PDA

View Full Version : Alistair Overeem Poll



Tony
10-09-2014, 14:28
Alistair is op dit moment een veelbesproken vechter. Hij staat op dit moment op 2-3 (W-L ufc).
Sommigen hebben nooit iets in hem gezien, andere blijven trouw fan. Waar staat de gemiddelde Mixfight bezoeker?

Vul de poll daarom in. Ik ben erg benieuwd.

Persoonlijk geloof ik nog steeds in Alistair en schrijf hem zeker niet af. Ben nog steeds van mening dat hij voldoende kwaliteiten in huis heeft om van iedere HW te kunnen winnen.

cornelus
10-09-2014, 14:52
'Ik was ooit fan, maar hij zoekt het nu maar uit'

YoMarK
10-09-2014, 15:28
Wat bedoel je precies met "redden"?
Hij gaat nooit kampioen worden, maar hij heeft best potentie om nog wat goede partijen te draaien. Hij kan namelijk tegen 90% van de divisie winnen, maar hij kan net zo goed verliezen(de kans dat shit happens is bij Ali nogal groot).

Nosferatu187
10-09-2014, 15:31
'Ik was ooit fan, maar hij zoekt het nu maar uit'

http://forum.dutchbodybuilding.com/images/smilies/lol.gifhttp://forum.dutchbodybuilding.com/images/smilies/lol.gif

king
10-09-2014, 15:38
Welke Alistair bedoel je? Overeem, Ubereem, Cardioreem of Underreem?

Tony
10-09-2014, 16:06
Wat bedoel je precies met "redden"?
Hij gaat nooit kampioen worden, maar hij heeft best potentie om nog wat goede partijen te draaien. Hij kan namelijk tegen 90% van de divisie winnen, maar hij kan net zo goed verliezen(de kans dat shit happens is bij Ali nogal groot).

Minimaal op competitieve wijze meedraaien. Hoeft dus niet perse als titel kandidaat..
Zie het minimaal als 1 a 2 winstpartijen per 1 verliespartij.. (zo ongeveer).

Tony
10-09-2014, 16:07
Welke Alistair bedoel je? Overeem, Ubereem, Cardioreem of Underreem?

Alistair 'The Reem' Overeem.

Nosferatu187
10-09-2014, 16:39
alistair rimjob overeem

king
10-09-2014, 16:42
http://fighterxfashion.com/wp-content/uploads/2010/11/alistair-overeem.jpg
http://lolmma.com/wp-content/uploads/2012/05/alistair-overeem-drug-free.jpg

Turboknecht
10-09-2014, 17:06
Wel ja. Ik was een soort van fan, maar eigenlijk om de verkeerde reden. Ik vond het gewoon machtig om te zien hoe zo'n roidbeest iemand in elkaar roste. Pure sensatie dus. Is dit verkeerd? Ergens wel denk ik, want dan wil je gewoon geweld zien in plaats van bijvoorbeeld techniek of sportiviteit. Ik had dat ook bij Bob Sapp toen hij er nog voor ging, al vond ik het mooier om te zien dat Cro Cop hem een kopje kleiner maakte.

Wat ik nu met Alistair heb is het volgende. Ten eerste is hij van het paardenvlees af en wegens bovenstaande dus niet meer relevant voor mij, hoe verkeerd dan ook. Hij is niet meer Ubereem. Ten tweede heeft hij zich zo arrogant en achterlijk gedragen dat het nu weer heerlijk is om hem van zijn voetstuk te zien vallen. Hij lijkt zich geen raad meer te weten zonder zijn superkrachten en heeft zich mentaal al gewonnen gegeven. Hij weet dat hij het nooit meer gaat redden en hij verlangt er eigenlijk ook niet meer naar. Vrij logisch, dat is gewoon zelfbescherming. Je kwelt jezelf er alleen maar mee te verlangen wat je nooit zult krijgen. Kijk maar naar zijn bericht na zijn verliespartij tegen Rothwell. Het vuur zit er niet meer in. Die titel, die krijgt hij nooit. Sterker nog, het zou me niet verbazen dat hij nog een vernederende KO oploopt, uit de UFC geknikkerd wordt en in z'n geheel stopt als vechter.

LightHeavyWeight
10-09-2014, 18:49
Ik ben fan en als hij het vuur heeft om door te knokken dan blijf ik die fan. Heeft hij het vuur niet en mist hij het volle zelfvertrouwen: stop ermee.

Budokan
10-09-2014, 19:14
Is een beetje afgedaald naar niveau Roy Nelson, doet ook leuk mee en gaat ook niet door 1 deur met Dana White

Nosferatu187
10-09-2014, 19:15
die drug free t shirt ook, een ding dat je niet gaat toegeven dat je iets gebruikt omdat je daar je brood mee verdiend dat snap ik heel goed, maar waarom zo zielig met een drug free shirt?

Boxingfan
10-09-2014, 19:19
Is een beetje afgedaald naar niveau Roy Nelson, doet ook leuk mee en gaat ook niet door 1 deur met Dana White

Roy nelson zou m zwaar nokkie slaan, maar dan ook echt zwaar.

Nooit een fan geweest.

Budokan
10-09-2014, 20:50
Roy nelson zou m zwaar nokkie slaan, maar dan ook echt zwaar.

Nooit een fan geweest.
Denk dat momenteel iedereen heb ko slaat, zelfs schaub

Kemal
10-09-2014, 21:56
Ik ben fan, maar hij gaat het niet meer redden 60,00%

pronk
10-09-2014, 22:38
Roy nelson zou m zwaar nokkie slaan, maar dan ook echt zwaar.

Nooit een fan geweest.

En Roy kan een stoot incasseren.

king
10-09-2014, 22:45
Ik blijf het gek vinden dat iemand met zo'n dikke nek en massief hoofd als Alistair, zo snel aangeslagen kan zijn. Toen Rothwell hem de eerste keer met een uppercut raakte begon hij gelijk de 'chickendance' te doen. De tweede keer ging hij gelijk liggen. En zulke harde mokerslagen waren het ook niet. Heel bijzonder! Zou je dan van paardevlees een sterkere 'kin' krijgen? Lijkt me toch niet?!
Anyway, zou hem graag nog een paar mooie potten zien draaien. Hoop dat hij nog even bij de UFC blijft.

blade
10-09-2014, 22:45
nee is over en uit

Bloeba
11-09-2014, 00:36
Alistair Cees Overeem kan beter stoppen tenzij die graag als Muhammed Ali wil eindigen. Ik vond het een topvechter met een klote attitude maar wel iemand die er keihard voor gewerkt heeft dus dissrespect vanachter ons 90.- mediamarkt monitor vind ik niet op zijn plaats maar als je na zulke relatief simpele stoten al neer gaat van rothwell en dergelijke is er iets mis met of je kop of je mentaliteit, beide volgens mij geen drijfveren om op deze leeftijd nog door te gaan...

Overhand Right
11-09-2014, 00:38
Hij vocht voorheen nooit tegen iemand die hem uberhaupt raakte... Ja tegen Badr en toen ging hij ook neer in de eerste ronde.

Wat turboknecht schrijft, is, ben ik bang, de harde waarheid...

Ik denk dat Nick Diaz 'm nog K.O. slaat (met platte hand).

Willem033
11-09-2014, 04:56
Welke Alistair bedoel je? Overeem, Ubereem, Cardioreem of Underreem?

Volgend jaar wint hij goud als de Bellatoreem.

Willem033
11-09-2014, 04:56
And it looks like ‪#‎AlistairOvereem‬ is safe from the chopping block for at least one more fight, according to UFC president ‪#‎DanaWhite‬.

After a first round loss to ‪#‎BenRothwell‬ via ko followed by a happy dance, the Reem looks to make a last stand against a yet unknown opponent.

Who do you think should the Reem be set up against that could save his UFC career?

blackadder
11-09-2014, 05:48
Who do you think should the Reem be set up against that could save his UFC career?
Bob Sapp.
Heeft ie nog een kans tenminste.

Willem033
11-09-2014, 08:06
Bob Sapp.
Heeft ie nog een kans tenminste.

Hehe dat is echt een coin flip.

Tony
11-09-2014, 09:02
Tegen Schaub of Mitrione? Wellicht een leuke partij.

bryan
11-09-2014, 09:35
Geen Fan en gaat het niet redden. Hij vocht ook veel op intimidatie... daar is nu echt niets meer van over.. net als zijn kin en striking.

Tony
11-09-2014, 10:00
Die 'intimidatiefactor' is wel een dingetje ja. Wanderlei Silva en Crocop wonnen daar ook heel veel mee. Totdat de winning streaks doorbroken werden en de hele intimidatie minder werd.

Chane
11-09-2014, 10:27
Ik was een fan, nu niet meer... en hij gaat t niet redden.

Volgende partij gaat ie weer KO. Iedereen weet nu hoe zwak zn kin is.
en idd... niemand is meer bang voor m.

Garcia
11-09-2014, 11:13
De enige reden waarom Dana hem "nog" niet gecut heeft is enkel het feit dat fans hem willen zien vechten. Fans willen hem zien winnen, maar er zijn ook een hoop fans die hem juist willen zien verliezen. Feit is gewoon dat hij ppv verkoopt met zijn reputatie en record.

stamang
11-09-2014, 11:35
Ik denk dat het Mitrione moet worden. Die is goed bezig. Het zou do or die voor Ali moeten zijn.
een winst op Mitrione zou zijn carriere goed doen.

TOON
11-09-2014, 12:47
ben fan en zal dat blijven
hij heeft alle skills die nodig zijn, nu de mindset nog! lijkt meer op een mentaal probleem denk ik eigenlijk..

Tony
11-09-2014, 12:50
ben fan en zal dat blijven
hij heeft alle skills die nodig zijn, nu de mindset nog! lijkt meer op een mentaal probleem denk ik eigenlijk..

That makes two us (en niet alleen qua naam haha)

Overhand Right
11-09-2014, 14:06
ben fan en zal dat blijven
hij heeft alle skills die nodig zijn, nu de mindset nog! lijkt meer op een mentaal probleem denk ik eigenlijk..

Ja en niet te vergeten zijn glazen kin.

Facade
11-09-2014, 14:21
Wat het probleem ook is, de tijd begint nu wel een beetje te dringen. Hij is 34 nu dus ik verwacht niet meer dat ie het gaat redden.

kendamac
11-09-2014, 14:51
Was een fan. Het werd minder na dat hij gepakt was op steroids. Daarna Brock uitdagen maar niet tegen JDS willen vehten. En toen hij ook nog naast zijn schoenen ging lopen was ik er klaar mee.
In de UFC gaat hij het niet redden om het simpele feit dat hij gaat liggen bij elke goede klap die hij krijgt. De rest op Schaub na heeft laten dat ze wel kunnen incasseren. In Bellator zou hij misschien nog mee kennen draaien maar UFC is te hoog gegrepen voor hem.

ZakKa!
11-09-2014, 16:07
Iedereen heeft het steeds over een glazen kin. Dit zijn heavyweights, iedereen kan neergaan van 1 stoot omdat bij heavyweights de klappen gewoon veel harder aankomen. Ook Cain is neergegaan van 1 stoot. Er zijn er weinig die echt veel harde stoten kunnen incasseren zoals Roy Nelson bijvoorbeeld.

Overeem probeerde tijdens de partij steeds te clinchen, dit mislukte. Hij had gwn helemaal niet geraakt mogen worden en maakte zoals hij zelf zei een fout. Zo gaat dat bij de heavyweights je maakt 1 fout en het is KO. naar mijn mening moest hij net zo blijven vechten als tegen Mir met veel afstand en leg kicks. Als het clinchen wél lukte was het misschien een heel ander verhaal geweest, maar rothwell wist zich goed te verdedigen tegen dit.

Emilio
11-09-2014, 16:20
Ik ben een fan, maar hij gaat t niet meer redden.

Om goed te zijn moet je kunnen nemen en uitdelen. Overeem is goed zo lang hij uitdeelt, maar incasseren is niet zijn sterkste kant.
Leuk voor hem dat hij nog een kans krijgt, maar qua gezondheid zie ik hem liever stoppen. die kerel stond al op oude VHS banden van Freefight events uit de jaren 90. Al die opgelopen schade van jaren trainen en vechten lijken nu zijn tol te gaan eisen. Hij zou er verstandig aan doen om serieus te overwegen om te stoppen nu hij nog een fatsoenlijke zin kan formuleren. Peter Aerts praat ook al of hij een kratje bier op heeft.

cornelus
11-09-2014, 17:27
Volgens mij valt het met de klappen die A.O. heeft gekregen best wel mee. In zijn tijd bij Pride destijds zijn de hardste gevallen als ik me niet vergis. Die k.o.'s in zijn UFC carrière zijn nooit echt zwaar geweest toch? Meestal wordt zijn bestaansrecht even flink gerockt, maar voordat iemand de kans krijgt om 'm dan echt helemaal de poeier in te slaan heeft de arbitrage al ingegrepen.. blij toe overigens. Of klets ik nu onzin?

Ik denk eerlijk gezegd dat hij nog wel even mee kan. Maar zoals velen hier ook al zeggen, er is mentaal iets dat niet helemaal lekker loopt. Het is misschien steeds maar een klein foutje waar het mee begint, wel één met grote gevolgen. Hij had Rothwell nu ook bijna... .. ... .... .... ............... ................... ja ......... toch?? :whistling: :rolleyes:

Okay dan maar even genieten van oude glorie, right


http://youtu.be/XbW7C0DAvJ4
osu

Bosnier91
11-09-2014, 17:32
Overeem zijn stijl bestond voor een heel groot deel uit kracht. Zijn hele vechtstijl hing daar eigenlijk ook van af. Nu hij minder kracht heeft, dan wel door het stoppen met het gebruiken van middelen, is hij onzeker. Ik denk dat hij twijfelt aan zijn kracht en impact, waardoor hij voorzichtiger gaat vechten. Daar is Bigfoot als eerste achter gekomen en Travis Browne ook, en Rothwell nu ook. Hij moet weer zeker van zijn zaak worden, want vechten kan hij absoluut.

Brainthief
11-09-2014, 18:32
Nee joh, kracht is een pluspunt maar is niet zijn voornaamste wapen imo. Anders redt je het niet, je moet iets kunnen. Meer kracht is een bonus. Echter is het maar de vraag hoe die kracht geleverd wordt.

KO.YOU.FOOL
12-09-2014, 08:18
Ik vond Overeem tegen Rothwell best scherp ogen. Jammer dat het zo snel voorbij was, want ik had graag meer willen zien. Die knieetjes van hem waren gevaarlijk en zijn prachtig om te zien, wie doet dat nu nog meer in de ufc? Overeem was ook snel!
Rothwell is een grote vent, 1 beuk van hem en je ligt. Dat is wat er gebeurde... heel erg jammer. Ik ben nu alweer erg benieuwd naar zijn volgende partij

king
12-09-2014, 09:20
Hitler is ook niet blij met Alistair... :)


https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=wLo1nTSsEug

YoMarK
12-09-2014, 09:30
Ik vond Overeem tegen Rothwell best scherp ogen. Jammer dat het zo snel voorbij was, want ik had graag meer willen zien. Die knieetjes van hem waren gevaarlijk en zijn prachtig om te zien, wie doet dat nu nog meer in de ufc? Overeem was ook snel!

Klopt, vond ik ook. Die overhand right was ook prachtig.
Probleem is dat als Rothwell wat deed, hij bangig in elkaar dook, en dan is het wachten op de KO.

cornelus
12-09-2014, 12:51
Ik vond Overeem tegen Rothwell best scherp ogen. Jammer dat het zo snel voorbij was, want ik had graag meer willen zien. Die knieetjes van hem waren gevaarlijk en zijn prachtig om te zien, wie doet dat nu nog meer in de ufc? Overeem was ook snel! Rothwell is een grote vent, 1 beuk van hem en je ligt. Dat is wat er gebeurde... heel erg jammer. Ik ben nu alweer erg benieuwd naar zijn volgende partij

Die derde knie zat er dan ook vol op ... en je kunt zelfs iemand horen kreunen (Rothwell zelf?). Het moment vlak daarna dat Alistair neergeslagen wordt was gewoon echt niet te voorzien. Het leek wel een soort instinctieve counter van Rothwell, als het al een counter was omdat ze vrijwel gelijktijdig stootten, die echter wel fantastisch getimed was.

Bloeba
12-09-2014, 13:06
Ik heb echt respect voor fans die door dik en dun hun vechters steunen maar...

Is het echt zo moeilijk toe te geven dat Overeem een glazen bek heeft ?

blade
12-09-2014, 13:14
Ik heb echt respect voor fans die door dik en dun hun vechters steunen maar...

Is het echt zo moeilijk toe te geven dat Overeem een glazen bek heeft ?


ook een glazen achterhoofd

e-type
12-09-2014, 14:08
Die derde knie zat er dan ook vol op ... en je kunt zelfs iemand horen kreunen (Rothwell zelf?). Het moment vlak daarna dat Alistair neergeslagen wordt was gewoon echt niet te voorzien. Het leek wel een soort instinctieve counter van Rothwell, als het al een counter was omdat ze vrijwel gelijktijdig stootten, die echter wel fantastisch getimed was.

Zo ging het ook tegen Browne en Bigfoot. Hij was aardig dominant in deze twee partijen, kreeg een tik en het stortte allemaal ineen. 'k Kan me voorstellen dat dit enorm frustrerend is, maar er begint zich nu wel een patroon zichtbaar te worden…Bas Rutten praat geen poep.

Tony
12-09-2014, 15:57
Alistair heeft zelf al verteld welke 'big mistake' hij gemaakt had.

Hij zei dat hij op een gegeven moment een trap maakte die op de arm van Rothwell landde. Bij het landen voelde/hoorde Overeem iets kraken in die arm. Hij ging er toen niet vanuit dat Rothwell alsnog juist met die arm direct counterde. Resultaat: Alistair wordt vol geraak... de rest is bekend.

Ik kan dit an sich nog wel volgen. Hij was gewoon van mening dat hij zijn arm gebroken had.. tja, dit bleek helaas niet zo te zijn en hij wordt gecounterd.

Tony
12-09-2014, 16:00
reactie Alistair:

Yesterday I was in a great shape and prep was superb! Thanks to all involved, from coaches to fysio's! You were all great. About the fight - I made a mistake! Hearing Ben's arm crack on one of the kicks I didn't expect him to counterpunch with the same arm.. We knew Ben is a tough strong guy, well we got it confirmed yesterday! Now today, new day - new chances! It might not always go as we want or as planned but.. As long as we have freedom and high spirits we are/should be ok! This coming from myself who've had several downturns in both life and career but plenty of great moments in life to so not complaining! Big Ben was a little too much this time, Looking ahead & forward to the next challenge!

Reactie Rothwell (Arm was idd gebroken)

“I ate a kick, didn’t block it properly, and he broke it,” Rothwell said. “I knew I did not want to block a kick wrong again. I had a feeling that something could have been wrong. (But) that’s the good thing about a fight, adrenaline going

S.B.
12-09-2014, 16:01
Grappig dat die dingen nooit gebeuren bij JDS of Cain. En bij Alistair al drie keer in de laatste twee jaar.
Wat een pechvogel :(

jantje11
12-09-2014, 16:28
Terug naar Martijn en op een of andere manier aan de juice en anders gaat die bij zijn volgende gevecht weer KO.

Cain , Jds, Werdum, Browne , Bigfoot, Hunt, Nelson, Barnett , Rothwell en waarschijnlijk ben ik er nog een aantal vergeten die slopen hem allemaal.
Hoe ga je da verkopen als Dream , Strikeforce en K-1 Champ.

Sommige praten alsof Alistair weer back to basics moet, daar is zelf een The Reem aflevering van en dat heeft ook niet geholpen.
Kom op hij is 34 en heeft ervaring zat waar hebben we het over.
Alle heavyweights weten inmiddels hoe je hem aan moet pakken en daarom komt het ook niet meer goed.
Wat Bigfoot zei na hun gevecht : if he hits he is like a lion , but if he gets hit he is like a cat . Dat heeft nu iedereen wel door.

LightHeavyWeight
12-09-2014, 17:02
Zo ging het ook tegen Browne en Bigfoot. Hij was aardig dominant in deze twee partijen, kreeg een tik en het stortte allemaal ineen. 'k Kan me voorstellen dat dit enorm frustrerend is, maar er begint zich nu wel een patroon zichtbaar te worden…Bas Rutten praat geen poep.

Welk interview is dat?

jantje11
12-09-2014, 17:30
Welk interview is dat?

http://youtu.be/nX0xZcX-FBo

Vanaf minuut 3.05

cornelus
13-09-2014, 11:30
ook een glazen achterhoofd

Gelukkig is hij niet op zijn achterhoofd gevallen.

king
14-09-2014, 20:27
Z'n nek is wel een stuk dunner...


Uberreem:

http://i.ytimg.com/vi/JNoXVc2I8OY/hqdefault.jpg


Underreem:

http://usatmmajunkie.files.wordpress.com/2014/09/alistair-overeem-ufc-fight-night-50.jpg?w=1000

stoet
14-09-2014, 21:54
Overeem is een zeer technische vechter, hij kan zeer zeker vechten. Tegen bigfoot zag ik hem in de eerste 2 rondes alles ontwijken, niet elke heavyweight heeft dat in zich. Het probleem bij Overeem zit hem in het mentale gedeelte. Sinds zijn verlies en sinds hij niet meer gebruikt is hij mentaal heel zwak. Bij de eerste de beste rake stoot raakt hij in paniek. Hij is nog steeds sterk en kan nog steeds iedereen ko slaan. Het mentale vlak is voor een vechter 1 van de belangrijkste zaken. Als hij het mentale op orde krijgt kan hij zeker met de top draaien. Lukt dat niet dan zie ik hem van iedereen verliezen.

LightHeavyWeight
15-09-2014, 10:31
Overeem is een zeer technische vechter, hij kan zeer zeker vechten. Tegen bigfoot zag ik hem in de eerste 2 rondes alles ontwijken, niet elke heavyweight heeft dat in zich. Het probleem bij Overeem zit hem in het mentale gedeelte. Sinds zijn verlies en sinds hij niet meer gebruikt is hij mentaal heel zwak. Bij de eerste de beste rake stoot raakt hij in paniek. Hij is nog steeds sterk en kan nog steeds iedereen ko slaan. Het mentale vlak is voor een vechter 1 van de belangrijkste zaken. Als hij het mentale op orde krijgt kan hij zeker met de top draaien. Lukt dat niet dan zie ik hem van iedereen verliezen.

Amen