PDA

View Full Version : Tyrone Spong Might Box When He Returns Early Next Year



Wheelie
28-10-2014, 23:27
https://www.youtube.com/watch?v=F1InCHBtZsE

Bromios
29-10-2014, 11:00
Spong is een topper. Hoop dat hij snel weer in de ring staat.

Kemal
29-10-2014, 12:55
Spong is een topper. Hoop dat hij snel weer in de ring staat.

x2

Pansier
29-10-2014, 15:02
Ik gun hem alles in het boksen en ik hoop ook dat hij daar voor kiest!

T15Boxing
29-10-2014, 16:03
Daar gaat hij nooit ver mee komen maar het kan geen kwaad natuurlijk.

M3
29-10-2014, 16:25
Daar gaat hij nooit ver mee komen maar het kan geen kwaad natuurlijk.

omdat?

T15Boxing
29-10-2014, 16:58
Voor het top boksen moet je het al full time kunnen doen sinds je klein was, en ik neem dat hij tegen zwaargewichten gaat boksen en dan is hij nog lichter dan David Haye, en dan heeft hij niet dezelfde one punch KO power.

Pansier
29-10-2014, 17:05
Voor het top boksen moet je het al full time kunnen doen sinds je klein was, en ik neem dat hij tegen zwaargewichten gaat boksen en dan is hij nog lichter dan David Haye, en dan heeft hij niet dezelfde one punch KO power.

Spong is van nature geen zwaargewicht. Daarnaast is hij een lange tijd de beste light heavyweight ter wereld geweest in het kickboksen met al zijn wapens, waaronder beide stoten, met KO power. De snelheid en techniek heeft hij en ook traint hij bij een van de beste bokstrainers ter wereld. Mentaal lijkt hij me ook erg gefocussed. Ik denk dat hij over alle eigenschappen beschikt om op hoog niveau mee te kunnen doen.

Bloeba
29-10-2014, 17:34
Een topper is ie zeker,maar welk hoog niveau hebben we het precies over ?

De LHW boks division bestaat niet eens meer zover ik weet, en van een 'ff succesvol overstapje' over andere kickbokers heb ik nog nooit gehoord, nieky holzken en albert kraus zijn daar een van

T15Boxing
29-10-2014, 18:37
Spong is van nature geen zwaargewicht. Daarnaast is hij een lange tijd de beste light heavyweight ter wereld geweest in het kickboksen met al zijn wapens, waaronder beide stoten, met KO power. De snelheid en techniek heeft hij en ook traint hij bij een van de beste bokstrainers ter wereld. Mentaal lijkt hij me ook erg gefocussed. Ik denk dat hij over alle eigenschappen beschikt om op hoog niveau mee te kunnen doen.

Alles behalve de tientallen jaren, duizenden uren training en muscle memory en dat is dan wel het belangrijkste. Ik vind Spong geweldig maar hij heeft 0.1% kans tegen de top 10. Hij heeft een veel grotere kans om het te maken in MMA dan in een geevolutioneerde sport als het boksen.

Eindbaas
29-10-2014, 19:12
Ik hoop dat hij weer terug komt in het Kickboksen. Geweldige atleet.

e-type
29-10-2014, 19:15
als ie net zulke tegenstanders krijgt als in het MMA, dan krijgt ie heel wat wins op z'n conto. "Hype is born" enzo…
'k Zie Spong toch weer liever lekker kickboksen.

Facade
29-10-2014, 20:03
Alles behalve de tientallen jaren, duizenden uren training en muscle memory en dat is dan wel het belangrijkste. Ik vind Spong geweldig maar hij heeft 0.1% kans tegen de top 10. Hij heeft een veel grotere kans om het te maken in MMA dan in een geevolutioneerde sport als het boksen.

Wat een gelul. Sergio Martinez is tot zijn 19/20ste zelfs professioneel wielrenner geweest en heeft pas op die leeftijd boksen opgepakt. Heeft het nog niet eens zo slecht gedaan in deze o zo 'geëvolutioneerde sport' of wel? Algieri heeft ook een kickboks achtergrond en niet bepaald op hoog niveau, maar verslaat Provodnikov en staat nu tegen Pac. Gaat ie waarschijnlijk verliezen, maar ook niet verkeerd dacht ik of wel...? Ik houd veel van boksen, maar laten we alsjeblieft niet doen alsof het hogere wiskunde is o.i.d.

T15Boxing
29-10-2014, 21:03
Wat een gelul. Sergio Martinez is tot zijn 19/20ste zelfs professioneel wielrenner geweest en heeft pas op die leeftijd boksen opgepakt. Heeft het nog niet eens zo slecht gedaan in deze o zo 'geëvolutioneerde sport' of wel?

Letterlijk 44 gevechten en 15 jaar full time bloed zweet en tranen totdat hij eindelijk een kans kreeg tegen een topper. En dan zit jij te doen alsof hij op een dag van zn wielrenner afstapt rechtstreeks de ring in met Paul Williams en een titel wint:lol:



Algieri heeft ook een kickboks achtergrond en niet bepaald op hoog niveau, maar verslaat Provodnikov en staat nu tegen Pac. Gaat ie waarschijnlijk verliezen, maar ook niet verkeerd dacht ik of wel...?

Nog een man met 7 jaar full time box training en bijna 20 gevechten voordat hij iets bereikt. Hij begon overigens in zn begin 20en en niet eind 20en na een beenbreuk.



Ik houd veel van boksen

Maar meer van bullshit lijkt me zo. Dat jij denkt dat Spong in zijn huidige omstandigheden even een top bokser wordt is een belediging en respectloos voor het sport.



maar laten we alsjeblieft niet doen alsof het hogere wiskunde is o.i.d.

Boksen is tig keer moeilijker om succesvol mee te zijn dan in MMA of kickbox. Dit is een sport die al honderden jaren actief aan het evolueren is en een veel, veel grotere talent groep heeft over de hele wereld. Er zijn een aantal uitzondering geweest in de lichtste gewichtklasses en ook een paar zwaargewichten als Skelton en Vitali, maar dat zijn geen vergelijkbare situaties.

Je loopt gewoon ver achter als je een kickboxer bent op leeftijd en 80 zware gevechten, tegen gasten die al boksen sinds ze in luiers waren. Je mist niet alleen de ervaring en muscle memory maar dan moet je ook nog wennen aan het feit dat je 20+ jaar training van trappen en knieën, afstand etc. moet afleren. Dat is teveel gevraagd.

mrtweakbox
29-10-2014, 21:04
Tsja, ik hou wel van boksen en ik heb gewoon ook best wel zin om Spong weer eens in actie te zien. En gezien dat been toch moet herstellen; kom maar op met die partij!

Facade
29-10-2014, 21:21
Letterlijk 44 gevechten en 15 jaar full time bloed zweet en tranen totdat hij eindelijk een kans kreeg tegen een topper. En dan zit jij te doen alsof hij op een dag van zn wielrenner afstapt rechtstreeks de ring in met Paul Williams en een titel wint:lol:

Nog een man met 7 jaar full time box training en bijna 20 gevechten voordat hij iets bereikt. Hij begon overigens in zn begin 20en en niet eind 20en na een beenbreuk.

Maar meer van bullshit lijkt me zo. Dat jij denkt dat Spong in zijn huidige omstandigheden even een top bokser wordt is een belediging en respectloos voor het sport.

Boksen is tig keer moeilijker om succesvol mee te zijn dan in MMA of kickbox. Dit is een sport die al honderden jaren actief aan het evolueren is en een veel, veel grotere talent groep heeft over de hele wereld. Er zijn een aantal uitzondering geweest in de lichtste gewichtklasses en ook een paar zwaargewichten als Skelton en Vitali, maar dat zijn geen vergelijkbare situaties.

Je loopt gewoon ver achter als je een kickboxer bent op leeftijd en 80 zware gevechten, tegen gasten die al boksen sinds ze in luiers waren. Je mist niet alleen de ervaring en muscle memory maar dan moet je ook nog wennen aan het feit dat je 20+ jaar training van trappen en knieën, afstand etc. moet afleren. Dat is teveel gevraagd.

- Martinez stond na 17 partijen al tegen Margarito. Afijn die partij verliest hij, maar het is maar om aan te geven dat het met die duizenden uren muscle memory wel een beetje meevalt. Je moet ook gewoon kansen krijgen.

- Algieri en Martinez beginnen misschien niet achterin de twintig aan boksen, maar ik hoef je hopelijk niet uit te leggen dat zij alletwee er wel heel laat bij zijn. Als je het over topsport wil hebben, kan wat dat betreft ook het boksen zich absoluut niet meten met de grootste sporten van de wereld. Ik heb nog nooit gehoord van een voetballer die pas op z'n twintigste kwam kijken...

- Dat respect voor boksen heb ik wel degelijk, het respect vice versa is er iets minder. Boksen als de alpha en omega van de vechtsport en kilometers voorop loopt. Dat vind ik wel een beetje meevallen. Om nog maar te zwijgen over het niveau dat naar mijn mening naar beneden gaat net als de talentenpool. Ik geloof ook niet dat Spong even naar een paar wereldtitels walst, maar ik stoor me aan die enigszins elitaire neerbuigende houding. Boksen is inderdaad tig keer moeilijker, maar niet alleen door de moeilijkheidsgraad van de sport zelf, maar nog meer om al die heisa om de sport heen.

T15Boxing
29-10-2014, 21:42
- Martinez stond na 17 partijen al tegen Margarito. Afijn die partij verliest hij, maar het is maar om aan te geven dat het met die duizenden uren muscle memory wel een beetje meevalt. Je moet ook gewoon kansen krijgen.

Ja, en welke Margarito? Toch niet de versie die bekend staat om zijn partijen tegen Cotto, Williams etc? Nee hij was zelf nog een onervaren nobody en hij sloeg Martinez eruit in die partij. Wat handig dat je dat er even niet bij meldt. Geef toch op met je Martinez voorbeeld, deze man begon idd laat maar hij was een tiener en had geen schade van 80+ kickbox/mma partijen en een beenbreuk als Spong. Het is gewoon niet te vergelijken.


- Algieri en Martinez beginnen misschien niet achterin de twintig aan boksen, maar ik hoef je hopelijk niet uit te leggen dat zij alletwee er wel heel laat bij zijn. Als je het over topsport wil hebben, kan wat dat betreft ook het boksen zich absoluut niet meten met de grootste sporten van de wereld. Ik heb nog nooit gehoord van een voetballer die pas op z'n twintigste kwam kijken...

- Dat respect voor boksen heb ik wel degelijk, het respect vice versa is er iets minder. Boksen als de alpha en omega van de vechtsport en kilometers voorop loopt. Dat vind ik wel een beetje meevallen. Om nog maar te zwijgen over het niveau dat naar mijn mening naar beneden gaat net als de talentenpool. Ik geloof ook niet dat Spong even naar een paar wereldtitels walst, maar ik stoor me aan die enigszins elitaire neerbuigende houding. Boksen is inderdaad tig keer moeilijker, maar niet alleen door de moeilijkheidsgraad van de sport zelf, maar nog meer om al die heisa om de sport heen.

Dat is feitelijk te bekijken als je kijkt naar de geschiedenis van de sport en de pogingen van kickboxers en mma vechters. Als je kennis hebt over beide sporten dan weet je gelijk al dat Spong in zijn huidige situatie absoluut geen kans heeft om de top te bereiken in het boksen. Alle argumenten die je tot nu toe hebt gegeven zijn niet te vergelijken

Facade
29-10-2014, 22:15
Dat is feitelijk te bekijken als je kijkt naar de geschiedenis van de sport en de pogingen van kickboxers en mma vechters. Als je kennis hebt over beide sporten dan weet je gelijk al dat Spong in zijn huidige situatie absoluut geen kans heeft om de top te bereiken in het boksen. Alle argumenten die je tot nu toe hebt gegeven zijn niet te vergelijken

Wanneer je feiten bekijkt en ziet dat kickboksers/mma vechters niet slagen, dan ligt het niet direct in de rede om tot de conclusie te komen dat boksen kennelijk verder geëvolueerd is. Ik kan het makkelijk omdraaien. Zeker in het kickboksen zijn er weinig boksers die geslaagd zijn. Ligt dat dan kennelijk aan de voorsprong van het kickboksen op het boksen. Nee, dat lijkt mij niet. De conclusie is daar dus net zozeer onterecht.

Dat is een beetje het verschil in redeneren. Waar ik denk in termen van een ander spelletje, denken boksers vaak in termen van een beter en verder gevorderd spelletje. Alsof de een dus daadwerkelijk intrinsiek beter en moeilijker is dan de ander. Hierbij ga je ten onrechte ervan uit dat kennelijk de enige factor die van belang is de mate waarin je goed kan boksen. Dat is gewoon simpelweg niet waar. Ik beaam dus dat het vele malen moeilijker is om in het boksen echt te slagen (top 10 hebben we het dan blijkbaar over, je kan de lat ook iets lager leggen), maar onderstreep daarbij niet de conclusie die jij op basis daarvan trekt, namelijk dat dit komt doordat boksen "tientallen jaren, duizenden uren training en muscle memory" vereisen. Ik denk dat het onmogelijk is te slagen in boksen, puur doordat zaken als marketing en commercie een rol spelen.

Djani
29-10-2014, 22:15
Voor het geld hoeft hij het niet te doen. Als Cubaanse toppers als Rigondeaux en Lara geen draw kunnen zijn in Amerika (zelfs niet in Miami) dan zitten ze daar of in Engeland al helemaal niet te wachten op een surinamer/nederlander.

T15Boxing
29-10-2014, 23:06
[FONT=Verdana]

Wanneer je feiten bekijkt en ziet dat kickboksers/mma vechters niet slagen, dan ligt het niet direct in de rede om tot de conclusie te komen dat boksen kennelijk verder geëvolueerd is. Ik kan het makkelijk omdraaien. Zeker in het kickboksen zijn er weinig boksers die geslaagd zijn. Ligt dat dan kennelijk aan de voorsprong van het kickboksen op het boksen. Nee, dat lijkt mij niet. De conclusie is daar dus net zozeer onterecht.

Ik denk juist dat boksers veel meer success zouden hebben in het kickboksen als er jonge vechters in hun prime de motivatie en (FINANCIELE) reden hadden dan andersom. Geen antieke Mercer of Botha die K-1 probeerden, maar nog iemand als Bernardo(begon als bokser) die zowat elke K-1 grootheid in de jaren 90 eruit mepte. Zambidi, Masato etc. zulke jongens laten zien dat een offensieve boks techniek met goed verdedigende trap technieken heel succesvol kunnen zijn.

Maar nogmaals een top bokser maakt zoveel meer geld dan een kickbokser dat dit de reden is dat we nooit zulke voorbeelden zullen zien. Je kunt dit wederom niet als een sterk argument beschouwen.



Dat is een beetje het verschil in redeneren. Waar ik denk in termen van een ander spelletje, denken boksers vaak in termen van een beter en verder gevorderd spelletje. Alsof de een dus daadwerkelijk intrinsiek beter en moeilijker is dan de ander. Hierbij ga je ten onrechte ervan uit dat kennelijk de enige factor die van belang is de mate waarin je goed kan boksen. Dat is gewoon simpelweg niet waar. Ik beaam dus dat het vele malen moeilijker is om in het boksen echt te slagen (top 10 hebben we het dan blijkbaar over, je kan de lat ook iets lager leggen), maar onderstreep daarbij niet de conclusie die jij op basis daarvan trekt, namelijk dat dit komt doordat boksen "tientallen jaren, duizenden uren training en muscle memory" vereisen. Ik denk dat het onmogelijk is te slagen in boksen, puur doordat zaken als marketing en commercie een rol spelen.

Marketing he. Denk je nou echt dat sinds Lewis, Holyfield en Tyson er in de dooie HW devisie geen krachtpatsers als Overeem en Hari konden gebruiken?
Als een extreem onaantrekkelijke kickboxer als Matt Skelton genoeg commerciele kracht kon verkrijgen voor een kans op een wereld titel(en won)in het boksen, denk je nou echt dat gespierde bad boys als Hari dat niet zouden krijgen als ze goed genoeg waren? En ze zouden zeer graag miljoenen per gevecht willen verdienen zonder getrapt/knie te worden denk je niet. Ze hadden gewoon dezelfde probleem als Spong: Te oud, te laat, te talentloos(dat zeg ik dan als vergelijking met de rest. Snelheid en stoot kracht betekend niet dat je er genoeg mee kunt doen).

Facade
29-10-2014, 23:40
Ik denk juist dat boksers veel meer success zouden hebben in het kickboksen als er jonge vechters in hun prime de motivatie en (FINANCIELE) reden hadden dan andersom. Geen antieke Mercer of Botha die K-1 probeerden, maar nog iemand als Bernardo(begon als bokser) die zowat elke K-1 grootheid in de jaren 90 eruit mepte. Zambidi, Masato etc. zulke jongens laten zien dat een offensieve boks techniek met goed verdedigende trap technieken heel succesvol kunnen zijn.

Maar nogmaals een top bokser maakt zoveel meer geld dan een kickbokser dat dit de reden is dat we nooit zulke voorbeelden zullen zien. Je kunt dit wederom niet als een sterk argument beschouwen.

"ik denk" zijn hier de sleutelwoorden. Voor het overige haal jij Masato aan, terwijl hij nooit een bokscarière heeft gehad. Hij is een kickbokser met een meer dan uitstekende bokstechniek, naar mijn mening zelfs de beste van de hele voormalige K-1. Alhoewel hij op zijn vijftiende bij een boksschool heeft gezeten, is dat nooit wat geworden en ligt zijn fundament wel degelijk het kickboksen. Hij is dus niet een bokser met aanvulling op kickboksgebied die zomaar een overstap heeft gemaakt ofzo. Het onderstreept echter wel meer het punt dat ik probeer te maken. Het zijn juist die types die jij noemt waarvan ik mij afvraag hoe die het zouden doen. Of hebben gedaan gezien de leeftijd. Als je een zeker talent hebt, dan ga je mij niet wijsmaken dat die duizenden uren een absolute voorwaarde zijn en dat het dus onmogelijk of 0.1% kans is. Dat hoge podium waar jij boksen op plaatst, sluit echter al die factoren uit.



Marketing he. Denk je nou echt dat sinds Lewis, Holyfield en Tyson er in de dooie HW devisie geen krachtpatsers als Overeem en Hari konden gebruiken?
Als een extreem onaantrekkelijke kickboxer als Matt Skelton genoeg commerciele kracht kon verkrijgen voor een kans op een wereld titel(en won)in het boksen, denk je nou echt dat gespierde bad boys als Hari dat niet zouden krijgen als ze goed genoeg waren? En ze zouden zeer graag miljoenen per gevecht willen verdienen zonder getrapt/knie te worden denk je niet. Ze hadden gewoon dezelfde probleem als Spong: Te oud, te laat, te talentloos(dat zeg ik dan als vergelijking met de rest. Snelheid en stoot kracht betekend niet dat je er genoeg mee kunt doen).

Ik vind dat geen sterke vergelijking. Het zou dan moeten gaan om kickboksers die heel goed zijn in het boksgedeelte. Types als Masato dus bijvoorbeeld. Saki vind ik ook een goed voorbeeld, maar Spong vind ik ook niet heel slecht. Zeggen dat Hari en Overeem niet goed zullen kunnen boksen is hetzelfde als zeggen dat Buakaw waarschijnlijk ook niet heel goed kan boksen. Het moet gaan om iemand die zich door het boksen sowieso al wat onderscheidt. Ik haalde dus Martinez e.d. aan omdat jij min of meer suggereert dat je eigenlijk van nul begint wanneer je zou overstappen, maar dat vind ik niet het hele verhaal. Jij sluit een overstap eigenlijk volledig in zijn algemeenheid uit, door het ongekende niveau van het boksen. Gelet op je eigen argumenten vind ik dat moeilijk vol te houden. Ik denk dat een kickbokser met een zeker talent en aanleg absoluut die ervaring mee kan nemen. 'De feiten' waar jij je op baseert sluiten dat ook niet uit. Er zijn maar weinig echte pogingen gedaan namelijk. De meesten staan met een been in het boksen en met het ander te wachten tot er weer iets serieus voorbij komt in de sport van herkomst.

Nosferatu187
30-10-2014, 01:18
krijgen jullie per woord betaald?

lopez86
30-10-2014, 01:41
"ik denk" zijn hier de sleutelwoorden. Voor het overige haal jij Masato aan, terwijl hij nooit een bokscarière heeft gehad. Hij is een kickbokser met een meer dan uitstekende bokstechniek, naar mijn mening zelfs de beste van de hele voormalige K-1. Alhoewel hij op zijn vijftiende bij een boksschool heeft gezeten, is dat nooit wat geworden en ligt zijn fundament wel degelijk het kickboksen. Hij is dus niet een bokser met aanvulling op kickboksgebied die zomaar een overstap heeft gemaakt ofzo. Het onderstreept echter wel meer het punt dat ik probeer te maken. Het zijn juist die types die jij noemt waarvan ik mij afvraag hoe die het zouden doen. Of hebben gedaan gezien de leeftijd. Als je een zeker talent hebt, dan ga je mij niet wijsmaken dat die duizenden uren een absolute voorwaarde zijn en dat het dus onmogelijk of 0.1% kans is. Dat hoge podium waar jij boksen op plaatst, sluit echter al die factoren uit. etc etc etc


Kerel, goeie argumenten maar met die gast kan je toch geen discussie aangaan.

Proximo
30-10-2014, 01:42
Spong kan volgensm ij zowel in mma als in boksen nooit het niveau bereiken dat hij heeft in kick/thaiboksen. Het blijven verschillende sporten.

Bromios
30-10-2014, 09:26
Ik lees dit allemaal met stijgende verbazing over de mateloze arrogantie van de boks liefhebbers. Maar misschien hebben ze gelijk.

Alleen; talentpool ? Welke talentpool ? Hoeveel mensen boksen er wereldwijd ? Echt geen hond.

T15Boxing
30-10-2014, 10:26
Kerel, goeie argumenten maar met die gast kan je toch geen discussie aangaan.

Dat zegt de argumentloze troll die nooit op een echte discussie zit te wachten.


Ik lees dit allemaal met stijgende verbazing over de mateloze arrogantie van de boks liefhebbers. Maar misschien hebben ze gelijk.

Alleen; talentpool ? Welke talentpool ? Hoeveel mensen boksen er wereldwijd ? Echt geen hond.

Meer dan alle kickboxers, muay thai en mma vechters gecombineerd. Er zijn veel meer gevechten, veel meer mensen beoefenen het en het is veel meer verspreid over de hele wereld. Dit komt omdat het al honderden jaren actief aan het groeien is en er was een lange periode waarin het de meest populaire sport ter wereld was. Omdat het zo bekent en populair was en bleek dat er heel veel top boksers uit armoede zijn gekomen is boksen belangrijk in veel derde wereld landen en wordt gezien als een kans op een goede leven. En dan heb je natuurlijk Noord en Zuid Amerika, europa en Australie.

Het is niet arrogantie, jullie zijn nu eenmaal primitief in vergelijking. Vooral het kickbox/muay thai heeft nooit dezelfde structuur en geschiedenis bereikt. Boksen heeft al "household names" sinds the 19e eeuw en zelfs eerder en The Marquess of Queensberry rules zijn al in plaats sinds 1889. Je hebt een extreem rijke geschiedenis en evolutie en alles is makkelijk informatie over te vinden. Kickboxen is sinds korte tijd geleden altijd gesplitst in diverse vormen van regels en stijlen, gevechten, records, rankings etc. zijn niet goed bijgehouden. Is er zelfs op dit moment een actieve top 20 pound for pound ranking? Kun je dat uberhaupt de beste 'kickboxers' noemen omdat er verschillende stijlen, regels en versies worden beoefent? Vind eerst je structuur voordat je denkt dat een 29 jarige met 80+ kickbox gevechten het zo even gaat maken in het top boksen.

Guillermo
30-10-2014, 13:26
Letterlijk 44 gevechten en 15 jaar full time bloed zweet en tranen totdat hij eindelijk een kans kreeg tegen een topper. En dan zit jij te doen alsof hij op een dag van zn wielrenner afstapt rechtstreeks de ring in met Paul Williams en een titel wint:lol:




Nog een man met 7 jaar full time box training en bijna 20 gevechten voordat hij iets bereikt. Hij begon overigens in zn begin 20en en niet eind 20en na een beenbreuk.




Maar meer van bullshit lijkt me zo. Dat jij denkt dat Spong in zijn huidige omstandigheden even een top bokser wordt is een belediging en respectloos voor het sport.




Boksen is tig keer moeilijker om succesvol mee te zijn dan in MMA of kickbox. Dit is een sport die al honderden jaren actief aan het evolueren is en een veel, veel grotere talent groep heeft over de hele wereld. Er zijn een aantal uitzondering geweest in de lichtste gewichtklasses en ook een paar zwaargewichten als Skelton en Vitali, maar dat zijn geen vergelijkbare situaties.

Je loopt gewoon ver achter als je een kickboxer bent op leeftijd en 80 zware gevechten, tegen gasten die al boksen sinds ze in luiers waren. Je mist niet alleen de ervaring en muscle memory maar dan moet je ook nog wennen aan het feit dat je 20+ jaar training van trappen en knieën, afstand etc. moet afleren. Dat is teveel gevraagd.


This man speaks the truth :pimp:

supaahdupah
30-10-2014, 17:46
Meneer T15Boxing lijkt wel het boksen te hebben uitgevonden :-).
No disrespect. Maar wie in dit verhaal loopt te verkondigen dat Spong ff de (L)HW divisie in het boksen gaat pakken?
Ik denk zelf dat als er een kickbokser is die überhaupt een kans maakt met de top van het boksen mee te draaien, dan is het Spong wel. Naast een dosis talent heeft hij ook een management en bokstrainers die in hem geloven. Als die hem in boksen weten te "brengen" en te begeleiden en de politieke veldslagen tussen promoters, bonden en TV netwerken ed weten te overwinnen geloof ik wel in een goede afloop. Dat dit niet van vandaag op morgen gebeurt is ons allen denk ik wel duidelijk. Maar vergeet niet Lomachenko, Zou Shimming, Rigo lopen ook nog niet zo lang in het prof circuit mee en hebben toch allemaal al voor titels kunnen boksen en dat komt niet enkel door hun amateurachtergrond of talent!
Btw is mijn mening en nee ik heb het boksen ook niet uitgevonden!!

T15Boxing
30-10-2014, 17:49
Ik heb het wel degelijk uitgevonden, maar goed.

supaahdupah
30-10-2014, 17:59
Dan moet je ook weten dat top boksen meer is dan talent en trainingsuren. Er is maar 1 Mayweather die belachelijk veel verdient en boven alles en iedereen staat in het boksen qua inkomsten ed. Er zijn zelfs in de top 10 van heel veel divisies jongens die de eindjes niet aan mekaar kunnen knopen en voor pocket money zelfs in US vechten. De weg naar de top in het boksen kan heel lang duren. Maar zeg nou eens eerlijk dat kan toch met een paar goede partijen heel snel gaan. Ik zeg kan.
Ik vindt Maidana en Algieri geen echte toppers en toch staan ze beiden tegen de top van het boksen..

Nosferatu187
30-10-2014, 19:00
klopt hij heeft het toen echt uitgevonden ik was toen getuige.

Bromios
30-10-2014, 22:03
Ik weet er inderdaad niet heel veel van omdat ik boksen een saaie sport vind maar dat komt waarschijnlijk omdat ik primitief ben zoals jij terecht al opmerkte. (let op; ik zeg vind en niet is) .

Ik dacht dat er rond de 25 professionele boksbonden zijn dus dat verschilt niet echt met kickboxen of muay thai. En ik kan mij voorstellen dat er in USA en zuid-amerika meer gebokst dan gekickbokst wordt maar dat is in europa en azie toch precies andersom ? In Afrika wordt alleen gevoetbald volgens mij.

Zijn daar cijfers van ? Het aantal actieve beoefenaars ?

Het enige wat verschilt is de hoeveelheid geld die er in omgaat. Maar dat geld vooral voor de absolute top. En dan eigenlijk nog alleen pacman. De rest komt net of nauwelijks rond volgens mij. Dat verschilt niet zoveel met kickboxen hoewel het met het verscheiden van K1 niet beter is geworden.

blade
30-10-2014, 23:37
Ik weet er inderdaad niet heel veel van omdat ik boksen een saaie sport vind maar dat komt waarschijnlijk omdat ik primitief ben zoals jij terecht al opmerkte. (let op; ik zeg vind en niet is) .

Ik dacht dat er rond de 25 professionele boksbonden zijn dus dat verschilt niet echt met kickboxen of muay thai. En ik kan mij voorstellen dat er in USA en zuid-amerika meer gebokst dan gekickbokst wordt maar dat is in europa en azie toch precies andersom ? In Afrika wordt alleen gevoetbald volgens mij.

Zijn daar cijfers van ? Het aantal actieve beoefenaars ?

Het enige wat verschilt is de hoeveelheid geld die er in omgaat. Maar dat geld vooral voor de absolute top. En dan eigenlijk nog alleen pacman. De rest komt net of nauwelijks rond volgens mij. Dat verschilt niet zoveel met kickboxen hoewel het met het verscheiden van K1 niet beter is geworden.


in Nederland had de boksbond in 2011 1.308 leden dat zullen er nu wel wat minder zijn die cijfers zijn van de NOC NSF (leden die aan wedstrijden mee mogen doen in dat cijfer zitten niet de recreanten of die lid zijn van een boks vereniging)

Anderson
31-10-2014, 03:31
Het enige wat verschilt is de hoeveelheid geld die er in omgaat. Maar dat geld vooral voor de absolute top. En dan eigenlijk nog alleen pacman. De rest komt net of nauwelijks rond volgens mij. Dat verschilt niet zoveel met kickboxen hoewel het met het verscheiden van K1 niet beter is geworden.

Hmmm sorry maar hier moet ik toch even inspringen vechtersals Brandon Rios en Geurero hebben 3 a 4 million dollar verdient voor een gevecht dat verschilt wel 2.90 a 3.90 miljoen dollar met een k1 vechter die een world k1 grand prix wint. Dat verschilt heel wat met een k1 vechter in de top.

Anderson
31-10-2014, 03:52
Het klopt dat het boksen heel corrupt is dan bedoel ik niet dat sommige boks partijen de winnaar niet de winnaar is maar dat sommige vechters veel beter zijn dat andere vechters maar de kansen niet krijgen omdat ze niet in marketing passen van het prof boksen.

Terrence Crawford is daar een voorbeeld van deze vechter werd niet erkend maar door Mikey Garcia kreeg die wel erkenning en nou is die aan het domineren, we gaan nog veel horen van deze bokser.

M3
31-10-2014, 06:34
Spong is van nature geen zwaargewicht. Daarnaast is hij een lange tijd de beste light heavyweight ter wereld geweest in het kickboksen met al zijn wapens, waaronder beide stoten, met KO power. De snelheid en techniek heeft hij en ook traint hij bij een van de beste bokstrainers ter wereld. Mentaal lijkt hij me ook erg gefocussed. Ik denk dat hij over alle eigenschappen beschikt om op hoog niveau mee te kunnen doen.

x2

Bromios
31-10-2014, 09:53
Ik snap dat er wat boksers zijn die veel verdienen (wereldwijd enkele tientallen denk ik) maar we hebben het hier over talentpool , dus over de kans dat je het kunt maken. Ik denk dat de talentpool in boksen kleiner is dan die in kick/thai, maar kan echt niks vinden over het aantal boksers wereldwijd (recreanten en wedstrijdboksers). Misschien kan de man die het heeft uitgevonden het vertellen maar die staat waarschijnlijk zijn erectie te bewonderen in de spiegel of die zit op zijn troon terwijl zijn bewonderaars voor hem knielen. Enlighten me please.