PDA

View Full Version : Regulering kickboksbonden? Hoe staat het ermee?



RedDawn
11-06-2014, 21:13
Regulering kickboksbonden? Hoe staat het ermee?

Als ik het goed heb, hebben de WMTA, WFCA en NOVER zich geschaard bij de FOG. Betekent dat deze bonden op termijn opgaan in één bond, of blijven het aparte koninkrijkjes? En wie heeft het hier voor het zeggen?

En wat doen de andere bonden? Ik zag dat de MTBN opnieuw is opgericht. Bestaat de WPTBL nog? WAKO Nederland was toch heel ver met rijkserkenning? Maar ik hoor er nu niks meer van. En de MON is aangesloten bij de IFMA. Waarom zit die bond dan niet bij de FOG?

Coldcrust
11-06-2014, 22:54
Regulering kickboksbonden? Hoe staat het ermee?

Als ik het goed heb, hebben de WMTA, WFCA en NOVER zich geschaard bij de FOG. Betekent dat deze bonden op termijn opgaan in één bond, of blijven het aparte koninkrijkjes? En wie heeft het hier voor het zeggen?

En wat doen de andere bonden? Ik zag dat de MTBN opnieuw is opgericht. Bestaat de WPTBL nog? WAKO Nederland was toch heel ver met rijkserkenning? Maar ik hoor er nu niks meer van. En de MON is aangesloten bij de IFMA. Waarom zit die bond dan niet bij de FOG?


De stand van zaken is dat de WPTBL en de WAKO samengegaan waren (zijn) maar de FOG dat plotseling niet toestond omdat de WAKO dan te groot werd (terwijl de FOG helemaal geen zeggenschap heeft over het bestuur van de bonden). Wel werd de WFCA nog ff snel en zonder overleg met de Sectie Ringsporten (waarin de WAKO ook zitting had) in het FOG verhaal getrokken.
De WAKO moest zich plotseling beperken tot ''de matsporten'' terwijl dat nooit zo afgesproken was. Dat terwijl de WAKO NL in tegenstelling tot de WMTA/WFCA en NOVER WEL aangesloten is bij een Internationale,SportAccord erkende organisatie (evenals de MON dat met de IFMA dat is) en dat voor Rijkserkenning een vereiste is. De WAKO is een wereldorganisatie die alle kickboksvormen onder zijn paraplu heeft maar van meneer Verschuur mag de WAKO NL zich in Nederland alleen maar bezighouden met Semi Contact etc. Die afspraak is er nooit geweest,waarom immers zou de WAKO als ze zich moesten beperken tot de matsporten dan wel zitting hebben hebben mogen nemen in de Sectie Ringsporten??

Kortom,het FOG is een clubje wat hele smerige spelletjes speelt terwijl men naar de buitenwacht de schijn wil wekken alsof iedereen welkom is.

Stand van zaken is nu dat de WAKO/WPTBL en ook de MON gewoon verder gaan met of zonder de FOG en de Rijksoverheid ondertussen druk doende is een vorm te verzinnen de sport te reguleren.

Pansier
11-06-2014, 23:07
Kan iemand een lijst vinden waarin alle aangesloten bonden van de IFMA te vinden zijn?

Coldcrust
12-06-2014, 01:43
Wat bedoel je,''alle aangesloten bonden van de IFMA"? De IFMA heeft in alle landen een vertegenwoordiging,voor NL is dat de MON. De IFMA is voor Muay Thai bij het SportAccord de enige erkende organisatie en zit als zodanig in het Olympisch voortraject,net als de WAKO die dezelfde rol als enige erkende organisatie vervuld voor het Kickboxing en in NL vertegenwoordigd is door de WAKO NL.
Bonden als de NOVER,WMTA en WFCA zijn in Nederland bedacht en hebben in het geval van de laatste 2 zich uitgeroepen als ''wereldbond'' maar hebben nergens een internationale erkenning. Het is niet zo dat er in alle landen een nationale WMTA of WFCA bond is.

Klassikl
12-06-2014, 11:20
Wat een zooitje

Sportvision
13-06-2014, 17:34
lalalala GELD

Kemal
14-06-2014, 22:37
Wat een zooitje

nou idd ja, dat was ook het eerste wat ik dacht..

appelsap
15-06-2014, 03:25
Verschuur is Blatter met langer haar.....

RedDawn
15-06-2014, 10:27
Verschuur is Blatter met langer haar.....


Inderdaad.