PDA

View Full Version : Bonjasky: In de K1 gebruikt 80 à 90 procent doping



RedDawn
08-09-2014, 12:56
Bron: ad.nl

Bonjasky: In de K1 gebruikt 80 à 90 procent doping

Remy Bonjasky heeft zelf nooit doping gebruikt, maar weet zeker dat er in de K1 volop gebruikt wordt. 'Er wordt door 80 á 90 procent gebruikt in onze sport. Dat weet ik bijna wel zeker', zegt hij in het BNN-programma Spuiten en Slikken.
Bonjasky is een uitzondering in de sport, vindt hij. 'Ik gebruik niet en heb dat ook nooit gedaan. Ik heb altijd gezegd dat als het mij niet lukt op een normale manier, ik ermee moet stoppen. Ik wil altijd winnen en als ik niet kan winnen met normaal eten dan houdt het op.'

Hij kan geen namen noemen in het programma, maar ziet wel aan bepaalde vechters iets terug. 'Je ziet het gewoon aan sommige beelden. Je ziet hem vandaag en daarna zie je hem een klein half jaartje later weer. 'Jij hebt een kuurtje gepakt', denk ik dan. Dan komt er ook andere troep naar binnen. Die gasten hebben dan ineens bredere kaken en het lichaam is ineens een stuk groter.'

Maar als het te zien is voor iedereen, waarom wordt er dan niets aan gedaan? 'De sport staat dusdanig in de kinderschoenen dat het nog niet professioneel genoeg is. Het is jammer, maar het is zo. Tot op een zekere hoogte is het geaccepteerd', sluit hij af.

Kemal
08-09-2014, 14:09
Das eigenlijk niets nieuws..

Nosferatu187
08-09-2014, 14:43
Das eigenlijk niets nieuws..

T15Boxing
08-09-2014, 15:33
Nou nou nou nou

Pansier
08-09-2014, 15:42
Jerome Le Banner en Bob Sapp hebben nooit steroids gebruikt! Dat zie je toch zo...

bryan
08-09-2014, 16:18
En dit is een verrassing ? Ik zou er geen 1 kunnen opnoemen waarvan ik het zeker zou weten dat hij NIET heeft gebruikt

elpappi
08-09-2014, 16:31
En dit is een verrassing ? Ik zou er geen 1 kunnen opnoemen waarvan ik het zeker zou weten dat hij NIET heeft gebruikt

Sem Schilt.

ijsbier
08-09-2014, 16:36
En dit is een verrassing ? Ik zou er geen 1 kunnen opnoemen waarvan ik het zeker zou weten dat hij NIET heeft gebruikt

Sem Schilt, zou hij ook niet veel aan hebben in zijn spelletje. en n paar japanners misschien.

blackadder
08-09-2014, 16:52
En dit is een verrassing ? Ik zou er geen 1 kunnen opnoemen waarvan ik het zeker zou weten dat hij NIET heeft gebruikt
Remy. Hij heeft zelf gezegd dat ie nooit iets heeft gehad. En Sem uiteraard.
Butterbean neemt alleen Hamburgers en die staan op geen lijst denk ik. Sapp, Mr. Clean living himself.

Pansier
08-09-2014, 16:54
Mark Hunt miss

blackadder
08-09-2014, 16:56
Mark Hunt miss
Die neemt waarschijnlijk wat cultureel verantwoorde, oeroude Maori warrior kruiden tijdens een speciale Maori rite.

rene37
08-09-2014, 17:11
Ik geloof Remy maar ik geloofde Michael Boogerd ook...

largo0
08-09-2014, 18:02
Wat probeert Remy met dit te bereiken? Heilig boontje.

Facade
08-09-2014, 18:25
Dit is niet bepaald verrassend, maar ik vind de manier waarop Bonjasky dit in de media brengt niet netjes. Hij heeft verder geen enkele andere basis voor deze verdachtmakingen dan zijn eigen gevoel, maar brengt zijn collega's wel fors in diskrediet.

Hij noemt verder ook geen namen, waardoor eigenlijk elke andere sporter die niet Bonjasky heet verdacht is. Dan kan hij wel een gevoel ergens bij hebben, maar misschien hebben zijn collega's wel hetzelfde bij hem... Gewoon je mond houden als je geen bewijs hebt, het niet om je zelf gaat of je geen namen wilt noemen.

Briant
08-09-2014, 18:45
Wat gebruiken mensen doping in topsport? ik geloof er niets van.

Fasada
08-09-2014, 20:50
Remy mag wat mij betreft zeggen wat ie wilt maar ik vind de timing wel een beetje verdacht. Had hem meer gesierd als hij zich hier over had uitgesproken toen hij nog actief was als vechter. Het is inderdaad makkelijk om zulke dingen te roepen maar je vraagt je toch af welke beweegredenen hij heeft om dit nu zo plotseling te melden. Werd het hem gevraagd? Reageert ie op een recente dopingschandaal? of wil hij gewoon het nieuws halen?

Wat maakte hem om die uitspraak te doen, is een beetje mijn vraag en wat voor baat heeft ie er mee. Komt hij met oplossingen? Wil hij de sport schoon krijgen? Ik heb het hele interview niet gezien maar heb niet het gevoel dat hij echt met oplossingen kwam of dat hij zich bekommert om de gezondheid van de vechters en zich daarom wil hard maken om de sport te helpen.

Daarnaast weet hij dat de sport het al zwaar zat heeft in Nederland en dat de berichtgeving hierover alleen wordt overgenomen wanneer er iets negatiefs te melden is en dan gaat hij notabeen bij Spuiten en Slikken zijn verhaal doen. Verder vind ik de cijfers 80% en 90% ook iets waar ik mijn vraagtekens bij heb. Ik kan mij voorstellen dat er in het zwaargewicht er misschien meer aan doping wordt gedaan maar om zo een grote groep over 1 kam te scheren vind ik wel ver gaan.

Maar goed, zoals al eerder is gezegd; doping hoort nou eenmaal bij topsport dus heel verrassend is het natuurlijk niet maar blijf het jammer vinden dat juist zo een artikel de voorpagina's haalt en niet eens het nieuws dat Gegard als main event staat te knokken en Alistair KO is gegaan.

BB
08-09-2014, 21:23
Remy mag wat mij betreft zeggen wat ie wilt maar ik vind de timing wel een beetje verdacht. Had hem meer gesierd als hij zich hier over had uitgesproken toen hij nog actief was als vechter. Het is inderdaad makkelijk om zulke dingen te roepen maar je vraagt je toch af welke beweegredenen hij heeft om dit nu zo plotseling te melden. Werd het hem gevraagd? Reageert ie op een recente dopingschandaal? of wil hij gewoon het nieuws halen?

Wat maakte hem om die uitspraak te doen, is een beetje mijn vraag en wat voor baat heeft ie er mee. Komt hij met oplossingen? Wil hij de sport schoon krijgen? Ik heb het hele interview niet gezien maar heb niet het gevoel dat hij echt met oplossingen kwam of dat hij zich bekommert om de gezondheid van de vechters en zich daarom wil hard maken om de sport te helpen.

Daarnaast weet hij dat de sport het al zwaar zat heeft in Nederland en dat de berichtgeving hierover alleen wordt overgenomen wanneer er iets negatiefs te melden is en dan gaat hij notabeen bij Spuiten en Slikken zijn verhaal doen. Verder vind ik de cijfers 80% en 90% ook iets waar ik mijn vraagtekens bij heb. Ik kan mij voorstellen dat er in het zwaargewicht er misschien meer aan doping wordt gedaan maar om zo een grote groep over 1 kam te scheren vind ik wel ver gaan.

Maar goed, zoals al eerder is gezegd; doping hoort nou eenmaal bij topsport dus heel verrassend is het natuurlijk niet maar blijf het jammer vinden dat juist zo een artikel de voorpagina's haalt en niet eens het nieuws dat Gegard als main event staat te knokken en Alistair KO is gegaan.

Als het % 40 zou zijn, is het nog steeds een ziek %.

Facade
08-09-2014, 21:38
tstoort me ook een beetje dat hij zichzelf zo neerzet als Jezus van Nazareth door zogenaamd de enige te zijn die dan niet zou gebruiken. Donder alsjeblieft op zeg.

Coldcrust
08-09-2014, 22:35
Dit is niet bepaald verrassend, maar ik vind de manier waarop Bonjasky dit in de media brengt niet netjes. Hij heeft verder geen enkele andere basis voor deze verdachtmakingen dan zijn eigen gevoel, maar brengt zijn collega's wel fors in diskrediet.

Hij noemt verder ook geen namen, waardoor eigenlijk elke andere sporter die niet Bonjasky heet verdacht is. Dan kan hij wel een gevoel ergens bij hebben, maar misschien hebben zijn collega's wel hetzelfde bij hem... Gewoon je mond houden als je geen bewijs hebt, het niet om je zelf gaat of je geen namen wilt noemen.


Wie zegt dat hij verder geen enkele basis heeft voor de verdachtmakingen? Wie weet weet hij heel precies hoe,wie en wat.
Ik ken de context van het interview of de vraagstelling niet maar als hem daarnaar gevraagd wordt.waarom moet hij daar dan willens en wetens om liegen? En sterker nog, we kunnen hem wel heilig boontje noemen,maar stel dat hij echt niets heeft gebruikt zoals hij zelf zegt,dan staat hij toch volledig in zijn recht om de vraag of er in de K1 doping gebruikt werd met ja te beantwoorden? Moet iemand die het wel volgens de regels speelt (ervan uitgaande dat hij de waarheid spreekt,dus van hem uit gezien) dan al die valsspelers de hand boven het hoofd houden?

Nosferatu187
08-09-2014, 22:41
http://www.npo.nl/spuiten-en-slikken/07-09-2014/BNN_101369740

Facade
08-09-2014, 23:01
Wie zegt dat hij verder geen enkele basis heeft voor de verdachtmakingen? Wie weet weet hij heel precies hoe,wie en wat.

Dat zegt hij zelf...


'Je ziet het gewoon aan sommige beelden. Je ziet hem vandaag en daarna zie je hem een klein half jaartje later weer. 'Jij hebt een kuurtje gepakt', denk ik dan. Dan komt er ook andere troep naar binnen. Die gasten hebben dan ineens bredere kaken en het lichaam is ineens een stuk groter.'

Dit is de basis van zijn conclusies. Of hij meer weet interesseert me niet zo, zeg dat dan gewoon in plaats van dat hij iets ergens van 'denkt' daar koop ik niet zoveel voor. Ik baseer me op wat hij zegt en dat is meer dan wat Bonjasky kan zeggen want die baseert zich eigenlijk helemaal nergens op.

Vragen over zichzelf mag hij inderdaad naar waarheid beantwoorden. Dat weet hij zeker, of ik hem nou geloof of niet. Dingen die niet over hemzelf gaan, waarvan hij helemaal niet weet hoe de vork in de steel zit, daar heeft hij zich naar mijn mening verre van te houden. Zeggen dat je het niet weet zou dan de waarheid zijn.

Marchant
08-09-2014, 23:05
Vind dit een "Patty Brardje" een schandaaltje oproepen en niets zeggen puur om weer even in de media tekomen..
Jammer van Remy...moet hij kijkers trekken voor exp. robbinson?

tarantula
08-09-2014, 23:32
sefo en hunt lijken mij wel natural.

T15Boxing
09-09-2014, 02:02
Of iemand natural is is niet met je ogen te zien. Cheaters in vechtsport gaan ook niet drugs nemen om spiermassa, het gaat erom dat ze sneller herstellen zodat ze vaker en harder kunnen trainen en overall meer energie kunnen besteden. Daar gaat het om, en daardoor kunnen zo hun kracht, snelheid etc. meer opbouwen. Doping geeft je geen magische krachten, het helpt je alleen om harder en vaker te trainen dan de anderen.

The Doctor
09-09-2014, 06:46
Typisch Bonjasky gevalletje, het blankste jongetje van de klas.
Toen hij begon te verdienen, verliet hij iedereen die in hem geinvesteerd had, omdat een uurloon voor de trainer toen voordeliger werd. Zei hij dat er ook bij?
Naturel vechters: Schilt, Sefo, Hunt, Hoost?, Choi, en veel twijfelgevallen, die je niet zomaar kan beschuldigen.
Dan had hij toen zijn mond open moeten trekken.

bryan
09-09-2014, 08:54
Ik zou ook voor Sem niet mijn handen in het vuur steken. Die is in de jaren ook makkelijk 20 kilo gegroeid. En Sefo en Hunt, uiterlijk zegt niets. Kijk maar naar Josh Barnett.

Mauro
09-09-2014, 09:15
...moet hij kijkers trekken voor exp. robbinson?
dit !

cornelus
09-09-2014, 10:03
Bon jasky is behalve een kanjer ook vaak genoeg een janker, dat wisten we toch al ;-)

The Company
09-09-2014, 10:03
Vechters zeggen altijd hetzelfde.

Iedereen gebruikt behalve ik (en mijn team).

Goolings
09-09-2014, 10:59
Ernesto Hoost was in zijn boek tenminste hier nog best eerlijk in.

Richelieu
09-09-2014, 11:22
Op de Fb pagina van Andy Souwer loopt deze discussie overigens ook, hiervan een tweetal reacties;


Het gaat mij er meer om welk belang hij er bij heeft. Iedereen weet dat het gebeurd in veel sporten, ook in het kickboksen.
Welk initiatief heeft hij ooit genomen om hieraan zijn beste been voor te zetten? Oplossingen aangedragen? Ind timing is niet optimaal. Beetje jammer dit...nogmaals ik vind dit heel erg zelfingenomen. Maar het is belangrijk wanneer je op tv wilt blijven komen. Dat is zijn doel ook denk ik zo...beetje mediageil. Maar zo denk ik erover...de feiten zijn al achterhaalt. De 'sportman' zou zich beter moeten inzetten ipv achteraf met modder gooien...

Nog een oude MF bekende;


Als je het dusdanig belangrijk vindt om dit onderwerp te bespreken, moet je het doen terwijl je er zelf nog actief middenin zit. Eerst in de hoogste regionen van een 'dopingsport' volop cashen en daarna pas een boekje opendoen op een moment dat de sport in zwaar weer verkeert en elke positieve impuls kan gebruiken, geeft geen blijk van liefde voor de sport. Vele liefhebbers zien Remy als een goede ambassadeur voor de sport, maar ik denk dat dat beeld nu flink afgebrokkeld is. Als je purist bent, doe je actief je best voor een schone sport TIJDENS je loopbaan (zoals Georges St-Pierre in ieder geval die indruk wekte). Doe je dat niet, is het ook prima, zolang je dan maar niet achteraf ineens de vuile was buiten gaat hangen. Zou hij zich niet beseffen dat deze uitspraak ook wel eens gevaarlijk zou kunnen zijn voor hem? Nu hij sportschoolhouder is, is een nieuwe toestroom van talent voor hem toch ook van belang.
(Ik besef me dat mijn stuk wel eens 'gevaarlijk' kan zijn vanwege mijn werk, maar mijn Facebook-profiel is persoonlijk en zo ook mijn mening hierboven)

Willem033
09-09-2014, 11:41
Die onderste reactie is die ballendrager van Rutz toch?

makavelli
09-09-2014, 12:03
toch niet zo gek dat hij dit zegt in een programma over drugs

Wheelie
09-09-2014, 12:22
Die onderste reactie is die ballendrager van Rutz toch?

Was de ballendrager van Rutz

e-type
09-09-2014, 12:57
toch niet zo gek dat hij dit zegt in een programma over drugs


Precies. Beetje jammer dat het zo wordt opgeblazen. Het is toch niet zo dat ie een column geschreven heeft ofzo. Het werd 'm gewoon gevraagd. Wat een gezeur om niets.

Nosferatu187
09-09-2014, 13:59
ik vind ook dat hij niks verkeerds heeft gedaan, hij geeft gewoon antwoord.

Willm
09-09-2014, 14:23
Typisch weer Remy, doet alles om maar in de spots te staan.

YoMarK
09-09-2014, 14:45
Wat een gezeur, iedereen weet toch dat het zo is. Wat moet hij dan zeggen..hypocriet(liegen) doen en zeggen dat het wel meevalt? Het wordt gevraagd, dus geeft hij antwoord.
Remy doet het in de media gewoon prima, en dat kan je van veel andere vechtsporters niet zeggen.

Turboknecht
09-09-2014, 14:53
Precies. Beetje jammer dat het zo wordt opgeblazen. Het is toch niet zo dat ie een column geschreven heeft ofzo. Het werd 'm gewoon gevraagd. Wat een gezeur om niets.

Helemaal mee eens. Ergens ook wel grappig dat mensen die dan nog wel actief zijn zich in eens zo aangevallen voelen. :rolleyes:

T15Boxing
09-09-2014, 16:30
Wat een gezeur, iedereen weet toch dat het zo is. Wat moet hij dan zeggen..hypocriet(liegen) doen en zeggen dat het wel meevalt? Het wordt gevraagd, dus geeft hij antwoord.
Remy doet het in de media gewoon prima, en dat kan je van veel andere vechtsporters niet zeggen.

Zoals zijn belachelijke optreden in Dino Show?

Overhand Right
09-09-2014, 19:34
Zoals zijn belachelijke optreden in Dino Show?

Ja wat was dat ?!! Was niks meer over van zijn ideale schoonzoon act.

T15Boxing
09-09-2014, 20:58
Ja wat was dat ?!! Was niks meer over van zijn ideale schoonzoon act.

idd. Zijn dansje in het begin was wel grappig.

anoniem gg
10-09-2014, 04:06
Andy Souwer is right, regardless if by some miracle Remy became the number 1 psychic doctor in the world and attended secretly all those dressing rooms were fighters were using steroids, there is no reason to bring this up. It’s bad sportsmanship to be badmouthing or dissing your peers.
I would go even further and I can explain it does not even make sense what you’re saying. When Bonjasky got the beating of his life 5 rounds against Semmy Schilt, three months before Remy won his first the GP, Remy was in a deep crises. It was only in the absence in the K-1GP tournament of Semmy Schilt and a weak field of fighters, Remy became the first time champion. According to Remy 80% were users ( of his opponents) which at that time he never said nothing in public for the time he was with K-1. Maybe Remy thinks by stating this ( Remy could you provide us the academic research and were you got this 80% from?) steroid “scandal” his K-1 GP winning were even more “amazing” or he says these things to get attention in the Dutch media as he is a retired pro fighter and tries to make some money on the side? Furthermore I know for a fact that Semmy Schilt never used any form of enhancement drugs not even a protein shake. Semmy Schilt and team golden glory were kryptonite for Remy as soon as Schilt starting to participate in the K-1 WGP he beat the crap out of Remy many times, without ever using any steroids. Sure Remy will nag now that Semmy felt in a kettle of steroids like “Obelix” when he was young and that it’s not fair. But then again there is Hong Men Choi or another great example Bob Sapp ( many people suspected him from overroiding) who Remy defeated with a high kick KO.
Screaming in Japan I am God is one thing but then thrashing your fellow fighters with scandal’s like accusing the majority of them from using drugs makes you a selfish arrogant sensation seeker. Maybe if you like attention, you should try to talk about relationships and divorce, sure there would be many “fans” interesting in your own behavior in your personal life.
Ok, I admit Remy you accused Alistair of roiding one time at a press conference in Japan, but you only did this after Alistair presented you with a fake Oscar because many experts in the kickboxing scene accused you of faking and dramatizing your “injury” for example in your fight with Badr Hari or in another final fight with Musashi when you were kicked in the groin area in the finals.
It sounds like like you are dissing people out of insecurity and it does not make you look good. We all in this industry should reflect upon the sport with fond memories and positivity and respect for everybody in the industry, rather than be negative, start rumors

The Doctor
10-09-2014, 05:46
Bas, lul je ineens geen Nederlands meer? Ik weet, je bent slecht te verstaan, maar lezen lukt nog wel hoor.
Ik vind je posts, vaak onzin, en soms scherp wel altijd leuk om te lezen en ik ga er weer even voor zitten, als jij post!
ps, die arme Sebastiaan is door zijn rug gegaan.

Anderson
10-09-2014, 08:59
Bas Boontje voelt zich meteen op z'n pik getrapt.

S.B.
10-09-2014, 10:29
Haha ik ken de situatie niet maar de reactie hierboven spreekt wel boekdelen.

cornelus
10-09-2014, 11:30
Nou dat gaat weer lekker zo. Gezellig!

Turboknecht
10-09-2014, 11:31
Zeg dat wel.

MARLOES
10-09-2014, 13:58
Niet echt eerlijk hoor. Jullie dagen hem uit en als er dan een reactie komt wordt hij weer gebanned en zijn reactie gedelete?

Westpaw
10-09-2014, 14:13
Precies. Beetje jammer dat het zo wordt opgeblazen. Het is toch niet zo dat ie een column geschreven heeft ofzo. Het werd 'm gewoon gevraagd. Wat een gezeur om niets.
X2!

king
10-09-2014, 15:36
Prominente kickboksers zitten vast voor mishandeling, moord, drugshandel en wat allemaal niet meer. En dan wordt Bonjaski - een drievoudig kampioen en de enige met een vlekkeloos blazoen - afgekraakt omdat hij zou 'klikken' over het dopinggebruik binnen de sport... zucht...

blackadder
10-09-2014, 15:38
Prominente kickboksers zitten vast voor mishandeling, moord, drugshandel en wat allemaal niet meer. En dan wordt Bonjaski - een drievoudig kampioen en de enige met een vlekkeloos blazoen - afgekraakt omdat hij zou 'klikken' over het dopinggebruik binnen de sport... zucht...
x2
...dubbel zucht...

ArjanV
10-09-2014, 16:35
Inderdaad...Bonjasky zou omarmt moeten orden door eenieder die het het beste voor heeft met de sport!

Er is hier kritiek vanwege het moment dat hij hier mee komt...er is toch geen enkele sporter die vrijwillig met dit soort nieuws is gekomen tijdens zijn/haar actieve carriere? Logisch ook want in dit rancuneuze wereldje had ie gewoon flink genaaid geworden,zowel in de ring als financieel...dat weet Bas "heilig boontje" Boon als geen ander...

En waarom iedereen er zo van overtuigd is dat Sem Schilt nooit iets gebruikt heeft is mij ook een raadsel! Op de eerste plaats,ik heb altijd veel waardering gehad voor Sem Schilt,ook voor zijn vechtstijl,en ik zeg ook niet dat ie wel gebruikt heeft maar je kan simpelweg niet met zekerheid zeggen dat je weet dat iemand niet gebruikt heeft,daarvoor moet je 24/7 op iemands lip zitten of haartesten uit gaan voeren,die bijna niet te betalen schijnen te zijn...

Remy Bonjasky is het grootste en beste reclamebord voor de thaibokssport die we nu hebben,daar mag best eens wat meer waardering voor zijn.

Facade
10-09-2014, 17:06
Dat is er ook wel, maar als ie iets ongefundeerds zegt mag dat best benoemd worden. Ik heb kritiek op zijn uitlatingen hier, maar niet zozeer op zijn persoon o.i.d.

Tony
10-09-2014, 17:21
Niet echt eerlijk hoor. Jullie dagen hem uit en als er dan een reactie komt wordt hij weer gebanned en zijn reactie gedelete?

Rocket had eigenlijk een lifetime ban op Mixfight. Hij vroeg enige tijd geleden zelf of hij na al die tijd weer toegang mocht hebben tot mixfight. Daarop hebben we hem het voordeel vd twijfel gegeven. En al vanaf het eerste moment dat hij weer toegang had ging hij het op de man spelen bij bepaalde forumleden. Diverse forumleden stoorde zich daar al aan. Ook heb ik hem toen al gewaarschuwd. Dus dit voorval kun je hoogstens beschouwen als de spreekwoordelijke druppel.

Fasada
10-09-2014, 17:34
Precies wat facade zegt; dit is een forum en dan mag je best kritisch zijn over uitspraken die vechters doen. Juist omdat hij zo een uitstekende ambassadeur is krijgt het nieuwswaarde en daarom neem ik zijn woord veel serieuzer dan wanneer iemand anders zoiets zou zeggen.

Dat neemt niet weg dat ik hier best kritisch over mag zijn. Ik vind persoonlijk het allemaal mosterd naar de maaltijd. Verder is vooral zijn woordkeus opmerkelijk en hetgeen waar ik kritisch over ben want percentage van 80 a 90% roepen zijn cijfers die er niet om liegen en zover ik weet nergens op zijn gebaseerd. En dan ook nog in een sport die al helaas alle schijn tegen heeft vind ik zo een opmerking onhandig en ongepast.

Aan de andere kant ben ik het ook met veel mensen eens dat Remy altijd een prima voorbeeldfunctie heeft gehad en ook degene is die kickboksen populair heeft gemaakt. Hij is toch een van de weinige die nog steeds op TV komt dus dan doet hij echt wel wat goeds en daar heb ik veel respect voor. Alleen ik vind dat alle uitspraken los van elkaar staan en ik mag zeggen wat ik denk, daar is een forum voor. Als ik constant moet overwegen wat iemand voor de sport heeft gedaan positief of negatief voordat ik mijn mening kan geven dan kan ik net zo goed niks meer posten.

BB
10-09-2014, 18:43
Rocket had eigenlijk een lifetime ban op Mixfight. Hij vroeg enige tijd geleden zelf of hij na al die tijd weer toegang mocht hebben tot mixfight. Daarop hebben we hem het voordeel vd twijfel gegeven. En al vanaf het eerste moment dat hij weer toegang had ging hij het op de man spelen bij bepaalde forumleden. Diverse forumleden stoorde zich daar al aan. Ook heb ik hem toen al gewaarschuwd. Dus dit voorval kun je hoogstens beschouwen als de spreekwoordelijke druppel.

Ik vind het helemaal prima. Zielig ventje is het.

Wheelie
10-09-2014, 18:49
ONTOPIC !!!!

MaTo
10-09-2014, 23:20
Precies. Beetje jammer dat het zo wordt opgeblazen. Het is toch niet zo dat ie een column geschreven heeft ofzo. Het werd 'm gewoon gevraagd. Wat een gezeur om niets.

Zucht, overdreven reacties. Er wordt gevraagd of hij een percentage kan geven en verder verteld hij niks schokkends.

Pansier
11-09-2014, 00:09
ONTOPIC !!!!

:wewantmore::lol:

Guile
11-09-2014, 00:32
Waarom wordt er altijd zo krampachtig gereageerd als dit onderwerp langskomt. Remy heeft gelijk als hij de HW div. bedoelt. Overeem gepakt, Hari een koelkast vol, Hoost heeft gebruik toegegeven. Hebben ze Remy deze vraag tijdens zijn actieve carriere gesteld? Reageerde hij toen anders? Pride, K1 was volgens iedereen de shit, dan niet hypocriet gaan doen. Dit was een wezenlijk onderdeel, net zo goed als de foot stomps ( in Pride dan :D). Zelfs bij de amateur HW's wordt er volop gekuurd. Als alle betrokkenen eerlijk zijn komt er nog veel meer los.

Pahlavan
11-09-2014, 01:16
Prominente kickboksers zitten vast voor mishandeling, moord, drugshandel en wat allemaal niet meer. En dan wordt Bonjaski - een drievoudig kampioen en de enige met een vlekkeloos blazoen - afgekraakt omdat hij zou 'klikken' over het dopinggebruik binnen de sport... zucht...

x2
men kan zeggen wat ze willen over Remy maar hij heeft onzettend veel goeds gedaan voor het imago van kickboksen.

anoniem gg
11-09-2014, 03:00
Inderdaad...Bonjasky zou omarmt moeten orden door eenieder die het het beste voor heeft met de sport!

Er is hier kritiek vanwege het moment dat hij hier mee komt...er is toch geen enkele sporter die vrijwillig met dit soort nieuws is gekomen tijdens zijn/haar actieve carriere? Logisch ook want in dit rancuneuze wereldje had ie gewoon flink genaaid geworden,zowel in de ring als financieel...dat weet Bas "heilig boontje" Boon als geen ander...

En waarom iedereen er zo van overtuigd is dat Sem Schilt nooit iets gebruikt heeft is mij ook een raadsel! Op de eerste plaats,ik heb altijd veel waardering gehad voor Sem Schilt,ook voor zijn vechtstijl,en ik zeg ook niet dat ie wel gebruikt heeft maar je kan simpelweg niet met zekerheid zeggen dat je weet dat iemand niet gebruikt heeft,daarvoor moet je 24/7 op iemands lip zitten of haartesten uit gaan voeren,die bijna niet te betalen schijnen te zijn...

Remy Bonjasky is het grootste en beste reclamebord voor de thaibokssport die we nu hebben,daar mag best eens wat meer waardering voor zijn.

Beste Arjan,

Als je met nieuws komt en met name beschuldigingen moet je dat op zijn minst onderbouwen.

Quote: "En waarom iedereen er zo van overtuigd is dat Sem Schilt nooit iets gebruikt heeft is mij ook een raadsel! Op de eerste plaats,ik heb altijd veel waardering gehad voor Sem Schilt,ook voor zijn vechtstijl,en ik zeg ook niet dat ie wel gebruikt heeft maar je kan simpelweg niet met zekerheid zeggen dat je weet dat iemand niet gebruikt heeft,daarvoor moet je 24/7 op iemands lip zitten of haartesten uit gaan voeren,die bijna niet te betalen schijnen te zijn..."

Daar gaat het precies om ik was veel meer betrokken en bij Sem Schilt en vele andere vechters als Remy Bonjasky. Heeft Bonjasky stiekum haren verzameld van all K-1 participanten zat hij 24/7 bij vechters op de lip om te constateren dat alle vechters in de GP gebruikte behalve hijzelf?

En om even te reageren dat er geen enkele sporter vrijwillig komt met dit soort nieuws :

Zabit Zamedov allegations: http://www.fansofk1.com/article?aID=2913

http://cafe967.daum.net/_c21_/bbs_search_read?grpid=Uzlo&fldid=KOJi&datanum=30387&openArticle=true&docid=UzloKOJi3038720091231005633

Quote 1-12-2009: cy. ... Karaev trained in Holland and said that Zimmerman shoots up in front of everyone and only ...... He also managed to budge the 260-tonne-strong Ruslan cargo plane. ..... "Bulgaria's Plamen Boev has been given a four-year ban for doping, the country's

Grappig is dat Zamedov zelf op heterdaad werd betrapt in Las Vegas, hij viel altijd net buiten de boot wilde naar GG maar zijn voormalige promotor manager liet dit niet toen, ook hij had geen haar samples gecollecteerd of kwam met bewijzen. En natuurlijk verloren beide vechters van team leden en dan komt er wrok en jaloezie in het spel. Karaev werd later opgepakt vanwege een groot kunst roof.

Remy heeft boter op zijn hoofd, dat je een fan bent ok, maar mensen in de industrie die Remy kennen hebben daar een andere mening over, bv hoe hij zijn voormalige trainer behandelde of huwelijk etc. Ik ben daar niet bij geweest maar vechters praten en zien elkaar veel in het buitenland dan blijft er weinig verborgen.

Dit subject gaat over gebruiken dat de sport vele klappen heeft opgelopen door misstanden van vechters en bekende uit de criminele wereld is een feit, hoor je mij niet ontkennen. Sterker nog ik ben er een boek over aan het schrijven.

Ik heb van Bonjasky geen dank je wel gekregen voor het introduceren van een nieuwe financier die hem de hoofdprijs betaalde, laat staan een percentage, dus wat bedoel je met financieel naaien, je bedoeld hoe Remy Andre Mannaart behandelde? Wat bedoel je precies?

anoniem gg
11-09-2014, 03:19
Waarom wordt er altijd zo krampachtig gereageerd als dit onderwerp langskomt. Remy heeft gelijk als hij de HW div. bedoelt. Overeem gepakt, Hari een koelkast vol, Hoost heeft gebruik toegegeven. Hebben ze Remy deze vraag tijdens zijn actieve carriere gesteld? Reageerde hij toen anders? Pride, K1 was volgens iedereen de shit, dan niet hypocriet gaan doen. Dit was een wezenlijk onderdeel, net zo goed als de foot stomps ( in Pride dan :D). Zelfs bij de amateur HW's wordt er volop gekuurd. Als alle betrokkenen eerlijk zijn komt er nog veel meer los.



Waarom wordt er altijd zo krampachtig gereageerd als dit onderwerp langskomt. Remy heeft gelijk als hij de HW div. bedoelt. Overeem gepakt, Hari een koelkast vol, Hoost heeft gebruik toegegeven. Hebben ze Remy deze vraag tijdens zijn actieve carriere gesteld? Reageerde hij toen anders? Pride, K1 was volgens iedereen de shit, dan niet hypocriet gaan doen. Dit was een wezenlijk onderdeel, net zo goed als de foot stomps ( in Pride dan :D). Zelfs bij de amateur HW's wordt er volop gekuurd. Als alle betrokkenen eerlijk zijn komt er nog veel meer los.

Dat hangt af van de definitie van welke middelen verboden zijn of niet, sommige middelen waren niet verboden in Japan (maar wel verboden in US) en andere middelen waren wel verboden in Japan, dat kon je in de reglementen en contracten lezen. Daar werd ook op getest, de enige die van GG ooit voor doping is veroordeeld was Stefan Leko bij de K-1 in Zwitserland ( jawel er word dus getest net zoals Zamedov in de US bij de K-1 werd gepakt), Stefan was ziek geworden en herstelde van een blessure en had een hele geringe meerwaarde van testosteron waarde. Natuurlijk ben ik niet 24/7 bij elke vechter al hoewel dat er soms wel op leek er zullen er altijd vechters zijn die de meer eenvoudigere weg zoeken door het gebruik van doping. Maar goed volgens Remy die dus blijkbaar wel 24/7 bij alle participanten was en haar samples verzamelde gebruikte ze allemaal en werd het dus een strijd tussen de beste gebruikers.

The Doctor
11-09-2014, 05:01
Bas, helemaal top dat je even reageert, snap je verhaal richting Mannaart.
Laatste vraagje, off topic, wat vind je ervan dat Balrak zo op het vliegtuig stapt, richting Thailand en meedoet en een show daar?

anoniem gg
11-09-2014, 07:29
Bas, helemaal top dat je even reageert, snap je verhaal richting Mannaart.
Laatste vraagje, off topic, wat vind je ervan dat Balrak zo op het vliegtuig stapt, richting Thailand en meedoet en een show daar?

Als iemand zijn straf heeft uitgezeten, waarom niet? Je bent toch niet je hele leven veroordeeld?

R.D.N
11-09-2014, 10:26
Doping hoort bij topsport.

blackadder
11-09-2014, 11:56
Als iemand zijn straf heeft uitgezeten, waarom niet? Je bent toch niet je hele leven veroordeeld?
Eeh misschien vanwege het imago naar buiten toe?

Richelieu
11-09-2014, 12:10
Dit subject gaat over gebruiken dat de sport vele klappen heeft opgelopen door misstanden van vechters en bekende uit de criminele wereld is een feit, hoor je mij niet ontkennen. Sterker nog ik ben er een boek over aan het schrijven.

Kun je ons niet wat meer details over je boek geven Bas, want ik hoor al enige tijd uit je eigen postings naar voren komen dat je hier mee bezig bent. Aangezien je al sinds jaar en dag niet echt een blad voor de mond neemt moet het een aardig werk gaan worden. Waarover zal het zoal gaan en heb je voor jezelf een deadline gesteld?

Willem033
11-09-2014, 12:35
Kun je ons niet wat meer details over je boek geven Bas, want ik hoor al enige tijd uit je eigen postings naar voren komen dat je hier mee bezig bent. Aangezien je al sinds jaar en dag niet echt een blad voor de mond neemt moet het een aardig werk gaan worden. Waarover zal het zoal gaan en heb je voor jezelf een deadline gesteld?

Ongetwijfeld een stuk of Testostereem en de tietel die hij bij de ufc nooit haalde ;)

Willem033
11-09-2014, 12:36
Doping hoort bij topsport.

Bij fpa lopen ook genoeg amateurs die der eigen goed vol spuiten hehe

tidelot
11-09-2014, 15:21
als hij een echte gentlemen(sportman) is had ie al die jaren geweigerd om voor k1 te vechten,
maar toen kwam dat geld lekker aan , waarvan hij nog steeds geniet.

en nu hij niks meer verdient bij k1, maakt hij alles en iedereen zwart door dit soort dingen te roepen.

e-type
11-09-2014, 16:02
Remy heeft boter op zijn hoofd, dat je een fan bent ok, maar mensen in de industrie die Remy kennen hebben daar een andere mening over, bv hoe hij zijn voormalige trainer behandelde of huwelijk etc. Ik ben daar niet bij geweest maar vechters praten en zien elkaar veel in het buitenland dan blijft er weinig verborgen.




Goed. Dus jij praat anderen ook zomaar na zonder naar de bron te gaan? En nu heb jij kritiek op Bonjasky? Ga je schamen man, om z'n privé leven erbij te halen. Je voelt je op je pik getrapt en jullie laten je allemaal kennen nu. Bang voor de waarheid? Ik begin Remy nu eigenlijk wel een beetje te geloven. Eerst nam ik het met een korreltje zout, maar nu lijken mensen wel een beetje bleek rond de neus.

Facade
11-09-2014, 16:03
Ja dat is een beetje pot verwijt de ketel natuurlijk...

R.D.N
11-09-2014, 17:21
Bij fpa lopen ook genoeg amateurs die der eigen goed vol spuiten hehe

Die lopen overal.

Nosferatu187
11-09-2014, 17:46
net alsof je haar samples nodig hebt om bij sommige te kunnen zien dat ze wat kuurtjes nemen.

Budokan
11-09-2014, 23:13
En dit is een verrassing ? Ik zou er geen 1 kunnen opnoemen waarvan ik het zeker zou weten dat hij NIET heeft gebruikt
Bjorn Breggy? De enige man die ik ken die moedermelk geeft

Willem033
11-09-2014, 23:49
Bjorn Breggy? De enige man die ik ken die moedermelk geeft

Bigtit silva??

anoniem gg
12-09-2014, 01:33
Goed. Dus jij praat anderen ook zomaar na zonder naar de bron te gaan? En nu heb jij kritiek op Bonjasky? Ga je schamen man, om z'n privé leven erbij te halen. Je voelt je op je pik getrapt en jullie laten je allemaal kennen nu. Bang voor de waarheid? Ik begin Remy nu eigenlijk wel een beetje te geloven. Eerst nam ik het met een korreltje zout, maar nu lijken mensen wel een beetje bleek rond de neus.

Dat hangt ervan af, waar ik bij zou moeten zijn geweest? Als het gaat om bv escapades in het buitenland en zijn trainer, ja daar ben ik bij geweest! Zelf gezien en met diverse getuige gesproken als dat is wat je bedoeld.
Alleen ik strooi niet met percentages of hoeveel keer precies zonder dat aan te kunnen tonen, zo zit ik niet in elkaar.