PDA

View Full Version : Hans Nijman geliquideerd....



Grain of Salt
05-11-2014, 23:24
Bij een sportschool achter de Meerstraat in Beverwijk is woensdagavond een schietpartij geweest. Daarbij is K1-vechter Hans Nijman om het leven gekomen. Volgens buurtbewoners waren er veel schoten te horen.

De mogelijke daders zouden twee auto's in brand hebben gestoken in Velserbroek. Volgens berichten op Twitter is de politie in grote getale ter plaatste.


Bron: telegraaf.nl

Richelieu
05-11-2014, 23:24
Kreeg net ook een bericht, bizar!

Richelieu
05-11-2014, 23:27
Berichtgeving Telegraaf;

K1-vechter Hans Nijman geliquideerd

BEVERWIJK -
Bij een sportschool achter de Meerstraat in Beverwijk is woensdagavond een schietpartij geweest. Daarbij is K1-vechter Hans Nijman om het leven gekomen. Volgens buurtbewoners waren er veel schoten te horen.

De mogelijke daders zouden twee auto's in brand hebben gestoken in Velserbroek. Volgens berichten op Twitter is de politie in grote getale ter plaatse.

Later meer.

Nosferatu187
05-11-2014, 23:30
en gisteren zijn de bodyguards van martha onder vuur genomen.

Willem033
05-11-2014, 23:31
Tsja.

R. I. P.

angelo
05-11-2014, 23:33
Heftig.... Sterkte aan de familie en aan Top Team Beverwijk...

Team Angelogym

K-1sunstarr
05-11-2014, 23:39
RIP

my2cents
05-11-2014, 23:41
Rip

Denk dat Dick Vrij terecht bang was....

pwie
05-11-2014, 23:42
Rip Hans

cornelus
05-11-2014, 23:43
Foute boel..

e-type
05-11-2014, 23:45
Gaat lekker daar in Beverwijk…Dick V. in de bak, Hans N. geliquideerd…
Dick weet in ieder geval wat 'm te wachten staat.

weks
05-11-2014, 23:47
heftig....


rust in vrede hans

S.B.
06-11-2014, 00:00
Heftig.

kentaro
06-11-2014, 00:00
RIP.

Lionheart
06-11-2014, 00:21
Was te verwachten..

RIP

Nosferatu187
06-11-2014, 00:23
Hans Nijman (55) was vanaf 1991 actief in de mixed martial arts en maakte faam als worstelaar en freefighter als leerling van Amsterdammer Chris Dolman. Hij won tot 2000 verschillende grote partijen en toernooien. Hij was samen met zijn vriend Dick Vrij eigenaar van sportschool TopTeam in Beverwijk.

Soerel
De naam Nijman viel na de eeuwwisseling in verschillende grote politieonderzoeken naar drugshandel, bedreiging en afpersing. Hij kwam ook voor in onderzoeken naast Dino Soerel die geldt als een goed contact van Nijman en Vrij. In 2007 beschikte de Criminele Inlichtingeneenheid van de Nationale Recherche over informatie dat: ‘Hans Nijman en Dick Vrij regelen het vervoer van partijen cocaïne van Dino Soerel en Ali A.’ Nijman is niet voor de rechter gebracht voor die drugshandel. Dino Soerel wel.

Bulldog
Nijman was medeverdachte in het jarenlange onderzoek naar Danny K., Willem Holleeder en Dick Vrij naar onder meer afpersing. Volgens de politie kreeg één van de slachtoffers een gewelddadige behandeling van Nijman. Hij stond ook regelmatig aan de deur bij de Amsterdamse Bulldog, een plaats waar sommige criminelen geregeld samenkwamen.

Begrafenis
Nijman behoorde tot de intimi van de overgebleven Amsterdams-Hollandse penose. Zo nam de politie hem waar op de begrafenis van van de vader van Danny K. waar ook onder meer Dino Soerel, Jesse Remmers en Fred Ros aanwezig waren. Hij bezocht Danny K. regelmatig toen die in 2006 gedetineerd zat in de gevangenis van Heerhugowaard. Willem Endstra noemde Nijman tijdens de beroemde geheime achterbankgesprekken met de recherche als één van de sterke mannen die zich bezighielden met afpersing van zakenlieden.

johnmixfight
06-11-2014, 00:30
Waar je mee om gaat......

micha
06-11-2014, 06:27
R.I.P

anoniem gg
06-11-2014, 06:34
Bij een sportschool achter de Meerstraat in Beverwijk is woensdagavond een schietpartij geweest. Daarbij is K1-vechter Hans Nijman om het leven gekomen. Volgens buurtbewoners waren er veel schoten te horen.

De mogelijke daders zouden twee auto's in brand hebben gestoken in Velserbroek. Volgens berichten op Twitter is de politie in grote getale ter plaatste.


Bron: telegraaf.nl

R.I.P

MB667
06-11-2014, 08:47
sterkte aan familie, vrienden en leerlingen. RIP.

Kemal
06-11-2014, 09:10
Heftig nieuws dit!

R.I.P.

Kemal
06-11-2014, 09:18
Buurtbewoners zeggen een kogelregen te hebben gehoord. Vermoedelijk is er geschoten met automatische wapens. De mogelijke daders zouden na de schietpartij twee auto's in brand hebben gestoken in Velserbroek, waaronder de vluchtauto.

Nijman was samen met beroepscrimineel Dick Vrij eigenaar van de Beverwijkse sportschool. Vrij besloot onlangs voor zijn eigen veiligheid weer de cel in te gaan, nadat hij van politie en justitie te horen had gekregen dat zijn leven gevaar liep.

Kroongetuige Fred Ros, die deze week voor het eerst wordt verhoord door het gerechtshof in het hoger beroep in de grote liquidatiezaak Passage, was een goede kennis van Nijman en Vrij. Ros trainde regelmatig in hun sportschool en gebruikte TopTeam om in contact te komen met Dino Soerel

http://www.telegraaf.nl/binnenland/23293445/__Freefighter_geliquideerd__.html

S.B.
06-11-2014, 09:21
Gekke vraag maar lopen er nog meer sportschooleigenaren het risico omgelegd te worden?

Goolings
06-11-2014, 09:28
De foto op de voorpagina vind erg confronterend, vooral voor de nabestaanden en leerlingen van hem.

bryan
06-11-2014, 10:27
Ach kan niet als onverwacht komen toch ? Het is sneu voor de mensen om hem heen... maar play with the bull and get the horns

Richelieu
06-11-2014, 12:20
Niet te bevatten...

Met grote verslagenheid en veel verdriet hebben wij kennis genomen van het overlijden van HANS. Wij kennen HANS als een zeer gewaardeerd en gerespecteerd werkgever, collega, coach en Sensei met enorme passie voor de (vecht)sport.

Een grote lege plek blijft achter...

Onze gedachten gaan uit naar zijn gezin en familie, wij wensen hun veel kracht en sterkte toe bij het dragen van dit verlies.

Medewerkers & atleten TopTeam
Team Fitnesscentrum De Meer
Team Cardio Fitness Beverwijk

Marchant
06-11-2014, 12:53
sterkte voor familie, vrienden en leerlingen.
RIP.

Minotauro
06-11-2014, 13:43
RIV

Maar hoe kom je in zo'n situatie? Dat je moet vrezen voor je leven. Dan ben je tuig of ga je met tuig om. Zo'n precieze liquidatie, zoals meerdere keren is gebeurd in Amsterdam de afgelopen jaren, dan is er iets goed mis. Ik kende Hans niet en vind het erg, maar vechtsport en criminaliteit moet eens van elkaar gescheiden worden.

Biiyen
06-11-2014, 14:11
Heftig nieuws! Jammer dat het weer ten koste gaat van de sport.

lopez86
06-11-2014, 15:10
Gecondoleerd aan alle betrokkenen.
Ben wel wat er nu gebeurt met TopTeam Beverwijk, wie runt die toko vanaf nu?
Dick Vrij zit ook achter de tralies (en zal vast met geknepen billen in z'n cel zitten na dit nieuws).

Nosferatu187
06-11-2014, 15:34
gerald joling neemt het over hoorde ik net.

Harrie Nak
06-11-2014, 15:42
Altijd treurig voor de nabestaanden, maar risico van het vak?

my2cents
06-11-2014, 16:02
Altijd treurig voor de nabestaanden, maar risico van het vak?

Inderdaad. Vroeger waarschijnlijk de grote man uitgehangen en genoeg slachtoffers gemaakt en nu die vrienden allemaal vast zitten komen mensen de rekening vereffenen. Of zijn vrienden zijn bang voor een 2e ros

ashi76
06-11-2014, 16:24
Een verlies voor vechtsport minnend Nederland.
Sterkte aan zijn nabestaanden !
Osu.

MRV
06-11-2014, 16:40
De foto op de voorpagina vind erg confronterend, vooral voor de nabestaanden en leerlingen van hem.

Mee eens. Onnodig confronterend voor zijn naasten. Ook al wordt hij nu, door sommigen, één dimensionaal neergezet als boef.

de Stiep
06-11-2014, 17:20
Een verlies voor vechtsport minnend Nederland.
Sterkte aan zijn nabestaanden !
Osu.

Kan ik alleen beamen Ashi. Mijn kleine kon het niet geloven.
Sterkte voor de familie, vrienden, leden van de sportschool en zij die Hans kenden.

gravenbeek
06-11-2014, 17:50
Eigenschuld geen medelijden,dit weet je ,als je jemet de onderwereld in laat.

Kemal
06-11-2014, 20:06
:wacko: http://www.telegraaf.nl/binnenland/23296888/__Onfortuinlijke_advertentie_krant__.html

gravenbeek
06-11-2014, 20:20
De simpele ziel

blackadder
06-11-2014, 21:18
:wacko: http://www.telegraaf.nl/binnenland/23296888/__Onfortuinlijke_advertentie_krant__.html
:lol:

Justinian
06-11-2014, 22:13
Ik kende Hans niet goed, maar kwam hem uiteraard weleens tegen op gala's en dan was hij altijd erg vriendelijk. Een van de eerste keren dat ik hem zag was tijdens het eerste EK BJJ in 1996, waar hij volgens mij de tweede plaats behaalde achter Dennis Raven. Als trainer boekte hij goede resultaten en als vechter is hij erg succesvol geweest. Rust in vrede Hans, je was naar mijn mening een van de pioniers in het freefight.

Volgens mij is hij het 15e slachtoffer van liquidatie dit jaar. Ik hoop dat de liquidatiegolf een keer ten einde komt, maar heb sterk de indruk dat hij niet het laatste liquidatieslachtoffer zal zijn.

Opmerkingen als 'eigen schuld dikke bult' en 'what comes around goes around' vind ik in dit stadium absoluut ongepast. Ja, natuurlijk mag je je mening hebben over wat Hans verder allemaal deed, maar om die mening nu nog geen 24 uur na zijn overlijden in het openbaar te ventileren? Kan niet zeggen dat ik dit fatsoenlijk vind. Het gaat hier om een mens die een gezin achterlaat. Dit zal me uiteraard weer komen te staan op opmerkingen als 'je steekt je kop in het zand', maar dat interesseert me weinig. Het is niet wegkijken, maar een kwestie van fatsoen om opmerkingen zoals ik hiervoor noemde op een gepast moment te maken en niet binnen 24 uur na het incident.

Nosferatu187
06-11-2014, 22:17
^^ 100% mee eens.

MRV
06-11-2014, 23:21
^^ Same here!!

Minotauro
06-11-2014, 23:33
Waarom? Denk dat niemand hem de dood gunt, maar uiteindelijk komt het er wel op neer (eigen schuld). De sport wordt wel weer besmeurd met verhalen over criminelen. Dan is het weer iemand die twee mensen vermoord, dan wel weer prostitutie, mensenhandel of drugspraktijken. Dan weer iemand die tijdens het afwassen een ander een dubbele beenbreuk toebrengt. Ik vind juist eerder dat degene die uithangbord van de sport kunnen zijn/waren, zich net zo goed aan de wet moeten houden. Dat het geen zuivere koffie is, weet je al voordat je erin stapt. Je kan zo een waslijst posten met boksers, kickboksers en MMA'ers die iets op hun kerfstok hebben. Nu is het helaas de verkeerde kant van de medaille. Desalniettemin is het vooral erg voor familie en kennissen

mario the count
06-11-2014, 23:41
Mee eens. Onnodig confronterend voor zijn naasten. Ook al wordt hij nu, door sommigen, één dimensionaal neergezet als boef.
Je wordt niet geliquideerd omdat je zo een lieve jongen bent. Wie weet hoeveel mensen hij onrecht heeft aangedaan. Ik zeg niet dat hij dit verdiende want het is bizar om zo aan je einde te komen en voor familie / vrienden is het ook vreselijk, maar er kleven nu eenmaal risico's aan een leven in de onderwereld en helaas is het risico voor hem een feit geworden.


Sterkte aan de nabestaanden.

e-type
06-11-2014, 23:52
^^ 100% mee eens.

jij bent echt een kontkusser. Met je Gerard Joling opmerking…kom eens uit voor je eigen mening i.p.v. simpele onzinnige oneliners te posten.
Hans was gewoon een crimineel, een goede free fighter en vast een toffe kerel. Maar speel niet met vuur zonder je vingers te branden. Hij brandde z'n vingers.

Nosferatu187
06-11-2014, 23:58
wie zijn kont kus ik dan bezem?

dit is mijn mening hij is net overleden en zijn lijk is nog warm en hij krijgt hier een lading poep over zich heen van de members hier.

pronk
07-11-2014, 00:04
live by the sword die by the sword

R.i.P

blackadder
07-11-2014, 00:06
https://www.youtube.com/watch?v=qFJ3VKnwmJw

Bromios
07-11-2014, 00:08
In mijn optiek heeft hij in 1 moment meer voor de vechtsport verziekt dan hij in de laatste 20 jaar heeft kunnen opbouwen. Als ze hem ten grave dragen is gelijk het kickboxen en mma begraven. Je krijgt geen gala meer van de grond hier. Njjman en Vrij zijn het voorbeeld van mensen die de vechtsport hebben misbruikt voor zelfverrijking. Dat wat iedereen die vechtsport beoefend elke keer weer te horen krijgt als hij de mat opstapt is dat je het geleerde nooit op straat mag gebruiken.

Vind het voor zijn naaste familie verschrikkelijk maar er zullen even goed veel mensen zijn voor wie jarelange bedreigingen nu eindelijk voorbij zijn. Die hangen de vlag uit.

Ik begrijp heel goed dat mensen die hem kennen verdrietig zijn maar maak daar dan een condeolance topic voor aan. Die discussie hebben we al eerder gevoerd.

Justinian
07-11-2014, 01:13
Je hebt wel gevoel voor drama met "als ze hem ten grave dragen is gelijk het kickboxen en mma begraven" en "Je krijgt geen gala meer van de grond.". Heb je hier serieus over nagedacht?? Hoe je het ook wendt of keert, Hans heeft als sportman, zowel als vechter als trainer, veel bereikt. Zo kort na de aanslag, zonder de echte feiten te kennen, kom jij met zulke dramatische stellingen. Er worden wekelijks gala's georganiseerd en dit zal echt zo blijven. Daar staat dit trieste gebeuren totaal los van!

Wat betreft de discussie over het criminele circuit; je zult mij niet horen zeggen dat Hans een koorknaapje was, ik zeg alleen dat het niet passend is om nu - op dit moment - met uitspraken te komen als 'eigen schuld dikke bult'. Weinig respectvol tegenover de nabestaanden naar mijn mening.

Erkempo
07-11-2014, 02:45
Hoezo eigen schuld dikke bult, wie weet heeft hij een woordenwisseling met iemand gehad en is het uit de hand gelopen. Niemand weet wat er is gebeurt waardoor hij is vermoord. Uit respect voor zijn naasten en geliefden zeg je zoiets niet , en helemaal niet als het nog zo vers is.

lopez86
07-11-2014, 03:50
Mee eens. Als je geen respect wil tonen voor Hans prima, maar heb dan tenminste het respect en fatsoen voor zijn familie en zeg dan niks.

bryan
07-11-2014, 09:53
In mijn optiek heeft hij in 1 moment meer voor de vechtsport verziekt dan hij in de laatste 20 jaar heeft kunnen opbouwen. Als ze hem ten grave dragen is gelijk het kickboxen en mma begraven. Je krijgt geen gala meer van de grond hier. Njjman en Vrij zijn het voorbeeld van mensen die de vechtsport hebben misbruikt voor zelfverrijking. Dat wat iedereen die vechtsport beoefend elke keer weer te horen krijgt als hij de mat opstapt is dat je het geleerde nooit op straat mag gebruiken.

Vind het voor zijn naaste familie verschrikkelijk maar er zullen even goed veel mensen zijn voor wie jarelange bedreigingen nu eindelijk voorbij zijn. Die hangen de vlag uit.

Ik begrijp heel goed dat mensen die hem kennen verdrietig zijn maar maak daar dan een condeolance topic voor aan. Die discussie hebben we al eerder gevoerd.

Ik snap helemaal wat je bedoelt, maar het is niet alleen Hans. Wat denk je van Dick Vrij.. een afscheid in de fucking Arena en dan nu bekend staan als 1 sterke armen van de bekendste crime bazen van Nederland. Hari die continue lekker positief in het nieuws is. We kunnen inderdaad veilig stellen dat Vechtsport nooit maar dan ook nooit als normale sport gezien zal worden. De oude generatie is verrot en de nieuwe doet vrolijk mee

cornelus
07-11-2014, 10:49
Old school mannetjesputters in de traditie van die oude knokploegen op de Wallen van vroeger.
Allemaal coryfeeën in de vechtsportwereld, tsja..

(ik had hier gisteren ook een reactie geplaatst, die ik weer heb verwijderd omdat ik niemand tegen het zere been wilden stoten, maar het ging over die foto op de krant en ik dacht dat het juist zinvol was om confronterend te zijn om jongere generaties af te schrikken en een signaal af te geven ver uit de buurt van de onderwereld te blijven, omdat het geen spelletjes zijn e.d. .. eigenlijk heb ik die mening nog steeds, maar het respect voor deze man en zijn naasten mag er zeker ook zijn)

RIP

S.B.
07-11-2014, 11:22
Wat fijn en goed dat je dit gister heb weg gehaald en er vandaag weer opzet.

cornelus
07-11-2014, 11:33
Wat fijn en goed dat je dit gister heb weg gehaald en er vandaag weer opzet.

Fijn ook dat jij zo goed de algehele domheid van tegenwoordig weet te vertolken.

ARMENIA
07-11-2014, 11:57
pff jullie ook elke keer zeuren dat bepaalde personen het kickboxen en mma in slechte publiciteit brengen. Mensen die kickboxen, boksen en mma'en zijn nu eenmaal vaak mensen uit achterstandswijken (in nederland). Jullie moeten accepteren dat dit vroeger gebeurde, nu gebeurd en in de toekomst zal blijven gebeuren. Deal with it. Of denken jullie dat als jullie er heel vaak hier op mf over praten, dat iemand dan voor een drugsdeal zijn mening veranderd en besluit om te kappen?

RIP Hans Nijman

bryan
07-11-2014, 12:06
pff jullie ook elke keer zeuren dat bepaalde personen het kickboxen en mma in slechte publiciteit brengen. Mensen die kickboxen, boksen en mma'en zijn nu eenmaal vaak mensen uit achterstandswijken (in nederland). Jullie moeten accepteren dat dit vroeger gebeurde, nu gebeurd en in de toekomst zal blijven gebeuren. Deal with it. Of denken jullie dat als jullie er heel vaak hier op mf over praten, dat iemand dan voor een drugsdeal zijn mening veranderd en besluit om te kappen?

RIP Hans Nijman

Het gaat om het zelfregulerend vermogen van de sport. Niet om de mensen die het uitoefenen. WIJ blijven die mensen op een podium zetten, WIJ blijven Hari fans, WIJ laten veroordeelde moordenaars de belangrijkste groep van vechters toen dr tijd managen, WIJ verkopen alle tafels aan criminelen... Het ligt dus aan de mensen in de sport. Als WIJ zeggen nee nu is het klaar. Ben je veroordeeld voor dit soort activiteiten dan is er geen plaats meer voor je in ONZE sport. Maar zolang dat niet gebeurd blijft het zo. We testen niet op roids, we hebben 100000 bonden en nog meer kampioenen, we zijn gewoon geen serieuze partij voor de overheid. Door dit soort zaken kunnen we straks niet 1 gala meer organiseren en dan is deze mooie sport te dode opgeschreven in Nederland. Dus iedereen die dit soort gasten een hand boven het hoofd houdt en gewoon lekker Hari blijft aanmoedigen etc maakt de sport letterlijk kapot.

En voordat iedereen weer flipt. Dit is mijn mening en zijn dus geen feiten.

carlo1
07-11-2014, 12:16
Hoewel ik echt een grote fan van aerts ben, vond ik zijn optreden gisteren bij pauw niet handig. Hem werd gevraagd of hij nijman wel eens had gevraagd of het handig was dat hij zich met dergelijke zaken bezig houdt. Peter antwoordde dat zijn en hans gezin samen op vakantie zijn geweest naar brazilie, maar dat dergelijke zaken niet besproken werden, omdat dat hans zijn ding was en peter zich daar niet mee bemoeide. Als een algemeen gerespecteerd kampioen als aerts zijn vriend al niet confronteert met dergelijk gedrag icm vechtsportimago dan kun je dat zeker niet verwachten van andere trainers, leerlingen enz dit doen. Kortom iedereen zijn kop in het zand en klagen dat vechtsport een slecht imago heeft.
NB: het gebeuren is triest voor iedereen. Hans. Zijn gezin. Sportschool. Beverwijk en de daders. Je zal maar zo'n persoon zijn die dergelijk acties uitvoert. Te triest voor woorden.

Bosnier91
07-11-2014, 12:33
Je bent niet een kickbokser zodat je bij Pauw aan tafel kunt zitten en openbaar over criminelen en criminaliteit kunt spreken. Het is je goed recht om je daar niet mee te willen bemoeien, want hoe erg het er ook uitziet alsof het wel zo is, kickboksen en criminaliteit staan gewoon los van mekaar. Dat het door de jaren heen zo naar elkaar toe gegroeid is wil niet zeggen dat het altijd zo geweest is. We kunnen speculeren wat we willen, maar uiteindelijk weet je de oorzaak van deze en vele andere liquidaties toch niet. Als je het niet zeker weet, vind ik dat je ook niet moet gaan speculeren of raden waarom het wel is gebeurd. En al weet je het wel, vind ik het alsnog niet netjes dit klakkeloos op een of ander forum te gaan bespreken. Dat het een klap voor de vechtsport is, weten we wel. Maar we vergeten allemaal wat voor klap het voor de familie van het slachtoffer is, al helemaal met zo'n foto op tv en internet.

Illest
07-11-2014, 13:49
Persoonlijk heb ik niet zoveel met die 2 en hun gym in Beverwijk omdat ze toch een bepaalde status hebben en dan praat ik niet over mma/kickboksen maar het is behoorlijk droevig omdat er zat mensen zijn die erg op hem gesteld waren. Voor de leerlingen is dit volgens mij verschrikkelijk.

Deze liquidatie golf is ziek...who's next?

RIP

malle eppie
07-11-2014, 14:54
Ik kende Hans niet goed, maar kwam hem uiteraard weleens tegen op gala's en dan was hij altijd erg vriendelijk. Een van de eerste keren dat ik hem zag was tijdens het eerste EK BJJ in 1996, waar hij volgens mij de tweede plaats behaalde achter Dennis Raven. Als trainer boekte hij goede resultaten en als vechter is hij erg succesvol geweest. Rust in vrede Hans, je was naar mijn mening een van de pioniers in het freefight.

Volgens mij is hij het 15e slachtoffer van liquidatie dit jaar. Ik hoop dat de liquidatiegolf een keer ten einde komt, maar heb sterk de indruk dat hij niet het laatste liquidatieslachtoffer zal zijn.

Opmerkingen als 'eigen schuld dikke bult' en 'what comes around goes around' vind ik in dit stadium absoluut ongepast. Ja, natuurlijk mag je je mening hebben over wat Hans verder allemaal deed, maar om die mening nu nog geen 24 uur na zijn overlijden in het openbaar te ventileren? Kan niet zeggen dat ik dit fatsoenlijk vind. Het gaat hier om een mens die een gezin achterlaat. Dit zal me uiteraard weer komen te staan op opmerkingen als 'je steekt je kop in het zand', maar dat interesseert me weinig. Het is niet wegkijken, maar een kwestie van fatsoen om opmerkingen zoals ik hiervoor noemde op een gepast moment te maken en niet binnen 24 uur na het incident.

Word ziek van die toetsenbord helden ,,, enigenschuld verhalen vraag me af of die hem wel kende ,, altijd vechter/trainer willen zijn maar te dom te lui of gewoon bang en dan nu zegen waar je mee omgaat ba ba , Hans toen je leefde kropen ze in je H.. nu stoer doen... Rip Hans,,, en sterkte voor Fam.. vrienden .. al hoop ik dat ze hier niet teveel lezen met al die haat opmerkingen

Willem033
07-11-2014, 16:23
Idd volgens mij post zijn oudste zoon hier ook.

R.D.N
07-11-2014, 17:13
Gewoon triest voor de nabestanden,Rip Hans.

Tykill
07-11-2014, 17:22
Jammer dat dit toevoegt aan de slechte naam van vechtsport.

Ik waardeer zijn daden binnen de vechtsport maar ik kan weinig medeleven inbrengen als hij crimineel actief is.

gravenbeek
07-11-2014, 18:29
Ik realiseer me nu dat wij een aantal jaren geleden een gastles hadden van Hans bij ons op de sportschool,het was een leuke leerzame les. En inderdaad respect voor de doden.

mario the count
07-11-2014, 18:36
Eigenschuld geen medelijden,dit weet je ,als je jemet de onderwereld in laat.

Hmmmm.

blackadder
07-11-2014, 19:21
Deze liquidatie golf is ziek...who's next?

Kan een dikke film worden.

ArjanV
07-11-2014, 19:39
een vervolg serie denk ik eerder...

Wheelie
07-11-2014, 21:00
Damn wat schrok ik van dit nieuws.

RIP en veel sterkte aan alle nabestaanden

Wheelie
07-11-2014, 21:01
Report: Former PRIDE FC Fighter Murdered In Drive By Shooting
Reports are circling this morning, on the global front, regarding a drive-by shooting that recently took place in The Netherlands.

PRIDE Fighting Championship veteran, Hans Nijman, was reportedly shot and killed during the incident.
Bloodyelbow.com’s (http://www.bloodyelbow.com/2014/11/7/7172959/report-former-pride-fighter-hans-nijman-shot-dead-by-assailants-in-holland-mma-news) Karim Zidan (http://www.bloodyelbow.com/2014/11/7/7172959/report-former-pride-fighter-hans-nijman-shot-dead-by-assailants-in-holland-mma-news), breaks it down:

According to several local news outlets, Nijman, who allegedly holds ties to Dutch organized crime, was gunned down while sitting in his car in front of his own gym. It appears the assailants used automatic weapons to execute Nijman, before taking flight and burning their cars in a nearby town.
Nijman, 55, faced several police investigation over the past few years for various crimes, including drug trafficking and extortion. Nijman’s gym, Top Team, is partially owned by his business partner Dick Vrij, who recently returned to prison voluntarily for fear of his life.
The Beverwijk native fought under the Pride banner in 2000, when he lost to Kazuyuki Fujita via submission. His most notable opponent was Cheick Kongo, to whom he lost to in his last professional fight in 2003.

anthony kane
07-11-2014, 21:50
ik walg hier echt van reacties van sommige mensen hier we hebben het hier over een vader,man, trainer, vriend van veel mensen. iemand die dag en nacht bezig was met zijn familie en leerlingen . en dan hebben sommige flapdrollen (internet helden) die volgens mij nog nooit een stap in de ring hebben gedaan zo veel te zeggen over "onze sport" terwijl het eenigste wat je ooit heb gedaan in "onze sport" is een galatje bezoeken en achteraf comentaar geven hier op het forum .
ik zeg niet dat je het met iemand zijn levenstyl of achtergrond het eens moet zijn maar toon een beetje respect

maar ja nogmaals dat is het mooie er zitten hier zoveel pannekoeken op die nog nooit wat in de sport gedaan hebben en dan hier achter een schuilnaampje mensen hier zwart maken en beledigen en telkens maar weer over "onze sport" praten

ik kende Hans persoonlijk en hoe ik hem kende was het een top gozer die door veel mensen gemist zal worden

RIP Hans

Nosferatu187
07-11-2014, 22:19
daar had ik het dus ook al eerder over en zelfs ik kreeg commentaar toen ik het zei mensen kenden die hele man niet dus waarom zo agressief reageren op de dood van iemand het is gewoon ongekend een beetje respect mag inderdaad wel.

faysal
07-11-2014, 22:27
pff jullie ook elke keer zeuren dat bepaalde personen het kickboxen en mma in slechte publiciteit brengen. Mensen die kickboxen, boksen en mma'en zijn nu eenmaal vaak mensen uit achterstandswijken (in nederland). Jullie moeten accepteren dat dit vroeger gebeurde, nu gebeurd en in de toekomst zal blijven gebeuren. Deal with it. Of denken jullie dat als jullie er heel vaak hier op mf over praten, dat iemand dan voor een drugsdeal zijn mening veranderd en besluit om te kappen?

RIP Hans Nijman

broeder, je moet een ding begrijpen...tvalt me op dat veel mensen die reageren met teksten als " ze brengen ons in een kwaad daglicht"zelf nooit een partijtje hebben gevochten in watvoor vechtsport discipline dan ook dus maak je niet druk....typisch mixfight.nl bezoekers, ze willen ONS hun normen en waarden opleggen.
alles komt goed uiteindelijk en nee met alle respect voor deze man maar what goes around comes around

Richelieu
07-11-2014, 22:31
broeder, je moet een ding begrijpen...tvalt me op dat veel mensen die reageren met teksten als " ze brengen ons in een kwaad daglicht"zelf nooit een partijtje hebben gevochten in watvoor vechtsport discipline dan ook dus maak je niet druk....typisch mixfight.nl bezoekers, ze willen ONS hun normen en waarden opleggen.
alles komt goed uiteindelijk en nee met alle respect voor deze man maar what goes around comes around

Nogmaals, lees even reactie Roy die het in mijn optiek goed verwoorde. Het heeft meer te maken met algemeen fatsoen, dan dit soort kreten laten vallen 24 uur na zo'n liquidatie.

LeeMurray
07-11-2014, 23:16
RIP. Ben er toch van geschrokken. Ik kende hem niet persoonlijk maar zag hem al jaren in de bekende uitgaansgelegenheden, op gala's of in sportscholen. Veel sterkte voor nabestaanden. Vreselijk...


You must spread some Reputation around before giving it to Justinian again.


ik walg hier echt van reacties van sommige mensen hier we hebben het hier over een vader,man, trainer, vriend van veel mensen. iemand die dag en nacht bezig was met zijn familie en leerlingen . en dan hebben sommige flapdrollen (internet helden) die volgens mij nog nooit een stap in de ring hebben gedaan zo veel te zeggen over "onze sport" terwijl het eenigste wat je ooit heb gedaan in "onze sport" is een galatje bezoeken en achteraf comentaar geven hier op het forum .
ik zeg niet dat je het met iemand zijn levenstyl of achtergrond het eens moet zijn maar toon een beetje respect

maar ja nogmaals dat is het mooie er zitten hier zoveel pannekoeken op die nog nooit wat in de sport gedaan hebben en dan hier achter een schuilnaampje mensen hier zwart maken en beledigen en telkens maar weer over "onze sport" praten

ik kende Hans persoonlijk en hoe ik hem kende was het een top gozer die door veel mensen gemist zal worden

RIP Hans
Grappig dat je dit zegt want ik had 's middags bijna hetzelfde getypt. Ik heb dit al eerder gezegd, maar de laatste jaren zijn er veel leden bijgekomen die geen affiniteit hebben met de vechtsport, weinig kennis hebben, niet beroepsmatig betrokken zijn, niemand kennen in dit wereldje en hier slechts komen om anoniem te roddelen en haten. Bepaalde vechters hebben geen eens zin om al die onzin te lezen, laat staan te posten en wie kan hen dat kwalijk nemen?
Ik post ook onder een pseudonym (duh), maar ik ken mijn plaats en weet dat ik 'slechts' een liefhebber/ recreant ben. Ik heb inhoudelijk nooit veel te melden gehad op deze site. Ik was jarenlang een lurker voordat ik een account nam en ben dat eigenlijk altijd gebleven...

Mensen zeiken inderdaad over "onze sport" en het imago, maar deze man heeft veel meer voor deze sport betekend dan al die haters bij elkaar. Die gasten bezoeken volgens mij geen eens gala's. Ze beleven die vechtsporten vanuit hun laptop. Je kunt deze weggooiers missen als kiespijn.

Bromios
08-11-2014, 09:17
Ik was van plan niet meer te reageren maar jullie gaan ook gewoon door. Deze man was behalve huisvader , vriend en coach ook iemand die ervoor zorgde dat mensen jarenlang doodsbang over hun schouder moesten kijken omdat ze anders in elkaar geslagen zouden worden (of erger). Je kunt mensen toch niet kwalijk nemen dat ze daar geen respect voor hebben ?

Dat heeft niks te maken met wel of niet in de ring gestaan hebben.

Gedrag brengt consequenties met zich mee en hij heeft de ultieme prijs betaald voor zijn gedrag. Ik ben niet degene die respect moet hebben voor het feit dat hij vrouw en kinderen had. Dat had hij zelf moeten doen. Ik heb wel echt medelijden met zijn vrouw en kinderen. Voor hun is het een enorm drama.

Ik zal verder mijn mond houden. Discusseer lekker verder.

BB
08-11-2014, 09:54
Ik was van plan niet meer te reageren maar jullie gaan ook gewoon door. Deze man was behalve huisvader , vriend en coach ook iemand die ervoor zorgde dat mensen jarenlang doodsbang over hun schouder moesten kijken omdat ze anders in elkaar geslagen zouden worden (of erger). Je kunt mensen toch niet kwalijk nemen dat ze daar geen respect voor hebben ?

Dat heeft niks te maken met wel of niet in de ring gestaan hebben.

Gedrag brengt consequenties met zich mee en hij heeft de ultieme prijs betaald voor zijn gedrag. Ik ben niet degene die respect moet hebben voor het feit dat hij vrouw en kinderen had. Dat had hij zelf moeten doen. Ik heb wel echt medelijden met zijn vrouw en kinderen. Voor hun is het een enorm drama.

Ik zal verder mijn mond houden. Discusseer lekker verder.

Precies

mario the count
08-11-2014, 10:14
Toen gwenette Martha was geliquideerd reageerde op Willem033( en iemand die met Martha opgegroeid was )na onderhand iedereen hetzelfde als bromios nu , en toen werd er door niemand commentaar geleverd ( behalve door Willem).

Veel mensen hier kennen Nijman persoonlijk en dan komt zoiets hard aan, maar ik vind de " eigen schuld, dikke bult" reacties niet onbegrijpelijk. Het blijft ten slotte een discussie op een forum waar veel mensen verschillende meningen hebben.

Tomcraft86
08-11-2014, 10:26
Ik was van plan niet meer te reageren maar jullie gaan ook gewoon door. Deze man was behalve huisvader , vriend en coach ook iemand die ervoor zorgde dat mensen jarenlang doodsbang over hun schouder moesten kijken omdat ze anders in elkaar geslagen zouden worden (of erger). Je kunt mensen toch niet kwalijk nemen dat ze daar geen respect voor hebben ?

Dat heeft niks te maken met wel of niet in de ring gestaan hebben.

Gedrag brengt consequenties met zich mee en hij heeft de ultieme prijs betaald voor zijn gedrag. Ik ben niet degene die respect moet hebben voor het feit dat hij vrouw en kinderen had. Dat had hij zelf moeten doen. Ik heb wel echt medelijden met zijn vrouw en kinderen. Voor hun is het een enorm drama.

Ik zal verder mijn mond houden. Discusseer lekker verder.

En zo is het maar net, mooi gesproken.

Pahlavan
08-11-2014, 10:59
Ik was van plan niet meer te reageren maar jullie gaan ook gewoon door. Deze man was behalve huisvader , vriend en coach ook iemand die ervoor zorgde dat mensen jarenlang doodsbang over hun schouder moesten kijken omdat ze anders in elkaar geslagen zouden worden (of erger). Je kunt mensen toch niet kwalijk nemen dat ze daar geen respect voor hebben ?

Dat heeft niks te maken met wel of niet in de ring gestaan hebben.

Gedrag brengt consequenties met zich mee en hij heeft de ultieme prijs betaald voor zijn gedrag. Ik ben niet degene die respect moet hebben voor het feit dat hij vrouw en kinderen had. Dat had hij zelf moeten doen. Ik heb wel echt medelijden met zijn vrouw en kinderen. Voor hun is het een enorm drama.

Ik zal verder mijn mond houden. Discusseer lekker verder.

Sluit ik me bij aan.
Vraag me af of sommigen hier net zo 'positief' over hem zouden praten als het hun eigen vader, broer of andere naasten waren die werden bedreigd of afgeperst. Maar goed dat boeit niks he?! Zolang die jou maar niks heeft aangedaan en een aardige gozer tegen jou is geweest kunnen de slachtoffers de tering krijgen, toch?!

Sterkte voor zijn nabestaanden.

Fightfan
08-11-2014, 11:51
IK vind dat mensen makkelijk reageren hier.
Ik verdedig en beschuldig niemand, maar in hoeverre is het bevestigd dat Nijman mensen afperste?
Dit moet wel zeker zijn. Dat hij criminelen kende is een feit, maar is dat een reden om afgeschoten te worden?
In sommige gevallen is iemand vermoord en was dit om andere redenen:

http://www.tvuitzendinggemist.nl/nederland-1/pauw/uitzending-van-7-november-2014-51453

In ieder geval laf en ik vond dat Aerts en (vooral) Harrinck goed praatte.

mario the count
08-11-2014, 12:22
Vooral thom vond ik idd sterk in het gesprek.

ik ben vooral benieuwd naar de reden van de liquidatie. Het is niet voor de rechter bewezen dat Nijman zich bezighield met zware criminele activiteiten, maar zo geliquideerd worden overkomt de normale man niet. Het was in ieder geval wel duidelijk dat ze niet de verkeerde te pakken hadden als je kijkt naar de setting waarin hij geliquideerd is.

Niet onverstandig van Vrij om zichzelf vrijwillig op te laten sluiten.

Nosferatu187
08-11-2014, 14:57
het kan ook zijn dat is hij is vermoord als waarschuwing voor dick vrij want anders zou nijman zelf toch ook wel zijn ondergedoken.

Willem033
08-11-2014, 16:42
Ze hadden het bij afpersen moeten houden en niet die coke ingaan.

Biiyen
08-11-2014, 18:08
Ze hadden het bij afpersen moeten houden en niet die coke ingaan.

Omdat afpersen wel ok is ofzo? Ze hadden ook genoegen kunnen nemen met een crimineel loos leven. Waarschijnlijk minder lucratief, maar wel beter voor je gezondheid.

Tykill
09-11-2014, 03:02
Hoezo mogen vechtsport liefhebbers niet praten over "onze sport"?
Als men het met veel plezier beoefent en kijkt. Dan mag je best over onze sport spreken wanneer er weer iets negatiefs gebeurt in het wereldje.

Ik merk letterlijk als ik een leek vertel over vechtsport, dat ze refereren naar al het negatieve nieuws (Badr en liquidaties).
Dit vind ik erg jammer.

Bloeba
09-11-2014, 03:10
ik walg hier echt van reacties van sommige mensen hier we hebben het hier over een vader,man, trainer, vriend van veel mensen. iemand die dag en nacht bezig was met zijn familie en leerlingen . en dan hebben sommige flapdrollen (internet helden) die volgens mij nog nooit een stap in de ring hebben gedaan zo veel te zeggen over "onze sport" terwijl het eenigste wat je ooit heb gedaan in "onze sport" is een galatje bezoeken en achteraf comentaar geven hier op het forum .
ik zeg niet dat je het met iemand zijn levenstyl of achtergrond het eens moet zijn maar toon een beetje respect

maar ja nogmaals dat is het mooie er zitten hier zoveel pannekoeken op die nog nooit wat in de sport gedaan hebben en dan hier achter een schuilnaampje mensen hier zwart maken en beledigen en telkens maar weer over "onze sport" praten

ik kende Hans persoonlijk en hoe ik hem kende was het een top gozer die door veel mensen gemist zal worden

RIP Hans

Tenenkrommende reactie zet je hier neer nu, is niet geheel onverwachts dat mensen meningen gaan vormen als de beste man zich al in niet al te lekkere kringen begaf,zou trouwens ook wat zijn als je pas een mening mag hebben als je in de ring hebt gestaan,is dat een voorwaarde voor het hebben van een mening over vechtsport?

blackadder
09-11-2014, 10:30
Ik merk letterlijk als ik een leek vertel over vechtsport, dat ze refereren naar al het negatieve nieuws (Badr en liquidaties).
Dit vind ik erg jammer.
Jup. Zo is dat.

Die-ene
09-11-2014, 12:31
ik walg hier echt van reacties van sommige mensen hier we hebben het hier over een vader,man, trainer, vriend van veel mensen. iemand die dag en nacht bezig was met zijn familie en leerlingen . en dan hebben sommige flapdrollen (internet helden) die volgens mij nog nooit een stap in de ring hebben gedaan zo veel te zeggen over "onze sport" terwijl het eenigste wat je ooit heb gedaan in "onze sport" is een galatje bezoeken en achteraf comentaar geven hier op het forum .
ik zeg niet dat je het met iemand zijn levenstyl of achtergrond het eens moet zijn maar toon een beetje respect

maar ja nogmaals dat is het mooie er zitten hier zoveel pannekoeken op die nog nooit wat in de sport gedaan hebben en dan hier achter een schuilnaampje mensen hier zwart maken en beledigen en telkens maar weer over "onze sport" praten

ik kende Hans persoonlijk en hoe ik hem kende was het een top gozer die door veel mensen gemist zal worden

RIP Hans

RESPECT dus voor de zware criminelen!!! Net zoals hier ook bijv. bij een Badr Hari gebeurd! :rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Pahlavan
09-11-2014, 13:31
ik walg hier echt van reacties van sommige mensen hier we hebben het hier over een vader,man, trainer, vriend van veel mensen. iemand die dag en nacht bezig was met zijn familie en leerlingen . en dan hebben sommige flapdrollen (internet helden) die volgens mij nog nooit een stap in de ring hebben gedaan zo veel te zeggen over "onze sport" terwijl het eenigste wat je ooit heb gedaan in "onze sport" is een galatje bezoeken en achteraf comentaar geven hier op het forum .
ik zeg niet dat je het met iemand zijn levenstyl of achtergrond het eens moet zijn maar toon een beetje respect

maar ja nogmaals dat is het mooie er zitten hier zoveel pannekoeken op die nog nooit wat in de sport gedaan hebben en dan hier achter een schuilnaampje mensen hier zwart maken en beledigen en telkens maar weer over "onze sport" praten

ik kende Hans persoonlijk en hoe ik hem kende was het een top gozer die door veel mensen gemist zal worden

RIP Hans

Nou dan ben ik liever een 'neppe' fan aka pannekoek die wel met een kritische blik naar de sport en de mensen daarin kan kijken dan een 'echte' fan. Alleen moeten die 'echte' fans niet raar gaan kijken wanneer de sport waar ze zoveel van houden over 5 jaar nog steeds door veel mensen als een barbaarse sport wordt gezien waar criminelen zich graag mee verbinden.

Illest
09-11-2014, 15:47
Ik kan me nog herinneren dat ik op een gala zat in de Vechtsebanen en de ringspeaker het publiek vroeg te applaudisseren voor de Hells Angels omdat die vaste bezoekers waren en tafels hadden...ik kon niet geloven wat ik hoorde

Vechtsport en criminaliteit gaan in Nederland blijkbaar gewoon samen

nb:

Als beoefenaar, fan mag je wel degelijk spreken van onze sport en kritiek hebben, het moet niet gekker worden

lopez86
09-11-2014, 15:57
Ik kan me nog herinneren dat ik op een gala zat in de Vechtsebanen en de ringspeaker het publiek vroeg te applaudisseren voor de Hells Angels omdat die vaste bezoekers waren en tafels hadden...ik kon niet geloven wat ik hoorde

Vechtsport en criminaliteit gaan in Nederland blijkbaar gewoon samen

nb:

Als beoefenaar, fan mag je wel degelijk spreken van onze sport en kritiek hebben, het moet niet gekker worden

Welke ringspeaker was dat :rolleyes:

appelsap
09-11-2014, 16:21
Welke ringspeaker was dat :rolleyes:

Hey, hey, hey.......

OT :
We hebben dit onderwerp toch al vaker besproken hier. Maak een topic aan ter condoleance, en een om een discussie te voeren. Hoeft niemand te lezen waar ze geen zin in hebben.

Met deze topic titel moet je niet gaan zeuren als mensen het over de toedracht van de liquidatie en het verleden van het slachtoffer/doelwit gaan hebben. Natuurlijk kan je dat ongepast vinden, maar het lijkt me niet meer dan logisch.
Om die mensen dan meteen te gaan afschilderen als pannekoeken en key board warriors is wat overdreven.

Ik heb in een ring/kooi gestaan en ken velen van de mensen waar het hier de laatste maanden over gaat van vaag tot goed. Geen van deze lijdende voorwerpen heeft me iets aangedaan en ze waren (bijna) altijd vriendelijk. Dat neemt niet weg dat je medeleven kan betonen, en tegelijkertijd een kritische noot kan plaatsen. Het gaat hier duidelijk niet om koorknaapjes en dat heeft zijn weerslag op de personen in kwestie, en het imago van de sport. Of je dat nu leuk vindt of niet.

Als je alleen condoleances wil zien dan een aparte topic aanmaken.

RedDawn
09-11-2014, 17:13
Welke ringspeaker was dat :rolleyes:

European Champion of the world!

Illest
09-11-2014, 17:48
European Champion of the woooooooooooooooooooooooooooooorld!

Die ja..

Wiseguy
09-11-2014, 18:48
Was het niet....


European Champion of the wuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuurld!

Arie
09-11-2014, 19:05
Gecondoleerd aan naasten, triest dat een krachtig en gerespecteerd vechtsporter op zo'n manier, veel te vroeg
zijn rust heeft gevonden. R.i.p. Hopelijk is justitie doortastend genoeg om de daders achter de tralies te zetten.
Op gala's was deze grootheid vaak aanwezig en om zijn atleten van jong tot oud in de wedstrijd scherp te houden.
En dat was hij, pracht gebaar naar de sport.

Tja ik kijk wel eens rond in de zaal naar mijn gewicht klasse en dan zag ik hem als coach. Dan weet je meteen dat het een serieuze sport is.

Voor de daders, laf en triest. Je zal jezelf nog wel tegen komen in or outside. ;)

Rudy Flinkevleugel
09-11-2014, 21:57
Rust in vrede Hans en sterkte voor de nabestaanden.

Osu !

pronk
10-11-2014, 00:38
Ik was van plan niet meer te reageren maar jullie gaan ook gewoon door. Deze man was behalve huisvader , vriend en coach ook iemand die ervoor zorgde dat mensen jarenlang doodsbang over hun schouder moesten kijken omdat ze anders in elkaar geslagen zouden worden (of erger). Je kunt mensen toch niet kwalijk nemen dat ze daar geen respect voor hebben ?

Dat heeft niks te maken met wel of niet in de ring gestaan hebben.

Gedrag brengt consequenties met zich mee en hij heeft de ultieme prijs betaald voor zijn gedrag. Ik ben niet degene die respect moet hebben voor het feit dat hij vrouw en kinderen had. Dat had hij zelf moeten doen. Ik heb wel echt medelijden met zijn vrouw en kinderen. Voor hun is het een enorm drama.

Ik zal verder mijn mond houden. Discusseer lekker verder.

2x Hou aub je mond niet :) je zegt immers waar het op staat.

Marchant
10-11-2014, 03:03
Denk niet dat dit een discussie is of moet zijn of hij het wel of niet aan zich zelf te danken heeft en of je wel of geen respect voor de man hebt.

Het gaat er om of je die mening gelijk moet ventileren op een forum op het moment dat de beste man nog niet eens begraven is.
Het lijkt mij ook gewoon een kwestie van fatsoen, ook al heb je geen respect voor Hans en wat hij wel of niet allemaal deed.. toon dan in ieder geval je respect aan de nabestanden en vrienden door je mening van "eigen schuld dikke bult" even voor je te houden.
In ieder geval tenminste tot de mensen die wel om hem geven dit even kunnen verwerken en fatsoenlijk afscheid hebben kunnen nemen.

bryan
10-11-2014, 12:10
Denk niet dat dit een discussie is of moet zijn of hij het wel of niet aan zich zelf te danken heeft en of je wel of geen respect voor de man hebt.

Het gaat er om of je die mening gelijk moet ventileren op een forum op het moment dat de beste man nog niet eens begraven is.
Het lijkt mij ook gewoon een kwestie van fatsoen, ook al heb je geen respect voor Hans en wat hij wel of niet allemaal deed.. toon dan in ieder geval je respect aan de nabestanden en vrienden door je mening van "eigen schuld dikke bult" even voor je te houden.
In ieder geval tenminste tot de mensen die wel om hem geven dit even kunnen verwerken en fatsoenlijk afscheid hebben kunnen nemen.

Maar het is toch een forum ? als je het niet bevalt dan lees je het niet, simpel toch ? Het is toch logisch dat mensen een mening ventileren ? En als je dan ook nog comments krijgt van "omdat je geen wedstrijden vecht mag je geen mening hebben" dan gaan mensen reageren... Er zijn mensen die de vechtsport al langer volgende dan sommige vechters letterlijk leven.. die al jaren de videobanden kopen, gala's bezoeken, contributie betalen etc.. Ik vind dat deze mensen MEER recht hebben om wat over ONZE sport te zeggen dan iemand met 10 partijtjes die verder niets positiefs brengen voor de sport.

Met alle respect maar mensen zoals Hans zullen fantastische mensen zijn als vriend, vader, echtgenoot en trainer. Ik leef ook met die mensen mee omdat het nooit makkelijk is om iemand te verliezen. MAAR het zijn wel mensen zoals Hans waarom er geen gala's in de arena meer zijn, er steden zijn waar het onmogelijk is om een gala te organiseren door de link met de criminele wereld, de sport nooit onder NOC NSF zal vallen, waardoor de echte atleten nooit erkend zullen worden voor hun prestaties etc..

Daar mag toch ook wat over gezegd worden en dan vooral op een open forum.

Justinian
10-11-2014, 12:26
Maar het is toch een forum ? als je het niet bevalt dan lees je het niet, simpel toch ? Het is toch logisch dat mensen een mening ventileren ? En als je dan ook nog comments krijgt van "omdat je geen wedstrijden vecht mag je geen mening hebben" dan gaan mensen reageren... Er zijn mensen die de vechtsport al langer volgende dan sommige vechters letterlijk leven.. die al jaren de videobanden kopen, gala's bezoeken, contributie betalen etc.. Ik vind dat deze mensen MEER recht hebben om wat over ONZE sport te zeggen dan iemand met 10 partijtjes die verder niets positiefs brengen voor de sport.

Met alle respect maar mensen zoals Hans zullen fantastische mensen zijn als vriend, vader, echtgenoot en trainer. Ik leef ook met die mensen mee omdat het nooit makkelijk is om iemand te verliezen. MAAR het zijn wel mensen zoals Hans waarom er geen gala's in de arena meer zijn, er steden zijn waar het onmogelijk is om een gala te organiseren door de link met de criminele wereld, de sport nooit onder NOC NSF zal vallen, waardoor de echte atleten nooit erkend zullen worden voor hun prestaties etc..

Daar mag toch ook wat over gezegd worden en dan vooral op een open forum.

Het gaat er niet om dat het niet gezegd mag worden, gaat om het moment waarop het wordt gezegd. Ik vind het niet passend om erover te discussiëren terwijl de uitvaart nog niet eens heeft plaatsgevonden.

bryan
10-11-2014, 13:00
Het gaat er niet om dat het niet gezegd mag worden, gaat om het moment waarop het wordt gezegd. Ik vind het niet passend om erover te discussiëren terwijl de uitvaart nog niet eens heeft plaatsgevonden.

Tja ik vind criminele activiteiten en angst zaaien in een maatschappij niet passend, zo hebben we allemaal wat.

Marchant
10-11-2014, 13:25
Tja ik vind criminele activiteiten en angst zaaien in een maatschappij niet passend, zo hebben we allemaal wat.

Dus jij denkt dat je Hans er nu nog mee hebt?
De enige mensen die je hiermee kwetst zijn de nabestaande vrouw , kinderen vrienden familie leerlingen..
Misschien allemaal wel modelburgers net als jij.
Het gaat niet om respect voor hans maar om wat begrip voor de nabestaande

Justinian
10-11-2014, 13:26
Dus jij denkt dat je Hans er nu nog mee hebt?
De enige mensen die je hiermee kwetst zijn de nabestaande vrouw , kinderen vrienden familie leerlingen..
Misschien allemaal wel modelburgers net als jij.
Het gaat niet om respect voor hans maar om wat begrip voor de nabestaande
Exact.

e-type
10-11-2014, 14:04
Dus jij denkt dat je Hans er nu nog mee hebt?
De enige mensen die je hiermee kwetst zijn de nabestaande vrouw , kinderen vrienden familie leerlingen..
Misschien allemaal wel modelburgers net als jij.
Het gaat niet om respect voor hans maar om wat begrip voor de nabestaande

Zoals eerder gezegd: zet dan een condoleance thread op. Welk moment is trouwens een goed moment? Ook dat is weer voor iedereen anders. Voor de enkel nabestaanden komt kritiek op de overledene altijd te vroeg. Voor de grote groep vechtsportliefhebbers komt de drang op commentaar direct. Enorme non-discussie dus. Alsof z'n familie hier op een forum gaat zitten lezen.

bryan
10-11-2014, 14:15
Dus jij denkt dat je Hans er nu nog mee hebt?
De enige mensen die je hiermee kwetst zijn de nabestaande vrouw , kinderen vrienden familie leerlingen..
Misschien allemaal wel modelburgers net als jij.
Het gaat niet om respect voor hans maar om wat begrip voor de nabestaande

Net of ik dit zeg om hans te " hebben" beetje onzinnig wat je nu zegt. Ik heb een mening over hoe sommige de vechtsport totaal vernietigen in Nederland. Ik beledig helemaal niemand en zeg niets vervelend over iemand. Volgens mij geef ik gewoon feiten.

Marchant
10-11-2014, 14:36
Zoals eerder gezegd: zet dan een condoleance thread op. Welk moment is trouwens een goed moment? Ook dat is weer voor iedereen anders. Voor de enkel nabestaanden komt kritiek op de overledene altijd te vroeg. Voor de grote groep vechtsportliefhebbers komt de drang op commentaar direct. Enorme non-discussie dus. Alsof z'n familie hier op een forum gaat zitten lezen.

Echt je bent zo snel van begrip als stilstaand water..
Is het voor jou echt zo verwonderlijk dat familie en vrienden van een vechtsporter,
mee gaan in de liefde voor de sport en daardoor inderdaad lezen op een vechtsportflora?
maar ben klaar met jou er is namelijk een verschil tussen niet willen en niet kunnen begrijpen.
Jij vind je discussie belangrijker dan het verdriet van andere..
Prima als jullie je er lekker bij voelen

Marchant
10-11-2014, 14:39
Tja ik vind criminele activiteiten en angst zaaien in een maatschappij niet passend, zo hebben we allemaal wat.


Volgens mij geef ik gewoon feiten.

Nee..."Ïk vind" is een mening en zijn geen feiten.

RedDawn
10-11-2014, 15:30
bron: misdaadjournalist.nl

“Gorilla van Dino Soerel” kopte De Telegraaf over de vorige week geliquideerde Hans Nijman. Dat is grof. Ik ben er een paar dagen vrij intensief mee bezig geweest, heb verscheidene mensen gesproken en geprobeerd zoveel mogelijk anderen te volgen.

Anderen zijn er ook mee bezig. Ik ben benieuwd of er deze week meer duidelijkheid komt. Er is heel wat gespeculeerd. Een paar conclusies kun je wel trekken. Dat Nijman bezig was afstand te nemen van ‘het clubje’. Hij vond het niet prettig dat zijn compagnon en maatje Dick Vrij steeds vaker werd genoemd in combinatie met Bekende Criminelen.

Terugtrekken uit zo’n milieu valt niet mee.

Nijman was ‘een echte Noord-Hollander’. Geen allemansvriend. Kwam stug over voor mensen die hij niet kende en die hem niet kenden. Mensen die hem wel goed kenden hoor je alleen maar positief over hem. Maar een lieverdje was het niet.

Er was lang geleden een incident met een Duitse toerist, een bezoeker van The Bulldog, die een hoge dwarslaesie opliep. Of Nijman daar alleen schuldig aan was staat niet vast, en ik weet de aanleiding ook niet, maar die jongen (man) zou ik nog weleens willen spreken.

Voor het bedreigen van zakenman Bob Sijthoff werd hij vrijgesproken. Het vonnis staat op internet. ‘Onschuldig’, dus, maar soms zitten rook en vuur dicht bij elkaar. Crimesite heeft er een samenvattend bericht over. Is ook nog een verband met Paarlberg en de later geliquideerde Bredase zakenbroers Driesen. Klik op de afbeelding.

Jens Oldekalter (schrijver het boek over Badr Hari) ging bij Late Night in een ongemakkelijke discussie met Peter R. de Vries. Jens zegt aanwijzingen te hebben dat Klepper en Mieremet crimineel geld hadden geïnvesteerd in de sportschool van Vrij & Nijman.

Dat zijn doorgaans lastig te bewijzen zaken. Er zou dan trouwens ook al snel een vermoeden van betrokkenheid van Holleeder kunnen zijn: ooit zat hij in dat kamp. Maar het is opvallend dat zijn naam nu vrijwel nergens wordt genoemd. En zelf is hij ook even in geen velden of wegen te bekennen. Toen bekend werd dat Fred Ros kroongetuige werd en Holleeder als een van de nieuwe verdachten werd aangemerkt, was het opvallend dat hij ‘overal’ werd gesignaleerd. De afgelopen weken hoor je weinig meer van ‘verschijningen'; is ook niet zo vreemd: het zijn gevaarlijke tijden en misverstanden en geruchten kunnen net zo gevaarlijk zijn als echte lopende affaires.

Als gezegd: ik ben benieuwd wat er de komende dagen nog te berde wordt gebracht. Ik heb zelf vanaf het begin gehoord dat het om een vrij specifieke concrete zaak gaat waar Nijman en Vrij mee te maken hebben gehad. Omdat Dick Vrij niet te bereiken was, werd Nijman het slachtoffer. Ik heb daar inmiddels twee bronnen voor, maar soms blijken twee bronnen één. Het is op dit moment niet verantwoord daar meer over te zeggen.

bryan
10-11-2014, 15:35
Nee..."Ïk vind" is een mening en zijn geen feiten.

Dat was een reactie op het feit dat iemand het niet geplaatst vond om hier te reageren. Niet om te feiten die ik inzake criminaliteit en vechtsport zeg.

my2cents
10-11-2014, 17:30
Dus jij denkt dat je Hans er nu nog mee hebt?
De enige mensen die je hiermee kwetst zijn de nabestaande vrouw , kinderen vrienden familie leerlingen..
Misschien allemaal wel modelburgers net als jij.
Het gaat niet om respect voor hans maar om wat begrip voor de nabestaande

Denk je echt dat zijn nabestaanden nu een dergelijk forum aan het lezen zijn? Daarnaast spreekt elk krantenartikel over zijn misdaad connecties en het is inderdaad geen condoleance topic. Neemt niet weg dat dit alles verschrikkelijk voor zijn familie is.

Marchant
11-11-2014, 01:45
Denk je echt dat zijn nabestaanden nu een dergelijk forum aan het lezen zijn? Daarnaast spreekt elk krantenartikel over zijn misdaad connecties en het is inderdaad geen condoleance topic. Neemt niet weg dat dit alles verschrikkelijk voor zijn familie is.

Wow als een tornado..
Je praat in 2 zinnen echt met alle winden mee

soef 0
11-11-2014, 04:48
Het is denk ik wel 5 jaar geleden dat ik wat op forum heb gezet maar dit gaat hier nu gewoon echt VEEL te ver...

Buiten het feit dat jullie met al die opmerkingen mensen pijn doen bij wie hij wel geliefd was en dat zijn er veel, vraag ik me af waar sommigen van jullie het lef vandaan halen om even op de stoel van de rechter te gaan zitten en te bepalen dat hans de dingen heeft gedaan die worden beweerd?? Je bent nog altijd onschuldig tot de rechter je schuldig bevind..

Ga een leven zoeken in plaats van met mensen te bemoeien waarvan je nog geen 1% van kent of als het je echt dwars zit ga je gezellig een training meedoen bij top team beverwijk en ga je daar in de dojo je gedachten over hans even ventileren..

wens de nabestaande alle sterkte toe.... hans rust in vrede!!

RedDawn
11-11-2014, 12:45
https://pbs.twimg.com/media/B2JuAyBCAAAjth3.jpg:large

Kemal
11-11-2014, 13:14
Erg indrukwekkend zeg!

nosc
11-11-2014, 14:49
RedDawn, is het mogelijk om een scherpere afbeelding er op te zetten, Zou graag willen lezen wat er geschreven word in de krant.

Kemal
11-11-2014, 15:14
RedDawn, is het mogelijk om een scherpere afbeelding er op te zetten, Zou graag willen lezen wat er geschreven word in de krant.

Je kunt hier ook even bij kijken:

http://www.familieberichtenopinternet.nl/personen/57d1/2014_11_05/hans_nijman/condoleren

Wheelie
11-11-2014, 15:20
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t34.0-12/10754871_757119887677152_2032041983_n.jpg?oh=e61eb d69184b49d33e38fd937b972634&oe=5464739E&__gda__=1415861198_237d09a696d558aecdf98c82c80fd7a 5

Nosferatu187
12-11-2014, 14:55
Waarom moest Hans Nijman dood? Zijn beste vriend, sportschoolhouder Dick Vrij, breekt zich in zijn cel, waar hij op zich liet opsluiten voor zijn eigen veiligheid, het hoofd over het waarom van de liquidatie. Deze week in Panorama: een exclusief interview met Dick Vrij. Hier alvast de antwoorden op vijf vragen.

1. Kun je ooit nog terug naar Beverwijk?
“De kans dat ik terugging naar Beverwijk was 99%. Maar dat is door deze actie tegen Hans nu toch op nul gezet?! Ze hebben nu toch in feite gezegd: Dick, kom niet meer terug, want je gaat eraan. Áls het al een wraakactie is en áls het over mij gaat!? Kijk, ze hebben me vreselijk pijn gedaan met Hans, ongeacht of het iets met mij te maken heeft of niet. Dat is bijna onbeschrijfelijk en amper te verwerken. Maar als je me echt wil treffen, in overtreffende zin, dan zijn er wel mensen die dichter bij me staan dan Hans. Dus ik geloof daar niet zo in.”
. Het kan toch niet anders zijn dan dat het [geweld tegen Nijman, red.] komt uit de periode van Danny K. en Dino S.? Dat het komt omdat jij met die mannen omging?

“Kijk, John van den Heuvel schrijft in zijn column dat ik achter een aanslag op Satudarah zit. Dat ik opdracht zou hebben gegeven tot liquidatie. Daarvoor ben ik ook gearresteerd. Drie weken in beperking heb ik gezeten. Heb ik helemaal niets mee te maken, maar die jongens van die motorclub denken misschien wel dat het waar is omdat het nu eenmaal in de krant staat! Ja, ik heb de president van de Hells Angels, Theo Huisman, een klets in zijn gezicht gegeven, maar dat is ook alles. En dat was ook niet samen met Hans. De Hells Angels zullen toch niet Hans doen, omdat ze zo kwaad zijn op mij? Ze zullen toch niet Hans pakken omdat ze denken: die hoort erbij?”

3. Jouw valkuil is dat je het niet uit de weg bent gegaan, dat je je hebt geassocieerd en een imago als penozejongen hebt opgebouwd. Dat is in elk geval jouw aura in de media en in het milieu. En daar moet je nu de prijs voor betalen. En misschien Hans ook in het verlengde daarvan.
“Ja, vooral dat laatste zou ik heel erg vinden. Kijk, voor mezelf wil ik niet piepen, ik weet waar ik aan begonnen ben. Hans was niet verantwoordelijk voor de klap die ik Theo Huisman heb gegeven. Ook niet voor de klap die ik Willem Holleeder gaf. Ik praktiseer mezelf een slag in de rondte om te kijken wat ik met Hans heb gedaan om te kunnen verklaren waar dit vandaan zou kunnen komen. Ik heb zijn vier volwassen kinderen gisteren aan de lijn gehad. Dat gaat door merg en been, Bas. Ik zeg dan tegen die kinderen: ik ben juist naar binnen gegaan om dit soort dingen te voorkomen. Ik ben juist naar binnen gegaan om rust te creëren. Ik reed altijd met Hans naar vechtsportgala’s toe. Dat zou ik nooit doen als ik wist dat ik hem in gevaar bracht door bij hem in de auto te gaan zitten.”
4. Heeft Hans het aan zien komen?

“Nee! Als hij zich ervan bewust was geweest dan had hij nooit zijn auto in een doodlopende steeg gezet waar hij achteruit moet rijden. Dat is niet alert, dan zorg je dat je altijd weg kunt komen. Hij was niet op zijn hoede. Daar was ook geen reden toe. Ze stonden waarschijnlijk opeens bij zijn auto. Hij zette zijn auto altijd achter neer, voor de nooduitgang. Niemand heeft de daders ook zien vertrekken. Hij werd ongeveer tien minuten later pas ontdekt, door zijn neefje. Die zag zijn auto half op de weg staan, die loopt naar de auto toe, en ziet zijn oom daar zo zitten. Vermoedelijk heeft Hans de daders op het laatste moment nog gezien, een afwerende beweging gemaakt met zijn handen, want die waren vol geraakt. Ze hebben hem echt, écht zwaar te grazen genomen. Meer dan vijftig kogels. Maar voor zover ik weet is zijn hoofd niet geraakt. Iedereen dacht dat de knallen het geluid van de gewichten boven waren. Dat er gewichten vielen of zo. Wat ik heel erg vond om te horen is dat ze hem met wagen en al hebben weggetakeld de volgende ochtend. Ze hebben hem niet uit de auto gehaald. Dat vond ik heftig, dat je in je eigen auto op een sleepwagen wordt weggereden door het dorp.”

5. Hoe zie jij je toekomst?
“Ja, dat ik nooit meer achter de bar in mijn sportschool kan gaan staan, dat lijkt me duidelijk. Les geven aan de jongens lijkt me ook geen optie. Dat zit er niet meer in. Niet zolang ik moet gissen naar wat er aan de hand is. Zolang dat niet duidelijk is, moet ik mijn oude leven loslaten natuurlijk. Het wordt in elk geval nooit meer zoals het geweest is.”

Nosferatu187
12-11-2014, 15:00
Bas van Hout sprak Dick Vrij (vanuit de gevangenis) over Hans Nijman. Dat is wat iedereen wil weten en lezen. In grote lijnen komt het overeen met ‘de geruchten': dat er de laatste tijd inderdaad wat verwijdering was tussen de twee. Nijman vond dat Vrij zich teveel inliet met criminelen.

“Kijk, ik ben al vier jaar niet meer zo close met Hans geweest. Ik heb geen zicht op wat hij iedere dag doet. Vroeger waren wij veel closer. De laatste vier jaar ben ik veel intensiever met Danny omgegaan. Maar er waren geen signalen. En als die er waren geweest, dan had hij dat tegen me gezegd.
Onze relatie is altijd goed geweest, maar de intensiteit was anders geworden. Omdat ik meer met Danny omging. Ik had hem iets van twee jaar geleden verteld dat ik het wat rustiger aan ging doen. Toen ik Hans zag, zei hij tegen me dat ik een aparte interpretatie had van ‘rustiger aan doen’. Hij zei: Dan zie ik in de krant dat je een motorjack aan hebt van No Surrender. Vervolgens sla je Holleeder neer. Je slaat Theo Huisman, de president van de Hells Angels, het ziekenhuis in. Waar ben je mee bezig?”

Vrij geeft toe dat Hans en hij ‘veel vijanden’ hadden. Maar niemand waarvan je zo’n actie zou verwachten. Dat kan goed waar zijn, maar ook als Vrij wel een vermoeden zou hebben, zou hij dat nimmer nu naar buiten brengen.

Natuurlijk heeft hij ook gehoord dat het misschien voor hem bedoeld was. Dat betekent dat als hij binnenkort vrij komt, zijn leven er totaal anders uit zal zien. Wat er ook waar is van de verhalen: hij zal geen stap buiten kunne zetten zonder achterom te moeten kijken. Dat is ook geen leven.

SpelPlan
12-11-2014, 18:08
Ik begrijp dat het vervelend is voor nabestaande na een dergelijke gebeurtenis om ongenuanceerde berichten op een forum te lezen van mensen die de overledene danwel niet kennen danwel een probleem met hem/haar hebben.

Maar een forum is er om te discussieren en ook als iets gebeurt, niet op een later moment.

Ik heb niet het gevoel dat dit de laatste keer is op dit forum dat we zoiets aan de hand zullen hebben en ik sluit me dan ook aan bij de mensen die een condoleance thread geopperd hebben. In het condoleance thread is er dan dus geen ruimte voor discussie of negatieve opmerkingen over het slachtoffer. Of dat terecht of onterecht is, is dan dus ook niet relevant.

Daarnaast moet er gewoon ruimte zijn voor discussies over wat er gebeurt is op het forum. Desnoods zet een moderator iets in de topic dat familie en vrienden weten dat als ze niks slechts willen lezen ze die thread beter kunnen overslaan, alhoewel de weg van de minste weerstand is dat ze zich in dat geval bij het condoleance thread houden. Maar het hele doel van een forum is om dingen openbaar te bespreken en there is no time like the present.

Overigens is deze post alleen gerelateerd aan hoe om te gaan met deze situaties op het forum in het algemeen, niet over Hans Nijman in het bijzonder.

Tykill
12-11-2014, 20:25
Het is denk ik wel 5 jaar geleden dat ik wat op forum heb gezet maar dit gaat hier nu gewoon echt VEEL te ver...

Buiten het feit dat jullie met al die opmerkingen mensen pijn doen bij wie hij wel geliefd was en dat zijn er veel, vraag ik me af waar sommigen van jullie het lef vandaan halen om even op de stoel van de rechter te gaan zitten en te bepalen dat hans de dingen heeft gedaan die worden beweerd?? Je bent nog altijd onschuldig tot de rechter je schuldig bevind..

Ga een leven zoeken in plaats van met mensen te bemoeien waarvan je nog geen 1% van kent of als het je echt dwars zit ga je gezellig een training meedoen bij top team beverwijk en ga je daar in de dojo je gedachten over hans even ventileren..

wens de nabestaande alle sterkte toe.... hans rust in vrede!!

Klopt, maar die verhalen komen niet uit de lucht vallen. En die velen vijanden van hem en Dick Vrij waar Dick over spreekt krijg je niet zomaar. Je wordt ook niet zomaar geliquideerd denk je wel?

Als bepaalde opmerkingen van mensen je pijn kunnen doen, dan moet je ook niet op een forum kijken. Het is nou eenmaal controversieel.

Nosferatu187
12-11-2014, 20:32
je word wel zomaar geliquideerd en helemaal als je vriend van dick bent als waarschuwing.

mario the count
12-11-2014, 20:40
je word wel zomaar geliquideerd en helemaal als je vriend van dick bent als waarschuwing.

Zoals vrij zegt "er zijn zat mensen die dichter bij vrij staan, als het alleen maar gaat om een statement richting vrij " .

Ben bang dat we nooit achter de daadwerkelijke reden komen , al hoop ik het wel voor de familie. Toch een stukje afsluiting.

my2cents
12-11-2014, 22:24
Wow als een tornado..
Je praat in 2 zinnen echt met alle winden mee

Begrijpend lezen is niet je sterkste kant

Nosferatu187
12-11-2014, 23:59
Danny K. (45), die samen met onder meer Dick V. verdachte is in het zogenoemde Andes-onderzoek van justitie, komt in afwachting van de inhoudelijke behandeling op vrije voeten. De rechtbank in Haarlem heeft dat woensdagmiddag bepaald.Komende dinsdag begint de zaak. Naar verwachting zal behandeling vele maanden in beslag nemen. De verdenkingen zijn witwassen, afpersing en lidmaatschap van een criminele organisatie. Willem Holleeder is ook verdachte in de zaak. In mei 2013 ging de politie over tot arrestatie van tien verdachten.Vorige maand besloot (http://www.crimesite.nl/danny-k-komt-onder-voorwaarden-vrij/) de rechtbank al dat K. na het gereedkomen van een rapportage van de Reclassering vrij zou komen. K. komt onder elektronisch toezicht te staan en beperkte bewegingsvrijheid heeft. Hij mag ook geen contact hebben met medeverdachten en ook niet met de slachtoffers uit het dossier.

Arie
13-11-2014, 01:05
Het is denk ik wel 5 jaar geleden dat ik wat op forum heb gezet maar dit gaat hier nu gewoon echt VEEL te ver...

Buiten het feit dat jullie met al die opmerkingen mensen pijn doen bij wie hij wel geliefd was en dat zijn er veel, vraag ik me af waar sommigen van jullie het lef vandaan halen om even op de stoel van de rechter te gaan zitten en te bepalen dat hans de dingen heeft gedaan die worden beweerd?? Je bent nog altijd onschuldig tot de rechter je schuldig bevind..

Ga een leven zoeken in plaats van met mensen te bemoeien waarvan je nog geen 1% van kent of als het je echt dwars zit ga je gezellig een training meedoen bij top team beverwijk en ga je daar in de dojo je gedachten over hans even ventileren..

wens de nabestaande alle sterkte toe.... hans rust in vrede!!

En zo is het, onschuldig zal hij worden geacht er is geen verdenking, althans, hij kan niet meer worden verhoord of in gevang gezet. Of positiever geformuleerd, door een advocaat worden verdedigd en vervolging is daarmee uitgesloten. Oude koeien uit de sloot halen dus en het nota bene door de overheid zelve gegeven signaal negeren.

Wie denk je wel dat je bent, wanneer je mening geen steun vindt, in waar wij ons aan moeten houden (de wet). Daarmee is de kous af, je praat kwetsend en grievend over een persoon die het leven op gruwelijke wijze heeft verloren. Dit riekt enkel naar strafbare belediging van de nabestaanden/smaad.

Stop a.u.b. met speculeren en het kwetsen van nabestaanden en overledene zelf. Zie de reacties van naasten in de krant, een pagina vol. Geen suggesties meer graag. Start maar een crime thead als je alles zo gaarg op 1 hoop gooit en onze sport er aan relateren wil, waarvoor bedankt.

R.I.P.

Wheelie
13-11-2014, 22:18
http://oi58.tinypic.com/2csf5uh.jpg

Wheelie
13-11-2014, 22:20
De uitvaart van Hans Nijman morgen in Heemskerk zal honderden, mogelijk duizenden belangstellenden trekken. Dat verwacht de gemeente Beverwijk. Nijman werd vorige week geliquideerd. Na een dienst in de Mariakerk zal Nijman morgen in besloten kring worden begraven op de Eikenhof in Heemskerk. De gemeente Heemskerk laat op haar website weten dat de Marquettelaan tussen de Oosterweg en de Rijksstraatweg in verband met de uitvaart tussen 11.30 uur en 15.00 uur is afgesloten. De bus zal een andere route rijden.

Wheelie
13-11-2014, 22:22
Hans Nijman was geen koorknaap, maar zeker niet het beest dat de media nu van hem maken. Dat zegt Nijman's advocaat Hein Dudink in een interview met AT5.
Dudink en de nabestaanden van de geliquideerde sportschoolhouder zijn boos over het beeld nu van Nijman wordt gecreëerd. Media zetten hem neer als een vechtmachine binnen de Amsterdamse onderwereld.
'De Telegraaf heeft een directe lijn met de onderwereld blijkbaar, whatever that may be. Als je dat blijft roepen en die verdachtmakingen laat bestaan en groter maakt, en zegt: ik heb t dossier.. Nou die heb je helemaal niet, die heb ik, die heeft het OM en die ligt straks bij de rechtbank.' De advocaat vraagt zich af hoe de krant daar dan aan komt.
'De man deed niet aan hockey en niet aan andere dingen, dat klopt. Het was een vechtsporter en vechtsporters trekken ook andere zaken aan. Dat is correct. Maar er is een groot verschil tussen dit en dat opblazen naar proporties die het gewoon niet hoort te krijgen. Eigenlijk moet het Openbaar Ministerie dat ook doen en de zaak niet opkloppen', aldus de advocaat.
Donderdagavond wordt een condoleance gehouden bij de sportschool van de vechtsporter in Beverwijk. Vrijdag is de uitvaart.

Justinian
14-11-2014, 02:17
Ik ben vanavond ook geweest en het was indrukwekkend om te zien hoeveel mensen de laatste eer hebben betuigd aan Hans Nijman. Op en bij de kist lagen vele bloemstukken en overal waren foto's te zien van Hans als vechtsporter, maar ook van Hans als vader en echtgenoot.

Het is bijna 20 jaar geleden dat ik Hans leerde kennen. Hij stond toen samen met Sander Thonhauser aan de deur bij The Bulldog op het Leidscheplein en ik kwam samen met mijn trainer Remco Pardoel toevallig langs. Een paar weken later zou ik een 'freefight partij' draaien tegen Sander. Hans zei lachend "oh, anders vecht het nu ff uit, dat bespaart me een reisje Deventer.". Sander kwam ik net ook nog even tegen en we hadden het nog even over toen. Het voelt echt onwerkelijk dat dit nu is gebeurd en dat we net afscheid van hem hebben genomen.

Hans rust zacht

Marchant
14-11-2014, 02:24
Ik ben vanavond ook geweest en het was indrukwekkend om te zien hoeveel mensen de laatste eer hebben betuigd aan Hans Nijman. Op en bij de kist lagen vele bloemstukken en overal waren foto's te zien van Hans als vechtsporter, maar ook van Hans als vader en echtgenoot.

Het is bijna 20 jaar geleden dat ik Hans leerde kennen. Hij stond toen samen met Sander Thonhauser aan de deur bij The Bulldog op het Leidscheplein en ik kwam samen met mijn trainer Remco Pardoel toevallig langs. Een paar weken later zou ik een 'freefight partij' draaien tegen Sander. Hans zei lachend "oh, anders vecht het nu ff uit, dat bespaart me een reisje Deventer.". Sander kwam ik net ook nog even tegen en we hadden het nog even over toen. Het voelt echt onwerkelijk dat dit nu is gebeurd en dat we net afscheid van hem hebben genomen.

Hans rust zacht

You must spread some Reputation around before giving it to Justinian again.

Marco
14-11-2014, 10:11
Ik ben vanavond ook geweest en het was indrukwekkend om te zien hoeveel mensen de laatste eer hebben betuigd aan Hans Nijman. Op en bij de kist lagen vele bloemstukken en overal waren foto's te zien van Hans als vechtsporter, maar ook van Hans als vader en echtgenoot.

Het is bijna 20 jaar geleden dat ik Hans leerde kennen. Hij stond toen samen met Sander Thonhauser aan de deur bij The Bulldog op het Leidscheplein en ik kwam samen met mijn trainer Remco Pardoel toevallig langs. Een paar weken later zou ik een 'freefight partij' draaien tegen Sander. Hans zei lachend "oh, anders vecht het nu ff uit, dat bespaart me een reisje Deventer.". Sander kwam ik net ook nog even tegen en we hadden het nog even over toen. Het voelt echt onwerkelijk dat dit nu is gebeurd en dat we net afscheid van hem hebben genomen.

Hans rust zacht

You must spread some Reputation around before giving it to Justinian again.

R.D.N
14-11-2014, 22:40
Ben benieuwd of Dick bij de begrafenis was.

Anderson
15-11-2014, 03:46
niet