PDA

View Full Version : Interview Sem Schilt “GLORY was me zelfs vergeten op te halen voor het evenement!”



Wheelie
08-12-2014, 14:09
“GLORY was me zelfs vergeten op te halen voor het evenement!” Interview met Sem Schilt http://mixfight.com/img/img.php?src=uploads/cgblog/id32479/schilt3.jpg
De meest succesvolle zwaargewicht kickbokser ooit is zonder twijfel Sem Schilt. Niet alleen won hij de K-1 Grand Prix 3 keer achter elkaar (2005, 2006 en 2007) en ook nog eens in 2009, maar ook won hij de Glory 2012 Heavyweight Grand Slam. Daarnaast heeft Schilt meerdere titels in Pancrase en is hij actief geweest in de UFC. Inmiddels is Schilt gestopt en richt hij zich op zijn eigen sportschool. Mixfight zocht ‘Hightower’ op voor een interview.

Sem hoe is het leven na zo'n succesvolle carrière, heb je ook last van het zo genoemde zwarte gat?
“Met mij gaat het prima. Nadat ik in 2012 Glory Grandslam kampioen ben geworden heb ik als vijfvoudig wereld kampioen heb niets meer te bewijzen voor niemand. Glory heeft mij teleurgesteld in de manier waarop dingen zijn afgehandeld.”

“De meeste mensen weten niet dat de organisatie van Glory mij voor de Grandslam in 2012 zelfs is vergeten op te halen in het hotel waar wij zaten. Wij zijn toen op eigen kosten naar de venue gereisd en kwamen net voor mijn partij aan. Na de partij tegen Gokan Saki wees de scheidsrechter Gokan Saki aan als winnaar terwijl ik gewonnen had. Er was een afterparty waar ik niet eens voor was uitgenodigd. Later is daar wel excuus voor aangeboden, maar niemand begrijpt waarom dit is gebeurd.”
Waarom ben je eigenlijk gestopt als vechtsporter?
“Ik heb begin 2013 last gehad van een hartritme stoornis. Voor mij was dit een teken om iets anders te gaan doen.”

Waar hou je je nu mee bezig?
Het sportcentrum Health & Budo runde ik al vanaf 2008. Eind 2013 heb ik een pand aangeschaft om daar samen met Dave Jonkers een vechtschool in te beginnen. Samen met Frederico Lapenda was het idee ontstaan om een Fight Game Academy op te richten. Een vechtschool waar alle gevechtsporten worden gerespecteerd en waar wordt onderwezen in het vechtspel als instrument voor persoonlijke ontwikkeling.”

“Hoewel ik graag had gezien dat fitness en vechtsport samen zouden moeten gaan is er toen gekozen om uit te bereiden en de vechtsport eerst op een nieuwe frisse manier te manifesteren. Zodat vechtsporten toegankelijk wordt voor een bredere doelgroep. Het steekt mij dat de onderdelen uit de vechtsport worden vermarkt als fitness terwijl, als er op een goede manier vechtsport gegeven wordt, dat er allemaal al in zit. Denk aan tai-bo, body combat,bootcamp, crossfit, insanity, yoga, pilatus, kick-fit. Dit zijn in mijn ogen allemaal onderdelen die uit de vechtsport zijn geboren.”

“Begin 2014 heeft Dave Jonkers aangegeven dat hij het sportcentrum zelf weer wil gaan runnen en niet mee te willen doen in de Fight Game Academy. Begin augustus dit jaar zijn de deuren geopend van de Fight Game Academy Semmy Schilt in Zuidlaren. Het school kickboksproject loopt goed, dit is nu het tweede jaar. Om dit door te blijven zetten moeten daar nu sponsoren voor worden gezocht. Zelf geef ik weer les in Jeugdkickboksen, kickboksen pak af en toe weer een karate les op. Met mijn familie gaat het goed. wat wil je nog meer?”

Wat vind je van de ontwikkelingen bij Glory? Vind je dat je wordt gewaardeerd als kampioen??
“GLORY is nu bezig met het veroveren van Amerika dat doen ze goed, maar in Amerika moet het publiek nog wel worden opgevoed qua kickboksen vind ik. Misschien is dit wel de juiste weg om het kickboksen smetvrij te krijgen. Of ik gewaardeerd wordt door GLORY? Daar merk ik in ieder geval niets van.”



Wie is in jou ogen op dit de beste ‘pound for pound’ vechter in Glory?
“Zou ik zo niet weten. Het nivo is aardig gelijk en bij elke wedstrijd is er in mijn ogen geen duidelijke favoriet die er echt bovenuit steekt.

In het nieuws kwam dat 80% van de vechters verboden middelen gebruikt. Wat vind jij ervan, heb je zelf ook gebruikt?
“Remy Bonjaski heeft aangegeven in een interview dat er steroïden zou worden gebruikt en dan wel 80% van de vechters? Dat vind ik nogal wat, wie dan? En wat dan, vraag ik mij dan af. Zelf heb ik wel naast gewone Hollandse kost Creatine en Amino's gebruikt. Ik geloof dat je toch de juiste mentaliteit nodig hebt. Mijn ervaring is dat als de echte pijn komt, je niets meer heb aan middeltjes dan blijft het echte vechtersmentaliteit en de wil om te winnen over.


Zou je voor fans op Mixfight.al je titels van zowel karate etc eens willen noemen.

1 x Europees kampioen Ashihara Karate
2 x Hokutoki DaiDoYuko kampioen
3 x King of Pancrase
Pride top 10 contender
UFC contender
4 K-1 GP winner
3 x K-1 Super Haevyweigt Champion
1 x GLORY Grandslam 16 man tournament winner
1 x GLORY Super Heavyweight Champion

Badr Hari wordt vaak K1 kampioen genoemd. Vind je het niet jammer dat jij niet de publiciteit krijgt die Badr Hari ook krijgt?
“Badr Hari kan zeker een goede kickbokser zijn. Ik ben viervoudig K-1 Kampioen. De publiciteit die hij krijgt voor het kickboksen met wat hij doet, vind ik een goede marketing truc. Ikzelf zit daar niet op te wachten. Wel vind ik het jammer dat Jeroen Pauw een interview heeft met "alle" kickboks grootheden en dat ik daar dan niet eens genoemd wordt.

Hoe bevalt het gezinsleven? Je hebt ook een zoon Maicon, wordt het een voetballer of vechter?
“Nu zijn wij druk met de Fight Game Academy en stoppen daar veel tijd in. Mijn vrouw geeft les in Zumba, Maicon heeft zijn eigen speelkamertje en als hij zin heeft doet hij mee met judo, karate of jeugd kickboksen. Op dit moment denk ik dat hij ingenieur met een vechtersmentaliteit wordt.


Wat is je favoriete martial arts website?
“Als ik iets wil opzoeken van een gevecht of iets over vechtsport kijk ik meestal eerst op Mixfight.com”

blackadder
08-12-2014, 14:26
Thanks.
:lol:
Zijn hem vergeten op te halen...geen woorden voor. Eigenlijk had er nog nagehaakt moeten worden over zijn opmerking dat GLORY bezig is Amerika te veroveren en dat ze dat goed doen. Want ik zie het niet.

cornelus
08-12-2014, 14:59
Ongelofelijk he, ja dat heeft hij misschien een beetje aan zijn broek hangen.

(welbeschouwd toch de grootste martial artist die we hier kennen)

Nice!

Justinian
08-12-2014, 15:26
Thanks.
:lol:
Zijn hem vergeten op te halen...geen woorden voor. Eigenlijk had er nog nagehaakt moeten worden over zijn opmerking dat GLORY bezig is Amerika te veroveren en dat ze dat goed doen. Want ik zie het niet.
Ik denk dat hij bedoelt dat de intentie goed is ;)

Facade
08-12-2014, 15:37
Thanks voor het interview. Toch sneu eigenlijk voor hem dat hij niet de erkenning krijgt die hij verdient.

Leventdepevent
08-12-2014, 15:49
vergeten om op te halen...sjonge jonge wat een knudde

Kemal
08-12-2014, 17:19
leuk interview!

Ennuh vergeten op te halen omg :lol: wat een pleurisbende..

Nosferatu187
08-12-2014, 17:29
joop ubeda was de chauffeur die dag.

ijsbier
08-12-2014, 19:24
Thanks voor het interview. Toch sneu eigenlijk voor hem dat hij niet de erkenning krijgt die hij verdient.

Tsja, dan had hij maar meer oren moeten afbijten en willekeurige mensen in elkaar moeten slaan!

Wiseguy
08-12-2014, 23:06
Tsja, dan had hij maar meer oren moeten afbijten en willekeurige mensen in elkaar moeten slaan!

En attractiever moeten vechten. Een vechtsport blijft entertainment. Overigens wel zwaar respect voor zijn prestaties.

BB
08-12-2014, 23:26
En attractiever moeten vechten. Een vechtsport blijft entertainment. Overigens wel zwaar respect voor zijn prestaties.

Diep respect voor deze man. Een echte legende.

cornelus
08-12-2014, 23:53
Volgens mij is Sem Schilt een echte Budoka aan wie 'verplicht' entertainment niet besteed is.

Hij sloopt waar nodig en dat is genoeg.
osu


Tsja, dan had hij maar meer oren moeten afbijten en willekeurige mensen in elkaar moeten slaan!:lol:

Marchant
09-12-2014, 01:13
Ongelofelijk he, ja dat heeft hij misschien een beetje aan zijn broek hangen.

(welbeschouwd toch de grootste martial artist die we hier kennen)

Nice!

Misschien de succesvolste, grootste en beste is een kwestie van smaak( Aerts/Hoost en Alistair heeft ook aardig wat titles).
Maar absolute een legende, die idd te weinig erkenning krijgt imo.

Coldcrust
09-12-2014, 07:02
En attractiever moeten vechten. Een vechtsport blijft entertainment. Overigens wel zwaar respect voor zijn prestaties.

Vechtsport is sport..net als iedere andere sport. Entainment is meer iets voor het circus. Sem is aantoonbaar de succesvolste ooit en dat zou hem zijn welverdiende respect op moeten leveren.
Diep triest hoe men met echte kampioenen omgaat.

BB
09-12-2014, 13:50
Vechtsport is sport..net als iedere andere sport. Entainment is meer iets voor het circus. Sem is aantoonbaar de succesvolste ooit en dat zou hem zijn welverdiende respect op moeten leveren.
Diep triest hoe men met echte kampioenen omgaat.

You must spread some Reputation around before giving it to Coldcrust again.

king
09-12-2014, 18:42
Triest dat een groot kampioen als hij niet meer waardering krijgt.

blackadder
09-12-2014, 19:03
Triest dat een groot kampioen als hij niet meer waardering krijgt.
Dat kreeg die al niet toen hij nog actief was.

Eindbaas
09-12-2014, 19:44
Sem Schilt de ultieme eindbaas, een echte legende. Ik heb hem ontmoet in Duitsland, een sympathieke man.

Sadix
09-12-2014, 20:24
ik had het vroeger ook niet zo op sem en zijn vecht stijl maar ben door de jaren heen hem steeds meer gaan waarderen. Hij kan er niks aandoen dat hij 2,12 is. Als je 2,12 bent kan je motoriek onmogelijk het zelfde zijn als iemand van 1,70. Als het alleen aan zijn lengte en gewicht zou liggen dan zouden hong man choi en nog heel wat andere net zo goed moeten zijn. Maar sem heeft toch echt iedereen gesloopt. Diep respect voor hem.

Fasada
09-12-2014, 21:41
Hoewel ik heel veel respect heb voor zijn prestaties kan ik mij wel heel goed voorstellen waarom hij gewoon niet populair is. Hij heeft niet echt charisma en is ook geen geweldige spreker.

Daarnaast is zijn stijl door zijn lengte inderdaad wat houterig, ik prik daar wel door heen want ik zie dat alles wat hij doet hard is en ook goed uitgevoerd. Alleen voor de gemiddelde kijker begrijp ik wel dat het wat houterig oogt en waarom hij een beetje de 'vergeten' kampioen is.

Als laatste moet ik toch eerlijk zijn en is zijn lengte en gewichtsvoordeel t.o.v. andere grotendeels de reden waarom hij de beste was/is. Er is in de UFC niet voor niks een limiet van 265lbs en ook meteen waarom er gewichtsklassen in het leven zijn geroepen. Kan Sem natuurlijk niks aan doen maar het blijft een feit dat het daardoor toch een beetje oneerlijk is. Beetje de vergelijking als LHW vecht tegen een MW (en dat scheelt maar 9kg) terwijl Sem 20 tot 30 kilo verschil had op veel zwaargewichten.

Mensen die zeggen dat een Hong Man Choi het dan ook goed had moeten doen gaat voor mij niet op, sterker nog je voorbeeld laat alleen maar meer zien hoeveel invloed gewicht en lengte heeft want Hong Man Choi kon zelfs van Sem winnen (onterecht natuurlijk maar het feit dat hij bleef staan is al een prestatie) en dat voor iemand die nog nooit aan Martial Arts heeft gedaan. Moet je is een ongetrainde normale zwaargewicht de ring in sturen tegen Sem, kijken wat er dan gebeurt...

Sem is terecht de sterkste vechter in kickboksen en doet al aan martial arts vanaf zijn 12e jaar alleen dat hij soms wordt vergeten begrijp ik zeker...

Nosferatu187
09-12-2014, 23:01
kun je het voortaan beperken tot maximaal 5 zinnen facade.

alvast bedankt.

Nosferatu187
09-12-2014, 23:03
oh wacht dat is de verkeerde. :lol:

blackadder
09-12-2014, 23:08
iemand die nog nooit aan Martial Arts heeft gedaan. Moet je is een ongetrainde normale zwaargewicht de ring in sturen tegen Sem, kijken wat er dan gebeurt...
Hij was worstelaar.

BB
09-12-2014, 23:31
Hoewel ik heel veel respect heb voor zijn prestaties kan ik mij wel heel goed voorstellen waarom hij gewoon niet populair is. Hij heeft niet echt charisma en is ook geen geweldige spreker.

Daarnaast is zijn stijl door zijn lengte inderdaad wat houterig, ik prik daar wel door heen want ik zie dat alles wat hij doet hard is en ook goed uitgevoerd. Alleen voor de gemiddelde kijker begrijp ik wel dat het wat houterig oogt en waarom hij een beetje de 'vergeten' kampioen is.

Als laatste moet ik toch eerlijk zijn en is zijn lengte en gewichtsvoordeel t.o.v. andere grotendeels de reden waarom hij de beste was/is. Er is in de UFC niet voor niks een limiet van 265lbs en ook meteen waarom er gewichtsklassen in het leven zijn geroepen. Kan Sem natuurlijk niks aan doen maar het blijft een feit dat het daardoor toch een beetje oneerlijk is. Beetje de vergelijking als LHW vecht tegen een MW (en dat scheelt maar 9kg) terwijl Sem 20 tot 30 kilo verschil had op veel zwaargewichten.

Mensen die zeggen dat een Hong Man Choi het dan ook goed had moeten doen gaat voor mij niet op, sterker nog je voorbeeld laat alleen maar meer zien hoeveel invloed gewicht en lengte heeft want Hong Man Choi kon zelfs van Sem winnen (onterecht natuurlijk maar het feit dat hij bleef staan is al een prestatie) en dat voor iemand die nog nooit aan Martial Arts heeft gedaan. Moet je is een ongetrainde normale zwaargewicht de ring in sturen tegen Sem, kijken wat er dan gebeurt...

Sem is terecht de sterkste vechter in kickboksen en doet al aan martial arts vanaf zijn 12e jaar alleen dat hij soms wordt vergeten begrijp ik zeker...


Wat mij betreft is het heel simpel: als je kampioen wilt zijn, moet je iedereen kunnen verslaan. Niet mauwen over gewichtverschil in de open klasse > 95 kg. Dat weet je. Wil je dat niet? Dan afvallen of gaan dammen.

yuko
09-12-2014, 23:36
Dat verhaal dat ze hem waren vergeten op te halen geloof ik van geen kant. Hoe kan je in godsnaam de top favoriet voor de titel over het hoofd zien.... Ben ik de enige die zo achterdochtig is om van psychologische oorlogsvoering uit te gaan omdat ze liever iemand anders zagen winnen?

Verder is Sem gewoon een enorme baas die altijd in het rijtje samen met Peter, Ernesto en Remy zou moeten worden genoemd.

Facade
09-12-2014, 23:54
Hoewel ik heel veel respect heb voor zijn prestaties kan ik mij wel heel goed voorstellen waarom hij gewoon niet populair is. Hij heeft niet echt charisma en is ook geen geweldige spreker.

Daarnaast is zijn stijl door zijn lengte inderdaad wat houterig, ik prik daar wel door heen want ik zie dat alles wat hij doet hard is en ook goed uitgevoerd. Alleen voor de gemiddelde kijker begrijp ik wel dat het wat houterig oogt en waarom hij een beetje de 'vergeten' kampioen is.

Als laatste moet ik toch eerlijk zijn en is zijn lengte en gewichtsvoordeel t.o.v. andere grotendeels de reden waarom hij de beste was/is. Er is in de UFC niet voor niks een limiet van 265lbs en ook meteen waarom er gewichtsklassen in het leven zijn geroepen. Kan Sem natuurlijk niks aan doen maar het blijft een feit dat het daardoor toch een beetje oneerlijk is. Beetje de vergelijking als LHW vecht tegen een MW (en dat scheelt maar 9kg) terwijl Sem 20 tot 30 kilo verschil had op veel zwaargewichten.

Mensen die zeggen dat een Hong Man Choi het dan ook goed had moeten doen gaat voor mij niet op, sterker nog je voorbeeld laat alleen maar meer zien hoeveel invloed gewicht en lengte heeft want Hong Man Choi kon zelfs van Sem winnen (onterecht natuurlijk maar het feit dat hij bleef staan is al een prestatie) en dat voor iemand die nog nooit aan Martial Arts heeft gedaan. Moet je is een ongetrainde normale zwaargewicht de ring in sturen tegen Sem, kijken wat er dan gebeurt...

Sem is terecht de sterkste vechter in kickboksen en doet al aan martial arts vanaf zijn 12e jaar alleen dat hij soms wordt vergeten begrijp ik zeker...

Het was zijn vermogen zijn lengtevoordeel uit te buiten dat hem in staat stelde zo veel te winnen, niet de lengte op zich. Je voorbeeld mbt Choi doet daar niet aan af. Jij stelt immers dat de lengte van Schilt op zichzelf zorgt voor een oneerlijk voordeel tegen kleinere tegenstanders. Een groot lengtevoordeel resulteert volgens een dergelijke redenering dus in overwinning. Als je die stelling wil staven, blijkt uit pure logica dat je dus moet kijken naar de resultaten van grote vechters tegen kleinere vechters en niet naar resultaten van deze grote vechters onderling, omdat bij laatstgenoemde geen sprake is van een lengtevoordeel... Voor zover onduidelijk doet een partij tussen Choi en Schilt voor de vraag of een lengtevoordeel bepalend is, dus niet ter zake. Hoogstens kan je op basis daarvan stellen dat Sem niet dezelfde technische of atletische vermogens had als sommige van zijn collega's, maar dat doet absoluut niet af aan het feit dat het toe te rekenen is aan zijn eigen vermogen en niet een lengtevoordeel an sich dat hij zo lang zo dominant is geweest. Laat staan dat het 'oneerlijk' zou zijn.

tidelot
10-12-2014, 00:04
Ik ben nooit fan geweest van Sem. Hij heeft indd veel gewonnen door lengte en gewicht verschil .een auto met meer pk zal ook altijd winnen van een auto met minder , de coureur zou daar weinig aan kunnen veranderen, al rijd Schumacher .

Maar als sportman / mens heb ik veel respect voor deze man. Harde trainen, bescheiden ,respect Naar anderen. Jammer hij die waardering niet krijgt

Fasada
10-12-2014, 00:30
Het was zijn vermogen zijn lengtevoordeel uit te buiten dat hem in staat stelde zo veel te winnen, niet de lengte op zich. Je voorbeeld mbt Choi doet daar niet aan af. Jij stelt immers dat de lengte van Schilt op zichzelf zorgt voor een oneerlijk voordeel tegen kleinere tegenstanders. Een groot lengtevoordeel resulteert volgens een dergelijke redenering dus in overwinning. Als je die stelling wil staven, blijkt uit pure logica dat je dus moet kijken naar de resultaten van grote vechters tegen kleinere vechters en niet naar resultaten van deze grote vechters onderling, omdat bij laatstgenoemde geen sprake is van een lengtevoordeel... Voor zover onduidelijk doet een partij tussen Choi en Schilt voor de vraag of een lengtevoordeel bepalend is, dus niet ter zake. Hoogstens kan je op basis daarvan stellen dat Sem niet dezelfde technische of atletische vermogens had als sommige van zijn collega's, maar dat doet absoluut niet af aan het feit dat het toe te rekenen is aan zijn eigen vermogen en niet een lengtevoordeel an sich dat hij zo lang zo dominant is geweest. Laat staan dat het 'oneerlijk' zou zijn.


Ik begrijp je punt; zeker als je nagaat dat Tyson juist door zijn kleinere lengte voordeel uit kon halen. Zo kan iemand aan de hand van zijn postuur iets naar zijn hand zetten. Markt Hunt die klein is maar juist daardoor heel sterk en bijna niet neer te krijgen en Alistair die op kracht zijn tegenstander kon verslaan en Badr die een lange reach heeft door zijn lange lijf.

Alleen er zijn gevallen waarbij het verschil zo groot is dat ik het een te grote voordeel vind geven. Neem Bob Sapp, hij was dan niet lang maar hij was super zwaar en sterk en wist als NFL speler kampioenen als Hoost te verslaan en zelfs Big Nog een gevecht van zijn leven te geven, dit omdat hij 150kg woog ofzo. Die man had nooit een ring gezien in zijn leven, dan mag je aannemen dat het vechten zelf een veel ondergeschikt belang kreeg in de ring en dat hij puur op kracht won en geen techniek nodig had. Stel dat er iemand geboren is met 4 armen en weet hij zo te gebruiken als iemand die 2 armen heeft dan zouden veel mensen roepen dat het niet eerlijk is omdat er geen mensen zijn die 4 armen hebben, waarom ik vind dat Sem een grens geval is, is omdat er maar weinig mensen op aarde zijn die zo lang en groot zijn als Sem. En de duizenden die er wel zijn zullen niet zo snel een vechtsport beoefenen. Het is een beetje krom van mij maar ik hoop dat je begrijpt dat ik mijn verhaal schreef om een verklaring te zoeken waarom hij nou 'niet zo populair is' en ik denk dus dat hetgeen wat ik schets ook daar een reden van is.

Nogmaals Sem is een terechte kampioen, alleen hij stond op eenzame hoogte letterlijk en figuurlijk. Het feit dat ze hebben besloten om vanaf 93kg te spreken over heavyweight en er geen bovengrens is gesteld is hij gewoon meer dan verdiend kampioen. Zelf ben ik voorstander om een klasse te maken van 93kg - 115kg (heavyweight) 115 - 135 (superheavyweight)

Sem is een boogbeeld voor de sport in zijn doen en laten; heeft hard gewerkt om zijn doel te bereiken, is beleefd en beschaafd en heeft respect voor de sport en is echt een budo jongen. Alleen hij is niet het boegbeeld van het beeld wat mensen hebben als ze aan kickboksen denken. Of dat een goed ding is betwijfel ik maar zo is het wel...

Coldcrust
11-12-2014, 01:23
Er werd ook nog ff gezegd dat Sem geen groot spreker is maar dan moeten ze hem wel het woord geven!
Want telkens als hij dat krijgt blijkt dat hij als een van de weinigen in goed engels zijn verhaal kan doen, en komt hij welbespraakt en intelligent over. Sem is nog nooit in een schandaal verwikkelt geweest en toont zich altijd op en top sportman.
Maar blijkbaar moet je af en toe met een gouden kalashnkov in bad zitten bij de roverhoofdman van Tjetsjenie om de media te halen.

Nosferatu187
11-12-2014, 01:44
sem goed engels?

blackadder
11-12-2014, 02:30
Er werd ook nog ff gezegd dat Sem geen groot spreker is maar dan moeten ze hem wel het woord geven!
Want telkens als hij dat krijgt blijkt dat hij als een van de weinigen in goed engels zijn verhaal kan doen, en komt hij welbespraakt en intelligent over. Sem is nog nooit in een schandaal verwikkelt geweest en toont zich altijd op en top sportman.
Maar blijkbaar moet je af en toe met een gouden kalashnkov in bad zitten bij de roverhoofdman van Tjetsjenie om de media te halen.
Op dat "goed Engels" na ben ik het met je eens.

appelsap
11-12-2014, 05:06
sem goed engels?

Ja, hij heeft een cursus van Bas gehad.

Coldcrust
11-12-2014, 12:59
Op dat "goed Engels" na ben ik het met je eens.

Vergeleken bij die man with the golden gun wel in elk geval :)

Wiseguy
11-12-2014, 14:14
Zijn prestaties zijn top, maar zijn vechtstijl is houterig en naar mijn mening niet om aan te zien. Tevens heeft hij het charisma van een wiskundeleraar. Het is geen boeiende man om naar te kijken en om naar te luisteren. Vandaar dat hij vaak wordt ondergewaardeerd.

ijsbier
11-12-2014, 14:37
Zijn prestaties zijn top, maar zijn vechtstijl is houterig en naar mijn mening niet om aan te zien. Tevens heeft hij het charisma van een wiskundeleraar. Het is geen boeiende man om naar te kijken en om naar te luisteren. Vandaar dat hij vaak wordt ondergewaardeerd.

Ik denk dat iedereen dat hier snapt, maar of het nou ook terecht is? Het is een vechtsport, geen prom queen verkiezing.

Wiseguy
11-12-2014, 14:44
Ik gaf eerder al aan dat het sports entertainment is een geen pure sport. Er is veel minder sprake van een meritocratie in de vechtsportwereld dan bij andere sporten. Het is toch raar dat iemand zijn eigen gage bij elkaar moet verdienen door tafels te verkopen. Dat is nou eenmaal het wereldje.

RedDawn
11-12-2014, 14:47
Sem Schilt is zeker een op en top sportman, maar kom op zeg die partijen van hem waren toch niet om aan te zien?!

Zijn dominantie heeft er ook zeker aan toe bijgedragen dat de populariteit van K-1 in Japan afnam.

Coldcrust
11-12-2014, 14:50
Ik gaf eerder al aan dat het sports entertainment is een geen pure sport. Er is veel minder sprake van een meritocratie in de vechtsportwereld dan bij andere sporten. Het is toch raar dat iemand zijn eigen gage bij elkaar moet verdienen door tafels te verkopen. Dat is nou eenmaal het wereldje.

Daar heb je wel gelijk in,maar ik probeer het toch als sport te blijven benaderen en beoordelen.

ijsbier
11-12-2014, 15:26
Ik gaf eerder al aan dat het sports entertainment is een geen pure sport. Er is veel minder sprake van een meritocratie in de vechtsportwereld dan bij andere sporten. Het is toch raar dat iemand zijn eigen gage bij elkaar moet verdienen door tafels te verkopen. Dat is nou eenmaal het wereldje.

Zolang de beste wint is het pure sport, is gelukkig nog steeds het geval. Sem heeft de sport niet gesloopt, dom publiek dat alleen in spektakel en schandelen is geïnteresseerd heeft dat gedaan.

Nosferatu187
11-12-2014, 15:28
Ja, hij heeft een cursus van Bas gehad.

it's kloory tiem nauw ai finisj my blog.

Triangleman
11-12-2014, 15:32
Onweerlegbaar goede prestaties deze man, maar respect moet je niet om vragen of over klagen, dat is inherent aan het principe

Coldcrust
11-12-2014, 20:32
IK vind het niet veelgevraagd om op tijd te worden opgehaald..heeft niet eens met respect als met fatsoen te maken.
Respect moet je verdienen en dat heeft hij dubbel en dwars gedaan. Als enige 5 voudige winnaar van een eindtournooi.

Fasada
12-12-2014, 01:49
IK vind het niet veelgevraagd om op tijd te worden opgehaald..heeft niet eens met respect als met fatsoen te maken.
Respect moet je verdienen en dat heeft hij dubbel en dwars gedaan. Als enige 5 voudige winnaar van een eindtournooi.

Moeten ook niet overdrijven wat er nou is gebeurt. Glory was toen een jonge organisatie wat waarschijnlijk met veel chaos gepaard ging in een typisch co-promotie verhaal. Zeker in die tijd was Glory niet wat het nu is. Dat hij vergeten is om te worden opgehaald is een hele makkelijk fout wat kan gebeuren, ze hebben simpelweg vergeten om een goede transportplanning te maken. Ze doen het echt niet expres om Sem even te pesten. Daar is gewoon een grove fout gemaakt en helaas was hij het, die vergeten was (misschien was hij niet eens de enige). Dit gebeurt vaker, is niet nieuw ofzo.

Kijk als er nog andere dingen spelen dan is dat iets wat wij niet weten maar om het voorbeeld dat zij hem zijn vergeten erbij te halen vind ik niet echt een sterk.

Pernik
12-12-2014, 11:10
Sem is gewoon een topper, zijn prestaties naar beneden halen omdat hij lengtevoordeel zou hebben vind ik onzin, er zijn vechters die een kin hebben waar de een na een blaasje al op gaat liggen en een ander er een atoombom op kan krijgen en na een knippering met de ogen gewoon weer door vecht, is ook slechts een gegeven talent waar je niets voor hebt hoeven doen, hij moest het doen met de verkregen talenten en die heeft hij verdomd goed gebruikt !

cornelus
12-12-2014, 11:12
Glory was toen een jonge organisatie wat waarschijnlijk met veel chaos gepaard ging in een typisch co-promotie verhaal. Zeker in die tijd was Glory niet wat het nu is..

Je laat Glory zo wel een beetje klinken als de ouwe opoe van K1, Fasada...

blackadder
12-12-2014, 11:57
Moeten ook niet overdrijven wat er nou is gebeurt. Glory was toen een jonge organisatie wat waarschijnlijk met veel chaos gepaard ging in een typisch co-promotie verhaal. Zeker in die tijd was Glory niet wat het nu is. Dat hij vergeten is om te worden opgehaald is een hele makkelijk fout wat kan gebeuren, ze hebben simpelweg vergeten om een goede transportplanning te maken. Ze doen het echt niet expres om Sem even te pesten. Daar is gewoon een grove fout gemaakt en helaas was hij het, die vergeten was (misschien was hij niet eens de enige). Dit gebeurt vaker, is niet nieuw ofzo.

Kijk als er nog andere dingen spelen dan is dat iets wat wij niet weten maar om het voorbeeld dat zij hem zijn vergeten erbij te halen vind ik niet echt een sterk.
Sorry hoor. Maar vergeten een vechter op te halen, eentje die ook nog eens in het toernooi meedeed, is behoorlijk amateuristisch. Dat is zoiets als een gala laten beginnen maar vergeten de deuren voor het publiek te openen.

Coldcrust
12-12-2014, 12:53
Moeten ook niet overdrijven wat er nou is gebeurt. Glory was toen een jonge organisatie wat waarschijnlijk met veel chaos gepaard ging in een typisch co-promotie verhaal. Zeker in die tijd was Glory niet wat het nu is. Dat hij vergeten is om te worden opgehaald is een hele makkelijk fout wat kan gebeuren, ze hebben simpelweg vergeten om een goede transportplanning te maken. Ze doen het echt niet expres om Sem even te pesten. Daar is gewoon een grove fout gemaakt en helaas was hij het, die vergeten was (misschien was hij niet eens de enige). Dit gebeurt vaker, is niet nieuw ofzo.

Kijk als er nog andere dingen spelen dan is dat iets wat wij niet weten maar om het voorbeeld dat zij hem zijn vergeten erbij te halen vind ik niet echt een sterk.

Misschien moet je de volgende passage dan nog maar eens lezen:

Glory heeft mij teleurgesteld in de manier waarop dingen zijn afgehandeld.”

“De meeste mensen weten niet dat de organisatie van Glory mij voor de Grandslam in 2012 zelfs is vergeten op te halen in het hotel waar wij zaten. Wij zijn toen op eigen kosten naar de venue gereisd en kwamen net voor mijn partij aan. Na de partij tegen Gokan Saki wees de scheidsrechter Gokan Saki aan als winnaar terwijl ik gewonnen had. Er was een afterparty waar ik niet eens voor was uitgenodigd. Later is daar wel excuus voor aangeboden, maar niemand begrijpt waarom dit is gebeurd.”

Westpaw
12-12-2014, 15:40
Sem is gewoon een topper, zijn prestaties naar beneden halen omdat hij lengtevoordeel zou hebben vind ik onzin, er zijn vechters die een kin hebben waar de een na een blaasje al op gaat liggen en een ander er een atoombom op kan krijgen en na een knippering met de ogen gewoon weer door vecht, is ook slechts een gegeven talent waar je niets voor hebt hoeven doen, hij moest het doen met de verkregen talenten en die heeft hij verdomd goed gebruikt !

Zo is het!

Fasada
12-12-2014, 18:02
Misschien moet je de volgende passage dan nog maar eens lezen:

Glory heeft mij teleurgesteld in de manier waarop dingen zijn afgehandeld.”

“De meeste mensen weten niet dat de organisatie van Glory mij voor de Grandslam in 2012 zelfs is vergeten op te halen in het hotel waar wij zaten. Wij zijn toen op eigen kosten naar de venue gereisd en kwamen net voor mijn partij aan. Na de partij tegen Gokan Saki wees de scheidsrechter Gokan Saki aan als winnaar terwijl ik gewonnen had. Er was een afterparty waar ik niet eens voor was uitgenodigd. Later is daar wel excuus voor aangeboden, maar niemand begrijpt waarom dit is gebeurd.”



Ja het is amateuristisch inderdaad dat hoor je mij niet zeggen maar ik heb wel is vaker mee gemaakt dat grote organisaties als UFC en Strikeforce een vechter vergeten op te halen voor een interview of dat het busje met vechters al is vertrokken. Dat is iets wat helaas kan gebeuren. Nogmaals het is natuurlijk te gek voor woorden dat ze een vechter vergeten die een main event vecht dus daar hoor je mij niet over. Dat de scheidsrechter de verkeerde vechter aanwijst is een persoonlijke fout en niet zozeer wat je een organisatie helemaal kan aanrekenen....

Ik praat het niet goed hoor en volgens mij speelt er veel meer alleen vond die twee redenen niet echt nieuwswaardig om de kop in je artikel mee te vullen... Maar dat is mijn mening...

@cornelus; ik denk dat Glory nog steeds een hoop kan verbeteren maar de show waar Sem het over had is volgens mij de 1e of 2e show in een land die ze niet goed kennen. Vandaar dat ik praat over toen en nu; ze zijn nog steeds een jonge organisatie maar dit soort fouten als vechter niet ophalen zijn echt foutjes die je daarna nooit meer doet...

cornelus
12-12-2014, 18:27
@cornelus; ik denk dat Glory nog steeds een hoop kan verbeteren maar de show waar Sem het over had is volgens mij de 1e of 2e show in een land die ze niet goed kennen. Vandaar dat ik praat over toen en nu; ze zijn nog steeds een jonge organisatie maar dit soort fouten als vechter niet ophalen zijn echt foutjes die je daarna nooit meer doet...Ok, eens. Maar dan is het nog Sem Schilt die het overkomt ;)

Fasada
12-12-2014, 21:55
Ok, eens. Maar dan is het nog Sem Schilt die het overkomt ;)

Ze zagen hem over het hoofd denk ik ;)

cornelus
13-12-2014, 01:51
Ze zagen hem over het hoofd denk ik ;)
:hugegrin:

Pansier
13-12-2014, 21:03
In mijn ogen is Sem Schilt zeker de beste zwaargewicht kickbokser die er tot zover is geweest. Zijn prestaties liegen er niet om.

Daarnaast ben ik eigenlijk altijd wel fan van hem geweest. Hij was de eerste naam uit de K1 die ik destijds kon onthouden.

Marchant
13-12-2014, 21:45
In mijn ogen is Sem Schilt zeker de beste zwaargewicht kickbokser die er tot zover is geweest. Zijn prestaties liegen er niet om.

Daarnaast ben ik eigenlijk altijd wel fan van hem geweest. Hij was de eerste naam uit de K1 die ik destijds kon onthouden.

Dat zegt meer over jou ,dan over Sem Schilt :)