PDA

View Full Version : Dana White: Wanderlei Silva made $9.7 million in the UFC



Pahlavan
27-09-2014, 17:13
Dana White (http://www.mmafighting.com/fighter/2230/dana-white) "doesn’t want to say anything bad about Wanderlei Silva (http://www.mmafighting.com/fighter/102/wanderlei-silva)," but he won’t stay quiet while the recently retired MMA light heavyweight rants about his MMA promotion.


Silva retired from the sport on Sept. 19, and vowed to start "a war" against promoters, claiming they underpay the fighters, and attacking the athletic commission. Banned for life and fined $70,000 by the Nevada Athletic Commission, Silva got a response from the UFC president.




"You know how much money Wanderlei Silva has made since he’s been with the UFC? $9.7 million," White said in an interview to Combate (http://sportv.globo.com/site/combate/noticia/2014/09/dana-rebate-declaracoes-de-wand-ganhou-mais-de-r-22-mi-no-ufc.html) after UFC 178 (http://www.mmafighting.com/fight-card/637/ufc-178) weigh-ins.


"So Silva says everybody’s getting rich except the fighters. What does Wanderlei considers rich? $9.7 million isn’t rich? A lot of people would consider that rich," he continued. "Let me say you what: Wanderlei Silva has fought six times in the last five years. He’s fought six times in five years. If being overworked is fighting one time a year, I don’t know what to tell you.


"And I think his strategy right now is brilliant. If Wanderlei Silva was standing here, not me, and you’re interviewing him, he would go crazy about ‘I hate the UFC, these guys don’t pay us, I’ve given them my body and they don’t pay.’"


Silva went 4-5 inside the Octagon after his run at PRIDE, where he reigned for years. According to White, the Brazilian legend, who retires from the sport following an epic TKO victory over Brian Stann (http://www.mmafighting.com/fighter/368/brian-stann) in Japan, pretended to be injured to avoid fighting Chael Sonnen (http://www.mmafighting.com/fighter/103/chael-sonnen) earlier this year.


"When we offered him the fight, he said he was hurt. We sent him to a doctor two different times, and the doctor said ‘this man is not hurt. There’s nothing wrong with him,’" White said.
The Brazilian is still under contract with the UFC, and White wants to wait and see how his fight against the NAC will end.


"He’s under contract. His contract is frozen," he said. "It doesn’t matter. His contract doesn’t matter. He has been banned from the athletic commission. He’s appealing it, and he needs to go through the legal process. This thing is gonna play out. You know, I never had anything bad to say about Wanderlei, I still don’t have anything bad to say about Wanderlei, but he could have not have handled this situation any worse than he has.


"Drug tests are in place for the safety of all the fighters. Not only did he run from the drug test, I kept calling him and he didn’t return any of my calls, any of my texts, and he didn’t return anybody else’s phone calls and texts," White added. "This man disappeared from the face of the Earth for days."


http://cdn1.vox-cdn.com/uploads/chorus_image/image/40198338/001_Dana_White.0_standard_709.0.jpg

Nosferatu187
27-09-2014, 17:48
kale nicht is het ook die dana white.

T15Boxing
27-09-2014, 21:45
kale nicht is het ook die dana white.

En toch is hij niet degene die voor zijn verantwoordelijkheden wegrent(letterlijk).

e-type
28-09-2014, 01:06
kale nicht is het ook die wand.


..fixed

mokumnised
01-10-2014, 19:35
Toch doet die Dana het wel handig altijd en dit was natuurlijk ook wel een schot voor open doel.

lopez86
01-10-2014, 21:25
kale nicht is het ook die dana white.

Waarom.
Leg me in godsnaam uit waarom.
Ik snap dit soort reacties niet.
Hoe is Dana een nicht als hij vragen over Wanderlei beantwoordt aan de media.
Omdat hij de waarheid spreekt en jij niet klaar bent voor de waarheid?

Biiyen
01-10-2014, 21:32
Wanderlei is echt van zijn voetstuk gevallen de afgelopen jaren. Ik vrees dat de geruchten waar zijn, denk dat Pride veelal doorgestoken kaart was. Alle vechters die naar de UFC zijn overgestapt en ineens "eerlijk" moesten winnen hebben het niet waar gemaakt. De enige uitzondering zijn Anderson en Henderson. De rest is door de mand gevallen.

Wiseguy
01-10-2014, 21:44
Wanderlei is echt van zijn voetstuk gevallen de afgelopen jaren. Ik vrees dat de geruchten waar zijn, denk dat Pride veelal doorgestoken kaart was. Alle vechters die naar de UFC zijn overgestapt en ineens "eerlijk" moesten winnen hebben het niet waar gemaakt. De enige uitzondering zijn Anderson en Henderson. De rest is door de mand gevallen.

Shogun heeft de titel gewonnen. Noguiera de Interim titel. Ze zijn nu gewoon oud.

Biiyen
01-10-2014, 21:50
Shogun heeft de titel gewonnen.

Maar was niet de dominante vechter die hij in Pride was. Hij heeft daar slechts 1 keer verloren. De hoge verwachtingen heeft hij nooit ingelost.. Denk dat ik niet enige was die dacht dat Rua in de UFC de fakkel van Lidell zou overnemen.

Nog was inderdaad ouder, Shogun kwam in zijn prime leeftijd binnen.

T15Boxing
01-10-2014, 22:41
^De Wanderlei's, en Shogun's etc. waren toevallig net voor het einde van Pride slachtoffers van veel zware blessures en knockouts(hersenschuddingen verkorten je carriere ook). Cro Cop is de enige uitzondering want hij kwam in zn prime binnen, zijn probleem was meer mentaal en het wennen aan de kooi, maar nadat zn enkel naar de klote ging tegen Gonzaga was het fysiek ook voorbij.

Overigens is Rampage nog niet genoemd, hij werd in de UFC kampioen en zag er voor een tijdje geweldig uit. Ik denk dat Fedor het ook wel had gehaalf als hij in 07 binnenkwam.

Dat gelul over Pride is onzin.

hankmoody
01-10-2014, 22:46
Doorgestoken kaart is bullshit, maar ze zaten daar wel allemaal aan de juice.

my2cents
01-10-2014, 23:09
Doorgestoken kaart is bullshit, maar ze zaten daar wel allemaal aan de juice.

Lol, en in de UFC niet??? Doe toch niet zo naïef...

Toen was het nog makkelijker dan nu

Biiyen
02-10-2014, 12:02
Denk niet dat het bullshit is, Pride is onomstotelijk gelinkt aan de Yakuza. De Japanse maffia was min of meer eigenaar van Pride, ze leverde immers de president en allerlei andere hoge functionarissen. Toen het allemaal aan het licht kwam is Pride van de TV afgehaald en als een kaartenhuis in elkaar gestort.

Dus "doorgestoken kaart is bullshit" kun je niet zomaar claimen, een van de grootste inkomstenbronnen van de maffia is immers gokken. Daarnaast hebben meerdere vechters laten doorschemeren dat er in Pride sprake was van corruptie en juicing.

cornelus
02-10-2014, 12:18
Denk niet dat het bullshit is, Pride is onomstotelijk gelinkt aan de Yakuza. De Japanse maffia was min of meer eigenaar van Pride, ze leverde immers de president en allerlei andere hoge functionarissen. Toen het allemaal aan het licht kwam is Pride van de TV afgehaald en als een kaartenhuis in elkaar gestort.

Dus "doorgestoken kaart is bullshit" kun je niet zomaar claimen, een van de grootste inkomstenbronnen van de maffia is immers gokken. Daarnaast hebben meerdere vechters laten doorschemeren dat er in Pride sprake was van corruptie en juicing.

Dat maakt het eigenlijk allemaal nóg veel cooler!

Ik denk trouwens dat wij het begrip Yakuza nooit helemaal goed zullen begrijpen, omdat een term als 'maffia' de lading waarschijnlijk niet echt dekt. Het zit daar toch veel meer in de samenleving ingebakken als ik het goed begrijp?

Pansier
02-10-2014, 14:17
Dat maakt het eigenlijk allemaal nóg veel cooler!

Ik denk trouwens dat wij het begrip Yakuza nooit helemaal goed zullen begrijpen, omdat een term als 'maffia' de lading waarschijnlijk niet echt dekt. Het zit daar toch veel meer in de samenleving ingebakken als ik het goed begrijp?


Heb er ook meerdere dingen van gehoord, dat ze als een soort gerechtigheid dienen.

S.B.
02-10-2014, 15:27
Ondanks dat de Yakuza een criminele organisatie is, zijn ze inderdaad vrij ingeburgerd. Dit namelijk omdat het voor de overheid makkelijker in de hand te houden is dan meerdere criminele organisaties. Deze worden namelijk door Yakuza snel de kop ingedrukt. Verkrachtingen, berovingen, dat soort (kleine) misdaad voorkomen de heren omdat zij graag hun eigen straatje schoon houden. Het is wat dat betreft natuurlijk een rare verhouding met de overheid omdat het illegaal gokken, afpersen en alles wat erbij hoort natuurlijk alsnog niet gewenst is.