PDA

View Full Version : Perspective Conor mcGregor



Willem033
25-11-2014, 18:08
http://m.youtube.com/watch?v=dKSVJvCS-EY

my2cents
25-11-2014, 23:21
Mooi filmpje en goed te zien hoe hij beter en beter wordt...

toch ben ik niet 100% overtuigd dat hij straks niet de deksel op zijn cocky neus krijgt

BIG Lebowski
26-11-2014, 00:22
Mooi filmpje en goed te zien hoe hij beter en beter wordt...

toch ben ik niet 100% overtuigd dat hij straks niet de deksel op zijn cocky neus krijgt

Veel herrie buiten de ring, maar opvallend kalm en cool in de ring. Hij gaat nog hogere ogen gooien vermoed ik.

my2cents
26-11-2014, 01:06
Veel herrie buiten de ring, maar opvallend kalm en cool in de ring. Hij gaat nog hogere ogen gooien vermoed ik.

Ik hoop het. Ik vind het altijd wel mooi om die grote bek te zien en te horen

hankmoody
26-11-2014, 03:13
Er gaan mensen vast boos worden omdat ik dit zeg, maar ik denk dat mensen die McGregor overrated noemen etc. geen tot weinig verstand van mma en martial arts hebben.

Om te beginnen heeft Conor goede bokskwaliteiten, beter boksen dan ik bij veel UFC vechters zie. Het voetwerk is zichtbaar heel goed, maar ook de verschillende manieren van aanvallen en het gebruik van zijn rechter hand is erg goed.

Ook de karate/taekwondo technieken zitten er goed in. Een goede inschatting tussen de afstand van hem zijn tegenstander en natuurlijk die snelle gemene trappen. Hoeveel UFC vechters komen weg met zoveel Taekwondo trappen? Cung le, Anderson Silva? Nog niet eens volgensmij.

Daarbij heeft Conor dingen voor elkaar gekregen dat andere vechters nog niet hebben. Zoals een 1e ronde k.o. over Dustin Poirier. Misschien kan Jose ook Poirier in de eerste ronde k.o. slaan. Ik denk dat Jose van Dustin wint, maar niet zo dominant. KoreanZombie en Cub Swanson hebben ook tegenover Poirier gestaan en dat was toch wel een ander gevecht.

En als laatst moet ik zeggen dat zijn knock out power ook idioot is. Kijk dan naar zijn record, hij heeft 14 van de 16 overwinningen op knock out gemaakt. Als je naar zijn interviews en documentaire kijkt zie ook dat deze jongen mentaal zeer sterk is.

Minotauro
26-11-2014, 04:51
Helemaal mee eens Hankmoody, I owe you reps!

S.B.
26-11-2014, 10:07
3x

Het is natuurlijk wel de vraag hoe zijn creatieve skills stand houden tegen die van een hele degelijke wrestler. Waarschijnlijk slechter dan tegen Jose Aldo. Frankien Edgar zou een slechte match up voor hem zijn denk ik.

Tony
26-11-2014, 13:18
3x

Het is natuurlijk wel de vraag hoe zijn creatieve skills stand houden tegen die van een hele degelijke wrestler. Waarschijnlijk slechter dan tegen Jose Aldo. Frankien Edgar zou een slechte match up voor hem zijn denk ik.

Dus dat.. als dadelijk blijkt dat hij ook nog eens zijn mannetje weet te staan tegen solide worstelaars, dan is het idd een hele grote jongen.

hankmoody
26-11-2014, 14:26
Hoe het met zijn worstelen en grappling zit ben ik ook wel heel benieuwd naar. In mijn ogen heeft hij wel de beste stand up stijl voor MMA. Veel MMA vechters hebben qua stand up een kickboks achtergrond, maar ik denk niet dat dit effectief is. Ten eerste sta je dichtbij, ten tweede probeer je combinaties te maken en dan zijn takedowns goed te timen.

Ik denk dat de beste stand up voor MMA een combinatie is van een shotokan Karate en boksen. Bij karate sta je iets verder van je tegenstander en val je vooral aan met eenmalige harde aanvallen. Of een combo, maar die combo's gooien karateka's alleen eruit als het kan. Terwijl de kickbokser echt zijn combinaties moet landen om uberhaupt goed zijn strikes te plaatsen. Verder draait het bij Karate veel om afstandgevoel en focussen op hoe je tegenstander beweegd, in plaats van naar voren komen, rammen, en hopen dat er iets doorkomt. (ik weet dat kickboksen dieper gaat, heb er zelf wat partijtjes in gedraait, maar ik van dingen simpel maken :P).


https://www.youtube.com/watch?v=3oQ5ROZC4Yc

Ik ben ook van mening dat Lyoto Machida niet op de grond te krijgen is in zijn Karate houding, alleen als hij trapt of vooruit gaat en zijn benen gaan wat dichter bij elkaar krijgt hij de take down. GSP heeft een andere karateachtergrond, maar ook wel die distance awareness, maar in welke mate dat extra succes geeft met zijn worstelen weet ik eerlijk gezegd niet, omdat ik niet veel verstand heb van Kyokushinkai Karate.

Maar Karate is natuurlijk ook gelimiteerd en de gasten die effectief Karate toepassen in UFC zijn op de hand te tellen. Vandaar de Karate in combinatie met boksen. Voorheen was ik een Karateka en ik voelde mij erg gelimiteerd met mijn handen. Niet in de zin dat ik bang was voor boksers, omdat mijn afstandsgevoel zo goed is, maar.. Als ik tegenover een goeie worstelaar sta en ik heb geen trappen en alleen karate stoten. Dan heb ik liever toch wel wat boksen in mijn arcenal.

Dit is wat al een paar jaar in mijn hoofd zit en nu ik ConorMcgregor zie is dat erg wat in de buurt komt van effectief striking in MMA. Kickboksen vs Karate+boksen. Dit is natuurlijk versimpeld. Kunnen kickboksen is ook een must en ellebogen en clinchen wil je ook zeker in je game hebben.

mario the count
26-11-2014, 18:40
Geweldige vechter, en een van de weinige personen van wie ik trash talk en praatjes kan hebben.

Djani
26-11-2014, 20:56
x4

Mocht zijn wrestling niet op peil zijn om tegen gasten als Edgar en Mendes, dan denk ik dat hij met die laserfocus net als andere niet-Amerikanen in de top van het mma het bijspijkert. Verder interesseert het me niet of mensen denken of hij wel of niet de beste is. Voor mij is hij de belichaming van 'poetry in motion' dus ik zie 'm gewoon graag vechten. De hype maakt het alleen maar extra interessant imho.

Wheelie
27-11-2014, 22:18
http://giant.gfycat.com/ElaborateEnchantingGuanaco.gif

Wheelie
29-11-2014, 13:05
Conor McGregor (https://www.facebook.com/thenotoriousmma): Happy thanksgiving to my American fans. I am thankful my division is full of easy fights and fast cash. Conor bless.

lopez86
29-11-2014, 13:10
Hoe het met zijn worstelen en grappling zit ben ik ook wel heel benieuwd naar. In mijn ogen heeft hij wel de beste stand up stijl voor MMA. Veel MMA vechters hebben qua stand up een kickboks achtergrond, maar ik denk niet dat dit effectief is. Ten eerste sta je dichtbij, ten tweede probeer je combinaties te maken en dan zijn takedowns goed te timen.

Ik denk dat de beste stand up voor MMA een combinatie is van een shotokan Karate en boksen. Bij karate sta je iets verder van je tegenstander en val je vooral aan met eenmalige harde aanvallen. Of een combo, maar die combo's gooien karateka's alleen eruit als het kan. Terwijl de kickbokser echt zijn combinaties moet landen om uberhaupt goed zijn strikes te plaatsen. Verder draait het bij Karate veel om afstandgevoel en focussen op hoe je tegenstander beweegd, in plaats van naar voren komen, rammen, en hopen dat er iets doorkomt. (ik weet dat kickboksen dieper gaat, heb er zelf wat partijtjes in gedraait, maar ik van dingen simpel maken :P).

Ik ben ook van mening dat Lyoto Machida niet op de grond te krijgen is in zijn Karate houding, alleen als hij trapt of vooruit gaat en zijn benen gaan wat dichter bij elkaar krijgt hij de take down. GSP heeft een andere karateachtergrond, maar ook wel die distance awareness, maar in welke mate dat extra succes geeft met zijn worstelen weet ik eerlijk gezegd niet, omdat ik niet veel verstand heb van Kyokushinkai Karate.

Maar Karate is natuurlijk ook gelimiteerd en de gasten die effectief Karate toepassen in UFC zijn op de hand te tellen. Vandaar de Karate in combinatie met boksen. Voorheen was ik een Karateka en ik voelde mij erg gelimiteerd met mijn handen. Niet in de zin dat ik bang was voor boksers, omdat mijn afstandsgevoel zo goed is, maar.. Als ik tegenover een goeie worstelaar sta en ik heb geen trappen en alleen karate stoten. Dan heb ik liever toch wel wat boksen in mijn arcenal.

Dit is wat al een paar jaar in mijn hoofd zit en nu ik ConorMcgregor zie is dat erg wat in de buurt komt van effectief striking in MMA. Kickboksen vs Karate+boksen. Dit is natuurlijk versimpeld. Kunnen kickboksen is ook een must en ellebogen en clinchen wil je ook zeker in je game hebben.

Zo te lezen ben je idd hard op weg naar de UFC.

Zaher Thomas
01-12-2014, 22:05
Volgens mij, iets bijzonder dat hebben McGregor, wordt zijn beweging.
Hij praat over dit altijd op zijn interviews ook.

Ik denk ook dat, de nieuw generatie van mma vechters goed verstaan dat beweging is de geheim.
Niet alleen heel goed worstelen of kickbox of BJJ, maar goed beweging wanneer je een van deze doen.
Dat is wat Conor hebt een goed verstaan van.

Het is niet slecht dat hij een beast zijn met hij lichamelijkheid ook.
Het is niet duidelijk op de televisie, maar ik gehoord dat op persoon, hij is fucking grote voor on 145'er.

mario the count
01-12-2014, 22:21
Volgens mij, iets bijzonder dat hebben McGregor, wordt zijn beweging.
Hij praat over dit altijd op zijn interviews ook.

Ik denk ook dat, de nieuw generatie van mma vechters goed verstaan dat beweging is de geheim.
Niet alleen heel goed worstelen of kickbox of BJJ, maar goed beweging wanneer je een van deze doen.
Dat is wat Conor hebt een goed verstaan van.

Het is niet slecht dat hij een beast zijn met hij lichamelijkheid ook.
Het is niet duidelijk op de televisie, maar ik gehoord dat op persoon, hij is fucking grote voor on 145'er.

Je weet toch

Turboknecht
01-12-2014, 23:41
Google translate?

Wheelie
02-12-2014, 19:49
https://www.youtube.com/watch?v=Fy2J-MucbSA

my2cents
02-12-2014, 21:39
https://www.youtube.com/watch?v=Fy2J-MucbSA

I'll take it for the champions belt knock out

Zaher Thomas
03-12-2014, 23:32
Google translate?

Niet deze keer.

Pffff, jullie zijn streng over de grammatica op deze forum hmm?

Wheelie
13-01-2015, 20:11
Lorenzo Fertitta recently spoke about the impact that Conor McGregor has had since joining the UFC. Here is what he had to say…

“I hate even saying this, but with his gift of gab and his athletic ability and fighting ability, it’s almost like the Irish Muhammad Ali in a way. To compare anybody to Ali is kind of stupid because of all the other great things that were associated with him from a social movement and everything else. But Conor has just got that sparkle, that thing to him. Wherever he goes – whether we put him on TV, whether he’s doing an interview, whether he’s around a group of people – he just is the center of attention. He’s got that special quality, and for a guy that’s fought in the UFC four times to have the interest of GQ Magazine, Men’s Health, ESPN? He’s got it.”

http://gifrific.com/wp-content/uploads/2012/09/Lindsay-Lohan-Spits-Out-Drink.gif