PDA

View Full Version : Tim Sylvia met pensioen na twijfelachtige MRI scan



Tony
06-01-2015, 12:49
Ex-UFC heavyweight champion Tim Sylvia stopt als MMA vechter. Dit naar aanleiding van zijn verbod om te vechten tegen Juliano Coutinho tijdens Reality Fighting Evens in Uncasville Connecticut. De reden dat hij geen 'clearance' kreeg was vanwege een slechte uitslag van een MRI scan. Lees verder voor het volledige verhaal.

Tim Sylvia gaf aan: “This is the end of my career,” en voegde daaraan toe: “They said that I’ve received enough damage over 16 years.”

Reality Fighting Event staat onder auspicien van de Mohegan Department of Athletic Regulation. De directeur van deze organisatie gaf aan dat de 40 jarige Sylvia verplicht een MRI moest ondergaan, en daarbij tevens een stress test moetdoorlopen om zijn fight license te krijgen. Sylvia slaagde voor de stress test. Maar de neuroloog gaf aan dat hij verdere testen moet uitvoeren omdat zijn MRI uitslag niet helemaal in orde was.

Sylvia en zijn manager Cox waren onbereikbaar voor commentaar. Cox gaf op Facebook aan dat hij niet 100% zeker was waarom Sylvia niet gecleared werd.
Cox zei: “because of his age he had to do a lot of meds at last minute… in all he needed a stress test, MRI, EKG, eye, blood and physical.” Zelf gaf Sylvia via Facebook aan dat hij al meer dan $2000 uitgegeven heeft aan medische testen.

Sylvia verloor zijn laatste 3 gevechten en is daarbij een keer zeer hard KO gegaan op soccer kicks (in 2012) tijdens zijn 4e gevecht met Andrei Arlovski. Deze partij werd later overigens een NC omdat soccer kicks niet toegestaan waren.

Na zijn release bij de UFC (in 2008) had Sylvia een record van 7-6 (W-L). In totaal komt hij daarmee op 31-10 gedurende 16 jaren als vechter.

steftheboxer
06-01-2015, 21:11
Wat ze vergeten te vermelden is dat hij 370 lbs woog voor deze partij....

Briant
06-01-2015, 21:35
Als het 10 jaar geleden was had het mij nog geboeid denk ik

T15Boxing
06-01-2015, 21:50
Als het 10 jaar geleden was had het mij nog geboeid denk ik

Oke maar als er bewijs is dat Sylvia hersenbeschadiging heeft is het een van de enige keren in MMA(met bewijs te zien dan). Had ik niet zo verwacht aangezien Sylvia niet zoveel schade opliep vergeleken met anderen.

Briant
06-01-2015, 21:52
Hersenbeschadiging heeft ook een hoop te maken met aanleg en ik kan me nog wel een paar partijen herinneren waar Tim er flink van langs kreeg.

T15Boxing
06-01-2015, 21:55
Ja het is ingewikkeld. Ik ken voorbeelden van boxers die heel weinig geraakt werden door hun geweldige verdediging toch hersenbeschadiging opliepen terwijl er andere waren die heel veel hebben geincasseerd maar toch nergens las van hebben.

YoMarK
07-01-2015, 10:46
Ik vind het eigenlijk wel een treurig verhaal.

ijsblok
07-01-2015, 23:59
Wat ze vergeten te vermelden is dat hij 370 lbs woog voor deze partij....

371 zelfs. Hij liep er bepaald niet bij als een topsporter.

Triangleman
08-01-2015, 11:25
Er zijn legio voorbeelden van MMA-vechters met hersenbeschadiging. Goodridge heeft dementia pugulistica bijvoorbeeld. Hersenbeschadiging an sich is trouwens geen reden om niet meer te mogen vechten. Er moet wel wat meer aan de hand zijn dan wat witte stofafwijkingen. Dus ik ben benieuwd wat nu precies de reden is. Ik denk ook dat Tim Sylvia niet zoveel compensatiemogelijkheden heeft ;)