PDA

View Full Version : Pijn aan knokkel (middelvinger)



Igorvdw
23-11-2014, 21:17
Hoi heren evt. dames,

ik heb al wat ingelezen mbt andere mensen met problemen met hun knokkels, maar ik heb helaas geen oplossing kunnen vinden. Ik heb ontzettend last Van mijn middelste knokkel, ik heb het eens eerder gehad en toen heb ik drie maanden rust moeten nemen, ontstekingsremmers etc. Nu heb ik het aan mijn andere hand. Iemand een idee voor goede bescherming waardoor ik toch kan blijven trainen? Goed intapen is geen optie want druk op me knokkel is niet te doen, sponsen in de juiste vorm knippen werkt ook niet, het moet echt ontlastend werken, wat het heel lastig maakt dus.

bedankt.

fifi23
24-11-2014, 09:55
Rust. Iets anders is er niet. Onstekings remmers versnellen het, maar rust. Mobilat gebruikte ik vroeger, maar voor de rest rust.

Igorvdw
27-11-2014, 17:40
Helaas is rust voor mij nu geen optie. Althans daar kies ik voor, ik heb binnenkort een wedstrijd welk ik niet wil afzegge. Mijn trainer heeft mij gelukkig een oplossing gegeven waarmee ik mezelf nu toch redelijk goed kan voorbereiden! Toch thnx.

Proximo
28-11-2014, 01:17
Helaas is rust voor mij nu geen optie. Althans daar kies ik voor, ik heb binnenkort een wedstrijd welk ik niet wil afzegge. Mijn trainer heeft mij gelukkig een oplossing gegeven waarmee ik mezelf nu toch redelijk goed kan voorbereiden! Toch thnx.

masseren (als mogelijk de knokkel zelf, anders weefsel er om heen), huid rollen, doorbloeding stimuleren dmv rekken en aanspannen van de pees. geen hoge impact nemen dus geen stoten zetten.

Igorvdw
28-11-2014, 17:23
Thnx, ik wil de knokkel zelf niet masseren, heb het gevoel dat het alleen maar irriterend werkt, maar het weefsel erom heen is zeker een optie. Ga ik ook proberen :)

M3
10-01-2015, 20:13
Helaas is rust voor mij nu geen optie. Althans daar kies ik voor, ik heb binnenkort een wedstrijd welk ik niet wil afzegge. Mijn trainer heeft mij gelukkig een oplossing gegeven waarmee ik mezelf nu toch redelijk goed kan voorbereiden! Toch thnx.

Wat is de oplossing dan, misschien leren wij er ook van!

Marchant
11-01-2015, 01:01
Wat is de oplossing dan, misschien leren wij er ook van!

Verdoven denk ik dan, maar weet niet of je dat echt moet willen

Igorvdw
01-02-2015, 04:57
Hele late reactie, had niet gezien dat er nog een reactie is geweest. Maar beetje vaag misschien, maar ik doe tampons naast mijn middelste knokkel:lol:', die zet ik vast met tape. De klappen worden dus opgevangen door de stukjes tussen mijn knokkels in i.p.v. de knokkels zelf. Voor mij is het echt de perfecte oplossing, had anders misschien moeten stoppen met de sport. Zoek eigenlijk iets van rubbers met dezelfde eigenschap als de tampon (demping), maar heb eigenlijk nog niets kunnen vinden wat even goed werkt.

cornelus
01-02-2015, 09:49
Hey Igor.. het is wit en het staat in de wei.

Igorvdw
06-02-2015, 13:38
Een tampony ?

cornelus
06-02-2015, 13:55
Damn it, he's good!
:lol:

http://thumbs.dreamstime.com/x/first-prize-trophy-7069911.jpg

Igorvdw
06-02-2015, 17:37
Hahaha 😂