PDA

View Full Version : Duke Roufus schuldig aan dood eigen vechter (video)



RedDawn
17-11-2014, 10:57
Schokkend! Scheidsrechter, arts en hoek, allemaal mensen van promotor Duke Roufus, gaan ontzettend in de fout! Bovendien rommelen ze nog met de video, die ze aan de politie overhandigd hebben.


http://www.youtube.com/watch?v=CaK-rBBMd6Q

Anderson
17-11-2014, 11:55
diep triest

Marchant
17-11-2014, 12:04
heavy...

new_world_order
17-11-2014, 12:13
man man man, eigen corner faalt wel heel erg hard.. de ref en doc uiteraard ook. rip

Glen
17-11-2014, 12:26
Koude rillingen..

RedDawn
17-11-2014, 12:29
Duke Roufus is toch commentator bij Glory? Zouden ze hem in ieder geval niet moeten schorsen tot de rechtszaak, die eraan komt, is afgehandeld?

sportfan
17-11-2014, 12:37
Duke Roufus is toch commentator bij Glory? Zouden ze hem in ieder geval niet moeten schorsen tot de rechtszaak, die eraan komt, is afgehandeld?

Al Wichers is scheidsrechter en ik meen zelfs hoofdscheidsrechter bij Glory evenementen.

RedDawn
17-11-2014, 12:57
Al Wichers is scheidsrechter en ik meen zelfs hoofdscheidsrechter bij Glory evenementen.

Dat klopt. Had ik nog niet eens door.

RedDawn
17-11-2014, 13:00
Autopsierapport:

https://www.documentcloud.org/documents/1344958-munson-autopsy.html

Leventdepevent
17-11-2014, 13:14
jeetje...heftig zeg

pronk
17-11-2014, 13:48
Bizar!

Fasada
17-11-2014, 13:51
Zeker heftig om te zien, wel vraag ik mij af of Duke Roufus wel helemaal verantwoordelijk is. Het is zijn eigen jongen en vind meer dat de schuld ligt bij de scheidsrechter en dokter en ook zijn eigen hoek had moeten ingrijpen. In dit alles zie ik Duke Roufus nergens terug. Het is zijn evenement dus begrijp best wel dat hij verantwoordelijk gesteld kan worden als bedrijf maar om dit op de persoon te schuiven vind ik nogal wat.

Zou je zeggen als een UFC vechter dit overkomt dat Dana White hier verantwoordelijk voor is? Zelf vind ik dat iets te kort door de bocht...

Maar dat neemt niet weg dat het verschrikkelijk is om te zien en ik hoop dat hier lering uitgetrokken kan worden om scherper te zijn met dit soort zaken. Wel opvallend dat de scheidsrechter gewoon nog steeds op hoogste niveau mag optreden en niet eens voor een onbepaalde tijd is geschorst. Ik zou mezelf nooit zo een fout kunnen vergeven en zou ik zelf spreekwoordelijk de handdoek in de ring gooien en stoppen met scheidsrechteren....

ijsbier
17-11-2014, 14:04
verschrikkelijk om te zien

cornelus
17-11-2014, 14:40
Jeemig unf*cking believable........ Triest triest triest.

(houwen ze daar niet van mekaar ofzo.. lekker zo'n coach)



Autopsierapport:

https://www.documentcloud.org/documents/1344958-munson-autopsy.html
blunt force injuries to the head

T15Boxing
17-11-2014, 15:32
Echt walgelijk om te zien hoe die imbecielen ermee omgaan. De trainer, scheids, "dokter", allemaal een schande voor de sport en in mijn mening verantwoordelijk voor zijn dood. En dan heb je de juichende tegenstander die er compleet lak aan heeft terwijl de publiek juicht voor de uitkomst. Moeilijk te geloven dat zoiets in 2014 kan gebeuren in een(wat je zou verwachten) fatsoenlijke organisatie.

ArjanV
17-11-2014, 17:30
Schandalig! Levenslang schorsen en strafrechtelijk vervolgen! Eind van de 2e ronde had het voor iedereen duidelijk moeten zijn.

Wheelie
17-11-2014, 17:33
Current and former UFC fighters speak out against coach Duke Roufus after fighter's tragic death







After the details of the death of a young Roufusport kickboxer making his amateur debut have emerged, numerous fighters have come out of the woodwork to blast Duke Roufus and his camp.




Back on March 29, 2014, a young kickboxer named Dennis Munson Jr. died after collapsing in the ring during his amateur debut. This was obviously a tragedy, but just recently (Sat., Nov. 15), a long-form article was published (http://www.jsonline.com/watchdog/watchdogreports/Milwaukee-kickboxer-Dennis-Munson-Jr-dies-following-cascade-of-errors-by-fight-officials-b99356847z1-280084622.html) in the Milwaukee Journal-Sentinel detailing what appear to be numerous failures by the ringside doctors, event staff, coaches and others that contributed to the young man's death.

It's an incredibly detailed article that goes in depth into how nearly everything went wrong for Munson that night.
It started with same-day weigh ins, a practice generally discouraged because the body doesn't have time to rehydrate properly from cutting weight. Munson's brother, Derrick, also claims that his brother stated he was thirsty, yet he can't recall him drinking water that day. On the night Munson died, the officials reportedly failed to intervene at key moments as he exhibited what a dozen independent experts who reviewed a video of the fight say were obvious signs of distress.
Several said the fight should have been stopped.
Even after Munson collapsed, care was delayed by a disagreement over treatment, hang-ups exiting the building and confusion about ambulance care. Skilled paramedics were waved off and Munson was taken to a nearby regular hospital, instead of Milwaukee's Level One trauma center.
The article also points out conflicts of interest in the promotion itself, the Duke Roufus-owned and Roufus-run North American Fighting Championship (NAFC). The ringside doctor, Carlos Feliciano, is a member of Roufus' gym.



Long-time NAFC referee Al Wichgers also had the following statement:

Wichgers also told police that his three priorities in the fight were fighter safety, fairness and "entertainment of the audience."

Head of the New Jersey Athletic Commission Nick Lembo had this to say regarding that last bit:

"That shouldn't even enter their mind. The referee is there as the policeman, is there to ensure fairness, to call fouls, to have consistency of the match rules, and the referee's main purpose is the first line of defense for the safety of the competitor."

Keep in mind that the NJAC is widely considered to be the best in all of combat sports and this event was an unregulated affair in Wisconsin.
It's important to remember that the corner has to be responsible for the fighter's well-being. With that in your consciousness, this particular line is more than troubling:

Quitting is not an option for Roufusport fighters, Munson's teammates said.
"There is a lot of pressure to win," said fighter Amanda Johnson. "They are very concerned about their reputation. We fight till we collapse, and that's exactly what he did."

The end of the fight is absurdly worrisome (7:35) and this video documents the entire tragedy:
Munson died shortly after midnight in Sinai Medical Center.
With the publication of that article, former Roufusport fighter and The Ultimate Fighter (TUF) 20 contestant Rose Namajunas went after Roufus and his gym on social media (http://instagram.com/rosenamajunas), posting numerous (http://cdn2.vox-cdn.com/uploads/chorus_asset/file/2464360/9_800_0__d443f1095e6f28a96111f6df802989351e66340c8 ce3a1f830bd56c60d790662.0.png)allegations (http://cdn1.vox-cdn.com/uploads/chorus_asset/file/2464366/9_800_0__68d27424aec48f0f43f038780958e325372820bb1 edcc846f6d0f6c31d7de2ad.0.png) from other fighters of awful (http://cdn3.vox-cdn.com/uploads/chorus_asset/file/2464368/9_800_0__7dbb11488e94d8d1b13e25a81b5cfe855647dfea5 d2a68da852580c089d96c61.0.png)training (http://cdn2.vox-cdn.com/uploads/chorus_asset/file/2464370/9_800_0__f98595660f339a4115c60a8dff8258bec946f604f 3327768fbb5085a5e4af0b7.0.png) stories at the hands of Roufus and striking coach Scott Cushman.
She would also eventually chime in on the Underground thread revolving around it (http://www.mixedmartialarts.com/mma.cfm?go=forum_framed.posts&forum=1&thread=2385281&page=1), despite the standard nonsense that revolves in those forums bashing her.
From the fourth page:

My motives are for preventing another death. I knew they are hard on us and I grew up with sexual abuse and molestation all my life so what I dealt with at the time was nothing compared to that. But after seeing the video and learning more about this situation yes it takes a death to say something.

Former Ultimate Fighting Championship (UFC) light heavyweight and middleweight Eric Schafer -- who happened to be the head grappling coach as well as a fighter out of Roufusport -- chimed in as well, calling Roufus a "bully, liar and one of the worst people he ever met."
Check it out:

Duke Roufus is a bully, a liar, and one of the worst people I have ever met. I have never been in a more toxic environment than when I was the head grappling coach and fighter at the gym. I saw teammate after teammate getting treated like shit. Guys being told to beat up lower level guys that were just trying to help out, UFC fighters being told to beat up other UFC level fighters so they would not come back, verbal abuse, violence, guys getting lied to about fights, etc. I have messages and conversations with almost everyone of his fighters from my days there; from his UFC stars to his coaching staff about how much they were mistreated. I will not out them, but they know the truth. They can tell their tales if they want.
I was offered a fight on his card and told my manager that "I personally would not ever fight for him", so a when a few of my young fighters were scheduled to fight on his show (which I did not like, but he is the big local promoter), he decided to cancel their fights 2 weeks before the event. He wrote me a letter (which I kept) saying they were not welcome, because I did not respect him. I said that I actually understand that, but I wish he wouldn't have scheduled them in the first place and screwed them over. A year later the matchmaker came out and asked for forgiveness and said that we can at least have a business relationship. I said I didn't trust Duke, but the other coaches wanted our guys on the card, I reluctantly agreed. Once again, he cancelled our fights a few weeks before to spite me.


Retired amateur fighter Ryan Williams, who claims to have been a Brazilian Jiu Jitsu (BJJ) coach there, chimed in on the next page, stating he "agreed with and witnessed everything they said."
Tangentially related, Roufusport fighters have the highest rate of injury among camps (http://lastwordonsports.com/2014/11/06/injury-rates-amongst-major-mma-fight-camps/) with a 16.6-percent withdrawal due to injury rate, according to a study just two weeks ago.

Turboknecht
17-11-2014, 19:04
Lekker zooitje daar.

Marco (scheids)
17-11-2014, 20:47
Leuk om t te vergelijken met de ufc etc ... Fok op ... Dit is een beginners match, de vechter had een 8 count moeten krijgen en nog wankel dan stoppen ....

Wat mij het meest irriteerd is: three priorities in the fight were fighter safety, fairness and "entertainment of the audience."

WTF entertainment of the audience??? Dan begrijp je er weinig van .....

TheSkindo
17-11-2014, 20:51
is wel makkelijk om dit naderhand op beelden te roepen...op het moment zelf is het heel anders...wie verwacht nou zoiets? hoe vaak gebeurd dit? Iedereen die dit analyseert roept wat ze zouden doen...maar das wel erg makkelijk achteraf...Je ziet m idd bv wankelen, maar veel van die dingen die je ziet zijn op het eerste zicht ook het geval als iemand moe en/of aangeslagen is. Dit soort dingen zie je gewoon niet vaak in het kickboksen (in het gewoon boksen dan weer wel) dus het is ook niet gek dat de meeste mensen daar ook niet naar kijken. Je heb een scheidsrechter, een dokter en zelfs zn eigen coach die m in zn ogen kijkt ziet het niet...dat is misschien niet omdat ze zo laks zijn, dat is omdat ze gewoon niet gelijk aan een hersenbeschadiging denken...en dan lees ik ook nog eens dat het dezelfde dag wegen was en dat "je dan niet goed kan herstellen van het weight cutten" en "hij had ook heel de dag niet gedronken"...ummm misschien moet je dat gewoon niet doen? Weight cutten is superslecht voor je lichaam en das leuk als je in de UFC staat...dit is amateur kickboksen...vind het erg kort door de bocht dit.

T15Boxing
17-11-2014, 22:55
is wel makkelijk om dit naderhand op beelden te roepen...op het moment zelf is het heel anders...wie verwacht nou zoiets? hoe vaak gebeurd dit?

Alle mensen die hiervoor getraint en gecertificeerd zijn, juist hun moeten altijd opletten voor "die ene keer" waar het opeens mis gaat. Als het mijn verantwoordelijk was als scheids of dokter zou ik er niet bij vanuit gaan of het gewoon een routine is en toch nooit verwacht, maar juist opletten of het niet een van die ene keren is dat er wat misgaat. Ik bedoel waarom zijn ze er uberhaupt aanwezig? Juist voor zoiets lijkt me.

Tuurlijk is er wat hindsight aan de hand maar alles wat er in de filmpje wordt genoemd is gewoon correct. Zelfs ik als consument zou het absoluut opmerken in de tweede en vooral derde ronde dat deze jongen op was(vooral omdat hij niet veel had geincasseerd of teveel energie verbruikt had) en niet op de gewoonlijke manier, dus iemand die ervoor opgeleid is zou dat al helemaal moeten zien. Ik zie hier echt geen excuses voor dus ik ben echt verbaasd voor dit soort comments zoals op de youtube pagina.

Fasada
17-11-2014, 23:00
is wel makkelijk om dit naderhand op beelden te roepen...op het moment zelf is het heel anders...wie verwacht nou zoiets? hoe vaak gebeurd dit? Iedereen die dit analyseert roept wat ze zouden doen...maar das wel erg makkelijk achteraf...Je ziet m idd bv wankelen, maar veel van die dingen die je ziet zijn op het eerste zicht ook het geval als iemand moe en/of aangeslagen is. Dit soort dingen zie je gewoon niet vaak in het kickboksen (in het gewoon boksen dan weer wel) dus het is ook niet gek dat de meeste mensen daar ook niet naar kijken. Je heb een scheidsrechter, een dokter en zelfs zn eigen coach die m in zn ogen kijkt ziet het niet...dat is misschien niet omdat ze zo laks zijn, dat is omdat ze gewoon niet gelijk aan een hersenbeschadiging denken...en dan lees ik ook nog eens dat het dezelfde dag wegen was en dat "je dan niet goed kan herstellen van het weight cutten" en "hij had ook heel de dag niet gedronken"...ummm misschien moet je dat gewoon niet doen? Weight cutten is superslecht voor je lichaam en das leuk als je in de UFC staat...dit is amateur kickboksen...vind het erg kort door de bocht dit.

Ben zeker met je eens dat de symptomen in ronde 2 ook niet bij mij bellen zouden afgaan maar op een gegeven moment is toch wel heel duidelijk te zien dat hij gewoon niet verder kan (3e ronde). Ook al zou die alleen moe zijn dan had de hoek alsnog de handdoek in de ring moeten gooien en zijn vechter moeten beschermen of de scheids had er een einde aan moeten maken. Ik ben geen dokter of scheidsrechter maar als het waar is wat de commentator zegt dat wankelende benen in die vorm tekenen zijn dan moeten ZIJ dat juist signaleren. Daarvoor worden zij toch aangesteld lijkt mij. Het is juist de 'professionals' die meer moeten zien dan de gewone bezoeker. Zij hebben gewoon zwaar gefaald als je het mij vraagt!

Daarnaast was de hele afhandeling daarna ook zwaar dramatisch, die jongen werd naar een gewone ziekenhuis gebracht en niet eens naar de eerste hulp. Ja, dan kan je verwachten dat mensen hier fel op gaan reageren want die jongen is gewoon een gezonde gozer van 21 die zijn eerste kickbokspartij vecht en gewoon dood gaat, erger dan dat kan je het niet voorstellen lijkt me....

TheSkindo
17-11-2014, 23:38
Je laat iemand niet stoppen omdat hij moe is...hij vocht nog gewoon, verdedigde zichzelf en zelfs zn coach zit recht voor zn neus op m in te praten, een teken dat hij wel gewoon bij was. Het grote punt is dat deze jongen een hersenbeschadiging had en dat niemand dat opmerkte...Sorry maar de kans dat dat gebeurd in een kickbokspartij is gewoon vrijwel nihil. dus imo is het niet gek dat niemand het opmerkte.Juist dat er een professionele scheidsrechter, een doorgewinterde coach en een trauma-arts hey niet zagen laat juist zien dat het ook heel erg moeilijk te zien was...een beetje wankelen en moe zijn...daar laat echt geen scheids en partij door stoppen. Als dat zo was vielen er in boksen ook geen doden. De afhandeling zijn geen beelden van...ik weet niet waarom er gebeurde wat er gebeurde, ik kan alleen oordelen over wat ik zie, en ik kan me echt goed voorstellen dat die mensen dit niet hebben opgemerkt als zijnde hersenbeschadiging.

RedDawn
17-11-2014, 23:41
Hoe ze hem nog de ring uitrolden na hij ingestort was, leek wel of ze een vuilniszak buitenzetten.

Fightfan
18-11-2014, 00:08
Je laat iemand niet stoppen omdat hij moe is...hij vocht nog gewoon, verdedigde zichzelf en zelfs zn coach zit recht voor zn neus op m in te praten, een teken dat hij wel gewoon bij was. Het grote punt is dat deze jongen een hersenbeschadiging had en dat niemand dat opmerkte...Sorry maar de kans dat dat gebeurd in een kickbokspartij is gewoon vrijwel nihil. dus imo is het niet gek dat niemand het opmerkte.Juist dat er een professionele scheidsrechter, een doorgewinterde coach en een trauma-arts hey niet zagen laat juist zien dat het ook heel erg moeilijk te zien was...een beetje wankelen en moe zijn...daar laat echt geen scheids en partij door stoppen. Als dat zo was vielen er in boksen ook geen doden. De afhandeling zijn geen beelden van...ik weet niet waarom er gebeurde wat er gebeurde, ik kan alleen oordelen over wat ik zie, en ik kan me echt goed voorstellen dat die mensen dit niet hebben opgemerkt als zijnde hersenbeschadiging.

In ronde 3 had de scheidsrechter tenminste moeten tellen. Hij deed niets meer terug en hing maar.
Na de wedstrijd was het ook raar hoe zijn coach reageerde en ook nadat hij viel hadden zij anders moeten ingrijpen. Voor de rest ben ik het eens met jou.

appelsap
18-11-2014, 00:19
Ziek om te zien. Ben het wel met een aantal mensen hier eens dat ik het tot einde ronde twee ook niet echt door had. Grootste issues heb ik met dokter en scheidsrechter. En wat er daarna mis gaat kan je de organisatie verwijten.
Als Roufus de promotor is dan zullen ze in de VS achter hem aan gaan voor negligence en misschien meer.

Wat betreft alle mensen die nu, na maanden, met slechte verhalen komen over de sportschool heb ik altijd enige twijfels. Ik heb Duke een paar keer gesproken, en met hem getraind (ja dat is lang geleden...) toen hij met Patrick Barry in Amsterdam was.
Kwam over als een down to earth midwesterner. Niet te veel praatjes. Hij en Barry hebben wat issues en die Rose is volgens mij de huidige vriendin van Barry. Dus er lopen wat belangen door elkaar.

Anyway verschrikkelijk triest dit en slecht voor de sport.

BB
18-11-2014, 00:51
In ronde 3 had de scheidsrechter tenminste moeten tellen. Hij deed niets meer terug en hing maar.Na de wedstrijd was het ook raar hoe zijn coach reageerde en ook nadat hij viel hadden zij anders moeten ingrijpen. Voor de rest ben ik het eens met jou.Ik heb zelf ook meegemaakt, dat een vechter van onze school in de eerste ronde 8 tellen kreeg. In de rust van deze ronde kon hij gewoon communiceren. Dokter kwam nog even langs om te vragen of het goed ging. Hij antwoord bevestigend. Vecht zijn partij uit. Na afloop van de partij zegt hij: kom op met dat bitje, ik moet nog een ronde. Toen we hem vertelden dat de partij klaar was, geloofde hij het niet. Bij het verlaten van de ring, kon hij niet zelfstandig de kleedkamer vinden. Toen ben ik wel geschrokken. Hij was gewoon hele stukken kwijt 😳. We hadden het echt niet door, maar het was wel zo. Ik heb later nog vaak gedacht, wat zou er zijn gebeurd als hij nog een harde klap zou hebben gekregen? Het is hem gelukkig bespaard gebleven. Het is soms echt moeilijk te zien. Als ik nu twijfel aan, dan gooi ik de handdoek. Opgeven is minder erg, dan hersenletsel!Maar je zag hier wel dat hij er in de derde ronde doorheen zat en dat hij tussen de rondes door wegviel. Dat had de trainer toch echt wel moeten doen beseffen, dat het niet ode ging met hem.

K-1sunstarr
18-11-2014, 00:54
Diep, diep, diep triest dat zo iets is gebeurd.
De scheids, arts en zijn god***domme coach zijn de schuldige.
Was niet nodig geweest.

bami112
18-11-2014, 03:39
Afgelopen zondag gala gehad in chengcu in China WLF... Washoed geregeld een Iraanse jongen ging hard neer op ze lichaam na een trap, naderhand buiten. Na 2 uur ging ie door ze hoeven heen... Gelijk een ambulance erbij en voor "check" naar ziekenhuis... Bleek inwendige bloedingen te hebben en werd gelijk geopereerd!

Het gaat weer goed met hem naar omstandigheden.

Alleen idd in dit filmpje in de 2e ronde zou ik het ook niet herkenne moet ik zeggen, je zou denken dat die jongen een conditie van een boswachter heeft en daarom zo "apart" zwalkt maar in de derde ronde idd zou ik het gevecht wel stoppen idd zo kan je je namelijk niet verdedigen...

Guytje
18-11-2014, 10:20
Tot en met Ronde 2 zouden de meeste mensen niks hebben opgemerkt. Hij mocht wel al eens geteld geweest zijn in die tweede als amateur. Ronde 3 is er dan weer helemaal over. Snap niet goed de bedoeling van die scheids in de derde ronde. Jongen is op z'n minst duidelijk niet meer in staat om te knokken en kan z'n evenwicht niet meer houden. Minste dat ie kon gaan doen is 8 tellen geven en even checken of ie ok was. Scheids laat het ook weten in z'n statement dat één van z'n pijlers is om een wedstrijd te leiden de amusementswaarde is...??? Triest verhaal.

BaZZeHH
18-11-2014, 22:25
Nou zag ik Al Wichers nog wel als een goede scheids naar aanleiding van zijn optredens bij de Glory evenementen. Maar hier blundert hij toch wel enorm.

Ik scheids zelf ook al een aantal jaar, waar het is begonnen met scheidsen van jeugd en nieuweling partijen. Wat ik daar mee kreeg is bij het eerste signaal dat een vechter in deze klassen is aangeslagen gelijk tellen. Bij elke vorm van twijfel na acht tellen, uitzwaaien. Liever een keer te vroeg als dat de vechter 10 seconden later slapend op de grond ligt.

Als ik zie wat hij hier doet grenst toch wel tegen amateurisme aan!

kruikenstad goes bjj
18-11-2014, 23:02
Diep, diep, diep triest dat zo iets is gebeurd.
De scheids, arts en zijn god***domme coach zijn de schuldige.
Was niet nodig geweest.

niks aan toe te voegen!

YoMarK
19-11-2014, 12:08
Laten we hopen dat dit trieste geval word gebruikt om anderen(vechters/ trainers/ doctoren) meer bewust te laten worden van de risico's(en symptomen), en niet puur om iemand de bak in te krijgen.

Want bottom line is hoe dan ook: Je stapt de ring in, dat is een groot risico voor je eigen gezondheid.

Natuurlijk moet je wel kunnen vertrouwen op de scheidsrechters/coaches/doctoren, maar ook zonder dat mensen echte grove fouten maken kan het mis gaan. Dat risico heb je zelf genomen.

YoMarK
19-11-2014, 12:16
Als ik zie wat hij hier doet grenst toch wel tegen amateurisme aan!
Vind ik ook wel. Maar wij weten wat er gebeurd is, en dan kijk je heel anders naar zo'n video. Heb wel vaker mensen zo(ongeveer) zien wankelen, maar dan van vermoeidheid.

Glen
19-11-2014, 14:40
Heb wel vaker mensen zo(ongeveer) zien wankelen, maar dan van vermoeidheid.
Evenzogoed een reden om een partij af te breken...dan zijn ze dus ook 'niet klaar' voor een partij.

TheSkindo
19-11-2014, 14:47
Flauwe kul...je gaat echt geen partij staken omdat iemand moe is...als hij nog vecht en zich verdedigd laat je het gewoon doorgaan

appelsap
19-11-2014, 15:37
Flauwe kul...je gaat echt geen partij staken omdat iemand moe is...als hij nog vecht en zich verdedigd laat je het gewoon doorgaan

Wel als tijdens, een eerste amateur partij, iemand staat te wankelen en zijn handen niet meer omhoog houdt. Dat gebeurd hier in ronde 3. In de UFC laat je dit door gaan, maar niet op dit niveau.
Blijft overeind staan dat de grootste fouten hier in de nazorg lijken te zijn gemaakt.

TheSkindo
19-11-2014, 16:47
i guess we can agree to disagree....en over de nazorg...tja daar hebben we hier geen kijk op....wie was daar verantwoordelijk voor? Roufus zelf? lijkt me niet.....

YoMarK
19-11-2014, 17:50
Evenzogoed een reden om een partij af te breken...dan zijn ze dus ook 'niet klaar' voor een partij.
Kan wel met je meegaan, maar vind jij dan dat Duke Roufus schuldig is voor de dood van deze man? Ik zeg niet dat er geen foute keuzes zijn gemaakt hoor.
Maar aansprakelijk/schuldig vind ik echt veel te ver gaan. Fitte mensen als Ginty Vrede overlijden ook tijdens een training door een afwijking die niet te zien was (of te verwachten was).

Iets anders, maar toch vergelijkbaar: Kennis van me heeft z'n nek gebroken toen hij van een paard viel(gekatapulteerd eerder). Paard stond bekend als "koppig", maar werd toch gewoon verhuurd door een manege. Nooit dit soort ongelukken gebeurd in het verleden. Is de eigenaar van de manege schuldig aan dat ongeluk, of is het gewoon een kwestie van "shit happens". Ik vind dat laatste.

appelsap
19-11-2014, 17:55
i guess we can agree to disagree....en over de nazorg...tja daar hebben we hier geen kijk op....wie was daar verantwoordelijk voor? Roufus zelf? lijkt me niet.....

Niet voor de zorg zelf, wel voor de organisatie en de aanstelling van de mensen waarschijnlijk. Maar dat is een beetje gissen, want dat hangt af van de contracten. Hier was hij niet erg in de problemen gekomen denk ik. In de VS kan dat wel eens anders liggen.

Rudy Flinkevleugel
20-11-2014, 00:41
Trainer had de handdoek moeten gooien e/o de scheidsrechter had het moeten stoppen.

Sadix
20-11-2014, 02:03
Flauwe kul...je gaat echt geen partij staken omdat iemand moe is...als hij nog vecht en zich verdedigd laat je het gewoon doorgaan
iemand die alleen moe is daar stop je geen partij voor inderdaad. Niemand is niet moe in de 3e ronde of je hebt niet alles gegeven. Maar iemand die en heel moe is en zijn handen niet meer hoog kan houden, dan moet of de scheids of de trainer zelf ingrijpen. Als 1 van mijn vechters zo moe is dat hij wankeld en zijn handen niet meer omhoog kan houden dan gooi ik de handdoek en vecht hij voorlopig geen partijen.

ik heb het filmpje btw niet gekeken omdat ik nu al weet dat ik het beeld niet uit mijn hoofd kan krijgen. Moge hij in vrede rusten.

TheSkindo
20-11-2014, 10:08
Niet voor de zorg zelf, wel voor de organisatie en de aanstelling van de mensen waarschijnlijk. Maar dat is een beetje gissen, want dat hangt af van de contracten. Hier was hij niet erg in de problemen gekomen denk ik. In de VS kan dat wel eens anders liggen.

Tja zoals gezegd werd in het filmpje zijn zowel de scheidsrechter als de dokter beide veteranen, dus ik weet niet wat tie nog meer had kunnen doen.


iemand die alleen moe is daar stop je geen partij voor inderdaad. Niemand is niet moe in de 3e ronde of je hebt niet alles gegeven. Maar iemand die en heel moe is en zijn handen niet meer hoog kan houden, dan moet of de scheids of de trainer zelf ingrijpen. Als 1 van mijn vechters zo moe is dat hij wankeld en zijn handen niet meer omhoog kan houden dan gooi ik de handdoek en vecht hij voorlopig geen partijen.

ik heb het filmpje btw niet gekeken omdat ik nu al weet dat ik het beeld niet uit mijn hoofd kan krijgen. Moge hij in vrede rusten.

Hij verdedigt nog steeds en hij valt ook aan...tja...ik vind het iig erg kwalijk dat er zo hard op Roufus word gereageerd (nee ik ken de beste man verder ook niet maar wat hij over zich heen krijg bij deze partij vind ik gewoon erg overdreven)