PDA

View Full Version : TUF Finale - BJ Penn *spoiler



Tony
07-07-2014, 15:24
Zojuist stukje van zijn gevecht gezien. Ik had de uitslagen van te voren al gelezen. Maar nu ik de beelden erbij heb, valt me 1 ding direct op.

Zijn hele stance, dekking en gevechtshouding is anders dan normaal. Hij leunt bijna achterover en het ziet er eigenlijk niet uit. Onnatuurlijk bijna...

De uitkomst van de partij kennen we allemaal.

Zou dit puur een gevalletje ringroest zijn? Stukje ongewennigheid.. niet meer 100% fulltime trainen etc?

Hier de link:
http://fightnext.com/video/12DDDBY69AAN/Frankie-Edgar-vs-BJ-Penn-3--TUF-19-Finale

fifi23
07-07-2014, 17:51
Ik heb geen idee wat het idee is achter die hele stance, maar het werkte in iedergeval voor geen meter.

Tony
07-07-2014, 18:03
Ik heb geen idee wat het idee is achter die hele stance, maar het werkte in iedergeval voor geen meter.

Ik ben altijd een Penn fan geweest. In mijn ogen de beste standup en groundgame (destijds) in de LW division.

Juist zijn standup met killing jabs was steengoed. Nou, daar zag je helemaal niets meer van. Reach, afstand etc... Edgar beukte er doorheen. (maar ik heb Edgar dan ook zeer hoog zitten... )

Anyway, lang verhaal kort. Zijn stance zag er op zijn minst dubieus uit.

Willem033
07-07-2014, 21:13
Van Diaz kreeg hij ze ook toen.

Tony
07-07-2014, 21:53
Klopt.. Maar die partij was ook al na zijn prime.. Toen hij destijds een draw maakte tegen Fitch was dat het begin van zijn einde.
Daarna volgde Diaz en Macdonald nog.

Overigens... Toen hij destijds te kort kwam tegen Edgar was eigenlijk zijn prime al aan zijn einde.

Willem033
07-07-2014, 22:34
Vind het jammer dat we nooit een prime BJ tegen prime Diaz hebben kunnen zien.
Whats next for BJ?
Ik zou zeggen mooie carrière gehad en t is genoeg geweest.

Klassikl
08-07-2014, 01:02
Dit sloeg echt nergens op. Zo'n legende! Zijn comebackfight tegen een prachtige tegenstander met veel geschiedenis. Hij had weinig meer te verliezen. En dan op een manier verliezen die totaal niet bij hem past en totaal geen eer aan hem zelf en zijn cariere doet. Ik vind het echt jammer dat deze partij plaats heeft gevonden, achteraf gezien.