PDA

View Full Version : Mixfight Interview Gokhan Saki



Wheelie
28-12-2014, 14:58
Interview Gokhan Saki http://mixfight.com/img/img.php?src=uploads/cgblog/id32534/Therebelsaki.jpg
Een van de smaakmakers binnen GLORY is Gokhan Saki. Saki stond een tijd lang op de nummer 1 plek in het zwaargewicht en is momenteel de regerend GLORY Light Heavyweight kampioen. Toch hebben we hem alweer een hele tijd niet zien vechten. Saki zou zelfs contractvrij zijn en een MMA carriere overwegen! Mixfight zocht Saki op en interviewde hem.

Gokhan, je bent de GLORY kampioen maar we hebben je al een hele tijd niet zien vechten. Hoe lang sta je inmiddels al stil?
“Al veel te lang heb ik al niet meer gevochten. De reden daarvan is GLORY; zij beslissen wie er op een evenement vecht en hoe vaak. Natuurlijk heb je een contract waarin staat hoeveel je partijen je per jaar vecht, maar ook daar heeft GLORY zich niet aan gehouden. Verder denk ik dat als je wilt groeien qua branding, je zoveel mogelijk de publieksfavorieten moet laten vechten. GLORY denkt daar dus anders over.”

Wanneer kunnen we je weer in de ring bewonderen?
“Ik ben met verschillende organisaties in gesprek en dit zal zeker niet lang meer gaan duren. Houd mijn twitter en Facebook maar in de gaten. Zo snel ik het zwart op wit heb laat ik het weten.”

Je bent nog steeds de GLORY kampioen, hoe ervaar je dit?
“Het is mijn doel om kampioen te worden, de allerbeste te zijn en het maakt me niet uit bij welke organisatie. Als je de beste bent dan hoor je op alle grote evenementen te vechten, zeker als dat in je contract staat! Maar ja, zoals ik al zei, zelfs het aantal partijen die zwart op wit staan geven ze me niet. Ik denk dat het komt doordat ze bij GLORY niet meer weten wie de leiding heeft; teveel kapiteins op een schip en die laten het schip zinken. Ik voel me in ieder geval niet gewaardeerd als kampioen.”

Er wordt in de pers gesproken over een mogelijke overstap van jou naar het MMA. Sterker nog, er zou zelfs veel interesse zijn vanuit MMA organisaties, klopt dit?
“Dat klopt, ik sta er zelf ook van te kijken. Ik had nooit gedacht dat men mij zo graag MMA zou willen zien vechten. Misschien is het ook wel een beetje door Bas Rutten die gek is op mijn vechtstijl en altijd al nieuwsgierig was hoe ik het in de kooi zou doen. Ik hou van vechten, dus kom maar op… ‘if the money is right!!’”

Waar woon je momenteel en wie traint je?
“Ik woon in Dubai en laat voor mijn voorbereiding Mike Passenier overvliegen. De laatste grote successen heb ik met hem en Hans Nijman behaald. Tot mijn grote verdriet zal Hans er niet meer bij zijn, al zal hij er wel in spirit bij zijn.”

Sem schilt sprak laatst zijn ongenoegen uit over GLORY, zo vertelde hij dat jij een keer als winnaar werd uitgeroepen terwijl hij dat in feite was. Hoe was dat eigenlijk voor jou?
“Shit, ja dat was echt even slikken en zelf vond ik dat ik een toppartij had gevochten dus dacht ik ook echt dat ik had gewonnen. Dus hoe zwaar is dan de teleurstelling? Ik begrijp nu nog niet wat voor een shit die scheids heeft gerookt!!”

In de glorytijden van het Golden Glory team straalde de saamhorigheid van jullie gezichten, jou opkomsten waren als een groot feest! Mis je dit?
“Als ik vecht is het altijd feest het is als het ware mijn feestje. Toch denk ik wel vaak terug aan die tijd van de K-1, de Dutch battles die werden uitgevochten in Japan. Voor de japanners kon het nooit gek genoeg met de opkomsten, juist dat bracht de sfeer. GLORY heeft dat aan banden gelegd en dat mis ik wel en verder heb ik goede tijden bij Golden Glory gekend.”

Wat is je favoriete vechtsportwebsite en heb je nog een boodschap voor je fans?
“Simpel en in een woord mixfight.com! Ik wens al mijn fans fijne feestdagen en een gelukkig nieuw jaar, osu!”

de Stiep
28-12-2014, 16:25
Hahaha, is en blijft een beest !! Sommigen vinden hem te klein voor de "grote" jongens en zeker in MMA. Ik denk daar absoluut anders over. Saki is een vechter pur sang. Komt in de ring (straks in de kooi?) om te knokken en het zal hem waarschijnlijk aan zijn reet roesten wie er voor hem staat. Hij heeft al zo veel zware jongens naar welterustenland gebracht. WAR SAki !!

Nosferatu187
28-12-2014, 17:08
kleine man met grote acties, mijn lievelingsvechter by far.

Kemal
28-12-2014, 19:04
mooi interview!

Het wordt wel weer bevestigt wat voor zooitje het is bij Glory, erg jammer..

tyson19
29-12-2014, 00:49
Saki is een goede vechter en trainen met Passenier heeft hem alleen maar beter gemaakt. Er moet naar mijn idee hoe dan ook een rematch met Verhoeven komen.

Saki en MMA? Liever niet, worstelen is denk ik niet zijn beste kant. Ik kan het mis hebben, eerst in actie zien en dan definitieve conclusie trekken. Hoop hem in ieder geval snel weer in actie te zien.

pwie
29-12-2014, 01:20
Jongens zoals Saki moeten veel meer vechten echt zonde hoe dit het laatste jaar is gegaan.

Marchant
29-12-2014, 01:27
thanks !

Eindbaas
30-12-2014, 09:38
Echt zonde, ik hoop dat hij wat meer wedstrijden zal pakken in de toekomst. Blijft een top zwaargewicht kickbokser.