PDA

View Full Version : Martinez v Cotto Spoiler



Facade
08-06-2014, 12:21
Iemand hier die deze pot ook gezien heeft? Wat vonden jullie van de partij? Ik vond Cotto er heel scherp uit zien. Zoals al gezegd door de commentators heb ik hem bijna nog nooit zo scherp gezien.

Toch vond ik het ook wel een beetje pijnlijk voor Martinez. Ik ben nooit een fan geweest om eerlijk te zijn, ik vond hem een beetje over rated. Hij was goed, maar ik vond hem nooit op gelijke hoogte staan als Pac, Mayweather of Ward. Maar om als kampioen zo afgestraft te worden gunde ik hem niet. Des te grootster ook hoe hij naderhand reageerde. Veel boksers zijn toch wat kinderachtig en beginnen over een kleine teen of ringvinger die gekneusd is, terwijl Martinez gewoon toegeeft dat Cotto beter was.

Ben benieuwd tegen wie Cotto nu gaat en ook of Martinez nog wel doorgaat. Ik kan me niet voorstellen dat ie na zo'n afstraffing er nog veel zin in heeft.

Nosferatu187
08-06-2014, 15:01
totaal verkeerd ingeschat dus, I was wrong ik dacht martinez wint wel even dan zou hij helemaal opgegeten worden door iemand als golovkin dus.

Nosferatu187
08-06-2014, 15:12
Miguel Cotto (39-4, 32 KO’s) totally dominated a weak-kneed WBC middleweight champion Sergio Martinez (51-3-2, 28 KO’s) in stopping him in the 10th round by a TKO on Saturday night at Madison Square Garden in New York. The fight was halted 6 seconds into the 10th round due to Martinez being cut over his right eye, and him being too beat up to continue.
Cotto knocked Martinez down 4 times in the fight with 3 knockdowns occurring in the 1st round and the final knockdown in the 9th.
You could tell that both of Sergio’s knees weren’t strong when he came out for the 1st round, as he walked around like an old man on bad knees. Both knees looked bad for Sergio, and he seemed to have problems planting his feet when throwing punches and when moving around the ring.
Martinez was nailed by a hard left hook from Cotto early in the 1st round that sent Martinez staggering backwards on knees that looked rubbery. Cotto then went after him and knocked Martinez down with a left hook to the head. Moments later, Cotto knocked Martinez down with another left hook. Before the round ended, Cotto got credit for a third knockdown, but it was really a push by Cotto and the referee blew the call and ruled it a legit knockdown.
After struggling through round 2, Martinez edged the 3rd round by landing some nice left hands to the head and jabs. However, he stilled seemed to have problems bending his knees and he didn’t look strong.
“This was the biggest achievement of my career,” Cotto said after the fight. In talking about his first knockdown of Martinez in the 1st round, Cotto said “I hit him with a hard punch and I just go for him.”
Cotto said he’s not sure who he’ll fight next. “I want to talk to Freddie [Roach] and whatever he wants to do, we’re going to do.”
Knowing Roach, he’ll want Cotto to fight Manny Pacquiao, but that fight won’t be able to happen because Pacquiao and his adviser Michael Koncz will want a catch-weight to where Cotto would have to melt down to 150 or something in that range in order to take the fight. Cotto’s new WBC middleweight title wouldn’t be on the line for the fight because of how low Pacquiao would likely want him to come in.
Martinez said “I got hit with a hand when I was cold, and I never came back from that. My trainer [Pablo Sarmiento] sees things better from the outside than I do. I respect his decision. He caught me cold from the beginning and it was too hard to recover from that.”
Sarmiento said that Martinez’s surgically repaired knees weren’t strong, saying “I knew his knee wasn’t strong early in the fight.”

appelsap
08-06-2014, 16:38
Nooit terug gekomen van die eerste hoek. Heel goed gevochten van Cotto. Had ook verwacht dat Martinez hem op punten zou verslaan. Cotto-Canelo of Cotto-Golovkin in december in MSG. Beide goeie potten.......

Anderson
08-06-2014, 17:37
Jammer echt klote.

Cotto-Quillin kan ook nog.

Facade
08-06-2014, 19:50
Ik denk niet dat het verstandig is als Cotto tegen Golovkin gaat, die zal anders voor de dag komen dan Martinez gisteren... Tegen Canelo heeft ie ook niet zo heel veel te zoeken denk ik op 160.

appelsap
08-06-2014, 22:58
Ik denk niet dat het verstandig is als Cotto tegen Golovkin gaat, die zal anders voor de dag komen dan Martinez gisteren... Tegen Canelo heeft ie ook niet zo heel veel te zoeken denk ik op 160.

Zou kunnen, maar puerto rico - Mexico in MSG is zowel qua gate als qua ppv een erg aantrekkelijke pot.

T15Boxing
08-06-2014, 23:30
Cotto is nu: Most wanted man in boxing.

Pacquiao wilt dolgraag een rematch zodat hij zn 9de titel pakt en wederom geschiedenis schrijft. Mayweather heeft al interesse getoont voor een rematch. GGG en Canelo denken nu dat ze makkelijk een grote naam en ring title kunnen pakken van Cotto etc.

Gezellig..

Nosferatu187
09-06-2014, 01:16
nog steeds geen fucking torrent beschikbaar. :mad:


https://www.youtube.com/watch?v=xQ2pk7q5ECg

Facade
09-06-2014, 12:48
Toch denk ik dat het resultaat de mogelijkheden van Cotto op 160 misschien wat overdrijft. Martinez is nou eenmaal 39 en ik vond Martinez er ook wel naar z'n leeftijd uit zien. Elke klap die Cotto gaf leek in te slaan als een bom terwijl Cotto tegen Trout eigenlijk niet veel indruk kon maken en dat was op 154.

Maar goed, misschien heb ik een bias omdat ik Martinez nooit zo geweldig heb gevonden.

Nosferatu187
09-06-2014, 13:42
Cotto is nu: Most wanted man in boxing.

Pacquiao wilt dolgraag een rematch zodat hij zn 9de titel pakt en wederom geschiedenis schrijft. Mayweather heeft al interesse getoont voor een rematch. GGG en Canelo denken nu dat ze makkelijk een grote naam en ring title kunnen pakken van Cotto etc.

Gezellig..

gezellig...

Nosferatu187
09-06-2014, 17:00
vers van de pers

http://thepiratebay.se/search/cotto%20martinez/0/99/0

supaahdupah
10-06-2014, 15:59
Cotto vs Trout is in mijn optiek geen goede referentie. Cotto vs GGG is denk een goede matchup. GGG is nog niet echt getest worden en heeft nog geen echte toppers verslagen. Ook in deze partij zie ik Cotto winnen

Facade
11-06-2014, 13:28
Het gaat meer om de impact van de stoten. Los van het resultaat van de partij hadden de stoten van Cotto veel minder effect op Trout dan op Martinez. Dat is op zich vreemd want Martinez vocht meestal op 160, terwijl Cotto net kwam kijken. Normaal gesproken is het maar de vraag of iemand die omhoog gaat in gewicht zijn knockout power kan behouden. Hier is het andersom. Cotto doet veel meer schade op 160 dan daar beneden, tenminste als je op deze partij afgaat. Wat ik wil zeggen is dat dat misschien ook iets zegt over de staat van Martinez en dat Cotto nog van een koude kermis thuis kan komen wanneer die tegen jongere tegenstanders op 160 gaat staan die daarnaast ook nog technisch wat vaardiger zijn.

Minotauro
11-06-2014, 13:53
Deze partij gewoon helemaal gemist! Twee van me favoriete boksers tegen elkaar. Ben wel blij dat Cotto in ieder geval weer heeft laten zien dat hij gewoon meedraait om de titels en niet kanonnenvoer is voor nieuwkomers.