PDA

View Full Version : Ashwin Balrak team captain bij Enfusion? *edit: Reactie Aschwin Balrak*



RedDawn
09-08-2014, 14:22
Ik lees net dat Ashwin Balrak een van de team captains is voor de nieuwe serie van Enfusion.

En dan klagen dat onze sport een slecht imago heeft?! :(

Ralph
09-08-2014, 16:31
Is hij al vrij dan?

mario the count
09-08-2014, 17:45
Dacht ook dat hij nog vast zat.

The Doctor
09-08-2014, 19:44
Wil je dan mensen die terug de maatschappij worden ingezet door justitie overal als paria's gaan behandelen?
Weren uit de sport, geen baan meer aanbieden, etc?
Wat denk je wat dat voor effect zou hebben op de samenleving?

BB
09-08-2014, 20:36
Wil je dan mensen die terug de maatschappij worden ingezet door justitie overal als paria's gaan behandelen?
Weren uit de sport, geen baan meer aanbieden, etc?
Wat denk je wat dat voor effect zou hebben op de samenleving?

Dat zeg je ook zeker over een pedofiel die zijn straf heeft uitgezeten. Kijk, voor veel functies in de moet je van onbesproken gedrag zijn. Lijkt me dat een professionele organisatie als Enfusion dat ook zou moeten willen voor coaches.

Lionheart
09-08-2014, 23:07
Balrak is al lang vrij!
Bezig met zn eigen gym ook.

blackadder
10-08-2014, 01:35
Wil je dan mensen die terug de maatschappij worden ingezet door justitie overal als paria's gaan behandelen?
Weren uit de sport, geen baan meer aanbieden, etc?
Wat denk je wat dat voor effect zou hebben op de samenleving?
Je wilt hem in elk geval niet, redelijk, prominent in je show hebben. Tenminste ik zou dat niet willen. Edwin van Os denkt daar blijkbaar anders over.
Misschien eens een vraag voor een Q&A.

faysal
10-08-2014, 04:24
verdient hij geen 2de kans dan?

Richelieu
10-08-2014, 09:12
Balrak is al geruime tijd op vrije voeten en is volgens mij bezig geweest met een sport(management)adviesbureau en recentelijk heeft hij een eigen sportschool geopend. Balrak als teamcaptain gaat gewoon mooie beelden opleveren, want daar draait het tenslotte in dit format om; mooie (verkoopbare) content, en Balrak staat daar zeker garant voor.

Pahlavan
10-08-2014, 10:07
Ongeacht of men vindt dat hij een 2e kans verdient of niet, zullen we met zijn allen afspreken dat we dus stoppen met janken, inclusief ikzelf, over het feit dat onze geliefde sport een zeer slechte reputatie heeft binnen de maatschappij?!
Want we komen met zijn allen erg stom over als we ons blijven afvragen waarom de sport nog zo vaak wordt bekritiseerd.

BB
10-08-2014, 12:08
Ongeacht of men vindt dat hij een 2e kans verdient of niet, zullen we met zijn allen afspreken dat we dus stoppen met janken, inclusief ikzelf, over het feit dat onze geliefde sport een zeer slechte reputatie heeft binnen de maatschappij?!
Want we komen met zijn allen erg stom over als we ons blijven afvragen waarom de sport nog zo vaak wordt bekritiseerd.

X2. Het antwoord van Harmen zegt weer genoeg over hoe mensen alleen op korte termijn kunnen denken en zo dus nooit veranderingen zullen bewerkstelligen.

payap
10-08-2014, 12:52
Dus Patrick Kluivert had ook niet assistent bondscoach mogen zijn bij van Gaal en prominent in beeld op het WK?

Ashwin is er al een tijd weer. Zie hieronder september 2012 Merseburger Fightnight:

http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?125229-Fotoverslag-5th-Merseburger-Fight-Night&highlight=merseburger


http://i1215.photobucket.com/albums/cc516/chrisvandermeijde/MFN/MFN-1533.jpg

LightHeavyWeight
10-08-2014, 13:17
Dus Patrick Kluivert had ook niet assistent bondscoach mogen zijn bij van Gaal en prominent in beeld op het WK?

Ashwin is er al een tijd weer. Zie hieronder september 2012 Merseburger Fightnight:

http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?125229-Fotoverslag-5th-Merseburger-Fight-Night&highlight=merseburger


http://i1215.photobucket.com/albums/cc516/chrisvandermeijde/MFN/MFN-1533.jpg


Dat is een vergelijking van echt helemaal niks. Beetje van het niveau: een banaan is geel dus alles wat geel is, is een banaan.

mario the count
10-08-2014, 14:26
Ik heb niks met Kluivert, maar ik vind dat er een groot verschil is tussen bewust bezig zijn met zware criminaliteit of onbewust dood door schuld vanwege 22km per uur te hard rijden.

BB
10-08-2014, 14:42
Ik heb niks met Kluivert, maar ik vind dat er een groot verschil is tussen bewust bezig zijn met zware criminaliteit of onbewust dood door schuld vanwege 22km per uur te hard rijden.

Dat is het uiteraard ook. Die vergelijking van Payap gaat nergens over.

e-type
10-08-2014, 15:13
de orde van advocaten hebben gelukkig wel een zelfreinigend vermogen.

king
10-08-2014, 21:48
Dus Patrick Kluivert had ook niet assistent bondscoach mogen zijn bij van Gaal en prominent in beeld op het WK?

Ashwin is er al een tijd weer. Zie hieronder september 2012 Merseburger Fightnight:

http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?125229-Fotoverslag-5th-Merseburger-Fight-Night&highlight=merseburger


http://i1215.photobucket.com/albums/cc516/chrisvandermeijde/MFN/MFN-1533.jpg

Huh, hij is toch ergens in 2012 tot 5 jaar cel veroordeeld?? En dan in september 2012 weer vrij man?

Coldcrust
11-08-2014, 09:24
Ongeacht of men vindt dat hij een 2e kans verdient of niet, zullen we met zijn allen afspreken dat we dus stoppen met janken, inclusief ikzelf, over het feit dat onze geliefde sport een zeer slechte reputatie heeft binnen de maatschappij?!
Want we komen met zijn allen erg stom over als we ons blijven afvragen waarom de sport nog zo vaak wordt bekritiseerd.

Dit!

malle eppie
11-08-2014, 09:56
Samantha en ik hadden de trainers / captains al besproken zo van wie past het best bij je tot Ashwin er bij kwam en met of zonder verleden zeiden we beide die zou het mooist bij jou passen !! Dus Ashwin welkom !

RedDawn
11-08-2014, 10:27
Ongeacht of men vindt dat hij een 2e kans verdient of niet, zullen we met zijn allen afspreken dat we dus stoppen met janken, inclusief ikzelf, over het feit dat onze geliefde sport een zeer slechte reputatie heeft binnen de maatschappij?!
Want we komen met zijn allen erg stom over als we ons blijven afvragen waarom de sport nog zo vaak wordt bekritiseerd.

x dikke 2!!

RedDawn
11-08-2014, 10:28
Samantha en ik hadden de trainers / captains al besproken zo van wie past het best bij je tot Ashwin er bij kwam en met of zonder verleden zeiden we beide die zou het mooist bij jou passen !! Dus Ashwin welkom !

Waar trekken jullie de grens? Zijn andere zware criminelen ook welkom?

Facade
11-08-2014, 10:57
Samantha en ik hadden de trainers / captains al besproken zo van wie past het best bij je tot Ashwin er bij kwam en met of zonder verleden zeiden we beide die zou het mooist bij jou passen !! Dus Ashwin welkom !

Voordat ik op deze waterdichte besluitvorming inga, wie ben jij eigenlijk?

Coldcrust
11-08-2014, 11:29
Waar trekken jullie de grens? Zijn andere zware criminelen ook welkom?

Daar ben ik ook benieuwd naar..drugscrimineel is dus geen bezwaar,maar hoe zit het met een bankovervaller..of een moordenaar? Of een kinder-dan wel ''gewone'' verkrachter? Waar ligt de grens?

Moet je niet gewoon stellen dat als iemand de sport zwaar in diskrediet heeft gebracht het niet bepaald verstandig is ,zeker niet als diezelfde sport al onder vuur ligt, om die persoon dan bij zoiets te betrekken omdat je dan een verkeerd signaal afgeeft?

Facade
11-08-2014, 11:47
Het is ook een beetje niveau.... hij en samantha hebben er een goed gevoel bij dus ja waarom niet. Dat is een beetje het denkniveau van deze sector. Om gek van te worden.

BB
11-08-2014, 12:41
Het is ook een beetje niveau.... hij en samantha hebben er een goed gevoel bij dus ja waarom niet. Dat is een beetje het denkniveau van deze sector. Om gek van te worden.

Mee eens, maar ik ben blij dat er op dit forum mensen reageren, die wel iets verder denken dan hun neus lang is en ook hun kritische mening blijven geven op dit soort ondoordachte besluitvorming. Want als dat ook ophoudt, dan kunnen we sport echt opgeven.

Overigens: Ik snap echt geen hout van de redenatie van Malle Eppie. Wat bedoel je nu te zeggen????

king
11-08-2014, 13:15
Waar trekken jullie de grens? Zijn andere zware criminelen ook welkom?


Inderdaad.. is Melvin Rozenblad al vrij? Misschien hebben ze ook nog een baantje voor hem...

malle eppie
11-08-2014, 13:37
De Vader van Samantha .

Overigens: Ik snap echt geen hout van de redenatie van Malle Eppie. Wat bedoel je nu te zeggen????

Dat ik de sportman Aswin een geschikt iemand vind om mijn dochter te begeleiden !

Facade
11-08-2014, 13:48
Ah ok, ik dacht even dat jij iemand binnen de organisatie van Enfusion was die op deze manier tot beslissingen kwam...

RedDawn
11-08-2014, 14:03
Als er nog jeugdpartijtjes worden georganiseerd bij Enfusion dan wil Benno L. wel graag scheidsen.

Jullie kijken toch naar de toekomst?

MB667
11-08-2014, 14:45
Waar trekken jullie de grens? Zijn andere zware criminelen ook welkom?



Voor iemand die zo op putin geilt als jij, vind ik het wel opvallend hoe je andere de les voorleest over normen en waarden.

e-type
11-08-2014, 14:51
Wordt Enfusion in Colombia gehouden dit jaar? Dan begrijp ik de keuze volledig.
Wat een onzin zeg...

pronk
11-08-2014, 18:22
Waarom zou Balrak geen tweede kans mogen krijgen , dat zou betekenen dat Badr hari helemaal niet meer zou mogen vechten.

blackadder
11-08-2014, 18:45
Als er nog jeugdpartijtjes worden georganiseerd bij Enfusion dan wil Benno L. wel graag scheidsen.

:lol:

appelsap
11-08-2014, 19:01
Waarom zou Balrak geen tweede kans mogen krijgen , dat zou betekenen dat Badr hari helemaal niet meer zou mogen vechten.

Dit begint het topic van de kromme vergelijkingen te worden.

blackadder
11-08-2014, 19:08
Dit begint het topic van de kromme vergelijkingen te worden.
Wat ie in zn vrije tijd doet gaat ons niks aan. Als die maar knalt/laat knallen in de ring. Je weet toch?

RedDawn
11-08-2014, 19:23
Voor iemand die zo op putin geilt als jij, vind ik het wel opvallend hoe je andere de les voorleest over normen en waarden.

Jij had toch een Oekraïnse vriendin of niet? Bij het Azov bataljon zoeken ze nog vrijwilligers.

cornelus
11-08-2014, 20:37
Het is dat iedereen zo moeilijk doet over een beetje cocaine... Stelletje moraalridders :)

BB
11-08-2014, 21:40
De Vader van Samantha .

Overigens: Ik snap echt geen hout van de redenatie van Malle Eppie. Wat bedoel je nu te zeggen????

Dat ik de sportman Aswin een geschikt iemand vind om mijn dochter te begeleiden !

Tis jouw dochter en je moet zelf weten hoe je je dochter opvoedt en met wie je haar wel of niet om laat gaan. Ik zou het persoonlijk niet willen, maar nogmaals dat is jouw keuze. Maar vanuit Enfusion is het gewoon een domme keuze om iemand met een dergelijk strafblad zo'n prominente rol te geven. Iedere PR deskundige zal dit onderschrijven. En ik snap niet dat Enfusion niet een andere coach kon vinden, die wel van onbesproken gedrag is en daarmee een positief imago kan helpen opbouwen.

The Doctor
12-08-2014, 11:15
Dus de vergelijking met Kluivert gaat niet op, maar de vergelijking Balrak met Benno L wel vind jij?

MB667
12-08-2014, 11:43
Dus de vergelijking met Kluivert gaat niet op, maar de vergelijking Balrak met Benno L wel vind jij?
Zieke vergelijking idd

Wheelie
12-08-2014, 13:02
Zojuist ontving ik onderstaande reactie van Aschwin Balrak:



Edwin van Os heeft mij verzocht om te reageren op alle reacties.

Hierbij eenmalig een reactie van mijn kant. De organisatie van Enfusion heeft mij benaderd om als coach mee te doen, ik ben hiermee akkoord gegaan. Een belangrijke reden hiervoor is dat ik mijn eigen sportschool ben begonnen, voor mij is dit de kans om te laten zien dat ik een goede coach ben.

Ik zie dat mijn deelname veel teweeg heeft gebracht, iedereen heeft een eigen mening hierover. Voor mij persoonlijk is er maar 1 mening doorslaggevend, namelijk die van de rechters.

Dezelfde mensen die mij veroordeeld hebben, geven mij nu ook de kans om mee te doen met het programma.

Zonder goedkeuring van de rechter mocht ik niet naar Thailand.

Toen mijn naam als voorbeeldfunctie werd genoemd omdat ik advocaat en kickbokser was, had ik geen problemen met de publiciteit. Nu is de publiciteit negatief en word ik door dezelfde mensen beschouwd als crimineel die een slechte naam aan de sport geeft. Deze negatieve reacties zijn voor mij begrijpelijk en zal ik dan ook moeten slikken

Hoe dan ook mijn leven gaat verder en ik zal proberen te laten zien dat ik nog steeds op hoog niveau kan vechten en een goede coach ben.

Ik bedank de organisatie van Enfusion voor deze kans.


mvg,
Balrak

http://mixfight.com/2014/08/Reactie-Aschwin-Balrak

yuko
12-08-2014, 13:09
Het is dat iedereen zo moeilijk doet over een beetje cocaine... Stelletje moraalridders :)

Ben blij dat jij niet zo moeilijk doet, paas mij ook eens een 'beetje'.

LightHeavyWeight
12-08-2014, 15:17
Zojuist ontving ik onderstaande reactie van Aschwin Balrak:

Deze reactie laat zien dat ze er bij Enfusion geen kut van snappen. Het is namelijk niks persoonlijks, het gaat om de uitstraling van een sport die al zwaar onder vuur ligt en waarbij je elke schijn van criminaliteit wilt vermijden.
Dat staat allemaal los van zijn kwaliteiten als trainer en uitspraken van rechters, het draait om PR, goodwill en tactiek.
Elk zichzelf respecterend bedrijf snapt dit.

Facade
12-08-2014, 15:21
Yep... verklaringen van Balrak zijn niet zo relevant. Het gaat er meer om hoe Enfusion bij deze geniale zet is gekomen.

BB
12-08-2014, 15:41
Deze reactie laat zien dat ze er bij Enfusion geen kut van snappen. Het is namelijk niks persoonlijks, het gaat om de uitstraling van een sport die al zwaar onder vuur ligt en waarbij je elke schijn van criminaliteit wilt vermijden.
Dat staat allemaal los van zijn kwaliteiten als trainer en uitspraken van rechters, het draait om PR, goodwill en tactiek.
Elk zichzelf respecterend bedrijf snapt dit.

Dat is de spijker op zijn kop. Amateurisme ten top! Gewoon ballen tonen Enfusion en zelf met een verklaring komen.

De dikke nudist
12-08-2014, 15:45
Haha, ik besef ineens dat ik dit domme gelul ook gewoon niet hoef te lezen.

Doei.

Ellen
12-08-2014, 16:00
Negativiteit is wel de trend hé, de laatste tijd. Zo vinden ze Enfusion de allerbeste van de wereld, en nu opeens schijt iedereen erop? Vind dat niet helemaal eerlijk. Edwin van Os en consorten zijn professioneel genoeg om te weten wat ze doen. Kennelijk vind hij niet nodig om te reageren anders had hij dat vast wel zelf gedaan. Afgezien daarvan is hij niemand verantwoording schuldig, en zeker niet mensen die een fictieve naam hebben op een forum die zeer waarschijnlijk toch wel gaan kijken wat Balrak ervan bakt in de Reality Show. Vind het nogal makkelijk zo. Maar goed het is een forum, soms krijg je positieve reacties en soms niet. Dan hebben we allemaal weer wat te lezen, daar doe ik zelf ook aan mee, dus lange leve Mixfight.

Balrak is feitelijk een goede vechter en voor wat ik ervan heb gezien, ook een goede coach. Mensen verdienen een tweede kans, en kennelijk hebben de rechters en Edwin van Os dat zodoende gedaan. Dat een ander daar anders over denkt, dat mag. Dit is Nederland en iedereen mag er wat van vinden. Denk wel als we principieel gaan worden dat we de hele sport wel kunnen opdoeken als ik eerlijk ben.
Dat de sport er slecht voor staat is een feit. Negativiteit in de sport/forum de laatste tijd ook. Ik begin er een beetje zat van te krijgen. En dan die vergelijkingen met Benno L., dat gaat echt te ver. Leef en laat leven zou ik zeggen.

Ik wens Enfusion, alle deelnemers van deze vrouwen editie, en Balrak een goede show toe.

RedDawn
12-08-2014, 16:18
Negativiteit is wel de trend hé, de laatste tijd. Zo vinden ze Enfusion de allerbeste van de wereld, en nu opeens schijt iedereen erop? Vind dat niet helemaal eerlijk. Edwin van Os en consorten zijn professioneel genoeg om te weten wat ze doen. Kennelijk vind hij niet nodig om te reageren anders had hij dat vast wel zelf gedaan. Afgezien daarvan is hij niemand verantwoording schuldig, en zeker niet mensen die een fictieve naam hebben op een forum die zeer waarschijnlijk toch wel gaan kijken wat Balrak ervan bakt in de Reality Show. Vind het nogal makkelijk zo. Maar goed het is een forum, soms krijg je positieve reacties en soms niet. Dan hebben we allemaal weer wat te lezen, daar doe ik zelf ook aan mee, dus lange leve Mixfight.

Balrak is feitelijk een goede vechter en voor wat ik ervan heb gezien, ook een goede coach. Mensen verdienen een tweede kans, en kennelijk hebben de rechters en Edwin van Os dat zodoende gedaan. Dat een ander daar anders over denkt, dat mag. Dit is Nederland en iedereen mag er wat van vinden. Denk wel als we principieel gaan worden dat we de hele sport wel kunnen opdoeken als ik eerlijk ben.
Dat de sport er slecht voor staat is een feit. Negativiteit in de sport/forum de laatste tijd ook. Ik begin er een beetje zat van te krijgen. En dan die vergelijkingen met Benno L., dat gaat echt te ver. Leef en laat leven zou ik zeggen.

Ik wens Enfusion, alle deelnemers van deze vrouwen editie, en Balrak een goede show toe.

Je was er fel op tegen dat Gervork Katchikian weer ging boksen in Nederland na zijn veroordeling voor vrouwenhandel, maar de veroordeling voor drugshandel van Ashwin Balrak vind je geen probleem.

Vanwaar dat onderscheid?

Ellen
12-08-2014, 16:24
Vanwege het feit dat in MIJN hoofd ik vrouwenhandel toch wel een stukje erger vind. Zo vind ik (kinder-)verkrachters ook erger. En moordenaars zo meedogenloos als M.Rozenblad ook. Waar trek je/ik de grens, goede vraag.
Betekent overigens niet dat ik drugshandel goedkeur.

Maar vind het ook naar Enfusion toe gewoon oneerlijk. Want voorlopig zijn ze in Nederland toch een flinke partij, daar waar bijna niemand nog wat durft neer te zetten.

En nogmaals: als we principieel gaan worden in alle mensen met een strafblad weren uit de sport, dan denk ik het finito is met alles. Dat is mijn mening.

Facade
12-08-2014, 16:36
Negativiteit is wel de trend hé, de laatste tijd. Zo vinden ze Enfusion de allerbeste van de wereld, en nu opeens schijt iedereen erop? Vind dat niet helemaal eerlijk. Edwin van Os en consorten zijn professioneel genoeg om te weten wat ze doen. Kennelijk vind hij niet nodig om te reageren anders had hij dat vast wel zelf gedaan. Afgezien daarvan is hij niemand verantwoording schuldig, en zeker niet mensen die een fictieve naam hebben op een forum die zeer waarschijnlijk toch wel gaan kijken wat Balrak ervan bakt in de Reality Show. Vind het nogal makkelijk zo. Maar goed het is een forum, soms krijg je positieve reacties en soms niet. Dan hebben we allemaal weer wat te lezen, daar doe ik zelf ook aan mee, dus lange leve Mixfight.

Balrak is feitelijk een goede vechter en voor wat ik ervan heb gezien, ook een goede coach. Mensen verdienen een tweede kans, en kennelijk hebben de rechters en Edwin van Os dat zodoende gedaan. Dat een ander daar anders over denkt, dat mag. Dit is Nederland en iedereen mag er wat van vinden. Denk wel als we principieel gaan worden dat we de hele sport wel kunnen opdoeken als ik eerlijk ben.
Dat de sport er slecht voor staat is een feit. Negativiteit in de sport/forum de laatste tijd ook. Ik begin er een beetje zat van te krijgen. En dan die vergelijkingen met Benno L., dat gaat echt te ver. Leef en laat leven zou ik zeggen.

Ik wens Enfusion, alle deelnemers van deze vrouwen editie, en Balrak een goede show toe.

Ik vind het wel meevallen eigenlijk. Enfusion wordt niet afgezeken, maar krijgt terecht kritiek. De keuze voor Balrak is opmerkelijk op zijn zachtst gezegd en de kritiek dus niet onverwacht of ongefundeerd. Zeker als van Os het zelf kennelijk niet nodig acht te reageren zoals jij dat zegt, heb je dat te accepteren. Dat heeft verder niets te maken met verantwoording afleggen, maar meer met logisch nadenken.

Daarnaast, voor mijzelf sprekende, is het ook alles een beetje bij elkaar. Als neutrale buitenstaander val je soms van de ene verbazing in de andere wanneer op de ene dag de plannen gepresenteerd worden om de vechtsport zogenaamd op te schonen en de andere dag Ashwin Balrak (of all people) een prominente rol krijgt in diezelfde vechtsport. Je zult het me moeten vergeven dat ik dan af en toe moeite heb om mensen in deze sector serieus te nemen.

LightHeavyWeight
12-08-2014, 16:39
Vanwege het feit dat in MIJN hoofd ik vrouwenhandel toch wel een stukje erger vind. Zo vind ik (kinder-)verkrachters ook erger. En moordenaars zo meedogenloos als M.Rozenblad ook. Waar trek je/ik de grens, goede vraag.
Betekent overigens niet dat ik drugshandel goedkeur.

Maar vind het ook naar Enfusion toe gewoon oneerlijk. Want voorlopig zijn ze in Nederland toch een flinke partij, daar waar bijna niemand nog wat durft neer te zetten.

En nogmaals: als we principieel gaan worden in alle mensen met een strafblad weren uit de sport, dan denk ik het finito is met alles. Dat is mijn mening.


Ik vind niet dat je iedereen met een strafblad moet weren, maar voorlopig wel even van de hogere functies en als uithangbord. Voor de sport he, persoonlijk interesseert het me niet veel. Ik noem dat verder kijken dan je neus lang is.

RedDawn
12-08-2014, 16:41
Vanwege het feit dat in MIJN hoofd ik vrouwenhandel toch wel een stukje erger vind. Zo vind ik (kinder-)verkrachters ook erger. En moordenaars zo meedogenloos als M.Rozenblad ook. Waar trek je/ik de grens, goede vraag.
Betekent overigens niet dat ik drugshandel goedkeur.

Maar vind het ook naar Enfusion toe gewoon oneerlijk. Want voorlopig zijn ze in Nederland toch een flinke partij, daar waar bijna niemand nog wat durft neer te zetten.

En nogmaals: als we principieel gaan worden in alle mensen met een strafblad weren uit de sport, dan denk ik het finito is met alles. Dat is mijn mening.

Ik vind het oneerlijk naar de vele honderden trainers en duizenden kickboksers, die wel op een eerlijke manier hun brood verdienen en op een goede manier de sport naar buiten toe uitdragen.

Waarom voor een veroordeelde drugshandelaar als coach kiezen en daarmee de media en de politiek weer munitie geven om de sport in een nog kwader daglicht te zetten?

RedDawn
12-08-2014, 16:42
Ik vind het wel meevallen eigenlijk. Enfusion wordt niet afgezeken, maar krijgt terecht kritiek. De keuze voor Balrak is opmerkelijk op zijn zachtst gezegd en de kritiek dus niet onverwacht of ongefundeerd. Zeker als van Os het zelf kennelijk niet nodig acht te reageren zoals jij dat zegt, heb je dat te accepteren. Dat heeft verder niets te maken met verantwoording afleggen, maar meer met logisch nadenken.

Daarnaast, voor mijzelf sprekende, is het ook alles een beetje bij elkaar. Als neutrale buitenstaander val je soms van de ene verbazing in de andere wanneer op de ene dag de plannen gepresenteerd worden om de vechtsport zogenaamd op te schonen en de andere dag Ashwin Balrak (of all people) een prominente rol krijgt in diezelfde vechtsport. Je zult het me moeten vergeven dat ik dan af en toe moeite heb om mensen in deze sector serieus te nemen.

x dikke 2!

Bromios
12-08-2014, 16:47
Heeft hij zijn straf uitgezeten ? Want dan is dit toch positieve reclame ? Iemand die veroordeeld is, zijn straf heeft uitgezeten en probeert wat van zijn leven te maken door een sportschool te beginnen en te proberen jongens te behoeden voor de fouten die hij gemaakt heeft.

Het is maar hoe je het brengt. Ken hem niet trouwens. Wellicht brengt hij de containers alweer met vrachtwagens tegelijk binnen. Maar misschien heeft hij ook het licht wel gezien.

Ik hoop het laatste. Voorlopig heeft hij mijn steun. Totdat het tegendeel bewezen is.

RedDawn
12-08-2014, 16:56
Heeft hij zijn straf uitgezeten ? Want dan is dit toch positieve reclame ? Iemand die veroordeeld is, zijn straf heeft uitgezeten en probeert wat van zijn leven te maken door een sportschool te beginnen en te proberen jongens te behoeden voor de fouten die hij gemaakt heeft.

Het is maar hoe je het brengt. Ken hem niet trouwens. Wellicht brengt hij de containers alweer met vrachtwagens tegelijk binnen. Maar misschien heeft hij ook het licht wel gezien.

Ik hoop het laatste. Voorlopig heeft hij mijn steun. Totdat het tegendeel bewezen is.

Nogmaals waar leg je de grens? Drugshandelaren wel een tweede kans? Waarom moordenaars dan niet? We kennen allemaal het geval van die kickbokser die een oud echtpaar afslachtte. Ook voordeel van de twijfel geven? En wat dan met kindermisbruikers? Een bekende scheidsrechter is hiervoor gepakt. Mag die ook weer scheidsen?

Fasada
12-08-2014, 17:09
Ik vind zelf dat iedereen het recht heeft op een tweede kans en dus ook Ashwin Balrak dus zelf heb ik geen problemen dat hij een coach wordt in een reality programma. Alleen hoop ik wel dat Enfusion goed heeft overwogen dat het aanstellen van een coach met een dergelijk strafblad in de toekomst gevolgen kan hebben. Ik kan mij namelijk voorstellen dat men juist dit tegen hun gaat gebruiken mocht de show bekend worden bij het grote publiek.

Zelf hebben zij hier vast over nagedacht en als dit voor hun later consequenties heeft is dat iets wat zij van te voren hadden kunnen inschatten. Nu hoop ik natuurlijk niet dat dit weer het zoveelste verhaal wordt wat tegen de sport wordt gebruikt maar als dit wel gebeurt kijk ik er niet raar van op en begrijp ik dat eventueel mainstream media hier een punt van gaan maken. Het draagt namelijk niet bij aan de beeldvorming die er al van de sport is en houdt het eigenlijk alleen maar in stand.

Ik kan mij trouwens ook vinden in het verhaal wat Bromios zegt en dat zou ook de insteek moeten zijn van Enfusion als men met een verklaring komt, zelf ben ik geen voorstander om een dergelijk nieuwsbericht te negeren en te doen of het de normaalste zaak van de wereld is maar zo denk ik erover.

Ik wens Balrak en Enfusion veel succes met het programma en wat mij betreft denk ik dat Balrak zeker een toevoeging kan zijn voor de show en de vechters.

e-type
12-08-2014, 19:22
Vanwege het feit dat in MIJN hoofd ik vrouwenhandel toch wel een stukje erger vind. Zo vind ik (kinder-)verkrachters ook erger. En moordenaars zo meedogenloos als M.Rozenblad ook. Waar trek je/ik de grens, goede vraag.
Betekent overigens niet dat ik drugshandel goedkeur.

Je weet hopelijk wel met wat voor mensen Balrak zaken heeft lopen doen in Colombia he? Die gasten snijden een kind de kop eraf zodat jij een lekker snuifje kan nemen. Wat mij betreft is Balrak net zo'n klootzak als Rozenblad. Profiteren van andermans ellende.
Opzouten met die kerel.

mario the count
12-08-2014, 22:39
x dikke 2!

X3

Coldcrust
12-08-2014, 23:51
Vanwege het feit dat in MIJN hoofd ik vrouwenhandel toch wel een stukje erger vind. Zo vind ik (kinder-)verkrachters ook erger. En moordenaars zo meedogenloos als M.Rozenblad ook. Waar trek je/ik de grens, goede vraag.
Betekent overigens niet dat ik drugshandel goedkeur.

Maar vind het ook naar Enfusion toe gewoon oneerlijk. Want voorlopig zijn ze in Nederland toch een flinke partij, daar waar bijna niemand nog wat durft neer te zetten.

En nogmaals: als we principieel gaan worden in alle mensen met een strafblad weren uit de sport, dan denk ik het finito is met alles. Dat is mijn mening.

En dan komen we eigenlijk een een zeer cruciaal punt. Ik namelijk ben van mening,en ga dit ook inbrengen bij de te presenteren plannen, dat in de toekomst alleen nog maar mensen die een VOG kunnen overleggen aktief mogen zijn in de sport...zowel als vechter,trainer en als promotor. Alleen dan kan het kaf van het koren worden gescheiden en maak je de buitenwereld echt duidelijk dat het ons ernst is,anders niet.
Trainers en vechters hebben een voorbeeldfunctie,trainers naar hun pupillen tijdens hun vorming en vechters naar het publiek toe. d
Zolang iemand die zijn sportieve vaardigheden meerdere malen heeft misbruikt en zijn straf daarvoor nog niet eens vervuld heeft alweer in genade wordt aangenomen en direct gematched wordt (Badr bij Gunyar),of als een organisatie als Enfusion van wie je mag verwachten dat zij het imago van de sport serieus nemen van alle beschikbare coaches met niemand beter op de proppen weten te komen dan Balrak die recentelijk verantwoordelijk is geweest voor een andere grote smet op het blazoen geef je toch echt niet de signalen af dat we van dat imago af willen.

Bromios
13-08-2014, 09:01
Kijk, je moet een pedoseksueel niet op een kinderdagverblijf laten werken en een cocainedealer of ex-verslaafde draaideurcrimineel geen stage laten lopen in een ziekenhuis of apotheek.
Maar als er geen connectie is denk ik dat je een vog er niet doorheen krijgt.

Ik wordt zo langzamerhand een beetje misselijk van de telegrafisering van Nederland. Alleen nog maar ophitsen en veroordelen. We zijn VERBIJSTERD staat er elke dag in chocoladeletters. Als er een pedo of Volkert van der G ergens wil wonen staat er gelijk een demonstratie in de straat en als de politie ze niet tegen houd dan lynchen ze die gast. Dat is toch minstens net zo erg? Je kunt mensen die een misstap hebben begaan en hun straf hebben uitgezeten toch niet voor eeuwig opsluiten ?
Kijk, als ik malle eppie was dan adviseerde ik mijn dochter om geen koffer voor Balrak mee te nemen uit Thailand met het vliegtuig. Dat doet hij maar lekker zelf. Maar hij kan haar toch beter leren kickboxen. Daar is niks mis mee. In een beetje reality show laat je die jongen tussen de training en partijen door zijn verhaal doen.

Justinian
13-08-2014, 13:57
Ik vind het prima dat hij een tweede kans krijgt. Hij heeft kwaliteiten op het gebied van kickboksen en daar zal hij het van moeten hebben. Waarom hem een tweede kans afpakken nadat hij is afgestraft? Ja, het is niet altijd makkelijk om een scheidslijn aan te brengen, maar ik zie niet in waarom Balrak in dit geval niet als coach aan de slag mag. Hij zou juist heel goed kunnen fungeren, door te laten zien aan jonge vechtsporters dat ze door zich met dit soort zaken bezig te houden heeeel veel kunnen verliezen.

Ik kan het standpunt van sommigen op zich wel begrijpen, maar ik deel het standpunt absoluut niet. Het voorbeeld van Benno L. is natuurlijk een voorbeeld dat als een tang op een varken slaat; het spreekt voor zich dat je een veroordeelde pedofiel niet als coach/trainer/leraar etc. in gaat zetten voor kinderen. Het feit waarvoor Balrak is veroordeeld staat een rol als coach mijns inziens niet in de weg. Ik gun hem absoluut een tweede kans!

cornelus
13-08-2014, 14:17
Ik vind het prima dat hij een tweede kans krijgt. Hij heeft kwaliteiten op het gebied van kickboksen en daar zal hij het van moeten hebben. Waarom hem een tweede kans afpakken nadat hij is afgestraft? Ja, het is niet altijd makkelijk om een scheidslijn aan te brengen, maar ik zie niet in waarom Balrak in dit geval niet als coach aan de slag mag. Hij zou juist heel goed kunnen fungeren, door te laten zien aan jonge vechtsporters dat ze door zich met dit soort zaken bezig te houden heeeel veel kunnen verliezen.

Ik kan het standpunt van sommigen op zich wel begrijpen, maar ik deel het standpunt absoluut niet. Het voorbeeld van Benno L. is natuurlijk een voorbeeld dat als een tang op een varken slaat; het spreekt voor zich dat je een veroordeelde pedofiel niet als coach/trainer/leraar etc. in gaat zetten voor kinderen. Het feit waarvoor Balrak is veroordeeld staat een rol als coach mijns inziens niet in de weg. Ik gun hem absoluut een tweede kans!

X 2

BB
13-08-2014, 15:14
En dan komen we eigenlijk een een zeer cruciaal punt. Ik namelijk ben van mening,en ga dit ook inbrengen bij de te presenteren plannen, dat in de toekomst alleen nog maar mensen die een VOG kunnen overleggen aktief mogen zijn in de sport...zowel als vechter,trainer en als promotor. Alleen dan kan het kaf van het koren worden gescheiden en maak je de buitenwereld echt duidelijk dat het ons ernst is,anders niet.
Trainers en vechters hebben een voorbeeldfunctie,trainers naar hun pupillen tijdens hun vorming en vechters naar het publiek toe. d
Zolang iemand die zijn sportieve vaardigheden meerdere malen heeft misbruikt en zijn straf daarvoor nog niet eens vervuld heeft alweer in genade wordt aangenomen en direct gematched wordt (Badr bij Gunyar),of als een organisatie als Enfusion van wie je mag verwachten dat zij het imago van de sport serieus nemen van alle beschikbare coaches met niemand beter op de proppen weten te komen dan Balrak die recentelijk verantwoordelijk is geweest voor een andere grote smet op het blazoen geef je toch echt niet de signalen af dat we van dat imago af willen.

x2

RedDawn
13-08-2014, 15:32
x2

x3!

Voor een schone sport!

Die-ene
13-08-2014, 19:32
Waarom heeft Badr Hari een 10e kans gekregen?

e-type
13-08-2014, 20:04
Waarom heeft Badr Hari een 10e kans gekregen?


Omdat er geld aan hem te verdienen valt. Dan vervallen namelijk alle morele verplichtingen t.o.v. onze sport.
Het feit dat veroordeelde criminelen een prominente positie krijgen in deze sport, onder het mom van een tweede kans, geeft al aan dat het nog lang onrustig zal blijven in de vechtsportwereld.
Dit soort aanstellingen werken namelijk als een rode lap op gemeentes en burgemeesters die vergunningen af moeten geven voor vechtsportevenementen.
En maar klagen over de V.I.P. tafels en alcohol tijdens toernooien, maar hier wordt gemakshalve maar even overheen gekeken.

blackadder
13-08-2014, 20:46
Kan men Edwin van Os niet vragen wat hem bezielt heeft?

payap
13-08-2014, 20:51
Ik vind het prima dat hij een tweede kans krijgt. Hij heeft kwaliteiten op het gebied van kickboksen en daar zal hij het van moeten hebben. Waarom hem een tweede kans afpakken nadat hij is afgestraft? Ja, het is niet altijd makkelijk om een scheidslijn aan te brengen, maar ik zie niet in waarom Balrak in dit geval niet als coach aan de slag mag. Hij zou juist heel goed kunnen fungeren, door te laten zien aan jonge vechtsporters dat ze door zich met dit soort zaken bezig te houden heeeel veel kunnen verliezen.

Ik kan het standpunt van sommigen op zich wel begrijpen, maar ik deel het standpunt absoluut niet. Het voorbeeld van Benno L. is natuurlijk een voorbeeld dat als een tang op een varken slaat; het spreekt voor zich dat je een veroordeelde pedofiel niet als coach/trainer/leraar etc. in gaat zetten voor kinderen. Het feit waarvoor Balrak is veroordeeld staat een rol als coach mijns inziens niet in de weg. Ik gun hem absoluut een tweede kans!

Sluit me geheel bij aan Justi!

lukashenko
13-08-2014, 22:35
ik vind dat balrak gewoon een tweede kans verdient hij is al gestraft .. is zijn baan als advocaat al kwijt . heb gebromt .. wat je wil hem nu ook de sport gaan afnemen . vind ik onterecht .. maar dat is mijn mening

DonLino007
14-08-2014, 01:05
Het is fijn dat sommige BSN'ers hun interessante mening in een vrij land kunnen ventileren. Na het horen, zien en lezen blijkt vaak dat veel van deze meningen gebaseerd zijn op horen van, napraten, ophitsen en voornamelijk het opleggen van zijn/haar illusionaire patent hebben op zijn/haar visie van hoe zij zelf in het leven staan. Zeker 'liefhebbers' van de vechtkunst, ik benadruk vechtkunst, zouden moeten beseffen dat ieder mens zijn eigen pad heeft en de weg voor sommige kronkelig kan zijn om in balans te bewegen met zijn/haar zijn in de tijd en ruimte die een mens is gegeven.
Vergelijkingen trekken met situaties die kant noch wal raken komt over als een primaire reactie van de persoon/personen in
deze die het niet kunnen bevatten dat een organisatie als Enfusion een kans bied aan iemand in deze bijzondere situatie. In eerste instantie getuigt het van moed en daarnaast de tijd zal leren hoe de persoon in kwestie met de kans omgaat.

Ik heb geen mening maar vind het mooi om het waar te nemen via Mixfight dat de persoon in kwestie deze kans van Enfusion krijgt, zoals hij het benoemd in zijn reactie, en hoop als simpele ziel dat hij de kracht en motivatie vind om zijn pad wit licht te geven.

En aan al de BSN'ers met hun interessante mening. Ontspan, leef je eigen leven en deel een klein beetje liefde.

Osu

Willem033
14-08-2014, 01:15
Overigens denk ik dat het grote publiek nu door dit topic weet dat er bij enfusion een veroordeeld drugshandelaar coach is.
Als ik mensen in de wijk hier een aflevering van enfusion laat zien zal niemand weten of zeggen dat een coach een (ex) crimineel is.
Is toch al vaker gebeurt dat een journalist hier mee leest en later een verhaal in de media brengt

rocket
14-08-2014, 07:10
In Nederland mag je de wet niet in eigen handen nemen. Ook niet als je een computer, keyboard en een internet verbinding hebt. En aangezien de wet heeft bepaalld dat hij naar Thailand mag afreizen zie ik het probleem niet.

RedDawn
14-08-2014, 08:54
In Nederland mag je de wet niet in eigen handen nemen. Ook niet als je een computer, keyboard en een internet verbinding hebt. En aangezien de wet heeft bepaalld dat hij naar Thailand mag afreizen zie ik het probleem niet.

Dat de pers de sport weer verder in het verdomhoekje kan drukken? Maar misschien weten ze bij Superpro Koh Samui de pers goed te managen, aangezien de vorige eigenaar/bedrijfsleider ook voor grootschalige drugshandel is opgepakt?

Van Os had toch makkelijk een team captain zonder crimineel verleden kunnen kiezen? Dit is gewoon een dikke vinger naar justitie, de politiek en de pers. Deze zet van hem gaat de sport alleen maar schade toebrengen.

blackadder
14-08-2014, 08:59
Dat de pers de sport weer verder in het verdomhoekje kan drukken? Maar misschien weten ze bij Superpro Koh Samui de pers goed te managen, aangezien de vorige eigenaar/bedrijfsleider ook voor grootschalige drugshandel is opgepakt?

Van Os had toch makkelijk een team captain zonder crimineel verleden kunnen kiezen? Dit is gewoon een dikke vinger naar justitie, de politiek en de pers. Deze zet van hem gaat de sport alleen maar schade toebrengen.
x2

rocket
14-08-2014, 10:22
Dat de pers de sport weer verder in het verdomhoekje kan drukken? Maar misschien weten ze bij Superpro Koh Samui de pers goed te managen, aangezien de vorige eigenaar/bedrijfsleider ook voor grootschalige drugshandel is opgepakt?

Van Os had toch makkelijk een team captain zonder crimineel verleden kunnen kiezen? Dit is gewoon een dikke vinger naar justitie, de politiek en de pers. Deze zet van hem gaat de sport alleen maar schade toebrengen.

Onzin. De justitie laat hem toch gaan en ze geven hem ook toestemming om naar Thailand te gaan. Het is niet enfusion die een vijl in een taart heeft gestuurd om Balrak eruit te krijgen. Justitie gaf Balrak een tweede kans en Enfusion laat zien dat zij mensen niet beoordelen op het verleden en geven hem een kans om te bewijzen dat hij meer is dan waar oa jij hem nu van loopt te beschuldigen.


Wat Superpro Samui betreft hoeft de pers niet gemanaged te worden. Wellicht dat we er inderdaad wel over na kunnen denken om zogenaamde betweters als jij beter te informeren zodat ze niet zomaar dingen gaan lopen roepen. Maar ik denk dat het veranderen van jou mening weinig bij zal dragen aan het verbeteren van de sport of aan mijn eigen nachtrust dus zal het hier wel bij laten

En vind het sowieso een beetje hypocriet om hier maar te lopen roepen dat dit en dat niet goed is voor de sport maar ondertussen wel maar allemaal massaal illegale streams lopen te downloaden wat en uiteraard illegaal is en ook nog eens de sport negatief beïnvloed door inkomsten derving van de promotors en wat ook de vechters in hun gage merken. Dus als je het echt zo goed voor hebt met de sport kijk dan eerst wat je er zelf aan kan doen.

Coldcrust
14-08-2014, 11:01
In de ideale wereld zou je gelijk hebben Robbie, nu echter bevinden we ons in de situatie dat de sport an sich onder een vergrootglas ligt waardoor we ons Roomser dan de Paus zullen moeten gedragen om het negatieve beeld wat er bestaat nog enigzins bij te buigen, enkel en alleen om het bestaansrecht van de sport veilig te stelen want zo is de situatie op dit moment.

Goed voorbeeld is de wet BIBOB die op evenementen is losgelaten. Het is justitie nog steeds niet gelukt om de Hells Angels als een criminele organisatie te kenmerken maar toch is het ook maar enigzins ''banden hebben met'' al genoeg om een vergunning te weigeren. Zowel v Os,als SuperproSamui als Balrak hebben ''banden met'' (hoe indirect of vergezocht soms ook) en bevestigen dus het beeld dat de sport met criminaliteit verweven is en ik kan ze daar niet eens ongelijk in geven.
We moeten eens leren te kijken naar het grotere plaatje.
Zo is er bv een bond bij die een voorzitter heeft gekozen die misschien helemaal geen criminele antecedenten heeft maar zich er wel op voorstaat deel uit te maken van een andere motorclub. Zulke stappen zijn in deze tijden buitengewoon ondoordacht en getuigen van een serieus gebrek aan visie.

Bromios
14-08-2014, 11:13
Er is inderdaad maar 1 probleem in deze sport en dat is dat niemand dat grote plaatje bewaakt. Al die fucking idioten met hun eigen bondjes die elke kneus wereldkampioen maken zijn het probleem. A

Als jij als burgemeester wordt bezocht door een dikke vent in een trainingsbroek en een hemd op slippers die jou verteld dat hij voorzitter is van de HJGFTEWDJKOBN en dat het verlenen van een vergunning geen probleem is omdat je de angels hebt aangesteld voor de bewaking samen met je neef piet als hij tenminste ondertussen vrij is, of je krijgt een brief van een Nederlandse Bond met een adres op Papendal en je weet dat iedereen gescreend is en dat je de minister van Sport en Cultuur om opheldering kan vragen of het nodig is. Dat maakt het verschil. dan hoeft die burgemeester niet met Bibob te zwaaien. dat doet hij vooral als hij er geen goed gevoel bij heeft.

Niet of we Balrak een nieuwe kans geven. Daar kun je je als serieuze bond zelfs voor op de borst kloppen.

Facade
14-08-2014, 11:20
Het gaat niet zozeer om of Balrak een tweede kans verdient in de ogen van de fan of promotor, maar meer waar we nou helemaal mee bezig zijn als het gaat om vechtsport in Nederland.

Dit hele balletje is gaan rollen toen werd geconstateerd dat "er een ongewenste verstrengeling was tussen de georganiseerde misdaad en de vechtsport in Nederland" dit werd na het incident Zijtaart aangevuld met een ongewenst laag veiligheidsniveau bij de gala's.

Mij gaat het niet eens om Balrak, maar men spreekt de hele tijd over het opschonen van de sport, iedereen juicht maatregelen toe, en ja het kan eigenlijk zo ook niet langer. Hoe rijmt deze aanstelling precies met dat streven? De vraag of iemand een tweede kans verdient, staat los van de vraag of iets past binnen een bepaalde doelstelling of verstandig is op een bepaald moment.

Zoals gezegd vind ik dit dus allesbehalve passen in de doelstelling de verstrengeling tussen misdaad en vechtsport terug te dringen. Zoals in dit topic geredeneerd wordt is deze doelstelling behaald als we geen misdadigers in de sport hebben die op dit moment veroordeeld zijn en nog in de cel zitten. Want ja als je eruit bent, verdien je een tweede kans of het nou handig is voor de sport of niet. Alles wijkt voor de tweede kans.

Op zich geen punt als een doelstelling te hoog gegrepen is, maar laten we dan ook - zoals Pahlavan al eerder terecht aangaf -niet doen alsof we er wat aan willen doen wanneer we de consequenties van dergelijke doelstellingen niet willen accepteren. Blijkbaar ontbreekt de wil dan.

RedDawn
14-08-2014, 11:32
Ik vind het prima dat hij een tweede kans krijgt. Hij heeft kwaliteiten op het gebied van kickboksen en daar zal hij het van moeten hebben. Waarom hem een tweede kans afpakken nadat hij is afgestraft? Ja, het is niet altijd makkelijk om een scheidslijn aan te brengen, maar ik zie niet in waarom Balrak in dit geval niet als coach aan de slag mag. Hij zou juist heel goed kunnen fungeren, door te laten zien aan jonge vechtsporters dat ze door zich met dit soort zaken bezig te houden heeeel veel kunnen verliezen.

Ik kan het standpunt van sommigen op zich wel begrijpen, maar ik deel het standpunt absoluut niet. Het voorbeeld van Benno L. is natuurlijk een voorbeeld dat als een tang op een varken slaat; het spreekt voor zich dat je een veroordeelde pedofiel niet als coach/trainer/leraar etc. in gaat zetten voor kinderen. Het feit waarvoor Balrak is veroordeeld staat een rol als coach mijns inziens niet in de weg. Ik gun hem absoluut een tweede kans!

Je noemt het een vergelijking als een tang op een varken, maar feit is dat een scheidsrechter, die veroordeeld was voor kindermisbruik, gewoon weer aan de slag kon en ook jeugdpartijen leidde. Ik vraag me af waar je trouwens de grens trekt. Heeft in jouw optiek iedereen recht op een tweede kans? Een veroordeelde drugshandelaar dus wel. Kan de wedstrijdvechter, die een bejaard echtpaar afslachtte, na zijn straf ook weer de ring in?

En leuk dat je Balrak wil gaan gebruiken als voorbeeld aan jonge vechtsporters hoe het niet moet, maar de sport ligt onder een vergrootglas. De tijd dat de politiek en justitie oogluikend toelieten dat de sport sterk verweven is met de criminaliteit is voorbij. Waarom de pers, justitie en politiek weer extra munitie geven om de sport nog verder de duimschroeven aan te draaien? Ik vind het een ondoordachte zet van Van Os, die niet alleen het imago van Enfusion schaadt, maar ook afstraalt op de hele sport.

rocket
14-08-2014, 12:08
In de ideale wereld zou je gelijk hebben Robbie, nu echter bevinden we ons in de situatie dat de sport an sich onder een vergrootglas ligt waardoor we ons Roomser dan de Paus zullen moeten gedragen om het negatieve beeld wat er bestaat nog enigzins bij te buigen, enkel en alleen om het bestaansrecht van de sport veilig te stelen want zo is de situatie op dit moment.

Goed voorbeeld is de wet BIBOB die op evenementen is losgelaten. Het is justitie nog steeds niet gelukt om de Hells Angels als een criminele organisatie te kenmerken maar toch is het ook maar enigzins ''banden hebben met'' al genoeg om een vergunning te weigeren. Zowel v Os,als SuperproSamui als Balrak hebben ''banden met'' (hoe indirect of vergezocht soms ook) en bevestigen dus het beeld dat de sport met criminaliteit verweven is en ik kan ze daar niet eens ongelijk in geven.
We moeten eens leren te kijken naar het grotere plaatje.
Zo is er bv een bond bij die een voorzitter heeft gekozen die misschien helemaal geen criminele antecedenten heeft maar zich er wel op voorstaat deel uit te maken van een andere motorclub. Zulke stappen zijn in deze tijden buitengewoon ondoordacht en getuigen van een serieus gebrek aan visie.

Ben het er absoluut mee eens dat de sport gereguleerd moet worden, ben het er ook absoluut mee eens dat crimineel geld buiten de sport moet blijven. Maar we hebben het nu over het geval Balrak en vind klasse dat Enfusion hem deze kans geeft. Er zijn instanties die zelfs subsidie krijgen om die voorheen de fout in zijn gegaan een tweede kans te geven. Zo ver ik weet hebben ze dat niet eens gekregen anders moeten we kijken of we de huur van Superpro Samui een beetje omhoog kunnen gooien voor hun komende evenement :)

We moeten de sport gewoon blijven gebruiken waar het voor bedoeld is voor de positieve werking die het op de samenleving kan hebben. Ik denk dat daar de focus gewoon op moet blijven ipv ons als de Paus te gaan gedragen en iedereen die met deze sport geholpen kan worden de rug toe te draaien. De sport kan straat jochies van de straat halen, kan ex gedetineerden een tweede kans geven etc. Dat is net een van de positieve krachten van deze sport. Maar inderdaad bestaat er dan een kans dat je de situatie krijgt van" banden hebben met". Dat is inderdaad het risico.

Maar om de sport te helpen denk ik dat Iedereen binnen de sport ervoor moet zorgen dat Crimineel geld buiten de sport blijft, dat binnen de sport geen criminele organisaties worden opgezet etc, dat zijn in mijn ogen de verantwoordelijkheden die we moeten hebben. Maar iemand die vast heeft gezeten en een tweede kans geven is iets wat ik enorm toejuich.

cornelus
14-08-2014, 12:10
...
En aan al de BSN'ers met hun interessante mening. Ontspan, leef je eigen leven en deel een klein beetje liefde.

Ik weet op deze lastige ochtend even niet zo goed (meer) wat BSN'ers zijn, maar ik vind het een goeie post van je. Reps

Justinian
14-08-2014, 12:20
Je noemt het een vergelijking als een tang op een varken, maar feit is dat een scheidsrechter, die veroordeeld was voor kindermisbruik, gewoon weer aan de slag kon en ook jeugdpartijen leidde. Ik vraag me af waar je trouwens de grens trekt. Heeft in jouw optiek iedereen recht op een tweede kans? Een veroordeelde drugshandelaar dus wel. Kan de wedstrijdvechter, die een bejaard echtpaar afslachtte, na zijn straf ook weer de ring in?
Het is lastig om een grens te trekken, maar in beginsel heeft iedereen recht op een tweede kans. De wedstrijdvechter die jij noemt is veroordeeld voor een levensdelict. Lijkt me dus niet wenselijk dat deze persoon weer aan de bak kan. In dat soort gevallen zou ik menen dat je je tweede kans bij voorbaat hebt verspeeld. Dat je het in je hebt (of had) een bejaard echtpaar af te slachten (of een jonge vrouw, zoals onlangs), zou voor mij reden zijn om deze persoon echt te weren in de ring. Dan heb je jezelf dus duidelijk niet onder controle en het is maar zeer de vraag of je dat ooit voor elkaar krijgt.

Met betrekking tot kindermisbruik is het een feit van algemene bekendheid dat de recidivekans onder veroordeelden erg hoog is. Dat zou voor mij een belangrijke reden zijn om deze veroordeelden niet een tweede kans te geven als trainer/coach/leraar etc. In mijn praktijk verdedig ik in beginsel ook geen verdachten van zedendelicten. Enige uitzondering is wanneer ik er heel sterk van overtuigd ben dat er sprake is van een valse aangifte. Maar goed, dat is persoonlijk.


En leuk dat je Balrak wil gaan gebruiken als voorbeeld aan jonge vechtsporters hoe het niet moet, maar de sport ligt onder een vergrootglas. De tijd dat de politiek en justitie oogluikend toelieten dat de sport sterk verweven is met de criminaliteit is voorbij. Waarom de pers, justitie en politiek weer extra munitie geven om de sport nog verder de duimschroeven aan te draaien? Ik vind het een ondoordachte zet van Van Os, die niet alleen het imago van Enfusion schaadt, maar ook afstraalt op de hele sport.
Sport ligt onder een vergrootglas, klopt. Maar het is bij een ieder bekend dat Balrak is veroordeeld. Of dacht je dat men er nu opeens achterkomt?

The Doctor
14-08-2014, 12:45
Coldcrust, jij durft nogal wat te roepen: Van Os heeft banden met.... verklaar je nader. waar basseer je dat op?
Het begint meer te lijken op jaloezie van mensen die het nivo niet hebben als vechter/sportschool om aan enfusion mee te doen.

Coldcrust
14-08-2014, 12:53
Ben het er absoluut mee eens dat de sport gereguleerd moet worden, ben het er ook absoluut mee eens dat crimineel geld buiten de sport moet blijven. Maar we hebben het nu over het geval Balrak en vind klasse dat Enfusion hem deze kans geeft. Er zijn instanties die zelfs subsidie krijgen om die voorheen de fout in zijn gegaan een tweede kans te geven. Zo ver ik weet hebben ze dat niet eens gekregen anders moeten we kijken of we de huur van Superpro Samui een beetje omhoog kunnen gooien voor hun komende evenement :)

We moeten de sport gewoon blijven gebruiken waar het voor bedoeld is voor de positieve werking die het op de samenleving kan hebben. Ik denk dat daar de focus gewoon op moet blijven ipv ons als de Paus te gaan gedragen en iedereen die met deze sport geholpen kan worden de rug toe te draaien. De sport kan straat jochies van de straat halen, kan ex gedetineerden een tweede kans geven etc. Dat is net een van de positieve krachten van deze sport. Maar inderdaad bestaat er dan een kans dat je de situatie krijgt van" banden hebben met". Dat is inderdaad het risico.

Maar om de sport te helpen denk ik dat Iedereen binnen de sport ervoor moet zorgen dat Crimineel geld buiten de sport blijft, dat binnen de sport geen criminele organisaties worden opgezet etc, dat zijn in mijn ogen de verantwoordelijkheden die we moeten hebben. Maar iemand die vast heeft gezeten en een tweede kans geven is iets wat ik enorm toejuich.

De (ring)sport is in de eerste aanleg niet bedoeld om een positieve werking op de samenleving te hebben door straatjongens een doel te geven of als rehabilitatieprogramma voor ex-criminelen,als dat zo zou zijn is het bijvangst maar sport is in beginsel gewoon bedoeld als sport.
Voor elke straatjongen wiens leven een richting krijgt door de sport staan er misschien tien jongens die uiteindelijk niet slagen in de sport omdat het hen ontbreekt aan discipline of wat dan ook maar er ondertussen wel in geslaagd zijn om meer vaardigheden op te doen om iemand op straat in elkaar te beuken.,ik blijf dat een te groot risico vinden.
De heilzame werking van de ringsporten is namelijk helemaal geen gegeven maar juist iets waar diverse recente onderzoeken juist vraagtekens bij zetten. Alles staat of valt met de context,de groepsdynamiek,de didactische en andere vaardigheden van de leraar etc.

Maar ONS directe doel nu zou moeten zijn dat de ringsport juist helemaal niet steeds in een zin genoemd wordt het criminaliteit op welke manier dan ook en dan zijn stappen als die van Enfusion gewoon gezien alles wat speelt niet zo handig.

BB
14-08-2014, 12:55
Het is lastig om een grens te trekken, maar in beginsel heeft iedereen recht op een tweede kans. De wedstrijdvechter die jij noemt is veroordeeld voor een levensdelict. Lijkt me dus niet wenselijk dat deze persoon weer aan de bak kan. In dat soort gevallen zou ik menen dat je je tweede kans bij voorbaat hebt verspeeld. Dat je het in je hebt (of had) een bejaard echtpaar af te slachten (of een jonge vrouw, zoals onlangs), zou voor mij reden zijn om deze persoon echt te weren in de ring. Dan heb je jezelf dus duidelijk niet onder controle en het is maar zeer de vraag of je dat ooit voor elkaar krijgt.

Met betrekking tot kindermisbruik is het een feit van algemene bekendheid dat de recidivekans onder veroordeelden erg hoog is. Dat zou voor mij een belangrijke reden zijn om deze veroordeelden niet een tweede kans te geven als trainer/coach/leraar etc. In mijn praktijk verdedig ik in beginsel ook geen verdachten van zedendelicten. Enige uitzondering is wanneer ik er heel sterk van overtuigd ben dat er sprake is van een valse aangifte. Maar goed, dat is persoonlijk.


Sport ligt onder een vergrootglas, klopt. Maar het is bij een ieder bekend dat Balrak is veroordeeld. Of dacht je dat men er nu opeens achterkomt?

Je het over een tweede kans, maar wat mij betreft gaat het er niet om dat hij geen tweede kans moet krijgen.
Het gaat er om of het verstandig is om hem zo'n prominente rol te geven. En dat hij zijn straf heeft gehad is in deze ook niet relevant. Dan kunnen we bij wijze van spreken het hele antecedenten onderzoek wel afschaffen. Laten we wel wezen: als jij een bank hebt beroofd, zul je nooit in dienstkomen bij een bank ook al heb je je straf gehad.
Geen enkel zich zelf respecterende organisatie zou iemand met Balrak zijn verleden, een zo'n publieke rol geven. Het is gewoon een onverstandige keuze.

The Doctor
14-08-2014, 13:25
Coldcrust, die andere vraag sloeg je even over?
Je denkt ik gebruik wat dure woorden en gooi er wat beschuldigingen tussendoor?
En dat met die straat jongens zijn ook weer beschuldigingen, waarvan ik denk: nou nou, jij durft nogal wat te roepen.

Geen straat jongens meer toelaten tot de sport dus? Misschien nog een sticker op straatjongens plakken, zodat we weten
dat het straatjongens zijn?

Coldcrust
14-08-2014, 14:02
Coldcrust, die andere vraag sloeg je even over?
Je denkt ik gebruik wat dure woorden en gooi er wat beschuldigingen tussendoor?
En dat met die straat jongens zijn ook weer beschuldigingen, waarvan ik denk: nou nou, jij durft nogal wat te roepen.

Geen straat jongens meer toelaten tot de sport dus? Misschien nog een sticker op straatjongens plakken, zodat we weten
dat het straatjongens zijn?

Ik had een heel verhaal gepost maar dat zie ik hier niet terug dus nogmaals.
Ik vind het overigens een zeer kinderachtige reactie van je en een klassiek voorbeeldje
van de boodschapperaanvallen als de boodschap je niet bevalt,met je ''jaloers en niet het nivo hebben'
etc, over beschuldigen gesproken
maar goed ik zal het voor je spellen:
Als je goed gelezen hebt zie ook je dat ik het heb over 'banden hoe vergezocht en indirect ook'
en dat is nu eenmaal precies hoe die BIBOB werkt. De wet BIBOB is een zeer dubieuze wet maar
ik heb hem niet gemaakt.
Waar het op neerkomt is dat plaatselijke overheden een vergunning kunnen
weigeren als ook maar het vermoeden bestaat dat er een link is met criminaliteit, en vaak is
het ook niet meer dan dat,een vermoeden. Bovendien is de omgekeerde bewijslast van toepassing
dus je kunt als organisator wel in beroep gaan maar het leed is dan al geschiedt want vanwege
die onzekerheid kun je geen afspraken maken.
Nogmaals, ik sta niet achter die wet en ik heb hem niet verzonnen maar dat is de situatie.
Ik noemde Balrak,Superpro Samui en Edwin zelf. Balrak is duidelijk, Superpro had als vorige
eigenaars een koppel wat voor grootschalige drugshandel is veroordeeld en Edwin v Os was
via Its Showtime gelinked aan Blacklabel en die weer aan o.m. iemand die verdachte is geweest
van medeplichtigheid aan moord (of doodslag of door schuld daar wil ik vanaf zijn) en bij de
Hells Angels zat. Dit is allemaal bij elkaar te googelen en hiermee ga ik niemand veroordelen,
zeggen dat Edwin een boef is of op de stoel van een rechter zitten maar als ik ff advocaat van de
duivel speel is hiermee wel een link gelegd en dat is soms alles wat nodig is!

In deze tijd,waarin de overheid voor het eerst bezig is om te komen tot een serieuze regulering
van de sport, wat bepalend is voor de toekomst van de sport en daarmee in ons ieder belang,
is het gezien de beeldvorming zaak dat je zorgvuldig te werk gaat en de overheden niet teveel in
handen geeft.

Wat jou betreft, lees eens wat beter. Ik beschuldig niet maar stel vast en onderbouw.
wat betreft de straatjongens eveneens. Ik zeg niet dat je geen straatjongens moet toelaten,
die woorden leg jij mij in de mond.
Wat ik wel zeg is dat die kickboksprojecten die destijds links en rechts zijn opgezet met als doel
straatjongens een richting te geven recentelijk juist niet altijd positief geevalueerd zijn.
Zo was o.m. in het Parool te lezen dat veel van de grote criminelen van nu in Amsterdam al lange tijd in
beeld van de jongerenwerkers en andere hulpverlening waren en daarbij werden kickboksprojecten expliciet
benoemd. Dan kun je je vraagtekens zetten bij het nut van al die met gemeenschapsgeld opgezette projecten.

M.i. moet dat allemaal ons directe doel niet zijn maar is het NU zaak dat we de ringsport als serieuze sport
geaccepteerd krijgen.

rocket
14-08-2014, 14:21
Wat betreft Superpro Samui ben je verkeerd ingelicht Cold crust of je google doet het niet maar geen van de eigenaren is of was in verband gebracht met hetgeen waar jij het over hebt. Als je het zo goed voor hebt met de sport zorg dan ook dat je eerst zorgt dat je goed geïnformeerd bent voor je dingen in het openbaar gaat lopen roepen. Er bestaat een kans ( in jou geval een kleine ) dat er mensen zijn die je serieus nemen en dan is het uiteraard vervelend als er mensen en daarmee dus ook de sport onterecht in een verkeerd daglicht worden gezet.

Willm
14-08-2014, 14:31
Zoveel goede en eerlijke trainers die de sport omhoog hebben getild en dan kiezen ze zo een idioot als uithangbord voor de sport.

Coldcrust
14-08-2014, 14:50
Wat betreft Superpro Samui ben je verkeerd ingelicht Cold crust of je google doet het niet maar geen van de eigenaren is of was in verband gebracht met hetgeen waar jij het over hebt. Als je het zo goed voor hebt met de sport zorg dan ook dat je eerst zorgt dat je goed geïnformeerd bent voor je dingen in het openbaar gaat lopen roepen. Er bestaat een kans ( in jou geval een kleine ) dat er mensen zijn die je serieus nemen en dan is het uiteraard vervelend als er mensen en daarmee dus ook de sport onterecht in een verkeerd daglicht worden gezet.


Neem mij dan vooral maar niet serieus maar het staat hier wel Robbie

http://www.politics.be/nieuws/4685/

Peter0711
14-08-2014, 15:31
Wat een reakties allemaal. Iedereen heeft inderdaad recht op een 2de kans,en die geeft de maatschappij hem ook wel degelijk dacht ik zo. Ik vind het persoonlijk niet slim dat A.B de sport op deze manier weer instapt na alles wat er gebeurt is. De media is al snoeihard,en door dit soort situaties is het voor topsporters/kickboksers die niet crimineel zijn bijna onmogelijk om zonder een terecht vooroordeel hun sport uit te oefenen. Lees wel "terecht" door dit soort situaties,en dat vind ik jammer. Zeker na het hele Badr verhaal konden we juist wel wat positiefs gebruiken voor de sport,maar dit vind ik nou echt gewoon simpelweg jammer.

Blijf lekker op de achtergrond bezig met deze sport als je lekker wilt blijven trianen,niks mis mee toch. Waarom dit risico lopen omdat jij dit graag wilt. Het gaat hier om een sport,en het verbaasd me dat Dhr van Os deze keuze maakt. Dit zegt wel degelijk wat naar mijn idee.

BB
14-08-2014, 15:45
Neem mij dan vooral maar niet serieus maar het staat hier wel Robbie

http://www.politics.be/nieuws/4685/

Dat heet volgens mij een KO

rocket
14-08-2014, 16:56
Neem mij dan vooral maar niet serieus maar het staat hier wel Robbie

http://www.politics.be/nieuws/4685/

Dus als ergens iets staat dan is het waar? Dus als ik nu ergens op een website schrijf over jou sportschoolTJE dan is het automatisch een feit? Dus volgens jou hebben we hier dus een thai box kamp van 70,000 vierkante meter? Ik moet zeggen dat ze die resterende 68,000 vierkante meter dan erg goed voor me verborgen hebben weten te houden.

Een van de mensen uit dat artikel, heeft inderdaad een tijdje geholpen om Superpro Samui te runnen, maar daar hield het ook mee op. Ik weet niet over welk resort ze het hebben maar Superpro Samui is geen moment in beslag genomen geweest. Ik zit er zelf ook dagelijks en de beschrijving die zij ons resort geven komt niet echt overeen met wat ik hier in het dagelijks leven zie. Verder weet ik er weinig van aangezien dit enkele jaren voordat ik bij Superpro Samui betrokken raakte is gebeurd. Kan er meer dan dit dan ook niet over vertellen en als ik de feiten niet ken hou ik daar ook mijn mond over. Ik vind het daarom ook een erg kwalijke zaak dat jij dus zomaar dingen hier loopt te roepen, die 1 niks met deze discussie te maken hebben en waar ten tweede helemaal niks van klopt. Maar aan de andere kant zegt dat weer wat over jou en geeft mij nogmaals de bevestiging dat ik jou niet serieus hoef te nemen. Toch is het misschien een aanrader voor je om je eerst ergens in te verdiepen voordat je dingen gaat lopen roepen die niet waar zijn en waar je een person of bedrijf mee kan schaden. Er zit heel wat werk in het kamp dat door de jaren heen opgebouwd is dus ik neem aan dat je kan begrijpen dat jou beschuldigingen niet op prijs worden gesteld.

rocket
14-08-2014, 16:58
Dat heet volgens mij een KO

Als het waar zou zijn zou je het een KO kunnen noemen. Maar aangezien het leugens zijn die meneer zomaar als feiten overneemt en mee begint te schreeuwen kunnen we het beter een diskwalificatie noemen, want zulke mensen vind ik gewoon triest. Allemaal het grootste woord wat wel en niet goed is voor de sport maar zelf richten ze de grootste schade aan met hun gejank

The Doctor
14-08-2014, 17:08
ik vraag mij inderdaad af wie hier de grote schade aanrichter voor de sport is, Jim? Of coldcrust, hoe je ook genoemd wilt worden. Zelfs ik weet dat deze verhalen reeds lang zijn achterhaald en uit de wereld geholpen na een onderzoek van belgische justitie. De man waar het om gaat zit nog steeds binnen en heeft niets met eigenaars superpro te maken.
Goed imago voor de sport willen en dan achter een verdwaalde belgische reporter aan gaan lopen over een verhaal wat allang is gerectificeerd.

Coldcrust
14-08-2014, 17:21
Dus als ergens iets staat dan is het waar? Dus als ik nu ergens op een website schrijf over jou sportschoolTJE dan is het automatisch een feit? Dus volgens jou hebben we hier dus een thai box kamp van 70,000 vierkante meter? Ik moet zeggen dat ze die resterende 68,000 vierkante meter dan erg goed voor me verborgen hebben weten te houden.

Een van de mensen uit dat artikel, heeft inderdaad een tijdje geholpen om Superpro Samui te runnen, maar daar hield het ook mee op. Ik weet niet over welk resort ze het hebben maar Superpro Samui is geen moment in beslag genomen geweest. Ik zit er zelf ook dagelijks en de beschrijving die zij ons resort geven komt niet echt overeen met wat ik hier in het dagelijks leven zie. Verder weet ik er weinig van aangezien dit enkele jaren voordat ik bij Superpro Samui betrokken raakte is gebeurd. Kan er meer dan dit dan ook niet over vertellen en als ik de feiten niet ken hou ik daar ook mijn mond over. Ik vind het daarom ook een erg kwalijke zaak dat jij dus zomaar dingen hier loopt te roepen, die 1 niks met deze discussie te maken hebben en waar ten tweede helemaal niks van klopt. Maar aan de andere kant zegt dat weer wat over jou en geeft mij nogmaals de bevestiging dat ik jou niet serieus hoef te nemen. Toch is het misschien een aanrader voor je om je eerst ergens in te verdiepen voordat je dingen gaat lopen roepen die niet waar zijn en waar je een person of bedrijf mee kan schaden. Er zit heel wat werk in het kamp dat door de jaren heen opgebouwd is dus ik neem aan dat je kan begrijpen dat jou beschuldigingen niet op prijs worden gesteld.

Eerst zeg je dat niemand in verband is gebracht,vervolgens klopt de beschrijving van het kamp niet en daarna zeg je weer dat dat allemaal voor jou tijd is en dat je er daarom weinig van weet.


Jullie moeten allemaal leren begrijpend te lezen..ik zeg niet dat iets waar is,ik zeg alleen dat het verband is gelegd..en dat is een feit. Daarmee zeg ik niets verkeerds. Punt met bv BIBOB is dat alleen het in verband brengen al genoeg kan zijn.

En gaan jullie verder maar lekker door met mijn ''schoolTJE'' te kleineren of mijn nivo omlaag te halen, dat deert mij vrij weinig want het doet niets af aan de inhoud van wat ik naar voren breng.

Coldcrust
14-08-2014, 17:23
Als het waar zou zijn zou je het een KO kunnen noemen. Maar aangezien het leugens zijn die meneer zomaar als feiten overneemt en mee begint te schreeuwen kunnen we het beter een diskwalificatie noemen, want zulke mensen vind ik gewoon triest. Allemaal het grootste woord wat wel en niet goed is voor de sport maar zelf richten ze de grootste schade aan met hun gejank

Het is een feit dat het verband gelegd is, meer beweer ik niet terwijl jij het ontkent het eerst,zegt dan dat de beschrijving niet klopt en daarna is het voor jou tijd en weet je er niet het fijne van.

appelsap
14-08-2014, 18:04
De wedstrijdvechter die jij noemt is veroordeeld voor een levensdelict. Lijkt me dus niet wenselijk dat deze persoon weer aan de bak kan. In dat soort gevallen zou ik menen dat je je tweede kans bij voorbaat hebt verspeeld. Dat je het in je hebt (of had) een bejaard echtpaar af te slachten (of een jonge vrouw, zoals onlangs), zou voor mij reden zijn om deze persoon echt te weren in de ring. Dan heb je jezelf dus duidelijk niet onder controle en het is maar zeer de vraag of je dat ooit voor elkaar krijgt.



Ik ben het grotendeels eens met je post, maar for the sake of argument :
Deze moordenaar heeft 15 jaar lang in de sport rond gelopen, waarschijnlijk een stuk of 50 partijen gedraaid (zonder incident), en is nooit meer in aanraking gekomen met justitie. Je laatste vraag lijkt daarmee beantwoord. Toch geen tweede kans?

De geimporteerde kilo's waar A.B. voor veroordeeld is hebben waarschijnlijk meer mensenlevens gekost dan de drie voorbeelden van hierboven. Wel een tweede kans?

Het punt in deze discussie is niet of A.B. een tweede kans verdient. Gepakt, veroordeeld, straf uitgezeten en nu weer een leven opbouwen. Prima. Anders krijg je hetzelfde als hier in de VS waar mensen niet meer Mogen werken of stemmen, na een veroordeling, waardoor ze geen enkele kans hebben om een normaal leven op te bouwen.

De vraag is of het verstandig is om zo iemand, nog in zijn proeftijd, prominent in een reality show te zetten, binnen een sport met een al bedenkelijke reputatie.

Ik heb er persoonlijk geen problemen mee omdat ik denk dat deze sport altijd een directe link zal houden met het grijze deel van onze maatschappij, en ik niet opkijk van personen met veroordeling binnen de sport
Dit zou echter kunnen lijden tot het volledige verbod van evenementen in een zeer gereguleerde maatschappij als NL.
Dat moeten we dan accepteren en niet zeuren over vooroordelen van de media, gemeentes etc.

Als je dat niet wil, dan moet je misschien goed nadenken voor je dit soort mensen een prominente rol geeft in een tv programma.

BB
14-08-2014, 19:59
Als het waar zou zijn zou je het een KO kunnen noemen. Maar aangezien het leugens zijn die meneer zomaar als feiten overneemt en mee begint te schreeuwen kunnen we het beter een diskwalificatie noemen, want zulke mensen vind ik gewoon triest. Allemaal het grootste woord wat wel en niet goed is voor de sport maar zelf richten ze de grootste schade aan met hun gejank


Grote woorden. Maar als het allemaal leugens zijn, zou ik die schrijvers meteen een civiele zaak aanzeggen wegens smaad en laster. Maar aan moet je niet iemand die een artikel aanhaalt, beschuldigen dat hij leuegems verspreid. Dat gaat nergens over. Door dit soort opmerkingen en gejank, richt jezelf de grootste schade aan. Je bent totaal ongeloofwaardig. Je wordt immers betaald door dat kamp. Dus hup naar de rechter als je durft, haal je gelijk en dan mag jij tot 10 uittellen

king
14-08-2014, 20:23
Ik ben er zeker voor om iemand een tweede kans te geven en soms zelfs een derde of vierde. Maar dit is allemaal wel heel erg vers. Balrak is in 2010 op heterdaad gepakt met 82 kg cocaïne, 25 kg bankbiljetten etc. Geen kleine jongen dus. Twee jaar geleden, in 2012, is hij veroordeeld, maar later dat jaar stond hij (kennelijk) alweer aan de ring te coachen. Nu anno 2014 wordt hij door Enfusion naar voren geschoven als team captain, waar hij dus een prominente voorbeeldrol zal vervullen met het nodige aanzien. Welk signaal geef je hiermee af? Denk dat veel jongeren dit als het zoveelste voorbeeld zullen zien dat je binnen de sport kunt doen wat je wil en dat niemand je wat kan maken.

blackadder
15-08-2014, 00:55
Negativiteit is wel de trend hé, de laatste tijd. Zo vinden ze Enfusion de allerbeste van de wereld, en nu opeens schijt iedereen erop?
Doe ff normaal. Niemand schijt op Enfusion of hun evenementen. Mensen hebben na alle negatieve aandacht van de laatste paar jaar gewoon weinig begrip ervoor dat ze een veroordeelde drugs crimineel een dermate prominente positie in hun show geven. Dat is wat anders dan wat jij zegt.

rocket
15-08-2014, 02:10
Het is een feit dat het verband gelegd is, meer beweer ik niet terwijl jij het ontkent het eerst,zegt dan dat de beschrijving niet klopt en daarna is het voor jou tijd en weet je er niet het fijne van.


Jij had het erover dat de eigenaren in verband waren gebracht. Dit is niet het geval. Althans niet door justitie. Dat het op een website staat wil niet zeggen dat er een verband is gelekt.

Ik weet de details niet, maar ik weet wel dat zowel de eigenaren als het kamp zelf zijn niet in verband met dat verhaal gebracht. Ik weet ook dat het resort waar ze over schrijven niet Superpro Samui is. Al was het voor mijn tijd ik weet dat Superpro Samui niet 70,000 vierkante meter groot is en ik weet ook dat er geen 5 luxe villa's op staan of hebben gestaan.

Dus je kan begrijpen dat wij er niet bij mee zijn als jij dit gaat lopen schreeuwen en als waarheid aan gaat nemen.Dus je kan dan uiteraard een tegen reactie verwachten over je schooltje. Als wij een verhaal de wereld in helpen over jou dat jij ook banden hebt met, moet jij dan ook van de sport verwijderd worden? Het enige wat ik wil zeggen dat je niet zomaar dingen op een openbaar moet gaan lopen schrijven als je de feiten niet kent.

rocket
15-08-2014, 02:34
Grote woorden. Maar als het allemaal leugens zijn, zou ik die schrijvers meteen een civiele zaak aanzeggen wegens smaad en laster. Maar aan moet je niet iemand die een artikel aanhaalt, beschuldigen dat hij leuegems verspreid. Dat gaat nergens over. Door dit soort opmerkingen en gejank, richt jezelf de grootste schade aan. Je bent totaal ongeloofwaardig. Je wordt immers betaald door dat kamp. Dus hup naar de rechter als je durft, haal je gelijk en dan mag jij tot 10 uittellen

Het verhaal is gerectificeerd alleen is deze website en dit artikel nieuw voor me. Maak je niet druk over wat wij hier aan gaan doen maar bedankt voor je medeleven. De waarheid is zoals het is en niet zoals het ergens geschreven staat of zoals coldcrust denkt dat het is.

Wat deze topic betreft wens ik jullie succes met de regulatie van de sport. Al denk ik dat rotte appels zoals coldcrust net zo schadelijk zijn voor de sport als de voorbeelden die hij zelf aan probeert te leggen. Gelukkig zijn er in Nederland ook behoorlijk wat kundige mensen die gelukkig hun steentje meer dan bij kunnen dragen. Deze mensen weten denk ik wel wie ik er mee bedoel

BB
15-08-2014, 07:46
[QUOTE=rocket;1269810]Het verhaal is gerectificeerd alleen is deze website en dit artikel nieuw voor me. Maak je niet druk over wat wij hier aan gaan doen maar bedankt voor je medeleven. De waarheid is zoals het is en niet zoals het ergens geschreven staat of zoals coldcrust denkt dat het is.

Wat deze topic betreft wens ik jullie succes met de regulatie van de sport. Al denk ik dat rotte appels zoals coldcrust net zo schadelijk zijn voor de sport als de voorbeelden die hij zelf aan probeert te leggen. Gelukkig zijn er in Nederland ook behoorlijk wat kundige mensen die gelukkig hun steentje meer dan bij kunnen dragen. Deze mensen weten denk ik wel wie ik er mee bedoel[/

Waar is de rectificatie te vinden?

RedDawn
15-08-2014, 10:44
[QUOTE=rocket;1269810]Het verhaal is gerectificeerd alleen is deze website en dit artikel nieuw voor me. Maak je niet druk over wat wij hier aan gaan doen maar bedankt voor je medeleven. De waarheid is zoals het is en niet zoals het ergens geschreven staat of zoals coldcrust denkt dat het is.

Wat deze topic betreft wens ik jullie succes met de regulatie van de sport. Al denk ik dat rotte appels zoals coldcrust net zo schadelijk zijn voor de sport als de voorbeelden die hij zelf aan probeert te leggen. Gelukkig zijn er in Nederland ook behoorlijk wat kundige mensen die gelukkig hun steentje meer dan bij kunnen dragen. Deze mensen weten denk ik wel wie ik er mee bedoel[/

Waar is de rectificatie te vinden?

Ben ik ook benieuwd naar.

beau01
15-08-2014, 11:28
Mijn inziens dient elke trainer/ A-klasse vechter in de toekomst een VOG te kunnen overleggen.
Ik ben een voorstander van het graduatiesysteem. Je moet technisch en maatschappelijk aan een x aantal criteria voldoen om door te kunnen groeien.

RedDawn
15-08-2014, 11:42
Mijn inziens dient elke trainer/ A-klasse vechter in de toekomst een VOG te kunnen overleggen.
Ik ben een voorstander van het graduatiesysteem. Je moet technisch en maatschappelijk aan een x aantal criteria voldoen om door te kunnen groeien.

Lijkt me een goed idee! Maar waarom beperken tot A-klasse vechters, waarom ook niet voor de B, C en N-klassers?

Coldcrust
15-08-2014, 11:43
Jij had het erover dat de eigenaren in verband waren gebracht. Dit is niet het geval. Althans niet door justitie. Dat het op een website staat wil niet zeggen dat er een verband is gelekt.

Ik weet de details niet, maar ik weet wel dat zowel de eigenaren als het kamp zelf zijn niet in verband met dat verhaal gebracht. Ik weet ook dat het resort waar ze over schrijven niet Superpro Samui is. Al was het voor mijn tijd ik weet dat Superpro Samui niet 70,000 vierkante meter groot is en ik weet ook dat er geen 5 luxe villa's op staan of hebben gestaan.

Dus je kan begrijpen dat wij er niet bij mee zijn als jij dit gaat lopen schreeuwen en als waarheid aan gaat nemen.Dus je kan dan uiteraard een tegen reactie verwachten over je schooltje. Als wij een verhaal de wereld in helpen over jou dat jij ook banden hebt met, moet jij dan ook van de sport verwijderd worden? Het enige wat ik wil zeggen dat je niet zomaar dingen op een openbaar moet gaan lopen schrijven als je de feiten niet kent.

Ach Rocket,noem mij dan maar rotte appel maar voor jou geldt 'wie appelen vaart wie appelen eet'
...en begrijpend lezen is ook een vak.
ik neem geen dingen voor waar aan en zeg niet dat het zo gegaan is als in dat artikel..ik zeg alleen dat
Superpro Samui in verband is gebracht, en dat is dus zo want je kunt zonder moeite diverse artikelen bij elkaar
googelen uit de Belgische pers en ook op de Nederlandse crimesites is dit aan de orde geweest.
Rectificaties ben ik niet tegen gekomen!
Bovendien,als je deze thread doorleest was IK niet degene die dit als eerste aanhaalde maar alleen tegen mij ageer je!
En dan ook nog heel kinderachtig,alsof ik de sport schade toebreng terwijl ik die artikelen niet op het net gezet heb.
Je hebt er allerlei dingen over gezegd, maar wat overblijft is als ik het goed begrijp is dat een van de personen
waarover het gaat het kamp enige tijd heeft (mede)gerunt? Dan is het verband er toch op enig moment geweest?
En daarmee beschuldig ik jou niet, noch het kamp en zeg ik niet dat er niet hard gewerkt is maar leg ik een link op
een manier die de wet BIBOB ook doet want zo werkt het hier in Nederland momenteel helaas. Wees blij dat je daar zit!

En je hoeft mij dan niet te mogen of serieus te nemen, en mijn schooltje ook niet maar bij mij is in elk geval op
geen enkele wijze welke connectie dan ook te leggen met drugshandel of wat voor misdrijf dan ook,hoe hard je ook zoekt.

RedDawn
15-08-2014, 12:55
Ik heb navraag gedaan en Rocket heeft inderdaad gelijk. Er is een rectificatie geplaatst. Alleen in een andere krant. Als iemand uitlegt hoe je foto's kan posten, dan plaats ik de rectificatie.

Coldcrust
15-08-2014, 12:58
Ik heb navraag gedaan en Rocket heeft inderdaad gelijk. Er is een rectificatie geplaatst. Alleen in een andere krant. Als iemand uitlegt hoe je foto's kan posten, dan plaats ik de rectificatie.

Als dat zo is zou ik als ik hun was er voor zorgen dat de artikelen die er nog steeds op staan verwijderd worden. Het gaat namelijk niet om alleen maar 1 krant.

RedDawn
15-08-2014, 13:02
Als dat zo is zou ik als ik hun was er voor zorgen dat de artikelen die er nog steeds op staan verwijderd worden. Het gaat namelijk niet om alleen maar 1 krant.

Overigens kon de krant er niet veel aan doen aangezien een van hun bronnen zelfs het Antwerpse parket was!

Coldcrust
15-08-2014, 13:29
Overigens kon de krant er niet veel aan doen aangezien een van hun bronnen zelfs het Antwerpse parket was!

Dus is het verband destijds (ten onrechte of niet,want de persoon in kwestie zou wel er wel werkzaam zijn geweest) wel gelegd door Justitie en niet door alleen een loslopende jounalist. Hoe dan ook, Robbie had ook normaal kunnen reageren door die rectificatie direct te melden ipv roepen dat alles onzin is en mij voor van alles en nog wat uit te maken.

Fasada
15-08-2014, 14:08
Discussies als deze zijn altijd leuk omdat beide goede argumenten op tafel gooien maar ik denk dat wij allemaal met elkaar eens zijn dat een aanstelling van Balrak niet handig is als je kijkt naar het imago van de sport. Dat lijkt mij vrij duidelijk omdat het gewoon iets is wat tegen je gebruikt kan worden.

Alleen we moeten niet met z’n alle proberen zo een aanstelling goed te praten of als moraalridder zoiets afkeuren. Het is en blijft gewoon een feit dat onze vechtsport en in het bijzonder kickboksen altijd in een grijs gebied zal blijven hangen. Dit zal altijd blijven bestaan of je Balrak nou aanstelt als coach of niet. Men roept al heel snel in de krant als een persoon een geweldsdelict pleegt en hij 1 x in de week kickbokst dat het om een ervaren kickbokser gaat. Dat zal helaas altijd zo blijven ben ik bang.

Zelfs het incident van War Machine wordt gebruikt door conservatief Amerika om de discussie te houden of M.M.A. vechters wel of niet vaker met dit soort incidenten te maken hebben. Daarnaast is het niet alleen Nederland die te maken heeft met het grijze gebied war ik over heb, zo zijn er artikelen dat de eigenaren van UFC een ver maffia verleden hebben. In Japan is Pride om zeep geholpen door het nieuws dat de Yakuza betrokken was bij de promotie. Het is en blijft een sport die de ‘onderwereld’ of ‘boefjes’ aantrekt en dat moet je gewoon accepteren en verder gaan. Vandaar dat het mij echt niet boeit of Balrak coach is of niet. Verder heb je altijd het idee dat de sport groter is dan je denkt omdat je er mee bezig bent maar als je het kijkt hoe de buitenwereld dit ervaart dan zal je merken dat de sport helemaal niet zo groot is en dat zo een aanstelling als Balrak niet eens het nieuws zal halen. Daarom kan een Enfusion makkelijk weg komen om iemand als Balrak aan te stellen want elk ander (olympisch) sport had door zo een aanstelling de voorpagina gehaald.

Maar ik kan mij zeker wel voorstellen dat mensen hier aanstoot aangeven en daar heb ik ook alle begrip voor en wellicht als ik zelf de keuze moest maken ik ook had gezegd dat ik het beter vind om het niet te doen want je moet wel echt een bord voor je kop hebben als je niet kan inzien dat zo een aanstelling vragen oproept bij mensen.

blackadder
15-08-2014, 14:22
Ik heb navraag gedaan en Rocket heeft inderdaad gelijk. Er is een rectificatie geplaatst. Alleen in een andere krant. Als iemand uitlegt hoe je foto's kan posten, dan plaats ik de rectificatie.
Als je een reactie post heb je aan de rechterkant vd werkbalk, in het rijtje met de font en die smiley enz, een knop insert image. Als je daarop drukt krijg je een pop up waarin je de URL vd foto kunt pasten.

RedDawn
15-08-2014, 15:49
Blijkbaar heeft de rectificatie niet veel indruk gemaakt, want zelfs de krant in kwestie bleef later herhalen dat het resort door het parket in beslag was genomen. Als Superpro Samui toen een kort geding had aangespannen, had de krant zeker een schadevergoeding moeten betalen. Waarom heeft Superpro Samui dit niet gedaan? Maar goed hier is dan de rectificatie:

http://s29.postimg.org/46fpjml2v/superpro_samui.jpg

RedDawn
15-08-2014, 15:49
Als je een reactie post heb je aan de rechterkant vd werkbalk, in het rijtje met de font en die smiley enz, een knop insert image. Als je daarop drukt krijg je een pop up waarin je de URL vd foto kunt pasten.

Bedankt!

RedDawn
15-08-2014, 15:50
Dus is het verband destijds (ten onrechte of niet,want de persoon in kwestie zou wel er wel werkzaam zijn geweest) wel gelegd door Justitie en niet door alleen een loslopende jounalist. Hoe dan ook, Robbie had ook normaal kunnen reageren door die rectificatie direct te melden ipv roepen dat alles onzin is en mij voor van alles en nog wat uit te maken.

Waarschijnlijk is dat minder stoer?

Rverm
15-08-2014, 17:07
Ook ik heb even onderzoek gedaan... Het gerucht gaat dat zelfs Ludo Sanders ermee te maken heeft. Ludo Sanders, al 4x getrouwd met Janine Elschot die als journaliste werkt voor meerdere kranten, zou later zelfs 1 van zijn mensen op de desbetreffende zaak hebben gezet om zijn slaatje eruit te slaan. Dit alles nadat hij vroeger o.a. Bowien Galema vakkundig van deze aardbodem heeft laten verdwijnen! Het rare aan dit verhaal is dat alle onderhandelingen niet in het sjieke hotel De Rozenboom plaatsvonden, maar gewoon in het gezellige dorpscafe De Koning, waar Jef Alberts inmiddels achter de bar staat om de biertjes te tappen. Jef heeft in een ver verleden een relatie gehad met Laura, die er korte tijd later van doorging met zijn broer Robert. De zoon van Laura heeft zijn ex-stiefvader vermoord en zit daar nu al enkele jaren voor vast. Vroeger was hij bevriend met de langharige Sjoerd, die een cocaïne verslaving had en handelde in drugs. Zo ook weleens in Cafe de Koning. Opvallend is dat de vorige eigenaar van cafe De Koning, Rik de Jong, inmiddels ook vast zit voor moord... Later meer!

blackadder
15-08-2014, 17:40
https://www.youtube.com/watch?v=5QySPvnG1ls

pronk
15-08-2014, 23:37
http://www.mixfight.nl/forum/images/misc/quote_icon.png Originally Posted by appelsap http://www.mixfight.nl/forum/images/buttons/viewpost-right.png (http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?p=1269626#post1269626) Dit begint het topic van de kromme vergelijkingen te worden.


Wat ie in zn vrije tijd doet gaat ons niks aan. Als die maar knalt/laat knallen in de ring. Je weet toch?

Juist idd :)

Bosnier91
16-08-2014, 12:13
We moeten 1 ding niet vergeten. En dat is dat wij als fans bepaalde dingen anders zien dan iemand die een organisatie/bedrijf leidt. Enfusion is net zoals elke andere organisatie uit op winst. De manier waarop zij dat doen kiezen zij zelf, en wie ze daarbij betrekken kiezen ze ook zelf voor. We kunnen Enfusion het nu kwalijk nemen dat ze iemand als Ashwin Balrak een rol geven in hun organisatie, maar was K1 nou zuivere koffie achteraf gezien? Het gaat niet om kickboksen en de fans geven wat ze willen. Het gaat om winst en profijt. Dat wij allemaal vinden dat kickboks organisaties (ex) criminelen moeten vermijden, wil niet zeggen dat kickboks organisaties dat ook vinden. Persoonlijk vind ik dat hierdoor de sport er niet bepaald op achteruit gaat. Kickboksen heeft eenmaal geen goede positie in de maatschappij, en dat zal ook niet 123 veranderen. Dat daaraan gewerkt moet worden ben ik het mee eens, maar dat dit nou zoveel negativiteit oplevert vind ik niet. De negativiteit over dit bericht komt voornamelijk van kickboksers en kenners, een groot deel van de mensen kent Ashwin Balrak niet eens.

Coldcrust
16-08-2014, 14:03
We moeten 1 ding niet vergeten. En dat is dat wij als fans bepaalde dingen anders zien dan iemand die een organisatie/bedrijf leidt. Enfusion is net zoals elke andere organisatie uit op winst. De manier waarop zij dat doen kiezen zij zelf, en wie ze daarbij betrekken kiezen ze ook zelf voor. We kunnen Enfusion het nu kwalijk nemen dat ze iemand als Ashwin Balrak een rol geven in hun organisatie, maar was K1 nou zuivere koffie achteraf gezien? Het gaat niet om kickboksen en de fans geven wat ze willen. Het gaat om winst en profijt. Dat wij allemaal vinden dat kickboks organisaties (ex) criminelen moeten vermijden, wil niet zeggen dat kickboks organisaties dat ook vinden. Persoonlijk vind ik dat hierdoor de sport er niet bepaald op achteruit gaat. Kickboksen heeft eenmaal geen goede positie in de maatschappij, en dat zal ook niet 123 veranderen. Dat daaraan gewerkt moet worden ben ik het mee eens, maar dat dit nou zoveel negativiteit oplevert vind ik niet. De negativiteit over dit bericht komt voornamelijk van kickboksers en kenners, een groot deel van de mensen kent Ashwin Balrak niet eens.
Zijn arrestatie heeft de voorpagina's van de kranten gehaald en is daar breed uitgemeten.

Kickboksorganisaties hebben alle belang bij het voortbestaan van de sport dus zullen moeten zorgen dat zij de overheid een goed plan presenteren waaruit blijkt dat het hen ernst de sport zo veilig,zuiver,eerlijk en transparant te maken. Balrak was altijd een positief rolmodel en werd steeds opgevoerd als HET voorbeeld van dat er niet alleen criminelen in rondliepen,tot anders bleek met alle imagoschade van dien.

Sadix
16-08-2014, 20:12
waar is de reactie van ashwin zelf? kan hem niet vinden. op welke pagina?

Willem033
16-08-2014, 20:42
waar is de reactie van ashwin zelf? kan hem niet vinden. op welke pagina?

Post van Wheelie op pagina 2.

rocket
17-08-2014, 02:47
Dus is het verband destijds (ten onrechte of niet,want de persoon in kwestie zou wel er wel werkzaam zijn geweest) wel gelegd door Justitie en niet door alleen een loslopende jounalist. Hoe dan ook, Robbie had ook normaal kunnen reageren door die rectificatie direct te melden ipv roepen dat alles onzin is en mij voor van alles en nog wat uit te maken.

Ik reageerde normaal, ik zei alleen dat jij niet zo snel dingen moet gaan roepen als je de feiten niet kent. En aangezien je dat wel doet neem ik je persoonlijk niet meer zo serieus en dat is een normale reactie op een actie van jou. Of misschien vind je het vervelend dat ik je sportschoolTJE noemde? Maar als ik het een enorme gym zou noemen zou dat mijn geloofwaardigheid aantasten dus ik moest een keuze maken tussen. Jou gevoelens of mijn geloofwaardigheid. En ik heb voor dat laatste gekozen. Ook dat lijkt me een normale reactie

Over je reactie met " banden met" wellicht komt er ooit eens een keer een van je leerlingen met justitie in aanmerking. In dat geval mag je blij zijn dat er nog normaal denkende mensen zijn en niet meteen zoals jij een verband gaan leggen tussen wat hij heeft gedaan en je sportschoolTJE.

Coldcrust
17-08-2014, 06:49
Ik reageerde normaal, ik zei alleen dat jij niet zo snel dingen moet gaan roepen als je de feiten niet kent. En aangezien je dat wel doet neem ik je persoonlijk niet meer zo serieus en dat is een normale reactie op een actie van jou. Of misschien vind je het vervelend dat ik je sportschoolTJE noemde? Maar als ik het een enorme gym zou noemen zou dat mijn geloofwaardigheid aantasten dus ik moest een keuze maken tussen. Jou gevoelens of mijn geloofwaardigheid. En ik heb voor dat laatste gekozen. Ook dat lijkt me een normale reactie

Over je reactie met " banden met" wellicht komt er ooit eens een keer een van je leerlingen met justitie in aanmerking. In dat geval mag je blij zijn dat er nog normaal denkende mensen zijn en niet meteen zoals jij een verband gaan leggen tussen wat hij heeft gedaan en je sportschoolTJE.

Nee dan snap ik het, enorm volwassen reactie van je Robbie. Bedankt dat je het nog ff uitlegt vanuit die enorme gym die niet van jou is.

rocket
17-08-2014, 07:41
Nee dan snap ik het, enorm volwassen reactie van je Robbie. Bedankt dat je het nog ff uitlegt vanuit die enorme gym die niet van jou is.

Dan doe je het weer. Ik geef je een uitleg waar je me nog voor bedankt ook en dan alsnog blijf je dingen roepen terwijl je de feiten niet kent. Levens gevaarlijk voor de sport en de maatschappij dit soort mensen

RedDawn
17-08-2014, 09:09
Dan doe je het weer. Ik geef je een uitleg waar je me nog voor bedankt ook en dan alsnog blijf je dingen roepen terwijl je de feiten niet kent. Levens gevaarlijk voor de sport en de maatschappij dit soort mensen

Rocket, klopt het dat jij namens Glory de contractonderhandelingen hebt gedaan met Buakaw?

rocket
17-08-2014, 09:36
Rocket, klopt het dat jij namens Glory de contractonderhandelingen hebt gedaan met Buakaw?

Nee dat klopt niet. Er zijn nog nooit contract onderhandelingen geweest tussen Glory en Buakaw. Wel heb ik prive een keer bij buakaw aangekaart hoe hij tegenover vechten bij glory zou staan. Gebasseerd op de reden waarom glory geen contract onderhandelingen is aangegaan en het antwoord wat ik van buakaw kreeg denk ik dat het voor beide de juiste keus is om niet met elkaar in zee te gaan

RedDawn
17-08-2014, 09:48
Nee dat klopt niet. Er zijn nog nooit contract onderhandelingen geweest tussen Glory en Buakaw. Wel heb ik prive een keer bij buakaw aangekaart hoe hij tegenover vechten bij glory zou staan. Gebasseerd op de reden waarom glory geen contract onderhandelingen is aangegaan en het antwoord wat ik van buakaw kreeg denk ik dat het voor beide de juiste keus is om niet met elkaar in zee te gaan

Dit postte de eigenaar van Liverkick erover op sherdog.com:

Originally Posted by DW HKL View Post
He wasn't happy with them wanting any form of exclusivity and also thought the Glory rep in Thailand was "rude." That seems to be what most of the Thais contacted by Glory seem to think right now.

Coldcrust
17-08-2014, 10:00
Dit postte de eigenaar van Liverkick erover op sherdog.com:

Originally Posted by DW HKL View Post
He wasn't happy with them wanting any form of exclusivity and also thought the Glory rep in Thailand was "rude." That seems to be what most of the Thais contacted by Glory seem to think right now.

Robbie is niet rude daar steek ik mijn handen voor in het vuur!!! :)

rocket
17-08-2014, 11:26
Dit postte de eigenaar van Liverkick erover op sherdog.com:

Originally Posted by DW HKL View Post
He wasn't happy with them wanting any form of exclusivity and also thought the Glory rep in Thailand was "rude." That seems to be what most of the Thais contacted by Glory seem to think right now.

Zoals ik al zei is Buakaw nog nooit een contract aangeboden geweest. Iedereen weet dat buakaw niet exclusief te krijgen is want in thailand is ie een echte superster en moet ie blijven vechten. Glory heeft twee thaise vechters getekend waar we erg goed contact mee hebben. Of wil je hun contact gegevens hebben om ook dat te verifieren. En je kan het uiteraard ook vragen aan coldcrust. Die weet alles

RedDawn
17-08-2014, 11:32
Zoals ik al zei is Buakaw nog nooit een contract aangeboden geweest. Iedereen weet dat buakaw niet exclusief te krijgen is want in thailand is ie een echte superster en moet ie blijven vechten. Glory heeft twee thaise vechters getekend waar we erg goed contact mee hebben. Of wil je hun contact gegevens hebben om ook dat te verifieren. En je kan het uiteraard ook vragen aan coldcrust. Die weet alles

Op sherdog.com verschenen allerlei negatieve verhalen over jouw rol daarin, ik was benieuwd naar jouw kant van het verhaal. Jammer in ieder geval dat Buakaw nu niet bij Glory zit!

Posted by Rollermanskunk View Post
Glory's representative in Thailand is a guy from Superpro Gym, he is doing a low-profile job over there; he messed up the Buakaw-deal, did almost nothing to get Saenchai on board, basicaly he is not really interested in Glory's Thailand bussines but only doing his own Superpro stuff (his Superpro-resort, Superpro events, clothing-brand etc.) It looks like Glory needs a new Thailand representative because I think in the current situation nothing will happen at all with potential Thai-fighters joining Glory.

rocket
17-08-2014, 11:41
Op sherdog.com verschenen allerlei negatieve verhalen over jouw rol daarin, ik was benieuwd naar jouw kant van het verhaal. Jammer in ieder geval dat Buakaw nu niet bij Glory zit!

Posted by Rollermanskunk View Post
Glory's representative in Thailand is a guy from Superpro Gym, he is doing a low-profile job over there; he messed up the Buakaw-deal, did almost nothing to get Saenchai on board, basicaly he is not really interested in Glory's Thailand bussines but only doing his own Superpro stuff (his Superpro-resort, Superpro events, clothing-brand etc.) It looks like Glory needs a new Thailand representative because I think in the current situation nothing will happen at all with potential Thai-fighters joining Glory.

Laat ik het zo zeggen. Iedere thai die glory wilde tekenen is getekend. Saenchai en buakaw zijn persoonlijke goede bekende van me die ik regelmatig spreek en waar ik het goed mee kan vinden. Maar een contract is hun nog nooit aangeboden. Overigens ben ik persoonlijk een zware fan van beide maar gezien de omstandigheden denk ik ook dat het voor alle partijen beter is dat ze vechten voor andere organisaties zoals nu het geval is

rocket
17-08-2014, 12:27
Overigens als het aan mij persoonlijk lag zouden al mijn favoriete thais in Glory zitten. Maar ik denk dat het voor iedereen wel duidelijk is dat Thailand niet de koers is die Glory op wil varen. Er was interesse getoond in twee thais en die zijn getekend. Voor de rest richt Glory zich nu op een andere markt zoals iedereen weet. Dus als er een vechter is die Rollersmanskunk graag getekend wil zien en die wordt niet getekend kan het ook zo zijn dat Glory dat niet wil en hoeft het niet automatisch te betekenen dat ik te druk bezig ben met handschoenen te maken. Overigens ben ik geen vertegenwoordiger van thailand in Glory. Ik woon er slechts. Wij vertegenwoordigen Glory waar het vertegenwoordigt wil zijn.

appelsap
17-08-2014, 15:20
Dames, open ff lekker een topic over Thailand, Glory en jullie bromance. Dan kunnen we het hier weer over andere onbelangrijke zaken hebben.

RedDawn
17-08-2014, 15:31
Dames, open ff lekker een topic over Thailand, Glory en jullie bromance. Dan kunnen we het hier weer over andere onbelangrijke zaken hebben.

Jaloers? ;) Maar je hebt gelijk, ontopic weer.

The Doctor
17-08-2014, 17:10
ja, back on topic, wat een loser die Balrak;)

The Doctor
17-08-2014, 17:12
toch kan hij zomaar dat toernooitje winnen. Hij is te slim voor Daniel Sam, die Pool ken ik niet. Krouba is niet van zijn level,
dus balrak of Brice Guidon.

The Doctor
17-08-2014, 17:13
of willen we helemaal niet over kickboksen praten??

BIG Lebowski
17-08-2014, 18:27
Ook ik heb even onderzoek gedaan... Het gerucht gaat dat zelfs Ludo Sanders ermee te maken heeft. Ludo Sanders, al 4x getrouwd met Janine Elschot die als journaliste werkt voor meerdere kranten, zou later zelfs 1 van zijn mensen op de desbetreffende zaak hebben gezet om zijn slaatje eruit te slaan. Dit alles nadat hij vroeger o.a. Bowien Galema vakkundig van deze aardbodem heeft laten verdwijnen! Het rare aan dit verhaal is dat alle onderhandelingen niet in het sjieke hotel De Rozenboom plaatsvonden, maar gewoon in het gezellige dorpscafe De Koning, waar Jef Alberts inmiddels achter de bar staat om de biertjes te tappen. Jef heeft in een ver verleden een relatie gehad met Laura, die er korte tijd later van doorging met zijn broer Robert. De zoon van Laura heeft zijn ex-stiefvader vermoord en zit daar nu al enkele jaren voor vast. Vroeger was hij bevriend met de langharige Sjoerd, die een cocaïne verslaving had en handelde in drugs. Zo ook weleens in Cafe de Koning. Opvallend is dat de vorige eigenaar van cafe De Koning, Rik de Jong, inmiddels ook vast zit voor moord... Later meer!

Dit juweeltje in deze alle-kanten-opvliegende-topic schreeuwt om het vervolg. Wie vult aan?

lopez86
17-08-2014, 21:06
Ook ik heb even onderzoek gedaan... Het gerucht gaat dat zelfs Ludo Sanders ermee te maken heeft. Ludo Sanders, al 4x getrouwd met Janine Elschot die als journaliste werkt voor meerdere kranten, zou later zelfs 1 van zijn mensen op de desbetreffende zaak hebben gezet om zijn slaatje eruit te slaan. Dit alles nadat hij vroeger o.a. Bowien Galema vakkundig van deze aardbodem heeft laten verdwijnen! Het rare aan dit verhaal is dat alle onderhandelingen niet in het sjieke hotel De Rozenboom plaatsvonden, maar gewoon in het gezellige dorpscafe De Koning, waar Jef Alberts inmiddels achter de bar staat om de biertjes te tappen. Jef heeft in een ver verleden een relatie gehad met Laura, die er korte tijd later van doorging met zijn broer Robert. De zoon van Laura heeft zijn ex-stiefvader vermoord en zit daar nu al enkele jaren voor vast. Vroeger was hij bevriend met de langharige Sjoerd, die een cocaïne verslaving had en handelde in drugs. Zo ook weleens in Cafe de Koning. Opvallend is dat de vorige eigenaar van cafe De Koning, Rik de Jong, inmiddels ook vast zit voor moord... Later meer!

Saillant detail is dat deze Rik de Jong een voormalig profbokser was, en dat de genoemde moord eentje was in de ring met een stoot naar het lichaam.
De naam van het slachtoffer is me ontschoten maar deze werd verlamd in zijn benen en overleed later aan zijn (interne) verwondingen.
De Telegraaf heeft hier toentertijd nog een stuk over geschreven.

RedDawn
17-08-2014, 21:14
Saillant detail is dat deze Rik de Jong een voormalig profbokser was, en dat de genoemde moord eentje was in de ring met een stoot naar het lichaam.
De naam van het slachtoffer is me ontschoten maar deze werd verlamd in zijn benen en overleed later aan zijn (interne) verwondingen.
De Telegraaf heeft hier toentertijd nog een stuk over geschreven.

Rik werd getraind door Arthur, die later geveld werd door de witte sloper.

BIG Lebowski
17-08-2014, 22:05
De witte sloper figureerde later in een melk reclame. Rondom de gelden van deze reclame ontstond later een rel. Arthur eiste namelijk smartengeld van de witte sloper die zich op zijn beurt door Moszkowicz liet verdedigen. Moszkowicz, niet vies van een rel, liet zich natuurlijk zwart betalen. Die gelden werden gevonden door toenmalige geliefde Eva Jinek.

carlo1
17-08-2014, 22:16
Ik dacht dat met de witte sloper dat spul van balrak bedoelt werd, om maar even ontopic te blijven.

blackadder
17-08-2014, 22:37
https://www.youtube.com/watch?v=NN-M4JwVK0E

RedDawn
18-08-2014, 10:07
Saillant detail is dat deze Rik de Jong een voormalig profbokser was, en dat de genoemde moord eentje was in de ring met een stoot naar het lichaam.
De naam van het slachtoffer is me ontschoten maar deze werd verlamd in zijn benen en overleed later aan zijn (interne) verwondingen.
De Telegraaf heeft hier toentertijd nog een stuk over geschreven.

Beelden van de partij!


https://www.youtube.com/watch?v=OKikNrW6_Y0

Rverm
19-08-2014, 00:18
Beelden van de partij!


https://www.youtube.com/watch?v=OKikNrW6_Y0 Zijn dekking is waterdicht hoor! Tegenstander is overigens Stef, die later een relatie kreeg met Hedwig Harmsen. Hedwig was het nichtje van Oom Gofert, die langere tijd dagelijks een grote hoeveelheid weed toch zich naam...

Willem033
19-08-2014, 00:56
Op sherdog.com verschenen allerlei negatieve verhalen over jouw rol daarin, ik was benieuwd naar jouw kant van het verhaal. Jammer in ieder geval dat Buakaw nu niet bij Glory zit!

Posted by Rollermanskunk View Post
Glory's representative in Thailand is a guy from Superpro Gym, he is doing a low-profile job over there; he messed up the Buakaw-deal, did almost nothing to get Saenchai on board, basicaly he is not really interested in Glory's Thailand bussines but only doing his own Superpro stuff (his Superpro-resort, Superpro events, clothing-brand etc.) It looks like Glory needs a new Thailand representative because I think in the current situation nothing will happen at all with potential Thai-fighters joining Glory.

Als drolleman het zegt moet het wel waar zijn ;)

Sadix
19-08-2014, 18:53
ik snap echt geen moer meer van dit topic. 99% gaat niet over balrak en buiten dat worden er gekke namen en dingen genoemd. WTF is een witte sloper? who the fuck is ludo? zelfs moskovic ?

cornelus
19-08-2014, 19:21
ik snap echt geen moer meer van dit topic. 99% gaat niet over balrak en buiten dat worden er gekke namen en dingen genoemd. WTF is een witte sloper? who the fuck is ludo? zelfs moskovic ?

Sadix volgens mij worden dingen gewoon een beetje overdreven nou en in het ludieke getrokken. Als ik me niet vergis hebben een aantal van die dingen betrekking op GTST, om maar aan te geven dat dit topic een beetje erg 'soap' wordt zo. My guess! Ludo is een famous character uit die soap GTST toch... en een witte sloper is geen witte motor. Eh geen melk maar wit, sos, coke etc.

;)