PDA

View Full Version : Interview Nieky Holzken / Glory 19 gecanceled



Wheelie
26-11-2014, 12:45
Interview Nieky Holzken http://mixfight.com/img/img.php?src=uploads/cgblog/id32431/Holzken-vs-Valtellini-3-199x300.jpg


Nieky Holzken staat aan de top in het kickboksen. Holzken won het Welterweight toernooi op 21 december 2013, maar sindsdien is Holzken niet meer actief geweest voor GLORY. Door velen beschouwd als de nummer 1 in zijn gewicht. Mixfight sprak met Nieky over zijn toekomstplannen, GLORY en meer.

Nieky waar sta je op dit moment in je carriere?
“Ik hou me tegenwoordig niet alleen bezig met kickboksen, maar ben ook actief in het boksen. In die sport ben ik nog ongeslagen. Ik heb 6 partijen gevochten en heb ze allemaal gewonnen op ko. In het kickboksen beschouw ik mezelf als de nummer 1 van mijn gewicht. Kickboksen en boksen is voor mij goed te combineren, want van nature ben ik toch wel een bokser.”


Je bent al een jaar niet in actie geweest voor GLORY, de partij waarvan je afgelopen jaar nog aangaf dat jouw contract werd verlengd. Hoe zit dat?

“Ik zou voor de titel vechten tegen Marc de Bonte in mei van dit jaar, maar die partij heb ik af moeten zeggen wegens een schouderblessure. En sindsdien is mij nog geen nieuwe partij aangeboden, tot afgelopen maand. Ik zou op 19 december a.s. weer een partij voor GLORY vechten in Amerika, maar ik heb vandaag te horen gekregen dat die partij niet doorgaat. Het hele evenement is gecanceld.”


Hoe staat GLORY er voor in jouw ogen?
“Ik ben natuurlijk niet de directeur van GLORY, maar ik zie wel dat er maar weinig reclame voor wordt gemaakt. Details van evenementen worden steeds laat bekend gemaakt en dat is niet goed vind ik. Tja, en dan is me vandaag verteld dat er weer een show is gecanceld of verschoven. Ik weet de reden hier niet van, maar het is toch raar? Maar goed, m’n eerst volgende partij is nu voor de WFCA wereldtitel in Eindhoven tegen Jeremy Blijd. Daar richt ik me nu op.”


Dus je staat niet exclusief bij GLORY onder contract?
“Nee, ik mag in principe ook voor andere promotors vechten en dat lijkt me ook logisch wanneer GLORY mij niet het aantal partijen aanbiedt waar ik contractueel recht op heb. Er wordt door meerdere organisaties aan me getrokken en ik neem aanbiedingen samen met mijn team door. Het is voor mij belangrijk dat ik als vechtsporter genoeg wedstrijden kan vechten.”


Heb je nog vechters op je verlanglijstje staan waar je graag nog eens tegen uit zou willen komen?
“Het maakt mij in principe niet uit tegen wie ze me willen laten vechten, ik vecht wel. Maar als je me vraagt tegen wie ik graag nog eens zou vechten dan staat Aussie op mijn lijst. Ik vind dat ik de winnaar was in de tweede partij. Verder wil ik nog wel tegen Kyshenko vechten.”


Voorheen trainde je met het team van Golden Glory. Mis je die tijd of is eigenlijk alles wel een beetje hetzelfde gebleven?
“Mijn trainers zijn Sjef Weber, Mikkie Benazous, Maarten van Berlo (fitness) en hulptrainer Johan Jansen. Ik train 2 keer per dag. 4 keer in Helmond bij Sjef (Team Holzken) en 4 dagen bij Mikkie (Siam Gym). Fitness, cardio en strength training doe ik bij Maarten van Berlo. Ik heb een hele mooie tijd gehad bij Golden Glory, maar moest wel heel veel reizen, zo’n 3 uur per dag. Nu heb ik sparringspartners van mijn eigen gewicht en hoef ik maar een half uurtje per dag te reizen. Nu is het perfect.”


Naast je sport heb je ook je gezinsleven. Hoe bevalt dat?
“M’n gezinsleven is voor mij erg belangrijk, het houdt me recht in het leven en daar doe je het voor.”


Wat is jouw favoriete vechtsportwebsite?
“Sowieso Mixfight!”

Justinian
26-11-2014, 13:00
GLORY 19 zou vrijdag 19 december a.s. plaats vinden in Amerika. Hoofdpartij zou de titelstrijd zijn tussen Ricardo Verhoeven en Errol Zimmerman. Ook Nieky Holzken zou na een jaar van afwezigheid weer vechten, maar de evenement gaat niet door. GLORY 19 zal worden verzet naar een nieuwe datum in 2015, maar een nieuwe datum is nog niet bekend. Reden voor het cancelen van het evenement is nog onbekend, maar GLORY zal deze week duidelijkheid geven in een persbericht. Een flinke tegenvaller voor fans van de toch al kwakkelende kickboksorganisatie.

Kemal
26-11-2014, 13:16
leuk interview!

Wel weer klote dat nr 19 nu verzet is!

RedDawn
26-11-2014, 13:25
De Amerikaanse leiding maakt echt een zooitje van Glory. Je zou bijna hopen dat de oude leiding terug zou komen.

Het lijkt me ook nog maar echt de vraag of Glory 2015 overleeft.

The Doctor
26-11-2014, 14:55
Holzken is in februari wel op Enfusion te zien, hoorde ik.

Fasada
26-11-2014, 15:02
Ik vond het al uiterst merkwaardig dat men 3 weken voor het evenement niet eens een locatie bekend was. Dat laat mij toch denken dat er meer aan de hand is. Dat zij zich 100% op Spike gingen storten was wel duidelijk want als je minder dan 3 weken de tijd heb om een evenement te promoten dan weet je dat het geen volle bak wordt in de zaal en dat alleen TV productie de enige is wat telt.

Ik zou het eeuwig zonde vinden als Glory er mee zou stoppen, dan is de beloofde dat zij er voor de lange termijn er in zouden stappen helaas verbroken. Nu hopen dat iemand met een duidelijke visie en organisatie de boel kan gaan overnemen want ik kan mij niet voorstellen dat kickboxen op hoog niveau geen bestaansrecht heeft.

RedDawn
26-11-2014, 15:24
Ik vond het al uiterst merkwaardig dat men 3 weken voor het evenement niet eens een locatie bekend was. Dat laat mij toch denken dat er meer aan de hand is. Dat zij zich 100% op Spike gingen storten was wel duidelijk want als je minder dan 3 weken de tijd heb om een evenement te promoten dan weet je dat het geen volle bak wordt in de zaal en dat alleen TV productie de enige is wat telt.

Ik zou het eeuwig zonde vinden als Glory er mee zou stoppen, dan is de beloofde dat zij er voor de lange termijn er in zouden stappen helaas verbroken. Nu hopen dat iemand met een duidelijke visie en organisatie de boel kan gaan overnemen want ik kan mij niet voorstellen dat kickboxen op hoog niveau geen bestaansrecht heeft.

Misschien moet de oude leiding van Glory het weer voor het zeggen krijgen? Of Simon Rutz? Op deze manier boren ze Glory de grond in!

Wheelie
26-11-2014, 15:48
Holzken is in februari wel op Enfusion te zien, hoorde ik.

Klopt


Glory vechter Nieky Holzken behoeft in principe geen introductie. Juist temeer vanwege zijn staat van dienst en records. In totaal 88 partijen, waarvan 77 gewonnen, daarvan meer dan de helft voortijdig gewonnen op KO. Voormalig wereldkampioen van de WFCA en Glory. Hij is op dit moment de absolute nummer 1 van de ''koningsklasse''. Hij is nu al ruim 2 jaar ongeslagen en jaagt de ene na de andere opponent naar het canvas. Hij zal op zaterdag 7 februari 2015 aantreden tegen Jeremy Blijd voor de WFCA wereldtitel 76.2 kg. Nieky Holzken staat te springen om de WFCA wereldtitel toe te voegen aan zijn prijzenkast. Daarnaast kan Nieky Holzken niet wachten een spetterende partij neer te zetten in zijn thuisland, voor zijn directe fans, want het is voor de fans van Nieky alweer ruim 2 jaar geleden dat ze überhaupt Nieky live konden bewonderen tijdens een kickbokspartij in NL!