PDA

View Full Version : Melvin Rozenblad wil geen uitzending op SBS6



RedDawn
15-11-2014, 19:19
Daders dubbele moordzaak willen uitzending SBS voorkomen

Zondagmiddag proberen de daders van de dubbele moordzaak in Amsterdam-Noord in een kort geding te voorkomen dat een speciale uitzending van Hart van Nederland op SBS6 daarover zondagavond wordt uitgezonden.
Een van de daders heeft een dagvaardiging uitgebracht, de andere doet dat naar verwachting ook nog. Dat meldt een woordvoerder van SBS zaterdag aan NU.nl.

Zondagmiddag om 14.00 uur wordt de zaak in Amsterdam behandeld in kort geding. Daarmee wordt geprobeerd de gehele uitzending te voorkomen, of in elk geval de beelden van het verhoor.

Zondagavond staat een speciale uitzending gepland van Hart van Nederland, waaraan zowel de Amsterdamse politie als het Openbaar Ministerie (OM) hun medewerking hebben verleend.

Zeventien jaar cel

Vrijdag kregen Melvin R. en Miquel K. in hoger beroep een gevangenisstraf van zeventien jaar opgelegd, voor de moord op het bejaarde stel Henk Opentij (79) en Mary Run (73) in 1997.

"Deze moordzaak uit 1997 is voor het OM een interessante zaak om als onderwerp te gebruiken in een dergelijke uitzending", zei een woordvoerder van het OM in Amsterdam eerder tegen NU.nl.

De 'cold case'-zaak is na nieuw onderzoek alsnog opgelost. "Het was een zaak met een zware impact op de samenleving," aldus het OM.

'Zorgvuldig'

Volgens SBS zijn de daders in de uitzending onherkenbaar gemaakt en is hun privacy zoveel als mogelijk gewaarborgd. "Hun stemmen zijn vervormd, de gezichten zijn volledig 'geblurd' en er worden geen namen genoemd."

De woordvoerster benadrukt dat SBS heel "zorgvuldig is geweest bij de verslaggeving van deze special".

De speciale uitzending van Hart van Nederland staat gepland voor zondagavond om 22.50 uur op SBS6.

Bron: nu.nl

Justinian
16-11-2014, 11:57
Tja, als het om verdachten zou gaan dan kon ik het enigszins begrijpen, maar het gaat hier om onherroepelijk veroordeelden. Gaat bovendien om een gruwelijk levensdelict tegen twee bejaarden.

cornelus
16-11-2014, 14:00
Zijn ze bang voor negatieve publiciteit ofzo. Rare wereld..

(ik bedoel wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten toch)

Willem033
16-11-2014, 15:28
Ik hoop dat die 2 laffe herders in de bajes zo nu en dan ook ff flink te grazen worden genomen.