PDA

View Full Version : Grol: ’Dopingcontrole mensonterend’



Kemal
28-06-2014, 08:41
Henk Grol wist niet wat hem overkwam tijdens de dopingcontrole na de voor hem zo succesvol verlopen Grand Prix van Boedapest. Als winnaar van het goud in de gewichtsklasse tot 100 kilogram moest de 29-jarige judoka afgelopen weekeinde, zoals te doen gebruikelijk, een plasje inleveren. „Maar wat ik in dat kamertje heb meegemaakt, was echt mensonterend”, zegt Grol over de nieuwe procedure van het Wereldantidopingagentschap (WADA).

„Zo’n strenge dopingcontrole heb ik niet eerder ondergaan. Nog voordat ik een plasbekertje in de hand had, moest ik mijn onderbroek al naar beneden doen en me omdraaien, waarna de dopingcontroleur mij sommeerde te bukken. Hij wilde kijken of ik in mijn poeperd iets had verstopt. Ik kon mijn oren niet geloven en weigerde in eerste instantie om te bukken. Na een lange discussie, waarin een official aangaf dat dit bij de nieuwe dopingreglementen hoorde, besloot ik uiteindelijk toch maar mee te werken.”

„Dit was nog maar het begin”, vervolgt Grol. „Want daarna moest ik mijn scrotum omhoog doen, zodat de controleur kon zien of ik daar iets verborgen hield. Te belachelijk voor woorden natuurlijk, maar het werd nog erger. Bij het inleveren van een plasje was ik altijd gewend dat iemand van de dopingcontrole schuin van achteren meekeek, zodat je nog enige privacy had. Ditmaal stond de controleur er letterlijk met zijn neus bovenop; hij ging maximaal veertig centimeter voor me staan. In mijn ene hand had ik het bekertje, met de andere hand moest ik mijn shirt omhoog houden. Verder mocht ik niets vasthouden… Ga dan maar eens plassen. Het WADA is compleet doorgeslagen bij de opsporing van doping.”

Grol wil niet langer als ’een soort misdadiger’ behandeld worden door de dopingautoriteiten. Hij staat zeker niet alleen in zijn kritiek. Bij de GP van Boedapest waren er judoka’s die weigerden om aan alle eisen van de dopingcontroleurs te voldoen. „Een Georgiër zei tegen die controleur ’ik ga niet bukken voor jou’ en hij heeft dat ook niet gedaan, maar daar kan hij grote problemen mee krijgen”, aldus Grol. „De wielrenners hebben het voor ons verpest. De wijze waarop de laatste controle is uitgevoerd, slaat nergens op. Ik dacht eerst dat ik voor de gek werd gehouden, maar het bleek dus geen grap te zijn. Er moet echt snel iets veranderen, want deze controles gaan veel te ver. Ik ben er helemaal klaar mee.”

Bron: http://www.telegraaf.nl/telesport/22785764/__Grol___Echt_mensonterend___.html

ArjanV
28-06-2014, 09:10
Kan het me bijzonder goed voorstellen....

Richelieu
28-06-2014, 09:16
Gaat nergens over

mario the count
28-06-2014, 09:38
Zo lijk je net een crimineel die in de bak een onderzoekje ondergaat. Hier gaan ze echt te ver.

blackadder
28-06-2014, 12:06
Dit moet hij zeggen. Stiekem vond hij het wel fijn.

ArjanV
28-06-2014, 12:12
Het gaat over Henk Grol he....niet over Henk Krol! ;-)

Leventdepevent
28-06-2014, 13:14
kun je nagaan hoe het bij de dames gaat

amilster
28-06-2014, 13:43
Het gaat over Henk Grol he....niet over Henk Krol! ;-)

Hahaha

Maar damn ik kan me voorstellen dat je hier niet op zit te wachten als top-crimineel...euhm sporter.
Aan de andere kant zijn het de cheaters die het voor de goeden verpesten en kunnen die cheaters aardig inventief zijn mbt het inleveren van fake plasjes.

blackadder
28-06-2014, 14:04
kun je nagaan hoe het bij de dames gaat
http://ecx.images-amazon.com/images/I/51WkrTG7PgL._SL500_AA280_.jpg

mario the count
28-06-2014, 14:08
Het gaat over Henk Grol he....niet over Henk Krol! ;-)

:lol:

Willm
28-06-2014, 15:08
Vooral dat bukken ahahahahh

BIG Lebowski
28-06-2014, 17:00
:lol:

Willem033
28-06-2014, 20:09
Onschuldige verdachten die in het hvb zitten maken dit elke week mee na het bezoek.
Erg smerig idd

Pansier
28-06-2014, 22:19
Onschuldige verdachten die in het hvb zitten maken dit elke week mee na het bezoek.
Erg smerig idd

*Jouw definitie van onschuldig* Hè ''krijger!''

Willem033
28-06-2014, 23:17
Iedere niet veroordeelde in een hvb is onschuldig tot het tegendeel bewezen is.

Maar ontopic.
Het gaat idd ver, maar het zal wel nodig zijn anders doen ze het niet.

Flabbert
01-07-2014, 19:52
bealchelijk zeg, alleen vindt ik niet dat hij hiervan alleen de wielrenners de schuld van kan/mag geven, bij elke sport worden er aan de top verboden middelen gebruikt

e-type
02-07-2014, 00:57
Iedere niet veroordeelde in een hvb is onschuldig tot het tegendeel bewezen is.

Maar ontopic.
Het gaat idd ver, maar het zal wel nodig zijn anders doen ze het niet.

De meesten vinden het gewoon okay hoor. Hangt ervan af hoe lang ze in het hbb zitten en zich iets eenzaam voelen.

Maar voor deze judo-sport is het wel bizar, de goeden lijden hier echt onder de kwaden.

Silat
02-07-2014, 18:45
Bend over, spread your buttcheaks and gimme three good coughs.

Het zou je werk maar zijn dan en je moet dit opeens doen, is dus niet alleen kut voor de sporters.

Pansier
02-07-2014, 19:14
Bend over, spread your buttcheaks and gimme three good coughs.

Het zou je werk maar zijn dan en je moet dit opeens doen, is dus niet alleen kut voor de sporters.

:lol:
http://www.showbiznewz.nl/artikelen/speciaal/foto_19092_gerard-joling-heeft-nieuwe-vriend.jpg