PDA

View Full Version : Koning Mohammed VI verwelkomt kickboxer Ismael Ben Ali op zijn boot



Wheelie
04-09-2014, 20:45
Koning Mohammed VI verwelkomt kickboxer Ismael Ben Ali op zijn boot http://mixfight.com/img/img.php?src=uploads/cgblog/id32051/ismael-ben-ali-mohammed-6-2a6cb.jpg
De Marokkaans-Nederlandse kickboks kampioen Ismael Ben Ali was op vakantie in Tanger, Marokko en had daar een bijzondere ontmoeting. Terwijl hij voor de kust aan het jet skiën was zag hij niemand minder dan de koning Mohammed op een boot. Koning Mohammed VI is de koning van Marokko.

Omdat de kickbokser geen toestemming had om de koninklijke boot met de jetski te benaderen koos hij ervoor om naar de boot zwemmen in de hoop de koning van Marokko te ontmoeten.
Toen hij dichter bij de boot kwam vroeg Ismael Ben Ali of hij aan boord mocht komen om samen met koning Mohammed op de foto te gaan. Gelukkig voor hem gaf koning Mohammed toestemming en verwelkomde hem aan boord van de boot.

De foto van de twee is nu op de Facebook-pagina van koning Mohammed geplaatst.

http://mixfight.com/uploads/images/Images/ismael-ben-ali-mohammed-6-2a6cb.jpg

FightSense
04-09-2014, 23:00
King Mohammed VI of Morocco had an unexpected guest on board his speedboat outside the Moroccan coastline.
Moroccan-Dutch kickboxing champion Ismael Ben Ali spent his holiday between Tangier and Al Hoceima in Morocco, and while jetskiing off the shore, he spotted King Mohammed on a boat.
As the kickboxer didn’t have permission to approach the royal boat by jetski, he chose to swim towards the boat in the hopes of meeting the King of Morocco face to face.
Closing in on the boat, Ismael Ben Ali asked King Mohammed, if he could come on board to take a picture. Luckily for him, King Mohammed agreed and welcomed him aboard the boat.
The photograph of the two has now been posted on King Mohammed’s Facebook page which already holds several photos of the monarch in relaxed surroundings on his yacht in Moroccan waters.http://www.bladna.nl/IMG/arton8966.jpg?1409773775

Pansier
04-09-2014, 23:09
Gaaf man! Ook sympathiek van King Mohammed!

Wiseguy
04-09-2014, 23:34
De vorige sporter die hem ontmoette heeft er nog iets leuks aan overgehouden.

Het koninklijke sprookje van een Marokkaanse dressuurruiter uit HaarlemVAN ONZE VERSLAGGEVER WILLEM FEENSTRA − 28/03/12, 00:00
Stomtoevallig ontmoette hij de koning van Marokko tijdens een vakantie. Rahmouni vertelde zo enthousiast over zijn sport dat hij steun verwierf in het paleis. Zo werd hij de eerste Afrikaanse dressuurruiter die zich kwalificeerde voor de Spelen.
VIJFHUIZEN - De trainingsstal van dressuurruiter Yessin Rahmouni in het Noord-Hollandse Vijfhuizen is dezer dagen een druk bezocht oord. Sinds zijn koninklijke sprookje het nieuws haalde, is het met zijn vrije tijd gedaan. Rahmouni is een attractie. De enthousiaste Haarlemmer met Marokkaanse roots gaat er vrolijk in mee. 'Eindelijk eens een positief verhaal over Marokkanen.'

Dat Rahmouni in Londen de eerste dressuurruiter wordt die een Afrikaans land vertegenwoordigt op de Olympische Spelen, is bijzonder. Nog specialer is de manier waarop dat tot stand kwam. Als hij erover vertelt, schiet hij zelf meer dan eens in de lach. Het klinkt allemaal ook nogal surrealistisch. Zijn verhaal leidt van een Marokkaans strand via een koninklijk paleis naar een olympische tophengst.

Samen met zijn neef vierde Rahmouni afgelopen zomer vakantie in Marokko. De twee huurden een waterscooter, maar waren niet alleen. De Marokkaanse koning Mohammed VI en zijn bodyguard beukten met zo'n zelfde minibootje door de golven. 'Mijn neef riep: 'lang leve de koning'. Daarvoor had ik hem niet eens herkend.' Daar, dobberend op waterscooters, raakten Rahmouni en koning Mohammed VI aan de praat. Rahmouni vertelde over zijn carrière als dressuurruiter.

Als nuchtere Haarlemmer uit een modaal gezin had hij het toch maar mooi tot het grand-prixcircuit geschopt. Toen hij 7 jaar was ging hij al met zijn zusje mee naar de paarden. Voor een Marokkaanse jongen nou niet bepaald een gebruikelijke hobby. Andere jongens gingen voetballen of buiten spelen. Het zorgde voor lichte gevoelens van schaamte bij de kleine Yessin.

Toch was dat geen reden om te stoppen. Op zijn 14de kwam hij terecht in de stal van Tommie Visser en diens ouders. Een stal met internationale ervaring en goede contacten in het wereldje. Rahmouni kreeg training van Edward Gal en Anky van Grunsven. Hij bleek talent te hebben.

Yessin was niet de enige uit de familie Rahmouni die op hoog niveau sportte. Broer Mousin was profvoetballer bij Haarlem. De vader van de jongens had een topsportcarrière altijd gestimuleerd. Hij was een trots man, met nog één grote droom: dat een van zijn zoons de eer van Marokko mocht verdedigen. Mousin in het Marokkaanse elftal, dat zou geweldig zijn. Of Yessin op een Marokkaans paard. Maar vader Rahmouni overleed, en zijn kinderen erfden zijn dromen.

Machtige hengst
Of het dat verhaal is dat de koning op zee tot denken aanzette, weet Rahmouni niet. Terwijl de waterscooters tegen elkaar lagen, noteerde de bodyguard van de koning Rahmouni's nummer. 'Ik dacht: dit is een mooi verhaal, maar hier hoor ik nooit meer iets van. Tien minuten later kreeg ik al telefoon. Of ik een kopie van mijn paspoort naar het paleis wilde brengen.'

In de maanden daarop ging het snel. Rahmouni kreeg de Marokkaanse 'sportnationaliteit' en hij mocht zich namens het land proberen te kwalificeren voor de Spelen in Londen.

Maar dat niet alleen. Prinses Lalla Amina, zelf groot paardenliefhebber en voorzitter van de Marokkaanse hippische federatie, vertelde Rahmouni dat haar land hem financieel zou gaan steunen in aanloop naar de Spelen. 'En ze wilden een paard voor me kopen. Ik mocht zelf weten welke.'

Hij zocht een paard uit met olympische ervaring. Floresco heet de machtige hengst. Een prijzenpakker die op de Spelen van 2008 in Hongkong werd bereden door de Zweed Patrik Kittel. Over wat dat ervaren paard de koninklijke familie heeft gekost, praat hij liever niet. 'Laten we het erop houden dat het een toppaard is. Dat is niet goedkoop.'

Hij reed maar liefst tien wedstrijden in twee maanden tijd, om punten voor kwalificatie te verzamelen. Sindsdien is zijn verhaal gewild. De Marokkaanse prinses organiseerde een persconferentie, waar media uit alle Afrikaanse windstreken op afkwamen.

Dat Rahmouni voor Marokko wil uitkomen, beschouwen ze als een eer. Daardoor wordt de druk op zijn schouders groter. Dat voelt hij, net als de last die de hulp van de koninklijke familie met zich meebrengt.

Want verlangt een investeerder geen prestaties? Is dat niet waarom het draait? Volgens Rahmouni was de druk om zich te kwalificeren groter dan de druk om te presteren op de Spelen. 'Ik weet dat een medaille daar niet realistisch is. Ik ga ervan uit dat de familie dat ook weet.'

Voorlopig is het toekomstmuziek. Tien Nederlandse televisieprogramma's willen iets met hem doen. Tientallen andere media hebben hem eveneens benaderd. 'Ik krijg opeens meer aandacht dan de hele Nederlandse dressuurploeg bij elkaar.' Het verhaal van ruiter Rahmouni is uitgegroeid tot een sprookje.

FightSense
05-09-2014, 00:02
De foto met de ontmoeting van de Marokkaanse Koning heeft meer dan 100.000 likes behaald op FACEBOOK.
Dit is ook opgemerkt door de Marokkaanse Ministerie van sport en zij zullen Ismael Benali binnenkort uitnodigen om te bekijken hoe ze Ismael kunnen ondersteunen.

Zie hieronder link met een stukje van de ontmoeting op een Nederlandse Marokkaanse site
http://www.bladna.nl/marokkaanse-kickbokser-den-haag-koning-mohammed-6,08966.html

mario the count
05-09-2014, 09:57
Nice, lijkt me een sympathieke vent ja.

Kemal
05-09-2014, 10:01
Leuk, erg sympathiek

M3
05-09-2014, 13:25
geweldig dat het zomaar kan, staat dichtbij het volk!

Ellen
05-09-2014, 18:55
Hahaha Koning Mohammed en Prince Izzy ;-)

micha
05-09-2014, 22:32
Super gaaf dit man! Ik denk als Nieky Holzken naar WA zwemt dat de alarmbellen gaan rinkelen en dat hij niet eens in de buurt komt

S.B.
05-09-2014, 23:01
Dat komt omdat onze koning niet zo een groot fan is van Golden Glory.