PDA

View Full Version : 1e grote nederlaag van ISIS



Pages : [1] 2

Sadix
27-01-2015, 00:02
ISIS is verdreven uit Kobane.

De 1e grote nederlaag van ISIS sinds ze de strijd zijn begonnen.

Vandaag is uitgeroepen tot nationale feestdag onder de Koerden.

Mijn vreugde is met geen pen of woord te beschrijven!

cholitzu
27-01-2015, 00:14
Goed zo!!!
Hoop dat die hele isis en verwanten zo snel mogelijk van de aardbol verdwijnt!

Minotauro
27-01-2015, 00:49
Koerdistan en Peshmerga's ftw!

blackadder
27-01-2015, 02:11
Gefeliciteerd. Maar het is nog niet over.

Turboknecht
27-01-2015, 02:43
Gefeliciteerd.

ARMENIA
27-01-2015, 09:51
Gefeliciteerd!


ISIS is verdreven uit Kobane.

De 1e grote nederlaag van ISIS sinds ze de strijd zijn begonnen.

Vandaag is uitgeroepen tot nationale feestdag onder de Koerden.

Mijn vreugde is met geen pen of woord te beschrijven!

ijsbier
27-01-2015, 10:44
Feest

Leventdepevent
27-01-2015, 10:46
das goed nieuws...nu maar hopen dat dat tuig wegblijft

Masri
27-01-2015, 13:24
Goed nieuws voor de Koerden! Al is de strijd voor hun helaas nog lang niet gestreden.
ISIS heeft het aan meerdere fronten erg lastig. Ze zijn ook bijna uit Deir Ez-Zor verjaard door het Syrisch leger.

e-type
27-01-2015, 13:50
Goed nieuws Sadix. Ik hoorde op het nieuws dat ze echter wel de landbouwgronden en aanvoer routes rond de stad nog steeds in bezit hebben. En die zijn een stuk lastiger los te weken.
Maar het begin is er.

Sadix
28-01-2015, 16:10
De stad was Stalingrad. Zo lang de stad van ons is komt het allemaal goed. De wegen en dorpjes zijn veel makkelijker terug te nemen als een Stad. In Kobane hebben we ook een stuk of 15 tanks van ze kapot gemaakt en dat scheelt ook heel erg. Komt nu allemaal wel goed. Vanavond in alle koerdische verenigingen feest! Julllie zijn welkom.

Sadix
28-01-2015, 16:11
Goed nieuws Sadix. Ik hoorde op het nieuws dat ze echter wel de landbouwgronden en aanvoer routes rond de stad nog steeds in bezit hebben. En die zijn een stuk lastiger los te weken.
Maar het begin is er.

Alleen vandaag al 5 dorpen terug genomen.

de Stiep
28-01-2015, 17:41
KIJK !! Dank god/Allah voor de Koerden. PM zijn echte vechters (mannen EN vrouwen !!) :thup:

e-type
28-01-2015, 17:52
Alleen vandaag al 5 dorpen terug genomen.

Mooi man.

Sadix
28-01-2015, 19:07
Net nog 3 dorpen terug veroverd. Ook een Hummer en een docka wapen.

In totaal 8 dorpen nu

Sadix
30-01-2015, 02:56
26 dorpen op het moment

RedDawn
30-01-2015, 13:25
Nu worden de Koerden nog gesteund door de VS, maar over een tijdje zullen ze wel weer in de steek gelaten worden.

Is in het verleden altijd gebeurt!

Sadix
30-01-2015, 14:48
klopt zeker. Maar de koerden van nu beschikken ook over die kennis. Dus de keuzes die gemaakt worden hebben die gedachte in gedachte.

Sadix
03-02-2015, 16:28
43 dorpen terug veroverd waaronder een paar kleinde steden.

Turboknecht
03-02-2015, 18:10
Ik vraag me wel af hoe die dorpen er dan bij staan. Want Kobane is bijvoorbeeld helemaal aan puin geknald. Daar staat bijna niets meer overeind. Mensen kunnen waarschijnlijk alsnog niet terug. Maar goed, beter dat die gekken verslagen worden.

blackadder
03-02-2015, 19:02
Meer, mogelijk, goed nieuws.
Er zijn mogelijk 2 jihadisten uit Utrecht omgekomen.

Sadix
03-02-2015, 21:00
Ik vraag me wel af hoe die dorpen er dan bij staan. Want Kobane is bijvoorbeeld helemaal aan puin geknald. Daar staat bijna niets meer overeind. Mensen kunnen waarschijnlijk alsnog niet terug. Maar goed, beter dat die gekken verslagen worden.

bijna ongeschonden. ISIS vlucht in de meeste dorpen. De meest strategische dorpen proberen ze wel te behouden maar ze worden omsingeld door de tactiek die de YPG gebruikt. Als een dorp lastig is in te nemen, pakken ze erst de dorpen er om heen en de supply routes. Daarna is is de dorp veel makkelijker in te nemen omdat ze de dorp omsingelen.

my2cents
03-02-2015, 22:04
Die hufters hebben die jordaanse straaljagerpiloot in een kooi gestopt en levend verbrand. Wat hoop ik dat deze laffe honden gruwelijk gaan sterven!!!!

Mattie73
04-02-2015, 15:19
Die hufters hebben die jordaanse straaljagerpiloot in een kooi gestopt en levend verbrand. Wat hoop ik dat deze laffe honden gruwelijk gaan sterven!!!!

En waarom denk jij dat die straaljagerpiloot daarnaar toe is gevlogen?? Om bloemetjes uit zijn vliegtuig te gooien??

cornelus
04-02-2015, 15:30
Hebben jullie dat filmpje gezien??? Verschrikkelijk voor die jongen.... ronduit bizar. De professionaliteit van de productie -met gebruik van allerlei verschillende shots- maakte het eigenlijk extra wreed. Ze weten verdomd goed wat ze doen daar, huiveringwekkend.

Turboknecht
04-02-2015, 15:32
Heb het gezien ja. Behoorlijk naar.

my2cents
04-02-2015, 15:36
En waarom denk jij dat die straaljagerpiloot daarnaar toe is gevlogen?? Om bloemetjes uit zijn vliegtuig te gooien??

Verwacht je dat ik hier serieus op reageer? Je moet je schamen

dietrik
04-02-2015, 16:49
Hebben jullie dat filmpje gezien??? Verschrikkelijk voor die jongen.... ronduit bizar. De professionaliteit van de productie -met gebruik van allerlei verschillende shots- maakte het eigenlijk extra wreed. Ze weten verdomd goed wat ze doen daar, huiveringwekkend.

viel me de laatste tijd wel vaker op met die executie videos van ISIS. de tijd van wazige filmpjes met de telefoon is wel voorbij

fifi23
04-02-2015, 17:03
Het zionistische antwoord: http://www.dumpert.nl/mediabase/6638374/a296cf6e/haha._lachen_met_isis.html

LOLOL

ps: goed dat die mongolen afknallen.

Nog een mooie hier trouwens. (Let op de afsprong op 2:15)

http://www.dumpert.nl/mediabase/6637987/b2aa7823/koerdische_special_forces_geven_isis_gratis_vliegl es.html

blackadder
04-02-2015, 17:15
Het zionistische antwoord: http://www.dumpert.nl/mediabase/6638374/a296cf6e/haha._lachen_met_isis.html

LOLOL

ps: goed dat die mongolen afknallen.

Nog een mooie hier trouwens. (Let op de afsprong op 2:15)

http://www.dumpert.nl/mediabase/6637987/b2aa7823/koerdische_special_forces_geven_isis_gratis_vliegl es.html
:lol:

Richelieu
04-02-2015, 19:54
En waarom denk jij dat die straaljagerpiloot daarnaar toe is gevlogen?? Om bloemetjes uit zijn vliegtuig te gooien??

Ga je even diep schamen mafkees. Het is duidelijk dat deze achterlijke fundamentalisten op grote schaal zich schuldig maken/hebben gemaakt aan oorlogsmisdaden cq misdaden tegen de mensheid, en zich daarvoor zullen moeten verantwoorden.

Masri
04-02-2015, 21:08
Trouwens degene die deze piloot in brand hebben gestoken mogen voor mij naar de hel. Want hij was gewoon iemand die zijn werk deed. Maar de koning die hem gestuurd heeft is een klootzak om hem te sturen naar een plek waar hij niets te zoeken heeft.

Waar hij niks te zoeken heeft? Jordanie grenst aan beide landen waar ISIS is opgerukt en flink heeft huisgehouden. Ze hebben daar alles te zoeken. Moeten ze wachten tot die idioten nog verder oprukken, letterlijk tot aan de poorten van Jordanie?
Dat ISIS gestopt moet worden lijkt me een feit en in het belang van bijna elk land in die regio. Moeten de westerse landen het in hun eentje opknappen? Dat zij als de kruisvaarders worden gezien die moslims afslachten? Nee, laat de Arabische landen maar meehelpen om het vuile werk op te knappen.

RedDawn
04-02-2015, 22:05
Waar hij niks te zoeken heeft? Jordanie grenst aan beide landen waar ISIS is opgerukt en flink heeft huisgehouden. Ze hebben daar alles te zoeken. Moeten ze wachten tot die idioten nog verder oprukken, letterlijk tot aan de poorten van Jordanie?
Dat ISIS gestopt moet worden lijkt me een feit en in het belang van bijna elk land in die regio. Moeten de westerse landen het in hun eentje opknappen? Dat zij als de kruisvaarders worden gezien die moslims afslachten? Nee, laat de Arabische landen maar meehelpen om het vuile werk op te knappen.

Jordanië speelt helemaal niet zo'n onschuldige rol als jij schrijft. De Jordaanse autoriteiten steunen allerlei islamitische terreurgroepen in Syrië in hun strijd tegen Assad.

Boontje komt om zijn loontje.....

Masri
04-02-2015, 23:46
Waar schrijf ik dat dan? Het enige wat ik zeg is dat ze groot gelijk hebben om ISIS aan te pakken. Buiten dat, alles en iedereen in dat gebied steunt wel iets of iemand in dat conflict. Iedereen heeft er zo zijn belangen. En geen enkele groep heeft een schoon geweten, wat ook onmogelijk is in zo'n smerige burgeroorlog.
Inderdaad, boontje komt om zijn loontje. Tijdens de burgeroorlog in Irak liet Assad bepaalde groeperingen zich in Syrie bewapenen, trainen en moeiteloos de grens oversteken om tegen de Amerikanen te vechten en het land te terroriseren. Die groeperingen vernietigen nu Syrie.

Turboknecht
05-02-2015, 11:14
http://www.liveleak.com/view?i=4a6_1423084117

RedDawn
05-02-2015, 11:52
http://www.liveleak.com/view?i=4a6_1423084117

Echt niks meer staat overeind. Erdogan zal wel blij zijn met deze beelden. :(

Sadix
05-02-2015, 23:15
Echt niks meer staat overeind. Erdogan zal wel blij zijn met deze beelden. :(

Kan ons serieus echt niks schelen. Al staat geen 1 steen meer overeind. We hebben in de familie al afgesproken in de zomer vakantie met zn alle daar heen te gaan en helpen met het opnieuw bouwen. Met zijn duizenden is het zo opgeknapt.

Brainthief
06-02-2015, 09:24
Waarom hebben die Turken het zo zwaar met de Koerden? Ik weet dat die Turken nogal een genocide gepleegt hebben en dat niet willen erkennen. Gaat dat "gewoon" om geld?

ARMENIA
06-02-2015, 09:36
nope, om trots, irritatie, zich te groot voelen, schijt hebben aan minderheden. christelijke minderheden voelen zich vandaag de dag nog steeds niet gelijk aan een moslim turk in turkije, ze leven met een angstig gevoel.

Dat komt zeker niet door alle turken, maar door de fundamentalisten, nationalisten en de overheid. Een deel is gewoon aardig en normaal.


Waarom hebben die Turken het zo zwaar met de Koerden? Ik weet dat die Turken nogal een genocide gepleegt hebben en dat niet willen erkennen. Gaat dat "gewoon" om geld?

fifi23
09-02-2015, 23:04
En inside Aleppo

http://heavy.com/news/2015/02/john-cantlie-new-video-english-isis-hostage-from-inside-aleppo-last-video/

lekker vakantie vieren lijkt het wel.

Sadix
09-02-2015, 23:09
begin me eerlijk gezegd echt te irriteren aan die kop van die john. Ook al weet ik dat hij het MOET doen en 0 eigen wil heeft.

In kobane nu al 120 dorpen bevrijd. Gaat ongelooflijk snel.

Sadix
09-02-2015, 23:10
i remember his movie about Kobane. Het zou gevallen zijn en er waren nog maar kleine schermutselingen maar niets bijzonders meer.
Kobane is stalingrad vrienden, ik zei het toen al.

RedDawn
13-02-2015, 14:02
i remember his movie about Kobane. Het zou gevallen zijn en er waren nog maar kleine schermutselingen maar niets bijzonders meer.
Kobane is stalingrad vrienden, ik zei het toen al.

Bij de slag om Stalingrad vielen meer dan 1 miljoen doden!

Sadix
13-02-2015, 14:39
maar hij was niet gevallen.

Over 160 dorpen terug veroverd. YPG wilt tal abyad (gire spi in het koerdisch) overnemen zodat het een veilig koerdische koridoor kan openen van de Cizire kanton tot aan kobani wat voor stabiliteit zal zorgen.



http://en.wikipedia.org/wiki/Template:Syrian_Civil_War_detailed_map#no

Masri
13-02-2015, 14:55
De verhoudingen in Stalingrad lagen ook iets anders. Desalniettemin hebben de Koerden weer karakter getoond en laten zien dat ze tot het eind blijven knokken.

RedDawn
13-02-2015, 17:35
De verhoudingen in Stalingrad lagen ook iets anders. Desalniettemin hebben de Koerden weer karakter getoond en laten zien dat ze tot het eind blijven knokken.

Zonder luchtsteun van de coalitie was dat nooit gelukt.

Masri
13-02-2015, 19:25
Precies.

king
13-02-2015, 23:35
Het waren ook de landen van de coalitie die IS sterk hebben gemaakt...

Sadix
14-02-2015, 02:14
klopt zeker dat zonder de luchtsteun het nooit was gelukt. Je kan niet met een ak47 tegen een tank op.

Met gelijke wapens voor beide vanaf dag 1 had isis geen eens 1 dorp in handen gehad. Door de laffe soldaten in mosul van irak heeft ISIS de meest geavanceerde wapens mogelijk in handen.

ARMENIA
14-02-2015, 11:05
Koerden zijn niet bang, zijn bijna allemaal bereidt om te sterven voor vaderland. shahid nomren.

RedDawn
14-02-2015, 11:23
klopt zeker dat zonder de luchtsteun het nooit was gelukt. Je kan niet met een ak47 tegen een tank op.

Met gelijke wapens voor beide vanaf dag 1 had isis geen eens 1 dorp in handen gehad. Door de laffe soldaten in mosul van irak heeft ISIS de meest geavanceerde wapens mogelijk in handen.


Verschrikkelijke beelden weer uit Kirkuk:

http://jelongenuitjelijf.nl/video/video-is-paradeert-met-gevangen-genomen-koerdische-strijders-in-kooien-door-straten-kirkuk/

RedDawn
14-02-2015, 11:23
Het waren ook de landen van de coalitie die IS sterk hebben gemaakt...

Daar heb je helemaal gelijk in!

ARMENIA
14-02-2015, 11:27
https://www.youtube.com/watch?v=Bwe4msjHCXs

Sadix
14-02-2015, 17:47
Verschrikkelijke beelden weer uit Kirkuk:

http://jelongenuitjelijf.nl/video/video-is-paradeert-met-gevangen-genomen-koerdische-strijders-in-kooien-door-straten-kirkuk/

Is in Mosul geen kirkuk. Maar ik wordt echt ziek van dit soort beelden.

blackadder
21-02-2015, 21:53
http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/laatste-videos-nieuws/christenen-en-yezidis-gaan-strijd-aan-met

RedDawn
22-02-2015, 12:28
http://www.nrc.nl/nieuws/2015/02/22/is-claimt-in-video-koerdische-strijders-te-hebben-onthoofd/

Sadix
28-02-2015, 00:49
2e grote nederlaag voor ISIS.

Tal Hamis is veroverd door de YPG. noord oost syrie is totaal in handen van koerden nu.

Turboknecht
28-02-2015, 13:04
https://www.youtube.com/watch?v=_rtZN652OAo

Sadix
02-03-2015, 13:35
https://www.youtube.com/watch?v=_rtZN652OAo

gezien.

Dit is shiia propaganda. Ze hebben echt minimale winst geboekt en eigenlijk heel veel grond verlies. er is niet 1 georganiseerde leger zoals de YPG maar echt 30 verschillende.

Turboknecht
02-03-2015, 13:54
gezien.

Dit is shiia propaganda. Ze hebben echt minimale winst geboekt en eigenlijk heel veel grond verlies. er is niet 1 georganiseerde leger zoals de YPG maar echt 30 verschillende.

Ja viel me halverwege inderdaad ook op. Ik postte hem hier toen ik de eerste twaalf minuten ofzo gezien had, maar het is inderdaad propaganda.

Ik ben wel benieuwd hoe het nieuwe offensief van het Iraakse leger, ook shiia, het gaat doen. Ik dacht dat ze Tikrit eerst gaan aanvallen en daarna Mosul. Wel grappig, in dat filmpje zeggen ze dat twee miljoen mensen of iets dergelijks zich hebben aangemeld om tegen IS te strijden. Toen wist ik direct dat het bullshit was. Laatst hadden ze de grootste moeite om 2500 te ronselen om door de Amerikanen te laten trainen.

YPG doet het wel goed als ik de berichtgeving mag geloven.

Sadix
02-03-2015, 18:22
Ja viel me halverwege inderdaad ook op. Ik postte hem hier toen ik de eerste twaalf minuten ofzo gezien had, maar het is inderdaad propaganda.

Ik ben wel benieuwd hoe het nieuwe offensief van het Iraakse leger, ook shiia, het gaat doen. Ik dacht dat ze Tikrit eerst gaan aanvallen en daarna Mosul. Wel grappig, in dat filmpje zeggen ze dat twee miljoen mensen of iets dergelijks zich hebben aangemeld om tegen IS te strijden. Toen wist ik direct dat het bullshit was. Laatst hadden ze de grootste moeite om 2500 te ronselen om door de Amerikanen te laten trainen.

YPG doet het wel goed als ik de berichtgeving mag geloven.

http://en.wikipedia.org/wiki/Template:Syrian_Civil_War_detailed_map

YPG doet het ongelooflijk goed. na de winst in Kobane city hebben ze nu alle dorpen heroverd. En daarbuiten in noord oost syrie hebben ze Tal Hamis veroverd, Tal brak veroverd, Jazaa veroverd. In totaal ongeveer 100 dorpen en kleine steden. ISIS is in een maand tijd ongeveer 1/3 kwa dorpen en steden kwijt geraakt aan de YPG.

Mattie73
02-03-2015, 21:28
http://en.wikipedia.org/wiki/Template:Syrian_Civil_War_detailed_map

YPG doet het ongelooflijk goed. na de winst in Kobane city hebben ze nu alle dorpen heroverd. En daarbuiten in noord oost syrie hebben ze Tal Hamis veroverd, Tal brak veroverd, Jazaa veroverd. In totaal ongeveer 100 dorpen en kleine steden. ISIS is in een maand tijd ongeveer 1/3 kwa dorpen en steden kwijt geraakt aan de YPG.
Ik las laatst trouwens dat er ook aardig wat Koerden bij IS zitten en wat ik ook opmerkelijk vond; de IS commandant die verantwoordelijk was voor de verovering/verdediging van Kobane was ook een Koerd.
Voor IS telt afkomst of huidskleur helemaal niet, ze maken alleen onderscheid moslim of heiden.
(Wist je trouwens dat 1 van de allergrootste helden in de islam (Salaheddine) ook Koerd was?)

Sadix
02-03-2015, 22:04
Ik las laatst trouwens dat er ook aardig wat Koerden bij IS zitten en wat ik ook opmerkelijk vond; de IS commandant die verantwoordelijk was voor de verovering/verdediging van Kobane was ook een Koerd.
Voor IS telt afkomst of huidskleur helemaal niet, ze maken alleen onderscheid moslim of heiden.
(Wist je trouwens dat 1 van de allergrootste helden in de islam (Salaheddine) ook Koerd was?)

Ja der zitten helaas inderdaad ook Koerden bij ISIS. De commandant van de aanval van Kobane en de aanval laatst op kerkuk die 74 peshmerga's het leven koste waren beide koerden.

1 daar van is dood geschoten al gelukkig. En ik hoorde dat gisteren de 2e is dood geschoten maar nog niet bevestigd.

Natuurlijk ken ik Salaheddine bin Eyuubi. Hij heeft ook een standbeeld in Hawler.

ik ga over 3 weken voor het eerst naar iraaks Koerdistan. Naar Hawler om precies te zijn.

lopez86
02-03-2015, 23:08
Ja der zitten helaas inderdaad ook Koerden bij ISIS. De commandant van de aanval van Kobane en de aanval laatst op kerkuk die 74 peshmerga's het leven koste waren beide koerden.

1 daar van is dood geschoten al gelukkig. En ik hoorde dat gisteren de 2e is dood geschoten maar nog niet bevestigd.

Natuurlijk ken ik Salaheddine bin Eyuubi. Hij heeft ook een standbeeld in Hawler.

ik ga over 3 weken voor het eerst naar iraaks Koerdistan. Naar Hawler om precies te zijn.

Dude ligt dat niet verdomd dicht bij ISIS territorium?
Wat ga je daar in godsnaam doen if you don't mind me asking, lijkt me niet dat je daar komt voor vakantie met de margaritas & mamacitas.
Kan je daar wel veilig komen met de auto, vliegverkeer is beperkt meen ik?

Sadix
03-03-2015, 00:49
Dude ligt dat niet verdomd dicht bij ISIS territorium?
Wat ga je daar in godsnaam doen if you don't mind me asking, lijkt me niet dat je daar komt voor vakantie met de margaritas & mamacitas.
Kan je daar wel veilig komen met de auto, vliegverkeer is beperkt meen ik?

vliegtuig rechtstreeks. Hawler/Erbil is veilig. front linie ligt op sommige plekken op 40km. Bro, ik ga voor het eerst in heel mijn leven geen allochtoon zijn.

lopez86
03-03-2015, 10:52
vliegtuig rechtstreeks. Hawler/Erbil is veilig. front linie ligt op sommige plekken op 40km. Bro, ik ga voor het eerst in heel mijn leven geen allochtoon zijn.

Ja ik ben blij voor je, maar 40km klinkt niet veilig.
Maargoed, beter kom je heel terug.
Ga je familie bezoeken?

Turboknecht
03-03-2015, 11:11
Lijkt me heel spannend.

RedDawn
03-03-2015, 16:33
http://en.wikipedia.org/wiki/Template:Syrian_Civil_War_detailed_map

YPG doet het ongelooflijk goed. na de winst in Kobane city hebben ze nu alle dorpen heroverd. En daarbuiten in noord oost syrie hebben ze Tal Hamis veroverd, Tal brak veroverd, Jazaa veroverd. In totaal ongeveer 100 dorpen en kleine steden. ISIS is in een maand tijd ongeveer 1/3 kwa dorpen en steden kwijt geraakt aan de YPG.


Zonder luchtsteun van de VS was dat nooit mogelijk geweest. Die Amerikaanse steun krijgt het Iraakse leger bij de strijd om Tikrit niet.

Mattie73
03-03-2015, 17:04
Die Amerikaanse steun krijgt het Iraakse leger bij de strijd om Tikrit niet.
Dat geloof je zelf toch niet?? Tuurlijk doen de Amerikanen wel mee. Ze willen dat alleen niet toegeven omdat dat pleuris Iran ook meedoet.

RedDawn
03-03-2015, 18:04
Dat geloof je zelf toch niet?? Tuurlijk doen de Amerikanen wel mee. Ze willen dat alleen niet toegeven omdat dat pleuris Iran ook meedoet.

Ze bombarderen Tikrit en omgeving niet.

Sadix
03-03-2015, 18:37
Zonder luchtsteun van de VS was dat nooit mogelijk geweest. Die Amerikaanse steun krijgt het Iraakse leger bij de strijd om Tikrit niet.

Zonder de iraakse leger was ISIS ook nooit zo sterk. De wapens die ze in Mosul hadden achter gelaten kan je 2 oorlogen mee voeren.

Mattie73
03-03-2015, 19:04
Ze bombarderen Tikrit en omgeving niet.
En jij bent naïef als je dat gelooft.

cholitzu
03-03-2015, 23:55
Ze bombarderen Tikrit en omgeving niet.

Nee de us dropped er wapens voor de is (http://www.iraqinews.com/iraq-war/american-aircraft-airdropped-weapons-to-isis-says-mp/)...



Wij noemen dat van twee walletjes eten.

Sadix
03-03-2015, 23:58
Nee de us dropped er wapens voor de is (http://www.iraqinews.com/iraq-war/american-aircraft-airdropped-weapons-to-isis-says-mp/)...



Wij noemen dat van twee walletjes eten.

die foto is van KObane. Tijdens de air drop was er een airdrop in handen gevallen van ISIS. Was zeker niet bewust die actie in ieder geval.

cholitzu
04-03-2015, 01:13
die foto is van KObane. Tijdens de air drop was er een airdrop in handen gevallen van ISIS. Was zeker niet bewust die actie in ieder geval.

Ik mag het hopen maar geloof niet dat US hier oprecht is om mensen te helpen.
Het was niet de enige dropping die verkeerd is gevallen, er zijn er blijkbaar nogmeer verkeerd gevallen. Ze kunnen iemand op de maan plaatsen maar geen pakketje aan de juiste personen afleveren.

Daarnaast is het geen geheim meer dat us in syrie wapens leverde aan (http://landdestroyer.blogspot.nl/2014/10/us-helping-isis-one-accidental-airdrop.html) is, die ze vervolgens de grens overbrachtten naar irak.

zelfs europa doet mee. (http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/middleeast/syria/9918785/US-and-Europe-in-major-airlift-of-arms-to-Syrian-rebels-through-Zagreb.html)

Volgende doel is Iran.

Mag hopen dat deze ellende snel voorbij is, maar ik vrees het ergste...

cholitzu
04-03-2015, 01:48
die foto is van KObane. Tijdens de air drop was er een airdrop in handen gevallen van ISIS. Was zeker niet bewust die actie in ieder geval.

Ik mag het hopen maar geloof niet dat US hier oprecht is om mensen te helpen.
Het was niet de enige dropping die verkeerd is gevallen, er zijn er blijkbaar nogmeer verkeerd gevallen. Ze kunnen iemand op de maan plaatsen maar geen pakketje aan de juiste personen afleveren?

http://english.farsnews.com/newstext.aspx?nn=13931204001534

http://www.english.shafaaq.com/index.php/security/13395-source-isis-executes-a-person-who-videotaped-unidentified-aircraft-landing-brought-aid-to-terrorists

http://www.globalresearch.ca/u-s-helicopter-delivering-weapons-to-the-islamic-state-isis-shot-down-by-iraqi-popular-forces/5434230



Daarnaast is het geen geheim meer dat us in syrie wapens leverde aan (http://landdestroyer.blogspot.nl/2014/10/us-helping-isis-one-accidental-airdrop.html) is, die ze vervolgens de grens overbrachtten naar irak.

zelfs europa doet mee. (http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/middleeast/syria/9918785/US-and-Europe-in-major-airlift-of-arms-to-Syrian-rebels-through-Zagreb.html)

Volgende doel is Iran.

Mag hopen dat deze ellende snel voorbij is, maar ik vrees het ergste...

Facade
04-03-2015, 16:50
Die ellende zal nooit echt voorbij zijn... Nu is iedereen verbonden met een gezamenlijke vijand, maar zo gauw die verslagen wordt zullen oude conflicten herleven, maar dit keer met een stuk meer wapens en zo gaat het weer verder. Daarna zal er ongetwijfeld een nieuwe reden zijn om elkaar neer te schieten. Gebed zonder einde die regio.

Dat droppingen bewust verkeerd worden afgegooid lijkt me niet bijster waarschijnlijk. Eerdere wapenleveranties zijn daarnaast natuurlijk ook gedaan in een tijd waarbij IS nog niet als voornaamste probleem werd gezien, maar Assad. Veel werd om militair ingrijpen gevraagd in die periode en de rebellen werden door heel veel mensen -in de nasleep van de Arabische lente - als 'de goeien' gezien. Pas later is een genuanceerder beeld ontstaan, maar toen was het al te laat.

Turboknecht
04-03-2015, 17:51
Ach ja. Het is van alle tijden dat groepen mensen elkaar om verschillende redenen de hersens in willen slaan. Het verschil is nu dat we via allerlei soorten media er berichtgeving over krijgen en er een mening over, en gevoelens bij, moeten hebben. Blij word je er niet van, maar veel kun je er ook niet aan doen. Het zal inderdaad niet gauw stoppen.

Brainthief
04-03-2015, 21:30
Iran? Obama wilt juist een betere relatie met Iran. Netanyahu doet weer lekker bang maken...komende 25 tot 50 jaar zal het geen feestje zijn in die hoek. Te veel conflicterende belangen waar het gewone volk alleen maar de dupe van is....

cholitzu
04-03-2015, 22:50
U.S. Steers Clear of Tikrit, Cites Iran Role in Support of Iraqis

Islamic Revolutionary Guard Corps fighters were on the ground with Iraqi units, U.S. official says



http://si.wsj.net/public/resources/images/BN-HE819_0302us_J_20150302153418.jpgENLARGE
Iraqi forces and allied militias take position in the northern part of Diyala province as they take part in an assault to retake the city of Tikrit from Islamic State jihadists Monday. PHOTO: AGENCE FRANCE-PRESSE/GETTY IMAGES



By JULIAN E. BARNES

Updated March 2, 2015 4:11 p.m. ET156 COMMENTS (http://www.wsj.com/articles/u-s-steers-clear-of-tikrit-cites-iran-role-in-support-of-iraqis-1425328257#livefyre-comment)

WASHINGTON—Iraq’s latest push to retake the Sunni city of Tikrit from Islamic State extremists has thrown a new spotlight on the role being assumed by Iran in assisting Baghdad in its fight to regain control of the country.
U.S. officials said Iran is supporting the offensive to retake Tikrit (http://www.wsj.com/articles/iraqs-military-begins-campaign-to-reclaim-tikrit-1425287398), supplying artillery, rocket fire and aerial drones. Islamic Revolutionary Guard Corps, or IRGC, fighters were on the ground with Iraqi units, mostly operating artillery and rocket batteries, according to a U.S. military official.
At the Pentagon on Monday, Col. Steve Warren, a Defense Department spokesman, said the U.S. wasn’t providing assistance in the fight to retake Tikrit. The U.S. hasn’t conducted airstrikes in support of Iraqi forces and didn’t provide advice in planning the attack, officials said.
“We are fully aware of the operation, but the Iraqis did not request our support for it,” Col. Warren said. “Our presence in Iraq is at the request of the Iraqi government. We are there to advise them, to assist them, to support them, when they ask for it.”



Iraq’s military, backed by some 20,000 volunteer fighters, have begun a campaign to recapture the birthplace of Saddam Hussein from Islamic State, also known as ISIS and ISIL. Mark Kelly reports. Image: AFP/Getty


In the briefing, Col. Warren wouldn’t comment on Iranian support for the Tikrit operation. But U.S. officials said one of the key reasons the Iraqis didn’t ask for help from the U.S. to take Tikrit was because of the support they were getting from Iran and the IRGC.
Iranian officials didn’t immediately respond to a request for comment in the offensive against Islamic State, also known as ISIS or ISIL.
U.S. military and other government officials are watching the Iranian support for the Tikrit fight cautiously. Having an overwhelmingly Shiite force move on a Sunni city could pose problems by exacerbating sectarian divisions. U.S. officials are particularly worried about Iranian artillery causing collateral damage.
“To the degree they can carry out an offensive without inflaming sectarian tension and can dislocate ISIL, it can be helpful,” said a U.S. official.
The Pentagon has frequently warned Iran to tread carefully in its assistance to Iraq to avoid reigniting a religious-based civil war.
“We want nothing to be done that further inflames sectarian tensions in the country,” Rear Adm. John Kirby, the Pentagon press secretary, said in December.
Another U.S. official said that the campaign to liberate Tikrit from Islamic State could help set the stage for the Iraqi push to liberate Mosul, which is supposed to occur later this year.
“If successful, it would be consequential,” said the second U.S. official. “There is no question any geography taken from ISIL is a good thing.”
The U.S. and Iran have both steered clear of each other’s operations in Iraq, according to U.S. officials. In general, when Shiite militias are involved in a military operation, the U.S. doesn’t provide support. Iran sponsors many of the militias and some are directly controlled by Iran, defense experts have long maintained.
The Tikrit fight, according to U.S. officials, represents the most sizable Iranian support yet for an Iraqi offensive, but it isn’t the first.
Iran has carried out airstrikes within Iraq in support of Shiite militias. In October, Shiite militias supported by Iranian advisers helped retake a Sunni town outside Baghdad, according to U.S. officials.
Iraq had faced a monthslong stalemate to retake the town of Jurf al-Sakhar, or “rocky bank,’ from Islamic State.
Facing the possibility that Islamic State would use the town as a base for attacks on Shiite pilgrims, the Iraqi government launched a renewed push to take the town, with 10,000 Shiite militia men and Iranian advisers.
As in Tikrit, the U.S. didn’t conduct any airstrikes to directly assist the Shiite militias working to retake the town.
When the fighting was over, the Iraqi government renamed the city Jurf al-Nasr, or “victory bank.”
In Iraq, there is a de facto division developing between areas where Iran has the lead in assisting the fight against Islamic State, and areas where the U.S. has the lead, according to some U.S. officials.
The U.S. has the lead in developing plans for Anbar province, for Kurdish areas in the northern part of the country, especially around Mosul.
Iran, on the other hand, has a greater role in parts of the fight where the Iraqi government is relying heavily on Shiite militias, many of which look to Iran for support and guidance. That, officials said, includes areas to the east of Baghdad, Diyala province and Tikrit.
“The geography naturally favors more Iranian influence in these areas,” said the first U.S. official. “The demographics and geography are driving factors.”
A U.S. military official said the Iranian combat power deployed in Iraq still is significantly less than what the American led coalition can bring to bear through its daily airstrikes. Still, the official acknowledged the Iranians have their personnel on the front lines of the fight, while the U.S., for now, is keeping its advisers well behind the front lines.
The U.S. and Iranian officials have repeatedly insisted that they don’t coordinate on actions in Iraq. But both sides have taken steps not to interfere with one another’s operations.
Indeed, U.S. military officials have said American operations in Iraq would be far more difficult if Iranians actively oppose them or attempt attacks on American advisers.
But, officials said, both sides are taking care to keep their distance from each other even as they both work to support the government in Baghdad.
“There is not a lot of overlap,” said the second U.S. official.


http://www.wsj.com/video/iraq-moves-to-reclaim-tikrit-from-islamic-state/F25FEE5F-D493-4FA4-B56A-29F2497D0730.html

Brainthief
04-03-2015, 23:38
oh tegen isis. Ja stond ook in het nrc. Ik snap Iran wel. Die wilt dat zooitje niet bij hun in huis hebben.

fifi23
05-03-2015, 09:10
Waarom hakken ze die landen met al die minderheden niet gewoon lekker in stukken?

- Stukje Soenie
- Stukje Koerden
- Stukje Sjiet
- enz.......

Al die landen zijn door de engelsen verzonnen met een liniaal

En ja ook ee stukje voor de Joden. :-)

e-type
05-03-2015, 10:18
En wie gaat er hakken dan? En waar?

Bromios
05-03-2015, 10:54
Heeft Churchill destijds verzonnen als ik het goed heb.
Op zich is er ook niks mis met een islamitische staat zoals bijvoorbeeld israel een joodse is maar daar nemen de radicale moslims geen genoegen mee. Die willen wat wij hebben ook. En daarnaast moet iedereen die het niet wil er uit kunnen en dan blijft er niemand meer over.

Brainthief
05-03-2015, 11:55
Waarom hakken ze die landen met al die minderheden niet gewoon lekker in stukken?

- Stukje Soenie
- Stukje Koerden
- Stukje Sjiet
- enz.......

Al die landen zijn door de engelsen verzonnen met een liniaal

En ja ook ee stukje voor de Joden. :-)

Ze zijn zo overtuigd van hun gelijk. Daar nemen ze toch geen genoegen mee.

Israel is ook democratisch en hoef je niet perse jood te zijn. (als je een Palestijn bent zijn ze wel weer discriminerend bezig, op dat ene dorp na waar joden en palestijnen gemixt leven en wonen). Het oosten is bizar voor het westen. Ik ken iemand die werkt nu in saudi. Hij mag bv in zijn 1tje niet een restaurant betreden waar mannen en vrouwen zitten. Is aangehouden toen hij auto reed tijdens het vrijdag gebed. Hij wist niet dat dat niet toegestaan was.....

Maar ja India is ook bizar. Gehoord over die documentaire van die groepsverkrachters daar? De wereld heeft een laaange weg te gaan.

fifi23
05-03-2015, 14:37
En wie gaat er hakken dan? En waar?

Dat doen ze al genoeg. :-)

Sadix
05-03-2015, 16:53
Waarom hakken ze die landen met al die minderheden niet gewoon lekker in stukken?

- Stukje Soenie
- Stukje Koerden
- Stukje Sjiet
- enz.......

Al die landen zijn door de engelsen verzonnen met een liniaal

En ja ook ee stukje voor de Joden. :-)

dit is dan ook de enige oplossing in mijn ogen. Zowel irak als syrie moeten 3 landen worden.

RedDawn
05-03-2015, 17:52
En jij bent naïef als je dat gelooft.

Jij volgt het nieuws volgens mij niet of wel?

RedDawn
05-03-2015, 17:54
Zonder de iraakse leger was ISIS ook nooit zo sterk. De wapens die ze in Mosul hadden achter gelaten kan je 2 oorlogen mee voeren.

Klopt. Plus de door de VS geleverde wapens aan "gematigde" rebellen, die zich weer hebben aangesloten bij IS.

Wat vindt je er trouwens van dat Ocelan de strijd in Turkije wil staken?

ARMENIA
06-03-2015, 13:00
Denk je dat Ocalan dit uit vrije wil zegt?


Klopt. Plus de door de VS geleverde wapens aan "gematigde" rebellen, die zich weer hebben aangesloten bij IS.

Wat vindt je er trouwens van dat Ocelan de strijd in Turkije wil staken?

RedDawn
06-03-2015, 13:36
Denk je dat Ocalan dit uit vrije wil zegt?

Geen idee. Misschien wordt hij gedwongen, misschien ook niet.

blackadder
06-03-2015, 18:47
Waarom hakken ze die landen met al die minderheden niet gewoon lekker in stukken?
Racist! Wil je soms suggereren dat multi-cult niet het beste sinds gesneden brood is?

Sadix
07-03-2015, 00:03
Denk je dat Ocalan dit uit vrije wil zegt?

Ja zeker. Ocalan is met een 10 stappen vredes plan gekomen. De wapens worden neergelegd als het planb wordt uitgevoerd.

Reddawn, iedereen die tegen dit plan is, is pro bloed vergieten. De tijd van een gewapende oorlog is voorbij in turkije. Men moet dit probleem nu met democratische middelen oplossen. Helaas bied turkije nog niet voldoende terrein op dit gebied om het democratisch op te lossen. Maar elke dag wordt het een stuk beter en ik hoop dat dit het begin is van het einde van de oorlog.

Ik ben in ieder geval erg optimistisch maar het tegendeel is helaas vaak gebleven maar we blijven hopen.

RedDawn
07-03-2015, 13:57
Ja zeker. Ocalan is met een 10 stappen vredes plan gekomen. De wapens worden neergelegd als het planb wordt uitgevoerd.

Reddawn, iedereen die tegen dit plan is, is pro bloed vergieten. De tijd van een gewapende oorlog is voorbij in turkije. Men moet dit probleem nu met democratische middelen oplossen. Helaas bied turkije nog niet voldoende terrein op dit gebied om het democratisch op te lossen. Maar elke dag wordt het een stuk beter en ik hoop dat dit het begin is van het einde van de oorlog.

Ik ben in ieder geval erg optimistisch maar het tegendeel is helaas vaak gebleven maar we blijven hopen.

Turkije steunt wel IS, lijkt me een lastig dilemma.

T15Boxing
07-03-2015, 20:12
Zodra ISIS binnenkort Mosul verliest is het zo goed als voorbij, tenminste het begin van het einde. Dan hebben ze geen echte macht meer. En ook al verliest de Irakese leger het dan gaat het westen instappen. Het is wel een garantie dat in de komende 4 a 8 weken een grote verandering gaat komen.

Maar het is veel te laat. Zoveel mensen zijn omgekomen en die ISIS ratten hebben al heel veel geschiedenis verwoest(Museum in Mosul en duizenden jaren oude stad Nimrud etc.) Dat is iets wat je nooit meer terug kunt krijgen. Mensen overleven, maar zodra je fysieke geschiedenis verliest komt het nooit meer terug.

fifi23
16-03-2015, 09:01
Dus IS wordt nu door Iran Tikrit uitgetikt of loopt het allemaal toch niet zo soepel?

blackadder
16-03-2015, 09:16
Denk je dat Ocalan dit uit vrije wil zegt?
Misschien denkt ie ook dat dit een kans is om in Syrië en Irak iets voor elkaar te krijgen wat in Turkije nooit is gelukt. Profiteren van de chaos en dan een Koerdische staat.

Mattie73
16-03-2015, 11:35
Misschien denkt ie ook dat dit een kans is om in Syrië en Irak iets voor elkaar te krijgen wat in Turkije nooit is gelukt. Profiteren van de chaos en dan een Koerdische staat.

In feite bestaat er al een Koerdische staat. Je denkt toch niet dat Baghdad iets te vertellen heeft in Iraaks Koerdistan.

blackadder
16-03-2015, 12:21
In feite misschien. Nu alleen nog feitelijk. En dan van de chaos gebruik maken en gelijk de Syrische delen erbij pakken.

Masri
16-03-2015, 13:40
De Koerden hebben nu redelijk vrij spel. Maar wat gaat er gebeuren als Syrie, Irak en Iran hun handen niet meer vol hebben aan o.a. IS? Zij zitten absoluut niet op een koerdische staat te wachten.

blackadder
16-03-2015, 16:26
Syrië ligt in puin net als Irak. Iran niet. Dus dat kan nog leuk worden.

Bromios
16-03-2015, 17:21
Nu helpt iedereen de Koerden en als IS verslagen dreigt te worden gaat iedereen de Koerden weer terugjagen.
Gaat niet ophouden daar.

Sadix
17-03-2015, 18:53
Nu helpt iedereen de Koerden en als IS verslagen dreigt te worden gaat iedereen de Koerden weer terugjagen.
Gaat niet ophouden daar.

klopt.

Of turkije gaat ons aanvallen als er onafhankelijkheid dreigt te komen. Maar dat Irak en koerdistan oorlog krijgen is bijna zeker om de betwiste gebieden die koerden hebben bevrijd van IS.

Anderson
17-03-2015, 22:12
Vrede zal er dus niet komen ook raar dat Iran het Irakese leger nu opeens helpt.

blackadder
19-03-2015, 14:36
Wat is daar zo raar aan? Een kans om hun invloed in de regio te vergroten.

de Stiep
19-03-2015, 15:49
klopt.

Of turkije gaat ons aanvallen als er onafhankelijkheid dreigt te komen. Maar dat Irak en koerdistan oorlog krijgen is bijna zeker om de betwiste gebieden die koerden hebben bevrijd van IS.

Sowieso diep respect voor de Koerden die daar de kastanjes uit het vuur halen !!
Ik heb nog steeds (ijdele ?) hoop dat de Koeren hun eigen Koerdistan krijgen. Waarom niet ? Zelfbeschikkingsrecht van een volk!! Kloterige is dat het in meerdere landen ligt. Helaas is het niet mogelijk dit met normale verkiezingen te regelen.

Sadix
19-03-2015, 23:30
zaterdag ga ik dus naar Irak jongens. Ik land in hawler. Maak dan een 4 uur lange rit naar het Qandil gebergte. De rest heb ik nog geen planning. ik kom aan op 21 maart, koerdisch nieuwjaar. Grootste feest dag in Koerdistan. Hoop dat er geen aanslagen zijn daar waar ik ben :)

Anderson
20-03-2015, 00:39
Wat is daar zo raar aan? Een kans om hun invloed in de regio te vergroten.

Een klein minderheid is daar sjiiet de meerderheid is Soenniet.

blackadder
20-03-2015, 03:08
Een klein minderheid is daar sjiiet de meerderheid is Soenniet.
Nee, andersom. Maar en dus? Een kans om hun invloed in de regio te vergroten laten ze nu eenmaal niet varen.

blackadder
20-03-2015, 09:57
Afrika is trouwens ook heel gezellig.
Boko Haram 'slaughter wives' in NE Nigeria: witnessesMaiduguri (Nigeria) (AFP) - Dozens of Nigerian women who were forced to marry Boko Haram fighters were reportedly slaughtered by their "husbands" before a battle with troops in the northeast town of Bama, multiple witnesses said Thursday.
http://news.yahoo.com/boko-haram-slaughter-wives-ne-nigeria-witnesses-140826758.html?soc_src=mediacontentstory&soc_trk=tw

ARMENIA
26-03-2015, 23:29
https://www.youtube.com/watch?v=Bg58fcc3ShE

blackadder
27-03-2015, 16:30
Turkse politie mag schieten op demonstrantenhttp://www.rtlnieuws.nl/sites/default/files/styles/landscape_2/public/content/images/2015/03/11/AFP-GUN1-TURKIJE.jpg?itok=Ar6_fU8hArchieffoto, onrust eerder deze maand bij een herdenking van een neergeschoten tiener© AFP

De Turkse politie mag voortaan vuurwapens gebruiken tegen demonstranten. Het parlement heeft met overweldigende meerderheid een omstreden wet aangenomen waarin dat staat.

Oppositiepartijen hebben felle kritiek geuit op de uitbreiding van de politiebevoegdheden. Zij stellen dat de regerende AK partij van president Tayyip Recep Erdogan steeds autoritairder wordt. De Koerdische minderheid vreest dat zij de dupe wordt van de nieuwe wet.
Vorige maand trok de regering het wetsvoorstel in na ruzies daarover in het parlement (http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/turkse-politie-mag-schieten-op-demonstranten). De aangenomen wet is een uitgeklede versie van het eerdere voorstel.


http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/turkse-politie-mag-schieten-op-demonstranten

e-type
27-03-2015, 18:20
Als ik zie wat die demonstranten in hun handen hebben, vind ik dat de politie toch wel een punt heeft...

blackadder
27-03-2015, 19:42
In zo een specifiek geval wordt er bij ons ook geschoten. Maar dat is niet waar die wet over gaat he? Denk dat jij dat ook wel weet.

e-type
27-03-2015, 22:48
zeker wel.
RTL is alleen nog vergeten te melden dat er huiszoekingen en arrestaties gedaan mogen worden en dat het internet 48 uur lang mag worden afgetapt, dat alles zonder tussenkomst van een rechter...

Sadix
29-03-2015, 22:34
ik ben weer terug.

Ben in Irak en Koerdistan geweest. Ben naar Makhmour gegaan dat voor 2 dagen in ISIS handen was. Overal kogel gaten. Langs de weg was een berg bakstenen die ik raar vond. Bleek dat dat 45 ISIS zijn begraven door de peshmerga. ISIS dorpen waren op 2 km afstand. Echt heftig wat daar allemaal gebeurd is. Is niet met woorden te bevatten.

fifi23
30-03-2015, 09:14
@Sadix
.
Ik weet niet helemaal lekker, maaaaaaaar: FOTO'S!!!!!!!!!!!!

en Welcome back. (staat de AIVD al in de straat??) :-)

Turboknecht
30-03-2015, 15:01
Ik ben ook benieuwd of je foto's hebt. Lijkt me inderdaad heel heftig. Welkom terug.

Sadix
30-03-2015, 22:56
heb wel fotos maar die mag ik niet op fb zetten. Jullie zijn ten alle tijden welkom om langs de gym te komen om fotos te bekijken.

de aivd is al meerdere keren langs geweest in de afgelopen jaren. De reis die ik heb ondernomen kan iedereen met een beetje lef ondernemen. Is in principe niets bijzonders aan.

Minotauro
31-03-2015, 03:07
Waarom kan je de foto's niet delen? Welcome back

Garcia
31-03-2015, 14:19
http://www.geenstijl.nl/archives/images/Dabiq_8.pdf

Propaganda van IS

Turboknecht
31-03-2015, 16:38
De reis die ik heb ondernomen kan iedereen met een beetje lef ondernemen. Is in principe niets bijzonders aan.

Ik vermoed dat ik nogal op val wanneer ik me in die contreien begeef, met m'n bijna twee meter en blauwe ogen. No way dat ik me tot twee kilometer afstand van door IS belegerd gebied ga ophouden. Dan zit ik straks in zo'n kooi, in een oranje outfit, met een stel van die gekken om me heen, te wachten tot ze me in brand steken of m'n kop er langzaam afsnijden. Bedankt, maar daar heb ik het lef niet voor en heb ik de nieuwsgierigheid niet voor over. Ik heb er ook geen familie zitten.

blackadder
31-03-2015, 17:04
Als ze leren te turboknechten worden ze misschien wat relaxter.

mario the count
01-04-2015, 17:45
ik ben weer terug.

Ben in Irak en Koerdistan geweest. Ben naar Makhmour gegaan dat voor 2 dagen in ISIS handen was. Overal kogel gaten. Langs de weg was een berg bakstenen die ik raar vond. Bleek dat dat 45 ISIS zijn begraven door de peshmerga. ISIS dorpen waren op 2 km afstand. Echt heftig wat daar allemaal gebeurd is. Is niet met woorden te bevatten.
Goed dat je weer heel terug bent.

e-type
02-04-2015, 00:20
Waarom kan je de foto's niet delen? Welcome back


nee man, mag geeneens op Mixfight...

Sadix
02-04-2015, 11:44
de fotos zouden kunnen worden gebruikt om strategische redenen en positie bepaling. Ook staan er mensen op die me toestemming gaven voor prive gebruik maar niet voor internet ivm veiligheid van families.

mario the count
03-04-2015, 21:42
http://m.ad.nl/ad/m/nl/1013/Buitenland/article/detail/3944127/2015/04/03/Utrechtse-jihadist-18-gedood-in-Syrie.dhtml?originatingNavigationItemId=5585

Die zien we in ieder geval niet meer terug.

e-type
05-04-2015, 09:44
de fotos zouden kunnen worden gebruikt om strategische redenen en positie bepaling. Ook staan er mensen op die me toestemming gaven voor prive gebruik maar niet voor internet ivm veiligheid van families.


'tuurlijk.

Richelieu
14-04-2015, 11:49
Ik vermoed dat ik nogal op val wanneer ik me in die contreien begeef, met m'n bijna twee meter en blauwe ogen. No way dat ik me tot twee kilometer afstand van door IS belegerd gebied ga ophouden. Dan zit ik straks in zo'n kooi, in een oranje outfit, met een stel van die gekken om me heen, te wachten tot ze me in brand steken of m'n kop er langzaam afsnijden. Bedankt, maar daar heb ik het lef niet voor en heb ik de nieuwsgierigheid niet voor over. Ik heb er ook geen familie zitten.

Daarom is het strategisch ook beter om middels het luchtwapens doelen van IS te bestoken.

RedDawn
15-04-2015, 21:23
Daarom is het strategisch ook beter om middels het luchtwapens doelen van IS te bestoken.

Inzet van grondtroepen is onontbeerlijk om IS te verslaan.

fifi23
16-04-2015, 08:53
http://www.dumpert.nl/mediabase/6649615/3a6c5c92/isis_ontwikkelt_vliegende_zelfmoordauto.html


BAM!!!!!

Facade
16-04-2015, 17:19
Inzet van grondtroepen is onontbeerlijk om IS te verslaan.

Hoe je het ook wendt of keert, dit soort extremistische groepen ontstaan in de gemeenschap zelf. Ze moeten dus ook door diezelfde gemeenschap verslagen worden. Grondtroepen zijn dus inderdaad onontbeerlijk, maar dat laat onverlet de vraag waar die grondtroepen vandaan moeten komen. Wanneer dit westerse troepen zijn die het land zo goed als overnemen, versla je IS wellicht maar is het een kwestie van tijd tot de er een opvolger komt op het moment dat externe troepen weer vertrokken zijn. Ze moeten het daar uiteindelijk zelf doen.

fifi23
17-04-2015, 09:32
Waarom is dit dan niet in Duitsland of Japan gebeurt?
Daar zijn na 70 jaar de Nazis en (wat ze in Japan hadden) ook niet terug gekeerd.
.
Moeten "we" (de beschaafde landen zullen we maar zeggen) deze gebieden zo totaal en volledig vernietigen en de extremisten ala Neurenburg vervolgen om de mensen die nog over zij volledig te doordringen van wat ze hebben gedaan/gesteunt zodat er een soort van zelfcheck onstaat op de samenleving?
.
Wat mij opvalt is dat sinds de tweede wereld oorlog het "westen" er met de handrem er op vecht en de tegenstander dus niet. Niemand had problemen met het structureel bombarderen van Duitse en Japanse steden met 100.000en doden tot gevolg. Maar als we nu het zelfde zouden doen in IS gebied dan is de wereld te klein en is het zielig.

Bromios
17-04-2015, 10:00
Waarom is dit dan niet in Duitsland of Japan gebeurt?
Daar zijn na 70 jaar de Nazis en (wat ze in Japan hadden) ook niet terug gekeerd.
.
Moeten "we" (de beschaafde landen zullen we maar zeggen) deze gebieden zo totaal en volledig vernietigen en de extremisten ala Neurenburg vervolgen om de mensen die nog over zij volledig te doordringen van wat ze hebben gedaan/gesteunt zodat er een soort van zelfcheck onstaat op de samenleving?
.
Wat mij opvalt is dat sinds de tweede wereld oorlog het "westen" er met de handrem er op vecht en de tegenstander dus niet. Niemand had problemen met het structureel bombarderen van Duitse en Japanse steden met 100.000en doden tot gevolg. Maar als we nu het zelfde zouden doen in IS gebied dan is de wereld te klein en is het zielig.

Dat is natuurlijk voortschrijdend inzicht. Niemand gaat nu nog een operatie zoals D-day doen waar je duizenden jongemannen de dood injaagt. Of een atoombom ergens opgooien. De wereld is gewoon veranderd. Althans de westerse.

mario the count
17-04-2015, 11:32
Waarom is dit dan niet in Duitsland of Japan gebeurt?
Daar zijn na 70 jaar de Nazis en (wat ze in Japan hadden) ook niet terug gekeerd.
.
Moeten "we" (de beschaafde landen zullen we maar zeggen) deze gebieden zo totaal en volledig vernietigen en de extremisten ala Neurenburg vervolgen om de mensen die nog over zij volledig te doordringen van wat ze hebben gedaan/gesteunt zodat er een soort van zelfcheck onstaat op de samenleving?
.
Wat mij opvalt is dat sinds de tweede wereld oorlog het "westen" er met de handrem er op vecht en de tegenstander dus niet. Niemand had problemen met het structureel bombarderen van Duitse en Japanse steden met 100.000en doden tot gevolg. Maar als we nu het zelfde zouden doen in IS gebied dan is de wereld te klein en is het zielig.
Destijds verklaarden Duitsland en Japan als landen zijnde oorlog aan ons , nu vecht je niet tegen een land met regering maar tegen een stel losgeslagen randdebielen die land proberen te veroveren van een regering en zijn bevolking.

Turboknecht
17-04-2015, 13:22
De media werd toentertijd tevens veel meer gecensureerd. Het thuisland kreeg lang niet zoveel mee van de verschrikkingen in een oorlog die ergens verderop gevoerd werd. De Vietnamoorlog was een van de eerste oorlogen waar de media echt bovenop zat. Dan krijg je veel meer publieke tegenstand in eigen land en kan de politiek slachtoffers aan eigen zijde minder makkelijker veroorloven.

Daarnaast, je kunt niet zomaar het Midden-Oosten van nu met Europa halverwege de vorige eeuw vergelijken natuurlijk. Ook niet met Japan. Andere geschiedenis, cultuur, geografie, et cetera. Het is een totaal andere situatie.

Facade
17-04-2015, 14:35
Waarom is dit dan niet in Duitsland of Japan gebeurt?
Daar zijn na 70 jaar de Nazis en (wat ze in Japan hadden) ook niet terug gekeerd.
.
Moeten "we" (de beschaafde landen zullen we maar zeggen) deze gebieden zo totaal en volledig vernietigen en de extremisten ala Neurenburg vervolgen om de mensen die nog over zij volledig te doordringen van wat ze hebben gedaan/gesteunt zodat er een soort van zelfcheck onstaat op de samenleving?
.
Wat mij opvalt is dat sinds de tweede wereld oorlog het "westen" er met de handrem er op vecht en de tegenstander dus niet. Niemand had problemen met het structureel bombarderen van Duitse en Japanse steden met 100.000en doden tot gevolg. Maar als we nu het zelfde zouden doen in IS gebied dan is de wereld te klein en is het zielig.

Wat er nu gebeurt, is direct te relateren aan eerder ingrijpen. Het is dan ook volstrekt onlogisch om die aanpak te herhalen en een ander resultaat te verwachten. In WOII liep het anders, maar dat doet aan de vorige constatering natuurlijk niets af. Maar goed, dat is waarschijnlijk doordat je die conflicten niet met elkaar kan vergelijken. Het verschil in wapengebruik lijkt me nou niet dé factor die alles verklaart. In WOI was de schade en het dodenaantal ook niet te overzien. Toch is uit de nasleep van dit conflict is de volgende (WOII) ontstaan. Het is dus wat complexer dan totale vernietiging en wat rechtszaken...

Brainthief
17-04-2015, 17:25
Het westen kan het niet oplossen. Er kan altijd de kaart getrokken worden over de kwaadaardige vijand van de islam. Verder hebben westerse machtspelletjes/ belangen de afgelopen 50 jaar ook niet meegeholpen. Het moet uit de regio zelf komen. Er is ook nog een enorme religieuze traditie met weinig vrijheden om jezelf te ontplooien. Gaat nog heeeeeel lang duren. Ik ga dat niet meemaken denk ik. Misschien wordt Iran wel machtig. En misschien is dat niet eens zo erg. Veel jongeren die meer vrijheid willen en anders denken. Jammer genoeg helpt het rechtse deel van Israël ook niet mee. Maar ook daar zijn veel Israëli het zat. Het is een kwestie van tijd en een lange adem. Het westen moet minder links lullen en rechts vullen....imho. en ondertussen zitten de gewone mensen met de teringzooi.

ARMENIA
11-05-2015, 21:44
https://www.youtube.com/watch?v=sTnS2YbFBkA

e-type
13-05-2015, 11:25
Het westen kan het niet oplossen. Er kan altijd de kaart getrokken worden over de kwaadaardige vijand van de islam. Verder hebben westerse machtspelletjes/ belangen de afgelopen 50 jaar ook niet meegeholpen. Het moet uit de regio zelf komen. Er is ook nog een enorme religieuze traditie met weinig vrijheden om jezelf te ontplooien. Gaat nog heeeeeel lang duren. Ik ga dat niet meemaken denk ik. Misschien wordt Iran wel machtig. En misschien is dat niet eens zo erg. Veel jongeren die meer vrijheid willen en anders denken. Jammer genoeg helpt het rechtse deel van Israël ook niet mee. Maar ook daar zijn veel Israëli het zat. Het is een kwestie van tijd en een lange adem. Het westen moet minder links lullen en rechts vullen....imho. en ondertussen zitten de gewone mensen met de teringzooi.

De eigen regio moet voor de buitenwereld absoluut de regie nemen, maar wel met behulp van het Westen militaire acties plannen. We hebben al gezien dat, vooral Iraakse, legers in die regio niet echt met het hart vechten en regelmatig IS (onbewust) bevoorraadt.
Zou mooi zijn als Israël de rol van de VS zou kunnen overnemen, maar ik vermoed dat weinig landen in de regio daarmee akkoord zouden gaan.

Masri
07-06-2015, 10:33
Guerrilla Fighters of Kurdistan
https://vimeo.com/129935570

Sadix
10-06-2015, 22:31
thnx hij is top deze docu.

RedDawn
11-06-2015, 15:06
De eigen regio moet voor de buitenwereld absoluut de regie nemen, maar wel met behulp van het Westen militaire acties plannen. We hebben al gezien dat, vooral Iraakse, legers in die regio niet echt met het hart vechten en regelmatig IS (onbewust) bevoorraadt.
Zou mooi zijn als Israël de rol van de VS zou kunnen overnemen, maar ik vermoed dat weinig landen in de regio daarmee akkoord zouden gaan.

Volgens mij heb je je niet zo verdiept in het conflict. Israël heeft er juist belang dat ISIS niet verslagen wordt. ISIS vecht namelijk tegen twee tegenstanders van Israë; Assad en Hezbollah.Vandaar dat Israël ook groepen als FSA en Al Nusra (Al Qaida) steunt in Syrië.

Dit is goed gedocumenteerd. Lees bijvoorbeeld onderstaand artikel in Jerusalem Post:

http://www.jpost.com/Middle-East/Report-Israel-treating-al-Qaida-fighters-wounded-in-Syria-civil-war-393862

blackadder
11-06-2015, 18:18
Wereldkampioen Thai boksen Valdet Gashi uit Duitsland heeft zich aangesloten bij ISIS (http://terrorismemonitor.nl/wereldkampioen-thai-boksenvaldet-gashi-uit-duitsland-heeft-zich-aangesloten-bij-isis/)Wereldkampioen Thai boksenValdet Gashi, tweevoudig wereldkampioen Thai boksen uit Duitsland, heeft zich aangesloten bij terroristische organisatie Islamitische Staat (ISIS/IS) in Syrië.
http://terrorismemonitor.nl/wereldkampioen-thai-boksenvaldet-gashi-uit-duitsland-heeft-zich-aangesloten-bij-isis/

e-type
11-06-2015, 18:24
Volgens mij heb je je niet zo verdiept in het conflict. Israël heeft er juist belang dat ISIS niet verslagen wordt. ISIS vecht namelijk tegen twee tegenstanders van Israë; Assad en Hezbollah.Vandaar dat Israël ook groepen als FSA en Al Nusra (Al Qaida) steunt in Syrië.

Dit is goed gedocumenteerd. Lees bijvoorbeeld onderstaand artikel in Jerusalem Post:

http://www.jpost.com/Middle-East/Report-Israel-treating-al-Qaida-fighters-wounded-in-Syria-civil-war-393862


dank je voor de link, maar je hebt mijn post niet goed gelezen. Ik zeg toch nergens dat Israel dit gaat doen of überhaupt wil doen. 'k Zeg alleen dat het mooi zou zijn dat Israel een voortrekkersrol zou spelen.

mario the count
11-06-2015, 18:30
Wereldkampioen Thai boksen Valdet Gashi uit Duitsland heeft zich aangesloten bij ISIS (http://terrorismemonitor.nl/wereldkampioen-thai-boksenvaldet-gashi-uit-duitsland-heeft-zich-aangesloten-bij-isis/)Wereldkampioen Thai boksenValdet Gashi, tweevoudig wereldkampioen Thai boksen uit Duitsland, heeft zich aangesloten bij terroristische organisatie Islamitische Staat (ISIS/IS) in Syrië.
http://terrorismemonitor.nl/wereldkampioen-thai-boksenvaldet-gashi-uit-duitsland-heeft-zich-aangesloten-bij-isis/


Mooi, laat hem maar lowkicks geven als die 500 ponders op zn dak worden gegooid.

blackadder
11-06-2015, 19:27
https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xft1/v/t1.0-9/11000826_10153065268698681_2889117976413811631_n.j pg?oh=95829a25ffd577ed07c395389d855a6e&oe=56319B71

mario the count
11-06-2015, 19:31
https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xft1/v/t1.0-9/11000826_10153065268698681_2889117976413811631_n.j pg?oh=95829a25ffd577ed07c395389d855a6e&oe=56319B71

:lol:

Masri
11-06-2015, 21:01
Volgens mij heb je je niet zo verdiept in het conflict. Israël heeft er juist belang dat ISIS niet verslagen wordt. ISIS vecht namelijk tegen twee tegenstanders van Israë; Assad en Hezbollah.Vandaar dat Israël ook groepen als FSA en Al Nusra (Al Qaida) steunt in Syrië.

Dit is goed gedocumenteerd. Lees bijvoorbeeld onderstaand artikel in Jerusalem Post:

http://www.jpost.com/Middle-East/Report-Israel-treating-al-Qaida-fighters-wounded-in-Syria-civil-war-393862

Denk dat Israel er belang bij heeft dat het aan hun grens rustig blijft. Denk niet dat zij zitten te wachten een Syrie onder de controle van ISIS. ISIS vecht sinds kort pas op grote schaal tegen Assad en Hezbollah. Voorheen waren dat enkele kleine schermutselingen. Ze vochten/vechten vooral tegen andere ''rebellen'' en de Koerden. Ze vochten zo'n beetje met alles en iedereen, terwijl zij en Assad's troepen mekaar veelal met rust lieten. Dus volgens jou heeft Israel er belang bij dat ISIS niet verslagen wordt, zodat zij tegen de door Israel gesteunde groepen kan vechten. Klinkt logisch.

Wat bedoel je met het steunen van FSA en Al Nusra? Medische steun? Alles en iedereen die zich voor medische hulp aan de grens meldt, wordt geholpen. Meestal burgers, soms andere figuren. Bepaalde mensen zien dat als onomstotelijk bewijs dat Israel bepaalde groeperingen steunt, enz. Lijkt me eerder dat ze de kans aangrijpen om over verschillende groeperingen informatie in te winnen en mensen te ''turnen''. Plus is het een goede manier, hoe bruut het misschien ook klinkt, om de medici te trainen (zowel mentaal als qua skills) op grote aantallen zwaargewonden.

hypergiant
12-06-2015, 00:28
Het is een proxy oorlog die door de grootmachten, direct en indirect wordt uitgevochten. Wat mij betreft hebben alle betrokkenen partijen vuile handen. De enigste groep waar ik sympathie voor kan opbrengen zijn de burgerslachtoffers die de ellende moeten ondergaan.

Brainthief
12-06-2015, 15:04
Wat mij betreft hebben alle betrokkenen partijen vuile handen. De enigste groep waar ik sympathie voor kan opbrengen zijn de burgerslachtoffers die de ellende moeten ondergaan.

Mee eens. Ben wel van mening dat "het westen" moeten proberen hun vuile handen te wassen. Maar dat gaat niet gebeuren.

Sadix
14-06-2015, 22:41
het tij is totaal gekeerd.

afgelopen maand meer dan 1000 dorpen bevrijd.
Voor het eerst ooit de 2 kantons : cizire en kobane aan elkaar gelinkt. Tal Abyad is nu omsingeld en als die ook wordt overgenomen wat sowieso zal gebeuren dan heeft isis geen directe aanvoer route naar raqqa meer en is dit een nog grotere overwinning als toen in Kobane.

Nogmaals hebben de koerden bewezen de enige op de grond te zijn die isis kunnen verslaan en nog hebben we geen wapens of iets. De lucht aanvallen zijn wel van grote waarde maar het irakeze en Syrische leger hebben zelf ook vliegtuigen maar nog maken ze geen meter terrein winst. De koerden hebben hun gebied in 4 maanden tijd zeker 2 x zo groot gemaakt in het geheel.

Ik zeg net tegen me vrouw, hoe we toen huilend het nieuws volgden en twitter volgenden 24/7 toen kobane werd aangevallen, doe ik nu precies het zelfde maar lachend. Er is zo ongelooflijk veel terrein geboekt dat is niet normaal.

https://en.wikipedia.org/wiki/Template:Syrian_Civil_War_detailed_map voor de updates

Masri
14-06-2015, 23:29
Ze zijn net Tal Abyad al binnengevallen. Gaat ineens erg snel. FSA speelt ook een behoorlijke rol in samenwerking met YPG.

blackadder
14-06-2015, 23:54
Succes. Wordt tijd dat deze gestoorden aangepakt worden.

Masri
15-06-2015, 21:57
Tall Abyad en Ain Issa zijn gevallen. Raqqah (zelfuitgeroepen hoofdstad van hun kalifaat) zal hoogstwaarschijnlijk de volgende stap worden.

RedDawn
15-06-2015, 22:52
Tall Abyad en Ain Issa zijn gevallen. Raqqah (zelfuitgeroepen hoofdstad van hun kalifaat) zal hoogstwaarschijnlijk de volgende stap worden.

Hier zit Erdogan flink van te balen. ;) Hij zal trouwens nooit toestaan dat Raqqah wordt ingenomen.

Brainthief
15-06-2015, 23:28
Maar zijn er genoeg Koerden om heel dat gebied te controleren? Of krijg je "gewone" terreur???

blackadder
16-06-2015, 00:04
https://www.youtube.com/watch?v=o3io78vHIOQ

Sadix
16-06-2015, 02:35
Maar zijn er genoeg Koerden om heel dat gebied te controleren? Of krijg je "gewone" terreur???

Rojava of te wel syrisch koerdistan heeft een eigen unieke regering systeem. De stammen moeten zich zelf regeren. Kleine staten zoals in amerika heel erg kort samen gevat.

Sadix
16-06-2015, 13:39
https://en.wikipedia.org/wiki/Template:Syrian_Civil_War_detailed_map

de kantons zijn herenigd!

my2cents
19-06-2015, 15:03
http://www.vkmag.com/magazine/isis_strijder_filmt_zijn_eigen_dood_met_gopro_came ra


eentje minder iig

RedDawn
19-06-2015, 15:09
Mooi plaatje van de vooruitgang die is geboekt. ;)


https://cdn.liveleak.com/80281E/ll_a_s/2015/Jun/18/LiveLeak-dot-com-d59_1434653916-Rojava-6-months_1434653928.png?d5e8cc8eccfb6039332f41f6249e 92b06c91b4db65f5e99818bdd4924a45d2d24e3b&ec_rate=230

mario the count
19-06-2015, 15:27
http://www.vkmag.com/magazine/isis_strijder_filmt_zijn_eigen_dood_met_gopro_came ra


eentje minder iig

Treffer!

blackadder
19-06-2015, 17:29
http://www.vkmag.com/magazine/isis_strijder_filmt_zijn_eigen_dood_met_gopro_came ra


eentje minder iig
:lol:

RedDawn
23-06-2015, 10:13
Denk dat Israel er belang bij heeft dat het aan hun grens rustig blijft. Denk niet dat zij zitten te wachten een Syrie onder de controle van ISIS. ISIS vecht sinds kort pas op grote schaal tegen Assad en Hezbollah. Voorheen waren dat enkele kleine schermutselingen. Ze vochten/vechten vooral tegen andere ''rebellen'' en de Koerden. Ze vochten zo'n beetje met alles en iedereen, terwijl zij en Assad's troepen mekaar veelal met rust lieten. Dus volgens jou heeft Israel er belang bij dat ISIS niet verslagen wordt, zodat zij tegen de door Israel gesteunde groepen kan vechten. Klinkt logisch.

Wat bedoel je met het steunen van FSA en Al Nusra? Medische steun? Alles en iedereen die zich voor medische hulp aan de grens meldt, wordt geholpen. Meestal burgers, soms andere figuren. Bepaalde mensen zien dat als onomstotelijk bewijs dat Israel bepaalde groeperingen steunt, enz. Lijkt me eerder dat ze de kans aangrijpen om over verschillende groeperingen informatie in te winnen en mensen te ''turnen''. Plus is het een goede manier, hoe bruut het misschien ook klinkt, om de medici te trainen (zowel mentaal als qua skills) op grote aantallen zwaargewonden.

Volgens mij kijk je teveel films. Gelukkig komen de Israelische Druzen nu in actie. Afmaken die terroristen!

http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/.premium-1.662388

Masri
23-06-2015, 11:32
Volgens mij kijk je teveel films. Gelukkig komen de Israelische Druzen nu in actie. Afmaken die terroristen!

http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/.premium-1.662388

Ik ben wel een liefhebber van films, ja. Deze schijnt ook top te zijn: http://www.imdb.com/title/tt0118883/?ref_=nv_sr_1

Maar waar staat er in dat artikel dat het terroristen waren? Lekker juichen als er 2 mensen gelyncht worden, zonder te weten wie het precies waren.
Denk dat jij vooral teveel luistert naar de verhaaltjes van meneer Assad.

RedDawn
23-06-2015, 18:52
Ik ben wel een liefhebber van films, ja. Deze schijnt ook top te zijn: http://www.imdb.com/title/tt0118883/?ref_=nv_sr_1

Maar waar staat er in dat artikel dat het terroristen waren? Lekker juichen als er 2 mensen gelyncht worden, zonder te weten wie het precies waren.
Denk dat jij vooral teveel luistert naar de verhaaltjes van meneer Assad.

Je weet niet waar je over praat. Dat gedeelte van de grens is in handen van Al Nusra, een afdeling van Al Qaida. Hun gewonde strijders worden verpleegd door Israël. Gelukkig ging dat deze keer niet door!

Al Nusra is verantwoordelijk voor vele slachtingen onder Druzen in Syrië. Zoals enkele weken geleden nog:

http://www.independent.co.uk/voices/commentators/syrian-civil-war-jabhat-alnusras-massacre-of-druze-villagers-shows-the-group-is-just-as-nasty-as-isis-10318348.html

Blijf maar lekker films kijken!

dietrik
24-06-2015, 19:39
zieke shit weer!

http://nieuws.tpo.nl/2015/06/23/video-isis-executeert-spionnen-door-ze-in-kooi-te-verdrinken/

mario the count
24-06-2015, 20:23
Wat leven we ook in een lekkere verrotte wereld.

blackadder
24-06-2015, 20:47
En dat soort types laat men dan ook weer gewoon lekker terugkomen. Fijn.

fifi23
02-07-2015, 00:18
Zo en nog een groepje wat tegen IS aan het knokken is.
Jaysh al-Islam
https://en.wikipedia.org/wiki/Jaysh_al-Islam
Video van deze boys

"edit"
Ik heb de full video weg gehaald. Ik vond/vind hem te lijp. Als je het wil zien kan je zelf zoeken.

Dit is het Idee


https://www.youtube.com/watch?v=73uF_odMR1o

"edit"

Let op HEEL ERG NSFW/LUNCH/SLAAP
Alleen kijken Als je het kunt hebben want ik weet niet hoor.


Ondertussen mogen van mij de Koerden winnen in het noorden en lijkt Assad steeds meer op de "beste" oplossing voor de rest van de bevolking.

mario the count
02-07-2015, 18:39
Ze hebben dikke mats gehad met zo een snelle dood.

Sadix
02-07-2015, 21:36
Ze hebben dikke mats gehad met zo een snelle dood.

vind ik ook.

Ik zat al een tijdje te wachten op deze video. Ze hadden tijdje terug de trailer gereleased.
Vond het idee gruwelijk om de rollen om te draaien. de oranje pakken zijn nu de slagers.

mario the count
02-07-2015, 22:03
vind ik ook.

Ik zat al een tijdje te wachten op deze video. Ze hadden tijdje terug de trailer gereleased.
Vond het idee gruwelijk om de rollen om te draaien. de oranje pakken zijn nu de slagers.
Ik vind het hun verdiende loon, wel keur ik het filmen en verspreiden hiervan af. Ik ben tegen het executeren van krijgsgevangenen zonder proces, echter is de oorlog tegen isis een andere oorlog dan ik gewend ben.

lopez86
03-07-2015, 08:01
Kan iemand me updaten over de stand van zaken omtrent gebiedwinst/verlies van Isis? Hebben ze territorium erbij gewonnen/strategische posities verloren.
Loopt de recruitment al terug? Ik weet niet, maar heb het idee dat het steeds minder 'hip' is om daarheen te gaan, of worden ze steeds sterker?
Heeft Kurdistan al zn eigen staat geclaimd?

Richelieu
03-07-2015, 10:15
Ik vind het hun verdiende loon, wel keur ik het filmen en verspreiden hiervan af. Ik ben tegen het executeren van krijgsgevangenen zonder proces, echter is de oorlog tegen isis een andere oorlog dan ik gewend ben.

In Nederland weten we sowiezo al niet meer wat oorlogvoeren is. We spreken liever van conflicten.

mario the count
03-07-2015, 10:18
In Nederland weten we sowiezo al niet meer wat oorlogvoeren is. We spreken liever van conflicten.
Jep, maar gelukkig is dat op politiek niveau. In de uitvoering zijn we wel goed.

Richelieu
03-07-2015, 11:03
Jep, maar gelukkig is dat op politiek niveau. In de uitvoering zijn we wel goed.

Echte gevechtskracht missen we echter. Hopelijk zijn de ogen nu geopend en zal dit jaar een begin worden gemaakt met de reparatie van onze krijgsmacht, om het weer een zwaardmacht te maken met zware wapens.

Sadix
04-07-2015, 22:00
Kan iemand me updaten over de stand van zaken omtrent gebiedwinst/verlies van Isis? Hebben ze territorium erbij gewonnen/strategische posities verloren.
Loopt de recruitment al terug? Ik weet niet, maar heb het idee dat het steeds minder 'hip' is om daarheen te gaan, of worden ze steeds sterker?
Heeft Kurdistan al zn eigen staat geclaimd?

ISIS heeft in syrie en irak weer wat terrein winst. In het noorden van Syrie hebben de Koerden nu dubbel zo veel terrein als een jaar terug. ISIS heeft daar grote verliezen geleden.

Geen idee hoe het zit met de recruitment maar heb wel het idee dat het minder is van uit europa. een vriendin van me is nu in antalya en de turkse politie hefet een inval gedaan in de kamer naast haar. Was een marokkaanse jongen die in het zelfde vliegtuig zat als zij. Hij zou zich gaan aansluiten bij isis.

EN nee we hebben geen onafhankelijkheid geclaimd. Erdogan heeft heeft gezegd dat als wij dat doen hij ons land binnen valt. Tegen ISIS en hun khalifaat heeft hij niks gezegd, dat vind hij wel ok. Maar een koerdische staat mag niet. Zoals in zijn eigen woorden, ook als koerden een eigenland zouden krijgen in argentinie zou hij dat binnen vallen.

appelsap
05-07-2015, 11:10
Echte gevechtskracht missen we echter. Hopelijk zijn de ogen nu geopend en zal dit jaar een begin worden gemaakt met de reparatie van onze krijgsmacht, om het weer een zwaardmacht te maken met zware wapens.

Dacht dat we daar al mee begonnen waren met de aanschaf van die fantastische F-35......

mario the count
05-07-2015, 11:54
Echte gevechtskracht missen we echter. Hopelijk zijn de ogen nu geopend en zal dit jaar een begin worden gemaakt met de reparatie van onze krijgsmacht, om het weer een zwaardmacht te maken met zware wapens.

De leopard hoeft wat mij betreft niet terug te komen. Er zijn meerdere missies geweest waar we ze goed hadden kunnen gebruiken, maar niet werden ingezet omdat ze te agressief overkwamen. Ik had zelfs vernomen dat krauss maffei het een en ander wilden financieren.

Richelieu
05-07-2015, 14:48
Dacht dat we daar al mee begonnen waren met de aanschaf van die fantastische F-35......

Is ook erg fantastisch, maar er is meer dan alleen de aanschaf/vervaning F-16. Dit draadje loopt al jaren.


De leopard hoeft wat mij betreft niet terug te komen. Er zijn meerdere missies geweest waar we ze goed hadden kunnen gebruiken, maar niet werden ingezet omdat ze te agressief overkwamen. Ik had zelfs vernomen dat krauss maffei het een en ander wilden financieren.

Misschien wel, maar de situatie verandert continu en daar moet men het materiaal en middelen op aanpassen. In Afghanistan voldeed bijv de Bushmaster prima.

mario the count
05-07-2015, 16:17
Bushmaster was idd ideaal, heeft veel levens gered. De patria daarentegen...
leopard hadden we goed in de overwatch kunnen gebruiken maar zoals eerder gezegd durven ze hem niet in te zetten, dan liever meer bushmasters bijvoorbeeld.

lopez86
05-07-2015, 22:43
ISIS heeft in syrie en irak weer wat terrein winst. In het noorden van Syrie hebben de Koerden nu dubbel zo veel terrein als een jaar terug. ISIS heeft daar grote verliezen geleden.

Geen idee hoe het zit met de recruitment maar heb wel het idee dat het minder is van uit europa. een vriendin van me is nu in antalya en de turkse politie hefet een inval gedaan in de kamer naast haar. Was een marokkaanse jongen die in het zelfde vliegtuig zat als zij. Hij zou zich gaan aansluiten bij isis.

EN nee we hebben geen onafhankelijkheid geclaimd. Erdogan heeft heeft gezegd dat als wij dat doen hij ons land binnen valt. Tegen ISIS en hun khalifaat heeft hij niks gezegd, dat vind hij wel ok. Maar een koerdische staat mag niet. Zoals in zijn eigen woorden, ook als koerden een eigenland zouden krijgen in argentinie zou hij dat binnen vallen.

Veel terrein in Syrie en Irak is wild/onbewoonbaar gebied.
Is ISIS vanuit dat perspectief dan sterker of zwakker geworden, ondanks winst in oppervlakte?
Hebben zij belangrijke strategische punten bezet of zijn ze er juist een hoop verloren, want ik dacht dat dankzij de Koerden ze daarop juist ingeleverd hebben.

blackadder
08-07-2015, 21:02
45 IS-strijders omgekomen na eten vergiftigd maalIn de Iraakse stad Mosul zijn 45 strijders van Islamitische Staat om het leven gekomen na het eten van een vergiftigde maaltijd. Dat melden Iraakse media. Volgens de woordvoerder van de Koerdische democratische partij is het nog onduidelijk of het gaat om opzettelijke vergiftiging of om voedselvergiftiging.
http://www.metronieuws.nl/buitenland/2015/07/45-is-strijders-omgekomen-na-eten-vergiftigd-maal

mario the count
08-07-2015, 21:23
Misschien geluk bij een ongeluk,of een briljante actie.

Brainthief
08-07-2015, 21:36
Hahaha wat een grap. :D

de Stiep
09-07-2015, 18:03
Misschien ligt het aan mij, maar ik kijk regelmatig op internet en zie alleen de Koerden als gekken vechten tegen IS. Turkije vind het wel best geloof ik. Lijkt er op dat Turkije de Koerden de hete kastanjes uit het vuur laat halen. Blijft ook een best wel een ingewikkeld politiek spel.

T15Boxing
22-07-2015, 01:45
Inderdaad zijn de Koerden geweldig bezig maar het is ook triest hoeveel ze aan het lijden zijn vooral hun Yazidi's. Echte vechters, zelfs de vrouwen. Als ze ooit een eigen land krijgen is dit hun grootste kans, ik gun het ze zo erg maar het lijkt onmogelijk door alle 'superpowers' die dat niet zien zitten.

RedDawn
22-07-2015, 09:33
Aljazeera over het afslachten van alle Alevieten.... Ziek!


Aljazeera Arabic: Should We Kill All Alawites?

Whose idea was it to give Qatar the world cup? where their prime time tv hosts openly call for the genocide of men, women and children? imagine if the BBC put out tv polls that asked the question "should all muslims be slaughtered?", if Americans think Bill O'Reilly is bad, then listen to these terrorist supporting wahhabi goats, be sure that when the Alawites are gone that they will then be asking the same questions about the kurds, the christians and the druze, this video gives a good insight into the savage wahabbi arab mindset

Video:


https://www.youtube.com/watch?t=146&v=ULtNYSUqYHw

Brainthief
22-07-2015, 10:50
Islam is liefde man, begrijp dat nu toch eens....

het treurige is het letterlijk nemen van de teksten. Er staan meer dan genoeg vreselijke dingen in de "heilige" boeken helaas.


Maar even over Erdogan , ben benieuwd of hij nu koerden gaat beschermen na die slachtpartij van laatst.

Klassikl
22-07-2015, 10:56
Wat een misselijke discussie......

Dat er serieus op live tv een discussie is over de stelling of de alawieten massaal uitgemoord moet worden.

Minotauro
22-07-2015, 15:48
Hahaha Erdogan, hou maar op. Die man heeft alleen maar praatjes en brengt Turkije terug naar het conservatisme met al zijn regels en veranderingen. Hij geeft geen fuck om de Koerden. Ook al zou je denken dat na het verlies van Erdogan met de verkiezingen en de winst van de Koerdische partij, er meer aandacht zou komen voor deze kwestie.

Ik heb echt liefde gekregen voor de Koerden. Kijk veel Liveleak, docu´s, vice, etc. Ook die van IS. Het grote verschil tussen alle betrokken partijen (Irakees leger, Syrisch leger en de Koerden) dat ik zet allemaal als varkens behandeld zie worden wanneer ze door IS gevangen zijn genomen. Andersom ook. Irakees leger die ruggen open snijdt en er vervolgens zand of zout in gooit. Of hoe het Irakees en Syrisch leger gevangengenomen IS strijders executeert. Wat me erg op viel bij de Koerden was, dat zij bij gevangenneming van IS strijders het meest menselijk van iedereen met de vijand omgaan. Zag een video van een gevangengenomen IS strijder die zelfs water kreeg en verzorgd werd. Echt petje af voor de Koerden!

Minotauro
22-07-2015, 15:49
Wel grappig dat ze het over de afslachting van alawieten hebben. Laat ze maar ouwehoeren met Turkije. Turkije maakt wat dat betreft geen grappen

RedDawn
22-07-2015, 19:06
Hahaha Erdogan, hou maar op. Die man heeft alleen maar praatjes en brengt Turkije terug naar het conservatisme met al zijn regels en veranderingen. Hij geeft geen fuck om de Koerden. Ook al zou je denken dat na het verlies van Erdogan met de verkiezingen en de winst van de Koerdische partij, er meer aandacht zou komen voor deze kwestie.

Ik heb echt liefde gekregen voor de Koerden. Kijk veel Liveleak, docu´s, vice, etc. Ook die van IS. Het grote verschil tussen alle betrokken partijen (Irakees leger, Syrisch leger en de Koerden) dat ik zet allemaal als varkens behandeld zie worden wanneer ze door IS gevangen zijn genomen. Andersom ook. Irakees leger die ruggen open snijdt en er vervolgens zand of zout in gooit. Of hoe het Irakees en Syrisch leger gevangengenomen IS strijders executeert. Wat me erg op viel bij de Koerden was, dat zij bij gevangenneming van IS strijders het meest menselijk van iedereen met de vijand omgaan. Zag een video van een gevangengenomen IS strijder die zelfs water kreeg en verzorgd werd. Echt petje af voor de Koerden!

Koerdische milities executeren ook op grote schaal gevangengenomen en gewonde IS-strijders. Ik heb daar trouwens geen problemen mee.

T15Boxing
22-07-2015, 20:19
Koerdische milities executeren ook op grote schaal gevangengenomen en gewonde IS-strijders. Ik heb daar trouwens geen problemen mee.

Dit ligt aan de individu denk ik. De ene Koerdse soldaat heeft familie leden verloren door de daden van Daesh ratten dus dan is het volkomen begrijplijk dat zo'n man wraak neemt. De ander is er enkel om zijn broeders te helpen in oorlog en heeft zijn familie veillig in Kurdistan dus die kan dan geneigd zijn om zo'n rat genade te tonen. Ik vind zelf dat een oog om een oog toepasselijk is, er is niets minder dan een ISIS sub-mens.

Minotauro
23-07-2015, 02:07
Hlemaal met T15 eens, maar ik denk ook dat slechts een deel van de Koerden zo is. En zo niet, dan geef ik ze geen ongelijk.

Trouwens heftig stuk over de alawieten. Hoop echt dat die laffe Erdogan zich er eens mee gaat bemoeien. Maar die zou zijn moeder nog verkopen aan IS als slaaf, als hij maar niet toegeeft aan de Koerden

blackadder
23-07-2015, 02:47
Report: Muay Thai champ executed by ISIS for trying to quit
Longtime German Muay Thai fighter Valdet Gashi was reportedly executed for attempting to escape the IS stronghold.
http://www.bloodyelbow.com/2015/7/21/9010519/ISIS-kickboxer-valdet-gashi-escape-executed

blackadder
23-07-2015, 19:14
IS-leiders gedood door eigen bermbomEen stukje leedvermaak uit de woestijn. In de buurt van de Iraakse stad Kharbandan zijn twee leiders van IS omgekomen door een bermbom. Het ironische aan de situatie is dat de bom ook door IS-strijders is neergelegd.
http://www.spitsnieuws.nl/buitenland/2015/07/is-leiders-gedood-door-eigen-bermbom

T15Boxing
24-07-2015, 04:46
Idioten beginnen wel grote grappen te worden door dit soort 'ongelukken'. Dat met die 40+ ratten die aan voedsel vergiftiging doodgingen was ook heerlijk.

Ze weten alleen hoe ze zichzelf kunnen opblazen. Andersom kunnen ze het niet vermijden zoals die val van Hezbollah op daesh vorig jaar. (warning: een van de beste video's ooit)


https://www.youtube.com/watch?v=7tAzQFcuk4c

carlsberg
24-07-2015, 18:28
Koerdische milities executeren ook op grote schaal gevangengenomen en gewonde IS-strijders. Ik heb daar trouwens geen problemen mee.

Denk dat executeren onvermijdelijk is! zijn geen gewone soldaten die na de strijd naar huis gaan, zijn gestoorden die moet je of levenslang opsluiten(niet te doen) of opruimen. denk overigens dat zij zelf niks ander verwachten.

RedDawn
25-07-2015, 14:14
Denk dat executeren onvermijdelijk is! zijn geen gewone soldaten die na de strijd naar huis gaan, zijn gestoorden die moet je of levenslang opsluiten(niet te doen) of opruimen. denk overigens dat zij zelf niks ander verwachten.

Helemaal met je eens.

RedDawn
25-07-2015, 14:20
Idioten beginnen wel grote grappen te worden door dit soort 'ongelukken'. Dat met die 40+ ratten die aan voedsel vergiftiging doodgingen was ook heerlijk.

Ze weten alleen hoe ze zichzelf kunnen opblazen. Andersom kunnen ze het niet vermijden zoals die val van Hezbollah op daesh vorig jaar. (warning: een van de beste video's ooit)



Super was dit. Deze is van januari 2015:


https://www.youtube.com/watch?v=Tm4OgtGYQos&list=UUIKvUwI3JjxmB2vhbSVdtNg

https://www.youtube.com/watch?v=Tm4OgtGYQos&list=UUIKvUwI3JjxmB2vhbSVdtNg

Turboknecht
25-07-2015, 17:07
http://www.volkskrant.nl/buitenland/turkije-valt-niet-alleen-is-aan-maar-ook-koerden-in-irak~a4107522/

Brainthief
27-07-2015, 23:47
Wat is Turkije aan het doen.... even de zaken nog ingewikkelder maken.

blackadder
12-08-2015, 15:22
Toch nog ff wat heugelijk nieuws in deze komkommertijd. BAM!!! Jonguh!
'Nederlandse jihadist gedood in Syrië'Een beruchte Nederlandse jihadist van terreurorganisatie Jabhat al-Nusra zou om het leven zijn gekomen bij gevechten in de Syrische stad Aleppo. Het gaat vermoedelijk om Abdelkarim el Atrach uit Arnhem.

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/nederlandse-jihadist-gedood-syrie-1

mario the count
12-08-2015, 18:51
Nice.

Brainthief
04-09-2015, 13:53
http://www.telegraaf.nl/binnenland/24454605/__Yilmaz_bevestigt_overlopen__.html

tja.

blackadder
04-09-2015, 20:37
Hopelijk gaat ie er snel aan.

king
07-09-2015, 20:09
Turkije gaat momenteel trouwens behoorlijk los op de Koerden.

http://www.nytimes.com/2015/08/31/opinion/turkeys-war-of-distraction-on-kurds.html?_r=0

Lijkt wel of de Turken balen van het feit dat de Koerden het ISIS behoorlijk lastig maken in Syrië.

e-type
08-09-2015, 09:23
De Koerden maken het tegenwoordig de Turken ook weer knap lastig. Dus Erdogan denkt weer twee vliegen in één klap te slaan.

bananenplukster
09-09-2015, 00:11
Dat hij nog vele shia milities zal vermoorden die die vervloekte Assad helpen. Het zijn verzetstrijders, de media brengt een eenzijdig beeld naar buiten.......waarom wordt assad niet aangepakt door de vs en kornruiten?belangen!!!!! Mooi dat ze de sawafid en rawaafid daar in syrië/irak hard aanpakken, oog om oog tand om tand. Iedereen die tegen de mujahideen vechten zullen het onderspit delven(mark my words). Nu nog wat Nederlandse soldaten ontvoeren en martelen.
Islamitische staat overheerst met behulp van Allah swt en nu doorstoten, binnenkort is Europa aan de beurt en mogen jullie lachen om vliegende mensen etc. Hier op het forum wordt alleen maar 1 mening uitgedragen en dit is een tegengeluid. Duizenden koerden die in de rangen van IS vechten, ik kom hier later op terug. Islamic state zal overwinnen!!!!!!

fifi23
09-09-2015, 09:00
euh wat?
.
Nomaal zou ik op de post hier boven zeggen "troll much??"

Maar ik zie ook 1200+ posts dus dat kan bijna niet dat het een hoax account is.

vraagje bananenplukster: Welk beeld brengt IS dan naar buiten? Dat van de "ware" Islam? Met verbrandingen? Sexslaven? massa executies? Culturele vernietiging?

RedDawn
09-09-2015, 09:07
Onze eerste IS aanhanger op mixfight.nl. Ik hoop dat de AIVD meeleest!

MB667
09-09-2015, 10:38
Dat hij nog vele shia milities zal vermoorden die die vervloekte Assad helpen. Het zijn verzetstrijders, de media brengt een eenzijdig beeld naar buiten.......waarom wordt assad niet aangepakt door de vs en kornruiten?belangen!!!!! Mooi dat ze de sawafid en rawaafid daar in syrië/irak hard aanpakken, oog om oog tand om tand. Iedereen die tegen de mujahideen vechten zullen het onderspit delven(mark my words). Nu nog wat Nederlandse soldaten ontvoeren en martelen.
Islamitische staat overheerst met behulp van Allah swt en nu doorstoten, binnenkort is Europa aan de beurt en mogen jullie lachen om vliegende mensen etc. Hier op het forum wordt alleen maar 1 mening uitgedragen en dit is een tegengeluid. Duizenden koerden die in de rangen van IS vechten, ik kom hier later op terug. Islamic state zal overwinnen!!!!!!

ben je een vrouw die bananen plukt of ben je een man die heel erg goed is in bananen plukken en in de bananenplukscene een ster is?

Brainthief
09-09-2015, 10:41
Dat hij nog vele shia milities zal vermoorden die die vervloekte Assad helpen. Het zijn verzetstrijders, de media brengt een eenzijdig beeld naar buiten.......waarom wordt assad niet aangepakt door de vs en kornruiten?belangen!!!!! Mooi dat ze de sawafid en rawaafid daar in syrië/irak hard aanpakken, oog om oog tand om tand. Iedereen die tegen de mujahideen vechten zullen het onderspit delven(mark my words). Nu nog wat Nederlandse soldaten ontvoeren en martelen.Islamitische staat overheerst met behulp van Allah swt en nu doorstoten, binnenkort is Europa aan de beurt en mogen jullie lachen om vliegende mensen etc. Hier op het forum wordt alleen maar 1 mening uitgedragen en dit is een tegengeluid. Duizenden koerden die in de rangen van IS vechten, ik kom hier later op terug. Islamic state zal overwinnen!!!!!!Met behulp van Allah verkrachten ze ook Yezidi's.... @MB667, ik denk dat hij bananen kan plukken met z'n anus. Best knap eigenlijk, maar niet mijn kopje thee.

Facade
09-09-2015, 11:17
Dat hij nog vele shia milities zal vermoorden die die vervloekte Assad helpen. Het zijn verzetstrijders, de media brengt een eenzijdig beeld naar buiten.......waarom wordt assad niet aangepakt door de vs en kornruiten?belangen!!!!! Mooi dat ze de sawafid en rawaafid daar in syrië/irak hard aanpakken, oog om oog tand om tand. Iedereen die tegen de mujahideen vechten zullen het onderspit delven(mark my words). Nu nog wat Nederlandse soldaten ontvoeren en martelen.
Islamitische staat overheerst met behulp van Allah swt en nu doorstoten, binnenkort is Europa aan de beurt en mogen jullie lachen om vliegende mensen etc. Hier op het forum wordt alleen maar 1 mening uitgedragen en dit is een tegengeluid. Duizenden koerden die in de rangen van IS vechten, ik kom hier later op terug. Islamic state zal overwinnen!!!!!!

Hahaha ja bij IS zijn ze ook enorm dol op tegengeluid. Ga der zelf anders ook lekker naartoe, ik denk niet dat we je zullen missen hier :)

MB667
09-09-2015, 11:19
ik denk dat hij bananen kan plukken met z'n anus. Best knap eigenlijk, maar niet mijn kopje thee.


ja dat kan ook nog ja. ;)

e-type
09-09-2015, 13:34
euh wat?
.
Nomaal zou ik op de post hier boven zeggen "troll much??"

Maar ik zie ook 1200+ posts dus dat kan bijna niet dat het een hoax account is. ?

Tweede account van basboon joh.

mario the count
09-09-2015, 14:23
Dat hij nog vele shia milities zal vermoorden die die vervloekte Assad helpen. Het zijn verzetstrijders, de media brengt een eenzijdig beeld naar buiten.......waarom wordt assad niet aangepakt door de vs en kornruiten?belangen!!!!! Mooi dat ze de sawafid en rawaafid daar in syrië/irak hard aanpakken, oog om oog tand om tand. Iedereen die tegen de mujahideen vechten zullen het onderspit delven(mark my words). Nu nog wat Nederlandse soldaten ontvoeren en martelen.
Islamitische staat overheerst met behulp van Allah swt en nu doorstoten, binnenkort is Europa aan de beurt en mogen jullie lachen om vliegende mensen etc. Hier op het forum wordt alleen maar 1 mening uitgedragen en dit is een tegengeluid. Duizenden koerden die in de rangen van IS vechten, ik kom hier later op terug. Islamic state zal overwinnen!!!!!!
Weet je wat overwint, mijn vuist in jouw puisterige bibs. Achterlijke IS boerin.

MB667
09-09-2015, 15:07
Weet je wat overwint, mijn vuist in jouw puisterige bibs. Achterlijke IS boerin.
Denk niet dat ze onder indruk is van een vuist als ze al bananen doet plukken met haar anus.....

mario the count
09-09-2015, 21:11
Denk niet dat ze onder indruk is van een vuist als ze al bananen doet plukken met haar anus.....:lol:

bananenplukster
11-09-2015, 21:14
Als iemand het niet eens is met jullie dan gaan jullie over op beledigen, dit is een discussieforum toch? Retorische vraag voor de leeghoofden. Je hoeft het niet met elkaar eens te zijn. Hier een mooi filmpje van Khalief aboe bakr al-baghdadi 7afidahu Allah(moge Allah swt hem behouden ameen) http://youtu.be/a1LQdIA8B4c
Vandaag een airport bases ingenomen Allahu akbar. Al zawahiri van al qaeda heeft opgeroepen om samen te werken tegen de kruisvaarders, tegen die vieze shi"eten, nusayriya en dergelijke ondanks dat hij het niet eens is met IS maar dat belet een samenwerking niet. Assad wordt op dit moment totaal vernietigd, vandaar dat de hypocriete westerse landen meer aanvallen willen uitvoeren op de mujahideen omdat ze Assad in het zadel willen houden. Hoe komt het dat er zoveel vluchtelingen zijn? Door Assad en niet door de mujahideen!!!!

bananenplukster
11-09-2015, 21:31
De mujahideen van jabhat al nusra vieren het veroveren van de bases in Abu dhor: http://www.youtube.com/watch?v=10awZJ3WBco&sns=em

willy123
11-09-2015, 22:04
Wordt tijd dat je afreist naar je zogenaamde kalifaat, en neem wat bananen mee voor je lieve mujahideen. Stop je dan wel aub met posten op dit mooie forum?

mario the count
11-09-2015, 22:22
Als iemand het niet eens is met jullie dan gaan jullie over op beledigen, dit is een discussieforum toch? Retorische vraag voor de leeghoofden. Je hoeft het niet met elkaar eens te zijn. Hier een mooi filmpje van Khalief aboe bakr al-baghdadi 7afidahu Allah(moge Allah swt hem behouden ameen) http://youtu.be/a1LQdIA8B4cVandaag een airport bases ingenomen Allahu akbar. Al zawahiri van al qaeda heeft opgeroepen om samen te werken tegen de kruisvaarders, tegen die vieze shi"eten, nusayriya en dergelijke ondanks dat hij het niet eens is met IS maar dat belet een samenwerking niet. Assad wordt op dit moment totaal vernietigd, vandaar dat de hypocriete westerse landen meer aanvallen willen uitvoeren op de mujahideen omdat ze Assad in het zadel willen houden. Hoe komt het dat er zoveel vluchtelingen zijn? Door Assad en niet door de mujahideen!!!!Excuses , ik wil natuurlijk niet terroristjes en hun sletjes beledigen. Het zijn naast kinderverkrachters, plunderaars en moordenaars best toffe lui.Geloof mij maar, die lui gaan nooit ver komen, allemaal verspilde moeite. Zodra het westen er te veel dreiging in gaat zien worden de grondtroepen gestuurd, en dan wordt het verschil duidelijk tussen die straatschoffies en de echte getrainde gasten met degelijk materiaal.

mario the count
11-09-2015, 22:25
Misschien wordt het tijd dat jij de westerse landjes verlaat en je muisje beschikbaar gaat stellen aan de verkrachtertjes van IS bananenplukster,scheelt misschien weer een kind die verkracht wordt.

cornelus
12-09-2015, 11:42
Misschien wordt het tijd dat jij de westerse landjes verlaat en je muisje beschikbaar gaat stellen aan de verkrachtertjes van IS bananenplukster,scheelt misschien weer een kind die verkracht wordt.

Tja wat een idioot zeg, wat doen die figuren hier?

mario the count
12-09-2015, 12:45
Tja wat een idioot zeg, wat doen die figuren hier?Profiteren van de luxe en voorzieningen hier, die ze eigenlijk zo verafschuwen.

ARMENIA
13-09-2015, 14:00
Haha.. Well said ;)


Excuses , ik wil natuurlijk niet terroristjes en hun sletjes beledigen. Het zijn naast kinderverkrachters, plunderaars en moordenaars best toffe lui.Geloof mij maar, die lui gaan nooit ver komen, allemaal verspilde moeite. Zodra het westen er te veel dreiging in gaat zien worden de grondtroepen gestuurd, en dan wordt het verschil duidelijk tussen die straatschoffies en de echte getrainde gasten met degelijk materiaal.

T15Boxing
18-09-2015, 17:40
Als iemand het niet eens is met jullie dan gaan jullie over op beledigen, dit is een discussieforum toch? Retorische vraag voor de leeghoofden. Je hoeft het niet met elkaar eens te zijn. Hier een mooi filmpje van Khalief aboe bakr al-baghdadi 7afidahu Allah(moge Allah swt hem behouden ameen) http://youtu.be/a1LQdIA8B4c
Vandaag een airport bases ingenomen Allahu akbar. Al zawahiri van al qaeda heeft opgeroepen om samen te werken tegen de kruisvaarders, tegen die vieze shi"eten, nusayriya en dergelijke ondanks dat hij het niet eens is met IS maar dat belet een samenwerking niet. Assad wordt op dit moment totaal vernietigd, vandaar dat de hypocriete westerse landen meer aanvallen willen uitvoeren op de mujahideen omdat ze Assad in het zadel willen houden. Hoe komt het dat er zoveel vluchtelingen zijn? Door Assad en niet door de mujahideen!!!!


Ten eerste, Assad zal nooit ondergaan zolang Rusland hem helpt.

Ten tweede, by all means koop je ticket(betaalt met je wajong uitkering)vandaag nog, laat je lang genoeg worden verkracht als slaaf in je hemelse kalifaat die je opeens van gedachten verandert en hopelijk krijg je een verdiende pakket van een F-15E maar laat het niet meteen je waardeloze leven eindigen, hopelijk lig je in het zand zonder je benen langzaam uit te bloeden zodat je goed kunt nadenken over je keuzes voordat men van je af is.

T15Boxing
01-10-2015, 09:13
https://en.wikipedia.org/wiki/Russian_intervention_in_the_Syrian_Civil_War

Rusland komt nu ook in actie. Mischien laten ze de rest zien hoe je Isis ratten aanpakt.

mario the count
01-10-2015, 11:45
https://en.wikipedia.org/wiki/Russian_intervention_in_the_Syrian_Civil_War

Rusland komt nu ook in actie. Mischien laten ze de rest zien hoe je Isis ratten aanpakt.
Dan moeten ze wel daadwerkelijk IS bestoken en niet alleen de andere rebellen.

T15Boxing
01-10-2015, 13:57
^Dat doen ze wel, FSA is o.a. ook aangepakt en van mijn part moeten ze daarmee doorgaan. FSA en andere rebellen zijn niet te vertrouwen, ene moment accepteren ze training van Amerika en dan opeens verdwijnen ze omdat ze zich hebben aangesloten bij de terroristen. Rusland pakt iedereen aan die tegen Assad is.

mario the count
01-10-2015, 17:54
Ik zou me toch eerst op IS richten, lijkt me strategisch en politiek gezien wat beter.

mario the count
02-10-2015, 10:52
http://www.ad.nl/ad/nl/32380/Aanval-op-Islamitische-Staat/article/detail/4154019/2015/10/01/Franse-veteranen-gaan-op-eigen-kosten-IS-te-lijf.dhtml

blackadder
03-10-2015, 03:06
http://www.ad.nl/ad/nl/32380/Aanval-op-Islamitische-Staat/article/detail/4154019/2015/10/01/Franse-veteranen-gaan-op-eigen-kosten-IS-te-lijf.dhtml
Nou. Zo erg geheim zijn ze nou ook weer niet als het AD ervan af weet.

mario the count
03-10-2015, 09:14
Nou. Zo erg geheim zijn ze nou ook weer niet als het AD ervan af weet.

Als je te geheim bent is veteranen werven weer wat moeilijker:rolleyes: (javascript:void(0))

blackadder
03-10-2015, 12:34
Als je te geheim bent is veteranen werven weer wat moeilijker:rolleyes: (http://javascript<strong></strong>:void(0))
Want ze hebben geen veteranenclub of zo en gaan dan maar in het AD reclame maken?

mario the count
03-10-2015, 13:27
Want ze hebben geen veteranenclub of zo en gaan dan maar in het AD reclame maken?

De veteranen in dergelijke clubjes zijn niet de veteranen die ze daar zoeken

fifi23
10-10-2015, 17:03
Ik vond het wel mooi dat ze gewoon in Homeland (tv serie) met een oplossing kwamen voor IS, maar dat daar echt niemand aan wou. :-)

blackadder
10-10-2015, 19:07
Ik vond het wel mooi dat ze gewoon in Homeland (tv serie) met een oplossing kwamen voor IS, maar dat daar echt niemand aan wou. :-)
Wat was dat voor oplossing?

e-type
10-10-2015, 22:29
Wat was dat voor oplossing?


"Hit reset -- pound Raqqah into a parking lot."

fifi23
15-10-2015, 12:21
Dit stukje:
.
https://www.youtube.com/watch?v=ijPth0oLZEY

ARMENIA
16-10-2015, 21:39
https://www.youtube.com/watch?v=Q2X7eP6d0ME

Koerden die over zijn gestapt naar IS

king
17-10-2015, 12:16
De Turkse premier Davutoglu heeft bevestigd dat er geen verschil is in de islamitische opvattingen tussen Turkije en IS:

“There is a 360-degree, not 180-degree, difference between the Islam we defend and what Daesh has on its mind,” he said, using an Arabic acronym for the Islamic State."

http://foreignpolicy.com/2015/10/15/turkish-prime-minister-there-is-a-360-degree-difference-between-turkish-islam-and-isis/

;)

LeeMurray
19-10-2015, 10:46
Er lijkt maar geen einde aan die oorlog te komen. Ik weet niet wie erger is. Die khawarij van Da'ish of de rawafidh sekte Assad. Beide partijen zijn tegenstanders van de Islaam en doen dingen die hen uit de deen laten treden. Dat is één ding dat zeker is. Ik hoop dat er snel vrede komt in die regio. Dit gun je niemand.

Ik zie veel Syrische vluchtelingen in A'dam de laatste tijd. Ik ben geen PVV-er, ben zelf een zg. allochtoon en moslim, maar die vluchtelingen worden ons wel een beetje door de strot geduwd. Ik keur die protesten en rellen niet goed, maar ergens begrijp ik die onvrede wel een beetje. Ik kan me alleen niet vinden in de manier waarop die mensen hun onvrede uiten.

Laten we eerlijk zijn. Het gros van die vluchtelingen hebben geen competenties of skills die 'we' in het westen kunnen gebruiken. Veel van deze vluchtelingen zullen hier blijven i.t.t. wat Asscher nu zegt en zij zullen een beroep op de verzorgingsstaat doen. Dit terwijl die verzorgingsstaat wordt uitgekleed. Daarnaast zijn dit mensen die de neiging hebben om hun normen en waarden op een drammerige manier aan anderen op te leggen. Dan krijg je nog die schaamtecultuur vs. schuldcultuur tegenstelling. Niet om stemming te maken, maar vrouwen die alleen lopen of zich niet conformeren naar hun normen en waarden zullen op een bepaalde manier bejegend worden. Hoe kan ik dat zeggen, vraag je? Kijk maar wat er in landen als Zweden en Noorwegen is gebeurd, nadat zij die mensen zonder filter doorlieten. Kijk ook hier in Nederland hoe bepaalde mensen de publieke ruimte terroriseren met hun onaangepaste gedrag. Bepaalde mensen kunnen alleen gedijen onder repressie. Zij kunnen niet omgaan met de vrijheden die het westen hen biedt.

Laat me niet eens beginnen over het tekort aan betaalbare huurwoningen in steden als A'dam. In hun eigen regio (bijv. Saudi Arabië) zegt men doodleuk, dat er geen ruimte is voor de vluchtelingen. Waarom moeten 'wij' dan al deze gasten opvangen? Wat is dit voor onzin? Al die BS wordt in Europa besloten en 'ons' door de strot geduwd.

Facade
19-10-2015, 17:44
Ik snap het allemaal ook wel, maar men laat zich wel erg veel leiden door angst in deze discussie. Alsof er bendes profiteurs deze kant op komen die een soort Syrische kolonie gaan stichten en het voor de rest gaan verzieken.
Ik denk dat een groot deel van de asielzoekers wel zal terugkeren na een bepaalde periode. Dat zal zijn omdat Nederland nou eenmaal niet het Walhalla is dat ze hadden verwacht, of doordat de oorlog in Syrië en omstreken inmiddels is geëindigd. Veel vluchtelingen zullen een verblijfsvergunning krijgen op basis van humanitaire gronden, maar deze is beperkt tot vijf jaar. Alleen wanneer je over vijf jaar nog steeds bent te kwalificeren als vluchteling, heb je goede kans op verblijf voor onbepaalde tijd. Anders is de wetgeving zodanig dat je niet langer recht hebt op verblijf. Daarnaast kan de tijdelijke verblijfsvergunning ook tussentijds worden ingetrokken op het moment dat al eerder niet meer sprake is van de situatie die aanleiding heeft gegeven voor de verblijfsvergunning. Voor de duidelijkheid, een verblijfsvergunning op basis van asiel is niet bepaald makkelijk. Wat dat betreft is het makkelijker om bijvoorbeeld via gezinshereniging het land proberen binnen te komen.

e-type
19-10-2015, 19:55
(...) Veel vluchtelingen zullen een verblijfsvergunning krijgen op basis van humanitaire gronden, maar deze is beperkt tot vijf jaar. Alleen wanneer je over vijf jaar nog steeds bent te kwalificeren als vluchteling, heb je goede kans op verblijf voor onbepaalde tijd. Anders is de wetgeving zodanig dat je niet langer recht hebt op verblijf.Gewoon een kind nemen, op school zetten en dus gegarandeerde verlenging.

LeeMurray
19-10-2015, 21:37
Men kan zeggen dat de economie bij aan het draaien is, maar de werkloosheidscijfers zijn nog steeds hoger dan pakweg tien jaar geleden. Solidariteit is leuk in theorie, maar de praktijk wijst vaak anders uit...