PDA

View Full Version : lowkicks blokken hoog of laag



fifi23
03-01-2015, 10:08
Gister dus op een knie getrapt met een lowkick en net met de spier langs mijn scheenbeen. (lopen is lastig nu. :-))
Maar er was ook een jongen op dezelfde training die dus een schop kreeg op zijn knie en toen lastig liep.

Beide dus op een kort blok.

Vroeger (20 jaar terug) heb ik geleerd om altijd een hoog blok te maken en je been als een veer te gebruiken.
Wat ik nu veel zie is dat iedereen een "kort" blok maakt (Knie klein beetje optillen en zo te blokken)

Wat is jullie voorkeur?

Persoonlijk hou ik van het "hoog" blokken omdat je dan een pak minder risico hebt op blessures naar beide kanten toe.

hoog blok

http://www.superleague.tv/IMG/1526_1_Bild%20136.jpg

voor laag blok zoek maar spong tegen Saki en Andersson tegen Weidman

BB
03-01-2015, 22:31
Gister dus op een knie getrapt met een lowkick en net met de spier langs mijn scheenbeen. (lopen is lastig nu. :-))
Maar er was ook een jongen op dezelfde training die dus een schop kreeg op zijn knie en toen lastig liep.

Beide dus op een kort blok.

Vroeger (20 jaar terug) heb ik geleerd om altijd een hoog blok te maken en je been als een veer te gebruiken.
Wat ik nu veel zie is dat iedereen een "kort" blok maakt (Knie klein beetje optillen en zo te blokken)

Wat is jullie voorkeur?

Persoonlijk hou ik van het "hoog" blokken omdat je dan een pak minder risico hebt op blessures naar beide kanten toe.

hoog blok

http://www.superleague.tv/IMG/1526_1_Bild%20136.jpg

voor laag blok zoek maar spong tegen Saki en Andersson tegen Weidman
Je
moet trainen zoals je in de ring vecht. Dus je zult korte blokken ( snijden) moeten oefenen. Het is gewoon een wapen . Bij beginners en niet wedstrijdvechters kun je hoge blokken trainen, oefenen.

hankmoody
03-01-2015, 23:55
Blokken is voor mietjes, gewoon counteren met een rechter hand.

LightHeavyWeight
04-01-2015, 12:55
Jij bent echt een mongool, excuse my French.

Proximo
05-01-2015, 00:36
Blokken is voor mietjes, gewoon counteren met een rechter hand.

kan iemand een prijs geven aan hankmoody voor domste post van 2015 tot nu toe?

Train gewoon een kort blok, dat is een wapen in de wedstrijd.

hankmoody
05-01-2015, 14:42
Drm heb ik zeker tot nu toe al mijn tegenstanders distroyd

Facade
05-01-2015, 16:55
Wojo jij bent vast super goed. Post eens wat filmpjes anders.

LightHeavyWeight
05-01-2015, 17:02
En na een kick op je linker (stand)been counter ik NA een kort block het liefst met linkse omdat de dekking daar even open is en hij er het snelste op zit.

S.B.
07-01-2015, 08:33
Ik ben ook wel benieuwd wie je nou echt bent Hankmoody, en stuur eens wat filmpjes inderdaad, misschien kijk Uncle Dana wel mee.

fifi23
08-01-2015, 00:32
Allemaal heel erg bedankt en dat wedstrijden das 10 jaar geleden en 30 kilo minder. :-)

Briant
08-01-2015, 09:24
Als je echt zo goed was gebruikte je je echte naam wel hier. Iedereen is een toffe ufc vechter vanachter zijn scherm.

BIG Lebowski
09-01-2015, 22:24
Kan beide. Mooiste is blok met stuk 5-7 cm onder de knieschijf. Dan wordt het aantal low kicks van de andere kant direct minder, :lol:...

Pansier
10-01-2015, 14:25
Of je doet het zoals Ramon Dekkers... Je springt er ''gewoon'' overheen. :whistling:

M3
10-01-2015, 20:09
Gister dus op een knie getrapt met een lowkick en net met de spier langs mijn scheenbeen. (lopen is lastig nu. :-))
Maar er was ook een jongen op dezelfde training die dus een schop kreeg op zijn knie en toen lastig liep.

Beide dus op een kort blok.

Vroeger (20 jaar terug) heb ik geleerd om altijd een hoog blok te maken en je been als een veer te gebruiken.
Wat ik nu veel zie is dat iedereen een "kort" blok maakt (Knie klein beetje optillen en zo te blokken)

Wat is jullie voorkeur?

Persoonlijk hou ik van het "hoog" blokken omdat je dan een pak minder risico hebt op blessures naar beide kanten toe.

hoog blok

http://www.superleague.tv/IMG/1526_1_Bild%20136.jpg

voor laag blok zoek maar spong tegen Saki en Andersson tegen Weidman
dito hier, zo heb ik het 24 jaar geleden ook geleerd, maar zoals reeds geopperd de korte blok is goed als je ze iet minder wilt ontvangen :)