PDA

View Full Version : Anderson Silva to get title shot with win over Nick Diaz



Naj85
08-01-2015, 21:21
MMAjunkie

Anderson Silva*could be one victory away from a third crack at UFC middleweight champion Chris Weidman, according to company president Dana White.

White stated in a recent interview on FOX Sports 1’s “UFC Tonight” that Silva (33-6 MMA, 16-2 UFC) is likely to face the winner of UFC 184’s title bout between Weidman and Vitor Belfort should he get past Nick Diaz (26-9 MMA, 7-6 UFC) at UFC 183 later this month.

“Diaz and Anderson Silva are fighting, and obviously if Anderson Silva wins that fight, and whether Vitor or Weidman win, then you have Anderson Silva versus either one of those guys,” White said.

Silva bout with Diaz, which takes place Jan. 31 at Las Vegas’ MGM Grand Garden Arena, is his first since he*suffered a broken leg*against Weidman at UFC 168 in December 2013.

The shocking finish marked Silva’s second consecutive defeat after Weidman ended his more than six-year run as middleweight champion at UFC 162.

“The Spider” has not registered a win in the UFC’s middleweight division since his July 2012 knockout of Chael Sonnen. Despite that, White said he’s set to receive a title shot with a win over Diaz, who has not won a UFC bout since he battered B.J. Penn at UFC 137 in October 2011.

White does not believe a Silva victory over Diaz is a given, though. He has concerns about the 39-year-old’s mental state after the*serious leg injury, and if he’s not the same fighter he once was, Diaz could capitalize.

“It’s a very interesting fight,” White said. “After the injury that Anderson Silva had, where is he going to be mentally? I think physically he’s a guy that does the right things, works hard. He’s been working since the injury happened. He’s definitely going to be in shape.

“Will he throw the leg kicks the way that he used to throw them? How’s he going to feel when he gets back into competition? Sparring and training is much different than getting in there and fighting.”

For more on*UFC 183, check out the*UFC Rumorssection of the site.

T15Boxing
08-01-2015, 21:25
Dana benadrukt vaak dat ze niet alleen naar een winst kijken maar ook hoe ze winnen. Als Anderson een prestatie als tegen Griffin neerzet krijgt ie de kans, niets minder. Denk ik dan, maar dat zou een grote fout zijn van de UFC. De winnaar van Jacare-Romero is toch echt aan de beurt na Vitor.

Nosferatu187
08-01-2015, 21:47
als anderson silva weer gaat vechten dan ga ik weer ufc kijken.

K-1sunstarr
09-01-2015, 02:31
Is meer dan terecht om hem na een wins partij een titel shot te geven.
Ben niet vaak met Dana eens, maar dit keer wel.:cool2:

Stannos
09-01-2015, 11:31
En als Diaz wint?

S.B.
09-01-2015, 11:40
Toch vind ik het een rare strategie van de UFC. Net als Lawler - Hendricks 3. Hendricks heeft 2 van zijn laatste 3 partijen verloren, hoe kan je zo iemand een back-to back-to back titel partij geven?

lopez86
09-01-2015, 12:01
Wat een onzin.
Hoeveel partijen moeten Jacare, Rockhold, Romero nog winnen voordat ze eens in aanmerking komen?
Silva die een opwarm partij draait tegen een veel te lichte en outdated Nick Diaz.
Ik weet niet hoor, maar Silva vocht nog op Light Heavyweight.

mario the count
09-01-2015, 14:37
Van mij mag jacare wel een titleshot krijgen, wat mij betreft degene die het meeste kans maakt om weidmann te verslaan.

T15Boxing
09-01-2015, 14:51
^Jacare vecht op 28 Januari tegen Romero, nog een waardige uitdager voor de titel. Dat is 100% een waardige #1 contender gevecht, de winnaar moet toch echt tegen de winnaar van Vitor-Weidman in de zomer. Rockhold is er ook bijna maar als hij nog even moet wachten maak me dat niet zo uit. Anderson is mijn favoriete vechter maar zijn omstandigheden zijn momenteel anders dus ik vind niet dat hij meteen een titleshot moet krijgen nadat hij Diaz verslaat.

jantje11
09-01-2015, 15:13
Silva had geloof ik toch een 10 fight contract getekend bij de UFC ?
De UFC wil gewoon Anderson weer snel als kampioen zodat die de rest van zn contract nog flink wat geld in het laadje kan brengen.

Als Diaz wint zul je zien dat de winnaar van Jacare - Romero een titleshot krijgt.

Djani
11-01-2015, 01:44
Dan gaat Silva nog meer klappen krijgen, maar dat moet hij zelf weten.

hypergiant
15-01-2015, 16:12
https://www.youtube.com/watch?v=xDQ07YL_Wjc

The Company
15-01-2015, 16:57
Als Belfort en Silva winnen is Belfort vs Silva II wel het gevecht dat ik wil zien. Weidman vs Silva III not so much.

Silva vs Belfort was de eerste UFC waar ik voor wakker bleef.

http://www.insidemma.com.au/images/editorial/knockout-of-year.jpg