PDA

View Full Version : kijkcijfers K-1 in China: meer dan 100 miljoen!



RedDawn
06-01-2015, 18:58
Volgens de eerste berichten hebben tussen de 100 en 150 miljoen Chinezen naar de eerste K-1 show in China gekeken! Als dit waar is, dan is het een mega groot succes.

T15Boxing
06-01-2015, 19:04
Doet me wel een beetje denken aan de eerste UFC show bij Fox en hoe de nummers daarna sterk dalen, een debuut zegt niet alles. Hoop dat het hier niet het geval is.

appelsap
06-01-2015, 19:42
Volgens de eerste berichten hebben tussen de 100 en 150 miljoen Chinezen naar de eerste K-1 show in China gekeken! Als dit waar is, dan is het een mega groot succes.

Bron?

Budokan
06-01-2015, 19:48
Bron?

vast niet de eigenaar van de chinese K1.....

Nosferatu187
06-01-2015, 21:42
dat is dan iets meer dan glory.


hihihi

tidelot
06-01-2015, 22:33
Als de promotie voor het event goed is zou het zomaar kunnen. 100 miljoen is 10 procent van de Chinese bevolking . en de vechtsport is in die regio zoieZo populair. een paar goede namen toevoegen kunnen ze mischien wel meer kijkers bereiken. Dan komt de belangstelling uit o.a Japan, Thailand (70kg) erbij. Maar nogmaals goede promotie, live tv, gratis streams maken dat allemaal mogelijk.

Stiekem hoop ik op de comeback van de K1 , wat heb ik dat gemist.

appelsap
06-01-2015, 22:40
Als de promotie voor het event goed is zou het zomaar kunnen. 100 miljoen is 10 procent van de Chinese bevolking . en de vechtsport is in die regio zoieZo populair. een paar goede namen toevoegen kunnen ze mischien wel meer kijkers bereiken. Dan komt de belangstelling uit o.a Japan, Thailand (70kg) erbij. Maar nogmaals goede promotie, live tv, gratis streams maken dat allemaal mogelijk.

Stiekem hoop ik op de comeback van de K1 , wat heb ik dat gemist.

Er wonen tegenwoordig bijna 2 mrt mensen in China dus 5%. Maar dat is nog erg veel. Zeker al je bedenkt dat de helft, of meer, geen tv heeft snik niet weet of het op een kanaal werd uitgezonden met bereik in heel China. Vandaar mijn vraag waar dit getal vandaan komt.

lopez86
06-01-2015, 23:04
Het is maar de vraag wat het sales apparaat hierachter is.
100 miljoen is veel natuurlijk, maar het gaat hier om een totaal andere doelgroep met een totaal ander bestedingsgemiddelde.
Vergelijkbaar met de UFC is het in ieder geval niet, zij groeien nog steeds en denken niet per evenement maar long term, internationaal.
Daarbij is de betrokkenheid van fans bij UFC enorm.

Kemal
07-01-2015, 08:32
das veul!

Bromios
07-01-2015, 10:17
Ik vind de UFC eigenlijk enorm tegenvallen. Zeker als je het vergelijkt met echt grote sporten in de USA.
Beloning voor de vechters is ook minimaal. Jones kreeg maar een half miljoen. Dat vind ik echt niks voor iemand die 1x per jaar in de ring staat.

Wheelie
07-01-2015, 20:57
Ik vind de UFC eigenlijk enorm tegenvallen. Zeker als je het vergelijkt met echt grote sporten in de USA.
Beloning voor de vechters is ook minimaal. Jones kreeg maar een half miljoen. Dat vind ik echt niks voor iemand die 1x per jaar in de ring staat.

Jones verdiend veel meer dan een half miljoen alleen worden de PPV afspraken nooit naar buiten gebracht, maar goed het is nog geen boksen ;)