PDA

View Full Version : UFC Road to the Octagon: Gustafsson vs Johnson (en Mousasi)



my2cents
19-01-2015, 14:02
https://www.youtube.com/watch?v=F70vx4Mzbmo

Zie overigens dat Mousasi niet van kamp geswitched is en dus nog steeds bij Kops traint. Thoughts?

LightHeavyWeight
19-01-2015, 14:18
https://www.youtube.com/watch?v=F70vx4Mzbmo

Zie overigens dat Mousasi niet van kamp geswitched is en dus nog steeds bij Kops traint. Thoughts?

Ik vind het altijd een beetje te makkelijk geconcludeerd om het pijnpunt daar te leggen. Struve was voor zijn hartproblemen toch ook erg goed bezig met een gevaarlijke guard. En Overeem is ook geen unaniem succes geworden tot nu toe in de States.
Aan de andere kant zag het er bij Mousasi wel hopeloos uit tegen Jacare en ook tegen Machida vond ik het er hopeloos uitzien. Zijn win tegen Munoz (met alle respect geen topper) plaatst hem wat mij betreft tussen de (sub)top en de middelmaat. Het lijkt wel of de wereld om hem heen stappen blijft maken en hij niet want in Japan pakte hij iedereen nog op jonge leeftijd. Hij doet nu leuk mee maar als er nog een stap gezet moet worden zou een verandering van camp mijn inziens niet slecht zijn voor hem.

bryan
19-01-2015, 14:48
Snap inderdaad niet dat hij niet een top camp opzoekt.. gaat ook om de kwaliteit van de trainers.. maar misschien nog meer om de kwaliteit van sparringspartners... dat mis je toch echt in Nederland

Pahlavan
19-01-2015, 18:25
Zonde. Mousasi is een van mijn favo vechters zowel vanwege zijn skills als zijn karakter en ik denk dat hij veel potentie heeft. Hij zal echter nooit de top halen in de UFC zolang hij niet bereid is om van camp te switchen. Met alles respect voor Kops gym en de worstelaars daar maar het niveau van worstelen in Nederland is gewoon niet te vergelijken met Amerika. Hij heeft toch Iraanse roots?! Desnoods laat hij een paar goede Iraanse worstelaars naar NL vliegen ofzo. Voor kickboksen moet je in NL zijn, niet voor worstelen of bjj. Ik geloof er nog steeds in dat als Gegard uit zijn comfortzone stapt en bijvoorbeeld in the states gaat trainen dat hij de top kan halen. Hij is nog jong en heeft al veel bereikt op basis van zijn talent maar het wordt wel tijd om maatregelen te nemen.

Ik denk namelijk dat Gegard qua potentie meer kans maakt om het ver te schoppen in de ufc vergeleken met Alistair en Struve.

Kemal
19-01-2015, 19:04
mooi stukje van Mousasi

lopez86
19-01-2015, 19:27
Zonde. Mousasi is een van mijn favo vechters zowel vanwege zijn skills als zijn karakter en ik denk dat hij veel potentie heeft. Hij zal echter nooit de top halen in de UFC zolang hij niet bereid is om van camp te switchen. Met alles respect voor Kops gym en de worstelaars daar maar het niveau van worstelen in Nederland is gewoon niet te vergelijken met Amerika. Hij heeft toch Iraanse roots?! Desnoods laat hij een paar goede Iraanse worstelaars naar NL vliegen ofzo. Voor kickboksen moet je in NL zijn, niet voor worstelen of bjj. Ik geloof er nog steeds in dat als Gegard uit zijn comfortzone stapt en bijvoorbeeld in the states gaat trainen dat hij de top kan halen. Hij is nog jong en heeft al veel bereikt op basis van zijn talent maar het wordt wel tijd om maatregelen te nemen.

Ik denk namelijk dat Gegard qua potentie meer kans maakt om het ver te schoppen in de ufc vergeleken met Alistair en Struve.

Mee eens.
Opzich is zijn worstelen defensief goed, alleen zie je dat er gewoon niet of weinig getraind is op worstelen tegen de kooi, echt een totaal ander spelletje.
De verdedigingen die je normaal gebruikt hebben dan geen nut meer en dat zag je tegen Jacare goed.
Daarbij, is zijn offensieve worstelen schijnbaar non existent.
Met alleen verdedigen dwing je geen respect af, achteruit vechten is leuk als je bokst.
Ik hoop dat hij wat dingen inziet of verandert maar anders zie ik t somber in wat betreft Henderson...