PDA

View Full Version : Support Fullcontact Karate in Karate Olympics (next to WKF )



cornelus
18-11-2014, 14:26
Mixfight broeders, meelezers, vechtsportliefhebbers, keyboard warriors zoals ik en supertrollen opgelet. Zou je misschien deze petitie ook willen tekenen? Ik heb hier persoonlijk geen enkel belang bij, maar vind wel dat als Karate een Olympische sport mocht worden in 2020 TOKYO het full-contact karate (kyokushinkai e.a.) een even faire kans moet krijgen als het semi-contact karate (WKF)!!!

(er is vanuit Japan een gezamelijke lobby gestart voor een tweestijlen-competite in Olympisch verband)

空手道競技の2ルールでのオリンピック種目化支持をお願いします!!

We would like to ask your understanding of prevalence and activities of Fullcontact Karate in Karate competitions, and your support for realizing Olympics event as 2 rules with current WKF rules.

https://www.change.org/p/%E7%A9%BA%E6%89%8B%E9%81%93%E6%8E%A8%E9%80%B2%E8%A D%B0%E5%93%A1%E9%80%A3%E7%9B%9F-%E7%A9%BA%E6%89%8B%E9%81%93%E7%AB%B6%E6%8A%80%E3%8 1%AE2%E3%83%AB%E3%83%BC%E3%83%AB%E3%81%A7%E3%81%AE %E3%82%AA%E3%83%AA%E3%83%B3%E3%83%94%E3%83%83%E3%8 2%AF%E7%A8%AE%E7%9B%AE%E5%8C%96%E6%94%AF%E6%8C%81% E3%82%92%E3%81%8A%E9%A1%98%E3%81%84%E3%81%97%E3%81 %BE%E3%81%99-we-would-like-to-ask-your-understanding-of-prevalence-and-activities-of-fullcontact-karate-in-karate-competitions-and-your-support-for-realizing-olympics-event-as-2-rules-with-current-wkf-rules?utm_campaign=new_signature&utm_medium=email&utm_source=signature_receipt#share

Zou toch tof zijn!
(althans dat vind ik)
Bijvoorbaat dank!

Leventdepevent
18-11-2014, 14:58
You must spread some.......
ik hoop dat karate, welke stijl dan ook een kans krijgt. als je de organisatie, publieke belangstelling (elke dag 25 duizend man op de tribunes) en de broadcasting ( live in 120 landen) van het laatste WK (WKF weliswaar) ziet dan ziet het er hoopvol uit.
Ik denk wel dat semi-contact iets meer kans maakt dan het full-contact of ze moeten weer met allerlei lichaamsbeschermings regels gaan komen zoals gezichtsbescherming,vuistjes enz.

cornelus
18-11-2014, 17:50
You must spread some.......
ik hoop dat karate, welke stijl dan ook een kans krijgt. als je de organisatie, publieke belangstelling (elke dag 25 duizend man op de tribunes) en de broadcasting ( live in 120 landen) van het laatste WK (WKF weliswaar) ziet dan ziet het er hoopvol uit.
Ik denk wel dat semi-contact iets meer kans maakt dan het full-contact of ze moeten weer met allerlei lichaamsbeschermings regels gaan komen zoals gezichtsbescherming,vuistjes enz.

Ik denk 't ook wel. Vandaar dat ik dit bericht ook even heb geplaatst. De handtekeningenactie loopt geloof ik nog tot deze donderdag ofzo. Het zou niet meer dan fair zijn om deze twee systemen naast elkaar te hebben. Hoewel de WKF met semi-contact zeker voorop loopt qua professionaliteit, veiligheid en maatschappelijke acceptatie.. zijn ze volgens mij in Japan (en 't Oostblok, Rusland) op full-contact gebied met een inhaalslag bezig. Helaas ben ik niet de aangewezen persoon hier op het forum om daar al te deskundige dingen over te verkondigen, maar ik vond het jammer dat er verder zo weinig aan wordt besteed. Dan blijft die scope ook zo klein. Wat je zegt over die bescherming dat zou best wel eens kunnen, alhoewel dat niet valt toe te juichen.

:osu:

Leventdepevent
18-11-2014, 22:14
Wat je zegt over die bescherming dat zou best wel eens kunnen, alhoewel dat niet valt toe te juichen.

:osu:

nee da vind ik ook niet kyokushin moet gewoon zonder bescherming. Vogens de wkf regels moet bv bij shotokan, ik meen vanaf de cadetten gezicht en borst bescherming gebruikt worden......het ziet er niet uit. maar wil het olympisch worden dan gaat het wel die kant op en ik bang oeshhh

de Stiep
20-11-2014, 10:55
Vage petitiepagina, maar DONE !! (Uiteraard!!!!)

cornelus
01-12-2014, 10:00
Vage petitiepagina, maar DONE !! (Uiteraard!!!!)

Haha ja mijn Japans is het ook niet en met zo'n zwak promofilmpje ga je geen mensen buiten het fc-karate winnen (denk ik),
maar het is een goed doel.

Ze hebben er nu nog een paar nodig!
(reps btw Stiep)