PDA

View Full Version : Leden No Surrender vechten in Syrië



blackadder
10-10-2014, 22:41
Drie leden van de motorclub No Surrender zijn in Syrië en vechten daar met de Koerden, tegen IS. Dat heeft de president van No Surrender, Klaas Otto, bevestigd. De mannen komen uit Rotterdam, Amsterdam en Breda.
Op internet is een filmpje (http://www.dumpert.nl/mediabase/6620463/5e5b639f/nederlander_vecht_met_koerden_tegen_isis.html) te zien waarin een van hen wordt geïnterviewd. Alleen zijn eerste woorden zijn te horen: "De Koerden worden al heel lang onderdrukt." De rest van zijn verhaal is niet te horen door een Koerdische commentaarstem.
FotoOok op Twitter staat een foto (https://twitter.com/KoerdenNL/status/520328498632986624) van dezelfde westerse, bewapende man met het onderschrift: "Ron uit Nederland heeft zich bij de Koerden aangesloten om het IS ongedierte te bestrijden."
Volgens Klaas Otto zijn de drie clubleden naar Syrië vertrokken omdat ze willen strijden tegen onrecht.

http://nos.nl/artikel/708634-leden-no-surrender-vechten-in-syrie.html

king
10-10-2014, 23:43
Die Koerden kunnen wel wat hulp gebruiken. Ze zitten ontzettend klem, tussen enerzijds de Turken, die in verband met de PKK een belang hebben om ze klein te houden, en anderzijds ISIS, die ze graag (letterlijk) een kopje kleiner maken.

Minotauro
10-10-2014, 23:50
Goeie zaak. Peshmerga is gruwelijk. Wegwezen met die varkens van IS. Las van de week ook van die vrouw die geen munitie meer had en bijna werd overmeesterd, maar zich op tijd opblies en een paar IS gasten meenam.

Facade
10-10-2014, 23:53
Ja bij de koerden gaat nu zeker de vlag uit, de oorlog is gewonnen. Vechten in het Midden-Oosten wordt een beetje de nieuwe ALS-bucket challenge ofzo. Vervolgen die handel.

ARMENIA
11-10-2014, 02:37
Trots op deze gast!

ijsbier
11-10-2014, 23:14
Helden!

Marchant
13-10-2014, 23:22
Klasse !

Sadix
14-10-2014, 20:04
ISIS is zo goed als verslagen in Kobane. Koerden zijn niet de 60.000 irakeze soldaten die waren gevlucht voor 900 IS strijders in Mosul.

Heb echt een ongelooflijk heftige maand achter de rug. Een emotionele rollercoaster. Sinds 2 dagen eindelijk weer rust in me hoofd en kan me nu weer een beetje op me zelf concentreren.

Wens het niemand toe om zijn volk oog in oog te zien met een genocide. Machteloos toekijken is het aller ergste. Want zelfs als ik mee zou willen strijden is het bijna onmogelijk om in kobane te komen door de turkse regering die alles tegenhoud dat de koerden daar zou kunnen helpen.

RedDawn
14-10-2014, 20:13
ISIS is zo goed als verslagen in Kobane. Koerden zijn niet de 60.000 irakeze soldaten die waren gevlucht voor 900 IS strijders in Mosul.

Heb echt een ongelooflijk heftige maand achter de rug. Een emotionele rollercoaster. Sinds 2 dagen eindelijk weer rust in me hoofd en kan me nu weer een beetje op me zelf concentreren.

Wens het niemand toe om zijn volk oog in oog te zien met een genocide. Machteloos toekijken is het aller ergste. Want zelfs als ik mee zou willen strijden is het bijna onmogelijk om in kobane te komen door de turkse regering die alles tegenhoud dat de koerden daar zou kunnen helpen.

Klote Edogan! En klote Nederlandse regering die weigert wapens te leveren aan de Koerden in Kobane.

Sadix
14-10-2014, 20:34
al zou nederland willen, moet turkije dat door laten. Want alle andere opties worden geblokkeerd door IS. wapens moet via de grond, zelfs een air drop is riskant, al hoewel dat nu sinds gisteren op zich wel kan.

ARMENIA
14-10-2014, 21:37
Keep us updated


ISIS is zo goed als verslagen in Kobane. Koerden zijn niet de 60.000 irakeze soldaten die waren gevlucht voor 900 IS strijders in Mosul.

Heb echt een ongelooflijk heftige maand achter de rug. Een emotionele rollercoaster. Sinds 2 dagen eindelijk weer rust in me hoofd en kan me nu weer een beetje op me zelf concentreren.

Wens het niemand toe om zijn volk oog in oog te zien met een genocide. Machteloos toekijken is het aller ergste. Want zelfs als ik mee zou willen strijden is het bijna onmogelijk om in kobane te komen door de turkse regering die alles tegenhoud dat de koerden daar zou kunnen helpen.

Minotauro
16-10-2014, 08:47
Sadix, sorry, maar wat is jouw link met deze gebeurtenissen? Zit je in het gebied? Kom je er oorspronkelijk vandaan?

ARMENIA
16-10-2014, 10:22
Hij is Koerd


Sadix, sorry, maar wat is jouw link met deze gebeurtenissen? Zit je in het gebied? Kom je er oorspronkelijk vandaan?

Turboknecht
16-10-2014, 11:43
Hij is ook Koert:

http://www.speakersonline.nl/custom/page/page_content_img/koert-westerman-5_large.jpg

Sadix
16-10-2014, 14:10
Sadix, sorry, maar wat is jouw link met deze gebeurtenissen? Zit je in het gebied? Kom je er oorspronkelijk vandaan?

Ik ben Koerdisch en heb er 2 vrienden vechten.

Brainthief
16-10-2014, 14:49
Mja, bedankt Bush en al die meelopers van toen.

walgelijke wereld. Vol met walgelijke religies en andere menselijke verzinsels om het gepeupel er onder te houden...

e-type
16-10-2014, 19:53
http://1.bp.blogspot.com/-mOh5nJymK6Y/UlQFjwrLTDI/AAAAAAAAEQw/IlgeIbF4i2E/s1600/its_all_bushs_fault.jpeg

ARMENIA
17-10-2014, 00:13
zijn er veel koerden die je kent die kant op gegaan? Wat doet Barzani in deze situatie, zijn mannen vechten ook?


Ik ben Koerdisch en heb er 2 vrienden vechten.

Sadix
17-10-2014, 02:09
2 zijn die kant op gegaan en veel andere die wouden maar de ypg heeft gezegd dat er geen mensen hoeven maar wapens. dat er genoeg mannen en vrouwen zijn die kunnen vechten. Barzani doet alles wat hij kan en vecht zelf tegen isis in Rabia en omstreken. Kobane is van 4 kanten afgeschermd en je moet minimaal door 80km isis gebied van uit irak of syrie om er te komen.

RedDawn
17-10-2014, 09:04
Zag trouwens in de afgelopen dagen een uitzending van een Koerdische partij uit Turkije die heult met IS. Hoe gestoord moet je dan zijn?!

Turboknecht
17-10-2014, 09:26
2 zijn die kant op gegaan en veel andere die wouden maar de ypg heeft gezegd dat er geen mensen hoeven maar wapens. dat er genoeg mannen en vrouwen zijn die kunnen vechten. Barzani doet alles wat hij kan en vecht zelf tegen isis in Rabia en omstreken. Kobane is van 4 kanten afgeschermd en je moet minimaal door 80km isis gebied van uit irak of syrie om er te komen.

Zou je zelf ook graag die kant op gaan?

Tony
17-10-2014, 09:40
en je moet minimaal door 80km isis gebied van uit irak of syrie om er te komen.

Hoe zijn die No Surrender leden dan in godsnaam daar aangekomen vanuit Nederland? Niet met Ryan Air lijkt me?

Bromios
17-10-2014, 09:44
Hoe zijn die No Surrender leden dan in godsnaam daar aangekomen vanuit Nederland? Niet met Ryan Air lijkt me?

Die zaten er denk ik al en hebben van Otto een hesje gekregen. Waarschijnlijk bij aankoop van een zwitsers mes een bonnetje ingevuld en gekregen.

Bromios
17-10-2014, 09:51
Klote Edogan! En klote Nederlandse regering die weigert wapens te leveren aan de Koerden in Kobane.

Die Erdogan zit met een verschrikkelijk intern conflict. Hij is officieel in conflict met de Koerden. Als hij ze helpt geeft hij ze een enorme hoeveelheid wapens die ze kunnen gebruiken om een onafhankelijke staat te starten en dat kost hem zijn olie inkomsten. Maar voor zijn deur is een genocide aan de gang en dan kan hij ook niet laten gebeuren.

Lastig verhaal voor hem. Dus doet hij maar niks en dat is de slechtste oplossing.

RedDawn
17-10-2014, 10:23
Die Erdogan zit met een verschrikkelijk intern conflict. Hij is officieel in conflict met de Koerden. Als hij ze helpt geeft hij ze een enorme hoeveelheid wapens die ze kunnen gebruiken om een onafhankelijke staat te starten en dat kost hem zijn olie inkomsten. Maar voor zijn deur is een genocide aan de gang en dan kan hij ook niet laten gebeuren.

Lastig verhaal voor hem. Dus doet hij maar niks en dat is de slechtste oplossing.


Erdogan steunt ook IS. Niks lastig verhaal. Hij is gewoon enorm fout!

king
17-10-2014, 11:47
Wat is er eigenlijk gebeurd met de "gematigde" rebellen die werden bewapend om tegen Assad te vechten?

Sadix
17-10-2014, 14:42
Hoe zijn die No Surrender leden dan in godsnaam daar aangekomen vanuit Nederland? Niet met Ryan Air lijkt me?

No surrender zit niet in syrie maar in iraaks koerdistan. Daar kan je wel komen maar Kobane heeft met super spoed hulp nodig.

Sadix
17-10-2014, 14:44
Die Erdogan zit met een verschrikkelijk intern conflict. Hij is officieel in conflict met de Koerden. Als hij ze helpt geeft hij ze een enorme hoeveelheid wapens die ze kunnen gebruiken om een onafhankelijke staat te starten en dat kost hem zijn olie inkomsten. Maar voor zijn deur is een genocide aan de gang en dan kan hij ook niet laten gebeuren.

Lastig verhaal voor hem. Dus doet hij maar niks en dat is de slechtste oplossing.

klopt en dat begrijp ik ook dat erdogan ze geen wapens kan geven. Daarom willen de koerden geen wapens van hem maar alleen een veilige door gang naar kobane. Barzani, president van kurdistan regional government in irak heeft gezegd alle wapens etc te willen leveren. Maar ook dat mag niet. Dus indirect helpt bij IS door ze niet te laten verslaan.

Sadix
17-10-2014, 14:46
Zou je zelf ook graag die kant op gaan?

Willen? ja zeker.
Durfen? nee helaas heb ik niet de ballen die daar voor nodig zijn. Niet op dit moment. Kobane houd heel goed stand. Mocht het tot een genocide komen dan kijk ik zeker anders naar het plaatje. Maar momenteel naar kobane gaan betekent niet dat je gaat oorlogen en als alles weer goed is je weer terug komt. De kans dat je terug komt van kobane is niet groot. je zit in een stad die omringd is. Er kan geen munitie bij, geen wapens niets.

Bromios
17-10-2014, 14:59
klopt en dat begrijp ik ook dat erdogan ze geen wapens kan geven. Daarom willen de koerden geen wapens van hem maar alleen een veilige door gang naar kobane. Barzani, president van kurdistan regional government in irak heeft gezegd alle wapens etc te willen leveren. Maar ook dat mag niet. Dus indirect helpt bij IS door ze niet te laten verslaan.

Ik vind persoonlijk dat de internationale gemeenschap hem meer onder druk moet zetten. Hij wil toch zo graag bij de EU ?
Nou, aan het werk dan.

ijsbier
17-10-2014, 15:28
Willen? ja zeker.
Durfen? nee helaas heb ik niet de ballen die daar voor nodig zijn. Niet op dit moment. Kobane houd heel goed stand. Mocht het tot een genocide komen dan kijk ik zeker anders naar het plaatje. Maar momenteel naar kobane gaan betekent niet dat je gaat oorlogen en als alles weer goed is je weer terug komt. De kans dat je terug komt van kobane is niet groot. je zit in een stad die omringd is. Er kan geen munitie bij, geen wapens niets.

Komt er nog wel eten en water binnen daar? of zijn ze daar ook van afgesneden?

Sadix
17-10-2014, 15:52
Ja kobane is een kleine stad, dus der is wel eten en water. Een volk dat in oorlog is doet niet moeilijk om eten. De strijders eten maar 1x per dag een stevige maaltijd. Vandaag nieuws gehad dat isis zo goed als verslagen is en dat de ypg niet meer in verdediging is maar nu aan het aanvallen is, schoonmaken noemen ze het zelf. De lucht aanvallen van de afgelopen week waren ook zeer effecteief.

Tony
17-10-2014, 16:30
Ik hoorde verschillende berichten over de luchtsteun. Maar klaarblijkelijk heeft dit dus wel een positief effect gehad?

Sadix
17-10-2014, 17:49
in het begin hadden ze totaal geen effect omdat ze lege velden en plekken aanvielen waar geen oorlog was. Maar nu werkt de coalitie rechtstreeks met de YPG samen en die geeft ze de coordinaten door waardoor het nu wel effectief is. Als het goed is heeft amerika vandaag gezegd wapens te zullen leveren aan de YPG. Maar dat is niet bevestigd nog. de YPG de koerdische strijdkrachten zijn de enige die stand houden en zelfs winnen van IS .

blackadder
17-10-2014, 17:54
Ik las bij RTL dat de luchtaanvallen weinig effect hadden omdat er geen of niet genoeg grondtroepen zijn die de boel achteraf kunnen schoonvegen.

Sadix
19-10-2014, 14:48
gister avond de hevigste gevechten tot nu toe. IS heeft versterking laten komen uit alle andere gebieden. IS heeft gezegd dat Kobane hun pioriteit nummer 1 is op dit moment. Erdogan heeft gisteren laten weten dat hij de YPG sowieso niet zal steunen omdat voor hem de PKK en YPG het zelfde is. Wat ook wel klopt maar de YPG vecht niet alleens namen de koerden maar namens de mensheid tegen deze barbaren.

king
19-10-2014, 16:01
Ik las dat Erdogan heeft gezegd dat de PKK en ISIS voor hem hetzelfde zijn. Hij zal het dan ook niet erg vinden als de Koerden en ISIS elkaar afmaken.

Minotauro
19-10-2014, 17:15
Laat maar weer zien hoe Erdogan denkt en dat Turkije met Erdogan niets in de EU te zoeken heeft. Mooi dat de Koerden het voor de rest redden uiteindelijk.

ARMENIA
19-10-2014, 18:39
In werkelijkheid steunt erdogan ISIS. Al die Isis strijders gaan via turkije naar syrie en irak. Het turks leger staat ze dit toe, uiteraard orders van bovenaf. In de media zegt turkije: wij zijn tegen isis, maar dat is een leugen. Erdogan vindt het totaal niet erg dat er mogelijk een genocide op de koerden zal plaatsvinden. dat is weer een probleem minder voor hem

Ik verbaas me over zijn karakter, komop, een beetje menselijkheid heb je toch wel in jezelf erdogan. Ik snap dat hij tegen de YPG, PKK, peshmerga is. Maar je kan toch de grenzen opengooien voor de onschuldige mensen. Maar hij is gewoon een man met een duivels hart. Als de genocide daadwerkelijk zal plaatsvinden, dan is turkije hieraan schuldig. want zij kunnen de onschuldige burgers de toegang tot turkije verlenen. ze hebben al ruime ervaring met genocides, kan me voorstellen dat ze weer een genocide gaan steunen.

Dan te bedenken dat ik koerden ken die zichzelf als turk beschouwen, smerig.

RedDawn
19-10-2014, 18:53
In werkelijkheid steunt erdogan ISIS. Al die Isis strijders gaan via turkije naar syrie en irak. Het turks leger staat ze dit toe, uiteraard orders van bovenaf. In de media zegt turkije: wij zijn tegen isis, maar dat is een leugen. Erdogan vindt het totaal niet erg dat er mogelijk een genocide op de koerden zal plaatsvinden. dat is weer een probleem minder voor hem

Ik verbaas me over zijn karakter, komop, een beetje menselijkheid heb je toch wel in jezelf erdogan. Ik snap dat hij tegen de YPG, PKK, peshmerga is. Maar je kan toch de grenzen opengooien voor de onschuldige mensen. Maar hij is gewoon een man met een duivels hart. Als de genocide daadwerkelijk zal plaatsvinden, dan is turkije hieraan schuldig. want zij kunnen de onschuldige burgers de toegang tot turkije verlenen. ze hebben al ruime ervaring met genocides, kan me voorstellen dat ze weer een genocide gaan steunen.

Dan te bedenken dat ik koerden ken die zichzelf als turk beschouwen, smerig.

Nog erger is dat de EU Erdogan van het begin af aan gesteund heeft.

blackadder
19-10-2014, 19:06
Nog erger is dat de EU Erdogan van het begin af aan gesteund heeft.
Dat komt omdat t zo een 'bruggenbouwer' met de rest vh midden oosten is. Dat tenminste werd altijd als reden geroepen waarom Turkije zo een geweldige verrijking voor de EU is.

ARMENIA
19-10-2014, 21:40
Tjah, europa heeft allerlei belangen waarbij turkije ze kan helpen.


Nog erger is dat de EU Erdogan van het begin af aan gesteund heeft.

ARMENIA
19-10-2014, 21:49
Ik heb altijd kritiek op amerika gegeven, maar wat super dat ze nu de koerden helpen. Ze doen ook soms goede dingen.

Turboknecht
19-10-2014, 21:56
Ik denk alleen niet dat ze met die intentie bommen aan het droppen zijn daar.

ARMENIA
19-10-2014, 22:57
Vertel


Ik denk alleen niet dat ze met die intentie bommen aan het droppen zijn daar.

Masri
20-10-2014, 11:25
Grote hoeveelheden wapens zijn gearriveerd in Kobane. En nog meer goed nieuws, de Peshmerga hebben toestemming gekregen om via Turkije naar Kobane te gaan.

e-type
20-10-2014, 12:16
Ik heb altijd kritiek op amerika gegeven, maar wat super dat ze nu de koerden helpen. Ze doen ook soms goede dingen.

Soms? Proest.

cornelus
20-10-2014, 12:55
Inside story Newsweek:

http://www.newsweek.com/2014/10/24/kobane-diary-four-days-inside-city-keeping-incredible-and-unprecedented-resistance-277509.html?utm_campaign=Social_Post&utm_medium=social&utm_source=multiple&utm_content=1413390239

http://s.newsweek.com/sites/www.newsweek.com/files/styles/cover_thumbnail/public/2014/10/15/kobane-cover.png?itok=hPxC09m9

Sadix
20-10-2014, 15:14
Grote hoeveelheden wapens zijn gearriveerd in Kobane. En nog meer goed nieuws, de Peshmerga hebben toestemming gekregen om via Turkije naar Kobane te gaan.

inderdaad! dat is het beste nieuws dat ik in maanden heb gehad.

1 ding dat ISIS heeft gedaan dat nog nooit iemand was gelukt is alle koerden in alle delen verenigen. Nooit eerder vochten de PKK-Barzani-Talabani samen.

Turboknecht
20-10-2014, 16:37
Vertel

Jij denkt dat ze daar bombarderen omdat ze de Koerden zo leuk vinden?

Masri
20-10-2014, 17:00
inderdaad! dat is het beste nieuws dat ik in maanden heb gehad.

1 ding dat ISIS heeft gedaan dat nog nooit iemand was gelukt is alle koerden in alle delen verenigen. Nooit eerder vochten de PKK-Barzani-Talabani samen.

Plus dat Erdogan nu publiekelijk voor schut is gezet door Amerika. Hij zei een paar uur voor de wapenleveranties nog dat YPG, net als PKK, een terroristische organisatie is en fel gekant is tegen het leveren van wapens.

blackadder
23-10-2014, 16:16
Koerdische strijders mogen over Turkse grond naar Kobani

Tweehonderd Iraakse Koerden mogen over Turks grondgebied naar Syrische grensplaats Kobani reizen om daar mee te helpen in de strijd tegen Islamitische Staat (IS).

De Turkse president Tayyip Recep Erdogan maakte in Letland bekend dat daarover overeenstemming is bereikt.
Het parlement in Iraaks Koerdistan ging gisteren akkoord met het sturen van strijders, de zogenoemde peshmerga's, naar Kobani. Het Turkse ministerie van Buitenlandse Zaken verklaarde eerder deze week dat het Iraakse Koerden zou helpen om in Kobani te komen. De Koerdische stad Kobani wordt al enige tijd door IS belegerd en is omsingeld.
http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/koerdische-strijders-mogen-over-turkse-grond-naar-kobani

Sadix
23-10-2014, 19:38
gaat op dit moment heel erg slecht... Kobane heeft het echt zwaar te verduren en de berg shingal waar nog steeds duizenden yezidische koerden zijn is helemaal omsingeld op dit moment. hele heftge gevechten zijn daar bezig. ISIS heeft de veilige corridor weer over genomen. dat was de enige weg van en naar de berg die niet door isis bezet was.

weetje wat mooi is? Erdogan zei dat niemand via turkije naar kobani mocht. Dat de YPG terroristen zijn en dat hij ze noch wapens noch hulp zou aanbieden. De premier van turkije zegt tegelijkertijd, wijz ullen kobani nooit laten vallen en alles doen om de mensen te helpen. ONgelooflijk tegenstrijdig. Maar het lelijke was, de zelfde dag dat Erdogan dat zei, kwam het nieuws opeens dat er opeens wel hulp naar Kobane mocht gaan. De hulp mag alleen bestaan uit troepen van Barzani, dus niet de duizenden mensen die langs de grens staan om te mogen vechten. nogmaals, de zelfde dag dat erdogan zei niemand mag de grens over, had hij een telefonisch gesprek met obama. 2 uur na erdogan zijn uitspraak mochten de koerden uit irak opeens wel gaan helpen. En dan komt de grap, erdogan zegt in een verklaring, ik zei tegen obama laat barzani zijn troepen gaan helpen.

Wat een ongelooflijk lul verhaal dus.

Turboknecht
24-10-2014, 01:25
http://www.liveleak.com/view?i=e63_1414094705

Dikke bommen kieperen ze erop zeg. De tering.

RedDawn
25-10-2014, 14:53
Tjee, wat een tendentieuze berichtgeving over Dosky en zijn Koerdische strijders door Nieuwsuur. Denk je dat na alles wat de IS heeft uitgehaald, ze nog op medelijden kunnen rekenen als ze gevangen worden genomen? Natuurlijk niet!

Sadix
25-10-2014, 15:51
beetje een naaistreek maar nog veel eerder dom van die commandant om zo te spreken. Ik ben trouwens ook van mening dat je ISIS millitanten niet gevangen hoeft te nemen. Dit zijn mannen die uit het buitenland zijn gekomen puur om te moorden. De commandanten mogen wel gevangen worden genomen en berecht worden in denhaag.

Dat dorp dat plat is gemaakt is natuurlijk wel ontruimd ,er zijn geen burgers gedood in het plat gooien. En dat dorp heeft sowieso een bijzonder verhaal. Het is een dorp dat al 15 jaar wordt beschermd door de peshmerga's. Nu ISIS dat dorp had over genomen en alle dorpelingen zich aansloten bij ISIS. Hebben ze de peshmerga's die dorp beschermden een bataljon van 30 man in een verrassing aanval aangevallen en hebben ze 15 ter plekke gedood en de andere 15 achter hun auto's leven vast gebonden en door de stad zitten toeren tot ze allemaal dood waren.

RedDawn
25-10-2014, 16:03
beetje een naaistreek maar nog veel eerder dom van die commandant om zo te spreken. Ik ben trouwens ook van mening dat je ISIS millitanten niet gevangen hoeft te nemen. Dit zijn mannen die uit het buitenland zijn gekomen puur om te moorden. De commandanten mogen wel gevangen worden genomen en berecht worden in denhaag.

Dat dorp dat plat is gemaakt is natuurlijk wel ontruimd ,er zijn geen burgers gedood in het plat gooien. En dat dorp heeft sowieso een bijzonder verhaal. Het is een dorp dat al 15 jaar wordt beschermd door de peshmerga's. Nu ISIS dat dorp had over genomen en alle dorpelingen zich aansloten bij ISIS. Hebben ze de peshmerga's die dorp beschermden een bataljon van 30 man in een verrassing aanval aangevallen en hebben ze 15 ter plekke gedood en de andere 15 achter hun auto's leven vast gebonden en door de stad zitten toeren tot ze allemaal dood waren.

En dan huilie huilie doen als hun dorp met de grond gelijk gemaakt wordt.

Masri
25-10-2014, 16:56
Tjee, wat een tendentieuze berichtgeving over Dosky en zijn Koerdische strijders door Nieuwsuur. Denk je dat na alles wat de IS heeft uitgehaald, ze nog op medelijden kunnen rekenen als ze gevangen worden genomen? Natuurlijk niet!

Tja, als je op Westerse steun wilt rekenen mag dit soort praktijken natuurlijk nooit naar buiten komen. Je kan dan wachten op reacties van politiek correcte, linkse wereldverbeteraars.
Keihard aanpakken dat Daesh-ongedierte, maar gewoon je waffeltje dicht houden.

RedDawn
25-10-2014, 17:01
Tja, als je op Westerse steun wilt rekenen mag dit soort praktijken natuurlijk nooit naar buiten komen. Je kan dan wachten op reacties van politiek correcte, linkse wereldverbeteraars.
Keihard aanpakken dat Daesh-ongedierte, maar gewoon je waffeltje dicht houden.

Met je eens!

De betreffende NOS-journalist was overigens in vorige reportages over Syrië al zeer positief over het Islamitisch Front, die beweging doet niet onder voor de IS. Hele foute kerel!

RedDawn
25-10-2014, 17:08
Zumar is heroverd door de Koerden. Eikelboom zou nu wel zitten janken. ;)

cornelus
25-10-2014, 20:12
Tjee, wat een tendentieuze berichtgeving over Dosky en zijn Koerdische strijders door Nieuwsuur. Denk je dat na alles wat de IS heeft uitgehaald, ze nog op medelijden kunnen rekenen als ze gevangen worden genomen? Natuurlijk niet!

Dat was inderdaad een behoorlijke tegenvaller weer... kapot ergerlijk was dat.

(en dan zo'n wijf van de mensenrechtenorganisatie compleet ongesteld erbij in beeld, beter kijken ze nog wat van de massa-executies en onthoofdingen door die IS varkens)

Masri
26-10-2014, 16:10
Volgens een officier van de Peshmerga zullen ze morgen met 150 man (had gehoopt op hoger aantal) arriveren in Kobane. Ze zijn goed bevoorraad, uitgerust met nieuwe Amerikaanse wapens en zullen voornamelijk zwaar wapentuig hanteren.
We zullen zien of ze verschil kunnen maken.

RedDawn
26-10-2014, 17:52
Volgens een officier van de Peshmerga zullen ze morgen met 150 man (had gehoopt op hoger aantal) arriveren in Kobane. Ze zijn goed bevoorraad, uitgerust met nieuwe Amerikaanse wapens en zullen voornamelijk zwaar wapentuig hanteren.
We zullen zien of ze verschil kunnen maken.

Maar 150 man? Dat is veel te weinig! En Erdogan probeert Kobani ook 1500 man van de FSA in de maag te splitsen. Totaal niet te vertrouwen die FSA. Als ze de kans krijgen, maken ze alles af wat niet Soennitisch is.

Masri
26-10-2014, 19:19
Er vecht nu al een aantal FSA-leden mee in Kobane. Maar inderdaad, in grote aantallen zijn ze niet te vertrouwen. Wie eigenlijk wel in dit conflict? Nu hebben ze een gezamenlijke vijand, maar als IS uit de stad is verdreven, is het wachten op problemen.
Koerden zijn toch overwegend Soennitisch?

RedDawn
26-10-2014, 19:31
Er vecht nu al een aantal FSA-leden mee in Kobane. Maar inderdaad, in grote aantallen zijn ze niet te vertrouwen. Wie eigenlijk wel in dit conflict? Nu hebben ze een gezamenlijke vijand, maar als IS uit de stad is verdreven, is het wachten op problemen.
Koerden zijn toch overwegend Soennitisch?

Klopt, maar ook veel Jezidis en zelfs nog wat Joden. Volgens mij was de vorige Israelische minister van defensie een Koerd. Ook heb je nog een Assyrische gemeenschap. Maar dit soort vragen kan beter Sadix beantwoorden. ;)

ARMENIA
26-10-2014, 20:49
dat lijkt me sterk


Klopt, maar ook veel Jezidis en zelfs nog wat Joden. Volgens mij was de vorige Israelische minister van defensie een Koerd. Ook heb je nog een Assyrische gemeenschap. Maar dit soort vragen kan beter Sadix beantwoorden. ;)

Masri
26-10-2014, 21:01
Volgens mij was de vorige Israelische minister van defensie een Koerd.

Ehud Barak? Is geen Koerd.

Sadix
26-10-2014, 22:28
In kobane heb je op dit moment : arabische, koerdische, turkmeense, turkse, armeense, assyrische, amerikaanse strijders.

sommige in hele kleine aantallen (2 amerikanen bijvoorbeeld) Maar je hebt echt heel veel verschillende nationaliteiten en geloven nu samen in kobane, soenieten, alewieten, christenen en yezidi's die strijden in kobane op dit moment allemaal onder de YPG.

De koerden die joods zijn die leven voornamelijk ook in Israel of europa. Hele kleine aantal woont in Koerdistan of de landen waarin Koerdistan ligt. Ongeveer 80% van de koerden is soeniet. de rest is Christelijk, Joods, Alewiet (shi'iet) en vooral Yezidi. Alle koerden zijn ooit Yezidi geweest en later bekeerd naar 1 van de andere grote geloven.

Masri
01-11-2014, 16:20
The Rise of ISIS:

http://video.pbs.org/video/2365356572/

ARMENIA
02-11-2014, 14:52
https://www.youtube.com/watch?v=ikciHhgCF2o

ARMENIA
02-11-2014, 14:57
https://www.youtube.com/watch?v=vw-g2JW_KfU

e-type
03-11-2014, 20:27
schoften...


http://www.youtube.com/watch?v=tVISyjFwXAU

my2cents
03-11-2014, 22:37
https://www.youtube.com/watch?v=vw-g2JW_KfU

Respect voor die vrouwen. Ik hoop dat ze die gasten hierboven stuk voor stuk kapot schieten. En dan te bedenken dat er Nederlandse moslims -incl. vrouwen - zich willen aansluiten bij IS. Onbegrijpelijk

blackadder
04-11-2014, 02:10
Ik hoop dat veel van die ISIS hufters door een van die vrouwen wordt afgemaakt. Blijkbaar gaan ze dan niet naar de hemel en krijgen ook geen maagden.

fifi23
04-11-2014, 08:43
@sadix
.
Wat is de stand van zaken op dit moment in Kobane?
Zijn de Koerden nog aan het winnen?

cornelus
04-11-2014, 09:11
schoften....
http://www.youtube.com/watch?v=tVISyjFwXAU

kkvarkens.. smeerlappen
naar de hel ermee
en met al het andere schijnheilige tuig

ARMENIA
04-11-2014, 10:01
Laatste wat ik heb meegekregen is dat ze koerden idd een stuk grond in kobane op isis heeft heroverd. Isis wint niet van de koerden in kobane.


@sadix
.
Wat is de stand van zaken op dit moment in Kobane?
Zijn de Koerden nog aan het winnen?

Turboknecht
05-11-2014, 11:57
http://www.liveleak.com/view?i=7d2_1415158904

fifi23
06-11-2014, 09:25
Het lijkt er op dat de Koerden hebben gewonnen?
.
http://www.liveleak.com/view?i=673_1415220527

Zo ja mooi.

Sadix
07-11-2014, 17:35
Nee ISIS is nog lang niet verslagen in kobane. De laatste week is er een soort van media censuur. Er mag niets naar buiten. heel sporadisch horen we berichten nu. Ik heb eerlijk waar geen idee of het goed of slecht gaat op het moment. Ene bron zegt heel goed en de ander zegt dat kobane zo goed als verslagen is. binnen een paar weken is het echt duidelijk hoe kobane er echt voor staat.

Masri
07-11-2014, 23:18
Voor zover ik weet is er de afgelopen week weinig veranderd en heeft ISIS nog een behoorlijk deel van Kobane in handen.

LeeMurray
07-11-2014, 23:40
Ik hoop dat die ISIS snel wordt verslagen. Die beelden van die beesten die over hun slaven spraken waren misselijkmakend. Alleen dwazen volgen deze khawarij (vernieuwers). Deze khawarij zijn geen moslims. Ze verrichten veel daden die hen uit het geloof doen treden. Iedereen met een klein beetje profijtvolle kennis weet dit. De Profeet (SAWS) had al gewaarschuwd voor deze khawarij en dit soort mensen teisteren de moslimbevolking al eeuwen. ISIS vertoont alle kenmerken van deze khawarij.

Ik sympathiseer met die Koerden, ongeacht hun geloofsovertuiging, in Kobani. Hoop dat ze winnen.

Sadix
08-11-2014, 01:24
Kobane is gewoon voor 90% soenietisch moslim. De PKK waar de YPG onderdeel van is was toen het werd opgericht communistisch maar het communisme is nooit opgedragen in de zin van geloof. Daarom is het later socialistisch geworden. De media schildert ze af als een organisatie waarin iedereen atheist is maar dat is niet zo. Je hebt mensen van allerlei geloven en culturen binnen de YPG waaronder ook atheisten. De koerden vechten voor vrijheid en democratie waarin iedereen zelf kan kiezen wat en hoe hij geloven wil. Saddam maakte geen onderscheid tussen een soenietische, christelijke of yezidi koerd. Dus allemaal hebben ze het zelfde mee gemaakt. En ISIS heeft niets met de islam te maken daar ben ik het zeker mee eens. Ik ben zelf een soennitische moslim, als ISIS of dit soort psychische organisaties de ware islam zouden weer spiegelen dan heb je ongeveer 1 miljard mensen op aarde die dus niet in de ware islam geloven. Dan had de wereld er toch heel anders uit gezien.

RedDawn
08-11-2014, 10:26
Newsweek over de samenwerking tussen IS en Turkije:

http://www.newsweek.com/isis-and-turkey-cooperate-destroy-kurds-former-isis-member-reveals-turkish-282920

blackadder
11-11-2014, 00:29
Aangezien deze thread ook een beetje over hun gaat, hoe is t eigenlijk met die 'Ron' en die andere twee? Zijn ze alweer terug of zijn zij er nog?
Als ze dood waren was t inmiddels wel in t nieuws geweest.

RedDawn
11-11-2014, 17:51
Hier schrik ik wel van!


Asscher noemt opvatting Turkse jongeren over IS 'verontrustend'

Minister van Sociale Zaken Lodewijk Asscher is zeer verontrust over de grote steun onder Turkse jongeren in Nederland voor gewelddadige jihadistische groeperingen als Islamitische Staat (IS).
Dat zegt Asscher dinsdag tegen NU.nl.

Uit een dinsdag gepresenteerd onderzoek van Motivaction blijkt dat 80 procent het niet 'verkeerd' vindt dat er door groeperingen uit naam van de jihad geweld wordt gebruikt tegen anders gelovigen of niet-gelovigen.

Daarentegen is er onder de Turkse jongeren nauwelijks steun voor het door IS uitgeroepen kalifaat. Forum, het instituut voor multiculturele vraagstukken, vermoedt dat de Turkse jongeren redeneren dat in een oorlog alles geoorloofd is om het gewenste doel te bereiken, namelijk verandering.

Uit het onderzoek blijkt verder dat 90 procent van de Turkse jongeren vindt dat de strijders die het opnemen tegen Assad 'helden' zijn en dat de helft het een goede zaak vindt als Nederlandse moslims naar Syrië vertrekken om daar mee te doen aan de strijd.

Verder vindt 80 procent deze strijders geen bedreiging voor Nederland zodra zij terugkeren en reageert 90 procent negatief op de stelling dat moslims vervolgd moeten worden als zij van plan zijn om af te reizen naar Syrië.

Bron: nu.nl

e-type
11-11-2014, 19:13
Hier schrik ik wel van!


Asscher noemt opvatting Turkse jongeren over IS 'verontrustend'

Minister van Sociale Zaken Lodewijk Asscher is zeer verontrust over de grote steun onder Turkse jongeren in Nederland voor gewelddadige jihadistische groeperingen als Islamitische Staat (IS).
Dat zegt Asscher dinsdag tegen NU.nl.

Uit een dinsdag gepresenteerd onderzoek van Motivaction blijkt dat 80 procent het niet 'verkeerd' vindt dat er door groeperingen uit naam van de jihad geweld wordt gebruikt tegen anders gelovigen of niet-gelovigen.

Daarentegen is er onder de Turkse jongeren nauwelijks steun voor het door IS uitgeroepen kalifaat. Forum, het instituut voor multiculturele vraagstukken, vermoedt dat de Turkse jongeren redeneren dat in een oorlog alles geoorloofd is om het gewenste doel te bereiken, namelijk verandering.

Uit het onderzoek blijkt verder dat 90 procent van de Turkse jongeren vindt dat de strijders die het opnemen tegen Assad 'helden' zijn en dat de helft het een goede zaak vindt als Nederlandse moslims naar Syrië vertrekken om daar mee te doen aan de strijd.

Verder vindt 80 procent deze strijders geen bedreiging voor Nederland zodra zij terugkeren en reageert 90 procent negatief op de stelling dat moslims vervolgd moeten worden als zij van plan zijn om af te reizen naar Syrië.

Bron: nu.nl


Maar..het heeft toch niets met de Islam te maken??

blackadder
11-11-2014, 19:54
reageert 90 procent negatief op de stelling dat moslims vervolgd moeten worden als zij van plan zijn om af te reizen naar Syrië.
Met dat laatste ben ik het wel eens. Laat ze lekker uitreizen zolang ze niet meer terugkomen.

Masri
11-11-2014, 21:16
Ik neem aan dat veel van die jongeren naar Turkse zenders kijken via de schotel. Onder Erdogan is er veel veranderd in de Turkse media. En we weten allemaal wat zijn mening over Assad, ISIS, enz. is.

Masri
11-11-2014, 21:34
First foreign woman to join YPG:

http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4590881,00.html

Bromios
11-11-2014, 22:24
Hier schrik ik wel van!


Asscher noemt opvatting Turkse jongeren over IS 'verontrustend'

Minister van Sociale Zaken Lodewijk Asscher is zeer verontrust over de grote steun onder Turkse jongeren in Nederland voor gewelddadige jihadistische groeperingen als Islamitische Staat (IS).
Dat zegt Asscher dinsdag tegen NU.nl.

Uit een dinsdag gepresenteerd onderzoek van Motivaction blijkt dat 80 procent het niet 'verkeerd' vindt dat er door groeperingen uit naam van de jihad geweld wordt gebruikt tegen anders gelovigen of niet-gelovigen.

Daarentegen is er onder de Turkse jongeren nauwelijks steun voor het door IS uitgeroepen kalifaat. Forum, het instituut voor multiculturele vraagstukken, vermoedt dat de Turkse jongeren redeneren dat in een oorlog alles geoorloofd is om het gewenste doel te bereiken, namelijk verandering.

Uit het onderzoek blijkt verder dat 90 procent van de Turkse jongeren vindt dat de strijders die het opnemen tegen Assad 'helden' zijn en dat de helft het een goede zaak vindt als Nederlandse moslims naar Syrië vertrekken om daar mee te doen aan de strijd.

Verder vindt 80 procent deze strijders geen bedreiging voor Nederland zodra zij terugkeren en reageert 90 procent negatief op de stelling dat moslims vervolgd moeten worden als zij van plan zijn om af te reizen naar Syrië.

Bron: nu.nl

Dat is toch al jaren bekend van Turkse en Marokkaanse jongeren ? Wel voor jihad maar wel met behoud van mcDonalds, scooters, dure kleding en blonde vrouwen. Die jongens gaan toch niet in een hutje in een woestijn zitten met een gesluierde vrouw en een kalasjnikov . Kom op zeg.

Dus je moet dat niet zo serieus nemen. Als je blanke kinderen ondervraagd hebben ze allemaal een hekel aan turken en Marokkanen maar op school en op de voetbal maken ze er geen probleem van.

Kortom, Douw een jongere een microfoon onder zijn neus en hij gaat onzin uitkramen.

fifi23
12-11-2014, 08:35
"Als je blanke kinderen ondervraagd hebben ze allemaal een hekel aan turken en Marokkanen maar op school en op de voetbal maken ze er geen probleem van. "

Heb je daar een onderzoek van?

ArjanV
12-11-2014, 09:47
Die jongens gaan toch niet in een hutje in een woestijn zitten met een gesluierde vrouw en een kalasjnikov . Kom op zeg.

Alsof die varkens van IS dat wel doen....

Masri
12-11-2014, 14:20
De Koerden hebben Mishtenour hill in Kobane veroverd. Dat zou het zuiden van de stad veilig moeten stellen en de situatie in het oosten moeten vergemakkelijken. Goed nieuws dus.

Sadix
12-11-2014, 16:15
turken zijn niet pro isis. Dat klopt serieus niet. Turken zijn anti YPG/PKK. Hun haat naar de YPG is vele male groter dan hun haat naar ISIS waardoor ze "pro" isis lijken te zijn.

En het klopt inderaad de mishtenur berg is heroverd. De laatste week horen we alleen positieve nieuws, en nu nadat de berg veroverd is geloof ik het ook echt.

RedDawn
12-11-2014, 16:43
Nederlandse Tv-reportage over een Yezidi die in Nederland woont en in Irak op zoek gaat naar zijn familie.

http://www.npo.nl/dit-is-de-dag-reportage/11-11-2014/VPWON_1230970

cholitzu
12-11-2014, 21:05
En weer wordt men gepiepeld door het onafhankelijke nieuws.

Volgens onderzoeksbureau Motivaction zouden 80% van de Turkse Nederlanders het geweld van de IS niet afkeuren. Een recenter poll onder Turkse jongeren bewijst wat anders.






Motivaction ondervroeg 300 Turkse jongeren, met de bewering dat het onderzoek niet online is afgenomen omdat er sprake zou zijn van analfabetisme en digibetisme onder Turken tussen de 18 en 34 jaar. Het CBS zei in 2011 echter dat slechts 1% van de twee generatie Turken moeite heeft met lezen. En zelfs 0% heeft moeite heeft met schrijven. Gevolg van de publicatie van motivaction was een hard tegengeluid van Turks-Nederlandse jongeren die zich absoluut niet konden vinden in het beeld dat het onderzoek schetst.
Poll
379 Turkse jongeren reageerden op een enquete dat is gehouden door Ahmet Kaya (http://hmetkaya.wordpress.com/2014/11/12/90-turkse-jongeren-op-internet-juist-tegen-geweld-aan-anders-gelovigen/) (o.a. opiniemaker op Turks.nl). 89.71% van de ondervraagden gaven aan het verkeerd te vinden dat er geweld wordt gebruikt tegen andersgelovigen.
Tegenstrijdig
Terwijl motivaction spreekt van 80% steun aan de IS onder Turkse jongeren, blijkt uit de poll van Kaya juist dat bijna 90% tegen de IS zijn. Dat betekent dat men zich moet weerhouden om voorbarig te spreken over "een enorme steun onder Turks Nederlandse jongeren voor IS en voor het gebruik van geweld tegen andersgelovigen", zoals dat werd gezegd in de media.
Lees hier de volledige publicatie van Ahmet Kaya (http://hmetkaya.wordpress.com/2014/11/12/90-turkse-jongeren-op-internet-juist-tegen-geweld-aan-anders-gelovigen/).

Turboknecht
12-11-2014, 21:58
Je weet natuurlijk niet hoe die polls gehouden zijn, of beter gezegd waar de steekproef uit bestaat. Volgens mij stond er bij die Motivaction pol niet eens bij hoe groot de steekproef was. 300 is sowieso te klein om naar de populatie Turkse jongeren te generaliseren. Maw, het zegt niks.

Ik zou me sowieso niet zoveel van dat soort polls aantrekken. Je kunt gewoon niet zeggen in hoeverre het met de werkelijkheid overeenkomt.

RedDawn
14-11-2014, 19:01
Koerden helpen Assyriërs in hun strijd tegen IS. Petje af!

http://www.dailystar.com.lb/News/Middle-East/2014/Nov-14/277589-iraq-christians-stand-guard-over-village-taken-from-isis.ashx#axzz3J4DgXkkS

ARMENIA
15-11-2014, 00:55
https://www.youtube.com/watch?v=US9md2E4VVc

ARMENIA
15-11-2014, 01:34
shiit wat erg man. Isis zijn duivels.


Nederlandse Tv-reportage over een Yezidi die in Nederland woont en in Irak op zoek gaat naar zijn familie.

http://www.npo.nl/dit-is-de-dag-reportage/11-11-2014/VPWON_1230970

my2cents
19-11-2014, 14:55
'IS-strijders willen duidelijk een derde wereldoorlog'
,,Ook na de gruwelijke onthoofdingen van afgelopen weekeinde, trekken westerse families naar Syrië om zich aan te sluiten bij het kalifaat. De integratie is mislukt. Socialisten, populisten en imams dienen zich te realiseren dat de integratie mislukt is: ze dienen hun fouten toe te geven en moeten gezamenlijk opnieuw beginnen om de rekrutering van westerse strijders door IS tot staan te brengen.''

,,Er wordt gefocust op het lijden van de eigen broeders en zusters. Dan maak je hen klaar om geweld te gebruiken.''

Peter Kassig werd afgelopen weekend geëxecuteerd door IS. © reuters.
Bovenstaande woorden komen uit de mond van Montasser AlDe'emeh, een Belgische radicaliseringsexpert die een proefschrift heeft gemaakt over de beweegredenen van westerlingen om naar Syrië trekken en zich aan te sluiten bij de IS voor een 'kruistocht tegen de ongelovigen'.

In een interview met De Volkskrant (http://www.volkskrant.nl/buitenland/die-is-strijders-willen-een-derde-wereldoorlog-laat-dat-duidelijk-zijn%7Ea3793348/) zegt hij: ,,IS wil de strijd voorstellen als een kruistocht tot het ontketenen van de derde wereldoorlog, want dan kunnen ze nog meer strijders rekruteren. Sommigen zeggen dat IS sinds de westerse inmenging minder mensen heeft kunnen rekruteren. Maar de afgelopen week zijn ze weer vertrokken uit België. Ze vertrekken gewoon met de auto. Niet meer het vliegtuig, omdat hun namen dan op de luchthaven worden geregistreerd.''

Afslachten
Over de executies zegt hij: ,,Die jongeren gaan niet naar Syrië met het idee iemand te onthoofden. Ze vertrekken met een bepaald ideaal. Maar ze worden wel klaargestoomd om die daden te begaan. Op Facebook worden foto's getoond van sjiitische milities die soennieten afslachten, van slachtpartijen van de Syrische president Assad. Er wordt gefocust op het lijden van de eigen broeders en zusters. Dan maak je hen klaar om geweld te gebruiken.''
De Belgische radicaliseringsexpert Montasser AlDe'emeh. © Youtube.

,,Ze vertrekken gewoon met de auto. Niet meer het vliegtuig, omdat hun namen dan op de luchthaven worden geregistreerd.''
Op de vraag waarom moslims zelfs hun geloofsgenoten (James Foley en Peter Kassig waren bekeerlingen) afslachten antwoordt hij: ,,Waarschijnlijk werden ze niet als goede moslims beschouwd. Misschien omdat ze terug wilden naar hun thuisland, of wellicht dacht IS dat ze inlichtingen zouden doorgeven aan de CIA. Zelfs ik ben verketterd, hier in België. Ik ben een moslim, maar omdat ik op de foto stond met een rabbijn werd ik een ongelovige genoemd.''

Exodus stoppen
De exodus kan volgens AlDe'emeh tot staan worden gebracht door 'de voedingsbodem, namelijk de mislukte integratiepolitiek van het Westen, weg te nemen'. ,,De socialisten hebben moslims misbruikt als stemvee, de populisten hebben onnodig veel olie op het vuur gegooid en de imams moeten toegeven dat ze hebben gefaald,'' aldus AlDe'emeh.

http://www.ad.nl/ad/nl/32380/Aanval-op-Islamitische-Staat/article/detail/3793691/2014/11/19/IS-strijders-willen-duidelijk-een-derde-wereldoorlog.dhtml

RedDawn
20-11-2014, 17:23
Weer een Nederlander bij de YPG!

http://www.telegraaf.nl/buitenland/23354673/___Nederlander_in_Syrie___.html