PDA

View Full Version : UFC & REEBOK sign deal! Geen andere sponsors meer toegestaan; uniform voor ieder.



Atila
02-12-2014, 19:17
UFC & REEBOK SIGN SIX-YEAR DEAL! ONLY REEBOK GEAR AND CLOTHING ALLOWED AT UFC EVENTS AND PRESS EVENTS!
There will be no more other brands allowed inside or outside the octagon. There will be no more logos of other sponsors allowed on any clothing. Money made from the deal, will be divided among fighters based on their ranking.

http://www.ufc.com/news/reebok-ufc-announce-landmark-apparel-deal

new_world_order
02-12-2014, 19:18
holy fuck that sucks

T15Boxing
02-12-2014, 19:25
Hier is veel over gedebatteerd. Sommigen zeggen dat dit juist een pluspunt is voor de vechters.

S.B.
02-12-2014, 19:27
Is dit die big deal van Dana?

Atila
02-12-2014, 19:33
Uit de release:

- Athletes will no longer be permitted to have outside sponsor logos on athletic apparel during UFC fight week official events, including fight night, UFC-produced content or other official UFC events.
- And individual sponsor banners will no longer be permitted for the walkout or inside the Octagon beginning with the UFC event on July 11, 2015, coinciding with International Fight Week in Las Vegas, Nev. The new policy will start the week of July 6, 2015.

Dit gaat sommige vechters gewoon veel geld kosten; maar voor vechters zonder veel sponsors, is het een uitkomst. Hoe het precies gaat lopen, weet niemand nog.

Wheelie
02-12-2014, 19:35
The UFC announced on Tuesday the finalization of a landmark six-year partnership with Reebok, a deal which could dramatically shift the role of sponsorships in mixed martial arts. Beginning the week of July 6, 2015, the UFC will institute a sweeping new uniform program which will effectively replace all in-cage fighter sponsorships with kits produced exclusively by Reebok.

"We look at this as Reebok and the UFC are essentially changing the sports landscape once again," said UFC CEO and co-owner Lorenzo Fertitta. "This clearly has never been done in combat sports. Reebok will be the exclusive worldwide outfitter of the UFC, and as part of this deal and this partnership, this will be the biggest non-broadcast partnership that our company has ever signed, so it is significant.

"We're continuing to do things and implement things to elevate the level of the sport, and really take it in a place where other major sports leagues are. So the way that this outfitting policy will work is that it will allow for each of the fighters' individuality, but also will provide a unique, iconic and consistent look for all the athletes, obviously very different from where the sport has been in the past, where it is essentially, for lack of a better word, a bit of a mish-mash with various different sponsors, different looks, brands, and styles."

Fertitta elected not to disclose the value of the deal, repeating only that it was the "largest deal we've ever signed" outside of broadcast deals.

Participation in the new uniform policy will be mandatory for every fighter under UFC contract.

In calling the partnership a "seminal moment" for the UFC and the sport of mixed martial arts, Fertitta explained that "the vast majority, if not all, of the revenues" from the deal will be redistributed to the UFC's roster. Fighters will earn a tiered sponsorship income dependent on their ranking the day of weigh-ins prior to their fight, regardless of card placement. Champions will bank the most money, followed by (in descending order): fighters ranked No. 1 to No. 5 in their division, fighters ranked No. 6 to No. 10, fighters ranked No. 11 to No. 15, and unranked fighters.

While not delving deep into detail, Fertitta explained that each fighter will be distinguished by their own personalized kit, and that in addition to a flat sponsorship income, athletes are also expected to receive 20-percent royalty payments dependent on sales for their individualized kits into perpetuity, meaning retired fighters will also draw from the program.

"Imagine Cain Velasquez," explained Fertitta. "He obviously will have a certain look, feel, and appeal to his merchandise and what he wears into the Octagon. He will be compensated based upon how much of that actually sells, over and above what he will be paid as defending champion for a fight.

"At the end of the day, the more successful you are and the more demand there is for you, as an individual brand, [the more] you're going to sell. That's the way the system works, it's a capitalistic system here at the UFC."

Though he didn't offer a timetable, Fertitta indicated that plans are also in the works to create kits for retired "legends" of the sport. Cornermen on fight night will also be beholden to the uniform policy.

Fighters will still be allowed to carry additional non-UFC sponsors under the program, however those sponsors may not be on display for any UFC-designated fight week events, which includes open workouts, media days, press conferences, weigh-ins, and fight nights -- a wrinkle that effectively brings an end to the tradition of fight night banners.

"You guys have seen it when we've had press conferences before and fighters are upset about sponsors, guys are walking in wearing UFC clothes because they don't want to haggle with the sponsors anymore," said UFC President Dana White. "Whether you're at the top of the heap, or you're at the bottom, (now) you know every time you step in there, you're getting paid. You have a sponsorship, you're getting paid every time you get in. And it's more incentive to get bigger and get better."

"Ultimately the consumers and the fans are going to decide," Fertitta added. "They're going to be voting with their wallets, so they're the ones who are going to be deciding essentially who makes sense to be in the retail space."

Fertitta indicated that several uniform colors and styles will be available to both fighters and consumers, including board shorts, vale tudo shorts, and "skorts."

The UFC rankings, other than a few potential and minor exclusivity tweaks, are expected to remain the same media-generated entity under the new program, obviously with increased importance due to the tiered sponsorship payout structure.

"[This announcement] is going to help the fighters because it's going to allow them to focus more on their training, and not have to run around and try to get some of these sponsors that you guys are all familiar with, that aren't blue-chip Fortune 500 companies, I might add," Fertitta said. "If there is a sponsor on our uniform or on our kit, it's going to be a major global brand like you see in some of these other sports, like the European soccer leagues. So just that alone is going to completely change the perception of the sport, the perception of the athlete, the level that we're at.

"This is a true game changer. We've had a lot of game changers as we've built this company, starting from ‘The Ultimate Fighter,' which was a game-changer when we did our deal with Spike, to when we got Budweiser -- the leading sport's sponsor -- onboard with out brand, to landing our FOX deal and partnering up with Electronic Arts. Reebok is right there at the highest level in that group of some of the seminal moments, and I think we'll look back in 10 years, like we look back at when ‘The Ultimate Fighter' launched, we'll look back at this announcement as being that important."

Wheelie
02-12-2014, 19:38
Uit de release:

- Athletes will no longer be permitted to have outside sponsor logos on athletic apparel during UFC fight week official events, including fight night, UFC-produced content or other official UFC events.
- And individual sponsor banners will no longer be permitted for the walkout or inside the Octagon beginning with the UFC event on July 11, 2015, coinciding with International Fight Week in Las Vegas, Nev. The new policy will start the week of July 6, 2015.

Dit gaat sommige vechters gewoon veel geld kosten; maar voor vechters zonder veel sponsors, is het een uitkomst. Hoe het precies gaat lopen, weet niemand nog.

Booster kan dus nog wel de vechters sponsoren maar ze mogen tijdens UFC partijen of officiële evenementen zoals de weging of persconferentie GEEN Booster kleding dragen

Atila
02-12-2014, 19:55
Booster kan dus nog wel de vechters sponsoren maar ze mogen tijdens UFC partijen of officiële evenementen zoals de weging of persconferentie GEEN Booster kleding dragen

Dat is inderdaad zo, wat ik heb begrepen. Maar dat geldt dus voor alle merken. Dat is op andere manieren buiten de octagon om, wel op te lossen, maar het is uiteraard verre van ideaal (lijkt mij).

Uiteraard zijn de merken die de UFC sponsoren, hier al maanden geleden over geinformeerd en je kunt er vanuit gaan dat er wel een en ander gaat veranderen, ten voordele van de andere sporten en organisaties. Als je de UFC sponsort, mag je namelijk geen andere organisaties sponsoren, die zich in hetzelfde vaarwater begeven.

Richelieu
02-12-2014, 21:25
Booster kan dus nog wel de vechters sponsoren maar ze mogen tijdens UFC partijen of officiële evenementen zoals de weging of persconferentie GEEN Booster kleding dragen

Aardig klote voor een hoop merken, zoals BOOSTER. Misschien dat ze buiten deze regels om toch nog voldoende exposure kunnen genereren.

king
02-12-2014, 21:42
Dus Reebok gaat vanaf nu een deel van de gage van de vechters betalen?! Mooie besparing en slim gedaan van de UFC!

Fasada
02-12-2014, 23:37
Ik denk dat dit juist goed is voor merken als Booster. Als namelijk een vechter verplicht een merk moet dragen is de kans groot dat hij buiten de gevechten een ander merk kan vertegenwoordigen. Door al het wildgroei had je als kijker niet eens meer door wat een vechter aan had. Nu kunnen merken hun budget gebruiken om betere marketingcampagnes op te zetten buiten het vechten om en is het gevecht zelf niet meer een prioriteit. Je kan mij niet zeggen dat iedereen Reebok gaat dragen ineens. Dit zie ik dus als kans voor andere merken om zich slim te profileren

Kemal
03-12-2014, 09:25
Daar zullen er wel weer een hoop van kunnen cashen.

fifi23
03-12-2014, 10:07
Hum,
.
"We're continuing to do things and implement things to elevate the level of the sport, and really take it in a place where other major sports leagues are"

Dikke bull natuurlijk. Met Tennis hebben ze ook allemaal een eigen sponser en net alsof die het zo slecht hebben. Het fundamentele verschil met andere major sport leagues is dat (zeker in amerika) dit teamsporten zijn, waar bij er een minimaal aantal wedstrijden zijn op jaar basis. Het gaat Dana gewoon om $$$ in zijn Eigen pocket

S.B.
03-12-2014, 10:10
Benieuwd hoe het uitpakt. Dit is eindelijk weer iets echt nieuws waarmee de UFC zich profileert. Ben ook benieuwd naar de nieuwe ''outfits'' Heb gehoord dan Ronda, Cat en Micha voortaan in een Reebok string bikini vechten:blush:

Anderson
03-12-2014, 11:28
Ik dacht dat Reebok al uitgestorven was.

jantje11
03-12-2014, 11:33
Benieuwd hoe het uitpakt. Dit is eindelijk weer iets echt nieuws waarmee de UFC zich profileert. Ben ook benieuwd naar de nieuwe ''outfits'' Heb gehoord dan Ronda, Cat en Micha voortaan in een Reebok string bikini vechten:blush:

Dat is dan al vast pluspunt 1.

Tony
03-12-2014, 11:42
http://images.complex.com/complex/image/upload/t_article_image/buwvg1hjpkntvgsvet4h.jpg

Anderson
03-12-2014, 11:48
Hahaha ja dat pompje dan kon je je schoen oppompen. oldschool nostalgie

S.B.
03-12-2014, 11:53
Reebok is best een goed merk. Crossfitters dragen dit ook het meest geloof ik.

bryan
03-12-2014, 11:54
Eerst crossfit en nu MMA. Doet reebok slim om ook Nike beetje buiten de deur te houden. Nike zal niet snel iemand sponsoren die sowieso in Reebok moet vechten..

Klassikl
03-12-2014, 12:06
Reebok is best een goed merk. Crossfitters dragen dit ook het meest geloof ik.

Nou als crossfitters het dragen dan moet het indd wel een fantastisch merk zijn!!

S.B.
03-12-2014, 12:18
Doe niet zo dom svp.

jeffrey1978
03-12-2014, 13:54
Ik dacht dat Reebok al uitgestorven was.

Reebok is onderdeel van Adidas en leverancier van de NFL MLB en NBA geen klein jongen dus .
Of het goed is voor de sport is t tweede

S.B.
03-12-2014, 14:25
Sterker nog, het is na Nike, ESPN, Adidas, Sky sports en Gatorade het grootste sport gerelateerde merk ter wereld.

Anderson
03-12-2014, 15:15
Reebok is onderdeel van Adidas en leverancier van de NFL MLB en NBA geen klein jongen dus .

We hebben het over Reebok niet over Addidas die bijna heel het NBA sponsort.

Ik heb op wikipedia gekeken maar de grote namen die ik zag zijn allemaal sport sterren toen ik nog een jonge hond was Shawn Kemp, Shaq, Allen Iverson.

elpappi
03-12-2014, 17:35
Ik dacht dat Reebok al uitgestorven was.

ROFL je bedoelt Le Coq Sportif.

hankmoody
03-12-2014, 17:45
Kan iemand denkt dit een slecht idee te vinden argumenten geven?

Dit is een grote stap in de goede richting als het gaat om de algemene populariteit en acceptatie van MMA. Zeggen dat het uniforms zijn vind ik zo'n onzin. Het is alleenmaar dat het nu een vast merk is, design kan alsnog zelf bepaald worden. Ten eerste is Reebok een beter merk dan Venum, badboy, Booster etc om een sport te promoten dat over het algemeen in een slecht daglicht staat. Reebok kan nu beter reclame maken. Voor opkomende vechters bespaard het ook een hoop drama. Het is gewoon een goeie deal.

Wel vind ik het slecht dat de UFC er zo plotseling mee komt zonder het de vechters mee te delen.
Daarbij zijn de UFC rankings onrealistisch, maargoed als je blijft winnen komt die cash vanzelf.

dirk5
03-12-2014, 18:39
Slechte punten genoeg...

-Meer geld ufc
-minder geld vechters
-Merken die de sport en vechters groot hebben gemaakt buitenspel zetten om een merk dat even mee wil pikken van de populariteit een monopoly te geven.

Dat reebok voor een acceptatie zal zorgen bij het grote publiek is natuurlijk onzin. Voor Jan Modaal blijven het proleten die op elkaar inbeuken.

Maar mij verbaast het niks, ufc blijft een cashcow...

e-type
03-12-2014, 19:27
Ik denk dat dit juist goed is voor merken als Booster. Als namelijk een vechter verplicht een merk moet dragen is de kans groot dat hij buiten de gevechten een ander merk kan vertegenwoordigen. Door al het wildgroei had je als kijker niet eens meer door wat een vechter aan had. Nu kunnen merken hun budget gebruiken om betere marketingcampagnes op te zetten buiten het vechten om en is het gevecht zelf niet meer een prioriteit. Je kan mij niet zeggen dat iedereen Reebok gaat dragen ineens. Dit zie ik dus als kans voor andere merken om zich slim te profileren


Wie gaat een vechter sponsoren die op game day geen reclame maakt? Alsof Ronaldo zegt dat ie Nikes gebruikt en lekker met El Classico of CL op Adidas gaat lopen ballen... Komt niet echt lekker over...
Slechte zaak volgens mij, voor de vechters dan.

blackadder
03-12-2014, 19:29
Reebok is onderdeel van Adidas.
Dus eigenlijk is Adidas de sponsor.

mrtweakbox
03-12-2014, 20:52
Volgens mij scheelt het per vechter of dit voordelig of nadelig is: een minderheid van de vechters zijn interessante figuren die je graag sponsort en die houden hierdoor wellicht minder aan over dan nu. Voor al die andere vechters zorgt dit, als ik het goed begrijp tenminste, voor een wat stabielere inkomsten stroom.

lopez86
03-12-2014, 22:10
Slechte punten genoeg...

-Meer geld ufc
-minder geld vechters
-Merken die de sport en vechters groot hebben gemaakt buitenspel zetten om een merk dat even mee wil pikken van de populariteit een monopoly te geven.

Dat reebok voor een acceptatie zal zorgen bij het grote publiek is natuurlijk onzin. Voor Jan Modaal blijven het proleten die op elkaar inbeuken.

Maar mij verbaast het niks, ufc blijft een cashcow...


Dit heef weer niks te maken met de deal maar alles met jou UFC haat die al jaren woedt.

- Meerendeel van dit geld gaat naar de vechters, naast een basefee krijgen ze een %20 sales cut. Dat zijn tarieven voor een normale salesrep (en dat voor gasten die verder waarsch. weinig tot geen sales training of ervaring hebben, waarsch. krijgen ze hier nog training in ook).
- Je hoeft niet meer zelf achter sponsors aan, even voor de duidelijkheid; voorheen was het altijd maar de vraag of je uberhaupt centen kreeg.
Doe aub je huiswerk op dit gebied, de gebeten hond zijn andere sponsoren maar niet vechters.
- Reebok is een gigantische sportsappearal merk, op Nike na de grootste ter wereld.
Uiteraard gaat dit voor exposure zorgen bij Jan Modaal. Boksen bestaat ook uit proleten die elkaar in mekaar beuken, toch wordt dit wel geaccepteerd. Vergelijk de acceptatie van MMA vandaag de dag eens met 15 jaar geleden. Het gaat langzaam, maar acceptatie gaat er zowieso komen en een mega deal als deze gaat dat iig niet tegenwerken.


Wie gaat een vechter sponsoren die op game day geen reclame maakt? Alsof Ronaldo zegt dat ie Nikes gebruikt en lekker met El Classico of CL op Adidas gaat lopen ballen... Komt niet echt lekker over...
Slechte zaak volgens mij, voor de vechters dan.

Dat is het punt, je hoeft als vechter geen reclame meer te maken op gameday.
Dat model verdwijnt nu.
Banners verdwijnen.

Anderson
03-12-2014, 22:51
Reebok is een gigantische sportsappearal merk, op Nike na de grootste ter wereld

Misschien 20 jaar geleden ja nu willen de pubers de schoenen nog geen eens aanraken.

Fasada
03-12-2014, 23:13
Wie gaat een vechter sponsoren die op game day geen reclame maakt? Alsof Ronaldo zegt dat ie Nikes gebruikt en lekker met El Classico of CL op Adidas gaat lopen ballen... Komt niet echt lekker over...
Slechte zaak volgens mij, voor de vechters dan.

Er zijn volgens mij genoeg voorbeelden van spelers die verplicht een merk moeten dragen vanuit hun club maar zelf gesponsord worden door een ander merk. Weet niet of ik je goed begrijp maar Ronaldo is zo een voorbeeld. Hij wordt door Nike gesponsord terwijl hij verplicht met adidas moet lopen als het gaat om de shirts van Real Madrid, dit terwijl hij met interlands gewoon wel nike kleren kan dragen....

Het is voor de vechters wel degelijk een goede zaak, als je een beetje weet hoe de huidige sponsor landschap in elkaar steekt dan weet je dat het voor vechters heel moeilijk is om sponsors te vinden. Zeker door dat UFC zoveel evenementen heeft en wedstrijden zijn de merken heel kieskeurig wie ze wel of niet sponsoren. Daar komt bij dat als je op een UFC Fight Night vecht op gamepass je al helemaal bijna geen geld krijgt omdat de exposure gewoon veel minder is.

We kunnen pas conclusies trekken of het wel of geen goede deal is zodra de vechters betaald gaan krijgen want als Reebok straks met 250 euro aan komt zetten voor een unranked vechter dan is het inderdaad een waardeloze deal en was het huidige systeem beter geweest maar daar geloof ik niet in. Maar vooralsnog zijn de huidige merken (hayabusa, deathrone ect) die nu sponsoren erg klein en heel selectief geworden. Waar je vroeger nog misschien 5k kon krijgen als unranked UFC vechter is het bedrag naar 1500 euro gegaan... Er zullen ongetwijfeld een aantal vechters er op achteruit gaan afhankelijk van hun huidige deal maar denk dat de gross van de vechters er op vooruit gaan, maar goed tijd zal het leren zometeen...

De vergelijking met tennis gaat bij mij niet op omdat een tennisser vecht voor meerdere organisaties en niet vast zit aan een exclusief (UFC) contract. Hoewel NFL, NBA team sporten zijn zie ik veel meer gelijkenissen met hun omdat zij DE league zijn. Zij beheren alle rechten en zij zijn praktisch eigendom van de spelers, of dit goed is, is een andere vraag maar de UFC is gewoon DE league en het draait niet meer om de vechters zoals bij boksen maar om de league en de uniform deal laat dit alleen maar meer zien...

TheSkindo
03-12-2014, 23:56
Kom op zeg....REEBOK? Heb je ooit wel eens een enkel vechtsportartikel in handen gehad van REEBOK? Nou ik nog nooit...geen handschoen, judopak, bitje....helemaal niks. Ik voorspel een merk wat gewoon een zooi kutartikelen met een mooi logo op de markt gaat brengen, net als Adidas met zn bokshandschoenen. Schoenmaker blijf bij je leest...echt....dit merk heeft nooit geen ene flikker interesse gehad in MMA of welke andere vechtsport dan ook en dat is voor mij al reden genoeg om niks te kopen van dat stelletje graaiers. Bah!

lopez86
04-12-2014, 02:01
Misschien 20 jaar geleden ja nu willen de pubers de schoenen nog geen eens aanraken.


Kom op zeg....REEBOK? Heb je ooit wel eens een enkel vechtsportartikel in handen gehad van REEBOK? Nou ik nog nooit...geen handschoen, judopak, bitje....helemaal niks. Ik voorspel een merk wat gewoon een zooi kutartikelen met een mooi logo op de markt gaat brengen, net als Adidas met zn bokshandschoenen. Schoenmaker blijf bij je leest...echt....dit merk heeft nooit geen ene flikker interesse gehad in MMA of welke andere vechtsport dan ook en dat is voor mij al reden genoeg om niks te kopen van dat stelletje graaiers. Bah!

Nee dat heb ik niet.
Maar dat jij en ik dat niet hebben wil niet zeggen dat de wereld ophoud bij ons kleine landje.
Dus kunnen jullie wel lekker lullen over wat JULLIE zien hier in Nederland, maar dat zegt meer over je eigen beperkte blik dan over deze deal want Reebok is onderdeel van de Adidas group en dat is een holding met een omzet van 14,49 biljoen in 2013.

Heel fijn dat jij dat voorspelt Skindo, maar als je ff je huiswerk had gedaan voordat je in je glazen bol keek, kon je zien dat Reebok zijn atleten heel serieus neemt.
Het eerste wat zij deden toen zij een soortgelijke deal met CrossFit sloten was een aantal fanatieke CrossFit beoefenaars/kampioenen uitnodigen op hun HQ en uiteindelijk zijn die gasten gewoon betrokken geweest bij de product ontwikkeling.


Tommy Hackenbruck…a CF Games participant in 2009, 2010, and 2011 with a 2nd place finish in 2009
”It’s been incredible to see Reebok’s commitment to designing apparel and footwear that meets the athletes’ specifications. They presented us (athletes) with multiple prototypes through the process because we kept rejecting the initial ideas. From my understanding, the final shoe product was nothing like their original plan, but it was exactly what the athletes wanted and has been a fantastic shoe. Reebok could have easily put me in a shoe they wanted me to wear and I would have done it, but instead they really listened and came up with something that is perfect for our sport.”

Ik vind t altijd heerlijk om te zien hoe de azijnpissers van Nederland weer tevoorschijn komen om weer lekker negatief alles de grond in te trappen, vooral als ze hun huiswerk niet doen, nog voordat er uberhaupt iets van de grond is gekomen.
Echt om te huilen weer, ga lekker wat anders doen.

Het is echt niet zo moeilijk.
- Reebok is een nieuw merk aan het bouwen
- Wil daarbij nieuwe, groeiende markten aanboren (UFC, CrossFit)
- Wil betrokkenheid van de beoefenaars
- Gebruikt alle UFC vechters als ambassadeurs en sales rep's.

Hoe ga je dat doen als je straks alle UFC vechters kutspul laat verkopen, dan help je toch dat hele merk om zeep?
Waarom zouden ze daar in godsnaam miljoenen in pompen.

TheSkindo
04-12-2014, 03:11
Nee dat heb ik niet.
Maar dat jij en ik dat niet hebben wil niet zeggen dat de wereld ophoud bij ons kleine landje.
Dus kunnen jullie wel lekker lullen over wat JULLIE zien hier in Nederland, maar dat zegt meer over je eigen beperkte blik dan over deze deal want Reebok is onderdeel van de Adidas group en dat is een holding met een omzet van 14,49 biljoen in 2013.

Heel fijn dat jij dat voorspelt Skindo, maar als je ff je huiswerk had gedaan voordat je in je glazen bol keek, kon je zien dat Reebok zijn atleten heel serieus neemt.
Het eerste wat zij deden toen zij een soortgelijke deal met CrossFit sloten was een aantal fanatieke CrossFit beoefenaars/kampioenen uitnodigen op hun HQ en uiteindelijk zijn die gasten gewoon betrokken geweest bij de product ontwikkeling.



Ik vind t altijd heerlijk om te zien hoe de azijnpissers van Nederland weer tevoorschijn komen om weer lekker negatief alles de grond in te trappen, vooral als ze hun huiswerk niet doen, nog voordat er uberhaupt iets van de grond is gekomen.
Echt om te huilen weer, ga lekker wat anders doen.

Het is echt niet zo moeilijk.
- Reebok is een nieuw merk aan het bouwen
- Wil daarbij nieuwe, groeiende markten aanboren (UFC, CrossFit)
- Wil betrokkenheid van de beoefenaars
- Gebruikt alle UFC vechters als ambassadeurs en sales rep's.

Hoe ga je dat doen als je straks alle UFC vechters kutspul laat verkopen, dan help je toch dat hele merk om zeep?
Waarom zouden ze daar in godsnaam miljoenen in pompen.

Als jij ff je huiswerk had gedaan dan weet je dat Crossfit geen is MMA...leuk dat je het naast elkaar legt maar de doelgroep is. compleet anders, en daarnaast kan Crossfit me geen zak interesseren. Het is MIJN mening dat een merk wat nooit interesse of enige investering in MMA heeft gestopt, of vechtsport uberhaupt, nu niet ineens moet komen met een lijn nu het ineens populair is. Er zijn enorm veel merken die dat namelijk wel hebben gedaan en die worden nu gewoon opzij geschoven. Weet je hoe dat heet azijnpisser? Hart voor je sport hebben. Je zorgen maken om iets waar je van houd. REEBOK wil maar 1 ding en das geld verdienen. Punt. Het zal ze een reet roesten wat MMA of de UFC voor jou en mij betekend, en of wat ze verkopen wel goed spul is. Kijk maar naar Adidas met hun handschoen....dan mogen ze een omzet van 14,49 biljoen in 2013 hebben...het zijn nog steeds kuthandschoenen....

dirk5
04-12-2014, 09:44
Dit heef weer niks te maken met de deal maar alles met jou UFC haat die al jaren woedt.

- Meerendeel van dit geld gaat naar de vechters, naast een basefee krijgen ze een %20 sales cut. Dat zijn tarieven voor een normale salesrep (en dat voor gasten die verder waarsch. weinig tot geen sales training of ervaring hebben, waarsch. krijgen ze hier nog training in ook).
- Je hoeft niet meer zelf achter sponsors aan, even voor de duidelijkheid; voorheen was het altijd maar de vraag of je uberhaupt centen kreeg.
Doe aub je huiswerk op dit gebied, de gebeten hond zijn andere sponsoren maar niet vechters.
- Reebok is een gigantische sportsappearal merk, op Nike na de grootste ter wereld.
Uiteraard gaat dit voor exposure zorgen bij Jan Modaal. Boksen bestaat ook uit proleten die elkaar in mekaar beuken, toch wordt dit wel geaccepteerd. Vergelijk de acceptatie van MMA vandaag de dag eens met 15 jaar geleden. Het gaat langzaam, maar acceptatie gaat er zowieso komen en een mega deal als deze gaat dat iig niet tegenwerken.

Dat is het punt, je hoeft als vechter geen reclame meer te maken op gameday.
Dat model verdwijnt nu.
Banners verdwijnen.

Mooi verhaal, maar na je eerste zin weet ik meteen alweer waarom ik hier niks meer post: discussiëren met mensen die door hun beperkte manier van denken alle andere en tegenstrijdige meningen wegschrijven als haat. Maar jij je zin vriend, ik haat de UFC! Daarom heb ik door de jaren heen 5 events in in Duitsland, Zweden, Ierland en USA bezocht, hoeveel jij?

Ik zie vooral een hoop kreten als basefee, maar hoe dit in vergelijk staat met de opbrengsten nu weet niemand, maar afgaande op 9 van de 10 beslissingen die de UFC door de jaren heeft genomen zullen ze er vooral zelf beter van worden en niet de vechters.

Het gaat langzaam, maar acceptatie gaat er zowieso komen en een mega deal als deze gaat dat iig niet tegenwerken.
De interesse in de UFC is al jaren aan het afnemen dus de bovenstaande kreet past ik het hoekje: The UFC is gonna be bigger than soccer.

Gelukkig kunnen ze wanneer hun vecht carriere ophoudt in ieder geval aan de slag bij de plaatselijke footlocker na hun sales training.

Maar succes met andere mensen de haatbaard toespelen, dirk5 signing off for another couple of years.

elpappi
04-12-2014, 10:11
Geweldig topic dit. It's all about the money.

blackadder
04-12-2014, 10:58
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/v/t1.0-9/10696350_767642483307902_1547619680243668770_n.jpg ?oh=c4d1c77c4cdb255ae7596f6a1e5f9058&oe=54FFE0BC

TheSkindo
04-12-2014, 11:30
Hahahaha

Anderson
04-12-2014, 11:31
hahahahhahh

Leventdepevent
04-12-2014, 11:32
hahaha geil.......kan niet wachten om Roy Nelson in zo'n ding te zien. :lol:

lopez86
04-12-2014, 12:47
Als jij ff je huiswerk had gedaan dan weet je dat Crossfit geen is MMA...leuk dat je het naast elkaar legt maar de doelgroep is. compleet anders, en daarnaast kan Crossfit me geen zak interesseren. Het is MIJN mening dat een merk wat nooit interesse of enige investering in MMA heeft gestopt, of vechtsport uberhaupt, nu niet ineens moet komen met een lijn nu het ineens populair is. Er zijn enorm veel merken die dat namelijk wel hebben gedaan en die worden nu gewoon opzij geschoven. Weet je hoe dat heet azijnpisser? Hart voor je sport hebben. Je zorgen maken om iets waar je van houd. REEBOK wil maar 1 ding en das geld verdienen. Punt. Het zal ze een reet roesten wat MMA of de UFC voor jou en mij betekend, en of wat ze verkopen wel goed spul is. Kijk maar naar Adidas met hun handschoen....dan mogen ze een omzet van 14,49 biljoen in 2013 hebben...het zijn nog steeds kuthandschoenen....

De doelgroep is niet compleet anders, het zijn juist de overeenkomsten tussen deze doelgroepen waarom deze deal is gesloten.
En allemaal leuk en aardig... maar al die merken waar jij het over hebt met hun "hart voor de sport" hebben precies dezelfde instelling als Reebok, geld verdienen.
"Zorgen maken om iets waar je van houd" laat me niet lachen :lol:, als dat zo was deden er nooit de 100en zo niet 1000en verhalen over vechters die hun geld uiteindelijk niet kregen.
Waar was hun "hart voor de sport" toen?
Het punt is dat er niks mis is met geld verdienen.
Iedereen heeft het nou eenmaal nodig, en de enige manier waarop een business goed runt op lange termijn is als alle partijen er beter van worden, het gaat hier om een deal van 6 jaar.
Iets waar jij blijkbaar geen kaas van hebt gegeten, tenzij ik het mis heb of ben je wel ondernemer? lijkt me iig sterk van niet..
En ik weet niet of je wel of niet kan lezen, maar Adidas als product is niet Reebok.
We weten helemaal niet wat eruit gaat komen, maar het is wel weer typisch Nederlands om iets wat nog niet van de grond te komen gelijk uit de lucht te schieten.
Of het is misschien TheSkindo stijl, kan ook.
Het heeft alleen geen zin om 500 UFC vechters cash te betalen voor x aantal partijen per jaar, om vervolgens een kutproduct neer te zetten.
Je argumenten snijden geen hout.


https://www.youtube.com/watch?v=YOoj8VXdpkM&list=UUvgfXK4nTYKudb0rFR6noLA

lopez86
04-12-2014, 12:54
Mooi verhaal, maar na je eerste zin weet ik meteen alweer waarom ik hier niks meer post: discussiëren met mensen die door hun beperkte manier van denken alle andere en tegenstrijdige meningen wegschrijven als haat. Maar jij je zin vriend, ik haat de UFC! Daarom heb ik door de jaren heen 5 events in in Duitsland, Zweden, Ierland en USA bezocht, hoeveel jij?

Ik zie vooral een hoop kreten als basefee, maar hoe dit in vergelijk staat met de opbrengsten nu weet niemand, maar afgaande op 9 van de 10 beslissingen die de UFC door de jaren heeft genomen zullen ze er vooral zelf beter van worden en niet de vechters.

Het gaat langzaam, maar acceptatie gaat er zowieso komen en een mega deal als deze gaat dat iig niet tegenwerken.
De interesse in de UFC is al jaren aan het afnemen dus de bovenstaande kreet past ik het hoekje: The UFC is gonna be bigger than soccer.

Gelukkig kunnen ze wanneer hun vecht carriere ophoudt in ieder geval aan de slag bij de plaatselijke footlocker na hun sales training.

Maar succes met andere mensen de haatbaard toespelen, dirk5 signing off for another couple of years.

Tja luister dude, als je termen als monopoly, minder geld en cashcow neerzet komt dat inderdaad over als haat.
Toevallig is Booster mijn sponsor, en uiteraard vroeg ik hem gelijk wat voor gevolgen deze deal heeft voor hem.
Zijn reactie? "Er zijn nog massa's mogelijkheden".
Business is business mensen.

cornelus
04-12-2014, 13:35
It's all about the money.


" ... ain't a damn thing funny.... "

Fasada
04-12-2014, 13:59
Ik ben erg benieuwd hoe de reacties waren als Nike het bedrijf was geworden met deze exclusieve deal, dan denk ik dat de reacties veel positiever zouden zijn. Ik begrijp best wel dat veel mensen niks met Reebok hebben en door de merkassociatie die het oproept er afkeer kan ontstaan. Want wie zit nou te wachten op Reebok MMA broekjes??

Alleen ben het wel met Lopez eens dat dit echt wel goed nieuws is voor alle betrokken partijen (zelfs de merken die nu worden geweerd denk ik dat er beter van worden, zie mijn reactie eerder).

Het was een wildgroei aan sponsors en louche merken en de UFC wist door de tax een aantal ervan te elimineren maar zelfs met de UFC tax hebben veel vechters gewoon moeite om gesponsord te worden, dat is gewoon een feit.

Ik had ook liever een merk als Under Armor of Nike gezien maar ik wil Reebok de voordeel van de twijfel geven want zoals eerder werd vernoemd, Reebok is bezig om zich te storten in een nieuwe markt en het kan zowaar weer een merk gaan worden waar je rekening mee kan houden want in de jaren 90 waren ze nog wel een duidelijke speler maar dat is in mijn ogen de loop van jaren achteruit gegaan...

Ik wacht dus even af met mijn conclusie of het wel of niet goed is voor de vechters want dit kunnen wij pas gaan zeggen zodra er meer bekend is over hoe zij het geld gaan verdelen over de vechters want daar zie ik nog een hoop haken en ogen aan..

fifi23
04-12-2014, 15:28
De "gemiddelde" UFC vechter zal er wel op vooruitgaan, maar de echte high flyers missen denk ik centen. Daarnaast betalen naar ranking?
Wat is de ranking van de Diaz broers? Niet zo hoog, maar ze zijn wel een major publieks trekker. Wat is dan de verdeel sleutel??
.
Ook zal Reeboklang niet zulke mooie designs hebben (ja ik weet smaken verschillen, maar dit is toch wel cool: https://www.google.nl/search?q=metal+mulisha&biw=1600&bih=783&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=AWGAVOvxJ4jgaNKOgtgM&ved=0CAYQ_AUoAQ)

Turboknecht
04-12-2014, 16:18
Het is allemaal speculeren tot nu toe. Eerst maar zien hoe het loopt, daarna oordelen.

S.B.
04-12-2014, 17:05
Als we dat zouden doen zou er niks aan zijn hier...

Emilio
04-12-2014, 17:48
De doelgroep is niet compleet anders, het zijn juist de overeenkomsten tussen deze doelgroepen waarom deze deal is gesloten.
En allemaal leuk en aardig... maar al die merken waar jij het over hebt met hun "hart voor de sport" hebben precies dezelfde instelling als Reebok, geld verdienen.
"Zorgen maken om iets waar je van houd" laat me niet lachen :lol:, als dat zo was deden er nooit de 100en zo niet 1000en verhalen over vechters die hun geld uiteindelijk niet kregen.
Waar was hun "hart voor de sport" toen?
Het punt is dat er niks mis is met geld verdienen.
Iedereen heeft het nou eenmaal nodig, en de enige manier waarop een business goed runt op lange termijn is als alle partijen er beter van worden, het gaat hier om een deal van 6 jaar.
Iets waar jij blijkbaar geen kaas van hebt gegeten, tenzij ik het mis heb of ben je wel ondernemer? lijkt me iig sterk van niet..
En ik weet niet of je wel of niet kan lezen, maar Adidas als product is niet Reebok.
We weten helemaal niet wat eruit gaat komen, maar het is wel weer typisch Nederlands om iets wat nog niet van de grond te komen gelijk uit de lucht te schieten.
Of het is misschien TheSkindo stijl, kan ook.
Het heeft alleen geen zin om 500 UFC vechters cash te betalen voor x aantal partijen per jaar, om vervolgens een kutproduct neer te zetten.
Je argumenten snijden geen hout.


https://www.youtube.com/watch?v=YOoj8VXdpkM&list=UUvgfXK4nTYKudb0rFR6noLA

overeenkomst tussen Crossfit en MMA???? Crossfit is een fitnessactiviteit voor mannen en vrouwen die voornamelijk door groepsgevoel een leuke workout hebben en een goede saamhorigheid. Heeft niks te maken met MMA wat toch grotendeels door mannen wordt gedaan.

TheSkindo
04-12-2014, 18:47
De doelgroep is niet compleet anders, het zijn juist de overeenkomsten tussen deze doelgroepen waarom deze deal is gesloten.
En allemaal leuk en aardig... maar al die merken waar jij het over hebt met hun "hart voor de sport" hebben precies dezelfde instelling als Reebok, geld verdienen.
"Zorgen maken om iets waar je van houd" laat me niet lachen :lol:, als dat zo was deden er nooit de 100en zo niet 1000en verhalen over vechters die hun geld uiteindelijk niet kregen.
Waar was hun "hart voor de sport" toen?
Het punt is dat er niks mis is met geld verdienen.
Iedereen heeft het nou eenmaal nodig, en de enige manier waarop een business goed runt op lange termijn is als alle partijen er beter van worden, het gaat hier om een deal van 6 jaar.
Iets waar jij blijkbaar geen kaas van hebt gegeten, tenzij ik het mis heb of ben je wel ondernemer? lijkt me iig sterk van niet..
En ik weet niet of je wel of niet kan lezen, maar Adidas als product is niet Reebok.
We weten helemaal niet wat eruit gaat komen, maar het is wel weer typisch Nederlands om iets wat nog niet van de grond te komen gelijk uit de lucht te schieten.
Of het is misschien TheSkindo stijl, kan ook.
Het heeft alleen geen zin om 500 UFC vechters cash te betalen voor x aantal partijen per jaar, om vervolgens een kutproduct neer te zetten.
Je argumenten snijden geen hout.


https://www.youtube.com/watch?v=YOoj8VXdpkM&list=UUvgfXK4nTYKudb0rFR6noLA

Zoals Emilio aangaf, welke overeenkomsten? Ah en geld verdienen, ik lees dat je zelf ondernemer bent…en dat maakt je zo te horen beter als de rest want jij weer hoe het gaat. Als ik zo je antwoorden lees ben ik blij dat ik geen zaken doe met jou, en ik hoop ze ook nooit te willen doen. Mensen waarbij alles alleen maar gaat om de centjes…. Bah! Tuurlijk willen al die merken geld verdienen, en tuurlijk is daar niks mis mee, maar het gaat wel om de manier waarop. Anyway, ik heb geen zin om in een discussie te gaan met een misselijk ventje wat alleen maar groots kan praten over zijn zakenkennis en hoeveel meer hij wel niet weet als ons stervelingen. Ga jij maar lekker doen wat je moet doen, in de spiegel kijken en roepen hoe fantastisch je wel niet bent.

blade
04-12-2014, 18:51
dat gelul over merken we weten toch allemaal waar de winst vandaan komt van die meuk


http://www.lachvandedag.com/2003/september/nike.jpg

lopez86
04-12-2014, 19:05
Zoals Emilio aangaf, welke overeenkomsten? Ah en geld verdienen, ik lees dat je zelf ondernemer bent…en dat maakt je zo te horen beter als de rest want jij weer hoe het gaat. Als ik zo je antwoorden lees ben ik blij dat ik geen zaken doe met jou, en ik hoop ze ook nooit te willen doen. Mensen waarbij alles alleen maar gaat om de centjes…. Bah! Tuurlijk willen al die merken geld verdienen, en tuurlijk is daar niks mis mee, maar het gaat wel om de manier waarop. Anyway, ik heb geen zin om in een discussie te gaan met een misselijk ventje wat alleen maar groots kan praten over zijn zakenkennis en hoeveel meer hij wel niet weet als ons stervelingen. Ga jij maar lekker doen wat je moet doen, in de spiegel kijken en roepen hoe fantastisch je wel niet bent.

Kijk het filmpje. Ik ben momenteel te lui om alle overeenkomsten neer te zetten, maar ze zijn er iig genoeg.
Of ondernemer zijn beter maakt? Mhaw, ik denk niet dat iemand beter is dan wie dan ook ongeacht geld of status.
Wat ik wel weet is dat sommige mensen, waaronder klaarblijkelijk jij, te dom zijn en te snel oordelen over iets wat nog komen moet.
Dus als mij dat beter maakt dan jou zijn dat jou woorden.
Dat alles om centjes gaat zijn ook jou woorden, en dat ik een misselijk ventje ben ook.
Allemaal negatieve benaderingen van ontwikkelingen in de vechtsportwereld waar jij klaarblijkelijk grote moeite mee hebt.
Ik ga mezelf ff aankijken in de spiegel en roepen hoe fantastisch ik ben, ik vind dat best een goed idee namelijk.
Das positiever dan lekker zeuren en zeiken over nieuwe grote ontwikkelingen in de sport, andere mensen en waarsch. steen en been klagen over nog 100 andere dingen waarover je niet tevreden bent in je leven.
Goed bezig man, ga lekker zo door :lol::lol::lol:

Turboknecht
04-12-2014, 19:09
Als we dat zouden doen zou er niks aan zijn hier...

Ook waar, maar sommigen reageren alsof ze inzage hebben in de gehele boekhouding van de UFC, vechters en alles wat er bij komt kijken. Vind ik knap.