PDA

View Full Version : Wereldtitelgevecht Baars van de baan



Wheelie
03-09-2014, 23:55
Wereldtitelgevecht Baars van de baan

Het voor komende vrijdagnacht geplande wereldtitelgevecht van de Helderse kickbokster Jorina Baars is van de baan. De wereldkampioene in het weltergewicht van Lion Fight zou aanstaande vrijdag in Las Vegas haar titel verdedigen tegen de Belgische Anke van Gestel. Baars stapte afgelopen zaterdag echter niet in het vliegtuig richting de Verenigde Staten en is nog steeds thuis.

"Afgelopen week kreeg ik plots een nieuw contract toegestuurd dat ik heel snel getekend moest terugsturen", begint de kickbokster van SportsArt. " Toen we het contract inhoudelijk bekeken, bleek dat het voor mij ongunstig uitpakte. Er waren wat dingetjes in het voorstel waarmee ik niet akkoord kon gaan. Bepaalde eisen waarin ik niet kon voldoen. Ze zetten me onder druk, zo kort voor het geplande gevecht. Ik laat me niet chanteren.’’

Tot het laatste moment voor de geplande vlucht werd er nog onderhandeld, maar uiteindelijk was het titelgevecht van de baan. "Zonde, vechten in Las Vegas is geweldig. Ik was er klaar voor, voelde me goed en was op gewicht. Met Van Gestel heb ik geen contact gehad, ik zou graag elders tegen haar vechten.’’

http://mixfight.com/uploads/images/Images/lf18_main_card_color_web.jpg



http://mixfight.com/2014/09/Wereldtitelgevecht-Baars-van-de-baan

Budokan
04-09-2014, 00:42
Heb er niet heel veel verstand van hoor maar als je het nieuwe contract niet tekent dan is het oude contract gewoon van kracht. Dan pak je toch het vliegtuig? Nu blijf je zelf in gebreke door weg te blijven

lopez86
04-09-2014, 01:24
Heb er niet heel veel verstand van hoor maar als je het nieuwe contract niet tekent dan is het oude contract gewoon van kracht. Dan pak je toch het vliegtuig? Nu blijf je zelf in gebreke door weg te blijven

Ik ken het inhoudelijke verhaal in deze niet, maar als het een contract voor meerdere wedstrijden is bij 1 organisatie (multi-fight agreement) heb je een apart contract voor de wedstrijd (bout-agreement).
In de multi-fight agreement staat de duur van het contract, het aantal wedstrijden, gage, clausules bij het winnen van een titel en andere long term overeenkomsten.
In de bout agreement staan de overeenkomsten voor de betreffende wedstrijd, zoals de datum, het afgesproken gewicht, naam van de tegenstander etc.

Ik vraag me af of er dan een andere bout-agreement getekend is voor deze wedstrijd, voor het betreffende contract waar men het niet mee eens is, want dan heb je gewoon gelijk en kan zij het vliegtuig pakken.
Of dat men niet op de hoogte is geweest van de situatie omtrent de bout-agreement, en haar management zelf geen actie heeft ondernomen en men de bout-agreement pas een week van tevoren ontvangen heeft.
Want dan is het ook nalatigheid van haar management, je kan niet gaan afwachten tot je een contract toegestuurd krijgt.
Dat soort zaken moeten voor het trainingskamp start al geregeld zijn, en daar hoor je zelf achteraan te zitten anders heb je totaal geen onderhandelingspositie, wat nu dus het geval blijkt te zijn.
Imho hoor je als management dit gewoon te weten.
Misschien kan zij er zelf beter toelichting over geven, ik ben wel benieuwd.
Deze situatie is nadelig voor alle betrokken partijen namelijk.

Kemal
04-09-2014, 09:07
Hoe dan ook is het gewoon een klote situatie natuurlijk

blackadder
04-09-2014, 09:34
Jammer.