PDA

View Full Version : Dana White: Jon Jones wants to fight Daniel Cormier, not Alexander Gustafsson



Pahlavan
04-06-2014, 01:15
The UFC's public campaign to maneuver UFC light heavyweight champion Jon Jones into a rematch with Alexander Gustafsson continues.


After UFC 173, White stated Gustafasson had signed a bout agreement to face Jones on Aug. 30 at a venue to be determined. The hangup, White said at the time, was getting Jones to sign on the dotted line.


"We just signed Gustafsson to a new deal, and Jones will get a new deal too," White stated in the post-UFC 173 media scrum. "We're doing a new deal with him."


As of Monday, though, the parameters have changed. In an interview with UFC.com, the UFC head honcho said Jones has several fights remaining on his contract, and furthermore, he'd rather fight Daniel Cormier.


"Just to clear up a couple things, people think we're in contract negotiations with Jon Jones - we're not," White told UFC.com. "Jon Jones still has five fights left on his contract. So what we're doing right now is trying to get him to sign the bout agreement for Gustafsson. He doesn't want to fight Gustafsson. ... Lorenzo and I have a meeting with Jones on Thursday to get him to sign the bout agreement, and he's asking to fight Cormier instead."


Jones and Gustafsson fought in a classic bout at UFC 165, one in which Jones fell behind, but rallied in the championship rounds to claim a unanimous decision.


Since then, Jones beat Glover Teixeira and Gustafsson stopped Jimi Manuwa, with the idea of a title rematch always on the horizon. In the meantime, Cormier has emerged as an explosive challenger, racking up a 15-0 record with wins against former champions in two weight classes.


Jones and his team have not yet commented on White's latest take.

Pahlavan
04-06-2014, 01:16
http://www.youtube.com/watch?v=iBPU19kEQyI

Pahlavan
04-06-2014, 01:20
Welk geluid maakt een chicken ook alweer?!

Volgens mij is er niemand behalve Jones zelf die niet vindt dat Gus een rematch verdient. Maarja, ik snap het opzich wel... Na het eerste gevecht moest die op een brancard naar het ziekenhuis worden gebracht.

Pahlavan
04-06-2014, 01:21
http://i.imgur.com/SukM5Gf.jpg

Pahlavan
04-06-2014, 01:23
https://scontent-b-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t1.0-9/1385342_10152108239811892_8032532026176174018_n.jp g

Pahlavan
04-06-2014, 01:24
http://a.disquscdn.com/uploads/mediaembed/images/1064/4086/original.jpg

Pahlavan
04-06-2014, 01:25
http://i119.photobucket.com/albums/o135/CWS_album/Untitled-1-2.jpg

Overhand Right
04-06-2014, 02:02
http://www.youtube.com/watch?v=iBPU19kEQyI

En zo is het maar net!

hypergiant
04-06-2014, 02:02
Cormier maakt zowiezo een goede kans, maar bij Gustafson kan hij niks met zn reach wat betekend dat hij klappen gaat krijgen, dat is hij niet gewend.

http://diaz-fan.com/wp-content/uploads/2014/03/gus1-300x300.jpg

ijsbier
04-06-2014, 02:33
Ik zie Gustafsson graag de belt pakken maar vind dit wel erg vuile spelletjes van Dana..

S.B.
04-06-2014, 07:54
Jones heeft groot gelijk, hij hoeft zich niet te bewijzen want heeft al gewonnen van Gus. Als hij vechters zou willen ontlopen had hij beter nog een keer om Texeira kunnen vragen want ik schat DC nog weleen stukje hoger in dan Gustafson.

ChingChong
04-06-2014, 09:11
Want een echte kampioen kies zelf tegen wie hij zn titel verdedigd

Turboknecht
04-06-2014, 09:44
Want een echte kampioen kiest zelf tegen wie hij z'n titel verdedigt.

Ik hoop dat je sarcastisch bent, want dat is natuurlijk dikke onzin. Een kampioen vecht gewoon tegen iedereen die voor hem gezet wordt. Het maakt niet uit wie het is, want je bent immers de beste toch?

cornelus
04-06-2014, 10:08
En zo is het maar net!

x2 toch aardig dat hij zelfs nog moeite doet om zich te verantwoorden naar al de trashtalkende keyboardwarriors ;)

Bromios
04-06-2014, 11:58
En zo is het maar net!

Precies. Als hij nog een keer tegen Gustafson gaat staan raakt hij zijn titel kwijt. En dat wil hij niet. (tegen DC ook, maar dat terzijde)

Ik persoonlijk vind dat de UFC hoort uit te maken wie er aan de beurt is voor een titleshot. En wil je niet. Prima, lever je je belt in. Mag je daarna zelf bepalen tegen wie je wilt.

LightHeavyWeight
04-06-2014, 12:12
Jones heeft groot gelijk, hij hoeft zich niet te bewijzen want heeft al gewonnen van Gus. Als hij vechters zou willen ontlopen had hij beter nog een keer om Texeira kunnen vragen want ik schat DC nog weleen stukje hoger in dan Gustafson.

En zo is het, persoonlijke voorkeuren en de ''gun-factor'' staan objectiviteit soms behoorlijk in de weg.

Bromios
04-06-2014, 12:20
Jones heeft groot gelijk, hij hoeft zich niet te bewijzen want heeft al gewonnen van Gus. Als hij vechters zou willen ontlopen had hij beter nog een keer om Texeira kunnen vragen want ik schat DC nog weleen stukje hoger in dan Gustafson.

Dat ben ik niet met je eens. Als je een groot kampioen wil zijn zorg je dat alle controverses uit de weg zijn.

Nu zal het altijd zo zijn dat een groot aantal mensen zal zeggen dat hij eerst verloor van Gus en hem daarna uit de weg bleef gaan. Hij kan beter zeggen; geef me Gus maar dan zal ik voor eens en altijd laten zien wie er de beste is. En hij zit er wel mee anders post hij die filmpjes niet.

Leventdepevent
04-06-2014, 12:25
weer dat gezeik ik wil wel tegen die maar niet tegen die, gewoon knokker tegen wie ze je matchen klaar.

Overhand Right
04-06-2014, 12:48
Jongens kom op, heeft hij er niet altijd gestaan, tegen wie dan ook en elke keer gruwelijk gewonnen?! Tegen Gus was het close, oke, maar die rematch komt vanzelf wel een keer wanneer er geen andere opties meer zijn. Hij vraagt potverdikkie om DC en niet om Patrick Cummings ofzo!
Wel vind ik dat als er in z'n contract staat, dat hij moet vechten tegen wie ze hem matchen, dat dan ook gewoon moet doen.
Ik kan me echter niet voorstellen dat de UFC Jones vs DC niet willen zien. Dat wordt DC's eerste loss.

S.B.
04-06-2014, 12:49
Jongens kom op, heeft hij er niet altijd gestaan, tegen wie dan ook en elke keer gruwelijk gewonnen?! Tegen Gus was het close, oke, maar die rematch komt vanzelf wel een keer wanneer er geen andere opties meer zijn. Hij vraagt potverdikkie om DC en niet om Patrick Cummings ofzo!
Wel vind ik dat als er in z'n contract staat, dat hij moet vechten tegen wie ze hem matchen, dat dan ook gewoon moet doen.
Ik kan me echter niet voorstellen dat de UFC Jones vs DC niet willen zien. Dat wordt DC's eerste loss.

X2

Behalve die loss van DC

Djani
04-06-2014, 13:31
Jones is echt n topvechter en ik vind zelfs p4p de nr. 1. Maar wat n nerd is het, altijd maar butthurt zijn en 'cool' reageren.

Willem033
04-06-2014, 13:37
Ik denk dat JJ en Alistair best goede maatjes zouden zijn.

Lionheart
04-06-2014, 13:39
Jongens kom op, heeft hij er niet altijd gestaan, tegen wie dan ook en elke keer gruwelijk gewonnen?! Tegen Gus was het close, oke, maar die rematch komt vanzelf wel een keer wanneer er geen andere opties meer zijn. Hij vraagt potverdikkie om DC en niet om Patrick Cummings ofzo!
Wel vind ik dat als er in z'n contract staat, dat hij moet vechten tegen wie ze hem matchen, dat dan ook gewoon moet doen.
Ik kan me echter niet voorstellen dat de UFC Jones vs DC niet willen zien. Dat wordt DC's eerste loss.

X 3

- Loss van DC
Ik schat DC een stuk hoger in dan Jones en Gus

jantje11
04-06-2014, 16:15
Jones heeft groot gelijk, hij hoeft zich niet te bewijzen want heeft al gewonnen van Gus. Als hij vechters zou willen ontlopen had hij beter nog een keer om Texeira kunnen vragen want ik schat DC nog weleen stukje hoger in dan Gustafson.

Hij moet zich juist wel bewijzen want het merendeel van alle MMA fans had de partij aan Gus gegeven in hun eerste ontmoeting.

Hij heeft gewoon geluk gehad met de uitslag van de jury net zoals GSP dat bij Hendricks had.

Een rematch geeft alleen maar duidelijkheid wie van de 2 nu beter is.

En Cormier pakt Jones zowiezo.

Overhand Right
04-06-2014, 16:18
Lijkt me leuk om via hier een weddenschapje te doen. Ik zie Cormier niet winnen van Jones, mocht deze partij er komen wil ik wel om een kleinigheidje wedden met 1 van jullie :)

Iemand interesse?

king
04-06-2014, 16:20
http://i496.photobucket.com/albums/rr328/shoshiplatypus/Kent%20Holiday%20April%20and%20May%202010/4%20May%20Godstone%20Farm%20and%20Brainfog%20Meet/33BlackDuck.jpg

Tony
04-06-2014, 16:26
Tegen Cormier heeft JJ een fikse tegenstander. Maar ik zie Cormier niet winnen van Jones (ik gun het Cormier overigens wel). Qua worstelen zal het redelijk gelijk op gaan.. Maar staande is Jones beter, feller en creatiever. Zeker als je zijn reach advantage in ogenschouw neemt.

Maar goed. Ik vind het prima. Eerst JJ vs Cormier en dan de winnaar hiervan tegen Gustafsson.

king
04-06-2014, 16:35
http://www.pictureshack.us/images/58518_callout.png

king
04-06-2014, 16:36
http://www.youtube.com/watch?v=iBPU19kEQyI

http://oi40.tinypic.com/23ldysy.jpg

Garcia
04-06-2014, 17:21
De UFC is een organisatie die alles superstrak geregeld wilt hebben en ten alle tijden de regie wilt houden. Waarom kunnen ze dan niet de regie houden over hun vechters??? Als werknemer hebben de vechters gewoon te luisteren naar de matchmaker van de UFC of zie ik dat nou verkeerd?

YoMarK
04-06-2014, 18:31
Het maakt me echt geen zak uit eindelijk of het nu Guz of Cormier is. Beide kunnen het Jones moeilijk maken, en je kan je afvragen of Cormier niet gewoonweg next in line is. Guz kan daarna nog wel als Jones wint. En als ie verliest Guz tegen Cormier.

Dat hele ducking verhaal vind ik ook wat overtrokken, mensen doen net alsof Cormier een of andere can is.

Turboknecht
04-06-2014, 19:08
http://youtu.be/G71adgm2EHs

SpelPlan
04-06-2014, 19:31
Wauw zat ik er ff naast. Ik dacht dat Jones DC zou ducken.

Of het moet een play zijn om DC en Gus eerst tegen elkaar te laten vechten. Dat zou natuurlijk top zijn voor de UFC ook. Dat Jones zegt dat hij sowieso tekent voor de winnaar van dat gevecht.

LightHeavyWeight
04-06-2014, 20:40
Wauw zat ik er ff naast. Ik dacht dat Jones DC zou ducken.

Of het moet een play zijn om DC en Gus eerst tegen elkaar te laten vechten. Dat zou natuurlijk top zijn voor de UFC ook. Dat Jones zegt dat hij sowieso tekent voor de winnaar van dat gevecht.

Ik snap dat gezeik allemaal niet zo, hij heeft iedereen verslagen en wil nu tegen D.C. Dat eyepoken is vervelend en moet direct bestraft worden maar Gustafsson doet precies hetzelfde. Het is gewoon een geweldige vechter die heeft laten zien ook gewoon klappen te kunnen vangen. Maar het is altijd zo met de beste, you love him or hate him, vraag maar aan Cruijff, Maradona, Tyson etc. etc.

SpelPlan
04-06-2014, 20:45
Ik snap dat gezeik allemaal niet zo, hij heeft iedereen verslagen en wil nu tegen D.C. Dat eyepoken is vervelend en moet direct bestraft worden maar Gustafsson doet precies hetzelfde. Het is gewoon een geweldige vechter die heeft laten zien ook gewoon klappen te kunnen vangen. Maar het is altijd zo met de beste, you love him or hate him, vraag maar aan Cruijff, Maradona, Tyson etc. etc.

Jij leest wel heel veel tussen de regels van mijn post :)

Ik vind het alleen maar goed dat hij DC wil, vind ik interessanter dan meteen nog een keer tegen Gus. Als hij van DC wint zie ik hem daarna weer het liefst tegen Gus.

Ik had alleen in een andere thread lopen schreeuwen dat ik verwachte dat Jones DC zou proberen te ducken dus ik vond het niet meer dan terecht om dat ook de humble pie te eten die daarbij hoort.

mario the count
04-06-2014, 20:56
Als het niet zo close was geweest tegen Gus had ik gezegd terecht. Nu vind ik dat Gustaffsson die rematch verdient en daarna cormier als Jones wint.

Verder vind ik dat je niet moet zeiken als champ zijnde, je moet knokken tegen diegene die door de UFC aangewezen wordt.

S.B.
04-06-2014, 21:03
Lijkt me leuk om via hier een weddenschapje te doen. Ik zie Cormier niet winnen van Jones, mocht deze partij er komen wil ik wel om een kleinigheidje wedden met 1 van jullie :)

Iemand interesse?

ik ben je man, noem maar waar het om gaat :)

my2cents
04-06-2014, 23:16
Tegen Cormier heeft JJ een fikse tegenstander. Maar ik zie Cormier niet winnen van Jones (ik gun het Cormier overigens wel). Qua worstelen zal het redelijk gelijk op gaan.. Maar staande is Jones beter, feller en creatiever. Zeker als je zijn reach advantage in ogenschouw neemt.

Maar goed. Ik vind het prima. Eerst JJ vs Cormier en dan de winnaar hiervan tegen Gustafsson.

Hier kan ik ook wel mee leven. Misschien nog wel een beter optie aangezien ik liever DC-JJ, zie ipv DC-Gus

Overhand Right
05-06-2014, 01:17
ik ben je man, noem maar waar het om gaat :)

Haa kijk, een kandidaat, leuk!:lol: Ik dacht aan een eurotje of 50, niet meer, mag wel minder.
Wat zeg je er van?

Nu hopen dat die match gauw komt, ben aardig krap bij kas :blush: hihi

blade
05-06-2014, 07:55
Haa kijk, een kandidaat, leuk!:lol: Ik dacht aan een eurotje of 50, niet meer, mag wel minder.
Wat zeg je er van?

Nu hopen dat die match gauw komt, ben aardig krap bij kas :blush: hihi

stoppen met gokken hou je wat geld op zak

Willem033
05-06-2014, 14:16
Ik vind die Jones een eikel van een vent.Maar waarom zou hij iemand ducken?DC is imo een grotere bedreiging voor hem dan Gus.

S.B.
05-06-2014, 15:06
Haa kijk, een kandidaat, leuk!:lol: Ik dacht aan een eurotje of 50, niet meer, mag wel minder.
Wat zeg je er van?

Nu hopen dat die match gauw komt, ben aardig krap bij kas :blush: hihi

een kleinigheidje zei je toch haha

Turboknecht
05-06-2014, 15:35
Stelletje sloebers!

Overhand Right
07-06-2014, 01:02
een kleinigheidje zei je toch haha

Ja minder mocht natuurlijk ook;)

Maar het wordt dus Gus, wat denk je hiervan? Heb je DC hoger zitten dan Gus?

Ik ga ook in deze toch weer voor Jones.

M3
07-06-2014, 12:01
X2

Behalve die loss van DC
x3 en vs dc is het 50-50!

BC1983
07-06-2014, 16:02
Arrogante reactie van jj. Hoop dat hij z'n belt dit jaar een keertje kwijtraakt dan staat ie weer ff met z'n beide beentjes op de grond.