scheenbeen vanwege uitglijden in een ondeugdelijke ring. In al deze gevallen had de cutman hier niets aan kunnen veranderen..in het eerste geval waren de sneeen te groot en in de andere 2 gevallen wordt altijd gestopt vanwege het infectiegevaar omdat het bot aan de oppervlakte komt,dus lijkt mij de investering van een cutman op dit gala een overbodige (of je moet het gratis doen). Ik zou het meer toejuichen als er werd geinvesteerd in andere zaken mbt de veiligheid zoals dat eeuwige gekut met water in de hoeken waardoor gevaarlijke glijpartijen ontstaan..een simpele waterbak verplichten bv.

beau01
02-06-2014, 01:53
Ok,dan is het op mij/ons niet van toepassing aangezien ik alleen met Thaiboksen bezig ben.
Ik begrijp dat je je winkel aanprijst maar zoals al eerder gezegd werd,een ervaren ringarts is toch genoeg? Ik blijf het met een kanon op muggen schieten vinden..dit is niet de UFC,en bevat voor het merendeel amateurpartijen van jongens die de volgende dag enigzins toonbaar naar werk of studie moeten dus is stoppen bij een te grote of op een plek die gevaar oplevert gewoon de juiste beslissing...en waar het de MMA en Thaibokspro partijen betreft ...bij hoeveel partijen zou een dergelijke situatie voorkomen en hoeveel zou de cutman daraan kunnen doen? Laatste editie werden de partijen van Micha vs Mike Winter (B) en Koubini vs Farhou (Ned titel A) gestopt door een scheur. In het eerste geval ging het om 2 enorme sneeen in het hoofd van de vechter,al dan niet per ongeluk veroorzaakt door het hoofd van Winter en in het geval Koubini om een diepe snee in het scheenbeen,of de eitie ervoor Delon Carrilho (A) eveneens vanwege een scheur in het scheenbeen vanwege uitglijden in een ondeugdelijke ring. In al deze gevallen had de cutman hier niets aan kunnen veranderen..in het eerste geval waren de sneeen te groot en in de andere 2 gevallen wordt altijd gestopt vanwege het infectiegevaar omdat het bot aan de oppervlakte komt,dus lijkt mij de investering van een cutman op dit gala een overbodige (of je moet het gratis doen). Ik zou het meer toejuichen als er werd geinvesteerd in andere zaken mbt de veiligheid zoals dat eeuwige gekut met water in de hoeken waardoor gevaarlijke glijpartijen ontstaan..een simpele waterbak verplichten bv.

Ik heb zojuist twee waterbakken gekocht bij de Gamma en hoop jouw punt inzake glijpartijen te hebben ingedekt.

Asura
02-06-2014, 17:34
Goed initiatief, als het uitloopt op niets merken we dat vanzelf wel.

Coldcrust
03-06-2014, 08:37
Ik heb zojuist twee waterbakken gekocht bij de Gamma en hoop jouw punt inzake glijpartijen te hebben ingedekt.


Kijk...nu hebben we het ergens over! Nu nog verplicht stellen..of 2 mannetjes aan de ring zetten die die bakken er ook daadwerkelijk in plaatsen en je hebt wat mij betreft een heel stuk veiligheid en ringcomfort afgetimmerd en daarmee veel ergernis voorkomen.

Budokan
03-06-2014, 18:57
Wie zouden er een PED test vanuit jouw optiek moeten ondergaan?
Die 2 zwaargewichten die voor de europese titel vechter, lijkt net Bjorn Bregy en zijn broer. Check de poster eens

beau01
04-06-2014, 00:44
Die 2 zwaargewichten die voor de europese titel vechter, lijkt net Bjorn Bregy en zijn broer. Check de poster eens

Ik heb geen zwaargewichtpartijen die knokken voor de europese titel?
Je gaat me toch niet vertellen dat Raymond Jarman en Pieter Buist stiekem uit een potje snoepen en zichzelf van 65 kilogram naar 77 kilogram hebben opgepompt?

Budokan
04-06-2014, 19:59
Wat doen Nills van Noord vs Paco Esteves op de banner dan?

Anderson
04-06-2014, 20:03
Dat is gewoon creatine

beau01
05-06-2014, 09:09
Wat doen Nills van Noord vs Paco Esteves op de banner dan?

Nills en Paco zijn Light Heavyweight vechters oftewel ze knokken tot 93 kilogram.
Stuur me een pb, dan regel ik een Meet & Greet behind the scenes @ Fight Club Den Haag 2014. Ik laat je Nills en Paco persoonlijk ontmoeten en hoop ik dat jij je vooroordeel achteraf kunt ombuigen.