PDA

View Full Version : Slachtoffer Amsterdam: Ron Nyqvist



blade
04-02-2015, 16:01
http://www.misdaadjournalist.nl/2015/02/slachtoffer-liquidatie-amsterdam-ron-nyqvist/

my2cents
04-02-2015, 16:05
http://www.misdaadjournalist.nl/2015/02/slachtoffer-liquidatie-amsterdam-ron-nyqvist/

WTF

my2cents
04-02-2015, 16:08
woensdag 04 februari 2015 | 15:56 Het slachtoffer van de schietpartij in Osdorp is de Brabander Ron Nyquist. Hij is net vrij. Nyquist was veroordeeld voor een dubbele moord.
Dat meldt Het Parool (http://www.parool.nl/parool/nl/7/MISDAAD/article/detail/3844482/2015/02/04/Slachtoffer-schietpartij-Osdorp-is-kickbokser-Ron-Nyqvist.dhtml). De man werd doodgeschoten in een parkeergarage (http://www.at5.nl/artikelen/139997/update-man-overleden-na-schietpartij-bart-poesiatstraat-nieuw-west) in de Bart Poesiatstraat in Nieuw-West. Volgens getuigen op straat zou er een ruzie tussen een man en een vrouw voorafgegaan zijn aan de dodelijke schietpartij. De politie wil dat bericht echter niet bevestigen. Nyquist is een oud-kickbokser, een bekende in de vechtsportwereld.

De politie bevestigt deze identiteit niet, maar spreekt van een 46-jarige man die een bekende is van poilitie en justitie. Naast hem is een vuurwapen aangetroffen.
Hij was in het gezelschap van een vrouw. Zij is in verwarde toestand naar een ziekenhuis overgebracht. Een van de scenarios in deze zaak is dat het slachtoffer zichzelf heeft neergeschoten, aldus de politie. De recherche heeft de zaak in onderzoek.

anoniem gg
04-02-2015, 16:12
R.I.P Geen Woorden Voor

Tony
04-02-2015, 16:23
ai ai.. heftig.

Harrie Nak
04-02-2015, 16:36
Tja, live by the sword...

Glen
04-02-2015, 16:41
http://www.telegraaf.nl/binnenland/23640260/__Dode_Nieuw-West_is_Ron_Nyqvist__.html

Tomcraft86
04-02-2015, 16:41
Aldus onderstaand bericht:

Het slachtoffer van de schietpartij in Amsterdam Nieuw-West van woensdag is de 46-jarige oud-kickbokser en crimineel Ron Nyqvist. De man was net op vrije voeten na een celstraf van twintig jaar voor een dubbele moord.

Nyqvist was in het gezelschap van een vrouw toen de schietpartij plaatsvond. Zij is in verwarde toestand naar een ziekenhuis overgebracht. Een mogelijk scenario in deze zaak is dat het slachtoffer zichzelf heeft neergeschoten, stelt de Amsterdamse politie. Naast het levenloze lichaam van Nyqvist lag een wapen.

Dubbele moord
Ron Nyqvist vermoordde in 2001 de tweelingbroers Rob en Eric Driessen omdat hij dacht dat ze een aanslag op hem en zijn vriendin wilden plegen.

Nyqvist, geboren in Duitsland, maakte in de jaren negentig deel uit van de Juliëtbende, een groep drugshandelaars uit Noord-Brabant. Daarnaast kocht hij samen met Willem Endstra in 1999 een sportschool in Breda.

Handgranaat
Nyqvist overleefde eerder een aanslag. In 2001 werd de auto waarin Nyqvist en zijn vriendin zaten, opgeblazen met een handgranaat. Ze konden de auto allebei net op tijd uitstappen.

http://m.telegraaf.nl/article/23640260/dode-schietpartij-is-kickbokser-ron-nyqvist

Glen
04-02-2015, 16:42
Gooi deze maar op slot!

mario the count
04-02-2015, 17:07
Ik hoorde het net, ben benieuwd wat er gebeurd is. Lijkt me raar dat je zelfmoord pleegt als je net zolang hebt vastgezeten.

Wiebe
04-02-2015, 17:23
Dus je gaat 14 jaar zitten en dan schiet je jezelf neer????

Sterkte voor de nabestaanden.

Anderson
04-02-2015, 17:26
Is helemaal niet raar, je moet eens opzoeken hoeveel gevangen en ex gevangenen zelfmoord plegen.

Anderson
04-02-2015, 17:28
Er plegen heel veel ex gevangene zelfmoord in de cel of nadat ze vrij zijn gekomen. Niet raar dus.

mario the count
04-02-2015, 17:29
Is helemaal niet raar, je moet eens opzoeken hoeveel gevangen en ex gevangenen zelfmoord plegen.

Kan jij het niet gewoon voor mij posten?

Nosferatu187
04-02-2015, 17:35
misschien vond hij de accommodaties buiten niet zo fijn.

Barang
04-02-2015, 17:40
Is bevestigd door zijn nabestaanden. Het was zelfmoord. Triest

steftheboxer
04-02-2015, 17:42
Damm zo lang vast zitten en er dan op deze manier uitstappen. Ben benieuwd naar het onderzoek

Wheelie
04-02-2015, 18:18
RIP :(

Kemal
04-02-2015, 20:00
RIP









(alle threads bij elkaar gezet)

mario the count
04-02-2015, 20:14
Misschien vond hij zijn straf niet zwaar genoeg.

Leventdepevent
04-02-2015, 20:39
ben benieuwd wat dan de aanleiding is geweest, ik vind het ook vreemd zo lang zitten en er dan zo een eind aanmaken

RedDawn
04-02-2015, 20:44
ben benieuwd wat dan de aanleiding is geweest, ik vind het ook vreemd zo lang zitten en er dan zo een eind aanmaken

Op NOS-teletekst staat dat mogelijk het pistool per ongeluk afging.

BJJCORE
04-02-2015, 21:03
Waarom heb je sowieso een pistool bij je als je net vrij bent? :(
Nog beter waarom draag je sowieso een pistool?

Naja tegenwoordig is het haast gek als je er geen draagt dus what ever.....

Nosferatu187
04-02-2015, 21:16
hoezo iedereen draagt toch altijd een pistool bij zich?

Anderson
04-02-2015, 21:19
Criminelen, af en toe een juwelier en af en toe een psychisch gestoorde.

mario the count
04-02-2015, 21:20
Op NOS-teletekst staat dat mogelijk het pistool per ongeluk afging.

Gevalletje karma dan?

Maar ja, best lullig , heb je je straf uitgezeten gebeurd je dit. Aan de andere kant, als je geen wapens draagt gebeurd je dit niet.

Turboknecht
04-02-2015, 21:32
Op NOS-teletekst staat dat mogelijk het pistool per ongeluk afging.

Bij dezen genomineerd voor Darwin awards 2015.

Justinian
04-02-2015, 22:43
Rust zacht Ron!

Gokhan Saki vroeg me bij deze de familie en nabestaanden te condoleren met dit verlies.

Minotauro
05-02-2015, 02:29
Waarom staat dit niet in offtopic?

Gevalletje karma inderdaad, sneu voor vrienden en nabestaanden

blade
05-02-2015, 06:31
Waarom staat dit niet in offtopic?


daar stond die ook in

Biiyen
05-02-2015, 10:42
Wazig verhaal, zal wel ongeluk/samenloop van omstandigheden zijn geweest ofzo. Kan me haast niet voorstellen dat je jezelf in het bijzijn van je vriendin in een parkeergarage/parkeerplaats dood schiet.

Turboknecht
05-02-2015, 11:10
Tenzij je helemaal de weg kwijt bent. Ik kan me ook niet voorstellen dat je met een pipa over straat loopt, bij een bende zit of voor een dubbele moord in de bak zit. Wazig verhaal.

e-type
05-02-2015, 13:37
Wazig verhaal, zal wel ongeluk/samenloop van omstandigheden zijn geweest ofzo. Kan me haast niet voorstellen dat je jezelf in het bijzijn van je vriendin in een parkeergarage/parkeerplaats dood schiet.

Er zullen ongetwijfeld camerabeelden van zijn. Maar die zullen nooit in de openbaarheid komen. Zionisten enzo, jeweetz. Basboen komt zo met een link naar z'n blog met daarin alle links naar Russische maffia en Juliët.

Nosferatu187
05-02-2015, 13:55
Het staat welhaast vast dat Ron Nyqvist zakelijk aan het kortste eind heeft getrokken in het gegoochel met de belegging van criminele miljoenen met Willem Endstra en de Bredase broers Rob en Eric Driesen. Hij kreeg zijn belegde geld niet terug. Hij vroeg ernaar maar werd in ruil bedreigd.

Door @Wim van de Pol

Over de zakelijke banden tussen Nyqvist, Endstra en de broers Driesen is het fijne nooit vastgesteld, ook al doordat het criminele geld is opgezogen door tientallen bv’s en schijnconstructies. Nyqvist vroeg Endstra en de Driesens begin 2001 om zijn geld. In plaats van geld kreeg hij onheilspellende belevenissen. Er ontplofte een handgranaat onder zijn auto, hij vond kogelgaten in auto’s en ramen en zijn huis werd eenmaal beschoten terwijl hij samen met zijn vriendin binnen was. In de lente van 2001 was Nyqvist doodsbang door deze anonieme bedreigingen. Kort daarna vermoordde hij de broers Driesen.
Geluidsopname

Tegen een verslaggever van BN/ De Stem verklaarde hij veel later, in de gevangenis, dat volgens hem de dreiging uit de hoek van Willem Endstra kwam. In dit verband bestaat er een pikante geluidsopname, die is gemaakt op het kantoor van Endstra aan de Amsterdamse Apollolaan in mei 2001. Het fragment is ooit uitgezonden door Nova (zie onder). Endstra is daar in gesprek met een Haagse vastgoedhandelaar en bespreekt op zeer koele en zakelijke toon de toedracht van de dubbele moord door Nyqvist. In de rechtszaak tegen Jan-Dirk Paarlberg heeft Willem Holleeder bij de rechter-commissaris gezegd ‘een keer’ een gesprek te hebben gehad met Nyqvist en de broers Driesen over het conflict. Volgens Holleeder had Nyqvist toen gezegd dat er een ‘spreekbuis’ tussen moest komen. Dat werd de Haagse vastgoedhandelaar die toen ook met Endstra in gesprek was op diens kantoor.
‘Aangeslagen’

Endstra hield Holleeder inhoudelijk niet op de hoogte van zijn perikelen met Nyqvist. Althans, Willem Holleeder zei verder: ‘Ik moest van Endstra aan Nyqvist een briefje brengen nadat de auto van laatstgenoemde was opgeblazen. Zowel Nyqvist als Endstra zeiden mij dat Endstra geld van Nyqvist had aangepakt.’ De echtgenote van Rob Driesen knoopte na de dood van haar man een seksuele relatie met Willem Endstra aan. In de garage van haar huis zouden ook een deel van de bekende “dagboekaantekeningen” van Endstra zijn gevonden. Zij bevestigde in een politieverhoor dat Nyqvist 20 miljoen gulden van Endstra en de Driesens tegoed zou hebben, wat Nyqvist ook zou hebben verteld. Zij vertelde ook dat Endstra erg ‘aangeslagen’ was geweest toen ze een keer samen het graf van van Rob Driesen hadden bezocht.
As

Mink Kok bekeek de verhouding tussen de Driesens, Endstra en Nyqvist heel anders. Kok ontkende juist dat er een directe relatie zou zijn geweest tussen Nyqvist en Endstra. In zijn uitgebreide verklaring tegenover de rechter-commissaris in de Zaak-Paarlberg zei Kok dat Nyqvist ‘nooit een cent’ aan Endstra had gegeven. Wel aan de Driesens. En van de Driesens had Kok geen hoge pet op. ‘Alles wat ze aanraakten veranderde in as.’ Volgens hem waren ‘de centjes’ van Nyqvist opgegaan aan de levensstijl van de Driesens. ‘Nyqvist moet maar eens kijken hoe vaak de Driesens in een privéjet naar Aruba zijn gevlogen’, zie Kok tegen de rechter-commissaris. Hoe het ook zij, inmiddels zijn drie direct betrokkenen, Endstra, de broers Driesen en Nyqvist, overleden.

Mauro
05-02-2015, 16:19
Hoe het ook zij, inmiddels zijn drie direct betrokkenen, Endstra, de broers Driesen en Nyqvist, overleden.

De moraal van deze verhaaltje..:

Anderson
05-02-2015, 18:34
dit

Nosferatu187
05-02-2015, 18:36
dat

Marchant
05-02-2015, 20:45
Sterkte voor vrienden en nabestaanden...

cornelus
05-02-2015, 20:52
Sterkte voor vrienden en nabestaanden...

Dat dus..

Nosferatu187
05-02-2015, 22:02
Bij dezen genomineerd voor Darwin awards 2015.

lol

Wheelie
08-02-2015, 14:27
http://mixfight.com/2015/02/Crematie-Ron-Nyqvist-a-s-donderdag-12-februari


Op woensdag 4 februari jl. is de oprichter van Golden Glory Ron Nyqvist overleden. Ron is 46 jaar geworden. Met zijn team kende Nyqvist vele successen, die hij wist te behalen vanuit een moeilijke positie. Het team kende meerdere K-1 en MMA kampioenen. Ron zal op donderdag 12 februari a.s. in Beuningen worden gecremeerd. De crematie is om 15.00u in het Crematorium Rijk van Nijmegen. Het adres is: Schoenaker 12, 6641 SZ Beuningen. Mensen die Ron persoonlijk kenden en geen uitnodiging hebben ontvangen, dienen dit bericht als zodanig te beschouwen.

Nosferatu187
14-02-2015, 18:47
“Buurtbewoners hadden felle ruzie gehoord tussen Nyqvist en zijn vriendin. De twee hadden al langer relatieproblemen. In de kelder onder hun flat moet het tot een fatale uitbarsting zijn gekomen. De woordenwisseling liep mogelijk zo hoog op dat de immer bewapende Nyqvist geen andere uitweg meer zag en zich spontaan door het hoofd schoot.”

Vandaag in De Telegraaf een reportage van John van den Heuvel, naar aanleiding van de dood van Ron Nyqvist, die afgelopen week begraven is. De verstandhouding van de nabestaanden met de vriendin is niet best. Ron had haar in de gevangenis leren kennen, toen ze haar vader bezocht. Maar een relatie in detentie is anders dan samenleven buiten: dat vergt overleg en geduld, en begeleiding.

Dat Ron niet lekker in zijn vel zat werd vooral duidelijk toen hij in 2013 niet terugkeerde van een proefverlof. Er werd toen al verteld dat hij zich niet veilig voelde en dingen moest regelen. De dood van zijn goede vriend Ramon Dekker was ook een enorme domper.

Echt ontspannen werd het na zijn vrijlating niet: hij verwachtte dat er heel wat schuldenaars op hem loerden. De gemakkelijkste manier om van je schuld af te komen. Hij had het al meegemaakt met de gebroeders Driesen, die hij als vrienden beschouwde, maar die een moordaanslag op hem beraamden om van hun schulden (en die van Endstra) aan hem te worden verlost. De Driesens waren niet alleen vals, maar ook dom: tijdens een ‘verzoeningsgesprek’ praatten ze over een nieuwe aanslag, niet wetend dat Ron dit kon horen.

Een detail dat ik nog niet kende: nicht Ramona vertelt in De Telegraaf hoe het ging met de aanslag die de Driesens op Ron hadden beraamd, met een autobom. “Mijn oom stapte met zijn vriendin in de auto, maar werd plotseling misselijk en deed het portier weer open. Dat werd zijn redding. Onder de auto ontplofte een bom, die dodelijk was geweest als de enorme luchtdruk niet via de openstaande deur weg had gekund. Nu raakte hij slechts gewond aan zijn voeten.”

Wheelie
14-02-2015, 21:45
https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/10942605_421481521354773_225540700043404710_n.jpg? oh=44210b7e0125629a775d340a26ced791&oe=555BE470

Wheelie
14-02-2015, 21:46
http://www.telegraaf.nl/tv/nieuws/binnenland/23677327/___Nyqvist_was_meer_dan_die_fout___.html

Wheelie
15-02-2015, 14:31
Ron Nyqvist (46) " gisteren VEEL GLORIE, WEINIG GOUD


Het is maart 2001. In een uitverkocht Ahoy rent kickbokslegende Rob Kaman met een fakkel naar de ring ter ere van het afscheid van die andere vechtsportgrootheid; Brabander Ramon Dekkers.
De twee vechticonen staan dan voor het eerst samen in de ring, maar ze zijn niet de enigen die de aandacht trekken.
Na afloop van zo ongeveer iedere wedstrijd klimt er een blonde man met een grijs colbertje in de ring die druk gebarend naar mensen wijst en hen per microfoon vraagt naar hem toe te komen. Een van de uitverkorenen is producent Reinout Oerlemans. ‘Reinout Oerlemans. Wil Reinout Oerlemans naar de ring komen?!’ ‘Dames en heren’, roept de heen en weer stuiterende blonde omroeper als Oerlemans niet direct reageert, ‘waar zit Reinout Oerlemans?’ Ook andere medewerkers van diens bedrijf Eyeworks worden naar de ring geroepen om hen te bedanken voor de door hen geproduceerde video.

Lees de rest hier : http://www.jensoldekalter.nl/news/algemeen/ron-nyqvist-46-5669

RedDawn
15-02-2015, 18:26
Ron Nyqvist (46) " gisteren VEEL GLORIE, WEINIG GOUD


Het is maart 2001. In een uitverkocht Ahoy rent kickbokslegende Rob Kaman met een fakkel naar de ring ter ere van het afscheid van die andere vechtsportgrootheid; Brabander Ramon Dekkers.
De twee vechticonen staan dan voor het eerst samen in de ring, maar ze zijn niet de enigen die de aandacht trekken.
Na afloop van zo ongeveer iedere wedstrijd klimt er een blonde man met een grijs colbertje in de ring die druk gebarend naar mensen wijst en hen per microfoon vraagt naar hem toe te komen. Een van de uitverkorenen is producent Reinout Oerlemans. ‘Reinout Oerlemans. Wil Reinout Oerlemans naar de ring komen?!’ ‘Dames en heren’, roept de heen en weer stuiterende blonde omroeper als Oerlemans niet direct reageert, ‘waar zit Reinout Oerlemans?’ Ook andere medewerkers van diens bedrijf Eyeworks worden naar de ring geroepen om hen te bedanken voor de door hen geproduceerde video.

Lees de rest hier : http://www.jensoldekalter.nl/news/algemeen/ron-nyqvist-46-5669


Wat die Jens toch een super schrijver!!

mario the count
15-02-2015, 18:48
Wat die Jens toch een super schrijver!!
+1 , mag graag stukken lezen van jens.

Fightfan
15-02-2015, 19:15
+1 , mag graag stukken lezen van jens.


+2, wel is het feitelijk onjuist. Kaman en Dekkers stonden zeer vaak samen in de ring in Amsterdam en Thailand bij wedstrijden om elkaar te steunen.

MJOKKIE
17-02-2015, 13:41
+2, wel is het feitelijk onjuist. Kaman en Dekkers stonden zeer vaak samen in de ring in Amsterdam en Thailand bij wedstrijden om elkaar te steunen.

Feitelijk onjuist, wat bedoel je...;) check http://www.jensoldekalter.nl/news/algemeen/ron-nyqvist-46-5669

And thanks everyone voor de reps!

Wheelie
17-02-2015, 14:05
Feitelijk onjuist, wat bedoel je...;) check http://www.jensoldekalter.nl/news/algemeen/ron-nyqvist-46-5669

And thanks everyone voor de reps!

Topper

Kemal
17-02-2015, 17:20
Prachtig stuk Jens!

Fightfan
17-02-2015, 21:43
Feitelijk onjuist, wat bedoel je...;) check http://www.jensoldekalter.nl/news/algemeen/ron-nyqvist-46-5669

And thanks everyone voor de reps!

Dat het een mooi geschreven stuk is zal niemand ontkennen, dat geldt ook voor de andere artikelen op die blog, die heb ik ook met plezier- en interesse gelezen. Blijf zo doorgaan, ik vind het geweldig om te lezen, ook de aanpassing ;)

Glen
17-02-2015, 22:38
Blijf zo doorgaan, ik vind het geweldig om te lezen, ook de aanpassing ;)
Dat dus...ik begon aan mezelf te twijfelen...

Fightfan
18-02-2015, 23:19
Dat dus...ik begon aan mezelf te twijfelen...


Ik ook.....maar hij kan echt leuk schrijven, je wilt blijven doorlezen en dat is hetgeen een schrijver goed maakt.

appelsap
19-02-2015, 16:15
Ik ook.....maar hij kan echt leuk schrijven, je wilt blijven doorlezen en dat is hetgeen een schrijver goed maakt.

Ok, genoeg veren in de hol van de schrijver van dit stukje.

OT :
Ik zag een interview met zijn zus waarin ze vroegen wat er nu met 'de business' ging gebeuren. Die gingen ze met de familie voortzetten. Over welke business hebben we het dan?

mario the count
19-02-2015, 17:22
Ik wil nog even benadrukken dat jens goed kan schrijven!!

e-type
19-02-2015, 17:43
En hij kleedt zich ook goed vind ik. Komt altijd heel representatief over op tv, naast dat ie goed kan schrijven uiteraard.

mario the count
19-02-2015, 17:48
En hij kleedt zich ook goed vind ik. Komt altijd heel representatief over op tv, naast dat ie goed kan schrijven uiteraard.
Hij neemt ook geen blad voor de mond, dat tesamen met het feit dat hij goed kan schrijven zorgt dat je geboeid blijft wanneer je zijn stukken leest.

Wheelie
19-02-2015, 19:04
En hij kleedt zich ook goed vind ik. Komt altijd heel representatief over op tv, naast dat ie goed kan schrijven uiteraard.

Ik vind Jens een knappe vent en geniet van de stukken en boeken die hij schrijft.

MJOKKIE
19-02-2015, 21:19
Ik vind Jens een knappe vent en geniet van de stukken en boeken die hij schrijft.

He Wheelie jammer dat je al bezet bent

appelsap
20-02-2015, 14:32
He Wheelie jammer dat je al bezet bent

Jullie kunnen altijd nog gezellig samen naar de kapper. Hoeft niks sexueels te zijn.

blackadder
20-02-2015, 14:58
http://www.fata-morgana.nl/nl/special.html

Wheelie
21-02-2015, 11:52
He Wheelie jammer dat je al bezet bent

Bedankt voor je nummer, bel je vd week ;)