PDA

View Full Version : Remy Bonjaski in Jubileumeditie Expeditie Robinson met 18 BN'ers



Wheelie
04-09-2014, 22:29
Jubileumeditie Expeditie Robinson met 18 BN'ers

Het vijftiende seizoen van Expeditie Robinson telt achttien kandidaten. Op de Filipijnen strijden de BN’ers in drie teams van zes personen voor de overwinning. De presentatie van de survivalshow is in handen van Dennis Weening en Nicolette Kluijver.

Eerder waren er al veertien kandidaten bekend van Expeditie Robinson 2014. Manuel Broekman, Krystl, Ferry Doedens, Lone van Roosendaal, Leo Alkemade, Coosje Smid, Mr. Polska, Anouk Maas, Loek Peters, Lobke Berkhout, Freddy Tratlehner, Ancilla Tilia, Kay Nambiar en Sabrina Starke. In een later stadium zijn Rick Brandsteder, Juliette van Ardenne, Nadia Palesa Poescmann en Remy Bonjasky daaraan toegevoegd.

Favoriet

Door zijn medekandidaten werd Remy Bonjasky gelijk tot favoriet gebombardeerd. De deelname van de K1-kampioen was voor hen ook een verrassing. Maar Remy heeft geen moment getwijfeld om mee te doen. “Het is leuk. Toen ze mij vroegen om mee te doen heb ik gelijk ja gezegd. Ik wilde mezelf eens op een andere manier leren kennen. Ik ben natuurlijk al veel met mijn lichaam bezig, maar dat is vooral om het in conditie te houden met goed eten en trainen. Als sporter werd ik door mijn teamgenoten gelijk in de leidersrol gemanoeuvreerd. Dan moet je ook in die rol stappen”, zegt Remy.

Verveling

Remy vond de expeditie af en toe wel zwaar, maar zou het anderen zeker aanraden om mee te doen. “Wat ik erg tegen vond vallen, waren de tijden tussen de proeven. Van tevoren wist ik niet wanneer de volgende proef was. Als het aan mij lag deden we elke dag een proef. Soms zaten er drie dagen tussen. Ondanks de momenten van verveling zou ik het wel aan anderen aanraden. Je gaat er niet dood aan. Af en toe een schrammetje en dan weer door. Voor mij was het prima te doen. ”

Uitdagingen

Sabrina Starke is dezelfde mening toegedaan als Remy. “Het eten, het weinige slapen en de proeven waren de grootste uitdagingen. Maar ik zou het mensen zeker aanraden om mee te doen aan Expeditie Robinson. Het was zwaar en super heftig, maar daarnaast een mooie ervaring. Ook de omgeving was echt tof. Het is goed om jezelf in het diepe te gooien en te kijken hoe je het doet. Ik vond het ook tof om samen met Remy in Expeditie Robinson te zitten. Hij behoort tot de sterksten der aarde, maar is bovenal een hele fijne vent.”

Comfortzone

De zangeres deed aan het programma mee, omdat ze haar grenzen wil verleggen. “Ik vind het een te gek programma. Ik ben in een fase van mijn leven waarin ik nieuwe dingen wil proberen. Omdat ik altijd gefocust ben op de groei en ontwikkeling van mezelf, wilde ik mij nu in het diepe gooien. Ik wilde dolgraag een keer uit mijn comfortzone stappen.”