PDA

View Full Version : Saban Berk - Dubbelganger tegen wil en dank



Richelieu
13-10-2014, 19:05
http://images0.tcdn.nl/binnenland/article23193360.ece/BINARY/q/SabanB.JPG
Bron; TELEGRAAF (http://www.telegraaf.nl/premium/reportage/23192460/__Dubbelganger_tegen_wil_en_dank__.html?utm_source =facebook.com&utm_medium=referral&utm_campaign=facebook)

Sportschoolhouder Saban Berk heeft er sinds vorige week zijn handen vol aan: uitleggen dat hij niet die brute mensenhandelaar Saban B. is, maar gewoon een hardwerkende ondernemer uit Amsterdam. Twee weken geleden stond het in koeienletters op de voorpagina van De Telegraaf: Beul Saban B. geniet in Turks paradijs. Daar is die andere Saban mooi lekker mee…

De sadistische vrouwenhandelaar Saban B., die bekend staat om zijn martelpraktijken, vluchtte in 2010 tijdens een bijzonder verlof naar zijn geboorteland en leeft daar sindsdien als een God onder de Turkse zon. De foto’s bij het artikel van een zonnende Saban B. deed het bloed van zijn zeker 100 slachtoffers koken. Maar ook in de Amsterdamse Schaafstraat blijken de gemoederen sinds het artikel hoog te zijn opgelopen. Saban Berk (53) runt daar al twintig jaar een sportschool en kan sinds zaterdag 4 oktober zijn hoofd niet meer vertonen zonder uitgemaakt te worden voor verkrachter. „Ik ging die ochtend vroeg de deur uit en het eerste wat de buurman riep was: hé Saban wat heb je nu weer uitgevreten”.

Na tientallen soortgelijke opmerkingen krijgt Saban Berk kortsluiting en belt de redactie van De Telegraaf. „Welke %&!#$ heeft dat stuk geschreven en zijn naam in chocoladeletters op de voorpagina gezet?”, wil hij weten. Nu zou je kunnen zeggen, brengen we voorzichtig in, dat zijn kritische publiek het artikel beter moet lezen, omdat daarin toch duidelijk wordt vermeld dat het hier gaat om een boosaardige Saban B., die al vijf jaar op een stretcher in Antalya ligt. Ware het niet, zo ontdekken we als we bij Saban langsgaan in een poging hem te kalmeren, dat we hier niet alleen te maken hebben met een naamgenoot, maar ook met een dubbelganger.


Pooier

„En dan heb ik mijn baard inmiddels al afgeschoren, zodat ik iets minder op hem lijk.” Maar aan zijn imposante postuur en identiek ogende aangezicht valt op de korte termijn weinig te sleutelen. En dus wordt Saban Berk aan de lopende band voor pooier uitgemaakt en zit hij dagelijks op Facebook om uit te leggen dat hij geen mensenhandelaar is.

De breedgeschouderde Turk, die al bijna 50 jaar in Nederland woont, kan niet om het toeval lachen. „Je mag eerlijk weten, ik heb hier zitten huilen achter mijn bureautje. Ik schaam me zo diep”, zegt hij met een knikje richting een grote fotolijst boven de gootsteen met daarin zijn moeder. In een week tijd, zo beweert Berk, vertrokken veertig leerlingen van zijn vechtschool Saban Gym. „Ook al heb ik al honderd keer verteld dat ik geen jongen ben die meisjes ronselt en achter een raam parkeert, moeders vertrouwen het toch niet en houden hun kinderen weg. Maar ook leden die hier staan te trainen in een Saban-shirtje voelen zich niet meer prettig. Terwijl ik die hele eikel niet ken!”

De muur in zijn sportschool hangt vol onderscheidingen en krantenknipsels, waaruit blijkt dat Saban Berk het tegenovergestelde is van Saban B. in Turkije, wiens arrestatie binnenkort wordt verwacht. „Ik ben door toenmalig burgemeester Cohen uitgroepen tot held van Amsterdam wegens mijn vrijwilligerswerk voor de jeugd”. Zo laadde hij eens tientallen racistische jongeren uit multiculturele hoek in een bus voor een meerdaagse excursie naar Auschwitz. „Ze schrokken zich rot en kijken nu heel anders naar de Joodse gemeenschap in onze stad”.

http://images0.tcdn.nl/reportage/article23193362.ece/BINARY/qs/SabanBRobdeJongBX024_4549_9.JPG

Loverboys

Maar bovenal geeft Saban aan meisjes cursussen zelfverdediging om uit handen van types als Saban B. te blijven. „Ik ben op de Wallen opgegroeid en ken de problematiek van gedwongen prostitutie als geen ander. Ik ben geen lieverdje hoor, dat biecht ik onmiddellijk op. Ik heb meerdere malen radeloze moeders geholpen van wie de dochters in de handen waren gevallen van loverboys. Hoe? Nou gewoon, die ga ik te lijf als de politie niets doet. Maar ik ben geen sadistische vrouwenbeul en ik hoop dat iedereen dit nu snapt”.

hankmoody
13-10-2014, 19:15
Vervelend zeg, vooral omdat veel mensen zo kortzichtig zijn.

Kemal
13-10-2014, 20:12
Dat is echt klote zeg

king
13-10-2014, 20:24
Nice try Saban...!

Marchant
14-10-2014, 00:11
Wel mooi dat hij zijn verhaal mag doen..
maar echt kut voor hem.

micha
14-10-2014, 07:00
ik ken hem. hij is echt een topgozer